Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofony szpulowe.


Rekomendowane odpowiedzi

Czyżby coś się działo z Forum?

Wyjątkowo wolno otwiera strony i mój ostatni wpis jest w ramce wraz z innymi wpisami??.

Czyżby nastąpiła jakaś zmiana na forum?

 

Wpis ...Bez obrazy --itd Jest moim wpisem .

 

Tylko reklamy latają jak szalone

 

Chodzi mi tylko o kalibrację parametrów zapisu, korekcja i poziom odczytu pozostają bez zmian. Tak jak to się robi w profesjonalnych maszynach przy przesiadce z jednego typu taśmy na inny. (Coś jak kalibracja w magnetofonach kasetowych tylko bardziej precyzyjna)

 

Kalibracja dla odtwarzania nie jest potrzebna jeśli tor odczytu został wcześniej poprawnie ustawiony zgodnie z normą NAB czy IEC.

 

[Do kalibracji toru odczytu używa się taśmy z nagranymi wzorcowymi sygnałami o odpowiednich poziomach]

KrzysiekG1981 - Bardzo ładną prezentację przygotowałeś, miło się to ogląda i słucha. Dziwi mnie tylko trochę, że porównujesz taśmy nie kalibrując pod nie magnetofonu. Orwo, Stilon czy Maxell różnią się między sobą czułością i wymaganym prądem podkładu, nie są to różnice ogromne ale widoczne i łatwe do skorygowania przy odpowiednim skalibrowaniu magnetofonu.

Przy taśmach VHS wyraźnie widać niedopasowanie korekcji, prądu podkładu i poziomu zapisu.

 

Tak, rzeczywiście nie kalibrowałem magnetofonu pod te taśmy - właściwie chodziło mi bardziej o zaprezentowanie, co sprzęt jest w stanie zrobić przy użyciu tych taśm na fabrycznych ustawieniach. Prezentacja siłą rzeczy nie była profesjonalna. Co do kalibracji - chyba wolałbym poradzić się kogoś mądrzejszego ode mnie, zanim sobie pozwolę na zmiany ustawień. Ale kto wie; sprawa jest bardzo ciekawa.

 

Odnośnie uwag o złej jakości dźwięku - chętnie zrobiłbym to lepiej, ale handycam, którym to nagrywałem, niestety nie poradził sobie najlepiej ani z dźwiękiem, ani z obrazem. Mikroportu lub jakiejkolwiek możliwości podłączenia dźwięku - brak. Szkoda, bardzo szkoda. Jeśli będę miał kiedyś lepszy sprzęt, pewnie chętnie do tematu wrócę.

Na marginesie - z pewnością zauważyliście, że nigdy dotąd nie umieszczałem filmów w YT.

 

Dziękuję za wszystkie uwagi! :) I oczywiście wszystkie nadal mile widziane.

Edytowane przez krzysiekg1981

PS Dulonie ->

Krzysiek wspomniał w swojej prezentacji, że audiofile polecają do magnetofonów Teaca taśmy japońskie. W większości polecają je dlatego że te magnetofony zostały skalibrowane do nagrywania na określonym typie taśmy jakim była pewnie któraś taśma Maxella czy TDK. (Musiał bym zerknąć w serwisówkę)

 

Magnetofon nagrywa najlepiej na taśmie do jakiej został skalibrowany i na taśmach najbardziej do niej podobnych, osoby które nie znają się na działaniu magnetofonów będą twierdzić, że najlepiej nagrywa on tylko na taśmie "Japońskiej". Nic przecież nie stoi na przeszkodzie by wg instrukcji serwisowej dokonać kalibracji pod inny typ taśmy np. na Basfowską LPR35 która różni się od taśmy uznanej przez Teaca za wzorcową i wtedy będzie on nagrywał najlepiej* na tej taśmie.

