Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Audio Academy


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem recenzję Hyperionów IV w Hi-Fi i Muzyka. Czy podzielacie opinię recenzenta?

Jak czytam recenzję tych kolumn w rożnych czasopismach, to każda jest inna. W Audio Video napisali, że są to raczej wolne kolumny do spokojnych gatunków muzyki, w HFM wręcz odwrotnie, że są szybkie, a nawet za szybkie, przez co traci muzykalność. Można zgłupieć. W High Fidelity recenzent napisał, że kolumny podbijają wyższy środek i brzmienie może być zbyt jasne i trzeba uważać z doborem elektroniki, to też powtarza się w Audio Video.

Jak to jest naprawdę?

Opinie i recenzje zawsze obarczone są kilkoma zmiennymi, takimi jak rozmaitość doświadczenia recenzenta, punkty odniesienia czy preferencje osobiste oraz brzmienie, do którego recenzent jest najbardziej przyzwyczajony (czyli jego własny system). Z tych powodów zawsze najlepiej posłuchać osobiście we własnym domu.

Dla mnie obie recenzje są prawidłowe tylko należy je umiejętnie powiązać ze sobą, pamiętając o wspomnianych zmiennych.

W AV stwierdzono, że Hyperiony są nie za szybkie, gdyż pewnie recenzent jest przyzwyczajony do systemu szybszego. Tu podzielam jego zdanie, ponieważ szybkość jakiejkolwiek kolumny nigdy nie będzie szybsza niż wzorzec (brzmienie naturalne) zatem to absolutnie nie może zabierać muzykalności. Tu należy zaznaczyć, czego może nie podkreślono w AV, iż recenzent napisał o szybkości Hypków IV w kategorii bezwzględnej...., co nie znaczy, że Hyperion IV są wolne i nie nadają się do rocka. Recenzent AV stwierdził tylko, że rocka zagrają poniżej poziomu, który reprezentują przy innej muzyce. W AV słusznie rozróżniono szybkość od dynamiki, bo dynamikę Hyperiony mają naprawdę imponującą, co najmniej trudno i kto wie, czy w ogóle, osiągalną dla konkurencji cenowej.

Problem w tym, że Hyperiony kosztują mniej niż powinny. Rock czy metal jest ogólnie trudny większości konstrukcji do grania, a rocka Hyperiony grają nader znakomicie i wyraźnie lepiej od konkurencji jak na kolumny w tej cenie (na co w istocie zwrócił uwagę z kolei recenzent HFM). Wniosek taki, że muzyka nie rockowa jest grana na jeszcze wyższym poziomie i stąd te stwierdzenia, iż śmiało można Hyperion IV stawiać obok kolumn za 10 czy 20 tys. zł bo poniekąd tak jest. Wracając do rocka - w cenie Hyperionów do rocka często poleca się Paradigm Monitor 11v7. Może i faktycznie jest to dobra propozycja ale tylko gdyby nie istniały Hyperion IV. Postawmy Paradigmy i H4 obok siebie, zagrajmy i wszystko jasne.. :) Każda osłuchana w "lepsiejszym" brzmieniu osoba stwierdzi, iż Paradigmy przy Hyperionach nie grają wcale, one tylko efekciarsko, bez dobrej barwy i sceny wydają siebie zniekształcone dźwięki podczas gdy z Hypków już płynie muzyka...I taka oto prawda o Hyperion IV z mojej strony.

 

Co do zarzutu o podbijaniu wyższego środka... - hm.. nie do końca się z tym zgadzam. Hyperiony (oczywiście w ich cenie) są możliwie wyrównane. Tu byłbym niezmiernie ciekawy, co tamci recenzenci z AV i HFM napisali by o Paradigmach na tle Hyperionów w tej kwestii :) Otóż przysłuchajmy się otaczającym nas rozmowom nie wnikając w ich treść czy znaczenia słów, przysłuchajmy się tylko dźwiękom. Można śmiało zaobserwować, iż "sz", "ć" i "ś" się właśnie wyróżniają i same akcentują spośród pozostałych.. Uważam, że poza dynamiką, barwą, kreacją sceny i przestrzeni właśnie dzięki wyrównaniu pasma Hyperiony górują nad Paradigmami i wyróżniają się spośród pozostałej konkurencji cenowej kolumn podłogowych.

