Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  810 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam, "w kierunku neutralności". Ok, jak najbardziej mogło być. 

Btw, na ucho u mnie wydawało sie więcej góry, niż grafika pokazuję. 

.

U mnie dziś otwarcie średnicy i góry bass sie równoważy oczywiście to zależy od muzyki  . Glosniki zaczynaja po 3 dniach pięknie grać . No i stare kable QED Ruby zostają nie chce mi sie zabawiać w poszukiwaniu  innych No i te ceny nieadekwatne do tego ile kabel moze kosztować   👍😊

Edytowane przez velchinaski
5 godzin temu, velchinaski napisał:

U mnie dziś otwarcie średnicy i góry bass sie równoważy oczywiście to zależy od muzyki  . Glosniki zaczynaja po 3 dniach pięknie grać . No i stare kable QED Ruby zostają nie chce mi sie zabawiać w poszukiwaniu  innych No i te ceny nieadekwatne do tego ile kabel moze kosztować   👍😊

A te wszystkie zmiany potwierdzają pomiary? Czy to może słuch przyzwyczaja się powoli do nowego brzmienia? 

  • 2 tygodnie później...

Witam... Pytanie mam za 100 punktów. Czy po numerach można stwierdzić, czy to jest pierwsza, czy druga wersja?

Dynaudio confidence c5

IMG_20250120_114319_edit_1273541544298373.jpg

Edytowane przez trebore
  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Dynaudio confidence c1.  Zastąpiły monitorki SF minima amator. Potrzebuję pomocy w doborze wzmacniacza , coś co je porządnie napędzi,  na chwilę obecną gram na Unison Research unico secondo z lampami psvane art. Dziś pożyczę od znajomego kinki studio ex-m1 + , co jeszcze warto przetestować?  Budżet to około 10-12tys , oczywiście sprzęt tylko używany wchodź w grę,  myślałem jeszcze nad Octave v-70se, czy poradzi sobie z tymi dynkami ? Pozdrawiam 

32 minuty temu, Valghor89 napisał:

Witam serdecznie

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Dynaudio confidence c1.  Zastąpiły monitorki SF minima amator. Potrzebuję pomocy w doborze wzmacniacza , coś co je porządnie napędzi,  na chwilę obecną gram na Unison Research unico secondo z lampami psvane art. Dziś pożyczę od znajomego kinki studio ex-m1 + , co jeszcze warto przetestować?  Budżet to około 10-12tys , oczywiście sprzęt tylko używany wchodź w grę,  myślałem jeszcze nad Octave v-70se, czy poradzi sobie z tymi dynkami ? Pozdrawiam 

Gratulacje, świetne paczki, ja gram na hybrydzie BAT VK300X X SE, wczześniej Cary 300.2d, miałem też Circle A200, Karan KAI 180mk2, Sugden A21a, Accu P7100, BAT sobie z nimi radzi bdb, z tym że mam lampy DR i cały recup zrobiony, z czym grał fajnie oprócz BAT, Cary, Karan. 

Edytowane przez RCD
21 godzin temu, Valghor89 napisał:

Witam serdecznie

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Dynaudio confidence c1.  Zastąpiły monitorki SF minima amator. Potrzebuję pomocy w doborze wzmacniacza , coś co je porządnie napędzi,  na chwilę obecną gram na Unison Research unico secondo z lampami psvane art. Dziś pożyczę od znajomego kinki studio ex-m1 + , co jeszcze warto przetestować?  Budżet to około 10-12tys , oczywiście sprzęt tylko używany wchodź w grę,  myślałem jeszcze nad Octave v-70se, czy poradzi sobie z tymi dynkami ? Pozdrawiam 

Octave na pewno sobie z nimi poradzi, szczególnie bas w octave jest bardzo dobry. Miałem Octave z conturami 20i . Nie podobała mi się jedynie barwa wyższej średnicy , nie co sucha, ale to mogła być wina conturów , których się pozbyłem.

Na aukcji ktoś sprzedaje w dobrej cenie v70se.