 

* Przez najlepiej rozumiem nagrywanie z najbardziej liniowym i najszerszym pasmem przenoszenia oraz jak najmniejszą różnicę w poziomach zapisu. (Nie bez znaczenia jest też zachowanie deklarowanego przez producenta poziomu zniekształceń przy zapisie z poziomem 0dB ) Regulacje są nieskomplikowane jednak wymagają posiadania zaplecza pomiarowego/laboratoryjnego. (W dzisiejszych czasach to niewielki problem)

Kilka lat temu kupiłem na Allegro taśmy z UK. Porzebowałem wtedy szpul 13-tek, a ponieważ "wyskoczyło coś innego" taśmy powędrowały do pudełka. Parę dni temu postanowiłem odsłuchac co na nich jest nagrane i zobaczyłem taką oto taśmę. Wiem, że adresat tej przesyłki - Jerry Lordan (komp. "Apache" The Shadows) już nie żyje, ale nadawca Buddy Bohn żyje w Kalifornii i ma swoje studio. Taka, oto ciekawostka.

Pozdrawiam

PS. Taśma jest w zupełnie przyzwoitym stanie (197? rok). Niestety więcej nie mogę odczytać.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i Buddy Bohn

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przepraszam za zamieszanie, ale nie z mojej winy zdjęcia są nie pokolei. Na taśmie są nagrania Buddy Bohna (9 piosenek), które wysłał do Londynu do Jerrego Lordana.

 

taśma od Buddego

post-12292-0-95067500-1359582357_thumb.jpg

post-12292-0-79410800-1359586175_thumb.jpg

post-12292-0-56939800-1359586214_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak, rzeczywiście nie kalibrowałem magnetofonu pod te taśmy

kalibrowanie przy każdej zmianie taśmy jest raczej trochę bezsensowne, zwłaszcza jak się ma pojedyncze sztuki czy też po kilka egzemplarzy danego typu; wielce pomocne jest posiadanie regulacji "bias adj" z poziomu płyty czołowej - wtedy mamy dużą swobodę w korzystaniu z różnych taśm; dopasowanie (choćby tylko na słuch) prądu podkładu ma dużo większe znaczenie niż niewielka zmiana korekcji zapisu

Przy magnetofonach szpulowych kalibracja nie jest aż tak potrzebna - Tascam32 nagrywa bardzo dobrze na różnym typie taśm, radzi sobie z tym bardzo dobrze. co więcej, jest to przecież typowy studyjniak, był kalibrowany pod konkretny typ taśm. Dlatego warto nagrać kawałek i posłuchać, bo bardzo często nie trzeba nic robić.

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Przy magnetofonach szpulowych kalibracja nie jest aż tak potrzebna - Tascam32 nagrywa bardzo dobrze na różnym typie taśm, radzi sobie z tym bardzo dobrze. co więcej, jest to przecież typowy studyjniak, był kalibrowany pod konkretny typ taśm. Dlatego warto nagrać kawałek i posłuchać, bo bardzo często nie trzeba nic robić.

 

Też mi się tak wydaje, że w moim Teac'u jakaś szczegółowa korekcja pod różnego typu taśmy, jak np. Basf, Maxell, czy nawet Agfa nie jest specjalnie konieczne. Niewielkie różnice oczywiście słychać, ale moim zdaniem są do zaakceptowania; magnetofon bardzo ładnie sobie radzi z ogromną większością z nich. Nie pokazywałem jeszcze, jak rozprawia się ze studyjną BASF Studio Master 911; byłem pod ogromnym wrażeniem.

Właśnie zawsze to mi się w taśmach podobało, że są różnorodne: mają różne parametry, a nawet wygląd, kolor czy kształt szpulek. Nie ma tej monotonii jak w cyfryzacji, plikach mp3 czy płytach CDr takich i owakich. Monotonii przyprawiającej o mdłości.

