Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  460 członków

Harbeth Klub
IGNORED

HARBETH Club


Gość wojtasjazz

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Lencoman napisał:

To bardzo subiektywna ocena. Słuchając ostatnio w SoundClub Bouldera 1110/1160 z Harbeth 40.5XD2 nie mogłem wstać z fotela-magia. Podobnie miałem, jak słuchałem Boulder 866 z M30.2XD. Boulder dostarcza prąd i robi to perfekcyjnie, niczego nie dodaje i niczego nie ujmuje. Harbeth gra wtedy tak, jak go stwórca powołał do życia.Zwracam uwagę na fakt, że W.Pacuła zakochał się w 40.5XD2 słuchając ich na Soulution z serii 700, czyli podobnie jak Boulder-drut ze wzmocnieniem. Jak widać wiele dróg prowadzi do szczęścia, ale twierdzenie, że Boulder nie gra z Harbethem jest kompletnie nieuprawnione.

Tak masz rację, ja tu nie silę się na obiektywizm. Napisałem o swoich odczuciach z testowania Harbeth M40.3 XD w konfiguracji z Boulder 866 i KORA TB400. Boulder 866 był jednym z moich faworytów dopóki nie posłuchałem KORY. To rewelacyjny wzmacniacz, tak jak napisałeś jest to drut ze wzmocnieniem. Oczywiście Boulder z Harbethem zagrał przyzwoicie ale bez tych emocji, czaru i barwy dźwięku który po prostu KORA dodała od siebie. 

Proszę Cię, w Soundclubie jest KORA, poproś o jej podłączenie do Harbethów a potem posłuchaj z Bouldera z Harbethami. Zrozumiesz o czym mówię. To po prostu inne granie, takie które mam w sercu.      

  • Moderatorzy
W dniu 6.04.2025 o 20:12, il Dottore napisał:

Wygląda ten Hercules jak milion dolarów. I tyle samo kosztuje. Wiesz może jakie kości tam siedzą? Pisze że Multibit ale nie informuje jaki chip.

Ciekawa marka, warta zainteresowania.

Tani nie jest, to fakt, ale to i tak 1/3 ceny jego głównej konkurencji czyli Lampizatora. Sam trafiłem na tą manufakturę kilka lat temu, robiąc testy ich podstawowych integr lampowych, które wycenione są bardzo korzystnie. To co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło, to bardzo solidne i inżynieryjskie podejście w montażu i wykonaniu, to wszystko przekłada się na praktycznie zerową awaryjność tych urządzeń. 

Co do ukrywania kości na jakiej bazuje to dla mnie też nie jest zrozumiałe. Przecież najważniejsza jest aplikacja, zasilanie, dobrze pomyślany układ... Przecież po samej informacji jaka tam jest kość, nikt nie zrobi inżynierii wstecznej, więc po co to ukrywać? Ciężko mi powiedzieć. Może są jakieś pułapki techniczne które komplikują poprawne zaaplikowanie kości D/A z lampą 300B i zarówno Lampizator jak i AR musieli rozpracować ileś układów i dopiero znalezienie odpowiedniego dało im możliwość poprawnej aplikacji, a teraz nie chcą dawać konkurencji gotowego rozwiązania na tacy? Ciężko powiedzieć. 

Szczerze to uważam, że ukrywanie tego nie ma sensu, ale też typ zastosowanej kości jest całkiem bez znaczenia dla mnie. Na przykład znam chudo i detaliczniee grające DACi na SABRE i znam też ciepłe i gęsto grające. To samo można powiedzieć o każdej kości. Liczy się całość aplikacji, a na jakiej kości ktoś to zrobił to już (dla mnie) bez znaczenia. 

W dniu 6.04.2025 o 20:59, Lencoman napisał:

Miałem pisać. Wypożycz sobie integrę 866 Bouldera, albo jeśli budżet puszcza, to dzielonkę z serii 1000.

