Skocz do zawartości
IGNORED

Klon SOHA II - zamawiamy płytki


Robertinus

Rekomendowane odpowiedzi

.. brakuje już tylko 7 przelewów, i potwierdzenia od kol. Mifrak, Marosik, Jusq, TomekMad, MoonAdam.

Wpłaty przyjmuje do wtorku, później robię zamówienia. Kto nie zdąży będzie miał pecha (na własne życzenie;).

>>>>>...może się zdarzyć, że adresaci w Warszawie przesyłki otrzymają dopiero w poniedziałek, niestety to nagminne dla Warszawy, że listy dochodzą później niż do innych miast....

Zacząłem montować swoją płytkę i dopiero teraz zwróciłem uwagę na brak jednego pada do montażu potencjometru siły głosu, tzn. brak środkowego pada do potencjometru typu Alps, jeśli ktoś montuje inny potencjometr, o mniejszym odstępie między sekcjami to nie ma problemu natomiast Alps wymaga przewiercenia brakującego otworu, ogradowania jego brzegów nieco większym wiertłem tak, by nie było zwarcia do warstwy TOP i po wsunięciu w otwory potencjometru przylutowanie środkowej nogi pierwszej sekcji do padu umieszczonego tuż nad nią. Cała operacja nie jest trudna i absolutnie nie szpeci płytki.

Jest to moje i kolegi Luiisa niedopatrzenie, obawialiśmy się pomyłki, dla tego projekt był udostępniany w formie pdf z prośbą by koledzy rzucili na niego okiem i zgłosili ewentualne błędy, niestety podobnie jak my nikt inny również nie wyłapał tego nieszczęsnego brakującego pada. :(

 

Jest jeszcze kolejna sprawa związana z potencjometrem, mianowicie problem dotyczy tych, którzy mają zamiar montować alpsa od strony warstwy TOP, czyli z góry od strony lamp.

Taki sposób montażu wymaga niewielkiego zdystansowania obudowy potencjometru od warstwy TOP.

Można to zrobić na przykład stosując podkładkę z cienkiego laminatu 2 x 2cm z nawierconymi sześcioma otworkami na nóżki potka.

Wynika to z tego, że Alps RK27 ma dziwnie uformowane blaszki, z których wychodzą nóżki lutownicze, w górnej części (przy obudowie) te blaszki mają takie ostre skierowane w dół kiełki, które przy dosunięciu potka do płytki wbijają się w jej powierzchnię, więc o zwarcie do warstwy TOP nie trudno.

Nie jest to wina nikogo z nas projektujących PCB ani przeglądających później udostępniony pdf z projektem , datasheet nie ostrzega przed taką konstrukcją nasady nóg a nie mając fizycznie potencjometru nie jesteśmy w stanie tego przewidzieć, powiem więcej - Cavalli też nie uniknął tego błędu w swoim projekcie, wystarczy spojrzeć na oryginalną płytkę Soha II.

Temu problemowi zaradziłoby zastosowanie dużo większych padów lub usunięcie warstwy masy spod potencjometru.

Niestety, nie uniknęliśmy pomyłek i jedyną pociechą jest to, że są to błędy drobne i dające się bez problemu naprawić.

Jeśli macie jakieś uwagi piszcie o nich.

N apierwszym zdjęciu widać Alpsa z nieszczęsnymi blaszkami u nasady nóg, które to blaszki mogą powodować zwarcia do warstwy TOP - masy.

 

Na kolejnym obrazku płytka izolacyjna z cieniutkiego tekstolitu mająca za zadanie zapobiec tym zwarciom.

 

Trzecie zdjęcie pokazuje nawiercony, brakujący otworek dla Alpsa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-18469-100009660 1228676316_thumb.jpg

post-18469-100009661 1228676316_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Decydując się na zamontowanie potencjometru głośności na górze, od strony warstwy TOP zrezygnowałem z przecinania ścieżek, która to czynność jest wymagana dla tej konfiguracji połączeń, stwierdziłem, że lepiej będzie ogradować odpowiednie otwory przecinając tym samym zbędne połączenia.

Poniżej fotki obrazujące moje zabiegi (mam nadzieję, ze będzie wyraźnie widać).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-18469-100009658 1228676676_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tu zobaczcie, że te zmiany nie są widoczne i co za tym idzie nie szpecą płytki, zupełnie nie widać, ze

brakuje pada.

Nóżka potencjometru nie została przygięta w celu podlutowania do pada znajdującego się wyżej, nie chciałem tego robić w obawie o to, by jej nie złamać.

