Skocz do zawartości
IGNORED

Amati Homage vs. Extrema do 25mkw


parantulla

Rekomendowane odpowiedzi

voldemort, 22 Wrz 2008, 14:00

 

>"Nigdy nie dyskutuj z kretynem - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona

>doświadczeniem"

 

Wpisz coś sensownego w tym temacie albo nie troluj.

>Amati nawet gdyby były super glośnikiem(w zakresie sredniowysokotonowym) do 25m2 z rezonującym +8dB

>basem z cała pewnoscią sie nie nadaja.

 

Są mniejsze 3 drożniaki niż Amati. Jeśli chodzi o Extrema to słuchałem ich kilka razy w życiu i zawsze robiła dziwne wrażenie. Co do środka i góry to się nie chcę wypowiadać, ja po prostu nigdy nie byłem fanem dynaudio dlatego moze uznałem te zakresy za niespójne ze sobą (środek wydaje się neutralny, a góra przesłodzona), choć każdy z nich niewątpliwie prezentuje bardzo wysoki poziom. Może gdybym posluchał więcej to bym się przekonał, ale póki co nie chcę się autorytatywnie wypowiadać, proszę moje wypowiedzi traktować jako luźne dywagacje a nie wiązące opinie.

 

Za to co do basu mam pewność - cudów nie ma. Gdyby się dało zrobić duży (czytaj wystarczający do pomieszczen 30-40 metrów) i "prawdziwy" bas z 18-sentymetrowego midwoofera to by nikt nie produkował kolum 3 drożnych, no a tymczasem nawet Sonus Faber zaczął takie robić. Ta regulowana membrana bierna zakryta regulowaną deską to IMO pic na wodę, owszem sam patent działa, ale tak jak działać może, czyli na zasadzie mniejszej lub większej ingerencji rezonansu w dźwięk. Chcąc uzyskać duży bas tracimy kontrolę, nie wspominając już że dynamika charakterystycxna dla zestawów 3-drożnych jest poza zasigiem. Extrema to bardzo dobry monitor i tak należy te głośniki traktować, producent co prawda zostawił możliwość dostrojenia ich do duzych pomieszczeń, ale to nie znaczy że są w takich pomieszczeniach w stanie konkurować z dobrymi zestawami 3-way.

 

Pointa jest taka, że amati to i owszem, mogą zrobić jesień średniowiecza w 25 metrowym pokoju, ale Extremy to raczej też nie będzie optimum, zestawienie tych kolumn jako konkurentów jest dla mnie troszkę nietrafione, mimo tego co się o Extremach pisało to podlegają one prawom fizyki i nie ma szans, żeby zastąpiły 3-drożniaki.

parantulla

 

jak już chcesz porwać sie na amanti pogadaj z lutkiem to jedna z naj sympatyczniejszy osób na forum mam podobne kolumny jak nie lepsze może u niego posłuchasz wypożyczy ci je i wtedy zdecydujesz czy bas ci pasuje

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

>>>kris_k>A może potrafisz zrobić lepszy głośnik niż ten na zdjęciu, ale nie 1 sztukę, tylko serię powiedzmy 500 sztuk?>A w końcu czy słuchałeś ostatnio np. B&W 804S z dobrą elektroniką w sensownym akustycznie pomieszczeniu i nadal uważasz, że konstrukcja głośnika wysokotonowego definiuje ich brzmienie?

kaino, 22 Wrz 2008, 14:11

 

>parantulla

>

>jak już chcesz porwać sie na amanti pogadaj z lutkiem to jedna z naj sympatyczniejszy osób na forum

>mam podobne kolumny jak nie lepsze może u niego posłuchasz wypożyczy ci je i wtedy zdecydujesz czy

>bas ci pasuje

>

>

>

>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

wydaje mi sie, ze parantulla akurat to juz przerabial :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

ARGOS, 22 Wrz 2008, 14:04

 

 

"Chcąc uzyskać duży bas tracimy kontrolę, nie wspominając już że dynamika charakterystycxna dla zestawów 3-drożnych jest poza zasigiem. Extrema to bardzo dobry monitor i tak należy te głośniki traktować, producent co prawda zostawił możliwość dostrojenia ich do duzych pomieszczeń, ale to nie znaczy że są w takich pomieszczeniach w stanie konkurować z dobrymi zestawami 3-way.

 

Pointa jest taka, że amati to i owszem, mogą zrobić jesień średniowiecza w 25 metrowym pokoju, ale Extremy to raczej też nie będzie optimum, zestawienie tych kolumn jako konkurentów jest dla mnie troszkę nietrafione, mimo tego co się o Extremach pisało to podlegają one prawom fizyki i nie ma szans, żeby zastąpiły 3-drożniaki."

