Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

Pozatym do dynek potrzebny drogi wzmacniacz , żeby zagrały na swoim poziomie. Pozatym jak się czyta testy na highfidelity to ma się wrażenie

,że dynki to najlepsze kolumny na świecie...Nawet najtańsze 2/6 wypadły rewelacyjnie.Szkoda tylko , że nie każdego stać na podłączenie

Luxmana M-800A do dynek tak jak pana Pacułe.

 

Troche masz dziwne podejscie do tego nikt przeciez nie kaze Ci kupowac Dynkow jesli Cie nie stac na dobry wzmacniacz zeby pokazaly co potrafia tak samo jak nikt nie kupuje np. Merca CLS 63 AMG jesli nie bedzie mial na benzyne do niego .

A Dynaudio to marka ktora ma juz renome i cieszy sie duzym uznaniem na swiecie wiec nawet najtansze kolumny z ich oferty sa wykonane na dobrym poziomie nikt nie twierdzi ze Dynki sa najlepsze na swiecie ale jednak wielu ludzi je docenilo nie bez powodu :)

>ale jednak wielu ludzi je docenilo nie bez powodu :)

 

Miedzy innymi pan Pacuła z highfidelity :)wkoncu nie bez powodu dynaudio dostarczyło mu tyle modeli do testów.

W innych magazynach dynki tak wesoło już nie wypadają jak w highfidelity.Nie twierdze że dynki to złe kolumny bo sam

mam 2/6 ale kupiłem je używane bo za nowe bym nie zapłacił 2tysiaki.

Edytowane przez thomaz

Wg mnie niektóre modele dynek z serii DM i excite są wycenione bardzo uczciwie. Tweeter esotec w detalu (dla hobbystów gdy był jeszcze dostępny) kosztował tyle co scan speak revelator 9900. Zobacz sobie ile kosztuje ten głośnik i ile kosztują x12 lub x16:)

Nie twierdze że dynki to złe kolumny bo sam

mam 2/6 ale kupiłem je używane bo za nowe bym nie zapłacił 2tysiaki.

Jakie jeszcze kolumny Dynaudio słuchałeś?Poza oczywiście tymi co masz.

Nikt nikomu nie każe kupować Dynek i jeśli masz pretensje o ceny to widocznie ci się podobają a złość,że nie stać cię na nie,wyładowujesz tu na forum.Każdy producent ma prawo do ustalenie własnych cen a my(klienci)możemy tego nie kupować i w ten sposób działać na rynek....tylko

Podobnie jest z testami,masz prawo nie wierzyć testom tak jak ja np.-uznaje tylko jeden test-odsłuch w swoich warunkach akustycznych.

To co wypisują teściarze to poezja pisana na zlecenie i nie każdy musi być zwolennikiem......poezji.

 

Wg mnie niektóre modele dynek z serii DM i excite są wycenione bardzo uczciwie. Tweeter esotec w detalu (dla hobbystów gdy był jeszcze dostępny) kosztował tyle co scan speak revelator 9900. Zobacz sobie ile kosztuje ten głośnik i ile kosztują x12 lub x16:)

Dokładnie tak jest.

Witam

 

Posiadam Dynaudio Focus 220 II i planuję zakup subwoofera. Czy ktoś z szanownych forumowiczów byłby w stanie mi podpowiedzieć co mogłoby dobrze współpracować z owymi kolumnami, czy może ktoś eksperymentował lub jest w posiadaniu dobrego konfigu. Pomieszczenie obecnie jest małe ale w niedalekiej przyszłości bedzie zmiana, więc tak przyszłościowo traktuję ten zakup.

Pozdrawiam

DJ LUCAS

Napisz może jak duże to pomieszczenie ma być,bo jeśli szukasz suba to podejrzewam jakieś 60m2.Focus 220 na brak basu nie cierpi...przecież.

Wracając do tematu to Dynaudio sub 250 byłby wystarczający....zupełnie.Jestem ciekaw co z tym basem poczniesz.

dynaudio2.jpg

 

Do stereo rozwiązanie Dynaudio jest najlepsze-obudowa zamknięta.

 

Dość dobre możliwości regulacyjne i właśnie obudowa zamknięta czynią z tego suba dobrym uzupełnieniem stereo a najlepiej zabrzmią podłączone dwie sztuki.

Do stereo rozwiązanie Dynaudio jest najlepsze-obudowa zamknięta.

 

Mit, równie dobre mogą być suby z membraną bierną czy nisko strojone bass refleksy. Nie ma reguły.

 

BTW Sub-250 jest oparty na b.słabym głośniku i z focusami to będzie IMHO mezalians.

