Skocz do zawartości
IGNORED

Common Rail


misiomor

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś wspomniał o kulturze pracy silnika 6 cylindrowego, w domu mam 3 samochody dwa 1,9TDI VW jeden 2,5TDi audicy ten ostatni posiada 5 rzędowo ustawionych cylindrów, i kultura jego pracy jest wręcz idealna. Co do VW i pompowtrysków nie sa Az tak głosne :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1245587
Udostępnij na innych stronach

wojciech iwaszczukiewicz ciekawe jak z żywotnością tych silników. Jedno jets pewne ze czasy w których silniki wytrzymywały 50tys km a jedna rzeczą jaką sie zmieniało były paski rozrządów(z pominięciem merca) to juz raczej przeszłość.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1245603
Udostępnij na innych stronach

dj_zibi

 

Tego oczywiście nie wiemy.Ale czy jest taka potrzeba aby auto jeżdziło milion km.

Przy takim postępie technicznym jak teraz wystarczy żeby wytrzymało 10-15lat.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1245608
Udostępnij na innych stronach

>> wojciech iwaszczukiewicz, 10 Sty 2009, 12:06

 

Biorąc pod uwagę wzrost cen surowców takich jak stal czy miedź, a także energii potrzebnej do ich obróbki, wydaje mi się że właśnie teraz zadbanie o większą trwałość samochodów mogłoby być sensowne.

 

A czy ten postęp jest taki wielki - podstawowe parametry samochodów (Vmax, zużycie paliwa) nie zmieniły się jakoś oszałamiająco w ciągu ostatnich 20 lat. Może przyspieszenia są trochę lepsze. A główny postęp to komunikacja i nawigacja, poprawiły się znacznie przez co gdyby ludzie mieli więcej oleju w głowie, mogliby mniej i efektywniej jeździć.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1245667
Udostępnij na innych stronach

misiomor, 10 Sty 2009, 13:15

 

>Biorąc pod uwagę wzrost cen surowców takich jak stal czy miedź, a także energii potrzebnej do ich

>obróbki, wydaje mi się że właśnie teraz zadbanie o większą trwałość samochodów mogłoby być

>sensowne.

 

A większa trwałość wymaga właśnie znacznie większych nakładów materiałowych i energetycznych, o czasie nie wspominając. Z trwałości słynęły np. niewysilone mercedesowskie diesle, które z dwóch a nawet z trzech litrów uzyskiwały zaledwie 90KM. Podejrzewam, że dziś robienie takich silników jest całkowicie nieopłacalne - mimo ich legendarnych przebiegów.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1245686
Udostępnij na innych stronach

>> gutten, 10 Sty 2009, 13:42

 

Tu chodzi o takie rzeczy jak np. porządny ocynk blach.

 

Natomiast przekombinowany common rail jest może minimalnie bardziej oszczędny, bo trochę lżejszy i sprawniejszy dla danej mocy, za to rachunek płacimy przy przeglądzie.

 

Ciekaw jestem co będzie jak te common raile dobiją do przebiegów rzędu 200Mm, ludzie zdadzą sobie sprawę z prawdziwych kosztów eksploatacji takiego cuda i przy odsprzedaży właściciel będzie miał nieprzyjemną niespodziankę. Ciekawe czy następnego kupi też diesla?

 

Natomiast co do tych merców - ostatni prawdziwy diesel tej marki (wspomniana sieczkarnia OM602) osiągał 130HP z 2.9dm3 i robił 1Gm bez problemu. Przy 400Mm przebiegu potrafił nie brać syntetyku 5W40 i przejeżdżać 20Mm między przeglądami bez dolewek.

 

Ja tam nie wiem czy Common Rail o takiej mocy (powiedzmy 1.8dm3) będzie dwa razy lżejszy, raczej wątpię, mysle że stosunek mas może być jak 3:2. A 200Mm (5 razy mniej niż "sieczkarnia") raczej nie zrobi (i po drodze kilka razy będzie jeszcze wymagał kosztownej wymiany wtrysków). Było nie było konieczność obróbki ponad 3 razy większej ilości materiałów dla zrobienia takiego samego przebiegu.

