Skocz do zawartości
IGNORED

Full HD robi wrażenie


Konrado

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie też nurtował podobnego typu temat, ale chodziło o zwykłe DVD, konkretnie o możliwość wysłania po analogu DTS-ES czyli 6.1 z odtwarzacza na 6 osobnych końcówek mocy + sub aktywny. Konkretnie to nie znalazłem playera DVD który miałby wyjścia 6.1, zawsze kończyło się na 5.1 i dlatego temat upadł.

 

A tan na marginesie:

 

Panasonic BD-10 ma wyjścia analogowe 7.1 czyli wszystko co potrzeba, a twoja Yamaha RX-V2700 ma wejścia multichannel input tylko na 5.1, więc żeby w pełni wykorzystać zalety nowych formatów będziesz musiał dołożyć jakiś wzmacniacz stereo na surround back. Chyba, że można wykorzystać inne wejścia w apmlitunerze - tego nie wiem.

tam w tej yamasze jest 8 multi ale dokladnie nei wiem na jakiej to zasadzie dziala normalnie jest 5.1 tak jak mowisz jednak on tam symuluje cos na 7.1 nie wiem nie mam pojecia w kazdym badz razie

8 channel multi input discrete tak to jets opisane !

ale mniejsza z tym

mam jeszcze jedno pytanie do KYLE

caly ssprzet dotychczam mam podlaczony po coaxialu ale mam mozliwosc po hdmi 1.2a co lepsze bo jeszcze tego nie przetestowalem lepiej po coxial czy moze wykorzystac zlacze hdmi do przesylu dzwieku?

Po RCA nie ma ogranieczeń z bitrate bo tam go niema. To jest przesył analogowy.

Czyli zmodulowana fala elektromagnetyczna.

Brak na rynku żródeł z 7.1 RCA analog out. Wspomniany wyżej Panas to już ma.

Oznacza to, że wkładając nośnik ( np. płytę BluRay) z HD Audio ( Dolby TrueHD/dyts Master Audio/ LPCM) odtwarzacz robi konwersję D/A. A więc musi mieć takie chipy na pokładzie.

Robi to od niedawna SONY PS3 ale softwarowo, bo niesamowity dwunasto-rdzeniowy CPU p.t.: CELL.

To są i będą bardzo drobie rozwiązania.

Co innego amp/preamp.

ONKYO jako pierwsza firma dała audiofanom serię tanich ampów z dekoderami sprzętowymi D/A radzących sobie z bitstreamem HD Audio.

 

Pamiętajćie o degradowaniu przez Coaxial i SPIDF HD Audio do wersji core. Max to tylko 1,5 mbps w dts.

konradskala, 2 Maj 2008, 17:45

 

>Mnie też nurtował podobnego typu temat, ale chodziło o zwykłe DVD, konkretnie o możliwość wysłania

>po analogu DTS-ES czyli 6.1 z odtwarzacza na 6 osobnych końcówek mocy + sub aktywny. Konkretnie to

>nie znalazłem playera DVD który miałby wyjścia 6.1, zawsze kończyło się na 5.1 i dlatego temat

>upadł.

 

Dolby 6.1 czy DTS ES 6.1 to często 5.1 kanałów a dodatkowy kanał tylny jest kanałem wplecionym matrycowo w kanały tylne lewy i prawy. Podobno była też odmiana 6.1 "dyskretna" ale rzadko się spotykało takie filmy. Generalnie to nie wiem po kie licho to 6.1 wprowadzali ... taki standard przylepek.

marcin1982, 2 Maj 2008, 20:01

 

>caly ssprzet dotychczam mam podlaczony po coaxialu ale mam mozliwosc po hdmi 1.2a co lepsze bo

>jeszcze tego nie przetestowalem lepiej po coxial czy moze wykorzystac zlacze hdmi do przesylu

>dzwieku?

 

Lepiej przesyłać dźwięk przez HDMI bo nie ma ograniczenia przy PCM do stereo. Po prostu przy HDMI możesz przesłać 6-8 kanałów 192k 24bit bezstratnie a przez SPDIF tylko 2 kanały (nie liczę formatów stratnych 5.1 jak DolbyDigital [AC3] czy DTS)

janunio, 2 Maj 2008, 20:32

 

>Czyli zmodulowana fala elektromagnetyczna.