No właśnie budżet nie puszcza... Ja niestety mam taki kompleks/manierę, że jak coś już kupuję jakiejś firmy, to raczej interesuje mnie ich najwyższy model. I niestety mając podstawową integrę, ciągle będę wzdychał do wyższych modeli, na które mnie nie stać. A system mam mieć dla przyjemności, a nie tworzenia sobie frustracji, których nie mogę zaspokoić. Ponadto przejście z całego okablowania RCA na XLR to kolejne naście/dzeisiąt tysięcy w moim przypadku, jeśli chciałbym zmienić wszystko. Następnie czekałaby mnie zmiana preampa grafmofonowego, okablowanie gramofonu... Słowem cały system do zmiany, a nie mam na to sił i środków obecnie... 

Gdybym startował od zera to na pewno Boulder byłby pierwszym wyborem do przetestowania, zarówno na HUG jak i każdym znanym mi forum i z każdej relacji osoby która słyszała połączenie Bouldera z Harbeth słychać tylko głosy entuzjazmu. 

-----------------

4 godziny temu, plastik1989 napisał:

znam chudo i detaliczniee grające DACi na SABRE i znam też ciepłe i gęsto grające.

Starsze Sabre nie dawały się słuchać, natomiast ich nowsze chipy są w porównaniu gęste, kremowe, słodkie. Wiem, bo mam. 🙂 

Ale co z tego? DAC nie powinien mieć własnego charakteru, własnego brzmienia. Nawet te (naprawdę przyjemne!) nowe Sabre nie mają tej otwartości i nagiej prawdy o dźwięku, jaką niesie R2R.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

W dniu 5.04.2025 o 14:52, plastik1989 napisał:

Co by nie mówić Harbeth chyba najlepiej gra albo mocny tranzystor A klasa albo mocna lampa. 

Witam, mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem, mam Cayin 150 CS i Octave 70SE, miałem Hegla 590 , jedyna jego przewaga bo już go słabo pamiętam, to w basie, wydaje mi się że lepiej go kontrolował. Ja ma stare 40.1 one nie są szybkie na basie i mają go pogrubionego, ale przy cichym i średniej głośności, słuchaniu mi to pasuje. Ktoś polecał mi firmę Benchmark, ale ja bym spróbował Harberth połączyć z takim tranem Accuphase 550 w klasie A lub jakimś Luxmanem AB z serii 500 lub niższym, a tak w ogóle to chyba do tych kolumn nie trzeba na siłę szukać wzmacniaczy za kilkadziesiąt złotych , mnie na to nie stać , mam Harbeth 40.1 kupione jako używane , za bardzo duże jak dla mnie pieniądze i zastanawiam się może w przyszłości nad tranzystorem Accuphase do 24 tyś, ( to i tak bardzo dużo). 

Prawda jest taka, ze Harbethy zagraja ze wszystkim co najmniej dobrze. Na ponizszym filmie laczylem moje M40.2 ze wzmacniaczem Sony, ktory kupilem za 20 euro, DAC wbudowany we wzmacniacz sluchawkowy NuForce, do tego zwykle kabelki i tez to gralo  🙂  

 

 

  • Moderatorzy
10 godzin temu, Trismus napisał:

Witam, mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem, mam Cayin 150 CS i Octave 70SE, miałem Hegla 590 , jedyna jego przewaga bo już go słabo pamiętam, to w basie, wydaje mi się że lepiej go kontrolował. Ja ma stare 40.1 one nie są szybkie na basie i mają go pogrubionego, ale przy cichym i średniej głośności, słuchaniu mi to pasuje. Ktoś polecał mi firmę Benchmark, ale ja bym spróbował Harberth połączyć z takim tranem Accuphase 550 w klasie A lub jakimś Luxmanem AB z serii 500 lub niższym, a tak w ogóle to chyba do tych kolumn nie trzeba na siłę szukać wzmacniaczy za kilkadziesiąt złotych , mnie na to nie stać , mam Harbeth 40.1 kupione jako używane , za bardzo duże jak dla mnie pieniądze i zastanawiam się może w przyszłości nad tranzystorem Accuphase do 24 tyś, ( to i tak bardzo dużo). 

