Skocz do zawartości
IGNORED

Wymiana auta


Kubek

Rekomendowane odpowiedzi

po wizycie kazdym autem za 12 tys z tego modelu co napisales,w ASO dowiesz sie ze trzeba dolozyc z 8tys zl.tarcze,klocki sonda lambda,katalizator,wydech,rozrzad,i cholera wie co wiecej.

po 15tys zl to ja sprzedaje egzemplarze z 1996r,w benzynie z 250tys km przebiegu ,w zadawalajacym stanie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-964964
Udostępnij na innych stronach

To nie tak że w ASO zawsze prawdę powiedzą. Tam często siedzą analfabeci techniczni którzy robią co im "jeden" człowiek na serwisie powie. Lepiej udać się z autem do DOBREGO warsztatu/mechanika oraz później DOBREGO blacharza, na podstawie ich opinii dowiesz się więcej o samochodzie niż całe ASO powie i na koniec postraszy cenami.

Co do cen aut używanych to regułą jest niamal to że ile zaoszczędzisz na danym modelu w stosunku do ceny rynkowej (tzw okazja) wydasz później 200% tego na naprawy + czas + postoje w trasie. Ale wiadomo że od każej reguły istnieją wyjątki.

 

Pozdrawiam

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-965001
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Jako użytkownik starego Volvo już od paru lat mogę coś dorzucic. Wydaje mi się, że sensowne Volvo zamykają się w przedziale 940-960-850-V70 (do 2000 r.). Modele z tych samych lat oznaczone cyfrą 4 (440-460-S40-V40) to nie Volvo, tylko plastikowy ulepiec od innego producenta z przywalonym znaczkiem Volvo, a to nie to samo. Jeździ, owszem, ale nie różni się pod względem jakości wykonania czy awaryjności od jakiegoś Forda czy Mitsubishi. To samo dotyczy wozów po roku 2000 (świeżo wypuszczone "Volvo" V50 jest np. Fordem Focusem - żeby chociaż Mondeo!). Sam jeżdżę 940-ką i jedyne problemy, jakie miałem, wynikały z bezrefleksyjnej eksploatacji przez poprzedniego właściciela. Kiedy już na dzień dobry wymieniłem wszystkie części eksploatacyjne i dziurawą chłodnicę, to potem wystarczy raz do roku coś poprawić czy wymienić filtr. Mój wóz ma duży przebieg - napisane jest 250 tysięcy, ale w rzeczywistości ma co najmniej dwa razy więcej. Mimo to jest nie do zdarcia i bardzo wygodny, a o korozji jeśli nawet słyszał, to nie uwierzył. Owszem, planuję go zamienić, ale na sporo nowszego Mercedesa. A to dlatego, że zachciało mi się skrzyni automatycznej...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-965021
Udostępnij na innych stronach

Kurde ten brak edycji :)

 

Tylko że akurat toyota a szczególnie kilka modeli, w tym mojej żony E11, ma statystyki bezawaryjności na najwyższym poziomie. Sprawdzone w praktyce :) O zmianie na volvo nie zdecydowało to że trzeba ją naprawiać tylko to że komfort wielkość i wyposażenie w szwedzkim autku są ciut lepsze :D szczególnie w S60 na które chyba padnie wybór.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-965309
Udostępnij na innych stronach

A tyle Wam powiem że już mi bania pęka i to nie tylko z powodu kataru.

Co kogo pytam to każdy inaczej mówi. Jedni twierdzą że w volvo jednak awarie się zdarzają - czytałem nawet forum v40.pl i tam wcale nie jest pusto jeśli chodzi o awarie ! Dużo awarii silnika występuje w tych modelach a na remont silnika w volvo to mnie napewno nie będzie stać. Poszukałem na otomoto i rzeczywiście v40 do 12-13 tys to złoma tylko znajdę. Inni mówią że części do volvo są drogie jak cholera (poza starymi modelami). Teraz mi kumpel mówi że jego szwagier miał mondeo z 98 r i autko było prawie bezawaryjne (poza normalną eksploatacją).

Szału można dostać tyle powiem. Zostaje mi nadal wybór vectra/mondeo/volvo i strzał na chybił trafił. Moja asterka jak się dowiedziała że pójdzie na sprzedaż to nagle przestała sprawiać kłopoty i wczoraj przy -5 st po całym dniu stania odpaliła bez żadnego problemu. Zima się skończy, skończą się problemy z odpalaniem i na spokojnie poszukam. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-965784
Udostępnij na innych stronach

Autko jest sprawne. To że ma problemy z odpalaniem to cecha niestety starego diesla. Jakby nie to to bym nie oddał.