 

... raczej fala elektryczna ... zmienia się płynnie z różną częstotliwością napięcie ... nie ma ograniczenia do dwóch stanów "niskiego" i "wysokiego" jak przy jakimkolwiek standardzie cyfrowym. (kurde ale ja jestem upierdliwy) Fala elektromagnetyczna miała by miejsce przy przesyle bezprzewodowym/"radiowym"

 

>Pamiętajćie o degradowaniu przez Coaxial i SPIDF HD Audio do wersji core. Max to tylko 1,5 mbps w

>dts.

 

To trochę inna książka. Przez SP-DIF nie licząc w strumieniu danych flag itp. detali można przesłać obecnie max 9,216 mega bit per second ;P 1,5 mb/s to ograniczenie standardu DTS ... a nie SP-DIF !

Kyle, 2 Maj 2008, 21:28

 

>Dolby 6.1 czy DTS ES 6.1 to często 5.1 kanałów a dodatkowy kanał tylny jest kanałem wplecionym

>matrycowo w kanały tylne lewy i prawy. Podobno była też odmiana 6.1 "dyskretna" ale rzadko się

>spotykało takie filmy. Generalnie to nie wiem po kie licho to 6.1 wprowadzali ... taki standard

>przylepek.

 

Filmów faktycznie niewiele w prawdziwym DTS-ES 6.1, ale kilka mam - Gladiator, Terminator 2, Cube, Piąty Element, Ciśnienie, chyba coś z Gwiezdnych Wojen i jeszcze inne, niepamiętam już jakie.

 

Efekty piorunujące - ten tylny kanał to świetna sprawa.

O fali elektrycznej podręczniki milczą więc wstawiłem ten magnetyzm. Ale dziekuję za rzetelne podejście do sprawy.

Modulacja dotyczy zjawisk falowych ( czytaj: korpuskularno-molekularnych)

 

Cytat:

" Przez SP-DIF nie licząc w strumieniu danych flag itp. detali można przesłać

>obecnie max 9,216 mega bit per second ;P 1,5 mb/s to ograniczenie standardu DTS ... a nie SP-DIF ! "

Napisz proszę, czy zdolność przesyłu strumienia danych o wartości 1,5 Mbps (dts) dotyczy całego strumienia ( np. 8 kanałów - 7.1) czy każdego kanału z osobna ?

Czyli: czy mowa jest o 1/8 x 1,5 Mbps czy 8 x 1,5 Mbps ?

 

Jasne jest tylko to, że całkowity strumień przez SPiDF to max. 9,1 Mbps.

A to zamało dla AUDIO HD. No i trzeba będzie wymienić sprzęt.

do przyjęcia pcm nawet 13.8 mbps wystarczy hdmi 1.1. Sprawdziłem na denonie avc-a11xv i dts-hd ma po zdekodowaniu do pcm i wyświetlaną w statusie przepływnością 13.8 ( 96/24/5.1 ) chodzi bez problemu. nie jest więc prawda że potrzeba do tego hdmi 1.3 - tak sądzono na początku. Hdmi 1.3 błoby potrzebne do przesłania lpcm ( powstałego np w wyniku zdekodowania dts-hd ma ) 7.1 192/24 ale to jak na razi eteroia bo przy przepływności rzedu 24 mbps na bd50 robi się trochę ciasno. Więc bez obaw dts-hd ma zdekodowany w nawet ps3 bez problemu pojdzie na starszych ampli z hdmi 1.1

co do podłaczenia przez rca w stosunku do hdmi - jest dokładnie tak samo - wymaga tylko trochę lepszych kabli. To tak ze słuchu. Co do coaxiala - to nie że nie nadajae się do gęstych formatów ze względu na przepływnośc tylko ze względu na to że w jego specyfikacji nie ujęto zabezpieczeń przed kopiowaniem

marcin9999, 3 Maj 2008, 23:00

 

>Co do coaxiala - to nie że nie nadajae się do gęstych formatów ze

>względu na przepływnośc tylko ze względu na to że w jego specyfikacji nie ujęto zabezpieczeń przed

>kopiowaniem

 

coax = koncentryk

 

SP-DIF to standard opisujący parametry sygnału cyfrowego przesyłanego przez koncentryk lub optyk.