Miałem kilka Accuphase, jest całkiem fajnie, ale nie jest to najlepsze ani wyjątkowo synergiczne połączenie. Jeśli już szukałbyś Accuphase to zdecydowanie poluj na A klasę, dużo lepiej zgrywa się z Harbeth, a miałem kilka różnych modeli sprzętów Accuphase. Gdybym miał coś radzić to, wg. mnie fajniej zgrywa sią z lampą Octave, niż Accuphase. Tylko lampa (wg mnie) do 40ek, musi być mocna.

Z racji tego, że moje Manley utknęły na dobre w serwisie i najprawdopodobniej odbierać je będę musiał w bardzo niemiłej atmosferze, od "serwisanta" i szukać takiego, który realnie będzie je naprawiał (a nie zasłaniał się "problemami żołądkowymi" przez 3 miesiące) to obecnie słucham na sprzęcie zastępczym -> Quad II 80.

W relacji jakość/cena/moc nic fajniejszego niż te Quad nie znam. Grają na tyle dobrze, że coraz bardziej nachodzi mnie myśl czy ich nie zostawić na stałe, a monobloki Manley sprzedać... W każdym razie, przed tymi Quad miałem A-klasową E700 Accuphase. I te QUADY w połączeniu z Harbeth to znacznie lepsze połączenie. W tej konkretnej aplikacji, jest to przepaść na korzyść QUAD. Jednak Brytyjski sprzęt, strojony wręcz pod monitory BBC ma duże fory w tej sytuacji. Nie mam pojęcia po ile chodzą na rynku wtórnym, ale jest to dublet podobny do A klasowych integracji Accuphase, więc możliwe, że udałoby Ci się zmieścić w zakładanej kwocie. 

 

IMG_4120.jpeg IMG_4118.jpeg IMG_4119.jpeg IMG_4123.jpeg IMG_4128.jpeg IMG_4126.jpeg IMG_4125.jpeg

-----------------

21 godzin temu, Trismus napisał:

Witam, mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem, mam Cayin 150 CS i Octave 70SE, miałem Hegla 590 , jedyna jego przewaga bo już go słabo pamiętam, to w basie, wydaje mi się że lepiej go kontrolował. Ja ma stare 40.1 one nie są szybkie na basie i mają go pogrubionego, ale przy cichym i średniej głośności, słuchaniu mi to pasuje. Ktoś polecał mi firmę Benchmark, ale ja bym spróbował Harberth połączyć z takim tranem Accuphase 550 w klasie A lub jakimś Luxmanem AB z serii 500 lub niższym, a tak w ogóle to chyba do tych kolumn nie trzeba na siłę szukać wzmacniaczy za kilkadziesiąt złotych , mnie na to nie stać , mam Harbeth 40.1 kupione jako używane , za bardzo duże jak dla mnie pieniądze i zastanawiam się może w przyszłości nad tranzystorem Accuphase do 24 tyś, ( to i tak bardzo dużo). 

Accuphase,a szczególnie słabe A klasowe wzmacniacze nie grają z Harbeth,a z 40.1 nie grają szczególnie. One potrzebują mocnego i transparentnego trana. Wojtek Pacuła gra na Soulution i wie co robi, dlatego jak jest mniejszy budżet, to Benchmark. Gra to świetnie i nie przypadkiem polecają to na HUG.

Lenco,Benchmark,Harbeth,Ton Trager.

W dniu 14.04.2025 o 06:15, Lencoman napisał:

One potrzebują mocnego i transparentnego trana. Wojtek Pacuła gra na Soulution i wie co robi, dlatego jak jest mniejszy budżet, to Benchmark. Gra to świetnie

Nie wiem, skąd to przekonanie.

Tutaj P3ESR na Benchmarku - oczywiście jest detalicznie i neutralnie ale IMO dźwięk jest suchy, beznamiętny i pozbawiony tej magii jaką da dobra lampa czy tranzystor w Klasie A.

Mi do P3ESR spokojnie wystarcza 25W/kanał w Czystej Klasie A. Nie dostrzegam problemów z szybkością czy kontrolą.

