Jump to content
IGNORED

Dynaudio Focus 110 vs. Focus 140


lelek01

Recommended Posts

witam wszystkich,

Wiem, że podobnych tematów było bez liku. No ale... takiego konkretnego pytania i odpowiedzi nie było. System yamaha S1000, pokój 18 metrow połaczony z aneksem kuchennym razem około 24 metrów na planie prostokąta. Muzyka: rock, elektronika i jazz wokalny, małe sklady instrumentalno-akustyczne.

No własnie czy do tego metrazu to lepiej 110 czy 140. Nadmieniam, że w przeciagu pół roku moge zamienic pokój na 25 metrów plus otwarty korytarz razem daje koło 35 metrów. Co do dźwięku, to chciałbym fajny bas, głównie z dobrą kontrolą, żeby się nie gubił np przy Metallice czy Black Sabbath i żeby sie nie ciągnął. Średnica ciepła soczysta góra otwarta pełna, ważne żeby nie kuła po uszach i żeby krew nie leciała.

Yamaha przy 4 ohm ma 160 watt tranformator 350Va. Wysokich wg mnie dość sporo, ale tak lubię. Średnica troche wycofana.

Będę na odsłuchach MA RX2 i RX6, Focal 807V oraz vandersteen 1c. Pytam o wrażenia i rady do Dynek bo niestety dynek w Poznaniu nie sposob posłuchać, chyba, że sa jacyś forumowicze z okolic Poznania i zaproszą do siebie na odsłuch.

A może inne propozycje. Kwota max 5500 PLN

PZDR

Mariusz

Link to comment
Share on other sites

>lelek01

Focusy dają raczej krem śmietankowy, niż musztardę, zatem zapomnij o nich jako przetwornikach do ostrych gatunków muzycznych. O ile bardziej współczesne realizacje typu heavy np. SOAD wypadaja na nich całkiem fajnie, o tyle nagrania z zamiechłej przeszłości, np. Sabbath, będą brzmiały jak wszystko tylko nie heavy. Miałem 110-ki i uważam je za wspaniałe głośniki, ale nie do końca zorientowane na ostry gitarowy riff i rockowe je..cie. Może ze wzmacniaczem o subtelności spawarki...

Link to comment
Share on other sites

Chyba teraz tylko pozostaje umówić się na odsłuch. Jutro jadę do Korisa pogadać.

A tak na marginesie RX6 u nas to 4300 a w Angli wychodzi jakies 3350. Bez komentarza.

takie vandersteen c1 u nas 5600 w USA 950 baksów czyli jakieś 2700 ???????????????????

Już nie mówiąc, że na Audiogonie chodzą po 370-450 dolarów. Aaaaaaaaaaaaaaa

Link to comment
Share on other sites

w obecnym metrazu( a mamy baardzo podobne pomieszczenia- u mnie pokuj 17-18m otwarty na korytarz-razem ok 22-23m) ja bym nie kupowal 140stek, w "normalnym 20m" i wiecej jak najbardziej-ale-bez "mocnej" elektroniki nie bierz ani jednych ani drugich, mnie sie udalo kupic contoury 1.1(sa to odpowiedniki 110tek) i w takim metrazu to strzal w dziesiatke, wszystko jest super, basu od groma, ale w idealnej proporcji, gdyby nie koledzy z forum-JarlBjorn,andras-kupilbym na bank 140stki, takze jesli masz mozliwosc(ja nie mialem) to posluchaj "u siebie", bo ja nasluchalem sie w sklepach etc. i wierz mi nic to nie dalo- paradoksalnie najlepsze monitory z dynek-C1-autentycznie graly slabo w sklepie, a 140stki przepieknie, wiec nie sugeruj sie kogokolwiek opiniami, testami etc, tylko zaufaj przede wszystkim wlasnym uszom i ludziom ,ktorzy tego sprzetu dluuugo sluchali i nie w sklepach tylko we wlasnym domu, z wlasnym sprzetem

pozdrowka

rs

Link to comment
Share on other sites

140 sa świetne, ale wymagaja mocnego wzmacniacza - tylko wtedy pokazuja co potrafia. Słuchałem z Arcamem A38 póżniej Heed Obelisk (z zasilaczem X2) w normalnym pomieszczeniu "mieszkalnym" ok. 20m. Świetnie!!! Nie zgadzam sie ze nie nadaja sie do ostrych gatunkow muzycznych.

Link to comment
Share on other sites

Posiadałem kilka monitorów Dynaudio.Obecnie mam Contour 1.1.Monitory z serii Contour i Focus wymagają bardzo mocnych wzmacniaczy.Czym mocniejszy piec tym lepiej.Napewno przy dobrym piecu potrafią zagrać szybko z kapitalną górą i basem.Najlepiej sprawdzić osobiście.Nic na ślepo.Focus 140 znam bardzo dobrze.Z dopasowaną elektroniką potrafią zadziwić.

Link to comment
Share on other sites

kali77, 26 Lis 2009, 17:03

 

>P.S.Na dynaudio można słuchać każdego gatunku muzyki.Jeśli ktoś twierdzi inaczej to spewnością ma

>za słabą elektronikę.Monitory tej firmy grają super ale wymagają dużo droższej elektroniki niż same

>kosztują.

 

.... to nie lepiej kupić aktywne ? ... ogrom problemów zostaje w ten czas wyeliminowany. Choć fakt ... głównie pozostają modele z segmentu profesjonalnego które mogą być za dokładne i oferować za małe zniekształcenia w stosunku do tego co jest zwykle w konsumenckim "hi-fi".