 

To że SP-DIF się nie nadaje do gęstych formatów bo w specyfikacji nie ma opcji "protekcji danych" jest stwierdzeniem poniekąd bez sensownym bo obecnie przesyłam nieskompresowane cyfrowe STEREO PCM 24 bit 96-192 khz (czyli HD) przez koncentryk bez problemu (czyli SIĘ DA). A to że firma nie chce korzystać ze złącza bez np. "opcji zabezpieczeń treści" to już inna bajka.

 

Główny problem w SP-DIF to brak w standardzie opcji przesyłania 6-8 kanałów PCM ... a brak jakichś algorytmów zabezpieczających to już kwestia "polityczna" przypominająca takie kontrowersyjne badziewia jak HDCP czy DRM

janunio, 3 Maj 2008, 08:59

 

 

>Napisz proszę, czy zdolność przesyłu strumienia danych o wartości 1,5 Mbps (dts) dotyczy całego

>strumienia ( np. 8 kanałów - 7.1) czy każdego kanału z osobna ?

>Czyli: czy mowa jest o 1/8 x 1,5 Mbps czy 8 x 1,5 Mbps ?

 

1,5 mbps to 6 kanałów (5.1) [no max 6.1] - w DTS nie ma 8 kanałów (7.1) ... to jest dopiero w DTS HD - tam już takiego niskiego ograniczenia niema.

 

 

>Jasne jest tylko to, że całkowity strumień przez SPiDF to max. 9,1 Mbps.

>A to zamało dla AUDIO HD. No i trzeba będzie wymienić sprzęt.

 

Wystarczy do HD audio STEREO czyli 2 kanały ... ale nie wystarczy to 6 kanałów ... tu nawet nie chodzi o ograniczenie bitrate ... po prostu w SP-DIF nie ma nawet flagi wskazującej na transmisję 6 kanałów nieskompresowanych PCM - jest tylko stereo ... no właściwie to w spec. widziałem jeszcze coś o 4 kanałach tylko nie wiem czy ta opcja jest tylko nie używana czy inaczej "martwa"

A tak swoją drogą to w SP-DIF jest jakaś flaga odnośnie "zabezpieczenia treści" - tylko jak rozumiem to za bardzo prymitywne jak na dzisiejsze czasy ;)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

bit num. if not set means: if set means:

0 consumer professional

1 normal compressed data

2 copy prohibit copy permit

3 2 channels 4 channels

4 – –

5 no pre-emphasis pre-emphasis

 

 

I jak widzicie w bicie trzecim jest flaga umożliwiajaca przesyłąnie 4 kanałów PCM ... tylko czterech (czyli dobrze pamiętałem ;P )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

marcin9999, 4 Maj 2008, 10:30

 

... to co teraz napisałeś dowodzi że twoja wiedza się już skończyła, ale chcąc cokolwiek "wnieść" do dyskusji jesteś zmuszony do zaczepki bo na tyle maksymalnie cię stać - jesteś żałosny LOL

tomek7776, 4 Maj 2008, 16:32

 

>Kyle

>jak zrobic kalibracje ISF w pionku pdp 5000?

 

Pierwszy raz sie spotkałem z określeniem "ISF" ;P

 

Ja kalibruję monitory manipulując składowymi RGB i kontrolując parametry za pomocą np. kalibratora Gretag Macbeth ... w ostateczności można się starać na oko ale czasem rezultaty mogą być tragiczne xP (na oko - wyświetlasz jasno szary i tak korygujesz aby nie był zabarwiony na żółto/zielono/niebiesko/czerwono itd.)

