Skocz do zawartości
IGNORED

Elberoth's Audio Nirvana


Rekomendowane odpowiedzi

SPDiF to jest jak kolej parowa przy szybkiej elektrycznej USB...ale sa ludzie ktorzy wola jezdzic ciuchcia...coz zrobic

 

Jak lubisz Stasiop sluchac szybko muzyki to najlepiej nawalaj plyty na przewijaniu, obskoczysz z 10 w godzine, albo i wiecej ;'))

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Nie dziwie sie ze lepiej gra na AES/EBU wiekszosc DAC-ow ma niskiej jakosci wejscia USB, ale to nie oznacza ze AES/EBU jest w czyms lepsze, bo nie jest, problem w tym ze firmy nie moga opanowac dobrej transmisji po USB.

 

Taaa.... ja słuchałem z dedykowanymi / firmowymi kablami (czyli niby najlepiej jak dopuszcza producent) ale jakoś różnicy pomiędzy nimi a AES/EBU nie słyszałem .

Ale ja już leciwy chłopina jestem i z racji tegoż wieku może ze słuchem coś u mnie nie tak?

Poniekąd wiadomo ,że niektórym grają cyferki zarówno te na banknotach jak i te w broszurach reklamowych.

A sprzedawcy sączą sobie long drinks i mają ubaw ;)

Edytowane przez jarek&ania

Lepiej Elb napisz jaka ma gore Trinity, bo moim zdaniem na materiale 44.1/16 bitow bez oversamplingu to gora brzmi dosc plasko, a jak jest na Trinity. Jak wypadaja instrumenty perkusyjne blaszane?

 

Instrumenty perkusyjne blaszane, na DAC 44 1/16 bez oversamplingu mogą wypaść bardzo realistycznie, wystarczy w właściwy sposób odebrać sygnał z kości.

Chyba pierwsza recenzja Trinity - tym razem preamp:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Trinity is an unfamiliar brand, but I have no doubt that situation will be remedied—in a hurry.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Witaj Elberoth

 

Jaka jest różnica w brzmieniu przetwornika jeśli porównać filtry LIANOTEC i DF1/DF2 ?

Czy jest różnica w brzmieniu filtrów DF1 i DF2 ? (widoczne są duże różnice na pomiarach zamieszczonych przez producenta).

Nie mogę doczytać się jakie są możliwe konfiguracje tych filtrów podczas odtwarzania (LIANOTEC+DF1 albo DF2 ... ?).

 

Pozdrawiam

preatorius

Niestety nie miałem czasu porównać.

 

W najnowszym Soundstage zostały opublikowane pomiary Magico S5 - jak można oczekiwać po Magico, oczywiście wzorcowe :)

 

Dla lepszego zobrazowania na czym polegają równicę pomiędzy zwykłym głośnikiem (w tej roli Tannoy Definition DC10A i Wilson Sophia) a Magico S5, kilka wykresów (wszystkie zrobione przez NRC):

 

1. Listening Window, 20Hz - 20kHz (measured @ 2m, plotted @ 1m)

 

Tannoy Definition DC10A

fr_listeningwindow.gif

 

Wilson Sophia

frequency_listeningwindow.gif

 

oraz Magico S5 (niedługo zamiast pasmo przenoszenia równe jak stół, będziemy mówić pasmo przenoszenia równe jak w Magico ;)

 

fr_listeningwindow.gif

2. Total Harmonic Distortion + Noise @ 95dB, 50Hz - 10kHz (measured @ 2m)

 

Top curve: frequency response @ 90dB SPL

Bottom curve: THD+N @ 90dB (50Hz - 10kHz)

 

Tannoy Definition DC10A (swoją drogą tweeter Tannya ma niezłe zniekształcenia :)

thd_95db.gif

 

Wilson Sophia (dużo lepiej, ale widać że tweeter Focala tez nieźle dzwoni przy częstotliwościach 1k i 2k)

thd_95db.gif

 

i na koniec ponownie Magico S5 (to z cyklu ktokolwiek widział, ktokolwiek wie - poszukiwania zniekształceń nadal trwają ;)

thd_95db.gif

 

PS. Na amerykańskim forum właśnie wyczytałem że od 01.01.2014 cena S5 idzie 10% w górę - jako jedynego modelu w ofercie Magico. Muszą się dobrze sprzedawać. Nic dziwnego, że Wilson postanowił pominąć w kolejce do liftingu Maxxy 3 i szykuje na styczeń premierę nowej Sashy. Ostatecznie to ich 'dojna krowa' (Wilson sprzedał do tej pory ponad 15tys par modelu W/P wszystkich generacji) i o sprzedaż tego modelu muszą zabiegać najbardziej. A S5 im życia nie ułatwia...

