Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wygrzewam focus 140 juz od tygodnia i każdego dnia jest coraz lepiej. Ponoć to dotarcie trwa rok wiec więcej o brzmieniu napiszę w 2011 roku. Pozdrawiam.

Albo co skrobnę jak juz tu jestem. Moje małe ukochane paskudztwo jakim jest manley stingray napedza je bez trudu. Myslałem ze podłącze focusy i będe chciał przekręcic gałke głosnosci zeby usłyszec jakies dzwięki z głosników a tu nic z tych rzeczy. Gram na godzinie 9 - jak płyta ciszej nagrana to na 10 i nie czuje jakiegos niedostatku dynamiki czy spowolnienia w stosunku do wczesniejszych proac response 1sc ba nawet przy tych samych poziomach głosnosci 140 graja głosniej a jak pusciłem ramsteinna na godz. 12 to mi chciało łeb urwać.Dzwięk jak z duzych podłogówek. Co do basu to rzeczywiscie mają go duzo i w złym ustawieniu robi się kłopot ale 2 minuty experymentów z ustawieniem w 27 metrach i po kłopocie. Kombinowałem w pomieszczeniu 12 metrów znacznie lepiej wytłumionym i porażka . Tu nawet swięty Antoni nie pomoże a tym bardziej te durne zatyczki.

Zaczne od najlepszego co mają focusy - góra pasma jest krystaliczna i słodziutka jak landrynki a jednoczsne jest przejzysta i bardzo urozmaicona bez jakielkowek ostrosci. Sporo w tej kwestii robi sam manley i kabelki albedo monolith. Po przełączeniu kumpla szczytowej onkyo integry i innych kalbli (marki nie powiem bo je sprzedaje na allegro) góra słabsza w wokalu słychać specyficzne dla słabszych tranzystorowców sss,ccc,zzz w niektórych wyrazach taki specyficzy nalot ale pewnie i tak nie wiecie o co kaman bo trzeba mieć jakiś czas lampe a potem słabszy klasą tranzystor(słabszy znaczy jakis gorszy) bo nie kazdy tranzystor jest gorszy od lampy ale większość :).

Srednica dobra na poziomie proac 1sc nie jest jakaś gęsta ale też nie sucha taka w sam raz choc ja wolę te bardziej nasycone.

Bas w stosunku do audience 42 jest zupełnie inny raczej mało jest wyzszego basu i tego przełomu basu ze średnicą a jest duzo najnizszego czasami az taki mięciutki poduszkowy ze go czuc na ciele ,meble i drzwi wpadają w drgania a prawie go nie słychać a jak trzeba to przypierdoli jak Pudzionowski Najmanowi choc pewnie gdyby dać troszkę więcej prądu to by wyszedl prawy sierpowy Taysona.

Przestrzen dobra ale słyszałem lepiej np z Tempo 6 (tyle ze ta powiększa się z dia na dzień ze wzgledu na wygrzewanie), dobra lokalizacja między kolumnami jak i w głąb, góra wędruje poza zarys kolumn nawet czasami daleko w strone słuchacza jak i na boki - tanie kopułki nawet markowe tego nie oddadza jedynie takie efekty "3D sopran" a moze nawet lepsze dawał mi ring radiator scanspeaka tyle ze dynaudio to "miód malina dmuchawce latawce wiatr" a ring radiator to takie działko strzelajace planktonem informacji w ucho , co kto lubi.....

Dynki to dobre tanie jak na przetworniki i dźwiek kolumny , potrzebują duzego pomieszczenia , wiekszego niz tej samej wielkosci konkurencja. Potrzebuja tez dobrego towarzystwa jak to mówi mój forumowy kolega że z gówna się bata nie ukręci. Jak się kupi do focusów zestaw denona wartosci 10 letniego Tico to nie zagra.

Miałem tylko cos skrobnąc...

RR2 - swietne kolumny dla typowego audiofila dzwięk ogromny , bas wzorcowy chyba jedne z najlepszych o ile nie najlepsze 18 na swiecie grające basem a do tego obudowa zamknieta. Mozna było je stawiac gdzie się chciało i zawsze grały a bas był zawsze dobry - szybki , punktowy, nic nie buczalo ba nawet z dosc wolnym na basie amplifonem wt40 jak to chodziło. Góra jak napisałem wyzej bardzo precyzyjna ale jak dla mnie przy ostra i za duzo informacji z niej wychodziło - słychac było wszystko co po jakimś czasie moze męczyc choć nie musi ale wrażenie robi duże.

