Skocz do zawartości
IGNORED

Klub marki Monitor Audio


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, gdyby ktos był zainteresowany Monitor Audio GR10 w stanie perfect, pisać na priva. Wolałem najpierw ogłosić wsród melomanów;)...

Naim CD5x + Flatcap 2x + NAC 72 + NAP 135 + KEF 105.2 Reference

Witam ponownie!

Pomimo iż zakup nowego wzmacniacza planuję dopiero w przyszłym roku to już powoli zaczynam czytanie i burzę mózgu co wybrać? Na samym początku byłem zdecydowany na NAD c356bee ale może uda się dołożyć troszkę pieniędzy i pomyślałem o NAD c375bee lub Advane Acoustic x-i120. Co byście doradzili do moich kolumn (MA gs20) na 20m2. Muzyki słucham różnej: celtycką, dire straits, trochę jazzu, damskie wokale typu imany itd., natomiast żona lubi pop dla tego potrzebuję czegoś uniwersalnego choś nie ukrywam, że chciałbym coś z pazurkiem tzn. chciałbym dobrej sceny z dobrze zarysowanymi instrumentami i wokalami. Sorki, że tak nie fachowo może to opisałem ale prosty chłopak ze mnie :-)

Pozdro!

Witam ponownie!

Pomimo iż zakup nowego wzmacniacza planuję dopiero w przyszłym roku to już powoli zaczynam czytanie i burzę mózgu co wybrać? Na samym początku byłem zdecydowany na NAD c356bee ale może uda się dołożyć troszkę pieniędzy i pomyślałem o NAD c375bee lub Advane Acoustic x-i120. Co byście doradzili do moich kolumn (MA gs20) na 20m2. Muzyki słucham różnej: celtycką, dire straits, trochę jazzu, damskie wokale typu imany itd., natomiast żona lubi pop dla tego potrzebuję czegoś uniwersalnego choś nie ukrywam, że chciałbym coś z pazurkiem tzn. chciałbym dobrej sceny z dobrze zarysowanymi instrumentami i wokalami. Sorki, że tak nie fachowo może to opisałem ale prosty chłopak ze mnie :-)

Pozdro!

 

Wedle własnego doświadczenia polecam wzmaki marki Audiolab. Temat był wielokrotnie wałkowany i obiektywna prawda brzmi: Monitor Audio zgrywa się z Audiolabem. Sam osobiście gram Audiolabem 8000SE z MA Rx2. Super się to zgrywa.

Monitor Audio straszy wyeksponowaną górą. Z elektroniką Audiolaba nie jest to bolesne i da się z tym żyć. Polecam. Sprawdzone.

Dzięki! Rozważę Twoją propozycje. Muszę udać się gdzieś posłuchać różnych wzmacniaczy z kolumnami o podobnej charakterystyce jak moje. Powiem Ci że nie zauważyłem aby moje gs20 miały wyeksponowaną górę ale może dlatego że na razie słucham ich na amplitunerze.

Dzięki! Rozważę Twoją propozycje. Muszę udać się gdzieś posłuchać różnych wzmacniaczy z kolumnami o podobnej charakterystyce jak moje. Powiem Ci że nie zauważyłem aby moje gs20 miały wyeksponowaną górę ale może dlatego że na razie słucham ich na amplitunerze.

 

Hmmm. Wyeksponowane skraje pasma to cecha charakterystyczna kolumn MA. Czym wyższa seria tym bardziej zwraca się na to uwagę. To dla mnie jest jedna z przyczyn, dla których nigdy ponad serię silver (RS , RX) nie zdecydowałbym się na kolumny tej marki.

Według mnie trzeba dużo uwagi poświęcić na dobór elektroniki do tych kolumn. Jeśli elektronika będzie zbyt jasna to na długą metę się takie połączenie nie sprawdzi. Przy długich odsłuchach będzie to męczące. Jak przyjdą goście i w tle będziesz chciał puścić muzykę to brzmienie będzie za bardzo ekspansywne i będzie przeszkadzało w rozmowie, będzie drażniło.