 

Jeśli w tym wyświetlaczu jest możliwość zmiany "nasycenia" każdej składowej to można spróbować metody którą stosuję na monitorach ;) (czyli podpiąć TV pod komputer i albo kalibrować wspomagając się kolorymetrem albo wyświetlając odpowiednie patterny)

ps. niby powinno się kalibrować do temperatury 6500 K (niektórzy mówią że dla domu 9300 K ) ale ja jestem zdania że najlepiej wybrać coś pośrodku czyli np. 7500K (przy 6500K biel jest żółtawo/pomarańczowo/czerwonawa a przy 9300 K niebieskawa )

 

Sądząc po wykresach rozkładu mocy różnych długości fal

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

.. To natężenie przy krańcowych długościach fal ("niebieski"/"czerwony") zaczyna być najbardziej podobne przy temp. ok 7500 K

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tomek7776, 4 Maj 2008, 21:30

 

>Kyle

>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dzięki - czyli to po prostu kalibracja profesjonalna TV. W prezentacji jest mowa o profesjonalnym serwisie który to robi i pokazany "Pan z PC" - więc pewnie podłączają kalibrator i korygują nastawy TV (może bezpośrednio w LUT TV co daje możliwość dokładniejszej korekcji) do ściśle zadanych parametrów - nieźle ... tak powinno być bo wyciskają z wyświetlacza maksimum możliwości.

 

marcin9999, 4 Maj 2008, 19:58

 

>Twoja wiedza to piana, powierzchowne traktowanie tematu dalekie od pytań innych forumowiczów. Po

>prostu jednym słowem : Wikipedia!!!

 

Nie moja wina że nie potrafisz połączyć faktów i nie widzisz związku jednego z drugim - heh

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Subiektywnie o kalibracji:

[1] dla zastosowań pro ( produkcja) musi być standaryzacja. To oczywiste.

[2] w domu to juz inna bajka.

Wielokrotnie widziałem proces kalibracji.

Niemal regułą jest, że tak ustawiony obraz mi nie odpowiadał.

Jeżeli więc mam do czynienia z problematycznym materiałem ( podgląd na 52" LCD Sharp XD-1) to w kilku ruchach optymalizuję.

 

Dla przykładu:

ostatnie relacje z Ligi Mistrzów na N-ce były w wybornej jakości HD 1080i.

Włączyłem Action Mode ( minimalizuje smużenie) i zmniejszyłem podświetlenie.

 

Uważam także, że oko szybko przyzwyczaja się w zaciszu domowym do plalety ( gamutu) barw.

Dla mnie kalibracja nie ma większego znaczenia.

Oglądam na takich ustawieniach jakie lubię.

Przypomnę jeszcze na koniec "walkę dwóch systemów" w barwnej fotografi:

KODAK - ciepłe odcienie

AGFA - niebieskie i jakby chłodne

W tle temat p.t.: temperatura bieli.

Wiesz - jeśli sam coś ustawiasz to też poniekąd kalibrujesz ;) Ja radzę zrobić ciekawe doświadczenie - popracować trochę na "za" ciepłych odcieniach i na "za" zimnych - w ten sposób łatwiej wyeliminować "skrajności" w które z powodu swoich przyzwyczajeń sam popadałem (lubiałem za zimne barwy - kolorymetr wskazywał nawet 9900 K przy nastawach skalibrowanych "na oko" - kuzynka jak przychodziła mówiła że wszystko zimno-niebieskie ... jak popracowałem na dokładnie skalibrowanym 6500K to zbliżyłem się bardziej do neutralności wybierając ostatecznie 7500K).

janunio, 5 Maj 2008, 09:13

 

>Przypomnę jeszcze na koniec "walkę dwóch systemów" w barwnej fotografi:

>KODAK - ciepłe odcienie

>AGFA - niebieskie i jakby chłodne

>W tle temat p.t.: temperatura bieli.

 

- jeszcze o tym zapomniałem - podaj proszę linka jeśli masz do tej "walki" - jestem ciekaw jakich argumentów używano

Po kalibracji do 65K. biel rzeczywiście czasami wpada w lekki odcień żółtawego, ale w mojej ocenie - li wyłącznie w niektórych przypadkach i jest to nieznaczna zmiana do ustawień fabrycznych mojego Epsona.

Testowałem się sobie różne ustawienia i sam jestem zaskoczony, że najbliższy moim preferencjom jest własnie obraz po kalibracji. Jest najbardziej neutralny, przez to uniwersalny. Zasadniczo każdy film na nim dobrze wygląda. W przypadku ustawień fabrycznych już bywa z tym róznie.

