Skocz do zawartości
IGNORED

cichy silnik- jakie autka?


Horst

Rekomendowane odpowiedzi

=> andrea29

Jeździłewm Pandą - nie wiem o czym Ty piszesz :))) Skrzynia biegów w Hondzie Civic poprzedniej generacji - VII była absolutnie nienaganna - biegi zmieniało sie niezwykle szybko i pewnie - nie znam lepszej skrzyni :))) Miałem wersję 3 D 1.6 110 KM i m.in. dzięki tej skrzyni objeżdżałem 130 konne TDI :). Obecnie mam nową Hondę Civic Type S i tutaj srzynia wymaga przyzwyczajenia - szczególnie przejście z 2 na 3 bieg, ale i tak jest bardzo dobrze w porównaniu z innymi autami, za to przełozenia są idealnie dobrane do silinika 1.8 140 KM - niesamowicie silna V-tka i ciągle jeszcze ciągnąca szóstka zasługuje na pochwałę - silnik ma dwa oblicza - rodzinne do 4 tys. obrotów na minutę, gdy jest cichutki i druga dziką powyżej 4 tys. obr, gdy rasowo i seksownie pomrukuje :)

Nie wiem jak tam w Hondach, ale jeździłem Pandą i rzeczywiście praca lewarka biegów jak i samo jego usytuowanie jest wzorowe. Biegi wchodza płynnie z minimalnym oporem jakby dźwignia poruszała się w elastycznej masie lub oleju. Skrzynia działa tak sprawnie jak w podstawoej wersji Toyoty Yaris, która jest przecież samochodem wiekszym, droższym i bardziej wyrafinowanym technicznie niż Fiat Panda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

to sa dopiero szybkie hondy

 

a teraz ta korodujaca z salonu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

ale zadnqa z nich nie ma problemow z biegami ,wprost

przeciwnie,wchodza swietnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>andrea29

 

>=2.5 litrowa benzyna to już zupełnie inna zabawka, tyle że kosztowna w zakupie i w utrzymaniu, więc z turbodieslem 1.8-1.9 bym nie porównywał.

 

Hondą 1.8 / 140 KM się przejechałem i jakoś nie mogłem się przyzwyczaić do tych wysokich obrotów przy dynamicznej jeździe, bo jak słyszę wycie silnika przy 4000 to odruchowo wrzucam wyższy bieg :-)

> Zbig

 

Ano właśnie. Benzyniaki niby cichsze od "dyzlo-klekotów", tyle że trzeba nieco bardziej przycisnąć, żeby wykorzystać maksymalny moment. A wtedy nie jest to już miód na uszy.

Pół roku temu przesiadłem się z benzyny na to strasznie klekoczące TDI "dla statecznych niemiaszków" i raczej nie zakładam powtórnego przejścia na benzynę. Mruczy to to znacznie przyjemniej niż benzyna, bo bardziej w okolicach basu niż średnicy i wysokich, a całe miasto można przejechać niemal na jednym biegu, w zakresie 1500-2000 obrotów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - tutaj ciekawe rozważania wokół tematu ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Andrea>

Czytam i oczom nie wierzę, poważnie. Octą zrobiłem w sumie ~170 tys. Hatchbackiem 100, combi 70. 1,9 TDi 110KM, żadnych pompowtrysków, tylko pompa. Zbierało się to niesamowicie a stl jazdy statecznych niemiaszków jest mi obcy;-) Jeździłem też Peugeotem 2.0 HDI - gówno straszne. Co więcej znalazłem pozycję za kierownicą która nie powodowała cierpienia. Teraz jeżdze Passatem 2.oTDI 4M i pozycji nie znalazłem, a krótka jedynka doprowadza mnie do szału, zwłaszcza jak przypominam sobie SO.

zyzio, 16 Cze 2007, 19:38

 

Zyziu, nie wiem o czym Ty piszesz. Szybka zmiana biegów w Hondzie CIVIC 1,6, benzyna z 2004r. ? To chyba żart jakiś. Nie będę się spierał. Swoje wiem, bo jeździłem paroma autami i mam porównanie.