Kolumny te by mozna nazwać mistrzostwem swieta gdyby nie nieco osuszona średnica - naturalna ale osuszona ponoć nowe illuminatory nie maja tej cechy. Napewno akustyki były bardziej "przezroczyste" w dynaudio trochę słychac ze to dynaudio a tam taki chłodny przekaz bez jakiegokolwiek nalotu jakbu nie było głosnika a jednak troszkę za zimno. Kisiel twierdzi ze illuminatory są do bólu przejrzyste ale bez tego ochłodzenia.

RR2 to takie kolumny do obnażania innych konstrukci jak przyjechał klient z avance signature 3 mk3 dać mi je w rozliczeniu to po podłączeniu jednych i drugich avance brzmiały jak tanie marketowe głosniczniczki podobnie było z proac 140 kumpla tyle z avance dało się zaprzyjaznic po dłuzszym słuchaniu i nawet je polubiłem bo wciągaly słuchacza a proac 140 to ...szkoda gadać.

RR2 to kolumny dla typowego audiofila żeby podniecać się ile to nie słychac , niby wszystko idealnie ale gdzie muzyka...? Są osoby które je pokochają albo odepchna jak wysłużoną żonę ..jak sie je ma to sa najwspanialsze na swiecie ale po slubie zona staje się oschła i wtedy się szuka ciepła u innej kobiety. Ja znalazłem to w dynaudio ale kto wie moze kiedys wróce do konstrukcji akustyka na illuminatorach.

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...

W ostatnim czasie wysyp recenzji Dynaudio w mediach:

 

- Audio Video 12/2009: Focus 220 Mk. II

- HFM 12/2009: Confidence C1

- Audio Video 01/2010: Excite X16

- HFM 01/2010: Focus 140

Czytałem te dwie ostatnie wskazane przez JarlBjorna.

Zdziwiły mnie dwie rzeczy - nieco krytycznie oceniony słabujący jakoby bas X16 (bo akurat o basie X16 pieśni wśród audiofilów śpiewano), oraz późny termin testu F140.

Bas w X16 jest pozbawiony typowe dla większości monitorów podbicia przy 100Hz dlatego może Pan recenzent odebrał go jako słaby...

 

Możesz podesłać mi te testy?

Czy ktos moze porownac dynaudio excite x12 i dynaudio dm 2/6? moj pokoj ma 9m2 i szukam jakiegos fajnego monitorka. obecnie mam troche za "mocny" sprzet do takiego pomieszczenia:) czy wszystkie modele dynaudio potrzebuja duzo "powietrza wokol siebie? moge odsunac kolumny ok. 30 cm od sciany, ale boki beda zamkniete. warto do takiego pokoiku myslec o innych modelach, czy skupic sie tylko na tych najmniejszych?

 

pozdrawiam

The Protagonist DAC by McGyver, Dynaco ST35, Hifiman HE5LE:)

Nautilus81 - dopiero teraz wyłowiłem Twój wpis - dla mnie, to co napisałeś to esencja (albo esensja:)), tego wszystkiego.

Albo analiza, albo muzyka.

To pierwsze efektowne, to drugie ... dojrzałe.

Do następnego zakupu:)

Pozdrawiam.

 

"RR2 - swietne kolumny dla typowego audiofila dzwięk ogromny , bas wzorcowy chyba jedne z najlepszych o ile nie najlepsze 18 na swiecie grające basem a do tego obudowa zamknieta. Mozna było je stawiac gdzie się chciało i zawsze grały a bas był zawsze dobry - szybki , punktowy, nic nie buczalo ba nawet z dosc wolnym na basie amplifonem wt40 jak to chodziło. Góra jak napisałem wyzej bardzo precyzyjna ale jak dla mnie przy ostra i za duzo informacji z niej wychodziło - słychac było wszystko co po jakimś czasie moze męczyc choć nie musi ale wrażenie robi duże.

Kolumny te by mozna nazwać mistrzostwem swieta gdyby nie nieco osuszona średnica - naturalna ale osuszona ponoć nowe illuminatory nie maja tej cechy. Napewno akustyki były bardziej "przezroczyste" w dynaudio trochę słychac ze to dynaudio a tam taki chłodny przekaz bez jakiegokolwiek nalotu jakbu nie było głosnika a jednak troszkę za zimno. Kisiel twierdzi ze illuminatory są do bólu przejrzyste ale bez tego ochłodzenia.

RR2 to takie kolumny do obnażania innych konstrukci jak przyjechał klient z avance signature 3 mk3 dać mi je w rozliczeniu to po podłączeniu jednych i drugich avance brzmiały jak tanie marketowe głosniczniczki podobnie było z proac 140 kumpla tyle z avance dało się zaprzyjaznic po dłuzszym słuchaniu i nawet je polubiłem bo wciągaly słuchacza a proac 140 to ...szkoda gadać.

