Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Harpia Acoustics


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem ten post i jest tam napisane że seria Precision ma być 10 maja (żeby być dokładnym po 10 maja) czyli po jutrze premiera !!!!

 

Panie Jurku może jakieś zdjęcia na żywo.

Jakie pasmo przenoszenia beda mialy nowe konstrukcje ? Mam nadzieje ze jeden egzemplarz testowy pojawi sie w Premiumsound, poniewaz bede na etapie dobierania nowych paczek z tego przedzialu cenowego.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Pasmo powinno zawierć się pomiędzy 33-34 do 25 000 hz.

Nie robiliśmy pomiarów pasma przenoszenia "do katalogu".

Są one dość żmudne i mało istotne na poziomie prototypu i rzeczywistej jakości dźwięku.

Na razie pomiary miały wykazać inne cechy.

Pasmo da się policzyć teoretycznie i wskazane powyżej jest tak wyliczone.

Tak naprawdę ekstremalnie niskie zejście w większości przypadków jest raczej problemem niż zaletą.

Kolumny o bardzo niskim zejściu wymagają doskonałej akustyki pomieszczenia.

Z każdym Hz poniżej 45 problem rośnie bardzo mocno.

 

Nie znaczy to że to nie jest istotne ale jeśli kolumna jest naprawdę dobra od 40hz to i tak znakomicie.

To co wypisują producenci ( nie wszyscy ) w swoich materiałach reklamowych to trochę fantastyka pseudo naukowa.

 

 

Czy kolumny będą w Premium zależy od nich.

Gdyby był problem dostarczymy do Pana.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Zawsze podziwiałem audiofilów za wnikliwość i dociekliwość:)

 

Czy to widać z renderów?

Jeśli tak to przyjmuję gratulacje :)

Sam je robiłem.

 

p.s. to rzeczywiście nowe Daytony RS-P

Witam klubowiczów,

ostatnio mam dużą chęć na wszelkiego rodzaju wymiany,zamiany w systemie.Na pierwszy ogień poszła cyfrówka Cardas Lighting 18 na Harmonix-a Hs 102 Digital,później sieciówka Eneer Deep Blue na Electraglide Epifhany X.3(transport).

Na samym końcu przyszła pora na tuning Atlas Harpia.Tuning obejmował wymianę kondensatora na środku(Jantzen Cross-Cap MKP 400V 56uF na Z-Cap Standart)oraz całego filtra wysokotonowego(kondensatory,rezystory,cewki)między innymi Obbligato-Cap 4,7 na Cynowego SCR 4,7uF włącznie z kablem XLO na Kimber TC.

Kochani to co zaszło na górze przerosło moje najśmielsze wyobrażenie.Skala zmian jest ogromna wręcz skokowa.Góra stała się czysta,nośna,bardzo rozdzielcza.Prezentacja wysokich tonów jest znakomita pełna blasku,pięknie wybrzmiewająca a zarazem zróżnicowana.Dodam jeszcze że kultura jej prezentacji jest na wysokim poziomie(połączenie delikatności z rozdzielczością).

Chcę naprawdę szczerze podziękować P.Jurkowi za jego zaproponowanie i koordynowanie telefoniczne.

ps.o środku napiszę jak się odpowiednio "wygrzeje" Z-Standart bo na razie możemy w tym wypadku mówić o zmianach istotnych aczkolwiek subtelnych.

Andrzej

Panie Jurku.

Czy pojawiła się gdzieś w prasie recenzja Dobermann-ów w nowszej wersji MK II se. Jak wiadmomo "stara " wersja na głośniku śreniotonowym Visatona była bardzo dobrze oceniona. Czy jet szansa na recenzje nowej wersji ? Może zdawalo mi się, ale chyba czytałem że obiecana jest recenzja w High Fidelity tych paczek :-)

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

W najbliższym czasie raczej skupimy się na nowej serii o której już wcześniej pisałem.

Prawdopodobnie zdecydujemy się także na wysokiej jakości monitor.

Ilustracja poniżej.

 

Wracając do Dobermanna to po co Panu recenzja jeśli ma Pan te kolumny :)

Jest Pan dla siebie najlepszym recenzentem tym bardziej, że zastąpiły bardzo uznane i dobre kolumny :)

 

Poważniej to w stosunku do testowanej przez Highfidelity wersji zmiany są bardzo duże.

Kolumna jest 2,5 drożna co pozwala uniknąć degradującego dźwięk kondensatora w torze głośnika średniotonowego.

