Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  215 członków

Pro-Ac Klub
IGNORED

Klub marki ProAc


Rekomendowane odpowiedzi

czy sluchaliscie kolumn naprawde wysokiej proby typu SF extrema, Magico, stare Kefy,

Ja tylko napiszę jako były posiadacz Studio 100, że po długich namowach znajomego "sprzedawcy używanych sprzętów" przytargałem do domu KEF-y 1053 Calinda i na długo zostały, a Studio 100 poszły do ludzi....

a ile kasy zostało....

Słuszna uwaga.

1SC - to MINImonitor, o koncepcji zrobienia efektownego dźwięku, opartego na małej obudowie, dobrych małych głośnikach, z wylotem basrefleksu skierowanym do tyłu, żeby pracował w interakcji z pomieszczeniem.

W tym przypadku został osiągnięty naprawdę dobry efekt - stereofonia i żywość dźwięku osiągnięte lekkim rozjaśnieniem, zrównoważone zadziwiającą "potęgą" :) basu.

Według takiego pomysłu (tylko z różnym rozłożeniem akcentów na poszczególne fragmenty pasma) powstało z również dobrym skutkiem wiele minimonitorów Dynaudio, Totema, SF, Xaviana, Vienny, Elaca, RLS, Qby i innych.

Problemy są tylko dwa - taki dźwięk po jakimś czasie niektórym się nudzi, a przy odpowiednio wydajnych wzmacniaczach małe głośniczki szybko osiągają limit swoich możliwości i zaczynają "dobijać", bądź "beczeć" - sory za prostactwo, ale takie mam skojarzenia.

 

100 - to już nie mini a monitory. Do tego można ich słuchać praktycznie "na uszach".

Bez problemu nagłaśniają u mnie 18 metrów, ustawione w możliwie "najsuchszym" akustycznie miejscu, jak najdalej od ścian, pomimo basrefleksu umieszczonego z przodu.

 

Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego niektórzy nie mogą zaakceptować faktu, że można szukać swojego dźwięku w odwrotnym kierunku - ja naprawdę wolę dźwięk 100 niż 1SC.

Poza tym jeżeli dyskutujemy o monitorach Proaka głównie przez pryzmat basu, to coś jest chyba nie tak - ich "popisowym" pasmem z reguły była średnica - a tutaj setki są dla mnie jak na razie punktem odniesienia.

Polipropylen i jego pochodne po prostu zaczął mnie w pewnym momencie mocno irytować swoją cukierkowatością, papier jest mi znacznie bliższy i prawdziwszy.

 

Ps.

Grzesiek, z Naimem tez bas dziwny?;)

 

Tomek - przedziwny, czuć go fizycznie na sobie a nie ścianach :)

 

Ps.2.

 

Pzdr serdecznie...

 

Również pozdrawiam.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

U mnie bass reflex z tyłu nie pracuje w interakcji z pomieszczeniem, bo mam je ustawione w pokoju 22m2 w połowie długości pokoju czyli około 3m od ściany i basu jest więcej niż ze Studio 100. Dla mnie jest najważniejsze że przy 1SC odpływam o wiele bardziej niż ze Studio 100. Czy to nazwać mniej poprawnym brzmieniem czy bardziej to nie wiem. Nigdy z własnej woli nie powróciłbym z powrotem do pełnowymiarowych monitorów, bo Studio 100 poległy w moich oczach z 1SC. Kto miał a się nie domyśla ten wie.

Cos co mnie zauroczylo w jedynkach to srodek wlasnie.Gitary -bez wzgeldu czy nylony,akustyczne ,elektryczne - brzmia doskonale.Oczywiscie calosc ladnie uzupelnia dol i gora.Po za tym to "oczywista oczywistosc",jezeli wzmacniacz bedzie gral kulawym pasmem-czy jak zwal do bani korekcja - to nawet papierowa,polipropylenowa,kevlarowa ,szklana i powlekana jakims space materialem membrana w niczym nie pomoze.

