Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Musical Fidelity


Rekomendowane odpowiedzi

Przez jakiś czas obserwowałem olx w poszukiwaniu musicaly fidelity i większość z tych ofert to sklepy które sprzedają nowe ale te które ktoś zostawił w rozliczeniu.  Jest kilka ofert prywatnych ale może 2 więcej niż w czasie jak obserwowałem.

 

  • 3 tygodnie później...
W dniu 7.09.2024 o 17:25, Night Wolf napisał:

Czy szanowne grono wie dlaczego na OLX mamy taki wysyp prawie nowych MF 6si ? Czyżby nie podeszły ? Czy ten wzmacniacz ma jakąś dziwna manierę grania, która nie każdemu pasuje ?  W branży ten wzmacniacz jest chwalony. Nie ma o nim negatywych opinii. Może po prostu cena nowego wzmacniacza jest za wysoka i można znaleźć coś lepszego w tych pieniądzach. Na zagranicznych portalach można go kupić co najmniej 2-3 k taniej niż w Polsce. To samo z MF 500i/si. Jakieś spostrzeżenia?

Ja na nowe M6si500 dostałem ponad 5 tysięcy rabatu, to samo w Polsce jest z samochodami, są cennikowo droższe, ale jak pójdziesz już kupować do takiego Audi czy BMW, to spokojnie te 20% rabatu dostaniesz. Tak są ludzie nauczeni i stąd wyższe ceny cennikowe pewnie.

Ja na nowe M6si500 dostałem ponad 5 tysięcy rabatu, to samo w Polsce jest z samochodami, są cennikowo droższe, ale jak pójdziesz już kupować do takiego Audi czy BMW, to spokojnie te 20% rabatu dostaniesz. Tak są ludzie nauczeni i stąd wyższe ceny cennikowe pewnie.

No to witaj w klubie. Z jakimi kolumnami gra ? Happy ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nabyłem ostatnio, tak bardziej z ciekawości, wzmacniacz MF a3 i mam pewien problem w kwestii technicznej. Otóż noszę się z zamiarem zrobienia recapingu ale nie do końca jasne jest dla mnie jakiej wartości są w tym wzmaku kondensatory na zasilaczu. 

Kolega @Bumpalump robi taki wzmak i w nim są 10000 - pierwszy film.

Na drugim filmie też na stopklatce można odczytać 10000.

Znalazłem pdf z instrukcją (załącznik), która niby jest dla a300 ale ktoś się chyba machnął i po tytułem a300 dał chyba a3; na "samych papierach" jest z resztą adnotacja a3 (na ostatniej stronie jest przekreślone a3 i wpisane a300).

megawrzuta.pl/5mkphyax  (plik za duży)

Czy możecie doradzić jak to w końcu jest w oryginale i co powinno się wstawić, 6800 czy 10000? Czy wstawienie większych 10000 czy 8600 coś zmieni (poprawi / uszkodzi)?

 

 

Tu jest 6800

https://liquidaudio.com.au/musical-fidelity-a3-integrated-amplifier-corrosion-repair/

img_1638-2048x1535.jpg.webp

Edytowane przez Adasza

Zmniejszyłem PDFa więc można pominąć powyższy link z megawrzuta; edytować już nie mogłem. 

musical_fidelity_a-300_integrated_amplifier_1999_sm_compressed.pdf

I jeszcze tak z rozpędu - jaki pilot uniwersalny obsłuży a3? Może być coś jak najtańszego, w zasadzie tylko do głośności potrzebuję.  

Jeżeli zmieszczą się 10000uF to możesz wstawić nic nie popsuje. Zwróć koniecznie uwagę na napięcie i oczywiście gabaryty (średnica, wysokość) czy Ci się zmieści. 6800uf też będą ok. Jakiego producenta zamierzasz wstawić?

51 minut temu, lamario napisał:

Jeżeli zmieszczą się 10000uF to możesz wstawić nic nie popsuje. Zwróć koniecznie uwagę na napięcie i oczywiście gabaryty (średnica, wysokość) czy Ci się zmieści. 6800uf też będą ok. Jakiego producenta zamierzasz wstawić?

