Skocz do zawartości
IGNORED

Nowy fiat 500


Jazz :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Czy juz ktos z was widzial na ulicach nowego Fiata 500 z Tych? Podobno premiera sprzedazy ma miec miejsce we Wloszech 7-go lipca, a nie w Polsce pomimo, ze jest tutaj produkowany. Czy pisze sie juz o cenach na krajowym rynku i kiedy beda w naszych salonach?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/
Udostępnij na innych stronach

..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-961-100000009 1182017918_thumb.jpg

post-961-100000010 1182017918_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-794797
Udostępnij na innych stronach

To jest mocno przetrobione Sejcento albo Panda. Ma tyle z Fiata 500 co odkurzacz z miotły.

Ponadto z zapowiedzi wynika że bedzie droższy (przypuszczalnie znacznie) od Pandy w najlepszym wyposażeniu. A jest od niej mniej funkcjionalny (zasadniczo na samochód tej wielkości to jest totalnie niefunkcjonalny) i na pewno gorzej bedzie jeżdził po miejsskich dziurach.

Choc może pojawia się wersje z mocnymi silnikami do sportu - takie auto dla zabawy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-794841
Udostępnij na innych stronach

Alexander, 16 Cze 2007, 21:32

 

>Jeszcze nie jeździ po ulicach, nie stoi w salonach - niestety. Poczekam do lipca. Cena wersji z

>silnikiem 1200cm3 to około 52000zł.

 

 

ile? LA BOGA - OCIPIELI !!!

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-794858
Udostępnij na innych stronach

Buhahaha ... Panda za 52 patole :)))

 

A popatrzcie na usytuowanie dźwigni zmiany biegów i jej obudowę. Nawet im się lewarka nie chciało przeprojektować - wstawili ordynarnie pandowski. Szklany dach to też pomysł z Pandy.

 

Wtórny pomysł grający na sentymentach tak samo jak "NOWE" VW "Garbus" czy Mini Moris. Chyba samochód staje się jednak przedmiotem schyłkowym, bo wyraźnie producentom brakuje pomysłów, a oryginalne rozwiazania nadal nie mogą się rozpowszechnić.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-794863
Udostępnij na innych stronach

>>Qubric, 16 Cze 2007, 21:48

 

Ja myślę, że teraz chce się wiele rzeczy zrobić na "świetnościach" minionej epoki. Mini Morris jest tutaj też dobrym przykładem - tyle że tamto to koncern BMW a to Fiat. Zaskakujące jest to że auto dużo mniejsze od Pandy będzie z nią porównywalne cenowo :). Śmich na sali...

 

Żeby było jeszcze śmieszniej te wszystkie próby kopiowania, czy "powrotu do źródeł" są do bani stylistycznie i nigdy nie będą się kojarzyć z osławionymi zabytkami. Nawet obecny Mustang nigdy nie będzie stał przy tym z lat '60.

 

BTW Ciekawe ile chętnych w PL znajdzie się na "brzdąka" po takiej cenie ;-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-794867
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Z tego co wiem to on jednak się rózni i to znacznie od Pandy , a tak usytuowane lewary były juz w pierwszych Multiplach , a był to pare ładnych lat przed pandą .

Na jego płycie podłogowej ma bys produkowany ( w nowej fabryce Forda w Tychach) Ford Ka.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-794871
Udostępnij na innych stronach

Jacchu, jeśli myślisz o tym kolejnym popisie genialnych włoskich stylistów to nie mogę się nie zgodzić. Offtopikujemy.....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-794884
Udostępnij na innych stronach

W multiplach powiadasz??? Tyle że multipla była propagandową kalką ze starej multipli - czyli 6 osobowej wersji starego fiata 500 - choć poza ilościa foteli nie miała z nią nic wspólnego. W dodatku pierwsza wersja nowej Multipli była porażką stylistyczną i cenową - dlatego szybko została przeprojektowana.

Usytuowanie dźwigni biegów pod deską rozdzielczą było w nowej Multipli związane z szerokością auta (trzy fotele w pierwszym rzędzie z przodu).

 

Nie mam nic do stylistyki nowego Fiata 500. Auto wyglada nowoczesnie, oryginalnie. Jest ładne i ma największy zderzak przedni jaki widziałem :)

Tyle że to mniej funkcjonalny Fiat Panda w wyższej cenie.

 

Takie podejście jest uzasadnione w samochodach sportowych (ewentualnie hobbystycznych, jednak nie sądze żeby nową pięścetkę kupowali hobbyści). Alfa Romeo ZS Zagato też się mogła wydawać dziwna i niefunkcjinalna - ale samochodom sportowym to uchodzi. W przypadku Fiata 500 mamy cos mającego satąpić Seicento - moim zdaniem nie trudno będzie nim trafić w ten segment klientów.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-795118
Udostępnij na innych stronach

Dla przypomnienia oryginał sprzed lat:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-795242
Udostępnij na innych stronach

Ale brzydactwo. Mało miejsca i wogóle jakiś mały. To ma być samochód do szybkiej jazdy? Wygląd wnętrza wskazuje na takie aspiracje.