 

IMHO to co ratuje te common rail'e to mniejsze rozmiary i mozliwość zrobienia samochodu krótszego a bardziej pojemnego. Tyle że nie chciałbym jechać takim nowomodnym - krótkim i wysokim - wynalazkiem 150kph i dostać bocznego wiatru.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1245704
Udostępnij na innych stronach

misiomor, 9 Sty 2009, 20:56

 

Precyzyjne i szybkie dawkowanie paliwa pozwoliło rozwiązać odwieczny problem diesli - albo kultura

>pracy (komory wstępne) albo sprawność (wtrysk bezpośredni). Common rail rozwiązuje to przez wtrysk

>najpierw małej ilości żeby wywołać zapłon, a potem do hajcu w komorze wtryskuje resztę.

 

Trudno się z tym nie zgodzić jednak trzeba dodać że podobny proces jes możliwy do zrealizowania na Pompach (chociażby VP44) i podobnych oraz pompowtryskiwaczach. Dawka pilotująca, główna oraz dopalająca to nie jest "zasługa" common rail. CR daje możliwości dozowania paliwa niczym nie ograniczone oraz dowolną ilość dawek na cykl. Cały proces jest kontrolowany przez soft, nie ma żadnych ustawień mechanicznych kąta wtrysku itp.

 

A awaryjność... no coż pożyjemy zobaczymy, na razie jest jak jest :-)

Mi do szczęścia wystarcza VP37, zmienna geometria i dobry soft...

 

>Słyszałem też o pracach Mercedesa nad czymś kombinowanym - silnik benzynowy, z bezpośrednim

>wtryskiem pracujący z samozapłonem przy wysokich obrotach a iskrowo przy niskich.

 

Silnik który pali niecałe 6l w limuzynie klasy S dostarczając mocy 238km i 400Nm z 1,8l pojemności nazywa się diesotto. W dolnych zakresach obciążenia pracuje bez użycia świec, dodatkowo ma zmienny stopień sprężania, 2x turbosprężarki oraz zmienne fazy rozrządu. Nie tylko mercedes nad tym pracuje a prototypy już jakiś czas śmigają. W niedługim czasie prawdopodobnie ten silnik czeka usunięcie rozrządu mechanicznego.

 

Ocasek

>Własnie podział wtryskiwanego paliwa pozwolił na poskromienie nagłego wzrostu ciśnienia w komorze >spalania, a co za tym idzie, akceptowalną glośność pracy tych jednostek. Ale nie czarujmy się. Ma >to miejsce tylko w przypadku zimnego silnika i jazdy bez obciążenia w dolnym zakresie obrotów.

 

Z grubsza można powiedzieć że w takich momentach używa się EGR, wiesz że jego głębokość ma wpływ na zmiękczenie pracy przy takim nadmiarze powietrza oraz zmniejszenie temperatury spalin (i redukcję NOx). Pewnie że tak bardzo się go nie wyciszy ale można wprowadzić pewne usprawnienia natury "sonicznej" :-)

 

>Gdy wciśniemy pedał przyspiesznika, czar pryska.

Nie da się ukryć...

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1245706
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem ciekawy czy jednak diesel zrobiony według recepty:

 

- V4 albo V6 z jednym wałkiem wyrównoważającym (na drgania drugiego rzędu)

 

- OHV - po co w dieslu OHC (DOHC) skoro i tak nie kręci się go wysoko, odpadają problemy z wymianami pasków rozrządu w silniku V, całość robi się mniejsza rozmiarowo.

 

- klasyczna pompa być może z zaawansowanym rozdzielaniem dawki paliwa

 

- dobra turbina

 

nie byłby równie mały rozmiarowo i lekki jak common rail a jednocześnie przyjazny w obsłudze i mogący śmigać nawet na oleju ze smażenia frytek. Dziwi mnie zwłaszcza stosowanie w dieslach rozrządu OHC - Corvette z silnikiem popychaczowym na Nurburgring'u zarządził a diesle kręcą się znacznie niżej.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1245802
Udostępnij na innych stronach

"W niedługim czasie prawdopodobnie ten silnik czeka usunięcie rozrządu mechanicznego."

 

Ciekawe, czy sterowanie rozrządem oparte będzie na polu elektromagnetycznym, czy pneumatyce?

 

7 tat w stecz czytałem materiały Renault o pracach nad bezkrzywkowym sterowaniu rozrządem. Ale do tej pory nic na światło dzienne nie wypłynęło. Oprócz silników dla F1.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1245804
Udostępnij na innych stronach

W F1 zawory są chyba tylko zamykane pneumatycznie - chodzi o to że sprężyny są za wolne do kręcenia w okolice 20krpm. Mogę się mylić - F1 mnie za bardzo nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1245809
Udostępnij na innych stronach

Ocasek, 10 Sty 2009, 20:19

 

>Ciekawe, czy sterowanie rozrządem oparte będzie na polu elektromagnetycznym, czy pneumatyce?