Byłem teraz na audio video show i w jednym dniu, w krótkim czasie przesłuchałem sporo systemów. Zaszedłem także do sali gdzie grały któreś podłogówki MA z serii Gold. To co usłyszałem potwierdza moją ocenę. Szybko stamtąd, po dwóch - trzech utworach, uciekłem bo było, po prostu za ostro i kłuło w uszy. Nie wiem jaka elektronika była podłączona, ale pewnie jakaś wyższej klasy.

Tak czy siak, według mnie firmowe brzmienie MA jest ostre w porównaniu do średniej jaką pokazują podobnej klasy ogólnie znane marki. Dla mnie jest to zbyt ostre brzmienie. Dlatego moje wtrącenie o głębszym i rozważnym pochyleniu się nad odpowiednim doborem elektroniki.

Edytowane przez kookaj

Natknąłem się jeszcze na wzmacniacz vincent. Muszę go dodać do listy odsłuchowej. Ja oczekuję brzmienia detalicznego i dynamicznego co chyba jest przywarą amatorów audio, pewnie muszę jeszcze dojrzeć do bardziej audiofilskiego podejścia do tematu.

Natknąłem się jeszcze na wzmacniacz vincent. Muszę go dodać do listy odsłuchowej. Ja oczekuję brzmienia detalicznego i dynamicznego co chyba jest przywarą amatorów audio, pewnie muszę jeszcze dojrzeć do bardziej audiofilskiego podejścia do tematu.

Tego "audiofilizmu" nie demonizuj. Każdy ma swój gust i swoje oczekiwania dotyczące brzmienia. Dobieraj tak sprzęt, aby pasował do Twoich oczekiwań i odsłuch sprawiał przyjemność.

Jeśli jeszcze mogę i nie przeginam, ostatnia moja rada - myśl, która pewien czas u mnie dojrzewała. W krótkich sklepowych odsłuchach nie kieruj się chwilowym zachwytem, chwilowym zauroczeniem dźwiękiem. Staraj się sobie wyobrazić jak będziesz z tym brzmieniem żył przez najbliższe miesiące a nawet lata, dzień po dniu. Bo często padamy ofiarą chwilowych emocji, ocenom po kilkuminutowym przesłuchaniu i gdy jesteśmy zachwyceni brzmieniem, dynamiką, detalicznością etc.. Tylko, że w perspektywie dłuższego czasu i obcowania z takim dźwiękiem dzień po dniu, przez długi czas, może okazać się to niezbyt miłe i satysfakcjonujące.

Dobór elektroniki na spokojnie, bez pośpiechu i przynaglania. No chyba, że lubisz wciąż testować nowe konfiguracje systemów i jesteś gotowy na okresowe wymiany, testy.

Edytowane przez kookaj

Właśnie tego się boję aby nie napalić się i nie popełnić błędu, ponieważ nie planuję zmieniać sprzętu co rok. Tak jak udało mi się kupić w miarę tanio gs20, które zagoszczą u mnie na długie lata to mam nadzieje, że tak samo będzie ze wzmacniaczem.

Gość numik

(Konto usunięte)

MA Bronze nie gra skrajami jakoś przesadnie, posłuchajcie Dali Zensor i Cabasse :), lubię Zensorki, ale one mają bardziej dopalone skraje wg mnie, mniej spokojne.

 

Porównanie na NAD było, ja mam Tag Mclaren 60i (lepszy Audiolab 8000s). Jestem zdecydowany na bronze 6 lub bx6 bez większych wątpliwości, z Tagiem będzie mniód

 

Właśnie tego się boję aby nie napalić się i nie popełnić błędu, ponieważ nie planuję zmieniać sprzętu co rok. Tak jak udało mi się kupić w miarę tanio gs20, które zagoszczą u mnie na długie lata to mam nadzieje, że tak samo będzie ze wzmacniaczem.

ale tak i Audiolab 8200a i Vincent sv-500 powinny się sprawdzić świetnie, NAD 375 ok, pojedź gdzieś i porównaj