Zamiast tego w wywiercony otworek i otwór w padzie nad nim wprowadziłem od strony warstwy TOP klamerkę z cienkiego (0,6mm) drutu srebrzonego, było to możliwe po ogradowaniu obu otworów, wówczas między nimi powstało zagłębienie, w które schował się ten drucik i nie dystansował tekstolitowej przekładki izolacyjnej.

 

Przepraszam, że tak szczegółowo to opisuję, ale są na tym forum osoby, które zadają mi na PW czasami banalne pytania (niektórzy dopiero zaczynają przygodę z elektroniką i z DIY) i chciałbym aby nie popełniły błędów podczas montażu.

Wiadomo jak jest z wylutowywaniem elementów z płytki dwustronnej - chociaż muszę przyznać, że musiałem to robić a druk nie został nawet minimalnie uszkodzony - wskazuje to na faktycznie, tak jak obiecał producent PCB dobrą jakość płytek.

Nie ma też efektu podciekania roztopionego lutowia pod warstwę soldermaski. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Robertinus, napisz jak tam dalsze prace? Skończyłeś może montowac, bom strasznie ciekaw jak to wygląda. I nie ma co przepraszac za szczegółowaśc. Od tego jest ten wątek. Każda informacja może się komuś przyda...

Jeszcze nie skończyłem.

Przymierzam się do montażu radiatorów, nie będę ich lutował, po wyciśnięciu tulejek lutowniczych nagwintowałem je M2,5 i przykręcę śrubkami, Luiis pisał, że trudno sie je lutuje bo mocno odbierają ciepło.

Przykręcane mają jeszcze tę zaletę, że można szybko je przerzucić na drugą stronę płytki i tym samym zdecydować czy schować lampy, czy je wyeksponować.

Czekam jeszcze na kilka elementów i będę działał dalej.

Mam kilka istotnych pytań które zbierały się z czasem i na które chciałbym poznać odpowiedzi :

1) Czy ECC81 to najlepszy możliwy wybór ? Wiadomo że można zastosować takie lampy jak E80CC, ECC81, ECC82, ECC83, ECC85, ECC88. Na jakie firmy warto zwrócić uwagę bo trochę tego jest (Philips, Marshall, Fender, Amperex, Tesla, JJ Electronic, Electro-Harmonix, RFT, RCM, Scovtek itd.). Na dzień dzisiejszy zaopatrzyłem się w parkę ECC81 RFT NOS, tak na dobry początek żeby mieć jakiś punkt odniesienia dla porównań. Jednak chciałbym kupić jeszcze coś innego dla porównania, co warto wybrać aby uzyskać jak najlepszy dźwięk ?

2) Co do kondensatorów C1L i C1R co myślicie o zastosowaniu „Russian K42Y-2 PIO 0.22uf, 160V” bądź „VitaminQ PIO 0.22uf, 100V” obydwa kondy są PIO (papierowo olejowe) więc powinny dać dość ciekawy efekt ale czy to dobre rozwiązanie i czy lepsze od wspomnianego Jentzena Z-Cap Superior ? Mam jedynie pewną wątpliwość co do temperatury. Podobno kondy PIO powinno się trzymać jak najdalej od źródeł ciepła, a jak wiadomo wzmak dosyć mocno się grzeje (klasa A) dlatego też zastanawia mnie czy zda to egzamin ? A może zastosować jakieś radiatory na kondensatory o ile w ogóle takie coś istnieje ?

Na Head-Fi jeden z użytkowników SOHA II użył VitaminQ PIO z powodzeniem. (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ).

3) Jak dobrać rezystor R4E w przypadku zastosowania bipolara Nichicon 47uF/50V ?

4) Gdzie mogę zakupić (w Polsce) pierścienie antywibracyjne do lamp elektronowych. Chodzi mi o te silikonowe i tak żeby pasowały do lamp 12AT7. Podobno „poprawiają brzmienie w każdym zakresie” oraz „to najprostszy sposób poprawy brzmienia wzmacniacza”. Czy faktycznie warto je stosować ?

5) Jaki wpływ będzie miało trafo zamknięte w jednej obudowie z SOHA II. Czy trzeba je jakoś ekranować ? Jak to najlepiej zrobić ?

Trochę tego się nazbierało, a z czasem będzie więcej pytań ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>moonadam, 8 Gru 2008, 04:17

 

 

>1) Czy ECC81 to najlepszy możliwy wybór ?

..na początek, tak. Poza tym ta lampa przy zasilaniu 12,6V pobiera najmniejszy prąd co nie jest bez znaczenia.

 

>2) Co do kondensatorów C1L i C1R co myślicie o zastosowaniu "Russian K42Y-2 PIO 0.22uf,

>160V" bądź "VitaminQ PIO 0.22uf, 100V" .