Dzięki Wam za wszelkie porady , na chwilę obecną mam na kilka dni do testów kinki studio o którym wyżej wspominałem,  gra to bardzo przyjemnie , octave zawsze mi się podobał ale tutaj nie mam możliwości przesłuchania u siebie niestety 

Jeszcze jedna ważna sprawa , ustawienie....producent zaleca skręcone do srodka , miejsce odsłuchu nieco dalej niż baza, natomiast na YT na większości filmów występują ustawione na wprost , nawet na jakimś Expo tak stały,  jak to wygląda u Was ? Wiem że trzeba samemu powalczyć i sam to czynie od kilku dni , różnice są spore 

3 minuty temu, Valghor89 napisał:

Jeszcze jedna ważna sprawa , ustawienie....producent zaleca skręcone do srodka , miejsce odsłuchu nieco dalej niż baza, natomiast na YT na większości filmów występują ustawione na wprost , nawet na jakimś Expo tak stały,  jak to wygląda u Was ? Wiem że trzeba samemu powalczyć i sam to czynie od kilku dni , różnice są spore 

U mnie lepsza scena, szersza z lepsza lokalizacją, jak są bardzo minimalnie dogięte.

lewe ucho ma cisnienie….. przeciwfazy

Chyba wypisujesz bzdury

Rozpoznawanie roznic fazowych w zakresie basu jest bez sensu!

Patrz efekt ITD (Interaural Time Difference) musial bys miec uszy bardziej oddalone niz slon

A twoje uszy maja odstep ok. 22cm

…Experiments conducted by Woodworth (1938) tested the duplex theory by using a solid sphere to model the shape of the head and measuring the ITDs as a function of azimuth for different frequencies. The model used had a distance between the two ears of approximately 22–23 cm. Initial measurements found that there was a maximum time delay of approximately 660 μs when the sound source was placed at directly 90° azimuth to one ear. This time delay correlates to the wavelength of a sound input with a frequency of 1500 Hz. The results concluded that when a sound played had a frequency less than 1500 Hz, the wavelength is greater than this maximum time delay between the ears. Therefore, there is a phase difference between the sound waves entering the ears providing acoustic localisation cues. With a sound input with a frequency closer to 1500 Hz the wavelength of the sound wave is similar to the natural time delay. Therefore, due to the size of the head and the distance between the ears there is a reduced phase difference, so localisations errors start to be made. When a high-frequency sound input is used with a frequency greater than 1500 Hz, the wavelength is shorter than the distance between the ears, a head shadow is produced, and ILD provide cues for the localisation of this sound….

Czyli to co lokalizujesz/rozpoznajesz na podstawie roznic faz (przeciwfaz) to jest powyzej 1500Hz.

A ponizej 1500Hz lokalizujesz na podstawie roznic CISNIEN/GLOSNOSCI czyli ILD (Interaural Level Difference)

 

10 minut temu, xajas napisał:

Rozpoznawanie roznic fazowych w zakresie basu jest bez sensu!

A sumowanie charakterystyk z frontami? Zależy Od fazy?

16 minut temu, xajas napisał:


Chyba wypisujesz bzdury emoji16.png

Rozpoznawanie roznic fazowych w zakresie basu jest bez sensu!

Patrz efekt ITD (Interaural Time Difference) musial bys miec uszy bardziej oddalone niz slon emoji6.png

A twoje uszy maja odstep ok. 22cm

…Experiments conducted by Woodworth (1938) tested the duplex theory by using a solid sphere to model the shape of the head and measuring the ITDs as a function of azimuth for different frequencies. The model used had a distance between the two ears of approximately 22–23 cm. Initial measurements found that there was a maximum time delay of approximately 660 μs when the sound source was placed at directly 90° azimuth to one ear. This time delay correlates to the wavelength of a sound input with a frequency of 1500 Hz. The results concluded that when a sound played had a frequency less than 1500 Hz, the wavelength is greater than this maximum time delay between the ears. Therefore, there is a phase difference between the sound waves entering the ears providing acoustic localisation cues. With a sound input with a frequency closer to 1500 Hz the wavelength of the sound wave is similar to the natural time delay. Therefore, due to the size of the head and the distance between the ears there is a reduced phase difference, so localisations errors start to be made. When a high-frequency sound input is used with a frequency greater than 1500 Hz, the wavelength is shorter than the distance between the ears, a head shadow is produced, and ILD provide cues for the localisation of this sound….

Czyli to co lokalizujesz/rozpoznajesz na podstawie roznic faz (przeciwfaz) to jest powyzej 1500Hz.

A ponizej 1500Hz lokalizujesz na podstawie roznic CISNIEN/GLOSNOSCI czyli ILD (Interaural Level Difference)

W Twoim przykładzie - czy lewa i prawa kolumna (sub) są ze sobą w fazie w miejscu odsłuchowym?