 

Niewielkie różnice oczywiście słychać, ale moim zdaniem są do zaakceptowania"

Jeżeli słyszysz różnicę, to ta różnica to minimum 3dB. Ucho ludzkie reaguje na zmiany o 3dB, oczywiście to można zaakceptować, ale nam chodzi, aby dźwięk był dynamiczny. Szkoda tych 3dB szczególnie gdy magnetofon ma możliwości. W tym modelu odstęp sygnału od szumów to zaledwie 51dB i to na taśmie EE przy prędkości 19. Dla porównania podam, że w niektórych modelach Ampexsów to 70 dB (przy zapisie mono) Wyobraź sobie jaka to potężna różnica między piano a forte (uwierz ciarki chodzą po plecach) szczególnie gdy się słucha muzyki poważnej. Warto zatem powalczyć o tę "małą różnicę". Pozdrawiam Henryk Konstanty.

Przy magnetofonach szpulowych kalibracja nie jest aż tak potrzebna - Tascam32 nagrywa bardzo dobrze na różnym typie taśm, radzi sobie z tym bardzo dobrze. co więcej, jest to przecież typowy studyjniak, był kalibrowany pod konkretny typ taśm. Dlatego warto nagrać kawałek i posłuchać, bo bardzo często nie trzeba nic robić.

 

Zrób prosty test, nagraj ten sam utwór na taśmy PER525, 528, R50(Stilon) i np TDK Audua, po utworze dograj kilka minut białego szumu. O ile w muzyce wyczujesz pewne różnice np mniejszą lub większą ilość wysokich tonów to szum biały lepiej pokaże już niedopasowanie parametrów zapisu do taśmy.

 

- Samo posłuchanie nie jest obiektywną metodą pomiaru więc proponuję sprawdzić pasmo przenoszenia przy pomocy analizatora widma lub przemieć magnetofon na fabrycznych ustawieniach przy pomocy generatora wobulowanego mcz i zobaczysz wtedy różnicę na własne oczy na ekranie oscyloskopu, regulując ustawienia możesz w pełni wykorzystać możliwości swojej maszyny na każdym rodzaju taśmy, "akceptowalne" różnice o których mówisz wtedy zmaleją do minimum. Moim zdaniem tylko wtedy nagrywanie na poważnych magnetofonach ma sens. [Coś w rodzaju posiadania sportowego samochodu by jeździć nim do warzywniaka]

 

Piękny przykład panie Henryku! - całkowicie się zgadzam

Edytowane przez szerszy

Poniżej tabelka z instrukcji Philipsa N4520, wskazująca zalecane ustawienie prądu podkładu dla różnych taśm. Widać, że różnice są spore, a przestawienie choćby o 0.5 dB powoduje słyszalną różnicę poziomu nagrania dla wyższych częstotliwości - testowałem to na sygnale 10 kHz.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ludzki słuch ma znaczną zdolność adaptacji, dlatego łatwo przyzwyczajamy się do brzmienia i nie zauważamy drobnych różnic, albo akceptujemy je, bo "widocznie ta taśma tak brzmi", tymczasem wszystko zależy od kalibracji magnetofonu. Maszyny używane profesjonalnie były kalibrowane i na dłuższy czas dedykowane do konkretnego typu taśmy, a nawet do partii produkcyjnej (batch), gdy zależało na zachowaniu idealnej zgodności brzmienia z ustalonym wzorcem. W warunkach domowych to jest mniej istotne, jednak nie można lekceważyć znaczenia dopasowania magnetofonu do wymagań taśmy, bo zacznie się wyciągać fałszywe wnioski o tym, że jedna taśma jest świetna, a inna do niczego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Miałem taki przypadek.Kupiłem orginalną taśmę Philipsa na szpuli 10,5 cala specjalnie dedykowaną do magnetofonu N-4450.Nie bawiąc się w żadne ceregiele,postanowiłem ja sobie nagrąć na swoim najlepszym cztorosladzie,czyli na Tandbergu TD20A.

Jest on skalibrowany fabrycznie na taśmę MaxellUD.

