Skocz do zawartości
IGNORED

Wymiana auta


Kubek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Redaktorzy

"za moment sie dowiemy ze volvo v70,s68,xc70,to takie mondeo ze znaczkiem volvo. a jaga to tez mondeo ze znaczkiem jaguara."

 

Gdyby ktoś napisał, że 940, to może byłby powód do irytacji, ale tak? Bez pzresady, wątroba się wam nie psuje od tego?

nie znam sie na jaguarach w dieslu,ale na volvo dosc dobrze.i nie zauwazylem tam forda,tak jak niewiele jest opla w saabie.

pisze o praktyce,a nie o teorii.

 

mnie to wlasciwie bawia takie wypowiedzi,bez wielkich emocji do tego podchodze,taki przerywnik w pracy.

sporo takich wyedukowanych internetowo kreci sie po komisie,ale radze sobie bezstresowo z takim planktonem.

Całokształt

 

 

4.00

 

 

W tym miejscu chciałbym skonfrontować X-Type z Fordem Mondeo na którego płycie podłogowej jest skonstruowany. Jeździłem "Mondziakiem" przez trzy lata, zrobiłem nim 140 tys km i byłem z niego bardzo zadowolony. jednak X-Type to zupełnie inna bajka. jest znaczie bardziej komfortowo i ciszej. W srodku nie ma zadnej części z Forda - chyba poza stacyjką i mechanizmem regulacji pasów. Jakość materiałów w Jaguarze jest o niebo lepsza. W porównaniu z Mondeo, Jaguar jest wyraźnie ciaśniejszy (szczególnie z tyłu) i więcej pali, za to kultura pracy silnika ( w Mondeo miałem ten sam) jest znaczie lepsza w Jaguarze. W Jaguarze przegląd jest droższy o ok. 600zł (przy tym samym silniku) za to dostajemy 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów.

Ta wrsja silnikowa nie zapewni skoków adrenaliny ale jest wystarczająco dynamiczna. Moim zdaniem, ten samochód jest udanym kompromisem pomiędzy ceną, prestiżem, komfortem i kosztami eksploatacji. Aha! Ma naprawdę niezłe radio!

I mnie naszlo na zmiane auta. Generalnie, po odwiedzeniu ilustam salonow i odbyciu sporej liczby jazd testowych na placu boju zostaly mi: Honda Civic 1.8 Type-S Plus oraz BMW 318i (E90). Honda bylaby nowa, z salonu, natomiast BMW to auta roczne, z floty BMW z Niemiec z przebiegiem ok.6000km. Ceny - porownywalne - nowy Civic - ok.80kzl, BMW - 85kzl. Honda mi sie podoba, ale denerwuje mnie jakosc wykonczenia (zupelnie jak nie w Hondzie), niskiej jakosci i trzeszczace plastiki oraz nie do konca odpowiadajaca mi pozycja za kierownica (siedzi sie troche za wysoko a kierownica jest, imho troche za nisko). Silnik w Civicu jest ok, chociaz, jak na wersje usportowiona moglby byc mocniejszy bo te 140KM szalu nie robia. Plusem w Hondzie jest bogate wyposazenie (auto. klima, ksenony, szklany dach, alu '17). BMW ma nieco slabszy silnik (2.0 129KM) i w polaczeniku z wiekszymi gabarytami i masa - nieco gorsze osiagi. Ma tez gorsze wyposazenie (brak ksenonow, felg alu, standardowa tapicerka) no i jest uzywany. Na plus - jakosc wykoczenia (moze nie az taka jak w Audi, ale lepiej niz w Hondzie), lepsza pozycja za kierownica, moze wiekszy prestiz marki, chociaz ja do tego znaczenia nie przywiazuje. Na honde jest, wiadomo 3-letnia gwarancja, BMW ma jeszcze rok gwarancji fanrycznej, ale cos tam jeszcze mozna wytargowac u polskiego dealera. Tak wiec stoje przed takim wyborem i sie zastanawiam. Co byscie wybrali na moim miejscu? Moze macie jakies inne propozycje? Cena do ok. 80kzl, auto nie za duze z przyzwoitym silnikiem, raczej benzyna niz diesel, nowe lub max. roczne.

 

pzdr.