..próbować można każdy roszaj - efekty mogą byc ciekawe.:)

 

>A może zastosować jakieś radiatory na kondensatory

>o ile w ogóle takie coś istnieje ?

..większość kondów pap. olej jest w metalowej obudowie, która ma możliwość przykręcenia do obudowy.

 

>Na Head-Fi jeden z użytkowników SOHA II użył VitaminQ PIO z powodzeniem.

..właśnie.

 

>3) Jak dobrać rezystor R4E w przypadku zastosowania bipolara Nichicon 47uF/50V ?

..na początek zalutuj 2x większy rezystor (nie chodzi i wymiar;).

 

>4) Gdzie mogę zakupić (w Polsce) pierścienie antywibracyjne do lamp elektronowych.

.. widzę je czasem na ogólnie znanym portalu aukcyjnym :-D

 

>5) Jaki wpływ będzie miało trafo zamknięte w jednej obudowie z SOHA II. Czy trzeba je jakoś

>ekranować ?

.. jak będzie to trafo z zamówienia grupowego to nie, powinno już mieć ekrany.

 

Do wszystkich,

Sorry za brak padu przy Alpsie, to wynik porządków w schemacie, kto projktował w Eaglu to wie, że czasem takie psikusy przechodzą nie zauważone;)

Na szczęście łatwo sobie z tym poradzić:))

Zgodnie z zapowiedzią pozostał jeden dzień na wpłaty.

Na tą chwilę nie mam żadnej informacji ani wpłat od kolegów:

Marosik, TomekMad, MoonAdam.

Jutro kończę przyjmować wpłaty i robię zamówienia.

Kto nie zdążył - trudno;) było sporo czasu.

Udało mi się znaleźć takie pierścienie antywibracyjne, problem w tym że ich średnica to 1,9 cm (dla takich lamp jak 12AE6, 12FK6, 12FM6). Natomiast 12AT7 ma średnice 2,22 cm. Zastanawia mnie czy materiał z którego są one wykonane jest na tyle elsatyczny żeby je nieco „naciągnąć” na 12AT7 i nie udzkodzić przy tym szklanej bańki ?

Oczywiście że podam ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wprawdzie to nie w Polsce ale w tym właśnie sklepie będę zamawiał więcej części więc taniej wyjdzie przesyłka. Można tam też kupić wpomniane przezemnie VitaminQ PIO oraz Russian K42Y-2, do tego jeszcze RCA Jack oraz Neutrik.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bliżej będziesz miał do sklepu motoryzacyjnego. Wybierzesz sobie oring pasujący do twojej lampy.

There are only two kinds of music - good and bad.

- Duke Ellington -

mozna tez tutaj:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

w zakladce "tube dsmpers"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

------------------------------------------------------------------------------------------

Gdyby mi się chciało, tak jak mi się nie chce...

> Bliżej będziesz miał do sklepu motoryzacyjnego. Wybierzesz sobie oring pasujący do twojej lampy.

 

Nie wiem czy taki oring zda egzamin. Po pierwsze jest wykonany z innego materiału (nie silikon) który nie tłumi tak dobrze drgań. Druga sprawa jest taka że oringi przeznaczone dla lamp mają podwyższoną odporność na temperatury (200 C) te motoryzacyjne nie koniecznie….

 

> mozna tez tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Może i można tylko że mi chodziło o taki z silikonu, pozatym porównaj sobie ceny … Kolejna sprawa o której już wspomniałem to to że będę tam zamawiał więcej częsci, taniej mnie to wyjdzie niż gdybym miał zamawiać po jednym elemencie w innym sklepie i za każdym razem płacić za przesyłkę ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zda egzamin i nie odroznisz go od tego do lamp ktory kosztuje kilkadziesiąt razy więcej. Jak dobrze poszukasz to nawet będzie miał taki sam kolor ;-)

There are only two kinds of music - good and bad.

- Duke Ellington -

Tak z ciekawosci spytam czy ten wzmak napedzi rownie dobrze sluchawki niskoomowe i wysokoomowe ? Mam do podpiecia grado sr60 oraz beyerdynamic dt880pro a jak wiadomo impedancja roznia sie dosc znacznie . Chcialbym tez sporadycznie podpinac 16ohm i 600ohm ...

Dzieki Majkel . Co do plytki to dotarla . Wyglad i wykonanie rewelacja . Nie zwrocilem uwagi na zamowienie i nie kojaze czy sa w nim rezystory i diody LED ... Jesli nie to czy ktos bedzie to zamawial ?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.