Założyłem więc tego philisa i okazało się,że o zapisie nie ma mowy.choć taśma optycznie wyglądała idealnie,to zapis był zupełnie nie do przyjęcia.Zmiany poziomu i czasem nawet zaniki sygnału.Nie przyjmując do wiadomosci ,mozliwości ,aż takich róznic w parametrach taśm ,postanowiłem ją wyrzucić,zachowując sobie ,tylko oryginalne szpule.Jednak dla świętego spokoju ponowiłem próbę zapisu tej taśmy na Philipsie N-4450.

I ku mojemu najwyższemu zdumieniu,zapis wyszedł idealnie.Bez spadku jakości w porównaniu do sygnału wejściowego.Od tej pory,zawsze sobie robię próbne nagrania i nagrywam na tym magnetofonie , w którym się to udaje najlepiej.Oczywiście robie tak,gdy nie wiem dokładnie z jaką taśmą mam do czynienia.Np,mam taśmy sony .Revoxy mam ustawione na basf 910,tanbergi na maxellUD,a philipsy na swoje.Nie chcąć regulować magnetofonów ,robie sobie próby,zwłaszcza na tandbergach,które mają zerwnętrzną regulację ustawień biasu.Nie robię tego na ucho,lecz kalibracje wykonuję zgodnie z instrukcją.Jest to prosta procedura.

Są różnice,ale przypadek z tym philipsem był niesamowity.Od zupełnej klapy na tandbergu do idealnego zapisu na philipsie.Nigdy sie z czymś takim nie spotkałem.

Bardzo ciekawe uwagi o korekcji - a ten temat nie był mi dotąd jakoś blisko znany, poza grzebaniem w ariach, słuchaniem próbek i samplowaniem ich do komputera, by obejrzeć widmo częstotliwości. Miło, że przy okazji mogę się czegoś nauczyć.

 

Jeszcze odnośnie X-300 EE - ten magnetofon nie ma na zewnątrz jakiejś płynnej regulacji biasu (jak np. w GX-77) - jedyne, co można, to pstrykać wybierając między taśmą normalną i EE, oraz zmieniać położenie LH I i LH II dla taśm żelazowych (to drugie nagrywa nieco mniej "sopranowo"). I to jest wszystko. Kalibracja byłaby dość trudna, ponieważ musiałbym rozbierać magnetofon i grzebać w środku, czego chcę na razie uniknąć :) Różnice na razie mi nie przeszkadzają, chociaż faktycznie, taśmy europejskie nagrywają nieco bardziej matowo (zwłaszcza przy 9.5 to się słyszy) i jest w tych nagraniach więcej szumów, o czym pisał m. in. Konstanty. Oczywiście nigdy nie uważałem, że jakaś taśma jest do niczego, bo konkretny sprzęt na nich nie nagrywa :) Wyrzucam taśmę dopiero wtedy, gdy kruszeje, brudzi, osypuje się z niej płaszcz magnetyczny.

A w ogóle przyznam się, że taśmy kolekcjonuję i lubię mieć w swoich zbiorach różne egzemplarze - np. bardzo stare taśmy FOTON na podłożu acetylo-celulozowym albo (sic!) taśmy Veb Filmfabrik Agfa Wolfen typ C czy CH (chociaż poniżej 38 cm/s nie rozbieriosz). To tak, jak ze znaczkami pocztowymi. Pasja zbierania :)

 

w niektórych modelach Ampexsów to 70 dB (przy zapisie mono) Wyobraź sobie jaka to potężna różnica między piano a forte (uwierz ciarki chodzą po plecach) szczególnie gdy się słucha muzyki poważnej. Warto zatem powalczyć o tę "małą różnicę". Pozdrawiam Henryk Konstanty.

 

Bardzo chciałbym kiedyś mieć możliwość tę różnicę usłyszeć :) Na razie, a propos, zauważyłem, że na moim magnetofonie koncerty fortepianowe lub kameralistykę lepiej nagrywać na japońskich taśmach faktycznie - na europejskich i wschodnich troszkę irytuje szum. Chociaż nadal jest miękko i przyjemnie. Serdecznie pozdrawiam

Edytowane przez krzysiekg1981

Panowie.

