Skocz do zawartości
IGNORED

Wymiana auta


Kubek

Rekomendowane odpowiedzi

tomek7776:

 

>> Z ciekawości sprawdziłem: po delikatnym puszczeniu sprzęgła samochód bezproblemowo rusza,

>> zarówno na ciepłym, jak i na zimnym silniku.

 

>ile czasu ci to zajelo?calazmiane swiatel?na skrzyzowaniu?

 

Bez gazu samochód rusza całkiem sprawnie. Oczywiście, na zielonym wypadałoby startować sporo żwawiej, ale w długim korku spokojnie mógłbym używać samego sprzęgła.

 

aTom:

 

>A można wiedzieć jakie to auto?

 

Takie, jakim według ciebie nie da się ruszyć bez gazu: Mondeo TDCi.

 

Panowie, może czas na naukę obsługi lewego pedału?

 

;-P

Cir:

 

Ja tam miałem okazję parę razy poczuć wpływ masy diesla z przodu, testów torowych może nie robiłem, ale mieszkam przy gruntowej wiejskiej drodze i czasem muszę przejechać ową drogą 1km. Jak parę razy drogę rozkopali w poprzek i zrobiły się poprzeczne przełomy, dieslem dużo łatwiej było przywalić miską olejową pomimo najazdu pod kątem i małej prędkości.

 

Tak czy siak konstruktorzy Audi nie są idiotami, a księgowi na pewno wysunęli błyskotliwy pomysł redukcji kosztów przez zmniejszenie gamy dostępnych silników w A8/S8.

Panowie i Panie,

wlasnie jechalem nowiutenka honda CRV 2,2 w dieslu 140KM,przebieg 337km

 

JEBAC DIESLA,

mul nieprzecietny,zero jak dla mnie przyspieszenia,GLOSNY,jak cholera.

dzwiek w czasie jazdy jak dzwiek stukowego spalania w benzynie,niektorzy wiedza o co chodzi.

 

i to wszystko za 140tys zl.

 

diesel jest dla skapcow,albo dla gluchych.

 

aha jaki moment obrotowy,jak dla mnie to chudziutki.

Teo

o mnie | ignoruj | PW

 

stat: 1652 / 1394 / 1 20 Lut 2008, 12:19

tomek7776:

 

>> Z ciekawości sprawdziłem: po delikatnym puszczeniu sprzęgła samochód bezproblemowo rusza,

>> zarówno na ciepłym, jak i na zimnym silniku.

 

>ile czasu ci to zajelo?calazmiane swiatel?na skrzyzowaniu?

 

Bez gazu samochód rusza całkiem sprawnie. Oczywiście, na zielonym wypadałoby startować sporo żwawiej, ale w długim korku spokojnie mógłbym używać samego sprzęgła.

 

aTom:

 

>A można wiedzieć jakie to auto?

 

Takie, jakim według ciebie nie da się ruszyć bez gazu: Mondeo TDCi.

 

Panowie, może czas na naukę obsługi lewego pedału?

 

 

 

 

przyznaje Ci racje,wyjechalem wlasnie dzis mondeo po zmianie sprzegla,i da sie ruszyc bez gazu,widocznie te egzemparze,ktore nie ruszaja bez dodania gazu sa jakies felerne.nawet jesli to dotyczy aut salonowych,moze juz maja klopot ze srzeglem.

ale do tej pory to mialem tylko takie ktore nie ruszaja bez dodania gazu.

tomek7776, 20 Lut 2008, 13:40

>mul nieprzecietny,zero jak dla mnie przyspieszenia,GLOSNY,jak cholera.

>dzwiek w czasie jazdy jak dzwiek stukowego spalania w benzynie,niektorzy wiedza o co chodzi.

 

A czego ty sie spodziewales po pseudoterenowym samochodzie o masie 1600 kg z silnikiem o mocy 140 KM.

Przeciez to auto do codziennego wozenia tylka i to po dobrych drogach vide przelozenia i charakterystyka zawieszenia.

Jak chcesz sprobowac dobrej pseudoterenowki z mocnym dieslem to przejedz sie Audi Q7 4,2 TDI. Co prawda wazy to ze 2,5 tony ale ma 326 KM!

nospodziewam sie tego MOMENTU iprzewagi diesla.nad wersja np benzynowa takiej hondy.

a niby o czym piszemy tu w tym watku od kilku dni?

musialem sprawdzic jak to jest z nowa generacja diesla.dalej kich ,i tak bedzie bo to diesel.

profes

 

wiesz jestem juz zmanierowny jazda dobrymi benzynami,i zaden diesel im nie podskoczy.

jak ognia unikam 8,10 garowych aut w dieslu,nie rajcuje mnie swiadomosc,ze za drobna naprawe wydam 10tys zl ,a za powazniejsza z 50tys

wybacz,wole identyczne auto z silnikiem benzynowym,bedzie cichsze,szybsze,bardziej komfortowe,no i znacznie tansze.