Gość numik

(Konto usunięte)

kto może wiedzieć jak to gra PO MODYFIKACJACH?? Pytaj Mudy

 

ja osobiście uważam Audiolaby za lepsze wzmacniacze i za lepsze połączenie z MA, wydaje mi się, że to raczej Vincent jest głównym konkurentem, może też Baltlab Epoca 3

Edytowane przez numik

He he wiem, że muda44 wie jak to gra ale chciałem zapytać ludzi którzy słuchali NAD-ów po przeróbce i mają porównanie do dużo droższych wzmacniaczy. Jeżeli by to grało porównywalnie to resztę kwota można by przeznaczyć na CD itd. A i jeszcze jedno, wzmacniacz chciałbym wykorzystywać również jako końcówkę w kinie podłączoną do amplitunera.

Ja mam c350 po przerubce jest na pewno lepiej jak przed w sumie wydatek nieduży więc spróbowałem.

Sam mam MA rx8.

Powiem ci szczerze że po jakimś czasie szukam troszkę ocieplenia bo jako dac mam CA sm6v2 a to już przy gołych ścianach jest ciut za jasno.

Ale jest niesamowicie detalicznie i dynamicznie

Detal i dynamika to to na czym mi zależy. Z tego co pisze muda44 ten 356 jest najlepiej grającym nadem po tuningu, porównał go do denona pma2020ae a ten kosztuje sporo. Wezmę go też pod uwagę przy zakupie ale tak jak pisałem udam się jeszcze na odsłuch. Może uda mi się skontaktować z kimś z okolic Sosnowca i posłuchać jakiegoś nada po tuningu?

MA Bronze nie gra skrajami jakoś przesadnie, posłuchajcie Dali Zensor i Cabasse :), lubię Zensorki, ale one mają bardziej dopalone skraje wg mnie, mniej spokojne.

 

Porównanie na NAD było, ja mam Tag Mclaren 60i (lepszy Audiolab 8000s). Jestem zdecydowany na bronze 6 lub bx6 bez większych wątpliwości, z Tagiem będzie mniód

Zamiana Zensor na BX nie ma sensu, to skok w bok lub może nawet mały krok w tył. BX ma bardziej dopaloną górę od Zensor. Widocznie słuchałeś nowych Bronze 6, które są inaczej zestrojone.

Gość numik

(Konto usunięte)

Zamiana Zensor na BX nie ma sensu, to skok w bok lub może nawet mały krok w tył. BX ma bardziej dopaloną górę od Zensor. Widocznie słuchałeś nowych Bronze 6, które są inaczej zestrojone.

no właśnie - są czy nie, bo wszędzie słyszę, że różnic w graniu nie ma, i tak przed decyzją posłucham bx6, bo bronze 6 były naprawdę miłe. Dodam, że wszelkie testy i opinie bx6, które czytam...pasują do bronze 6

Edytowane przez numik

no właśnie - są czy nie, bo wszędzie słyszę, że różnic w graniu nie ma, i tak przed decyzją posłucham bx6, bo bronze 6 były naprawdę miłe. Dodam, że wszelkie testy i opinie bx6, które czytam...pasują do bronze 6

Ciekawe kto takie głupoty plecie :)

Jak może nie być różnic w dźwięku jak nowe Bronze teraz mają wsadzone całkowicie inne głośniki (przynajmniej bas i mid-bas podobne jak te w serii Silver). Nawet między serią BR6 a BX6 które weszły po nich a miały identyczne głośniki (przynajmniej z wyglądu) była wyraźna różnica w dźwięku (miałem obydwa modele).

Gość numik

(Konto usunięte)

Ciekawe kto takie głupoty plecie :)

Jak może nie być różnic w dźwięku jak nowe Bronze teraz mają wsadzone całkowicie inne głośniki (przynajmniej bas i mid-bas podobne jak te w serii Silver). Nawet między serią BR6 a BX6 które weszły po nich a miały identyczne głośniki (przynajmniej z wyglądu) była wyraźna różnica w dźwięku (miałem obydwa modele).

dzięki :), czyli poluję na bronzy 6

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów

Chciałbym dołączyć do klubu wraz ze swoimi MA RS6, które zastąpiły MA RS1. Wersja rozwojowa :) systemu jak w "o mnie".