Na swoja obronę powiem tylko ,ze chyba jestem bardzo wybredny.Przez ostatnie dwa lata mialem u siebie kilka modeli b&w,kilka focali,wiekszosc tannoy-i tych starszych ,z nowszych dc6t se,chario,dynaudio audience72 ,focus 110,140,contour s1.4,s16 canto,vienny mozart,sf minima,tabletty 2000, i wiele innych o ktorych nawet nie pamietam bo od razu lądowały na portalu.Było tez wiele odsluchów w salonach

 

ehhh dziwne to hobby

Copland CTA 402,Copland CDA 288 .Dali Mentor 5

Na swoja obronę powiem tylko ,ze chyba jestem bardzo wybredny.Przez ostatnie dwa lata mialem u siebie kilka modeli b&w,kilka focali,wiekszosc tannoy-i tych starszych ,z nowszych dc6t se,chario,dynaudio audience72 ,focus 110,140,contour s1.4,s16 canto,vienny mozart,sf minima,tabletty 2000, i wiele innych o ktorych nawet nie pamietam bo od razu lądowały na portalu.Było tez wiele odsluchów w salonach

 

ehhh dziwne to hobby

He -rzeczywiscie troche tego przecwiczyles.

U mnie bass reflex z tyłu nie pracuje w interakcji z pomieszczeniem, bo mam je ustawione w pokoju 22m2 w połowie długości pokoju czyli około 3m od ściany i basu jest więcej niż ze Studio 100

 

Pozwoliłem sobie cofnąć się w wątku: http://www.audiostereo.pl/klub-marki-pro-ac_60043.html/page__st__180 - bardzo sympatyczny pokój, ale jeżeli chodzi o przyjazność akustyczną i brak "modów" - nie mam pytań...

Patrząc również na napęd i zasilanie - wierzę, że setki grały jak rachityczne zdechlaki, bo to nie jest układ mogący je prawidłowo napędzić w tak trudnym do zaadoptowania akustycznie pomieszczeniu.

Teraz nie mam wątpliwości, że w tych warunkach, przy takim ustawieniu i "setupie" - 1SC sprawdziły się o wiele lepiej.

Ważne, że się udało - skoro jest satysfakcja i zadowolenie - to chyba najważniejsze.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Tak jak mówisz. Gra cały system włącznie z pokojem. Nie powiem, jak już włączam to w na 100 płytek 75 gra bardzo dobrze, przy pozostałości, gdy nie mam nastroju po prostu wyłączam ;)

A tak nawiasem, co masz do Linna Majik ? Zły napęd ?

Edytowane przez PiotrJ

Do Linna zraził mnie Ikemi - wkleję moje z nim doświadczenia, bo nie chce mi się tego znowu pisać.

"(...)

A nawiązując - Linn Ikemi to był moja największa porażka dźwiękowa - nabywając go w ciemno ostatecznie zwątpiłem wtedy w recenzje pisane w audioczasopismach - nie wiem jak można zachwycać się i jeszcze gorąco polecać innym (oczywiście pomijając bezczelność marketingową) urządzenie, które kosztując niemało wręcz zniechęca do słuchania muzyki pudełkowato, kartonowo, wełniano, szaro, małym, nie wiem co jeszcze dźwiękiem.

Człowiek, który Ikemi ode mnie kupił był przeze mnie uprzedzony o powyższych doświadczeniach - nie uwierzył, twierdził, że doskonale zna brzmienie Linna.

Po tygodniu dzwonił co robić, żeby to jakoś zagrało.

Dodam, że egzemplarz był idealny, z ostatniego roku produkcji, kupiony z oficjalnej dystrybucji, "pachnący" wtedy nowością."

 

I jeszcze w kontekście reszty toru, żeby nie być posądzonym o jego zaniedbanie:

 

"Natomiast bardziej krytyczne jest podpięcie słabego źródła - zaowocuje natychmiastowym tego ujawnieniem (odpadają rozjaśnione, pozbawione wypełnienia, tekturowe suchotniki - osławiony Linn Ikemi został haniebnie obnażony)."

 

Bazą wówczas były:

- Krell KAV-300i + JM Lab Electra 906 na zamianę z Proac Studio 100

- jako źródła odniesienia w relatywnie niedługim (kilkunastomiesięcznym okresie czasu) miały swój udział:

- Rotel RCD-991AE, CEC-TL 5100Z, CEC-TL51zmkII, Classe CDP 10, Krell KAV 300cd (dodam jeszcze, że CEC-TL51zmkII okazał się również nieporozumieniem). (..)"