Link to comment
Share on other sites

No i odbyłem kilka odsłuchów: Różne głośniki z yamaha as1000 i cds1000:

- Proac Studio 100 - bardzo dobra góra, otwarta, pełna, dużo wysokich ale nie ostre, na pewno nie męczą, średnica ok i tyle. fajna scena i przestrzeń. Basu jak dla mnie (rock) mało, może i dynamiczny ale bez wypełnienia i driv'u w rocku totalny brak rytmu, miałem wrażenie, że dostaje zadyszki - odpadł,

- Vienna Acoustic Haydn Grand - Tutaj słodko, miło i ciepło. Do plumkania ok, wokale żeńskie super, małe składy akustyczne również, no i bas spory ,ciągnący, kluchowaty bez driv'u, rock odpada, taki zamulacz - odpadł,

- B&W 686 - tutaj bas bardzo dobry jak na cenę kolumn 2200. krótki, zwarty, ma swoje ograniczenie na pewno ale jakos daje radę,że jest w sam raz, pełen drive, szybkość, dynamika, nie głubi rytmu - super, średnica juz lekko chłodna ale doładowna basem ładnie to sobie grało dopóki nie dałem kawałka z duzą ilościa wysokich - ssssyk, ostro, krew po uszach, wyłączyłem - odpadł,

- mój faworyt RX2 i RX6 - niestety słuchałem ich po innych kolumnach (będą opisane na końcu) i to był błąd. Wysokich sporo, ale ja tak lubię, dość otwarcie i miło, nic nie kuło o dziwo. średnica mogłaby być gdyby nie bas, jednostajny jak jedna wielka ściana basu, buczący bez wybrzmień, nie będę więcej pisał bo miałem sentyment do tych głośników ponieważ mam w tej chwili RS1 które uważam że są świetne. Ale już mam je do sprzedania. Być może wina pomieszczenia odsłuchowego, niewygrzania ( były nowe) ale odebrałem je jak by ktoś położył na nich koc ;-(

No i zwycięzca Vandersteen 1C - w pierwszej chwili za dużo basu, ale po lekkiej adaptacji bardzo dobrze. bas nisko schodzący zszyty cudnie ze średnicą, bas z kontrabasu było słychać że to kontrabas tak samo z gitara basową i basem wygenerowanym elektronicznie, pełna dynamika, rytm - trzymanie za mordę, obojętnie czy to rock, jazz, elektronika. wysokich trochę mało jak dla mnie ale można zwiększyć o 0,5 i 1db. na ustawieniu 0,5 już ok. Tak dziwnie je słychać bo jak nie ma talerzy to nic tam się specjalnie nie dzieje ale jak weszła Metallica to juz mi wystarczyło w zupełności, (na pewno nie jest to poziom Proaca). no i scena i przestrzeń - duże głośniki a nie widziałem gdzie stoją, wokale między głośnikami raczej nie wychodziły przed co dla mnie dobre, przestrzeń FENOMENALNA!!! Dźwięki, nie, muzyka była wszędzie, bez problemu całe pomieszcze było nagłośnione bez żadnych kompresji. Przyłapałem się w którymś momencie, że ich po prostu słucham, nie myślałem czy dużo basu czy wysokich brakuje - one są po prostu bardzo muzykalne i mają dużą chęć do grania. Jak dla mnie PETARDA.

Nie wiem czy słuchać jeszcze Dynaudio jak z tematu lub Paradigm studio 20v5 iAdamy HM2, czy jest sens???

Link to comment
Share on other sites

dzieki za opis.

 

Vandersteen 1C -- wlasnie sie zastanawialem jak ci zagraja - w ostatnich numerach audio napisali ze to absolutny best-buy i zaliczyli te kolumny do klasy high-end , przy cenie okolo 5500zł wydawalo mi sie ze to jakas nastepna bajka ale widze ze musze koniecznie ich odsluchac.

Link to comment
Share on other sites

mczaj;

mnie wiem co jest z tym rx2, bardzo duza skrzynka, taki przyciezkawy monitor, przez ten 20cm glosnik może ten bas nie grał, a może to niewygrzanie albo pomieszczenie, nie wiem. Rx6 zdecydowanie lepiej ale to jeszcze nie to. ostrośc lokalizacji jak na tym poziomie bardzo dobra np na Black Sabbath rat salad stopa perkusji uderza bardzo punktowo w określonych miejscach sceny i to slychać, niestety trochę się pogubiły z rytmem. jak wróciłem te same kawałki puścilem u siebie na RS1 i było o wiele lepiej. RS1 zdecydowanien lepiej niż Rx2 tych dlżej słuchałem bo chciałem podstawki.

Muza na testach:

10000 days tool

the best diana krall

bill frisell east west

retrospectiv est

balck sabbath paranoid

metallica death magnetic

david gilmour live in gdańsk

thom yorke eraser

Link to comment
Share on other sites

kontrola basu jest i to wysmienita i to jakiego basu!!!

jak do tej pory to jedna z lepszych kolumn jakie słyszałem, nie było ich wiele i raczej w cenach do 8-10 tys. Jak grał E.S.T. to wydawało mi się, że mało wysokich tonów, ale jak weszła Metallica all nightmare long to już było super. Chodziło mi o to, że jak na nagraniu nie mam za dużo wysokich to tak będą pokazane, nie są dopalane, a jak są to pokażą się z bardzo dobrej strony!

pewnie można lepiej, szybciej, więcej (jak Proac) ale zupełnie mi to nie przeszkadzało, wszystkie zakresy są świetnie zgrane i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Nie wyglądają na zbyt zaawansowane technologicznie...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.