 

Wiem z dość wiarygodnego źródła że w ponoć baardzo popularnym samochodzie jeździ prototyp silnika z elektrycznym sterowaniem zaworów. Mimo próśb nie powiedzieli mi co to dokładnie za auto a kręci się w okolicy, przypuszczam że może pod okiem ośrodka "Bosmal"

 

>7 tat w stecz czytałem materiały Renault o pracach nad bezkrzywkowym sterowaniu rozrządem. Ale do

>tej pory nic na światło dzienne nie wypłynęło. Oprócz silników dla F1.

 

Podobno to właśnie francuz więc kto wie...

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1245868
Udostępnij na innych stronach

Z takimi nowomodnymi wynalazkami jest tak że niektóre wytrzymują próbę czasu a inne nie. Przykładem może architektura procesorów Pentium 4 (NetBurst). Intel nie potrafił pokręcić PIII ponad 1GHz więc zrobił P4 "na siłę". I po kilku latach jednak wrócili do architektury znacznie bliższej PIII.

 

Tak czy siak zobaczymy w którą stronę pójdzie design samochodów. Z jednej strony wzrost cen surowców spowodowany zdaniem sobie sprawy przez Azjatów że mają potrzeby konsumpcyjne, z drugiej - coraz bardziej niemiłosierne podatkowanie paliw płynnych w Europie. Kto wie czy jednak samochodem przyszłości w naszych stronach nie będą rower i riksza...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1246113
Udostępnij na innych stronach

Jest to dobry przykład tego że w technologiach porzucanych (bo pojawiło się coś niby lepszego) bywają jeszcze spore zapasy, i jak "nowe" okaże się nie do końca tym o co chodziło, "stare" po dopracowaniu potrafi wrócić.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1246359
Udostępnij na innych stronach

Jest, było i pewnie będzie dużo fajnych i ciekawych rozwiązań. Co tu daleko sięgać - Audi nie tak daleko wstecz miało "fajne" rozwiązanie w rozrządzie koła zębate. Wydaje się, że pomysł godny pochwały (przecież skrzynki biegów przejeżdżają setki tysięcy km) a jednak wpadki były...

Ja jakoś do bezawaryjności Vanosa przykonany nie jestem. Ale to może tylko takie moje głupie odczucie, sam nigdy nie eksploatowałem pojazdu ze zmienną geometrią.

W kwestii poruszanych wcześniej silników z rodziny VW (TSi) mam też pewne wątpliwości o ile ich zapał nie zostanie ostudzony mniejszą mocą. Parę lat wstecz byłem na targach w Niemczech gdzie pokazywano chyba (wtedy jeszcze prototyp?) 1.6TSiteż coś ok 170KM, teraz tyle ma 1.4... Wielu km tym się nie natłucze a wymiany też będą kosztowne, jeszcze bardziej niż w CR

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1246458
Udostępnij na innych stronach

tomek7776, 11 Sty 2009, 16:06

 

>a kiedy to Audi mialo w rozrzadzie kola zebate?

>moja pamiec nie siega tych czasow.

 

Ja też nie widziałem takich audi (co nie znaczy że nie było)

Za to w najnowszej dieselowskiej CRV/2008 jest DOHC z zazębionymi wałkami rozrządu, z wału pędzone łańcuchem. Niestety tak duży popyt na silniki diesla spowodował że każdy producent ma w swojej ofercie przynajmniej jednego diesela nie ważne czy mają doświadczenie w tej dziedzinie czy nie... (to chyba pierwszy diesel hondy). Układ korbowy zatarty po 2 dniach użytkowania, szczególnie jeden tłok-tuleja-panewka i wał to MASAKRA, komputer zarejestrował 9tys obr/min więc się po prostu rozbiegł :-) lol

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1246632
Udostępnij na innych stronach

proponuje najlepsze diesle na swiecie przez marke ktora od zarania robila diesle

a dokladnie modele

 

om601 ,602 ,603 ,no i rodzina om 6xx ale wersje 20v i 24v

są ta diesle na komorze wstepnej

najlepsze najtrwalsze z najlepsza kultura pracy

montowane w najlepszej marce ! na swiecie

oczywiscie naped walu rozrzadu jak to sie ma w najlepszych samochodach odbywa sie na łańcuchu i kolach zębatych !