Obserwacje użytkownika tego samego modelu samochodu z różnymi silnikami. Benzynowa CRV-ka 2,0, którą jeździłem przez ponad 4 lata: głośna, lubiąca wysokie obroty, zachęcająca wręcz do redukcji biegu i dodawania gazu, pięknie pokonywała łuki przy sporych prędkościach - no i przy takim stylu jazdy nie schodziła ze spalaniem poniżej 10 litrów (raczej 11), a na niemieckich autostradach potrafiła zeżreć i 15 litrów na sto... ;-) Od ponad 2 lat jeżdżę dieslem 2,2: sporo cichszy, "uspokajający" kierowcę, w trasie przy wyprzedzaniu nie trzeba redukować biegu, niestety na łukach często wymaga korekcji toru jazdy, pali realnie 8-9 litrów (na autostradzie udało mi się 13). Jeździ się tym wygodnie, ale mam wrażenie, że benzynowa wersja miała jednak coś w rodzaju "duszy"... ;-) Aha, tym dieslem trudno ruszyć bez gazu - łatwo go zadławić... ;-)

po wypowiedzi Twonka, można wysnuć, wg mnie, prawidłowy wniosek. Jeżeli ktoś kocha! auta i kocha! nimi jeździć, to wybierze ZAWSZE benzynę. W przypadku gdy auto ma służyć jedynie do przemieszczania się z punku A do punktu B, często z pozornym, poczuciem oszczędzania, to wybierze bezdusznego Diesla. I tyle

 

Ja się wychowałem przy samochodach, pól życia spędziłem na torach wyścigowych i pracując z autami. Kocham samochody i nigdy nie kupie diesla, chyba że dostawczy do firmy ;)

proszę o rzeczowe za i przeciw , planuję zmiane samochodu , w grę wchodzą dwa silniki (spalanie mało istotne , wazniejsza frajda z jazdy , ważne koszty serwisowania )

 

silnik 1 diesel :

 

3.0 TDI 240 KM (176 kW), skrzynia biegów: 6-biegów, napęd: quattro

 

Moc kW (KM) / obr./min.

176 (240) / 4000-4400

 

Moment Nm / obr./min.

500 / 1500-3000

 

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

5,9

 

silnik 2 benzyna :

 

3.2 FSI 265 KM (195 kW) skrzynia biegów: 6 - biegów, napęd: quattro

 

Moc kW (KM) / obr./min.

195 (265) / 6500

 

Moment Nm / obr./min.

330 / 3000 - 5000

 

Zużycie paliwa poza miastem/w mieście (w l/100km)

6,7 / 13,5

 

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

6,1

 

 

 

dotychczas zawsze jeździłem benzynowymi , sprawia mi frajdę wkręcanie silnika na wysokie obroty (7kobrotów) , częste zmiany biegów nie są dla mnie problemem , lubię dźwięk silnika benzynowego na wysokich obrotach , lubię dynamiczną jazdę miejską , w trasach mało jeżdżę a jeśli już to spokojnie i bez pośpiechu - zwykle mam sporą rezerwę czasową , v max nieistotny - żadnym z nich nie będę jeździł 250km/h

 

i tu moje pytania - czy jest sens płacić więcej za diesla , czy usterkowość czyli koszty serwisu diesla są dużo wyższe niż benznyny (jak przypuszczam) itd

 

każdą opinię przeczytam z uwagą

>>marcins737

 

Moim zdaniem, Twój wpis świadczy o tym że KOCHASZ samochody a nie tylko potrzebujesz środka transportu. Moje zdanie chyba już znasz.

 

Ja wybieram auto sercem często wbrew logice (wiem, wiem volvo temu przeczy) i portfelowi (tutaj T5 tylko to potwierdza) . Nigdy się tym podejściem do tematu nie zawiodłem, czego i Tobie życzę :)

odpowiem tak

jesli lubisz czuc swobodną moc to bierz spręzarke

jesli bawi cie piłowanie silnika bierz benzyne

zalezy co sie lubi

 

powod ostatni spezarke łatwo bez wielkich wydatkow da sie podciągnac a z bezyna wielozaworowa nie ma juz zbytnio co zrobic chyba ze dołozysz spręzarke :-))

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

tomek7776, 19 Lut 2008, 21:12

>panowie diesel to porazka,jesli komus sie nim dobrze jezdzi to OK,ale niech sie nie oszukuje ze jest

>lepszy i szybszy od benzyny,

>i przestancie pier**lic o jakims urojonym momencie obrotowym,

>gowno to sie ma do rzeczywistosci.do realnego swiata aut.