Chodzi mi o WYŁĄCZNIE o pracę lewara zmiany biegów w Hondzie. /Ty piszesz o skrzyni, ja o pracy lewarków - zauważasz ?/

 

Nie rozumiem tych zachwytów nad zmianą biegów w japończykach. Wolę zmianę biegów w Pandzie: płynie, lekko, jak trzeba szybko (-nic nie protestuje), krótkie skoki lewarka, wspaniale czuć chęć do współpracy, bo inaczej nie potrafię tego określić. No, poezja i wzór dla innych. /Szanuję i doceniam./

 

Nadmieniam, że biegi zmieniam delikatnie i z czuciem, a praca lewara zmiany biegów w H. po prostu mnie czasami wk...a i irytuje.

Bo, że nie zadowala to mało powiedziane. Nie moja wina, że mam porównanie. Japońcom radziłbym się pouczyć w tej kwestii od Włochów, co zaprojektowali Pandę.

Pojeźdź trochę Pandą - poznasz różnicę i będziesz widział o czym piszę. Chyba masz u siebie jakiś salon Fiata ?

* * *

Ad. Hondy to spróbowałbym jeszcze Type R. Może tam lewar chodzi jest lepiej i dynamika by mnie satysfakcjonowała ? Póki co - nie wiem.

Ad. ilości szkap pod maska to wydaje mi się, że dla takich jak ja wystarczyłoby te 140 -może 160KM. Zależy to też od masy auta.

* * *

U mnie silnik jest w miarę cichy ale jak jak jadę 2500-2600obr. Tylko, że nie kupuje się Hondy by jeździć hmm - ekonomicznie.

BTW: dziś spalanie po mieści, z klimą, ok. 8,6l (3 osoby na pokładzie).

* * *

Kiedyś pojechałem sobie "trochę szybciej" ;) I faktycznie, wtedy dźwięk silnika nie przeszkadza. /Kto by o nim myślał przy takich prędkościach./

=> andrea29

Ja miałem Cifa z 2003r., moze potem popsuli sie, bo moja skrzynia była idealna :) Nowy Cif 1.8 3D wazy ok. 1250 kg - moc 140 KM wystarcza w zupełności, oczywiście nie obraziłbym sie za 20 koni więcej ;) Spalanie miasto - ok 8-9 litrów w korkach, na trasie w zaleznosci od nogi - przy 210 km/h na piątce komp wskazuje 16l :))) Za to spokojne bujanie się na autostradzie do 160 km/h na VI-tce to ok. 8l/100 km :)

Zbig, 17 Cze 2007, 00:04

 

"...jakoś nie mogłem się przyzwyczaić do tych wysokich obrotów przy dynamicznej jeździe, bo jak słyszę wycie silnika przy 4000 to odruchowo wrzucam wyższy bieg :-)"

 

Ma ten sam problem ;) Tzn. nie wrzucam wyższego biegu, bo jest tylko 5. ale często myślę jadąc na 5., że jadę na 3. ;)

Tak to jest jak się jeździ w krótkim czasie kilkoma samochodami (silniki benzynowe i diesla).

Nie mogę się nadziwić, że jadąc Honda na 5. jest tak głośno i... jakoś subiektywnie wolno. Zapewniam, że prędkość z jaką jadę na 5. biegu jest jego godna :)

* * *

Kiedyś porównałem czasy jadąc dość szybko z Olsztyna do skrzyżowania na Glinojeck. Ruch był mały. Hondą - wiedziałem, że będzie wolniej ale o ile ? -Dokładnie 10 minut niż Peugeotem 206 1,4 HDi.