 

ci bardziej wtajemniczeni beda wiedziec o jakie diesle w jakiej marce wspomnialem !!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1246662
Udostępnij na innych stronach

opteron

11 Sty 2009, 19:50

O mnie » Ignoruj » PW »

 

stat: 1816 / 2956 / 11 tomek7776, 11 Sty 2009, 16:06

 

>a kiedy to Audi mialo w rozrzadzie kola zebate?

>moja pamiec nie siega tych czasow.

 

Ja też nie widziałem takich audi (co nie znaczy że nie było)

Za to w najnowszej dieselowskiej CRV/2008 jest DOHC z zazębionymi wałkami rozrządu, z wału pędzone łańcuchem. Niestety tak duży popyt na silniki diesla spowodował że każdy producent ma w swojej ofercie przynajmniej jednego diesela nie ważne czy mają doświadczenie w tej dziedzinie czy nie... (to chyba pierwszy diesel hondy). Układ korbowy zatarty po 2 dniach użytkowania, szczególnie jeden tłok-tuleja-panewka i wał to MASAKRA, komputer zarejestrował 9tys obr/min więc się po prostu rozbiegł :-) lol

 

 

 

wwrazenia z jazdy ta crv juz opisywalem,slaba,klekoczaca jak polonez ze stukajacymi zaworami(spalanie stukowe),nie warta 140tys zl.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1246671
Udostępnij na innych stronach

om602 to nie pojemnosc 2,9 ale 250d nie myl modeli

 

jeden ze starych silnikow wkladany do w210 i sprinter

czyli 290 byl 5 cylindrowy i bezsposredni wtrysk

! produkownaby byl krociotko a szkoda bo jest cholernei zywotny

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1246788
Udostępnij na innych stronach

>> Vitold_MAN, 11 Sty 2009, 21:59

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1246811
Udostępnij na innych stronach

p.s.

jak zapalają Wasze diesele rano w zimie?

 

moj tak sobie radzi :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1247293
Udostępnij na innych stronach

>> opteron, 12 Sty 2009, 15:25

 

Mój dobrze, od dotknięcia.

 

U brata był problem - kręciło się go a on kopcił i kopcił zupełnie jak lokomotywa z filmiku. Po zmianie z mineralnego Mobila 15W40 na półsyntetyk Valvoline MaxLife 10W40 poprawiło sie trochę, ale nie na długo. Potem instalacja paliwowa została dodatkowo naruszona zapowietrzeniem i było coraz gorzej. Aż do wymiany zawora regulacji kąta wtrysku, silnik jak nowy. Ciekawe że Mobila brał ok 2dm3 między wymianami co 15Mm, a Valvoline - nic nie bierze mimo że półsyntetyk.

 

BTW - jestem w przededniu zmiany smarowidła. Czy rzeczywiście Elf Excellum LDX ma taką wielką przewagę nad innymi olejkami w dziedzinie wyciszania zaworów z hydraulicznym kasowaniem luzów? Czy jednak zalać go Valvoline SynPower - jest rozlewany w Holandii co pozwala mieć nadzieję że nie spaprali go zanadto.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1247333
Udostępnij na innych stronach

misiomor, 12 Sty 2009, 16:04

 

>BTW - jestem w przededniu zmiany smarowidła. Czy rzeczywiście Elf Excellum LDX ma taką wielką

>przewagę nad innymi olejkami w dziedzinie wyciszania zaworów z hydraulicznym kasowaniem luzów? Czy

>jednak zalać go Valvoline SynPower - jest rozlewany w Holandii co pozwala mieć nadzieję że nie

>spaprali go zanadto.

 

Nie znam tego elfa, ogólnie od elfa stroniłem jak od ognia (bynajmniej tych najtańszych). Faktycznie na necie można wyczytać że olej wycisza pracę silnika ale też że delikatnie zwiększa zużycie paliwa. Naturalnie jedno z drugim może (i raczej ma) wiele wspólnego. 5W określa jego lepkość "na zimno" ale po nagrzaniu może być nieco gęstszy od innych co ma swoje plusy i minusy, na mój chłopski rozum minusów może być więcej. Z drugiej strony spełnia normy VW505.00... ja bym jednak na Twoim miesjcu wymienił popychacze i wlał coś pewniejszego.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/2/#findComment-1247367
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.