 

Jak czytam twoje wpisy to się zastanawiam czy ty w ogóle wiesz gdzie w samochodzie szukać silnika...

EOT

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

nie,nic wlasciwie nie wiem,jezdze nimi 28lat,mechanike,elektoronike mam opanowane perfekcyjnie.

nie znam sie tylko na pierdoleniu o momencie obrotowym.

 

aha lakiernictwa nie znam wcale.

>>netboy, 20 Lut 2008, 15:04

>Ja się wychowałem przy samochodach, pól życia spędziłem na torach wyścigowych i pracując z autami.

>Kocham samochody i nigdy nie kupie diesla, chyba że dostawczy do firmy ;)

 

możesz zatem powoli odkładać na CNG

 

>>tomek7776

 

rzeczywiście, pier**lisz NIEPRZECIĘTNIE! tak jak 2/3 możliwości Twojego auta zapinające Diesla. Tomek, chłopaku, ogarnij się! Ten dziadek w Passacie wcale nawet nie próbował się z Tobą ścigać.

 

Porównaj sobie czasy przejazdu ET w wyścigach na 1/4 mili Diesli vs Turbo Plus. Czasy bardzo podobne, a szanse czasami nierówne, bo benzyniaki tutaj potrafią mieć grubo ponad 500KM i w dodatku napęd RWD, czego w Dieslach szukać pod lupą.

 

Nie czytam brukowców, ale pamiętam, że widziałem w Auto Świat test porównawczy VW Golf 3 2.0 GTi vs VW Golf 3 1.9TDi i ten drugi miał ciutkę lepsze osiągi niż benzyna. Redaktor nazwał go "TDi - lepszy sportowy GTi" czy coś w ten deseń.

>>Saczek

 

Ale tu nie chodzi o osiągi, tu chodzi o to "coś" i tyle. Nawet jak Diesel będzie szybszy to i tak będę wolał Otto bo... bo tak lubię i nie ma to nic wspólnego z racjonalnym myśleniem! Szanuję ludzi którzy kupują ropniaki tylko denerwuje mnie wciskanie że jest lepszy, bo tak nie jest. W drugą stronę jest podobnie, tu chodzi tylko o mój punkt widzenia istotny dla mnie.

>>netboy

 

Ale nie mówimy o "tym czymś" urojonym. Co mnie to interesuje. Też wcześniej pisałem za co bardzo lubię benzynę. Tutaj podaję czyste fakty, a gadanie w stylu "co mnie obchodzi moment na wale" czy zapiąłem Paska swoją furą dając po jej 2/3 możliwości jest jakąś paranoją. Dla mnie to nie są ŻADNE RACJONALNE argumenty. Masz czyste liczby, zmierzone bardzo dokładnie. Żądaj dowodów a nie obietnic.

W sumie to prawda jest taka że przetwórstwo ropy naftowej (cracking mazutu) daje nam zarówno frakcje lekkie (LPG) średnie (benzyna) i ciężkie (ON, opał itd.) i rynek (przy pewnym udziale państwa i jego podatków) sprawia że ustala się pewna równowaga cenowa.

 

Obecnie jest raczej niedobór frakcji cięższych (diesle rządzą w ciężarówkach, traktorach i koparkach) - niewykluczone że częściowo z powodu ściemy faworyzującej diesle, w krajach gdzie akcyza jest mniej więcej równa, ON jest już droższy od benzyny.

 

Tak więc chcąc jeździć na benzynie taniej należy kupować samochody benzynowe, głośno krzycząc przy tym jak to diesel ma panie ten no moment itd.

XTRM

o mnie | ignoruj | PW

 

stat: 1138 / 3351 / 2 20 Lut 2008, 18:20

>>netboy, 20 Lut 2008, 15:04

>Ja się wychowałem przy samochodach, pól życia spędziłem na torach wyścigowych i pracując z autami.

>Kocham samochody i nigdy nie kupie diesla, chyba że dostawczy do firmy ;)

 

możesz zatem powoli odkładać na CNG

 

>>tomek7776

 

rzeczywiście, pier**lisz NIEPRZECIĘTNIE! tak jak 2/3 możliwości Twojego auta zapinające Diesla. Tomek, chłopaku, ogarnij się! Ten dziadek w Passacie wcale nawet nie próbował się z Tobą ścigać.

 

Porównaj sobie czasy przejazdu ET w wyścigach na 1/4 mili Diesli vs Turbo Plus. Czasy bardzo podobne, a szanse czasami nierówne, bo benzyniaki tutaj potrafią mieć grubo ponad 500KM i w dodatku napęd RWD, czego w Dieslach szukać pod lupą.