Edytowane przez Elberoth

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Magico S5 - WOW! :)

A w innych kolumnach widac celowo robione dolki w zakresie najwiekszej slyszalnosci sluchu 2-2.5khz czyzby chodzilo o to zeby przygasic efekty ostrosciowe plynace ze sprzetu? ;)

 

Wilson Sophia (dużo lepiej, ale widać że tweeter Focala tez nieźle dzwoni przy częstotliwościach 1k i 2k)

Ja bym mowil ze to bardziej dzwoni sredniotonowiec...;)

Dołek przy 2.5k to ja owszem widzę, ale w tych Tannoy'ach i Wilsonach ... ale w S5 ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Dołek przy 2.5k to ja owszem widzę, ale w tych Tannoy'ach i Wilsonach ... ale w S5 ?

Chodzilo mi o Tannoya i Wilsona na temat Magico napisalem WOW- przeciez ;)

 

Wysokotonowka Focal-a moim zdaniem wlasnie z tych pomiarow okazuje sie byc bardzo dobra.

Wydaje mi się, że gdyby nie zrobili tego siodła przy 2,5kHz, te kolumny były by niestrawne. Dopiero jak masz tak niskie zniekształcenia jak przy berylowym tweeterze Magico, do tego wyrównane charakterystyki poza osią główną, możesz się pokusić o płaską charakterystykę.

 

Zauważ że to siodło przy 2,5kHz występuje w bardzo wielu kolumnach i jest to zabieg celowy.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Witam

Szkoda ,że nie udało Ci się porównać różnych konfiguracji filtrów.

Poszukałem i znalazłem informację ,że poprzednia wersja wykorzystywała trzy opcje filtracji cyfrowej.

Jeśli dobrze zrozumiałem to przy częstotliwościach próbkowania 44,1kHz/16bity do 96kHz/24bity sygnał cyfrowy audio poddawany jest 8-krotnemu oversamplingowi (8x ovs). Filtracja cyfrowa realizowana jest przez układ scalony DF1706 albo SM5847 (poprzednia wersja Trinity DAC). Nowa wersja najprawdopodobniej wykorzystuje tylko jeden układ scalony (DF1706 ?) z możliwością wyboru charakterystyki tłumienia.

Dane audio o częstotliwościach próbkowania od 176,4kHz/24bity nie są poddawane cyfrowemu oversamplingowi.

Ciekaw jestem czy w nowym przetworniku przy częstotliwościach próbkowania 96kHz i mniej można wyłączyć filtrację cyfrową ?

Wygląda na to ,że ktoś już wymienił dCS-a na Trinity ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bardzo jestem ciekaw porównania filtrów i możliwych konfiguracji.

Pozdrawiam

preatorius

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam

Szkoda ,że nie udało Ci się porównać różnych konfiguracji filtrów.

Poszukałem i znalazłem informację ,że poprzednia wersja wykorzystywała trzy opcje filtracji cyfrowej.

Jeśli dobrze zrozumiałem to przy częstotliwościach próbkowania 44,1kHz/16bity do 96kHz/24bity sygnał cyfrowy audio poddawany jest 8-krotnemu oversamplingowi (8x ovs). Filtracja cyfrowa realizowana jest przez układ scalony DF1706 albo SM5847 (poprzednia wersja Trinity DAC). Nowa wersja najprawdopodobniej wykorzystuje tylko jeden układ scalony (DF1706 ?) z możliwością wyboru charakterystyki tłumienia.

Dane audio o częstotliwościach próbkowania od 176,4kHz/24bity nie są poddawane cyfrowemu oversamplingowi.

Ciekaw jestem czy w nowym przetworniku przy częstotliwościach próbkowania 96kHz i mniej można wyłączyć filtrację cyfrową ?

Wygląda na to ,że ktoś już wymienił dCS-a na Trinity ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bardzo jestem ciekaw porównania filtrów i możliwych konfiguracji.