Dodatkowo modyfikowana 18-stka Seas wspomaga 26-stkę na basie.

W autorski sposób zaprojektowana i tłumiona jest komora głośnika średniotonowego.

W efekcie zniekształcenia są ekstremalnie niskie.

Zupełnie inna i znacznie sztywniejsza jest obudowa co ma wpływ na poprawę rozdzielczości na basie.

post-13845-0-63957900-1400783296_thumb.jpg

Moim skromnym zdaniem Dobermany to znakomite kolumny.

Pytanie było trochę prowokujące. Może pora aby produkty tak wyjątkowe mogły zaistnieć dla szerszego grona. Żeby do nich dotrzeć trzeba artykułów i recenzji. Ile jest takich osób, które kolumny kupią bez dobrej recenzji w prasie ? Boją się zaufać swojemu słuchowi, idą prostszą drogą czytając recenzję. Jeśli autor podkreśla walory brzmieniowe które podobają się danemu delikwentowi to już połowa sukcesu, i uspkojenie sumienia że pieniądze zostały dobrze wydane.

Pewnie można powiedzieć że prasa zeszła.. wiadomo gdzie. Ale są tacy którzy na tym tylko niestety opierają zakupy.

 

Konkludując: bezpieczniej jest kupić kolumnę uznanej marki która ma prasę (chociaż nie jest wybitna) niż kupić kolumnę wybitną ale bez prasy. Być może część audiofilów nie kupi kolumn (choć grają znakomicie) w obawie że potem będą problemy z odsprzedażą.

 

Rozwiązanie = kolumna wybitna z dobrą prasą. Być może jednak sprzedaż Pana satysfakcjonuje że nie musi Pan recenzować swoich produktów.

 

Ale Pan siedząc długie lata w "branży" to zapewne wszystko wie.

 

Przepraszam że trochę ogólnikowo ale wg mnie porządne HI-FI (albo jak kto woli przedsionek High - End) idzie w kierunku strasznego marazmu.

 

p.s. monitorek wygląda znakomicie !!

  • 3 tygodnie później...

Sprzedaję właśnie swoje amstaffy mini z mundorfami. Potrzebuję trochę więcej basu, więc zamówiłem u pana Herzyka amstaffy (bez mini).

 

http://allegro.pl/harpia-acoustics-amstaff-mini-mundorf-supreme-i4308172692.html

=>tadeo

Przedwzmacniacz accuphase c-11 a końcówka... szukam, teraz gra to, co mam czyli marantz mm500 + cd arcam23t. Pokój ma tylko 18 m2, więc niby za mało na amstaffy, ale ja lubię dużo basu, w razie gdyby było go jednak za dużo zatkam,któryś z bass-reflexów.

Czy ma ktoś z szanownych forumowiczów recenzję amstaffów w AudioVideo z 2006 roku? Będę wdzięczny za jej przesłanie... Oczywiście ja wiem jak grają amstaffy :) ale wielu nie wie i nie słuchało.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Znalazłem u siebie.

Przydało by się chyba pokazać szerszej społeczności co się wydarzyło od tamtej pory w konstrukcjach z rodziny Amstaff - na pewno pojawiły się nowe przetworniki które zamieniły "tajemniczy ogólnodostępny krajowy" produkt. Ja jako zadowolony użytkownik wyrobu Pana Jurka poczytałbym/zobaczył co tam w projektach? Jakieś prezentacje? Może AS 2014 z nowym produktem?

=> HarpiaAcoustics

 

Dziękuję!

Nie mniej uważam, że powinniście koniecznie zamieścić link do tej recenzji na swojej stronie.

strona wymagała by moim zdaniem "delikatnej" aktualizacji, przykład: nie wierzę, że od 2009 roku w firmie nie miało miejsca żadne istotne wydarzenie, którym Firma mogła by się pochwalić.

CD, pliki, analog

wieczorami słuchawki

Inna aktualizacja na stronie Harpii, to zmiana informacji w opicie Marcusów:

 

Marcusy łączą zalety konstrukcji 2 i 3-drożnych, eliminując

większość z ich wad. W tym miejscu nasuwa się pytanie: Dlaczego wszystkich modeli nie zaprojektowaliśmy jako 2,5 drożnych? Z prostego powodu: Marcus jest największą konstrukcją, jaką można poprawnie zaprojektować jako 2,5-drożną. Większe modele musza być 3-drożne z ich zaletami i wadami.

 

To zdaje się już nieaktualne, co potwierdzają kolumny Doberman mkII i Monk.

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.