Dlatego twierdzę ; H. C. 1,6 nie taka znowu rewelacja. No i blaszki też ma delikatne - można łatwo je wgnieść - nawet niechcący. No ale to chyba cecha wszystkich dokładnie wykonywanych nadwozi. Zdaje się Nissan też ma delikatne, a nawet... DODGE Koliber ;) (Drzwi ma leciutkie jak w Saxo ! -Ważą tyle co nic - szok ! ;)

Zwrotnik, 17 Cze 2007, 09:29

 

Ha, też jeździłem JAZZem:) B. mi się autko podoba pod względem funkcjonalności. Jeździ się też fajnie ale silnik to ma stanowczo za mały - mogłoby mieć większy. Ten co dali był trochę jak zabawka ;) /Jak testowałem JAZZa to przesiadałem się z FIATa Uno 1,4 iES, 5d (-fajne to było autko :)

B. podobała mi się w JAZZie wykonanie i średnica koła kierownicy. Oceniłem ją znacznie lepiej niż w H.C. 5d. (W H.C. 5d jest nieco za duża, niestety 5-ramienna i pod lewym kciukiem fatalnie czuć zszycie skóry, co mi się nie podoba. /He, ale się uczepiłem ;)/

gutten, 17 Cze 2007, 00:42

 

Też wolę diesla. Byle dużego i cichego. (2,2l ?)

Do stolicy i z powrotem, i Honda głodna. Dieslem przejeżdżam 2 długości takiej trasy na 1 baku...

I to jest b. mocny argument za dieslami.

andrea29, 17 Cze 2007, 18:56

>Kiedyś porównałem czasy jadąc dość szybko z Olsztyna do skrzyżowania na Glinojeck. Ruch był mały.

>Hondą - wiedziałem, że będzie wolniej ale o ile ? -Dokładnie 10 minut niż Peugeotem 206 1,4 HDi.

>Dlatego twierdzę ; H. C. 1,6 nie taka znowu rewelacja. No i blaszki też ma delikatne - można łatwo

>je wgnieść - nawet niechcący. No ale to chyba cecha wszystkich dokładnie wykonywanych nadwozi. Zdaje

>się Nissan też ma delikatne, a nawet... DODGE Koliber ;) (Drzwi ma leciutkie jak w Saxo ! -Ważą tyle

>co nic - szok ! ;)

E tam, ja bym pojechał Cifem 1.6, Ty 1.4 HDI i stawiam 100:1, że nie miałbyś szans tym dieselkiem, nawet jak bym Ci dał fory ;)))) Twój test jest absolutnie niewiarygodny, wystarczy, że warunki ruchu są minimalnie różne ;)

andrea29, 17 Cze 2007, 19:09

 

>gutten, 17 Cze 2007, 00:42

>

>Też wolę diesla. Byle dużego i cichego. (2,2l ?)

>Do stolicy i z powrotem, i Honda głodna. Dieslem przejeżdżam 2 długości takiej trasy na 1 baku...

>I to jest b. mocny argument za dieslami.

2.2 litra Hondy jest dobry, ale ma 140 KM, a kosztuje ponad bańkę z dobrym wyposażeniem, za to mozna mieć Type R ;) Obecnie dobre diesle to Passat 2.0 TDI 170 KM, Toyota Auris 2.2 - 177 KM.

Walery, 17 Cze 2007, 18:39

 

Moja Octa miała 90KM.

P. 2,0HDi nie jeździłem to i się nie wypowiem.

W Fordzie Focusie 1,8 benzyna przez tydzień nie mogłem znaleźć wygodnej pozycji ;) A czego tam do regulacji siedziska kierowcy nie było... ;)) /Koledzy też nie byli wniebowzięci ;)/

* * *

W Occie wkurzający jest sposób wrzucania wstecznego i ciągłe kręcenie pokrętłem od lamp. Ono się nawet wyciąga na 2 skoki ! ;)

W Pandzie wyjmuję klucz i światła gasną. Odpalam i świecą bez kręcenia. I to jest to. A wsiadam i wysiadam z niej wiele razy dziennie. Wsteczny jest ludzki ;)

Za każde sensowne udogodnienie przewidziane przez producenta jestem mu wdzięczny :)

a, źle mi sie jeździło Oplem Corsą 1,2. słaby silniczek, twarde fotele, gorsze właściwości na zakrętach niż Ford Fiesta 1,3. (wersaj z wąskimi światłami i bez wzmocnień w drzwiach). Ładniejsza Fiesta kolegi (inne kształt przednich lamp - bardziej kołowy) miała wzmocnione drzwi i niestety autko straciło trochę na dynamice. No ale było dzięki tym wzmocnieniom bezpieczniejsze. Coś za coś...