Sprawdzałem Dynaudio Focus 220 II z subami: Paradigme DSP 3200, Velodyne CHT 12Q, Rel R-505. Niestety, żaden z nich nie spasował się z Focusami. Może nowe suby Dynaudio zrobią to lepiej?

naprawde ciezko mi zrozumiec jak majac focusy220II jeszcze mozna myslec o dolozeniu suba- mialem typowo kinowy sub jbl es250, byl tez MA RXW12 i zostaly sprzedane.. cos tu nie gra:)

naprawde ciezko mi zrozumiec jak majac focusy220II jeszcze mozna myslec o dolozeniu suba

 

Mi tez ;)

Jednak kazdy lubi cos innego inny dzwiek mam kolege ktory bawil sie kiedys w car-audio i w domu w stereo nie wyobraza sobie muzyki bez suba musi miec basisko i to potworne takie ze sie podskakuje na fotelu razem z basem i dla niego to jest super dzwiek .

Ja osobiscie tez lubie bas jednak calkiem inny bas subwoofer nie dla mnie nie do stereo w kinie domowym mi nie przeszkadza jak ogladam jakis film to moze byc sub dla efektow itd.

ale nie tylko o stereo mysle- focusy220II ze swoim pieknym niskim zejsciem upokazaja niejeden sub i w kinie rewelacyjnie sie spisuja- warunek to mocny piec, ktory ma pojecie ile mozna z nich wycisnac...

BTW Sub-250 jest oparty na b.słabym głośniku i z focusami to będzie IMHO mezalians.

Sprawdzałeś u siebie w systemie?Dlaczego b.słaby głośnik?Dynki nie produkują bardzo słabych głośników a mogła być słaba aplikacja w system.

Ja ten sub miałem u siebie,jak szukałem podparcia na basie w pokoju 60m2.Nic słabego nie zauważyłem,świetna kontrola i zszycie z resztą pasma a to pewnie dzięki zamkniętej obudowie...własnie.Porównywałem do Velodyne spl ultra i moim zdaniem lepiej wspólpracował w systemie z Dynkami sub 250.

 

W tym wątku MarekM się już wypowiadał,posiada Confidence C1 i dwa suby Dynaudio,można zapytać jego oczywiście C-1 to nie Focusy i porównanie nie specjalnie porównywalne,tym bardziej,że Focusy 220 mają czym dmuchnąć.

dokładnie

rozumiem dołożyć suba do monitorów które nie mają nic poniżej 60Hz to ok

ale do 220? osobiście używam 260 i jak oglądam film to naprawdę czuję niskie drgania subowe na kanapie :)

jeżeli nie ma dobrego basu to raczej bym dla kontroli zmienił elektronikę na wydajniejszą i jeszcze raz sprawdził

Focal + Naim

Może mieć nie odpowiednio ustawioną akustyke pomieszczenia(tak ja miałem,dopiero po podparciu C-2 dwoma subami 250 Dynaudio pojawiał sie bas) i brakuje mu basu.Oczywiście to były próby,po przeprowadzce problem zniknął,tak jak potrzeba subów.

Może mieć nie odpowiednio ustawioną akustyke pomieszczenia(tak ja miałem,dopiero po podparciu C-2 dwoma subami 250 Dynaudio pojawiał sie bas) i brakuje mu basu.Oczywiście to były próby,po przeprowadzce problem zniknął,tak jak potrzeba subów.

 

Focusy 220 II na ok. 60 m2 posiadają niedostatki basu. Próbowałem rekompensować to ekranami basowymi ustawianymi za bas refleksem. Trochę pomogło, ale tylko trochę.

Edytowane przez spin63

Najważniejsze jest pytanie...do czego nam jest potrzebny sub w systemie stereo??? Do potężnej dawki basu,

którą w muzyce rockowej np. odczuwamy wręcz fizycznie, czy do wykreowania przestrzeni z całym jej zapleczem dzwięków i harmonicznych, które to z kolei są tak ważne w muzyce jazzowej i klasyce np.???

Widziałem i słyszałem konfiguracje Evidence Master z dodatkowymi czterema SUB 500 pracujące z elektroniką Levinsona (No.33 monobloki i No.32 preamp.) i nie chodziło w tym systemie o otrzymanie dużego i głębokiego basu tylko o jakość brzmienia kontrabasu w otrzymywanym dzwięku np.

Tą właśnie koncepcją sugerowałem się budując swój dzwięk oparty o C1 i dwa SUB500. W mojej skali odczuć dzwiękowych przyjemności ten setup jak najbardziej jest na bardzo wysokiej pozycji. Dla niezdecydowanych podpowiem, że nie ma sobie co zawracać głowy modelami niższymi tylko skoncentrować się na SUB500, który to do muzyki jest naprawdę rewelacyjny i idealnie scala się z dzwiękiem Dynaudio (w moim przypadku z C1). Wszystkie wybrzmienia są na wysokim poziomie przy jednocześnie znakomicie wykreowanej przestrzeni. Najważniejszy punkt to odpowiedni balans pomiędzy głośnikami głównymi i subami czyli ustawienia ;) i preamp z dwoma wyjściami (w przypadku konfiguracji dzielonych)

W moim systemie SUB500 dodają tylko przysłowiowej kropki nad i. Prawie ich nie słychać i jak nagranie tego nie wymaga to się nie 'odzywają'. Poza tym są fantastycznie muzykalne, a szczególnie je lubię przy dzwiękach kontrabasu Haden'a.