Teraz siedzą chińskie Teapo więc cokolwiek pójdzie na zamianę powinno być lepiej 🙂 
Nie będę raczej szalał z Mundorfami, może 
 Nippon Chemi-Con SMH albo coś takiego:
https://www.mouser.pl/ProductDetail/Vishay-BC-Components/MAL225658103E3?qs=9jMkQ3H923JaxDvn06N5wQ%3D%3D


 

.

Pytanie do osób słuchających lub które posiadały M6 PRE + M6 PRX jaki interkonekt XLR polecacie?

Czy ktoś wie co jest włożone do pre w sekcji phono? Czy jest to odpowiednik np lx lps Musicala?

Przede wszystkim wyjmij płytkę i zobacz czy kondy były przelutowywane. Jeżeli nie to znaczy, że masz oryginał wiec sczytaj parametry z nich i kup takie same ale lepszego producenta, u mnie w dużych monoblokach mam wsadzone Kemety przy recapie i są super. Załóż pojemnośc jak w oryginale, wieksza pojemnośc zwiekszy impuls prądowy podczas ładowania - pytanie czy wytrzymają go diody w mostku. Jak mozesz wstawi kondensatory na wyższą temperaturę niż w oryginale - wtedy po prostu przedłuższy ich żywotność i okres do kolejnej wymiany.  Ważne aby kondensatory zmieściły na wysoikość i miały taki sam rozstaw nózek. Inaczej kond nie będzie siedział na płytce tylko odstawał na nózkach i przy przenoszeniu albo połozeniu wzmacniacza na boku może Ci wyrwać ścieżkę.

Poza tym jak już wybebeszysz PCB to weź lupe i przejrzyj punkty lutownicze w poszukwianiu zimnych lutów. TEraz możesz nawet nie wiedziec, ze je masz a wyjmowanie płytek może spowodowac, że one się uaktywnią. Tak samo abyś nie musiał dochodzić gdzie była jaka złączka i śrubka zrób zdjęcia wnętrza przed rozłożeniem.

Poza tym mam nadzieje że masz stacje lutowniczą a najlepiej jeszcze rozlutownicę ? Transformatorówka i odsysacz często prowadzą do przegrzanie ścieżek i ich odklejania się od płytki. Ja nie masz to zainwestuj - wydasz za nie mniej niz zapłaciłbyś za robotę serwisanta a sprzęt zostanie Ci na zawsze. Poza tym z przyjemnością potem spojrzysz na swoją pracę, a nie będziesz się zastanawiał, czy kiedyś Twoj wzmacniacz nie trafi na YT jako przypadek "nasi tu byli" 😉 

Sprawdziłbym Nordosta Blue Heaven, Albedo Flat One, Chorda Epic X i jako najdroższą opcję Tellurium Q Ultra Silver. Co do przedwzmacniacza, to chciałbym pomóc, ale chyba nigdy nie słuchałem gramofonu z M6s Pre. Ogółem myślę, że jakościowo to może być odpowiednik LX LPS, ale strzelam w ciemno. 

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

1 godzinę temu, cFREEpo napisał:

Pytanie do osób słuchających lub które posiadały M6 PRE + M6 PRX jaki interkonekt XLR polecacie?

To tak nie zadziała. Na jakość brzmienia, ma wpływ cały tor czyli też kable głośnikowe, kolumny oraz połączenie ze źródłem, więc u jednego będzie dobrze np. z Albedo a u kogoś innego z Acoustic. Więc cóż testy, testy.....

2 godziny temu, barni napisał:
Przede wszystkim wyjmij płytkę i zobacz czy kondy były przelutowywane. Jeżeli nie to znaczy, że masz oryginał wiec sczytaj parametry z nich i kup takie same ale lepszego producenta, u mnie w dużych monoblokach mam wsadzone Kemety przy recapie i są super. Załóż pojemnośc jak w oryginale, wieksza pojemnośc zwiekszy impuls prądowy podczas ładowania - pytanie czy wytrzymają go diody w mostku. Jak mozesz wstawi kondensatory na wyższą temperaturę niż w oryginale - wtedy po prostu przedłuższy ich żywotność i okres do kolejnej wymiany.  Ważne aby kondensatory zmieściły na wysoikość i miały taki sam rozstaw nózek. Inaczej kond nie będzie siedział na płytce tylko odstawał na nózkach i przy przenoszeniu albo połozeniu wzmacniacza na boku może Ci wyrwać ścieżkę.