Teraz zamawiam chińskiego potwora w Klasie D (potrzebny mi do wygrzania nowego przetwornika - to jest 600 godzin a może i więcej ciągłej pracy więc mój aktualny wzmacniacz się do takich eksperymentów nie nadaje) zatem będę miał przy okazji możliwość sprawdzenia, czy naprawdę MOCNY wzmacniacz robi jakąkolwiek różnicę.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Godzinę temu, il Dottore napisał:

Mi do P3ESR spokojnie wystarcza 25W/kanał w Czystej Klasie A.

Wiem, że wat w klasie A to wat bardziej energetyczny niż ten z klasy B ale te pudełeczka P3 lubią dużo prądu. Je trudniej jest napędzić niż większe paczki bo ich obudowa jest zamknięta. Spróbuj z mocnym tranem te paczki a kopara opadnie co one potrafią

  • 2 tygodnie później...
W dniu 14.04.2025 o 07:15, Lencoman napisał:

Accuphase,a szczególnie słabe A klasowe wzmacniacze nie grają z Harbeth,a z 40.1 nie grają szczególnie. One potrzebują mocnego i transparentnego trana. Wojtek Pacuła gra na Soulution i wie co robi, dlatego jak jest mniejszy budżet, to Benchmark. Gra to świetnie i nie przypadkiem polecają to na HUG.

OOOOOO matko dawno takich bzdur nie słyszałem. Jest wręcz zupełnie odwrotnie -Pacuła testował A klasowego 35 W ACCU E700 i napisał ze dzwiąk chciał wyskoczyć z tych 40.1 co nie zdaża się często w przypadku  40.1   tak że tego......... 

W dniu 15.04.2025 o 12:35, jazzobled napisał:

Spróbuj z mocnym tranem

Spróbowałem. Fosi ZA3 - niby 150W w Klasie D.

150W my arse!

W Sugdenie (25W) i w Fosi zero potencjometru jest na 6. Na 9 z Sugdenem już jest za głośno, ta sama głośność na Fosi to 13.

Tyle w temacie mocnych tranów.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

8 godzin temu, chemik84 napisał:

OOOOOO matko dawno takich bzdur nie słyszałem. Jest wręcz zupełnie odwrotnie -Pacuła testował A klasowego 35 W ACCU E700 i napisał ze dzwiąk chciał wyskoczyć z tych 40.1 co nie zdaża się często w przypadku  40.1   tak że tego......... 

Opinie innych są tylko opiniami. 

 

8 godzin temu, chemik84 napisał:

OOOOOO matko dawno takich bzdur nie słyszałem. Jest wręcz zupełnie odwrotnie -Pacuła testował A klasowego 35 W ACCU E700 i napisał ze dzwiąk chciał wyskoczyć z tych 40.1 co nie zdaża się często w przypadku  40.1   tak że tego......... 

Harbeth 40.1 mają

- niską skuteczność-ok. 85 dB/2.83V/1,

-impedancję nominalną 6 Ohm, spadającą lokalnie do ok. 5 Ohm,

- Bardzo duży woofer 30 cm I objętość obudowy (ok. 100 litrów)

Aby optymalnie napędzić M40,1 i w pełni wydobyć z nich dynamikę, kontrolę basu i pełnie barw - minimum 100 Wna kanał przy 8 Ohm ze stabilnym prądowo wzmacniaczem.

 

Ale ...

jeśli słuchasz głównie cicho, w małym pokoju, i cenisz muzykalność ponad dynamikę - dobre lampy od 40 - 50 W (np. push-pull z KT88, KT150) mogą wystarczyć.

* Jeśli lubisz realistyczną skalę, dużą scenę i wzorcowy bas, potrzebujesz wzmacniacza 150-200W przy 8 Ohm i dobrze radzącego sobie z niższąimpedancją (czyli Hege, Pass McIntosh, Accuphase, Luxman)

 

Harbethy grają dobrze od 1 W, ale potrzebują dużo prądu i rezerwy mocy, by kontrolować woofer i zachować pełną rozdzielczość nawet przy gęstej muzyce (np. orkiestrowej).