RR2 to kolumny dla typowego audiofila żeby podniecać się ile to nie słychac , niby wszystko idealnie ale gdzie muzyka...? Są osoby które je pokochają albo odepchna jak wysłużoną żonę ..jak sie je ma to sa najwspanialsze na swiecie ale po slubie zona staje się oschła i wtedy się szuka ciepła u innej kobiety. Ja znalazłem to w dynaudio ale kto wie moze kiedys wróce do konstrukcji akustyka na illuminatorach.

Pozdrawiam."

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

a ja ponawiam pytanie jak sie ma wesja x do dm? szukam malych kolumienek do 9m2 -x12 dm 2/6 moze x16 dm2/7 (do tego metrazu jeszcze opk czy za duze?). co sprawia ze excite sa drozsze? co siedzi w serii dm? mozna mowic o duzej roznicy brzmienia pomiedzy tymi seriami? bede wdzieczny za opis. ma byc cieplo muzykalnie dynamicznie z dodaniem dolu i lagodnymi wysokimi. zestaw neutralny-->jasny.

 

pozdrawiam

The Protagonist DAC by McGyver, Dynaco ST35, Hifiman HE5LE:)

http://www.whathifi.com/Review/Dynaudio-DM-27/

 

Ja nie mam się do czego przyczepić. Na pewno grają bardzo muzykalnie i ciągle chce się robić głośniej i głośniej. 2/6 również dostały znakomite recenzje.

na pewno graja swietnie:) ale mi chodzi wlasmnie o te roznice miedzy excite a dm. co sprawia ze jedna seria jest drozsza od drugiej. obudowa, przetworniki? nikt nie wie co siedzi w dm dokladnie? jestem coraz blizej kupna, a w salonie i tak sie nie dowiem pewnie:)

The Protagonist DAC by McGyver, Dynaco ST35, Hifiman HE5LE:)

opis polega na tym ze w dm nie siedzi esotec a woofer ma inna wentylacje:) nie wiem czy obie kontrukcje sa rownie wymagajace czy nie, obie maja duzo basu czy nie itp. mam 9m2 i rozsadnie patrzac nalezaloby sie skupic na x12 dm 2/6, ale mam tez drugi pokoj bodajze 16 m2 i nie wiem czy od razu nie wziac x16 dm 2/7, ktore jakis czas pomecza sie w mniejszym pomieszczeniu

The Protagonist DAC by McGyver, Dynaco ST35, Hifiman HE5LE:)

Excite x16 u mnie gra na 10 metrach i jest dobrze. Po zastosowaniu sztuczki z niższym strojeniem nie ma najmniejszego problemu z dudniącym basem. Więc nie masz się czego bać;)

Excite z pewnością będą łatwiejsze do napędzenie, wynika to z takiej a nie innej konstrukcji woofera.

dziekuje za probe pomocy, szczegolnie jak to gra w 10 m2:) niemniej jednak w dalszym ciagu nie wiem w czym tkwi roznica x16 vs dm 2/7 powodujaca roznice w cenie blisko 1000 zl. esotec? kolosalne roznice w brzmieniu? przyznam sie ze o x16 juz mozna sporo znalezc, natomiast dm ciagle sa dla mnie zagadka

The Protagonist DAC by McGyver, Dynaco ST35, Hifiman HE5LE:)

Witam klubowiczów,

 

biorąc pod uwagę to, że kolumny Dynaudio wymagają wydajnego prądowo wzmacniacza, myślicie że taki Audio Analogue Donizetti będzie w stanie spokojnie wysterować Dynaudio Audience 62 ?

 

W ogóle jak się zapatrujecie na to połączanie?

 

Bardzo mi się podoba muzykalność AA Donizetti, a czytałem też, że Dynaudio do muzyki rockowej w sam raz (a taką właśnie preferuje)

> piotrek23

Dynki do rocka nadają się znakomicie, ale potrzebują przejrzystej, szybkiej elektroniki, wtedy wymiatają lepiej niż Paradigmy Studio które na takiej samej elektronice za mocno jazgoczą. Nie znam Twojego wzmacniacza, ale jeśli muzykalność oznacza spokój i kulturę to może być za grzecznie. Jak to trafnie powiedział ostatnio mój kolega, Dynki potrzebują brutalnego, nawet chamskiego wzmacniacza ;)

I love the sound of crashing guitars

AA Donizetti jest raczej przeciwieństwem brutalnego i chamskiego wzmacniacza, tyle że mi to bardzo odpowiada,

 

Dlatego jestem troszeczkę rozerwany, z jednej strony muzykalnie, miękko i ciepło, a z drugiej strony muzyka rockowa, gitary perkusja, tylko nie łomot i krzyk a raczej, spokojne ballady rockowe.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.