Poza tym jak już wybebeszysz PCB to weź lupe i przejrzyj punkty lutownicze w poszukwianiu zimnych lutów. TEraz możesz nawet nie wiedziec, ze je masz a wyjmowanie płytek może spowodowac, że one się uaktywnią. Tak samo abyś nie musiał dochodzić gdzie była jaka złączka i śrubka zrób zdjęcia wnętrza przed rozłożeniem.

Poza tym mam nadzieje że masz stacje lutowniczą a najlepiej jeszcze rozlutownicę ? Transformatorówka i odsysacz często prowadzą do przegrzanie ścieżek i ich odklejania się od płytki. Ja nie masz to zainwestuj - wydasz za nie mniej niz zapłaciłbyś za robotę serwisanta a sprzęt zostanie Ci na zawsze. Poza tym z przyjemnością potem spojrzysz na swoją pracę, a nie będziesz się zastanawiał, czy kiedyś Twoj wzmacniacz nie trafi na YT jako przypadek "nasi tu byli"  


Bardzo sensowny wpis i rady. Ciężko coś dodać może że na koniec alkohol IPA i umyć płytkę aha jak już będziesz miał wszystko wybebeszone to wymień dosłownie wszystkie elektrolity. Naprawdę to żadna oszczędność a kłopoty mogą być bo Wzmak ma sporo lat. Olej rady o sprawdzaniu starych kondow i że mogą zostać jak trzymają pojemność.

Ja dokładnie tak postępuje jak kolega napisał powyżej.

Kondensatory - nie ma sensu jakiś mega drogich - Nichicon czy CDE na 105c w zupełności starczy.

Zapewniam że po re-cappingu zagra pięknie daj mu tylko parę godzin pograć żeby kondy się ułożyły. Mój MF A2 super gra po takiej operacji

Czekamy na info jak się udało. Wrzuć jakieś zdjęcia.

Tu masz wpis kolegi który podobną akcję przeprowadził na moim MF A2. Oczyszywiscie Jak możesz dać w torze audio lepsze kondy to jak najbardziej. 

 

 




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

https://www.audiostereo.pl/topic/146482-musical-fidelity-a2-wymiana-kondensator%C3%B3w-potencjometr/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Marcin Wielgus
5 godzin temu, lamario napisał:

To tak nie zadziała. Na jakość brzmienia, ma wpływ cały tor czyli też kable głośnikowe, kolumny oraz połączenie ze źródłem, więc u jednego będzie dobrze np. z Albedo a u kogoś innego z Acoustic. Więc cóż testy, testy.....

Zgoda i oczywista oczywistość, że zadecyduje mój słuch. Przyda się jednak jakaś podpowiedź żeby zawęzić obszar poszukiwań. Nie przesłucham wszystkich interkonektów.

W dniu 3.10.2024 o 19:44, Marcin Wielgus napisał:


Bardzo sensowny wpis i rady. Ciężko coś dodać może że na koniec alkohol IPA i umyć płytkę emoji1.png aha jak już będziesz miał wszystko wybebeszone to wymień dosłownie wszystkie elektrolity. Naprawdę to żadna oszczędność a kłopoty mogą być bo Wzmak ma sporo lat. Olej rady o sprawdzaniu starych kondow i że mogą zostać jak trzymają pojemność.

Ja dokładnie tak postępuje jak kolega napisał powyżej.

Kondensatory - nie ma sensu jakiś mega drogich - Nichicon czy CDE na 105c w zupełności starczy.

Zapewniam że po re-cappingu zagra pięknie daj mu tylko parę godzin pograć żeby kondy się ułożyły. Mój MF A2 super gra po takiej operacji

Czekamy na info jak się udało. Wrzuć jakieś zdjęcia.

Tu masz wpis kolegi który podobną akcję przeprowadził na moim MF A2. Oczyszywiscie Jak możesz dać w torze audio lepsze kondy to jak najbardziej. 