By lepiej doradzić trzeba znać :

- rozmiar pokoju

- odległość odsłuchu

- głośność słuchania

-preferencje co do brzmienia (ciepło, analitycznie).

9 godzin temu, Krzysztof_57110 napisał:

Opinie innych są tylko opiniami. 

 

Harbeth 40.1 mają

- niską skuteczność-ok. 85 dB/2.83V/1,

-impedancję nominalną 6 Ohm, spadającą lokalnie do ok. 5 Ohm,

- Bardzo duży woofer 30 cm I objętość obudowy (ok. 100 litrów)

Aby optymalnie napędzić M40,1 i w pełni wydobyć z nich dynamikę, kontrolę basu i pełnie barw - minimum 100 Wna kanał przy 8 Ohm ze stabilnym prądowo wzmacniaczem.

 

Ale ...

jeśli słuchasz głównie cicho, w małym pokoju, i cenisz muzykalność ponad dynamikę - dobre lampy od 40 - 50 W (np. push-pull z KT88, KT150) mogą wystarczyć.

* Jeśli lubisz realistyczną skalę, dużą scenę i wzorcowy bas, potrzebujesz wzmacniacza 150-200W przy 8 Ohm i dobrze radzącego sobie z niższąimpedancją (czyli Hege, Pass McIntosh, Accuphase, Luxman)

 

Harbethy grają dobrze od 1 W, ale potrzebują dużo prądu i rezerwy mocy, by kontrolować woofer i zachować pełną rozdzielczość nawet przy gęstej muzyce (np. orkiestrowej).

By lepiej doradzić trzeba znać :

- rozmiar pokoju

- odległość odsłuchu

- głośność słuchania

-preferencje co do brzmienia (ciepło, analitycznie).

O to, to, to....właśnie. To jest rzeczowy i merytoryczny post. Bardzo Ci dziękuję za niego @Krzysztof_57110. Harbethy będą grały i z 30W wzmacniaczem i 200W i lampą i tranem klasy A, AB,D......,ale za każdym razem inaczej. Kwestia co nam się najbardziej podoba jest subiektywna a z czym najlepiej zagra ... no tu silimy się nia obiektywizm. I stąd na forum rozbieżne opinie.

21 godzin temu, chemik84 napisał:

OOOOOO matko dawno takich bzdur nie słyszałem. Jest wręcz zupełnie odwrotnie -Pacuła testował A klasowego 35 W ACCU E700 i napisał ze dzwiąk chciał wyskoczyć z tych 40.1 co nie zdaża się często w przypadku  40.1   tak że tego......... 

Zdarta płyta, polegająca na tym, że oczywiście wszyscy tu wiedzą lepiej na temat kolumn Harbetha od ich twórcy 🤣Proszę poczytać, co o amplifikacji do kolumn Harbetha uważa ICH TWÓRCA I KONSTRUKTOR, potem proszę rechotać.Nic mi do tego, że ktoś do M40 podpina 30 watt, niech sobie nawet podepnie 7 watt z 300B. Tylko potem proszę sobie tych kolumn posłuchać z dobrze zaprojektowanymi 200 watt i więcej i dobrze się zastanowić nad kolejnymi wpisami. Pozdrawiam

Wojtek Pacuła ma pokoik chyba jakieś 18 metrów, a mimo to, ma do swoich M40 podpiętą bestię, czyli Soulution z serii 700, a nie jakąś rachityczną lampkę, albo A klasowy tran, a że w recenzjach dobrze mu wychodzi Accuphase-pozostawiam inteligencji czytających.

13 godzin temu, il Dottore napisał:

Spróbowałem. Fosi ZA3 - niby 150W w Klasie D.

150W my arse!

W Sugdenie (25W) i w Fosi zero potencjometru jest na 6. Na 9 z Sugdenem już jest za głośno, ta sama głośność na Fosi to 13.

Tyle w temacie mocnych tranów.