A szukam autka takiego które mi niespodzianki nie sprawi na przykład w trasie. A autko 8-9 letnie napewno mniej się psuje niż 15 letnie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-965881
Udostępnij na innych stronach

Kubek,

Po pierwsze czy silnik jest szczelny, jeśli tak, zmień olej na połsyntetyczny. Z uwagi na wiek stawiam na miękką pracę, uwarunkowaną zużyciem pompy i w dalszej kolejności, choć nie koniecznie utratą kompresji z winy pierścieni/tuleji/gniazd zaworowych. Najczęściej bardzo dużą poprawę (obok wymiany oleju na rzadszy) daje przeregulowanie pompy (można nawet na czuja jak nie masz mikrometru) na odrobinę wcześniejszy wtrysk (starać się nie powodować pracy stukowej dla wysokich obrotów), podniesienie dawki z uwagi na niedomagania pompy na wolnych obrotach poprawia start, na wysokich może troszkę iść w nieznacznie większą moc i dymienie, jak się to zrobi z głową to nawet niezauważalnie. Założ zaworek zwrotny na zasilanie pompy, często ten w pompie już puszcza, po długim postoju trzeba więcej pokręcić.

 

Pozdrawiam

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-965917
Udostępnij na innych stronach

opteron, 28 Gru 2007, 14:52

 

>Kubek,

>Po pierwsze czy silnik jest szczelny, jeśli tak, zmień olej na połsyntetyczny. Z uwagi na wiek

>stawiam na miękką pracę, uwarunkowaną zużyciem pompy i w dalszej kolejności, choć nie koniecznie

>utratą kompresji z winy pierścieni/tuleji/gniazd zaworowych. Najczęściej bardzo dużą poprawę (obok

>wymiany oleju na rzadszy) daje przeregulowanie pompy (można nawet na czuja jak nie masz mikrometru)

>na odrobinę wcześniejszy wtrysk (starać się nie powodować pracy stukowej dla wysokich obrotów),

>podniesienie dawki z uwagi na niedomagania pompy na wolnych obrotach poprawia start, na wysokich

>może troszkę iść w nieznacznie większą moc i dymienie, jak się to zrobi z głową to nawet

>niezauważalnie. Założ zaworek zwrotny na zasilanie pompy, często ten w pompie już puszcza, po długim

>postoju trzeba więcej pokręcić.

>

>Pozdrawiam

 

 

Czy szczelny - nie wiem. 265 tys przebiegu a faktycznie ile to nie wiadomo. Pompa była regulowana - zmienili mi kąt wtrysku i teraz głośniej chodzi po odpaleniu. Dzwoniłem do mechaników z pytaniem czy tak ma być - powiedzieli że tak, bo napewno miałem źle ustawiony kąt. Rozrusznik, alternator regenerowane. Akumulator wymieniony rok temu, świece nowe NGK.

Odpalić muszę z depnięciem w pedał gazu bo inaczej zaraz gaśnie. Przez pierwsze 2-3 sekundy potelepie ale odpali. No i im zimniej tym więcej kopci, a niestety w garażu podziemnym parkuję i czujki dymu wolałbym nie włączać (w zeszłą zimę mi się zdarzyło - zamknęły się drzwi przeciwpożarowe). Do co kręcenia - jak jest ciepło to zapala bez żadnego problemu, nawet nie muszę długo kręcić. Problem mam tylko przy -2 stopniach i niżej - wtedy rozrusznik wolniej zaczyna kręcić i tu za każdym razem mam obawy - pojadę czy nie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-965925
Udostępnij na innych stronach

Józwa, duże gęstnienie oleju jest zjawiskiem jednoznacznie złym. Im olej bardziej gęstniej to w sporym skrócie można uznać go za gatunkowo gorszy. Nowoczesne oleje w pełni syntetyczne typu 0Wxx praktycznie mają taką samą lepkość na zimno jak i w temp. nominalnej pracy, zapewnia to dobre smarowanie nawet na niedogrzanym silniku. Olej który mocno gęstnieje np jakiś mineralny 15W, nie dość że stawia ogromny opór przy rozruchu zimnego silnika, to nie zapewnia dobrego smarowania przed nagrzaniem. W dieselu z komorą wstępną jest to o tyle dokuczliwe że potrzeba żwawego zakręcenia silnikiem aby wytworzył temperatyre w komorze spalania odpowiednią do zapłonu mieszanki, stawia to dość wysoko poprzeczkę dla akumulatora i rozrusznika.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-965986
Udostępnij na innych stronach