 

Nie czytam brukowców, ale pamiętam, że widziałem w Auto Świat test porównawczy VW Golf 3 2.0 GTi vs VW Golf 3 1.9TDi i ten drugi miał ciutkę lepsze osiągi niż benzyna. Redaktor nazwał go "TDi - lepszy sportowy GTi" czy coś w ten deseń

 

>>netboy

 

Ale nie mówimy o "tym czymś" urojonym. Co mnie to interesuje. Też wcześniej pisałem za co bardzo lubię benzynę. Tutaj podaję czyste fakty, a gadanie w stylu "co mnie obchodzi moment na wale" czy zapiąłem Paska swoją furą dając po jej 2/3 możliwości jest jakąś paranoją. Dla mnie to nie są ŻADNE RACJONALNE argumenty. Masz czyste liczby, zmierzone bardzo dokładnie. Żądaj dowodów a nie obietnic

 

 

 

saczek -kondonie,

 

 

przed takim farfoclem,jak ty nie mam checi sie tlumaczyc,jest tak jak napisalem,

objade swoim starym autem prawie kazdego diesla,a mam tylko 300Nm momentu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

jak chcesz to pier**l dalej swoje glupoty wyczytane h*j wie gdzie,pewnie przy piwsku z biedronki,z podobnymi pryszczatymi fredzlami.

jak czegos nie zrozumiales zapytaj,,,,,,,,,,,,,poswiece sie i wytlumacze ci raz jeszcze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Reasumując - to wielka hucpa lobby dieslowskiego:

1. Przede wszystkim oszukują na danych z momentem - bo wiadomo przekładnie itd. i tak nikt do tego nie dojdzie.

2. Celowo zaniżają wagę diesli;-)

zadna hucpa,klient ma wybor,moze porownac rozne rodzaje paliwa(aut) w salonie,ale klient nie kieruje sie rozsadkiem,slucha wookolo co mowia za bzdury i idzie w tym kierunku.nawet jak diesel bedzie wolniejsze to i tak jest pod wrazeniem tego chwilowego wcisniecia w fotel(po dlugiej chwili),i bajek o niskim spalaniu(HEHE),wiadomo ze troche mniejsze niz w benzynie,ale bez przesady.po dzisiejszej przejazdzce honda crv 2,2 diesel,nowizna 337km,jestem tak zdegustowany nawet nowymi dieslami,ze mam juz odruch wymiotny na slowo diesel.

 

sa dobre diesle audi,bmw volvo mercedes,ale tylko niektore modele tych marek.

Tomek-> Łukasza nowe auto pali gazu 18 litrów. Mój kolega ma takie same ale europejskie w dieslu od Breczki i pali 16l ropy. Prosty rachunek:) nie licząc czas okresów przeglądów diesel a benzyna, wymiany oleju itd. :)

Diesel zawsze będzie s.............benzyna to benzyna.

tomus...

 

ogol sie

 

potem

 

wywal te graty -czy diesle czy benzyna do Wisly....ubierz gajer i muche i idz do opery na naprzyklad FIDELIO....

 

wyrwij jakas laske kurturalnom na operze napisz nam jak bylo....

 

 

(jak bylo z wtryskiem wczoraj...posluchales sie wuja szumidoklalas??)

andrea29, 20 Lut 2008, 02:15

 

>Hmm, że "CHWAŁA mu za to" - tak może chyba napisać tylko użytkownik lub wielbiciel marki VW ;)

 

Skazany na VW użytkownik, następny VW na szczęście będzie CR - PW są takie sobie i lubią olej;-)

 

>BTW: piękny będzie następca obecnego Passata (widziałem na fotce w. kombi).

 

Już? Widziałem tylko Passata CC.

zrob jeszcze porownanie w jezdzie i przyspieszeniu,bo tu mowia ze diesle gora,HEHE

mysle ,ze Lukasz,nawet gazu do podlogi nie bedzie musial wciskac.

tak jak ja wczoraj z tym passatem,a zarzut tego fredzla saczka ze facet sie nie wysiilal,,,,,,,,,,,,,,,,to skad te 140km/H

szumidokolalas

o mnie | ignoruj | PW

 

stat: 363 / 78 / 0 20 Lut 2008, 21:04

tomus...

 

ogol sie

 

potem

 

wywal te graty -czy diesle czy benzyna do Wisly....ubierz gajer i muche i idz do opery na naprzyklad FIDELIO....

 

wyrwij jakas laske kurturalnom na operze napisz nam jak bylo....

 

 

(jak bylo z wtryskiem wczoraj...posluchales sie wuja szumidoklalas??)

 

 

wujek DOBRA RADA?

moze wklej jakis filmik instruktazowy,jak TY TO ROBISZ,bo ja wiesz nieogolony i nieobyty.

a ty taki swiatowy ,uprawiajacy clubbing,chlopczyk.

chcesz mnie zbajerowac PEDALE?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.