Na półkach sklepowych telewizory świecą daleko od neutralności. To oczywiste - produkte trzeba sprzedać. A pierwszej chwili oko ludzkie przyciągnie bardziej jaskrawy obraz.

To co jeszcze mile zaskakuje mnie w TW2000 to że po przełączniu na tryb dynamiczny, wcale nie wydaje się, że ten obraz jest lepszy. W przypadku AE900 i TW1000 pierwsze wrażenie zawsze wskazywało, że zgodnie z nazwatrybu - jest dynamiczniej (żywiej).

Teraz - po kalibracji, obraz bardziej podoba mi się na tych ustawieniach.

Oczywistym jest, że każdy ma swoje preferencje. ja nawet nie zamierzam dyskutować z gustami. Osobiście uważam, że dobrej klasy sprzęt powinien świecić/grać w miarę neutralnie.

Walka systemów KODAK - AGFA ( wybacz KYLE) odbywała się "nogami" końcowych oglądaczy barwnych foto.

Pewnie jestem starszy od Ciebie więc mam w zanadrzu fajny news FOR YOU.

Mój ojciec w 1955 roku ( !!!) udostępnił film kolorowy (małoobrazkowy) KODA-ka zawodowemu fotografikowi.

To był pełny czas walki systemów.

Ten kto posiadał materiały światłoczułe z USA to za to powinien " na wsjakij słuczaj" resztę życia spędzić na słoczenczej Syberii.

Więc ojciec wywołał i schował kliszę (pocięta na po 6 klatek) na 30 lat.

Po 1989 mogłem zrobić odbitki. REWELACJA.

Data pewna bo mam ok. 2 lat.

Do dziś nie wiem w jaki sposób błona - film wysokiej klasy znalazła się w Polsce. UNRA ?

 

Sprawa druga; proszę o ocene softu:

używam "od dziecka" Panit Shop Pro.

Tame jest r4egulacja temperatury bieli i moje pojęcie pochodzi z tego programu. Uznałem Photo Shopa za za trudnego.

Obecnie PSP jest pod COREL. Ale ja nadal pozostaję w wersji 7.13. PSP.

Mi wystarczy.

Sprzęt:

PANASINIK FZ 50

16:9

odtwarzam głównie na SONY PS3 jako slide show na 52". Wkładam kartę SIM i kopiuję lub nie na HDD konsoli.

Odbitek już w ogóle nie robię.

Jestem bardzo zadowolony z efektów w tym systemie.

->janunio, 5 Maj 2008, 17:35

 

Nie wiem czemu ale jakoś nie lubiłem Paint Shop Pro ... zawsze wolałem Photoshop - czy jest trudny ... sądzę że nie ma programów trudnych tylko takie do których jesteśmy przyzwyczajeni lub nie. Ostatnio zacząłem poznawać GIMP - bardzo odmienny program wzgl. Adobe Photoshop (interface moim zdaniem mniej przejrzysty niż w Adobe Photoshop ... ale może to kwestia przyzwyczajenia) GIMP ma dosyć spore możliwości. Dla przykładu o wiele łatwiej jest zrobić perfekcyjnie liniowy gradient w GIMP niż w Photoshop na którym pomimo grzebania w parametrach gradientu otrzymywałem nie do końca to co otrzymać chciałem [ps. liniowy nie ditherowany gradient świetnie się sprawdza do kontroli palety wyświetlacza]. GIMP ma też świetne filtry skalujące typu lanczos podczas gdy photoshop ma filtr co najwyżej biqubic zwany po polsku sześciennym który tworzy pewne zniekształcenia przy znacznym skalowaniu w np. dół. Zniekształcenia skalowania sześciennego objawiają się widoczną bardzo rozmytą siatką którą można dostrzec na w miarę jednolitych tłach (!!!). Czasem jak coś robię z grafiką to używam kilku programów, ważne jest aby fotografie zapisywać w formatach bezstratnych PNG lub BMP a dopiero na samym końcu jeśli jesteśmy zmuszeni zmniejszyć bardzo rozmiar i wiemy że już nic nie będziemy dalej obrabiać to ew. w stratnym JPG.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.