 

 




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

https://www.audiostereo.pl/topic/146482-musical-fidelity-a2-wymiana-kondensator%C3%B3w-potencjometr/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jedna uwaga - w przypadku dużych kondensatorów elektrolitycznych w zasilaczach wygrzewanie idzie raczej w setki godzin, bo chodzi o dużą liczbę pełnych cykli ładowania i rozładowamia kondensatora. Nagrania nisko schodzącej gitary basowej np Marcusa Millera będą Waszym przyjacielem. Można też sobie pomóc https://taralabs.com/media/cascade-free-burn-in-disc/ .

Jedna uwaga - w przypadku dużych kondensatorów elektrolitycznych w zasilaczach wygrzewanie idzie raczej w setki godzin, bo chodzi o dużą liczbę pełnych cykli ładowania i rozładowamia kondensatora. Nagrania nisko schodzącej gitary basowej np Marcusa Millera będą Waszym przyjacielem. Można też sobie pomóc https://taralabs.com/media/cascade-free-burn-in-disc/ .

Ooo kiedyś o tym słyszałem tym CD. działa to ?
Bo to fakt że jak są większe pojemności to na efekt końcowy trzeba czekać . Widziałem kiedyś jakieś urządzenie które to robi tj ładuje i rozładowuje konda . Wsadzasz przed wlutowaniem na xxx i gotowe
Mnie jałowe granie boli bo pre lampowe i właśnie za niedługo idzie do wymiany elektrolitów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W dniu 29.09.2024 o 13:17, Marcin Wielgus napisał:


No to witaj w klubie. Z jakimi kolumnami gra ? Happy ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Z fyne audio 703. Ogólnie jestem zadowolony. "Ale" jest takie, że ten wzmacniacz łatwo przesterować (nie wiem jak do się fachowo mówi), musi mieć małe napięcie na wejściu inaczej się tworzą artefakty. W konsekwencji trzeba grać na głośności w okolicach 80-90 gdzie prawie wchodzimy w zakres słyszalnych szumów. Ale brzmienie jest bajka. Niemniej docelowo chyba pójdzie na końcówkę mocy do kina, a kupię coś innego do stereo.

Jakie masz źródło? Może ono podaje za mocny sygnał. Pomieszczenie i akustyka?

Miałem podobne połączenie. M6si500 z F502SP i według mnie scenę zaburzał przedwzmacniacz. Skupiał wszystko do środka. Podłączyłem z ominięciem PRE bezpośrednio na końcówki, była holografia w każdym kierunku, regulacja głośności miałem z Lumina. Nie zauważyłem problemów. Problem miałem i mam z akustyką w pomieszczeniu. Cokolwiek zmienię w pokoju odbija się to na dźwięku. Kiedyś miałem jakiś tani kabel zasilający Viablue. Jak on wszystko psuł to w głowie się nie mieści. Dźwięk był wysoko zapiaszczony trudno było wytrzymać. Dodam, że wówczas nie należałem do słyszących kable zasilające. Przypadkowa zmiana kabla na inny i stał się cud.

Opisuję to aby podać Ci kilka szczegółów, że niekoniecznie wzmacniacz....., który wg mnie jest bardzo dobry i pozostałem z samą końcówką M8s500s.

Godzinę temu, lamario napisał:

Jakie masz źródło? Może ono podaje za mocny sygnał. Pomieszczenie i akustyka?

Miałem podobne połączenie. M6si500 z F502SP i według mnie scenę zaburzał przedwzmacniacz. Skupiał wszystko do środka. Podłączyłem z ominięciem PRE bezpośrednio na końcówki, była holografia w każdym kierunku, regulacja głośności miałem z Lumina. Nie zauważyłem problemów. Problem miałem i mam z akustyką w pomieszczeniu. Cokolwiek zmienię w pokoju odbija się to na dźwięku. Kiedyś miałem jakiś tani kabel zasilający Viablue. Jak on wszystko psuł to w głowie się nie mieści. Dźwięk był wysoko zapiaszczony trudno było wytrzymać. Dodam, że wówczas nie należałem do słyszących kable zasilające. Przypadkowa zmiana kabla na inny i stał się cud.

Opisuję to aby podać Ci kilka szczegółów, że niekoniecznie wzmacniacz....., który wg mnie jest bardzo dobry i pozostałem z samą końcówką M8s500s.

Tu jest fragment recenzji z audio.com.pl: 

Nie mniejszą ciekawostką jest bardzo wysoki współczynnik wzmocnienia napięciowego (ponad 1000 V/V). Oznacza to, że wzmacniacz ma ekstremalnie wysoką czułość, do pełnego wysterowania wystarczy napięcie zaledwie 0,06 V.