Ale co tu jest do udowodnienia? Efektywność P3 to poziom 83 db w dodatku obudowa zamknięta. Sugden na 9 gra głośno, a na 11 drze już mordę, bo po pierwsze ciężko mu uwieźć te kolumny, a po drugie ma potencjometr tak ustawiony , jak robi to Naim. Tyle że w tym drugim na 11 nie da się już słuchać, a Sugdem potrafi zniekształcać z klasą. To jest fizyka a nie gusła.

Lenco,Benchmark,Harbeth,Ton Trager.

10 godzin temu, Lencoman napisał:

Wojtek Pacuła ma pokoik chyba jakieś 18 metrów, a mimo to, ma do swoich M40 podpiętą bestię, czyli Soulution z serii 700, a nie jakąś rachityczną lampkę, albo A klasowy tran, a że w recenzjach dobrze mu wychodzi Accuphase-pozostawiam inteligencji czytających.

Tyle, ze to Solution ma juz bardzo dlugo i trzyma je tylko dlatego, ze jest do tego dzwieku przyzwyczajony jako recenzent. Jako zwykly uzytkownik juz dawno temu by zmienil na cos innego, nawet kiedys wspominal, ze jakby mial sobie zostawic jeden wzmacniacz do konca zycia to byloby to Kondo Ongaku.

10 godzin temu, Lencoman napisał:

Wojtek Pacuła ma pokoik chyba jakieś 18 metrów, a mimo to, ma do swoich M40 podpiętą bestię, czyli Soulution z serii 700, a nie jakąś rachityczną lampkę, albo A klasowy tran

Z tym A klasowym tranem to trochę przesadziłeś, nie można wszystkiego wrzucać do jednego worka

25 minut temu, Patryks26 napisał:

Tyle, ze to Solution ma juz bardzo dlugo i trzyma je tylko dlatego, ze jest do tego dzwieku przyzwyczajony jako recenzent. Jako zwykly uzytkownik juz dawno temu by zmienil na cos innego, nawet kiedys wspominal, ze jakby mial sobie zostawic jeden wzmacniacz do konca zycia to byloby to Kondo Ongaku.

W tranach też już są Ongaku tylko trzeba dobre kabelki dobrać. Nie na darmo nawet ostatnio w ścianę Pacuła wpruł do licznika zasilającego Oyaide , szkoda tylko że nie był to OYAIDE VONDITA no bo o starym Oyaide od dr. Ohno to sobie można pomarzyć...

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

12 godzin temu, Patryks26 napisał:

Tyle, ze to Solution ma juz bardzo dlugo i trzyma je tylko dlatego, ze jest do tego dzwieku przyzwyczajony jako recenzent. Jako zwykly uzytkownik juz dawno temu by zmienil na cos innego, nawet kiedys wspominal, ze jakby mial sobie zostawic jeden wzmacniacz do konca zycia to byloby to Kondo Ongaku.

Czyli dawno by zmienił, ale ma bo się przyzwyczaił. Można i tak, ja znam inną wersję, a jak jest to wie tylko Wojtek. Nie sądzę, żeby Wojtek komukolwiek polecał Sugdena A21 do M40, podobnie jak słabego lampiaka .WP świetnie zna Harbethy, testował je wszystkie. Po teście Ongaku Wojtek faktycznie pisał, że mógłby z nim żyć, ale to SE na wysokonapięciowej triodzie i podobnie jak Air Tight na 211 SE, lub PSE zupełnie inaczej dysponuje prądem. Tyle że to wyjątki, które potwierdzają regułę. Do Harbethów jest potrzebny mocny tran, tylko wtedy wyciśniemy z tych głośników wszystko. Do lampy genialne są DeVore, ale to opowieść na inną okoliczność. 

Lenco,Benchmark,Harbeth,Ton Trager.