Podobała mi się(wizualnie) ta jego wersja ale jak stwierdziłem jak jeździ, z ulgą wróciłem do swojej ;)

zyzio, 17 Cze 2007, 19:10

 

"Twój test jest absolutnie niewiarygodny, wystarczy, że warunki ruchu są minimalnie różne ;)"

* * *

Na coś trzeba zwalić.. ;) Ty - Fan Hondy i ja - nie fan Hondy ;)

* * *

Zapewniam, że warunki były zbliżone. Ok. 5-tej rano, ruch jest niewielki ;)

O średniej jaka mi wyszła P. 1,4 HDi nawet nie wspomnę :) No, żeby nie wyszło żem pirat: jechałem szybko, sprawnie ale nie żeby bić jakiś rekord. (Na to jestem zbyt rozsądny. Drogi publiczne nie są miejscem do testów prędkości.)

>andrea

 

>W Pandzie wyjmuję klucz i światła gasną.

 

No to jest akurat dyskusyjne. Kiedyś tak miałem w Fiacie ustawione na stałe mijania i w raz czyszcząc deskę przekręciem na pozycję postojowych i tak jeździłem parę dni po mieście (na oświetlonych ulicach nocą nie widzi się różnicy) aż mnie policja zatrzymała. Teraz jestem przyzwyczajony że trzeba włączyć za każdym razem.

andrea29, 17 Cze 2007, 19:22

 

>W Pandzie wyjmuję klucz i światła gasną.

 

To może byc jakiś ogólnofiatowy pomysł - miałem tak w Uno, bardzo przydatne.

 

Teraz DRL zapalają mi się same (i nie ma jak ich wyłączyć), a jak jest ciemno to same wskakują mijania. Ale w deszczu muszę sam pamietac - trochę tęsknię za Uno :-)

to jest bardzo cenne osiągnięcie w tym temacie (choć fakt, trochę nie spełnia definicji pojęcia "auto")

 

no i 3 argumenty za: 1.dwusuw! a cichy jak jakiś RR 2. zrobiony za komuny a jednak tak dopracowany

3. no i to jednak motocykl..

 

Ad3. bo jednak przy współczesnych zabawkach dla dorastających, które mają ryczeć jak jeleń na rykowisku..

 

cichy motocykl, to jest to- czy to nie większa radość z jazdy w przyrodzie, ciut jak szybowiec..

 

;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pod względem funkcjonalności Jazz to mistrzostwo, silniczek 1.2 jest wystarczający do codziennej jazdy po mieście i coroczny wypad nad morze, autko jest bardzo zwrotne, dla kobiecej ręki idealne, chyba będzie nim jeżdziła żona :)

Horst, 15 Cze 2007, 13:19

 

>o o o kiedyś tylko w książce czytałem że nic nie ma tak równej pracy jak V6

>

>nooo ale powoli zachodzimy w stronę merc/rolls..

>

>wolałbym bardziej normalne oferty :-/

 

bardzo dobry artykuł dotyczący kultury pracy różnych silników

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie do końca V6, konstrukcyjnie najlepiej wyważona z definicji jest szóstka rzędowa (V6 ma lekkie wibracje wzdłóżne w porównaniu z R6, V6-60st jest lepsza niż V6-90st, zaletą V6 w porównaniu z R6 jest ich kompaktowość)

 

Oczywiście poza konkurencją jest V12 ale to jest to też poza klasą średnią samochodów.

 

Co ciekawsze V6 jest w sumie konstrukcyjnie efektywniejsza niż V8 (pod kątem kultury pracy)

 

V8 wymaga kompromisów, wszystkie mają kąt rozwarcie 90st,

ale mogą być z wałem z wykorbieniami krzyżowymi (np: amerykańskie sedany) gładka praca, niestety wymagane ciężkie przeciwwagi i silnik nie wchodzi szybko na obroty,

albo wał płaski bez przeciwwag, np Ferrari V8, okupione to jest jednak pewnymi wibracjami.

 

Wszystko jest dobrze opisane w tym artykule, polecam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.