 

 

 

Podobnie odczułem "granie" Extremy. Mimo znakomitego dźwięku, głośnik nie może dać tego, co 3-way. Nawet w średniej wielkości pomieszczeniu. Który SF będzie "lepszy" w 25 metrach ?

Kwestia adaptacji, upodobań, gustów i... wzmacniaczy!

 

Pozdr.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

>>>revert>babatular POMOCY!!!

Zgubiliśmy młotek do wyrównywania charakterystyki przenoszenia i innych parametrów.

Może pożyczysz?

Wzrosło ryzyko , że teraz nasze kolumny będą jak tej firmy których używasz.

Pomiar ze Stereophile.

 

No to teraz odezwie się rzesza użytkowników cudownej marki.(której nazwa nie padła)

post-13845-100004634 1222603897_thumb.jpg

post-13845-100004635 1222603897_thumb.jpg

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Ja także nie napisałem, że pomiar to wszystko.

Ale zaryzykuj twierdzenie iż zmierzone wyżej kolumny mają dobre wysokie , środek i jakikolwiek bas.

To jest trójdrożna kolumna podłogowa.

Harpia

Nie ośmieszaj się. W katalogach z lat 80 tych i 90 tych parametry sprzęty japońskiego były z kategorii SPITZENKLASS a zniekształcenia były niemierzalne. No i co z tego skoro te urządzenia brzmiały koszmarnie słabo.

Ochłoń człowieku.

 

Wiem wiem ze robisz najlepsze kolumny na swiecie ............. ja pir....... co za człowiek!

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

A ja tylko od siebie dodam, że o ostatecznym dźwieku kolumn decyduje znacznie więcej czynników, niż tylko charakterystyka mierzona na osi. I często jest tak, że kolumna z bardziej poszarpaną charakterystyką, mimo wszystko brzmi lepiej, niż kolumny której charakterystyka jest równa jak stół.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

HarpiaAcoustics, 28 Wrz 2008, 16:51

 

>>>>ElberothZgadzam się całkowicie.

>Są jednak granice.

>Stromy spadek od 80Hz - będzie bas?

 

Jeden szczegół - wszystko zależy od warunków pomiaru, biorąc pod uwagę wymiary obudowy i rodzaj zastosowanych w Amati głośników na pewno tutaj nie ma mowy o błędzie konstrukcyjnym, a raczej o braku możliwości prawidłowego zmierzenia przez redakcję Stereophile'a. Zesztą na pewno sam wiesz, że w tej materii niewiele można spieprzyć, można co najwyżej źle nastroić dziurę, ale na tym pomiarze b-r jakkolwiek strojony jest dośc wysoko to z całą pewnością mieści się w normie.

 

>Dziesięciodecybelowa dziura od 12-15kHz - będzie środek?

 

>Stromy spadek od 10kHz - będzie góra?

>

>Przyzwoita norma mówi +/- 3dB.

>

>Pisałem już o tym ale powtórzę:

>Kolumna z dobrymi pomiarami nie musi grać dobrze, natomiast złe pomiary na pewno gwarantują zły

 

Z tym akurat trudno się nie zgodzić, pozostaje tylo kwestia czy jeden jedyny pomiar jaki w necie można znaleźć jest wiarygodny. Strerophile to niby uznana marka, ale SF także, mierzonych było wiele innych produktow tej firmy i jakkolwiek często cechą byo podbicie basu to reszta pasma nie zawierała uchybień. Trochę dziwne jest, że to czego udało się uniknąc w tańszych modelach popełniono we flagowcu, dlatego też nie wieszałbym zbyt pochopnie psów na Amati zanim sam bym tego nie pomierzył.

HarpiaAcoustics, 28 Wrz 2008, 18:02

 

>>>>ARGOSAkurat Stereophile ma jedną z najbardziej wiarygodnych baz pomiarowych.

 

Co nie znaczy, że i oni nie mogą popłenić błędu.

 

>Zgadzam się , że faktycznie zmierzenie kolumny od 200Hz w dół jest dość skomplikowane i długo można

>dyskutować o słuszności przyjętej metodologii.

>Powyżej tego pasma nie ma problemu i jeśli zmierzyli to co widać to na pewno kolumna jest co

>najmniej słaba.

 

No cóż trzeba naprawdę mocno naknocić , żeby wynik byl przekłamany aż tak druzgocząco, z drugiej jednak strony trzeba mocno naknocić żeby zrobić coś co ma taką charakterystykę, dlatego mimo wszystko byłbym ostrożny w ferowaniu wyroków zanim bym się sam nie przekonał.

 

>Prawdopodobnie w innych branrzach produkt o relatywnym poziomie jakości nie opuścił by fabryki.