Ps - wspominałem o Ciśnieniu nie fazie 🙂

postaram się dzisiaj zmierzyć różnicę pomiędzy lewym i prawym uchem. Gdzieś mam też aktualne pomiary 

Edytowane przez baran
 
W Twoim przykładzie - czy lewa i prawa kolumna (sub) są ze sobą w fazie w miejscu odsłuchowym?

Zgranie fazy miedzy zestawem glosnikowym i subwooferem, to co innego niz rozpoznanie roznicy faz lewym i prawym uchem

Tak, jest wazne zgrac fazowo subwoofer z zestawem glosnikowym. Ale nawet jesli masz tylko jeden subwoofer i asymetrycznie ustawiony, to przesuniecie fazowe miedzy zestawem i subwooferem dla obydwu kanalow bedzie takie same, bo dL=dR
Czyli dS-dL=dS-dRIMG_5869.jpg
4 minuty temu, xajas napisał:


Zgranie fazy miedzy zestawem glosnikowym i subwooferem, to co innego niz rozpoznanie roznicy faz lewym i prawym uchem

Tak, jest wazne zgrac fazowo subwoofer z zestawem glosnikowym. Ale nawet jesli masz tylko jeden subwoofer i asymetrycznie ustawiony, to przesuniecie fazowe miedzy zestawem i subwooferem dla obydwu kanalow bedzie takie same, bo dL=dR
Czyli dS-dL=dS-dRIMG_5869.jpg

 Nigdy nie twierdziłem,  że rozpoznajemy przesunięcie fazowe tylko, że jesteśmy w stanie zaobserwować fakt, że nastąpiło.

Niekoniecznie będzie takie same przesunięcie fazowe pomiędzy lewą a prawą. W otwartej przestrzeni może tak, ale niekoniecznie w pokoju z odbiciami i asymetriami.

Wiem o czym wspomniałem. Nawet podkreśliłeś. Wspomniałem o efekcie niedopasowanej fazy objawiającej się postrzeganą różnicą ciśnienia. Taki efekt jest dobrze znany, w pokojach nawet bardzo widoczny w postaci modów...

To jest całkowicie zgodne z prawdą i ustaloną wiedzą. Stąd nie jest dla mnie jasne skąd wniosek, że twierdzę, że słyszymy fazę (w domyśle - ciśnienie na Basie takie same dla lewego i prawego ucha, jedyna różnica to faza).

Myślę, że nieporozumieliśmy się do końca jeśli chodzi o terminologię.

W dniu 4.02.2025 o 08:23, Valghor89 napisał:

Dzięki Wam za wszelkie porady , na chwilę obecną mam na kilka dni do testów kinki studio o którym wyżej wspominałem,  gra to bardzo przyjemnie , octave zawsze mi się podobał ale tutaj nie mam możliwości przesłuchania u siebie niestety 

Miałeś SF EA I? Jak je oceniasz vs C1, ja takie porównaie robiłem...

Miałem Minima Amator a nie Electa 🙂  napisz prosze swoje odczucia z porównania c1 do Electa AMator 1, bardzo mnie ciekawi:) Minima to mały monitorek ale mimo to w starciu z 4x droższymi( cena nowych) i większymi c1 naprawdę barwą detalem równowagą tonalną świetnie sie bronił

Edytowane przez Valghor89

Valdhor89@

Octave V70SE i Dynaudio C1 , lub  Dynaudio SP40 ,albo jakiekolwiek inne Dynaudio to niemal książkowe zestawienie ,na wielu wystawach się je spotyka jako najbardziej synergiczne. To wzmacniacz który umożliwia świetną zabawę lampami. Kinki to zupełnie inna liga , nawet nie ma nawet co porównywać - do klasy Dynaudio C1 sporo mu brakuje i zestawiając go z nim nigdy nie docenisz ich możliwości.