Pozdrawiam

preatorius

 

To co mi sie najbardziej podoba to ze jeden maly klocek bije dzwiekowo 4 duze :)

To jest to , co lubie najbardziej - prosty 3 elementowy tor zlozony z mozliwie jak najlepszych komponentow w danym budzecie. I - co autor podkresla - jaka oszczednosc na kablach:) .Bedzie mozna przekonywac zone , ze kupno tego klocka wynika z oszczednosci wlasnie:) Na pytanie - ile z tego zostanie na koncie nie mam na razie dobrej odpowiedzi:)

Bedzie o czym marzyc w 2014 roku.

BTW czy znany jest juz polski dystrubutor Trinity DAC?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

To co mi sie najbardziej podoba to ze jeden maly klocek bije dzwiekowo 4 duze :)

No chyba nie bije we wszystkich aspektach z tego co to slyszalem, tylko gladkosc jest duzo wieksza, ale zaangazowanie emocjonalne raczej powiedzialbym ze jest sporo mniejsze niz w Vivaldim calym. No ale niech sie Elberoth wypowie jak to sie ma do calego setu Vivaldiego on to mial w domu. Ale z tego co sluchalem swojego fortepianu z jednej plyty ktore to nagranie jest dla mnie szybkim papierkiem lakmusowym dla zrodel, to nie powiedzialbym zeby Vivaldi set stal na przegranej pozycji. Ale z pewnoscia sam Trinity DAC to bardzo dobre zrodlo i cos czego jeszcze nie bylo.

 

Musze tez nadmienic ze ja sluchalem calego setu Vivaldiego na bardzo dobrym okablowaniu, glownie Entreq wiec mysle ze tez sporo bedzie zalezec od okablowania calosci Vivaldiego i ciezko porownywac nawet caly set bo w roznych konfiguracjach moze zagrac roznie.

Jasne, caly set moze pod pewnymi wzgledami przewyzszac Trinity, jednak takie opinie jak ta ponizej daja do myslenia :

 

"I want to let you know that I sold the 4 box dCS Vivaldi system to get Trinity with pride. It saves me tremendous cost on cables and it clearly to my ears that it is simply another level. My friend who bought my dCS system did not understand why I went for a single chassis. In the last two evenings, consecutive listening of Trinity DAC in my mansion probably changed his mind."

Konto w trakcie usuwania

Byc moze Vivaldi dCSa nie jest wcale taki dobry i zaawansowany technologicznie, skoro pobila go firma krzak. Pomijam sprawe, czy opowiesci tego recenzenta z linku powyzej sa prawdziwe.

Ale przykladowo na skrzypcach Vivaldi set sie wywala, Trinity jest w tym zakresie bardziej spiewny i jest tam wiecej brzmienia prawdziwych skrzypiec.

Ale przykladowo na skrzypcach Vivaldi set sie wywala, Trinity jest w tym zakresie bardziej spiewny i jest tam wiecej brzmienia prawdziwych skrzypiec.

 

Witaj Stasiop

Może miałeś okazję sprawdzić brzmienie Trinity w różnych konfiguracjach filtrów ? Tak jak pisałem wcześniej interesuje mnie czy przy częstotliwościach próbkowania do 96kHz włącznie jest możliwe wyłączenie filtracji cyfrowej (DF1 i DF2).

Pozdrawiam

preatorius

Może miałeś okazję sprawdzić brzmienie Trinity w różnych konfiguracjach filtrów ? Tak jak pisałem wcześniej interesuje mnie czy przy częstotliwościach próbkowania do 96kHz włącznie jest możliwe wyłączenie filtracji cyfrowej (DF1 i DF2).

Juz pisalem, sluchalem Trinity DAC-a na AS2013, 2 godziny, nie mialem mozliwosci sprawdzic filtrow. Ale osobiscie wydaje mi sie ze wiekszy wplyw chyba bedzie mial sam naped niz rodzaje filtrow. Co dziwne konstruktor ktory puszczal nagrania dokonywal tego ze zwyklego laptopa. Troche to dla mnie dziwne bo naped wg mojego doswiadczenia chcac nie chcac zawsze bedzie slychac.

myślę że kolumny jak i skala pomiaru dobrane pod publikę - ale co ja się znam na marketingu

 

Przecież to pomiary z gazety ... skala wszędzie identyczna, jedynie jeden obrazek jest trochę mniejszy (taki był w oryginale).