 

Pozdr, M.

Edytowane przez MarkN

Parker's Mood

Tak właśnie myślę, że nie warto wchodzić w najniższy model, chciałbym 500 lub nową 600. Ważne jest dla mnie to, żeby głośnik miał min. 25cm średnicy a najlepiej jakby to była 30'stka. Wtedy nie musiałbym go mocno podkręcac tylko delikatnie uzupełniałbym dół pasma. W sumie to ciężko jest trafić w ogloszeniach na suba Dynaudio :(.

Edytowane przez DJ LUCAS

W sumie to ciężko jest trafić w ogloszeniach na suba Dynaudio :(.

 

Na Audiogon jest do sprzedania w idealnym stanie 10/10 - SUB500 w bardzo dobrej cenie. Ciężko trafić na taką okazję.

Być może po wprowadzeniu nowego modelu SUB600, okazje kupna 500 będą się pojawiać częściej. Niestety, model 600 nie

posiada już wejść ani wyjść XLR.

 

http://cgis.audiogon.com/cgi-bin/srch_fs.pl?searchstring=dynaudio&B1=go

 

 

 

Pozdr, M.

Parker's Mood

Na Audiogon jest do sprzedania w idealnym stanie 10/10 - SUB500 w bardzo dobrej cenie. Ciężko trafić na taką okazję.

Być może po wprowadzeniu nowego modelu SUB600, okazje kupna 500 będą się pojawiać częściej. Niestety, model 600 nie

posiada już wejść ani wyjść XLR.

 

Niestety już pozamiatane - SUB500 poszedł jak świeża bułka. Bardzo rzadko się pojawia, a jak już się pojawi to znika

w parę godzin. Ta ostatnia oferta za prawie nowy SUB500 - $1000.00 - to była naprawdę okazja!!!

Parker's Mood

naprawde ciezko mi zrozumiec jak majac focusy220II jeszcze mozna myslec o dolozeniu suba

 

 

Bas jest generalnie w elektronice, niekoniecznie w kolumnach:).

nowe wielkie ceny!

http://sklep-albatros.pl/cenniki/dynaudio.pdf

ale podnieśli

Ciekawe, czy to jest zgodne z jakimś nowym, oficjalnym cennikiem Etera, na stronie którego wciąż są takie ceny: http://nautilus.net.pl/cenniki/dynaudio.pdf

 

Jeśli to ma być oficjalnie od dystrybutora, to nieźle.

Tak się przymierzałem do tych X16, że teraz mogą kosztować już 4990 pln (z 4390 pln).

Ponad 13 % w górę, a 4 miesiące wcześniej 10 % podwyżki, to trochę przegięcie. O ile we wrześniu mogli to tłumaczyć skokiem Euro, to aktualnie kosztuje ono mniej, niż 4 miesiące temu. Czy aż tak im sprzedaż wzrosła, że śmiało mogli sobie na taki krok pozwolić ?

Seria X procentowo podrożała chyba najbardziej. Przykładowo te X16 teraz kosztują aż 25% więcej, niż jeszcze w sierpniu.

Roksan Caspian M1 CD (mod.SonusOliva) => Roksan Caspian M1 NG => Dynaudio Focus 160

P.S.

Trochę mnie to zastanowiło i zadzwoniłem do krakowskiego Eter Audio.

Poinformowali mnie, że cennik na ich stronie jest aktualny.

 

Nie mają żadnych informacji, że w najbliższym czasie ceny ulegną zmianie (przy mnie pracownik pytał szefa o podwyżki - nic nie wie).

Nie wiedzą też, czemu sklep Albatros podał takie ceny używając ich cennika z logo Eter.

 

Później rozmawiałem ze sklepem Albatros z Gdańska, którego cennik zamieścił Mikson.

W Albatrosie powiedzieli mi, że ten cennik, który mają, dostali teraz od Etera i obowiązuje od 19 grudnia.

 

Po ponownej rozmowie z Eterem, tym razem z samy szefem, zostałem poinformowany, że faktycznie ceny w Albatrosie są oficjalne, a grafik Etera nie zdążył wprowadzić aktualnego cennika.

Podobno znowu waluty mocno skoczyły (czego jakoś nie zauważyłem).

I tak np. X12 podrożały o 17%.

 

Nieładnie :/

Roksan Caspian M1 CD (mod.SonusOliva) => Roksan Caspian M1 NG => Dynaudio Focus 160

Na początku x16 kosztowały 4,5k...

Zresztą procentowe wzrosty na niektórych podelach są podobne lub nawet wyższe.

 

 

A focusy 140 były tańsze o 500 zł :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.