 

Z tym bym też polemizował, swego czasu Mercedes wypuścił samochód który przewracał się przy próbie szybkiej zmiany pasa ruchu, kosztujący też niemałe pieniadze jak na swoje gabaryty i moc silnika. I żeby było śmiesznie całkiem sporo tego sprzedał i to ak już było wiadomo, że wózek jest tragicznie wyważony i utrzymuje sterownoś tylko dzęki elektronice.

 

>Tutaj recenzent napisze , że jest dobra np.do rocka albo innego czegoś lub dla wielbicieli

>łagodnego przekazu muzyki i "wszyscy" się cieszą.

 

No bo zamiast słuchać czytają gazety i patrzą na gwiazdki. Nie mówie, że to źle, ale nie powinno zastępować odsłuchu a tak sie niestety dzieje.

HarpiaAcoustics: i tak nie przekonasz klientów. To jest jeszcze średniowiecze. Produkt musi się ładnie prezentować w salonie i najlepiej by był znany. Bo co by żona i znajomi powiedzieli? Zresztą klient ma prawo wybrać inny produkt niż Twój.

 

Pytanie do wszystkich:

Co jeśli nie charakterystyka przenoszenia decyduje o brzmieniu? Odpowiadajcie szczerze, tylko bez porównań do idealnie równych charakterystyk przenoszenia japońskich wzmacniaczy ( no i zniekształceń).

Gość

(Konto usunięte)

bigos, 28 Wrz 2008, 21:01

 

 

>Pytanie do wszystkich:

>Co jeśli nie charakterystyka przenoszenia decyduje o brzmieniu? Odpowiadajcie szczerze, tylko bez

 

Charakterystyka przenoszenia,

Charakterystyka kierunkowa głośników,

zniekształcenia nieliniowe i intermodulacyjne,

energia skumulowana głośników,

 

To by było na tyle, cała reszta to audiofilskie kłamstwo,

 

>porównań do idealnie równych charakterystyk przenoszenia japońskich wzmacniaczy ( no i

>zniekształceń).

 

audiofilski mit, te wzmacniacze były dobre i ich brzmienie również. "Technics to syf" - to było w dobrym tonie mówić w latach dziewięćdziesiątych :) Ale mamy XIX wiek i czas wytrzeźwieć :))

bigos, 28 Wrz 2008, 21:01

 

>Co jeśli nie charakterystyka przenoszenia decyduje o brzmieniu? Odpowiadajcie szczerze,

 

 

rowna charakterystyka znaczy ze kolumna jest neutralna (a dla mnie np neutralnosc barwy ma pierwszoplanowe znaczenie), pamietajmy ze 3dB gorka znaczy ze ten fragment pasma kolumna odtwarza 2x glosniej niz taki ktory jest na 0dB, i tu trzeba oddac racje HA, moze i kolumna ktora sie dobrze mierzy nie musi grac dobrze, ale taka ktora sie mierzy zle na pewno rowniez zle gra

>>Co jeśli nie charakterystyka przenoszenia decyduje o brzmieniu? Odpowiadajcie szczerze,

 

Szczerze to ch-ka SPL w umiarkowanym stopniu odpowiada za dźwięk. Kto ma regulację barwy we wzmaku ten niech sobie pokręci i sprawdzi na ile się zmieni dźwięk, zmieni się balans tonalny (który jeśli ma jakieś powazne zaburzenia jest w stanie rozwalić wszystko, ale tak jak pisałem przy okazji tego co wkleił Harpia Acoustics tylko wyjątkowo nieudane zestawy mają takie rozrzuty), ale wszystkie pozostałe cechy zostana bez zmian.

 

Co decyduje o brzmieniu:

 

1. spójność fazowa

2. charakterystyka impulsowa w całym zakresie pasma (czasem niedokładnie wycięty reznans membrany może powodować duże probemy z wygaszaniem impulsu nawet przy kilku tysiącach Hz)

3. ilość i rodzaj zniekształceń (ale w grę wchodzą nie tylko zniekształcena głośników, równie ważna jest obudowa)

4. możliwości dynamiczne

5. zakres barw - barwa może być ochłodzona albo ocieplona i to jest kwestia gustu i doboru do elektroniki, ale źle to jest jeśli barwa jest ujednolicona

6. Rozdzielczość i jej korelacja z dynamiką i sposobem prezentacji sceny

7. Ogólna spójność (dynamika, rozdzielczość, charakter dźwieku poszczególnych głośników - wszystko to musi ze sobą współgrać)

8. Wiele innych rzeczy.

 

Ta więc stwierdzenie, że ch-ka spl odpowiada za brzmienie jest całkowicie nietrafione, natomiast z całą pewnością jeśli widać duze nierówności to mozna powiedzieć, że mamy do czynienia z produktem conajmniej kontrowersyjnym (dyplomatycznie rzecz ujmując)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.