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Juz pisalem, sluchalem Trinity DAC-a na AS2013, 2 godziny, nie mialem mozliwosci sprawdzic filtrow. Ale osobiscie wydaje mi sie ze wiekszy wplyw chyba bedzie mial sam naped niz rodzaje filtrow. Co dziwne konstruktor ktory puszczal nagrania dokonywal tego ze zwyklego laptopa. Troche to dla mnie dziwne bo naped wg mojego doswiadczenia chcac nie chcac zawsze bedzie slychac.

 

Przepraszam ale umknęła mi informacja o odsłuchu na AS2013. Czepiłem się tych filtrów cyfrowych ponieważ to mój "konik" i zastanawiam się czy w Trinity można wyłączyć filtrację cyfrową. Zastosowanie ośmiu przetworników na kanał tak żeby filtrację zrealizować "analogowo" to jak dla mnie zbyt mało choć właśnie przy fs>96kHz zaczyna być wystarczająco "gładko"... natomiast jeśli dodamy 8x ovs dla częstotliwości fs<96kHz to jest dość "gładko" (bez filtracji analogowej). Moje doświadczenia wskazują ,że wpływ filtrów na rekonstrukcję sygnału jest bardzo duży.

Jeśli chodzi o źródło danych audio to zgadzam się ,że wpływ jest niezaprzeczalny ale może konstrukcja jakoś to minimalizuje ? Miałem kiedyś przetwornik C/A z buforem FIFO oraz izolowanymi sub-modułami DAC z symetrycznym przesyłem zegarów i danych ale mimo wszystko wpływ napędu jako źródła danych audio pozostawał słyszalny.

Witam

Szkoda ,że nie udało Ci się porównać różnych konfiguracji filtrów.

Poszukałem i znalazłem informację ,że poprzednia wersja wykorzystywała trzy opcje filtracji cyfrowej.

Jeśli dobrze zrozumiałem to przy częstotliwościach próbkowania 44,1kHz/16bity do 96kHz/24bity sygnał cyfrowy audio poddawany jest 8-krotnemu oversamplingowi (8x ovs). Filtracja cyfrowa realizowana jest przez układ scalony DF1706 albo SM5847 (poprzednia wersja Trinity DAC). Nowa wersja najprawdopodobniej wykorzystuje tylko jeden układ scalony (DF1706 ?) z możliwością wyboru charakterystyki tłumienia.

Dane audio o częstotliwościach próbkowania od 176,4kHz/24bity nie są poddawane cyfrowemu oversamplingowi.

Ciekaw jestem czy w nowym przetworniku przy częstotliwościach próbkowania 96kHz i mniej można wyłączyć filtrację cyfrową ?

Wygląda na to ,że ktoś już wymienił dCS-a na Trinity ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bardzo jestem ciekaw porównania filtrów i możliwych konfiguracji.

Pozdrawiam

preatorius

 

Niestety nie wiem jaki filtr cyfrowy jest tam użyty. Dostałem taką rozpiskę działania DACa:

 

44.1kHz & 48kHz

8 x digital oversampling & 8 x analog oversampling

 

88.2kHz & 96kHz

8 x digital oversampling & 8 x analog oversampling

 

176.4kHz & 192kHz (LIANOTEC switch off)

4 x digital oversampling & 8 x analog oversampling

 

176.4kHz & 192kHz (LIANOTEC switch on -default)

8 x analog oversampling

 

gdzie pod pojęciem 'analog oversampling' kryje się układ opóźniający (w gruncie rzeczy także cyfrowy), który opóźnia każdy kolejny DAC o jeden cykl. Wyjścia wszystkich 8 DACów na kanał są sumowane w domenie analogowej.

 

W obecnej konfiguracji Trinity bije mojego MSB Diamond Plus na głowę (i to w każdym aspekcie - innych DACów które miałem u siebie nawet nie wymieniając, bo to w porównaniu przedszkole), aczkolwiek trzeba sobie jasno powiedzieć, że DACa MSB można jeszcze znacząco ulepszyć przez instalację Galaxy Femto Clocka (do tej pory był dopiero w planach).