Od siebie chciałbym jeszcze poruszyć kwestię, której nie kojarzę by poruszano w recenzjach. Basu, jego jakości, rozciągnięcia z dobrą kontrolą jest "słuszna" ilość, tak to było, ale chyba nikt nie zaznaczył, że przy cichym słuchaniu tak łatwo nie zanika. Każdy, kto narzeka na zanikanie basu przy niskich poziomach głośności może spróbować Hyperion IV jako lekarstwa. Wiadomo, że owe zanikanie basu wynika bardziej z fizjonomii ludzkiego zmysłu słuchu niż wad sprzętu, mimo to Hyperion IV tu się również wyróżniają. To taka moja, dodatkowa obserwacja dla kolegi.

Edytowane przez pit80
Gość

(Konto usunięte)

Otóż przysłuchajmy się otaczającym nas rozmowom nie wnikając w ich treść czy znaczenia słów, przysłuchajmy się tylko dźwiękom. Można śmiało zaobserwować, iż "sz", "ć" i "ś" się właśnie wyróżniają i same akcentują spośród pozostałych..

 

Znakomita większość melomanów próbuje na siłę ukrywać tą naturalną przypadłość ludzkiej mowy...pytam po co?

 

Paradigmy przy Hyperionach nie grają wcale, one tylko efekciarsko, bez dobrej barwy i sceny wydają siebie zniekształcone dźwięki podczas gdy z Hypków już płynie muzyka...

 

...niestety tak się słucha na forum rocka...jak na charytatywnych koncertach Afromental...basssssss...i nic więcej...po co audio hifi...estradówy i jest jazda...często nie zauważa się innych ważnych elementów muzyki rockowej i metalowej oprócz stopy perkusji i gitary basowej...

Edytowane przez Gość

pit, dzięki za odpowiedź.

Też uważam, ze Paradigm Monitor są mało muzykalne, ale ja je będę porównywał do Paradigm Studio 20, a to już inna bajka. Będę się starał wypożyczyć kolumny do testów, w zasadzie to już rozmawiałem, z jednym ogólnie znanym i popularnym sklepem, ale cena jaką mi zaproponowano jest niekorzystna, bo tylko 8% opustu). Tłumaczyli, że to mała manufaktura i są mniejsze marże, bla bla bla.

Edytowane przez Dragon

Znakomita większość melomanów próbuje na siłę ukrywać tą naturalną przypadłość ludzkiej mowy...pytam po co?

 

Zwłaszcza, że z relacji wielu osób obcojęzycznych wynika, iż gdy przysłuchują się naszej mowie to słyszą tylko szelest, co wydaje się potwierdzać moją wcześniejszą obserwację.

 

pit, dzięki za odpowiedź.

Też uważam, ze Paradigm Monitor są mało muzykalne, ale ja je będę porównywał do Paradigm Studio 20, a to już inna bajka. Będę się starał wypożyczyć kolumny do testów, w zasadzie to już rozmawiałem, z jednym ogólnie znanym i popularnym sklepem, ale cena jaką mi zaproponowano jest niekorzystna, bo tylko 8% opustu). Tłumaczyli, że to mała manufaktura i są mniejsze marże, bla bla bla.

Słuchałem Studio 100 i nie zrobiły wrażenia, jest oczywiście lepiej od 11v7, ale maniery podobne.

Zastanawiasz się, czy wziąć monitory Studio 20 czy Hyperiony ???

Pogadaj z właścicielem Audio Academy - chętnie prezentuje swoje produkty w domach klientów.

Edytowane przez pit80

Zastanawiasz się, czy wziąć monitory Studio 20 czy Hyperiony ???

Studio 20 mam od 1,5 roku.

Pogadaj z właścicielem Audio Academy - chętnie prezentuje swoje produkty w domach klientów.

Rozmawiałem, niestety mieszkam za daleko i w tej chwili nie ma takiej możliwości.