=> enzo

Bierz to :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - auto od brokera, szkoda, ze to wersja odchudzona o 40 kg, bez klimy, radia, wygłuszenia, ale cena dobra :)

W pozostałej kwestii to już wiesz co bym wybrał - pisaliśmy na priva o tym :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

zyzio..samochod bez klimy???

 

wszastkie traktory w niemczech maja juz klime od lat...

 

ale jam bym sie tam Tomusia posluchal...to tu guru...

napewno akurat sie sciga po trojmiescia ..ale niedlugo zawita..i bedzie dumnie opowiadal ile to czaresniakow wykiwal i wyprzedzil...

Auto bez klimy odpada a "zwykly" Type-R to juz z 90kzl by kosztowal (w salonie ponad 100kzl) a mowiac szczerze ten nowy Type-R jest taki sobie, stary byl fajniejszy. No i glownego problemu Civica, nawet wersja Type-R nie rozwiazuje - we wnetrzu wieje tandeta i dziwie sie strasznie jak Honda az tak mogla odpuscic z jakoscia :-(

=> enzo

Ja juz Ci pisałem, że u mnie nic nie trzeszczy, a samo wnetrze mi się akurat podoba, poza tym ,że plastiki mogłyby być mniej twarde. Jak siedziałem w Golfie czułem sie jak w supermarkecie - to dopiero była tandeta klasycznośći że tak powiem ;)))

>>Zyzio

 

Ale pamietaj, ze ja tu porownuje Honde do BMW bo miedzy tymi dwoma markami sie zastanawiam i trzeba uczciwie stwierdzic, ze w BMW jest lepsza jakosc wykonczenia. Jezdzilem tez 318d (2.0 turbodiesel, 143KM) i to juz sie naprawde ladnie zbieralo, imho lepiej niz ten Civic 1.8, niestety mi budzetu wystarczy jedynie na podstawowa benzyne i tu moze byc pewien problem...

=>enzo

Lepiej nie, raczej podobnie, mylą Cię lepsze przyspieszenia na wysokich biegach diesla :) Jakośc wykończenia jest w BMW na pewno lepsza, mi natomiast nie pasuje design BMW 1 :( Za 90 tys, żadnego porządnego BMW nie kupisz, dopiero powyżej 100 tys., a tu jest już Type R, który robi BMW jak chce, więc wybór nalezy do Ciebie :)

>>Zyzio

 

Nie "1"ka a "3"ka! Dokladnie ten, o ktorym napisalem - 318i, rocznik 2007, przebieg ok.6000km. Chociaz tez mam takie wrazenie, ze za te okolice 90kzl to zadnego, porzadnego BMW nie kupie (nawet takiego z floty dealerskiej BMW), bo jak, z ciekawosci skonfigurowalem sobie taka podstawowa, ale nowa 318'tke doposazajac ja o te dodatki, ktore ma egzemplarz nad ktorym sie zastanawiam to wyszlo mi... ponad 130kzl! A auto nadal nie ma felg alu, ksenonow czy porzadnej tapicerki (w standarcie jest zwykla szmaciana). Nie wposminajac o mocniejszym silniku niz to 2.0 129KM...

enzo

moze sie przejedz tymi dwoma samochodami, dodatki jak ksenony i inne to sobie mozesz pokupowac jak kasy znowu nazbierasz , a samochod do jazdy sluzy, na Twoim miejscu bym sie przejechal i wszystko bedzie jasne, 10 KM w jedna czy w druga strone nie ma znaczenia, olej forumowych 'znawcow' bo takie rady naprawde nie maja sensu, kazdy oczekuje troche czegos innego od samochodu i ma inne przyzwyczajenia, te samochody beda sie inaczej prowadzily, wybierz to co Ci odpowiada...