 

Tak naprawdę więc trzeba by zrobić porównanie MSB Diamond Plus + Galaxy Femto Clock vs Trinity. Ewentualnie można by pokusić się jeszcze o zakup transportu MSB UTM Plus i granie poprzez transport po Ethernecie zamiast USB (co wg dystrybutora przynosi dalszą poprawę). Tyle że Daimond + Galaxy + UMT + zasilacz to już jest ponad 200kzł -> jak by nie patrzeć, 25% więcej niż Trinity. Pytanie więc gdzie jest nasz prób bólu (mój już dawno przekroczony) i gdzie jest granica rozsądku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

 

 

Niestety nie wiem jaki filtr cyfrowy jest tam użyty. Dostałem taką rozpiskę działania DACa:

 

44.1kHz & 48kHz

8 x digital oversampling & 8 x analog oversampling

 

88.2kHz & 96kHz

8 x digital oversampling & 8 x analog oversampling

 

176.4kHz & 192kHz (LIANOTEC switch off)

4 x digital oversampling & 8 x analog oversampling

 

176.4kHz & 192kHz (LIANOTEC switch on -default)

8 x analog oversampling

 

gdzie pod pojęciem 'analog oversampling' kryje się układ opóźniający (w gruncie rzeczy także cyfrowy), który opóźnia każdy kolejny DAC o jeden cykl. Wyjścia wszystkich 8 DACów na kanał są sumowane w domenie analogowej.

 

W obecnej konfiguracji Trinity bije mojego MSB Diamond Plus na głowę (i to w każdym aspekcie - innych DACów które miałem u siebie nawet nie wymieniając, bo to w porównaniu przedszkole), aczkolwiek trzeba sobie jasno powiedzieć, że DACa MSB można jeszcze znacząco ulepszyć przez instalację Galaxy Femto Clocka (do tej pory był dopiero w planach).

 

Tak naprawdę więc trzeba by zrobić porównanie MSB Diamond Plus + Galaxy Femto Clock vs Trinity. Ewentualnie można by pokusić się jeszcze o zakup transportu MSB UTM Plus i granie poprzez transport po Ethernecie zamiast USB (co wg dystrybutora przynosi dalszą poprawę). Tyle że Daimond + Galaxy + UMT + zasilacz to już jest ponad 200kzł -> jak by nie patrzeć, 25% więcej niż Trinity. Pytanie więc gdzie jest nasz prób bólu (mój już dawno przekroczony) i gdzie jest granica rozsądku.

 

Elb Są jakieś fotki trzewia Trinity ?

 

Pozdrawiam Marcin.

miałem na myśli to że skoro chcieli porównywać to mogli znaleść kolumny które wypadają lepiej w pomiarach i nawet w tych pomiarach pokazać linie niżej czyli poziom 40 dB który pokazał by że magico ma tylko kilka dB niżej zniekształcenia a tak wygląda jakby wilson i tannoy zniekształcały a magico było czyste jak łza co jest oczywistą bzdurą

 

a tak ps. to na rynku dostępne nawet dla diy są przetworniki które mają w większości ich pasma zniekształcenia poniżej poziomu 30 dB dla podanych natężeń - np. przetworniki od AE - nie widziałem rzetelnych pomiarów accutona cell ale sądzę że raczej gorszy nie jest

Niestety nie wiem jaki filtr cyfrowy jest tam użyty. Dostałem taką rozpiskę działania DACa:

 

44.1kHz & 48kHz

8 x digital oversampling & 8 x analog oversampling

 

88.2kHz & 96kHz

8 x digital oversampling & 8 x analog oversampling

 

176.4kHz & 192kHz (LIANOTEC switch off)

4 x digital oversampling & 8 x analog oversampling

 

176.4kHz & 192kHz (LIANOTEC switch on -default)

8 x analog oversampling

 

gdzie pod pojęciem 'analog oversampling' kryje się układ opóźniający (w gruncie rzeczy także cyfrowy), który opóźnia każdy kolejny DAC o jeden cykl. Wyjścia wszystkich 8 DACów na kanał są sumowane w domenie analogowej.

 

W obecnej konfiguracji Trinity bije mojego MSB Diamond Plus na głowę (i to w każdym aspekcie - innych DACów które miałem u siebie nawet nie wymieniając, bo to w porównaniu przedszkole), aczkolwiek trzeba sobie jasno powiedzieć, że DACa MSB można jeszcze znacząco ulepszyć przez instalację Galaxy Femto Clocka (do tej pory był dopiero w planach).