Z czym podobnym ma konkurować? Jeśli z Audi A3 to chyba nie da rady.

Skoda lepsza :D

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-795244
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy silnik w nim to 1.4 16 V - 100 KM i w tak małym autku powinien sprawować się bdb - poza tym w takim maleństwie naprawdę czuje się predkość :) To autko kultowe jedyne w swoim rodzaju niczym np. Mini Cooper, który tez nie jest praktyczny :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-795251
Udostępnij na innych stronach

dość ładny, nawiązujący stylistyką do przeszłości dizajn ale ja takiego bym nie kupił (i dziwię się playbojowi jazowi, że o czymś takim wspomina) - samochód dla matek, żon i kochanków (zamierzony rodzaj męski)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-795307
Udostępnij na innych stronach

>>Molibden

 

Ten Fiat nie łapie się do klasy niższej średniej (Audi A3) tylkoklasy aut małych (Lancia Ypsilon, Fiat Seicento, Daewoo Tico, Smarta, etc). Trudno tu mówić o sportowym zacięciu tego autka, bo na takie w ogóle nie wygląda - wysoko położony środek ciężkości, mały rozstaw osi (np w porównaniu do Mini) więc pierwszy lepszy zakręt przy 130km/h i leży w rowie.

Takie auto raczej typowo miejskie, gdzie liczą się wymiary żeby je zaparkować. Na dłuższą trasę będzie strasznie męczące.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-795331
Udostępnij na innych stronach

No to weźcie pod uwagę, że to autko może mieć z silnikiem 1200ccm ok. 82KM mocy – tyle miał nieco większy silnik od Fiata Albea. Jeśli autko będzie ważyło 750kg to jest już wystarczająca moc na ostrzejszą jazdę.

Poza tym stara 500 i 600 były przerabiane do rajdów (w czasach kiedy sukcesy odnosiły też Mini Morisy). Dobudowane dodatkowe układy chłodzenia, szerokie opony i spojler z podniesionej tylnej pokrywy silnika o mocy grubo ponad 100KM.

 

Ten samochód nadaje się jak najbardziej na sportową wersję. Na pewno bardziej niż KIA Picanto CUP, popularne auto do wyścigów na torze wśród młodych zawodników. Oczywiście dzisiaj w rajdach pewnie taki 500 nie będzie miał wielkich szans, ale klient zawsze będzie mógł kupić za furę kasy sportowe rozwinięcie nawiązujące do rajdowej legendy. Bo moim zdaniem - tak na oko - Nowy Fiat 500 jest znacznie mniej funkcjonalny (w odniesieniu do ceny) od już sprzedawanych modeli Fiata.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-795501
Udostępnij na innych stronach

Jakieś dwa tygodnie temu lecąc A4 z Legnicy do Opola i abarotno mijałem w różne strony ok. 20 zamaskowanych owych Fiacików 500 na czerwonych tablicach z napisem jazda testowa... Przyznam, że musiałem zdrowo pogonić mojego Roverka, żeby dłużej się jednemu z nich przyjżeć...

Luxmany i winyle 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-795513
Udostępnij na innych stronach

>>Viniu, 17 Cze 2007, 21:31

 

Pewnie dlatego że nowa wersja Fiata 500 ma mieć silnik supercharged a więc bedzie się charakteryzował już wysokim momentem przy bardzo niskich obrotach. Widzę, że powoli wchodzi moda na chargowanie silników - podobnie zrobił już też VW w Golfie - tam chyba z 1,4 wyciągnięto 170KM, nie było "dziury" a auto miało do dyspozycji prawie cały moment (jeśli mnie pamięc nie myli) zaraz za 2000obr/min - czyli tak jak turbodiesle.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Osobiście wątpię żeby Fiat zdecydował się na opcję z ESR czy innymi tego typu bajerami - koszt byłby za wielki takiego malucha. Tak samo nadal wątpię w udaną wersję sportową (110KM, więc myślę że brzdąc będzie ważył z tym silnikiem ok 850-900kg), chyba że mówimy tylko o osiągach do wykorzystania na drodze "na wprost". No chyba że Fiat zdecyduje się na jakąś poszerzaną wersję, jak tu :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czy to ustrojstwo będzie miało z tyłu czy z przodu silnik? I napęd na którą oś?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-795638
Udostępnij na innych stronach

1.4 TSI mają 140 i 170 KM - cholera wie, czy bedą to trwałe silniki, turbo rządzi się jednak swoimi prawami....a turbo w tak małej pojemności tym bardziej....w Punto 1.4 GT 140 KM była jaja jak berety z tym silnikiem ;(

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/34197-nowy-fiat-500/#findComment-795698
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.