40 minut temu, Lencoman napisał:

Czyli dawno by zmienił, ale ma bo się przyzwyczaił. Można i tak, ja znam inną wersję, a jak jest to wie tylko Wojtek. Nie sądzę, żeby Wojtek komukolwiek polecał Sugdena A21 do M40, podobnie jak słabego lampiaka .WP świetnie zna Harbethy, testował je wszystkie. Po teście Ongaku Wojtek faktycznie pisał, że mógłby z nim żyć, ale to SE na wysokonapięciowej triodzie i podobnie jak Air Tight na 211 SE, lub PSE zupełnie inaczej dysponuje prądem. Tyle że to wyjątki, które potwierdzają regułę. Do Harbethów jest potrzebny mocny tran, tylko wtedy wyciśniemy z tych głośników wszystko. Do lampy genialne są DeVore, ale to opowieść na inną okoliczność. 

Juz o tym mowilem, ale powtorze. Mialem u siebie na testach Audio Note Meishu Tonmeister Silver 300B, 8W na kanal. Laczylem to z M40.2 i jak na moj gust i rodzaj muzyki jakiej slucham dzwiek rozlozyl mnie na lopatki, od razu nastepnego dnia sprzedalem swoj zestaw pre + koncowka (mocno modyfikowany Art Audio Conductor + Wells Audio Innamorata, ktora wg recenzji brzmi jak lampa 300B, ale przy bezposrednim porownaniu z Tonmeisterem na 300B to Innamorata nie ma nic wspolnego z lampa 300B).

1 godzinę temu, Patryks26 napisał:

Juz o tym mowilem, ale powtorze. Mialem u siebie na testach Audio Note Meishu Tonmeister Silver 300B, 8W na kanal. Laczylem to z M40.2 i jak na moj gust i rodzaj muzyki jakiej slucham dzwiek rozlozyl mnie na lopatki, od razu nastepnego dnia sprzedalem swoj zestaw pre + koncowka (mocno modyfikowany Art Audio Conductor + Wells Audio Innamorata, ktora wg recenzji brzmi jak lampa 300B, ale przy bezposrednim porownaniu z Tonmeisterem na 300B to Innamorata nie ma nic wspolnego z lampa 300B).

Patryk, powiem tak, nie ma takiej fizycznej możliwości, żeby lampa 300B, nawet najgenialniejsza na całej ziemi, prawidłowo wysterowała M40. Słyszałem jak to gra z wybitną końcówką Air Tight 300R i nie ma to nic wspólnego z wysterowaniem tych monitorów. Z tym, że Tobie się to podobało nie polemizuje, bo każdy ma prawo do swojego gustu i wrażliwości.

Edytowane przez Lencoman

Lenco,Benchmark,Harbeth,Ton Trager.

  • Moderatorzy
W dniu 24.04.2025 o 13:42, chemik84 napisał:

OOOOOO matko dawno takich bzdur nie słyszałem. Jest wręcz zupełnie odwrotnie -Pacuła testował A klasowego 35 W ACCU E700 i napisał ze dzwiąk chciał wyskoczyć z tych 40.1 co nie zdaża się często w przypadku  40.1   tak że tego......... 

Tu masz zdjęcie wspomnianego E700, w MOIM systemie, a nie w CZYJEŚ przeczytanej recenzji. Ja słucham na 40.3XD które są (moim zdaniem) łatwiejsze w ujarzmianiu basu niż starsze 40.1. 

W moim systemie, po ok 2-3 tygodniach słuchania i mając porównanie do conajmniej 20tu innych wzmanicaczy (z tej półki cenowej i wyższej), ze 100% pewnością mogę powiedzieć, że jest to za słaby wzmacniacz do 40ek Harbetha. To, że gra poprawnie to fakt, to, że bas nie buczy i się nie wzbudza to też prawda. Ale dużo traci się oddechu, barwy basu, dynamiki i szerokości sceny i jak tylko ma się porównanie do czegoś mocniejszego, to nigdy nie powie się, że to moc która w 100% napędzi te kolumny. 