A jakich taśm używać do Revoxa B77, który ma regulacje fabryczne?

Nie mam mierników, oscyloskopów itp. W ogóle się nie znam na elektronice. Jestem przeciętnym słuchaczem analogowego brzmienia. Do tej pory nagrywałem na Zonal 840 i przyznam, że na moje zawodne ucho jest świetnie. Góra, dół, dynamika itp. Nie mam wprawdzie porównania z innymi szpulowcami, ale Akai GX-75mkII stał się jedynie ozdobą. Wcale nie chce mi się już go słuchać. Przyjdzie jednak czas na kupno następnych taśm, a nie czuję się na siłach, żeby dopasowywać parametry do poszczególnych typów. Doradźcie coś w tej kwestii.

Revoxy były z reguły kalibrowane pod taśmy basf.Z tego co pamietam,zonal to jest ich kontynuacją.Bardzo dobrze nagrywa się też na stilonie PX-5005.Choć zupełnie nie mam pojecia,czy to stilon sam robił tą taśmę,czy ktoś dla niego,bo na stronie biernej są napisy stilonPX-5005.

Marek wspominał o BASF - więc może byś spróbował na taśmie BASF Studio Master 911? Te taśmy są dość drogie i rzadko spotykane, ale powiem szczerze, że byłem nimi zachwycony :) Przywiozłem sobie kilka takich taśm z Estonii. W ogóle nawiasem mówiąc, gdyby ktoś z Was był w Tallinie, jest tam sporo antykwariatów (w centrum, na starówce), gdzie mają masę winyli i wiele regałów obłożonych taśmami szpulowymi. Wiele z nich to jeszcze radosna sowiecka twórczość, ale jest sporo taśm niemieckich, w ogóle europejskich, amerykańskich :)

 

Ach, żeby tak w Polsce takie antykwariaty....

w temacie kalibracji - właśnie dotarła do mnie kupiona na Ebay-u taśma kalibracyjna "BASF BEZUGSBAND 6,3 mm 19,05 cm/s 70 µs DIN45513" i pobieżnie ustawiłem swojego Koncerta (był trochę "rozjechany" w ustawieniach - wcześniej starałem się wyregulować poziomy bez wzorca, co nie jest łatwym zadaniem); przy okazji sprawdziłem zapis na PER528 i PX5005 - wynik identyczny, więc może to ta sama taśma

Dzięki. Właśnie o to mi chodziło. Na Alledrogo jest jedna Master 911. Drogo, ale parę winyli jest do przegrania, więc chyba się skuszę, tym bardziej, że nowa. Jeszcze raz wielkie dzięki.

Aha. Jeszcze jedno pytanie. Ona jest bez szpuli. Dam radę ją przewinąć bez dodatkowego osprzętu?

Aha. Jeszcze jedno pytanie. Ona jest bez szpuli. Dam radę ją przewinąć bez dodatkowego osprzętu?

Chyba tak - miałem kilka taśm radiowych i jakoś udało mi się je przewinąć na "normalne" szpulki, kładąc Arię w poziomie. 911stki, które kupiłem, były już na normalnych szpulach.

PS. Na alledrogo ta taśma nie jest najtańsza, ale w przeliczeniu na metry jest powiedzmy niewiele droższa niż to, co przywiozłem w Estonii. Pozdrawiam

Dzięki. Właśnie o to mi chodziło. Na Alledrogo jest jedna Master 911. Drogo, ale parę winyli jest do przegrania, więc chyba się skuszę, tym bardziej, że nowa. Jeszcze raz wielkie dzięki.

Aha. Jeszcze jedno pytanie. Ona jest bez szpuli. Dam radę ją przewinąć bez dodatkowego osprzętu?

 

Zanim kupisz na allegro, porównaj z ofertą sklepu thomann, tam też jest nowa SM911, i nie tak bardzo drogo. Szukaj hasła RMG.

Dzięki. Właśnie o to mi chodziło. Na Alledrogo jest jedna Master 911. Drogo, ale parę winyli jest do przegrania, więc chyba się skuszę, tym bardziej, że nowa. Jeszcze raz wielkie dzięki.