 

Może ktoś z Was ma Hyperiony IV i mieszka w Białymstoku lub w okolicach?

Spokojnie, być może uda mi się wybrać do Białegostoku. Mogę tam mieć jeszcze jeden odsłuch.

 

W poniedziałek będę w Łodzi to się odezwę. Teraz jestem jeszcze na wakacjach.

  • 2 tygodnie później...
Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

ma bo wykonanie ręcznie pracy to potrzeba czasu, na następny

 

po drugej stronie stoi dyfuzor grd d1, to gra ,,a jak dobrze to już pisałem

 

zauważ że to jest w pewnym sensie tzw. hybryda,

zakończyłem budowę drugiego takiego samego dyfuzora,aby była symetria pierwszych odbić,póżniej w kleje zdjęcia.no teraz phoebe 3 znowu dostały wiecej powietrza przestrzeni.pozdrawiam, wszystkich.

Szanowni koledzy klubowicze,

chciałem poinformować, iż biorę udział w konkursie -recenzja kolumn BL30.

Autor recenzji, która aktualnie prowadzi wypromował się w dziale dla początkujących. Są to głównie opisy elektroniki towarzyszącej, budowy, wpływu ustawień czy dociążania kolumny (gdzie punktem odniesienia są DIY-e) a mało treści o cechach brzmieniowych ocenianych kolumn. Uważam, że moja opinia przedstawia najwięcej informacji o charakterystyce brzmienia testowanych kolumn z realnym punktem odniesienia, oraz że mam szanse na głosy użytkowników bardziej zaawansowanych. Jeśli tak uważacie - proszę o Wasze głosy :)

 

http://www.klub.audiostereo.pl/konkursy/przetestuj-melodika-bl30-glosowanie

Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

zakończyłem budowę drugiego takiego samego dyfuzora,aby była symetria pierwszych odbić,póżniej w kleje zdjęcia.no teraz phoebe 3 znowu dostały wiecej powietrza przestrzeni.pozdrawiam, wszystkich.

tak jak ,obiecywałem,myślę że ta nowa konstrukcja ,wyszła mi w miarę solidnie i choć nie najlepsze zdjęcia.pozdrawiam.

 

...

 

komórka !

post-31985-0-75519400-1440440519_thumb.jpg

post-31985-0-91343000-1440440534_thumb.jpg

post-31985-0-16172600-1440440582_thumb.jpg

post-31985-0-80516500-1440440862_thumb.jpg

Jakkolwiek mam pozytywne nastawienie do akustyki i ustrojów to jesteś jedynym użytkownikiem na forum rozmawiającym sam ze sobą a to nie jest normalne ,proponuję przenieść temat do dedykowanej zakładki a napewno znajdziesz większe zrozumienie ,mimo wszystko pozdrawiam

No ładnie Zbyniu. Co prawda nie widać szczegółów wykonania, ale jak są na dobrym poziomie, to możesz zacząć takie ustroje produkować i sprzedawać.

Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

Zdjęcia są słabe nie odają szczegółów obrazu dyfuzora a widać tam każde swoje dokładność klejenia w dużej precyzji pomalowania lakierowania i ustawienia schematycznego klejenia sklejki

Lubie to ;)

 

Zbyniu

 

proponuje byś sprawdził umieszczając w wolnych przestrzeniach kawałki wełny mineralnej lub pianki tapicerskiej o podwyższonej gęstości.

różnica w dżwięku może ciebie zaskoczyć oczywiście pozytywnie ;)

pozdro

Zbyniu

Chodzi mi o panel który masz umieszczony w awatarze i w nim właśnie w wolnych przestrzeniach umieścić piankę lub wełnę mineralną.

zacznij także z izolacją sprzętu i okablowania od podłoża.

pozdro

Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

Jesli dobrze zrozumiałem chodzi ci o to aby umieścić wełne mineralną w środku dyfuzora...? A nie bardzo rozumiem o izolacji sprzętu i okablowania jak ma to wyglądać.... jak to twoim zdaniem zrobić?

