Skocz do zawartości
IGNORED

nowe KD do filmów i gier, do 4,5 tys zł

warppl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę o pomoc w wyborze pierwszego zestawu KD. Do tej pory miałem prosty komputerowy zestaw 2.1 ale czas to zmienić. Jeśli chodzi o audio, jestem laikiem, nie wiem na co położyć większy nacisk na ampli czy na głośniki, ponadto na sprzęcie do kd znam się tylko tyle że wiem o istnieniu onkyo i HK - dlatego potrzebuję Waszej pomocy. Pomożecie? ;)

Moje potrzeby i oczekiwania:

1. budżet raczej nie wyższy niż 4-4,5 tyś zł

2. myślałem o zestawie 5.1, bo 7.1 chyba nie jest mi potrzebny - to tylko wiekszy problem z dodatkowymi głośnikami, ponadto jest to zwykły pokój dzienny, więc i tak nie da radę ustawić ich co do centymetra "po bożemu"

3. sprzęt będzie grał w pokoju 4 x 5 m

4. w 60% będą to filmy, 20% gry, 20% muzyka (głownie house, chillout, czasem jazz czy starszy rock)

5. do ampli będę chciał podłączyć xboxa 360 (ma hdmi oraz optyczne do dżwięku), dźwięk optycznie z macbooka, oraz jeśli się da dźwięk z tv 32" lcd philips. Aha i jeszcze ipoda od czasu do czasu

6. w zestawie KD raczej nie potrzebuję dvd, bo filmy oglądam najczęściej na projektorze benq w100 ze wspomnianego xboxa, lub po podłączeniu maka i są to z reguły divx'y stereo lub ac-3. Choć prawdopodobnie teraz się to zmieni i zacznę szukać dvd lub hd-dvd (napęd hd-dvd do xboxa kosztuje tylko 100 zł - może zakupię jeśli uważacie że warto?). Poza tym w100 ma rozdziałkę 840x400 więc osobne dvd z upscalingiem wiele tu raczej nie pomoze, a dodatkowego kosztu wolę nie ponosić jeśli nie muszę.

7. chcialbym zeby sprzęt porządnie zagrał przy filmach, bez dudnień i "kartonowego dźwięku" o którym tyle na forum czytałem :) Ale zaznaczam że audiofilem nie jestem, poprostu chcę dobrze grającego 5.1, niech robi odpowiednie wrażenie do obrazu 1,6 na 2,5 metra :D