Kubek:

 

Jeżeli boisz się o szczelność silnika po zalaniu półsyntetykiem 10W to zawsze można spróbować Valvoline MaxLife diesel. Specjalnie zrobiony tak żeby był płynny w niskich temperaturach a jednocześnie uszczelniał jak mineralny.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-965997
Udostępnij na innych stronach

tak jest, nie czarowac tylko zrobic pompe i co tam trzeba i bedzie palilo, chyba, ze sie woli szukac jelenia ktory kupi szrota, takie przypadki tez sie czesto zdarzaja

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-966057
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sam zamierzam kupić coś w podobnym budżecie w 2008 roku. W kręgu moich zainteresowań jest Opel Vectra B - bo mi się podoba z wyglądu - i w środku i z zewnątrz. Oczywiście zaraz ktoś powie, że to pewnie awaryjne auto, inny że wręcz przeciwnie. Ogólnie moim zdaniem reguły nie ma. Jeden z moich kolegów ma Vectre, jeździ spokojnie to nic przy niej nie robi. Drugi też ma podobną tylko że jeździ delikatnie mówiąc - bardzo niespokojnie, więc co jakiś czas coś musi reperować.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-966072
Udostępnij na innych stronach

>tak jest, nie czarowac tylko zrobic pompe i co tam trzeba i bedzie palilo, chyba, ze sie woli

>szukac jelenia ktory kupi szrota, takie przypadki tez sie czesto zdarzaja

 

i co dalej ? za naprawę pompy zapłacę jak za zboże. Co jeszcze - remont silnika ? Bez jaj.

 

Staram się na bieżąco wszystko naprawiac ale bez przesady. Silnik pewnie nie wymaga jeszcze remontu. A zawsze moze znaleźc się ktoś kto umie sam naprawiac lub ma znajomego co mu to tanio zrobi. Progi ma zrobione, bębny nowe, nowe klocki, nowy akumulator, nowe świece, regenerowany alternator i rozrusznik, chyba aż takiego szrota nie wciskam ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-966177
Udostępnij na innych stronach

Iceman, jeśli chcesz kupić VB z silnikiem diesela 2.0 16V (obojętnie czy DTH czy DTL) musisz wiedzieć że ten typ pracuje na pompie Bosch-a VP44, podobnie jak Audi 2,5 V6TDI. Jeżdzę takim wynalazkiem który świadomie sobie sprawiłem, Ty kupując to lepiej się dowiedz z czym się wiąże użytkowanie silnika z tą pompą.

 

Kubek, Ty się nie stresuj że koledzy piszą "auto jest zjechane i zadne czary nie pomoga" "nie czarowac tylko zrobic pompe i co tam trzeba i bedzie palilo" każdy Ci tak "doradzi" jak nie musi sam za to płacić. Nie powiem żeby NIE remontować, ale to się nie opłaca, jeśli masz zmienić auto, to chociaż tym pojeździj tyle ile się da, zwłaszcza że nie musisz się spieszyć. W takim układzie każdy półśrodek będzie dobry jeśli zadziała. Zapraszam do siebie na warsztat, skąd jesteś?

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-966221
Udostępnij na innych stronach

panowie , odrobinę odwagi :D

 

kupcie sobie coś więcej niż tylko samochód czyli Alfę Romeo hehe

 

kto raz spróbuje nieczęsto zmienia na inną markę :)

 

chociaż może lepiej nie kupujcie , w sumie stereotypy głoszone w PL są dla mnie korzystne :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-966292
Udostępnij na innych stronach

fatalne pompy,kosztowne w naprawie 3500-5500zl.

psuja sie bez powodu wada fabryczna,siada elektronika,zapelnia sie jakis bufor pamieci.

wystepuje nagle bez uprzedzenia.

wystepuja w oplu ,fordzie ,renault.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/38671-wymiana-auta/page/2/#findComment-966476
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.