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

>>Electro

 

Jezdzilem juz Civiciem a BMW w tej wersji niestety nie moge sie przejechac, poniewaz nie ma takiej do testow. Jezdzilem jeno wersja 318 w dieslu i ta daje rade, ale to co innego niz benzyna. Dodatkowo na BMW musze sie decydowac niejako w ciemno, poniewaz te auta zamawiane sa z Niemiec i obejrzec dany egzemplarz moge dopiero w momencie kiedy go zamowie, wplace zaliczke i poczekam na transport. A co do 10KM w ta czy w tamta... niby tak, chociaz Civic ma tych koni troche wiecej a jest mniejszym i lzejszym autem od BMW 318.

nic w podanej przez Ciebie cenie ,nie przebije tych 2 aut

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten ma 17tys mil przebiegu,jakosc wykonania wysoka,

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

wykonanie i wyposazenie,rewelacja,nowy 250tys zl

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

rocznik auta nie jest wyznacznikiem stanu i jakosci.flotowa bmw318 to pustak,taki ze wlosy z glowy rwac!!!

juz lepiej honde civic R.

ale to nijak sie ma do tych 2 volvo.

 

nie jezdzilem E90 z tak malym silnikiem.jezdzilem 325,full wersja.REWELACJA.

nie kupywalbym podstawowych pustych wersji,dla wyzszego rocznika.

rocznikiem nie jezdzisz,tylko danym egzemplarzem auta.

po kilku miesiacach(lub tygodniach),chodzisz i gryziesz sie jak widzisz lepiej wyposazony egzemplarz za podobna kase ,a o rok ,lub 2 starszy.

 

aha,aby sie nie narazic na kryptoreklame,te 2 linki podalem jako przyklad,a nie jako oferte handlowa,lub cos innego.

a dlaczego?to juz pisalem juz kiedys.ale moge powtorzyc.

forumowiczow,nie traktuje jako nawet potencjalnych moich klientow.

>>Tomek

 

No to u mnie jest w sumie krotka pilka - jesli nie BMW to biore tego Civica Type-S 1.8 w benzynie ("S" nie "R"... ten pierwszy ma 140KM a "R"ka - 200KM).

 

BMW mi sie podoba, ale chyba racja, ze "prawdziwe" BMW to z porzadnym motorem i dobrym wyposazeniem.

 

Za Volvo nie przepadam. Znajomy ma S60 w dieslu i, jak dla mnie, bez rewelacji.

jesli ma byc ten civic to zamow go w salonie,na te dziwna firemke autocc,bym sie na Twoim miejscu nie decydowal. za rozowo to wyglada,ale pobiezne przeczytanie warunkow,nie nastraja optymistycznie.tam pisza ze moga byc odstepstwa od koloru,wyposazenia,silnika,i za to dadza 500euro upustu.hm,dosc dziwne.

 

a druga sprawa civic 140KM,za taka kase to zle wydane pieniadze.gdyby to byl R type,no to OK.

 

jest jakies jeszcze male volvo c30?bardzo interesujacy.zobacz na stronie dealera.

>>TomekL3, 1 Mar 2008, 17:28

 

>panowie, tak przy okazji, rozmiar opon 195/65/R15X , co oznacza ten X?

 

Wydaje mi się, że jest to oznaczenie opony wzmocnionej, o większej ładowności do pick-up'ów i tym podobne.

a tutaj piszą co innego ;-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

h. opony do samochodów dostawczych posiadają na końcu oznaczenia rozmiaru literę C (np. 185/75R14C),

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

TomekL3

o mnie | ignoruj | PW

 

stat: 460 / 734 / 0 1 Mar 2008, 17:28

panowie, tak przy okazji, rozmiar opon 195/65/R15X , co oznacza ten X?

 

nie ma opon ciezarowych o tak niskim profilu przy tej szerokosci,

litera X moze oznaczac indeks predkosci.

Tomus X to niewiadoma

 

a idexy szybkosci znalezlem

naucz mi ich sie do Poniedzialku tomus...

 

we wtrorek cie przepytuje

 

V-Index / V max.

 

 

N 140

P 150

Q 160

R 170

S 180

T 190

U 200

H 210

V 240

W 270

Y 300

ZR über 240

Reifenhersteller legt Höchstgeschwindigkeit fest

Tomus X to niewiadoma

 

a idexy szybkosci znalezlem

naucz mi ich sie do Poniedzialku tomus...

 

we wtrorek cie przepytuje

 

V-Index / V max.

 

 

N 140

P 150

Q 160

R 170

S 180

T 190

U 200

H 210

V 240

W 270

Y 300

ZR über 240

Reifenhersteller legt Höchstgeschwindigkeit fest

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.