Skocz do zawartości
IGNORED

Podpowiedzcie jak podłączyć antenę FM?

TomaszM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam takie może śmieszne pytanie dotyczące właściwego podłaczenia anteny - kabla koncentrycznego 75Ohm do starego amplitunera Technics SA-303...

Na załcznonym zdjeciu widać że nie ma tam klasycznego okrągłego wejscia z "naszych czasów" tylko szereg wejść. Jest oznaczenie 75Ohm + Gnd, ale przytykając tam "gorącą" żyłę kabla koncentrycznego nic się nie dzieje - radio nie gra. Zaczyna działać podłączając kabel dowolnie do dwóch ponizszych wejść oznaczonych jako 300Ohm, ale nie ma rewlelacji jesli chodzi o siłę sygnału, a antena (zewnętrzna) jest dość mocna...

Czy jest jakiś sposób, o którym nie wiem jak należy to właściwie zrobić?

Jak widzicie jestem laikiem w tych sprawach więc proszę o wyrozumiałość i "łopatologiczną" odpowiedź:)!

Pozdrawiam i zgóry dziękuję.

TomaszM

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

podłączasz sam kabel bez końcówki oplot styka się z przykręcaną blaszką, a żyła wewnętrzna jest mocowana pod nią, na zdjęciu nie widać, ale na pewno jest tam jakaś śrubka

Dla formalności, masz na mysli gniazdo 75Ohm, pierwsze z lewej na górze.

Pisząc o śrubce, masz na myśli jakiś element do którego środkowa żyła kabla ma dotykać? Moim zdaniem nie ma tam żadnej śrubki, bo blaszki tej nie da się całkowicie odkręcić. Nie ma tam łatwego dostepu...

t.

Adik ma chyba rację. To złącze po poluzowaniu śruby powinno ukazać dwa rozłączne elektrycznie styki. Ze zdjęcia wnioskuję, że oplot kabla jest ściskany przez prawą wybrzuszoną blaszkę. Środkową żyłę pewnie podkłada się pod styk (blaszkę) po lewej stronie. Powinna tam między tymi blaszkami być jakaś izolacja.