Aha. Jeszcze jedno pytanie. Ona jest bez szpuli. Dam radę ją przewinąć bez dodatkowego osprzętu?

.

Jesli posiadasz gramofon połóż krążęk na Gramofonie i nawijaj na szpulaka.

Pozdrawiam

Dzięki Panowie.

Widzę jasność :)

 

krzysiekg1981

Albo tak zrobię jak piszesz, albo dorobię jakąś przejściówkę ze szpulki plastikowej, wszak ja mechanik :)

 

Forecast88

Patrzyłem i są droższe, ale pewnie przyjdzie kiedyś bida i trzeba będzie skorzystać z ich oferty. Po za tym te 911 sprzedają na aluszpulach. Tych się trochę już nachapałem. Bez szpuli, tylko LPR 35. Nic o nich nie wspominaliście, więc nie biorę pod uwagę.

 

dulon184

Ciekawy pomysł. Spotkałem się z nim w czasie przewalania wątku. Tak. Tak. Przeczytałem prawie cały :) Dzięki za przypomnienie.

 

Parafrazując Gustlika. Wydawałoby się, że mieć szpulowca to jak kluski jeść :) Nic z tego. Forum to jednak dobry wynalazek.

 

Pozdrawiam.

Kalibracja skończona - Koncert gra wyśmienicie , i to nawet na taśmie Quantegy 632; różnice źródło/taśma praktycznie nie do wychwycenia, także w trybie Dolby B i C (w C było czasami trochę "pompowania"); na Maxellu EE także bardzo dobre wrażenia odsłuchowe; taśma kalibracyjna to jednak niezbędna rzecz ("parę" Euro trzeba było wysupłać)

Thomann to na szczęście nie jedyny dobry wybór jeśli chodzi o zakup taśm. Ostatnimi czasy ich asortyment uległ w tym względzie uszczupleniu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - W Darklab jest duży wybór taśm i akcesoriów do magnetofonów szpulowych. (Mają też talerze do taśm na bobinie systemu AEG)

 

Odkąd RMGi przenieśli produkcję do zakładów Pyral we Francji łatwo można ich taśmy kupić przez francuskiego Ebaya.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - w tym przypadku akurat trzeba by pertraktować na temat wysyłki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szerszy

De_monter - jak już kupisz sobie taką taśmę, to pochwal się, jak się zachowuje na revoxie, bo ciekaw jestem :) Pozdrawiam

Przyjdziesz i sam ocenisz :)

 

Jak jeszcze ktoś nie skorzystał, to jest ostatnia szansa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

h

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cena mniamniusia :)

 

Mogę już coś napisać na temat pewnej taśmy (o ile kogolwiek to interesuje) może się przyda. Dotarły do mnie wczoraj nowe, firmowane przez Revoxa taśmy Mastering Tape 621/1100 metrów. I to by było tyle w kwestii danych :) Nie będę się rozpisywał. Jest ślicznie. Nie perfekcyjnie, ale należy przypomnieć o ustawieniach fabrycznych. Gdyby pokręcić byłoby pewnie jeszcze lepiej. Polecam je z czystym sumieniem. Zobaczymy jak dotrze do mnie SM 911.

 

Będę miał jeszcze porównanie z tymi z linku powyżej. I ja uszczupliłem zapas Polskiego Radia :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak jeszcze ktoś nie skorzystał, to jest ostatnia szansa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Nie taka ostatnia jak się może wydawać. PR wystawia te taśmy od kilku lat i mają jeszcze spory zapas, więc jeszcze szanse na zakup w przyszłości będą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Właśnie się dowiedziałem,że Philips definitywnie wycofał się z produkcji sprzętu audio-video.Następny zasłużony producent przegrał z masówką.Ostatnio zresztą tylko taką masówkę robili,ale kiedyś.

Na filmie następca studyjnego magnetofonu z poprzedniego filmu.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.