 

Tak naprawdę więc trzeba by zrobić porównanie MSB Diamond Plus + Galaxy Femto Clock vs Trinity. Ewentualnie można by pokusić się jeszcze o zakup transportu MSB UTM Plus i granie poprzez transport po Ethernecie zamiast USB (co wg dystrybutora przynosi dalszą poprawę). Tyle że Daimond + Galaxy + UMT + zasilacz to już jest ponad 200kzł -> jak by nie patrzeć, 25% więcej niż Trinity. Pytanie więc gdzie jest nasz prób bólu (mój już dawno przekroczony) i gdzie jest granica rozsądku.

 

Dzięki Elberoth za informację. Potwierdza ona opis wcześniejszej wersji przedstawionej przez Giorgio Pozzoli z TNT audio :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli jest to przetwornik pracujący z oversamplingiem do fs=96kHz włącznie. W nowej wersji zrezygnowali jednak z dodatkowej filtracji cyfrowej (było DF1;DF2;DF3). Domyślam się ,że użyli DF1706 - tym bardziej jestem ciekaw porównania filtrów DF1 i DF2. Jeden z nich jest "lepszy pomiarowo" ale ma gorszą odpowiedź impulsową natomiast drugi odwrotnie...

Ceny faktycznie przekraczają próg bólu choć z moich doświadczeń wynika ,że dobranie ośmiu sztuk przetworników wielobitowych w zestaw pracujący razem równolegle to bardzo trudne zadanie. Trzeba kupować chyba na wiadra ... potem główkować jak połączyć żeby się nie "rozjechały" choćby termicznie (monotoniczność itp). Każda sztuka PCM1704U-K jest pomiarowo inna niby troszkę ale tutaj troszkę to zbyt dużo ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Trzeba kupować chyba na wiadra ... potem główkować jak połączyć żeby się nie "rozjechały" choćby termicznie (monotoniczność itp). Każda sztuka PCM1704U-K jest pomiarowo inna niby troszkę ale tutaj troszkę to zbyt dużo ...

 

Kurcze że tak nie trzeba podpinać kabli, ech!

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

miałem na myśli to że skoro chcieli porównywać to mogli znaleść kolumny które wypadają lepiej w pomiarach i nawet w tych pomiarach pokazać linie niżej czyli poziom 40 dB który pokazał by że magico ma tylko kilka dB niżej zniekształcenia a tak wygląda jakby wilson i tannoy zniekształcały a magico było czyste jak łza co jest oczywistą bzdurą

 

a tak ps. to na rynku dostępne nawet dla diy są przetworniki które mają w większości ich pasma zniekształcenia poniżej poziomu 30 dB dla podanych natężeń - np. przetworniki od AE - nie widziałem rzetelnych pomiarów accutona cell ale sądzę że raczej gorszy nie jest

 

piter - wkleiłem tylko pomiary dostępne w internecie. Dla każdej myślącej osoby oczywistym jest, że jeżeli sięgniesz jeszcze niżej, to zniekształcenia w końcu się pojawią. Do tej pory nie było konieczne sięganie niżej - powstanie takich kolumn jak Magico pokazuje jednak, że być może czas to zmienić.

 

Dzięki Elberoth za informację. Potwierdza ona opis wcześniejszej wersji przedstawionej przez Giorgio Pozzoli z TNT audio :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli jest to przetwornik pracujący z oversamplingiem do fs=96kHz włącznie. W nowej wersji zrezygnowali jednak z dodatkowej filtracji cyfrowej (było DF1;DF2;DF3). Domyślam się ,że użyli DF1706 - tym bardziej jestem ciekaw porównania filtrów DF1 i DF2. Jeden z nich jest "lepszy pomiarowo" ale ma gorszą odpowiedź impulsową natomiast drugi odwrotnie...

Ceny faktycznie przekraczają próg bólu choć z moich doświadczeń wynika ,że dobranie ośmiu sztuk przetworników wielobitowych w zestaw pracujący razem równolegle to bardzo trudne zadanie. Trzeba kupować chyba na wiadra ... potem główkować jak połączyć żeby się nie "rozjechały" choćby termicznie (monotoniczność itp). Każda sztuka PCM1704U-K jest pomiarowo inna niby troszkę ale tutaj troszkę to zbyt dużo ...

 

Jak by nie patrzeć - facet wymyślił (i opatentował) bardzo fajne rozwiązanie, do tego dodał ultra-stabilny zegar, i takie są efekty.