Pozdrawiam serdecznie

Muzyka była, jest i będzie ważną częścią mojego życia a wspomnienia chwil minionych odżywają wzbogacane emocjami utworów towarzyszących owym momentom...

Mam pytanie do posiadaczy RS6, a mianowicie swoje zakupiłem z drugiej ręki i przy sprawdzaniu okazało się, że komora głośnika nisko - średniotonowego nie jest niczym wytłumiona, nie jest też odseparowany głośnik wysoko tonowy - czy tak powinno być? W RS1 cała komora była wytłumiona gąbką...

Muzyka była, jest i będzie ważną częścią mojego życia a wspomnienia chwil minionych odżywają wzbogacane emocjami utworów towarzyszących owym momentom...

Mam pytanie do posiadaczy RS6, a mianowicie swoje zakupiłem z drugiej ręki i przy sprawdzaniu okazało się, że komora głośnika nisko - średniotonowego nie jest niczym wytłumiona, nie jest też odseparowany głośnik wysoko tonowy - czy tak powinno być? W RS1 cała komora była wytłumiona gąbką...

 

Gąbka mogła się odkleić (o ile w ogóle była przyklejona) i zsunąć na dół komory i nie widzisz jej przez bas refleks. Jakieś wytłumienie powinno być.

Edytowane przez tomek11

Bluesound Node / Synthesis Roma 96DC+ / B&W 706 S3

Może się nie dokońca precyzyjnie wyraziłem-sprawdzając stan połączeń okablowania wewnętrznego odkręciłem głośnik od kolumny i wysunołem na zewnątrz-nie sprawdzałem poprzez BR. Poza tym komora nisko-średniotonowca jest jednocześnie komorą kopółki wysokotonwej i jest oddzielona konstrukcyjnie od komory głośnika niskotonoweg, która to jest wyłożona gąbką. Pytanie brzmi czy to oryginalne "rozwiązanie" tego modelu, czy też ktoś na własną rękę usunoł wytłumienie z obu kolumn w komorach głośników średnio-niskotonowych?

Muzyka była, jest i będzie ważną częścią mojego życia a wspomnienia chwil minionych odżywają wzbogacane emocjami utworów towarzyszących owym momentom...

"Zajrzyj" na dno komory nisko-średniotonowego, może leży tam jednak jakaś pakuła. Spróbuj sięgnąc ostrożnie jakimś drutem albo zrób zdjęcie dna komory wsuwając rękę z aparatem w otwór głośnika.

Bluesound Node / Synthesis Roma 96DC+ / B&W 706 S3

Kolega ma RS6 - sprawdził (przez otwór b. reflex)

W dolnym bas-reflexie z przodu nie ma gąbki ani innego wytlumienia... decha i nic więcej....

pzdr.

"Lampa nie umiera nigdy"

Powiem wam, że dziwy nad dziwami zatem...

# tomek11

# Patryk-1980

=> komory nisko-średniotonowych głośników w obu kolumnach są puste - goła decha. Pomiędzy komorą niskotonowca a średnio-niskotonowca jest tylko okrągły otwór przez który są poprowadzone przewody. Patrząc natomiast przez ten otwór do komory niskotonowca widzimy gąbkę tłumiącą O_o

 

=> Udało mi się znaleźć zdjęcia różnych serii w tym np podstawowej serii monitor http://www.highfidelity.pl/@main-468&lang=

oraz serii rx

http://av.com.pl/kolumny-glosnikowe/212-monitor-audio-silver-rx6?start=1

i wytłumienie jest.

Nie zrozumcie mnie źle - kolumny graja pięknie ;) - szukam tylko odpowiedzi czy ich wytłumienie/czy też częściowy jego brak jest zgodny z myślą techniczną producenta...

Muzyka była, jest i będzie ważną częścią mojego życia a wspomnienia chwil minionych odżywają wzbogacane emocjami utworów towarzyszących owym momentom...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.