 

Jeśli dałbym wełne w środek ,to już nie bardzo to by wyglądało... ,na takie zabiegi są od tego osobne panele z wełny mineralnej i w innych miejscach do tego wyznaczone ,ale zawsze można poeksperymentować ,nawet warto.

Zbyniu

Chodzi mi o panel który masz umieszczony w awatarze i w nim właśnie w wolnych przestrzeniach umieścić piankę lub wełnę mineralną.

zacznij także z izolacją sprzętu i okablowania od podłoża.

pozdro

trochę bez sensu taki zabieg zważywszy ,że te ustroje w przeważającej części działają jak dyfuzor i w zaprojektowanym paśmie są skuteczne a pochłaniacze zawsze działąją wybiórczo,poza tym Zbyniu trochę się napracował przy tym projekcie,gratuluje wytrwałości i zacięcia

Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

Wszystkie dyfuzory są wykonane przez ze mnie -panele z wełny też ,no i jeden rezonator tubowy ,i aspiracje ,mam jeszcze duże ,aby nie zabrakło zdrowia ..........pozdrawiam klub audio academy!

Edytowane przez zbyniu 360

Witam klubowiczów :)

 

Aktualnie posiadam kolumny Phoebe III które współpracują z Atollem IN100SE. Połączone są ze sobą standardowym kablem głośnikowym marki Van Den Hul - Snowline.

 

Myślałem nad tym aby spróbować połączyć swój zestaw czymś lepszym i wypożyczyć kable do odsłuchu.

 

Na pierwszy plan wysuwa mi się Chord Odyssey 2, sporo osób go poleca do tego systemu, sprzedawca z Q21 doradził mi jeszcze Tellurium Q Blue.

 

A Wy od Siebie co polecilibyście?

 

Pozdrawiam

Polecam kable polskiego producenta z Łodzi Sevenrods. Sam posiadam najwyższy model i jestem mega zadowolony. A przerabiałem wiele roznych kabli, w tym odysseye 2 i epic twiny.

Dzięki za wzmiankę o tej firmie :) A Shakin konkretnie w jakim systemie się sprawdziły, tak patrzę po cenach i podstawowy model Sevenrods kosztuje tyle co Odyssey 2.... więc ograniczyć musiałbym się do odsłuchu tego Rod1, ewentualnie używka Rod2 ale z tym ciężko będzie.

Napisz do Pana Tomasza Ferszta, właściciela Sevenrods. Gość jest bardzo elastyczny i na pewno chętnie pożyczy kable do odsłuchu. Proponuję Ci poszukać własnego, wyjątkowego brzmienia. Sevenrodsy to na pewno kierunek we właściwą stronę. Chordy są w każdym sklepie audio i zawsze będziesz miał możliwość ich odsłuchu w swoim systemie. Poza tym to są bardzo popularne kabelki i pewnie jakiś Twój znajomy ma je w swoim systemie i w każdej chwili będziesz mógł je od niego pożyczyć. A Sevenrods to, po pierwsze, rewelacyjne przewody a, po drugie, bardzo mało popularne i stąd dają możliwość zbudowania systemu o bardzo unikalnym, dobrym brzmieniu. Spróbuj, to nic nie kosztuje!

Gość zbyniu 360

(Konto usunięte)

No ładnie Zbyniu. Co prawda nie widać szczegółów wykonania, ale jak są na dobrym poziomie, to możesz zacząć takie ustroje produkować i sprzedawać.

no tutaj troszkę lepiej widać....?

post-31985-0-64951400-1440926511_thumb.jpg

post-31985-0-51292000-1440926525_thumb.jpg

post-31985-0-29118400-1440926545_thumb.jpg

Czołem Panowie i Panie.

Czy jest ktoś w klubie kto słuchał kolumn AA Rhea i Minas Anor ze Studia 16Hz i nie boi się coś tu skrobnąć jak się mają te konstrukcje do siebie?

Oczywiście interesuje mnie tylko i wyłącznie opis różnic i podobieństw ich brzmienia, nie zaś podobieństwa w budowie ( jeśli w ogóle jakieś są).

Pozdrawiam.

Edytowane przez piszcz4
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.