 

Miłym zaskoczeniem jest dla mnie entuzjastyczna ocena preampu Trinity - naprawdę się tego nie spodziewałem. Nie od dziś bowiem wiadomo, że źródła audio cyfrowe i analogowe to jednak trochę inna dziedzina specjalizacji. Bardzo rzadko się zdarza, aby firma która jest dobra np. w cyfrze (dCS) była także dobra w analogu.

 

Zobaczymy co napisze Michael Fremer o ich phono - w najnowszym Stereophile jest jego zapowiedź.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Kurcze że tak nie trzeba podpinać kabli, ech!

 

Kurcze niestety trzeba podpinać kable ale najlepiej wężykiem ;) Pozdrawiam

 

Jak by nie patrzeć - facet wymyślił (i opatentował) bardzo fajne rozwiązanie, do tego dodał ultra-stabilny zegar, i takie są efekty.

 

Miłym zaskoczeniem jest dla mnie entuzjastyczna ocena preampu Trinity - naprawdę się tego nie spodziewałem. Nie od dziś bowiem wiadomo, że źródła audio cyfrowe i analogowe to jednak trochę inna dziedzina specjalizacji. Bardzo rzadko się zdarza, aby firma która jest dobra np. w cyfrze (dCS) była także dobra w analogu.

 

Zobaczymy co napisze Michael Fremer o ich phono - w najnowszym Stereophile jest jego zapowiedź.

 

Sam pomysł wydaje się nie być nowym. Podobne rozwiązanie opatentowała Wadia. Całość rekonstrukcyjna składała się z czterech przetworników wielobitowych (tutaj osiem) każdy z nich otrzymywał dane nadpróbkowane 16x (tutaj 8x). W tańszych rozwiązaniach stosowali dwa przetworniki wielobitowe na kanał (każdy z 16x nadpróbkowaniem). Najstarsze jakie znam z komercyjnego audio podobne rozwiązanie to "dzielony" SONY CDP-R1 + DAS-R1 z dedykowanym układem cyfrowym (2x TDA1541S1). Strona TNT-audio z opisem Trinity sugeruje podobieństwo do przetwornika "Convertus" ale moim zdaniem to inne rozwiązanie.

Diabeł tkwi w szczegółach i jak zauważyłeś dobrze "wyszedł" im przedwzmacniacz. To bardzo obiecujące w przełożeniu na przetwornik. Bardzo trudno połączyć tych kilka przetworników tak żeby wyszła z tego zgrana całość. Wadia w swoim zintegrowanym odtwarzaczu 860 i 861 stosowała po dwa PCM1702/PCM1704 na kanał. Wykombinowali też możliwość regulacji poziomu wyjściowego za pomocą drabinki rezystorowej sterowanej DIP-switchem. Regulacja ta miała na celu pominięcie przedwzmacniacza i dopasowanie amplitudy wyjściowej do czułości wejściowej końcówki mocy. Wszystko po to aby jak najmniej obniżać poziom sygnału za pomocą regulacji cyfrowej. Pomysł dobry ale w praktyce obniżenie poziomu wyjściowego w stopniu analogowym Wadii 860/861 (Wadia 830 i 850 także) powodowało wzrost zniekształceń (głównie intermodulacyjnych). Brzmienie było mocno zależne od ustawień tłumienia w stopniu analogowym. Chyba najoptymalniej było ustawić wyjście na max. i zastosować zewnętrzny przedwzmacniacz. Myślę więc sobie ,że jeśli "wyszedł" im (Trinity) preamp to pewnie poradzili sobie z ośmioma przetwornikami i stopniem analogowym w przetworniku.

P.S. Jeśli miałbyś możliwość porównania brzmienia filtrów DF1 i DF2 w Trinity to proszę o kilka słów opisu różnicy między nimi.

Mysle ze konstrukcja tego konwertera w Trinity DAC-u jest bardzo zblizona a wrecz nawet zaczerpnieta z pomyslu Accuphasa, co slusznie zauwazyle Elb ze najprawdopodobniej kazdy DAC ma poprzesuwana faze. A to ze firma pisze ze nie ma tam filtra wyjsciowego to moim zdaniem to jakis chwyt reklamowy, kazdy DAC musi miec filtr...ale byc moze funkcje tego filtra spelniaja pojemnosci montazowe i filtracja odbywa sie na duzo wyzszych czestotliwosciach anizeli standartowe 20kHz...zreszta tak wynika z pomiarow ktore dosteopne sa na stronie firmowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.