IMG_4012.jpeg

-----------------

Problem w tym, ze te wszystkie mocarne wzmacniacze nigdy nie beda mialy tak naturalnej barwy dzwieku jak wysokiej klasy lampa. Chociazby slynny ostatnio Daniel Hertz Maria 350 uznawany, za "analogowy" dzwiek, w bezposrednim porownaniu z AN Meishu Tonmeister Silver 300B wypadl bardzo blado. Ja na pewno moje nowe M40.5 XD2 bede laczyl z cherlawa lampa 🙂

Godzinę temu, Patryks26 napisał:

Problem w tym, ze te wszystkie mocarne wzmacniacze nigdy nie beda mialy tak naturalnej barwy dzwieku jak wysokiej klasy lampa. Chociazby slynny ostatnio Daniel Hertz Maria 350 uznawany, za "analogowy" dzwiek, w bezposrednim porownaniu z AN Meishu Tonmeister Silver 300B wypadl bardzo blado. Ja na pewno moje nowe M40.5 XD2 bede laczyl z cherlawa lampa 🙂

A słuchałeś KORA TB400? Jeśli tylko masz taką możliwość to spróbuj, 200W mocy i czar lampowego SE. Jak będziesz zmieniał Herbatniki to zabierz na próbę Korę z SoundClubu.

No z 300B trudno konkurować bo to czarodziej wśród czarodziei 😁  

Ja osobiście nie lubię czarowania lampy, wzmacniacz ma wzmacniać, rzetelnie grać, a nie czarować, upiększać itp. 
 

no chyba że ktoś tak lubi to czemu nie… niech trwa słynny „czar lampy”

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

7 godzin temu, jazzobled napisał:

A słuchałeś KORA TB400? Jeśli tylko masz taką możliwość to spróbuj, 200W mocy i czar lampowego SE. Jak będziesz zmieniał Herbatniki to zabierz na próbę Korę z SoundClubu.

No z 300B trudno konkurować bo to czarodziej wśród czarodziei 😁  

Nie sluchalem niestety.

1 godzinę temu, slaaawek napisał:

Ja osobiście nie lubię czarowania lampy, wzmacniacz ma wzmacniać, rzetelnie grać, a nie czarować, upiększać itp. 
 

no chyba że ktoś tak lubi to czemu nie… niech trwa słynny „czar lampy”

Ja na przyklad nie mowie o czarowaniu tylko oddaniu barwy instrumentow i glosow ludzkich jak najblizszej tej na zywo, a takie rzeczy to potrafi najlepiej wysokiej klasy SET.

2 godziny temu, slaaawek napisał:

Ja osobiście nie lubię czarowania lampy, wzmacniacz ma wzmacniać, rzetelnie grać, a nie czarować, upiększać itp. 
 

no chyba że ktoś tak lubi to czemu nie… niech trwa słynny „czar lampy”

Czar lampowego SE to nic innego jak umiejętność tego typu wzmacniaczy do wyczarowania muzyków w pokoju. Do tego sam prąd nie wystarczy. Nie mniej rozumiem ideologię drutu ze wzmocnieniem tylko wydaje mi się ze to trochę laboratoryjne podejście do muzyki. No ale każdy szuka w muzyce swojego pierwiastka istnienia, nieprawdaż?

Sławek nigdy nie słyszał dobrej lampy. On teoretyzuje, powtarza komunały. A to właśnie dobry SET ściąga portki przez głowę, to właśnie klasowa lampa jest drutem ze wzmocnieniem, jej czystość, mikrodynamika, umiejętność oddawania skoków dynamiki w skali makro - to kreuje Muzykę. Ale to musi być dobra lampa, z wydajnym kablem sieciowym, wtedy magia jest dopełnienie rzetelności. 

"Tynk pożera dźwięk" 747

Ciepło lampy, miękki bas, szum i trzaski z winyla… niestety to nie dla mnie… ale to nie znaczy, że inni nie mogą być zachwyceni. Każdy lubi co innego:)

P.s. Łukaszu słuchałem kiedyś fajnej  llampki Air Tight 1s czy s1 - dość droga ale bez rewelacji niestety 

 

Edytowane przez slaaawek

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

Lampa jest dwukrotnie ciepła 🙂

1. Kiedy gra wydziela sporo ciepła

2. Brzmienie w moim odczuciu jest ciepłe relaksujące przyjazne takie wyluzowane - wiesz kuźwa o co mi chodzi, nie udawaj 

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.