W dniu 3.02.2025 o 10:57, Valghor89 napisał:

Witam serdecznie

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Dynaudio confidence c1.  Zastąpiły monitorki SF minima amator. Potrzebuję pomocy w doborze wzmacniacza , coś co je porządnie napędzi,  na chwilę obecną gram na Unison Research unico secondo z lampami psvane art. Dziś pożyczę od znajomego kinki studio ex-m1 + , co jeszcze warto przetestować?  Budżet to około 10-12tys , oczywiście sprzęt tylko używany wchodź w grę,  myślałem jeszcze nad Octave v-70se, czy poradzi sobie z tymi dynkami ? Pozdrawiam 

Poszukaj Haiku Sol 2 lub w górę ja gram z Sol2 pięknie gra z SP40 , polecam używkę kupisz do 5000 pln 👍

Jedyne octave jakie w uzywce było dostępne to 70se 9letnie,które musiałbym kupić w ciemno wysyłką ponieważ miałem za daleko , kilka dni grał u mnie pozyczony od znajomego  kinki studio ex-m1+ niespełna 4 letni po wymianie op ampów,jako źródło mam lampowego unison research CDP z lampą 12au7 genalex gold lion , po 3 dniach odsłuchów zdecydowałem się kupić kinki w dość okazyjnej cenie,   połączenie tego cd i ogromnej mocy kinki stworzyło bardzo ciekawe brzmienie , jak narazie  wciągające ale najważniejsze nie męczące  

2 godziny temu, Valghor89 napisał:

Miałem Minima Amator a nie Electa 🙂  napisz prosze swoje odczucia z porównania c1 do Electa AMator 1, bardzo mnie ciekawi:) Minima to mały monitorek ale mimo to w starciu z 4x droższymi( cena nowych) i większymi c1 naprawdę barwą detalem równowagą tonalną świetnie sie bronił

Skala dźwięku potęga brzmienia i bas, jest nie osiągalny dla SF vs C1 i w tej kategorii jest duża przewaga C1, średnicę SF ma barwniejszą, ale ta z C1 jest bardziej prawdziwa, góra jest porównywalna, w SF trochę bardziej słodka 

47 minut temu, Valghor89 napisał:

Jedyne octave jakie w uzywce było dostępne to 70se 9letnie,które musiałbym kupić w ciemno wysyłką ponieważ miałem za daleko , kilka dni grał u mnie pozyczony od znajomego  kinki studio ex-m1+ niespełna 4 letni po wymianie op ampów,jako źródło mam lampowego unison research CDP z lampą 12au7 genalex gold lion , po 3 dniach odsłuchów zdecydowałem się kupić kinki w dość okazyjnej cenie,   połączenie tego cd i ogromnej mocy kinki stworzyło bardzo ciekawe brzmienie , jak narazie  wciągające ale najważniejsze nie męczące  

Octave 70se które ma 9 lat to żadna przeszkoda , te wmacniacze są bardzo dobrze zrobione i ze względu na systemy kontroli prawie bezawaryjne. Z Dynaudio C1 grają  zjawiskowo ,natomiast Kinki to bardzo "suchy" wzmacniacz dlatego często użytkownicy kombinują z opampami. Miałem te kolumny z Octave 70se ,miałem i Kinki -dzieli je przepaść ! ale najważniejsze że Tobie pasuje 

26 minut temu, Valghor89 napisał:

Generalnie nie miałem w planach kupowania kinki , ot tak miałem możliwośc przetestować. Jednak absolutnie żadnej suchości nie doświadczyłem 

a tak z czystej ciekawości którą masz wersję C1 i w jakiej wielkości pomieszczeniu słuchasz ?

Dynaudio confidence c1 , nie jest to wersja Platinum, słucham w 20m2 ustawienie książkowe z dynaudio , mocno odsuniete od scian , trójkąt równoramienny tj. Miejsce odsłuchu nieco dalej niż wynosi odleglosc między kolumnami,  skręcone  w stronę słuchacza.  Zastanawia mnie ta ,, suchość,, o której wspomniałeś,  ja mam kinki ex-m1+ już ta droższa wersja ale może dlatego mi się barwa podoba bo źródło mam lampowy cd , generalnie nigdy nie byłem zwolennikiem dynaudio , ale te c1 jak posłuchałem to bardzo mi się spodobały właśnie ze względu na barwe, absolutnie żadnej suchości

Edytowane przez Valghor89
W dniu 20.01.2025 o 11:47, trebore napisał:

Witam... Pytanie mam za 100 punktów. Czy po numerach można stwierdzić, czy to jest pierwsza, czy druga wersja?

Dynaudio confidence c5

IMG_20250120_114319_edit_1273541544298373.jpg

Cześć, napisz do Dynaudio na profilu FB. Powinni pomóc.

 

Cześć, czy może ktoś podpowiedzieć w kwestii różnic Focus 260 a Evoke 30?

  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.