 

Być może Majik prezentuje inne granie, ale po powyższych doświadczeniach (również z Genki) odrzuciło mnie skutecznie od Linna.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

dodam od siebie ze malo mam czasu ostatnio na muzyke ale wiem ze nastepne monitory to beda 1sc ponownie u mnie,zaden dzwiek nigdy tak mnie nie zauroczyl....magia tych niepozornych skrzynek zostawila u mnie blizne na uchu ot tyle ze tym razem polacze je z jakims szybkim subem. grac to bedzie jak poprzednio z caspianem i sm6 po sttreamie,

Roksan Caspian m2, Epos m12.2,Cambridge Audio Stream Magic 6

Ciekawe czy tak samo dobrze znikają jak malutkie 1SC. Nie słuchaliśmy bo żeś nie zapraszał ;) Hydrogen jednak tęskno do pierdziawek 1SC ? ;) Nie sądziłem że to przeczytam.

Edytowane przez PiotrJ

A słuchaliście Response 2S - bo moim zdaniem łączą wszystkie dobre cechy obu tych konstrukcji;-)

 

Niestety nigdy ich nawet nie widziałem na żywo, nie mówiąc o słuchaniu.

Z serii Response udało mi się poznać jedynie 1, 1SC, 1.5 i 2.5

 

Nie wiem jak gra Ikemi. Trochę racji pewnie masz bo Linn ma prezentować z założenia chyba spokojne i analogowe brzmienie.

 

Jeżeli chodzi o Ikemi to z analogowością wg mnie nie ma on absolutnie nic wspólnego, wręcz odwrotnie suchy, mechaniczny, dźwięk o małym wolumenie, kompletnie pozbawiony gradacji dynamiki - koszmar.

Analogowość (przynajmniej w moim pojmowaniu) znalazłem w Naimie (a i to nie w każdym, żeby nie było za kolorowo).

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Niestety nigdy ich nawet nie widziałem na żywo, nie mówiąc o słuchaniu.

Z serii Response udało mi się poznać jedynie 1, 1SC, 1.5 i 2.5

 

 

 

Jeżeli chodzi o Ikemi to z analogowością wg mnie nie ma on absolutnie nic wspólnego, wręcz odwrotnie suchy, mechaniczny, dźwięk o małym wolumenie, kompletnie pozbawiony gradacji dynamiki - koszmar.

Analogowość (przynajmniej w moim pojmowaniu) znalazłem w Naimie (a i to nie w każdym, żeby nie było za kolorowo).

To fakt-pan od ktorego nabylem monitorki zaprezentowal mi ich mozliwosci podajac sygnal ze streamera Naima.Bardzo ladnie to zagralo-kultura i spokoj.ahoj

@Wit-told - porównywałeś swoje kolumny z D2? Pytam z ciekawości, bo wciąż o nich myślę.

Niestety nie, a też jestem ciekawy jak by to było, chociaż słyszałem (co nie jest miarodajne), że D2 nie są lepsze. Co ciekawe, choć to nowy model, to pojawia się w ogłoszeniach, a starszy model b. ciężko upolować.....

Niestety nigdy ich nawet nie widziałem na żywo, nie mówiąc o słuchaniu.

Niestety nigdy ich nawet nie widziałem na żywo, nie mówiąc o słuchaniu.

Bo to niełatwe zadanie....

Response 2 to jeszcze można znaleźć, ale wersję 2S (jest znacząco lepsza) już bardzo trudno. Na swoje polowałem prawie 2 lata;-)

 

Może kiedyś się uda

Jak będzie wola, znajdzie się rozwiązanie;-)

Niestety nie, a też jestem ciekawy jak by to było, chociaż słyszałem (co nie jest miarodajne), że D2 nie są lepsze. Co ciekawe, choć to nowy model, to pojawia się w ogłoszeniach, a starszy model b. ciężko upolować.....

Bo to niełatwe zadanie....

Response 2 to jeszcze można znaleźć, ale wersję 2S (jest znacząco lepsza) już bardzo trudno. Na swoje polowałem prawie 2 lata;-)

 

 

Jak będzie wola, znajdzie się rozwiązanie;-)

Racja- rzadko sie zdarza by ktos te 2S odsprzedawal.Ciekawe dlaczego ?

Wszystko się wyjaśnia jak się ich posłucha;-)

Nie chcę tu pisać, że to najlepsze kolumny itp. jednak w swojej cenie mają dużo do zaoferowania, zresztą jak większość ProAców!

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.