Taki współczynnik nie jest w praktyce potrzebny (źródła mają dostatecznie wysoki poziom, aby radzić sobie z niższymi czułościami) i trudno wskazać, co było powodem takiej decyzji konstruktorów, bowiem przekłada się to na bardzo niski wskaźnik S/N, wynoszący 61 dB, a dynamika, mimo wielkiej mocy, zatrzymuje się na poziomie 88 dB. Pasmo przenoszenia (rys.1) wygląda już normalnie, dla 4 Ω spadek -3 dB pojawia się przy ok. 90 dB.

U mnie to się tak objawia, że jak podłączę źródło o napięciu powyżej ok. 0,5 volta to w głośnikach powstają artefakty, takie zapiaszczenia/brumnięcia (nie wiem jak to się nazywa fachowo) w określonych momentach utworów co mnie skrajnie wk..wia. Nie ma to związku z akustyką pomieszczenia, etc. Jak mu daje źródło poniżej tego napięcia to jest bajka. On ma bardzo dobry przedwzmacniacz w czystej klasie A, szkoda by było z tego rezygnować. 

9 minut temu, vitaltas napisał:

Zobacz, bo może te przewody RCA wnoszą te rzeczy o których piszesz.

Różnych kabli próbowałem, nic to nie zmienia, natomiast zmiana wzmacniacza lub zmniejszenie napięcia wejścia na MF eliminuje problem

9 godzin temu, lamario napisał:

Dla pewności jeszcze tylko się spytam. Próbowałeś podłączyć XLR?

Z tego co pamiętam to faktycznie po RCA grało głośniej. 

Nie, nie próbowałem. Ale on jest tak zbudowany, że trzeba słuchać głośno i na dużej mocy i wtedy gra zarąbiście. W połączeniu z tymi Fyne audio mam mega koncertowe granie. To nie jest sprzęt dla starych ludzi albo do sypialni:)

  • 2 tygodnie później...

cześć,

mam obecnie m6si i zastanawiam się, gdzie pójść dalej ze swoją przygodą audio. Ogólnie lubię charakter grania m6si jednak zastanawiam się jaki jest kolejny krok w przygodzie z MF i czego można się spodziewać?

Wiem wiem, odsłuchy, ale zanim się do nich zabiorę chcę wiedzieć czy to dobry kierunek czy zupełnie zmienić kierunek i np. rozejrzeć się za Naimem lub Coplandem aby dźwięk bardziej dociążyć i dodać analogowego nalotu

A jakie masz kolumny ?
Jakie pomieszczenie?
O.muze nie pytam skoro masz MF jakie zrodlo ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak zacznę pisać co mam to zaraz będzie abym kolumny zmienił, do innej chaty się przeprowadził i żebym sąsiadkę do trójkąta namówił bo w trójkącie najlepiej muzykę słychać 🙂

Skoro są różnice w charakterze wzmacniaczy to pytanie jest o kolejny wyższy model od m6si i co on wnosi w porównaniu do m6si i tu jest pytanie o Wasze doświadczenia i wskazówki.

5 minut temu, yooro napisał:

to pytanie jest o kolejny wyższy model od m6si

MF NuVista 600/800. Innych nie ma sensu. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

34 minuty temu, yooro napisał:

Jak zacznę pisać co mam to zaraz będzie abym kolumny zmienił, do innej chaty się przeprowadził i żebym sąsiadkę do trójkąta namówił bo w trójkącie najlepiej muzykę słychać 🙂

Skoro są różnice w charakterze wzmacniaczy to pytanie jest o kolejny wyższy model od m6si i co on wnosi w porównaniu do m6si i tu jest pytanie o Wasze doświadczenia i wskazówki.

Rozważ dzielonkę z serii M8 lub jeżeli nie potrzebujesz pre to wystarczy sama końcówka i sterowanie ze źródła lub dac. W obecnym wzmacniaczu masz scenę mocno zawężoną i skupioną w środku. Podpinając sygnał na samą końcówkę w M8 otwiera się szeroka i z większym detalem scena

Edytowane przez lamario
Dopisek
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.