Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Harpia Acoustics


Rekomendowane odpowiedzi

Zerknij lepiej do skanow testu amstaffa :) Na srodku jest Beyma, ten sam glosnik byl w monitorach Harpia Gaetano.

 

Stx byly na basie.

Edytowane przez meloV8
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

W pierwszej wersji Amstaff'a, STX były na basie a na środku wspomniana przez @meloV8 Beyma.

To do dziś bardzo dobry głośnik. Ma bardzo dobry napęd.

Jednak polipropylenowa membrana daje większe podbarwienia od aluminiowych Dayton.

Różnica jest wyraźnie słyszalna.

 

Trzeba jednak pamiętać, że dźwięk polipropylenu ma sporą rzeszę miłośników.

Edytowane przez HarpiaAcoustics
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Polipropylen ma tendencje do "pogrubiania" dźwięku i wyokrąglania krawędzi.

Złagodzenia i zmniejszenia szybkości.

 

Może dla niektórych to zalety my jednak wolimy dźwięk normalny.

  • 2 tygodnie później...

Witam !

 

Posiadam Harpie Marcus MK1 jeszcze w tej "brzydkiej" stolarce,

chciałem zapytać jakie są opcje upgradu tych kolumn bo słyszałem że

jest możliwość modyfikacji/wymiany zwrotnicy itd.

Jakie opcje i jak kosztują , i jak to się odbywa w praktyce (wysyłam same zwrotnice )?

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Oczywiście można poprawić jakieś niuanse ( terminal, kolce ) ale już okablowanie czy elementy zwrotnicy są tam bardzo przemyślane i znakomite. ( Mills, cynowy SCR, wszystkie cewki powietrzne, kondensatory MKP, kable Kimber i Belden)

Pewną poprawę daje jedynie wymiana plastikowego korektora fazy 18-stki na miedziany.

Zmniejsza to zniekształcenia i podnosi minimalnie skuteczność.

Nie da się tego jednak zrobić przez forum :)

 

W efekcie najefektywniejszym sposobem "tuningu" Marcusa jest wymiana na model Dobermann.

Oczywiście można poprawić jakieś niuanse ( terminal, kolce ) ale już okablowanie czy elementy zwrotnicy są tam bardzo przemyślane i znakomite. ( Mills, cynowy SCR, wszystkie cewki powietrzne, kondensatory MKP, kable Kimber i Belden)

Pewną poprawę daje jedynie wymiana plastikowego korektora fazy 18-stki na miedziany.

Zmniejsza to zniekształcenia i podnosi minimalnie skuteczność.

Nie da się tego jednak zrobić przez forum :)

 

W efekcie najefektywniejszym sposobem "tuningu" Marcusa jest wymiana na model Dobermann.

 

Jaki koszt "Pewną poprawę daje jedynie wymiana plastikowego korektora fazy 18-stki na miedziany" ?

 

Dzięki za odpowiedź....

Pytanie do Pana Jerzego: czy w zwrotnicach Keith jest cokolwiek do poprawienia, co dałoby wymierne korzyści?

Dlaczego przestały być produkowane? Czy Doberman oferuje znacznie lepsze brzmienie?

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Pytanie do Pana Jerzego: czy w zwrotnicach Keith jest cokolwiek do poprawienia, co dałoby wymierne korzyści?

Dlaczego przestały być produkowane? Czy Doberman oferuje znacznie lepsze brzmienie?

 

 

Sądzę, że nie.

Oczywiście wymiana kondensatora gołośnika wysokotonowego może wnieść słyszalną różnicę ale pozostaje pytanie czy to na pewno jest lepsze.

W tych kolumnach jest znakomity Hovland lub ( zależnie od daty wytworzenia) cynowy SCR. To samo dotyczy okablowania.

 

Keith nie dał się przeprojektować na wersję 2,5 drożną i dlatego wypadł z oferty.

 

W nowym rozwiązaniu ( 2,5-drogi ) widzimy kolosalną zaletę w postaci braku kondensatora w torze głośnika średniotonowego.

Degraduje on dźwięk w bardzo istotny sposób ponieważ wartości w tym miejscu sięgają 68-100uF a takich kondensatorów wysokiej jakości nie ma.

Nawet gdyby były, to były by koszmarnie drogie a i tak ten najtańszy czyli ten którego nie ma jest lepszy :)

 

W związku z powyższym i nie tylko, Doberman jest kolumną lepszą.

Jedynie spójne są na najwyższej górze.

Edytowane przez HarpiaAcoustics

W związku z powyższym i nie tylko, Doberman jest kolumną lepszą.

W związku z tym, że na tą chwilę na przesiadkę na Dobermany mnie nie stać mam inne ciekawe pytanie:

 

jakby Pan ocenił przyrównanie Keith do Amstaff / Amstaff Grand?

 

W kontekście degradującego dźwięk kondensatora na przetworniku średniotonowym nasuwa się jedna myśl - że można darować sobie uganianie się za konstrukcjami 3 way czy 4 way, że nawet w Nautiliusie itp ten dźwięk będzie tak samo zdegradowany...

 

Z innej strony - czy zwykłe wyrzucenie kondensatora z toru średniotonowego bardziej zdegraduje dźwięk niż podczas jego obecności czy też polepszy spójność ale skróci czas żywotności głośnika średniotonowego? Co wtedy się stanie? Jak Pan to widzi, Panie Jurku? :)

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Zacznę od rzeczy oczywistych.

Nie da się usunąć kondensatora głośnika średniotonowego z kolumn trójdrożnych.

Kolumna będzie grać źle a głośnik ulegnie przeciążeniu i zniszczy się.

 

4-way jest bez sensu.

Nie ma żadnych zalet ponad 3-way a za to mnóstwo wad.

 

Keith jest wyraźnie lepszy od Amstaff.

Amstaff Grand to trochę inna bajka ponieważ ( pomijając spójność czasową) jest on konstrukcyjnie bliżej Marcusa, Dobermanna czy Monk niż serii First Order z której teoretycznie się wywodzi.

 

Dalej już nic nie jest proste:)

Moim zdaniem potencjał kolumn ( wszystkich ) jest wykorzystywany bardzo rzadko.

W prostej linii Doberman jest lepszy od Keith ale to nie oznacza, że wszystkie sprzedane Dobermany grają w domach użytkowników lepiej od Keith.

Od , czasami niewielkich różnic między kolumnami ważniejsza jest konfiguracja a już na pewno akustyka.

 

U jednego z użytkowników Amstaff Grand gra tak, że w innym miejscu Monk nawet się do tej jakości nie zbliża.

Jednak druga kolumna jest z wielu powodów lepsza i jej potencjał jest znacznie wyższy.

 

Proszę także pamiętać, że wielkość ma znaczenie :)

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Chodzi o akustykę pokoju i ustawienie kolumn?

 

Zdecydowanie o akustykę i dobranie reszty systemu.

 

System to:

Lumin T1

Krell S550i

Okablowanie: wysokie modele Tara Labs.

 

Amstaff Grand jest w tym towarzystwie najtańszy i mnie samego wprowadził w osłupienie :)

Edytowane przez HarpiaAcoustics

Zacznę od rzeczy oczywistych.

Nie da się usunąć kondensatora głośnika średniotonowego z kolumn trójdrożnych.

 

Teoretycznie mozna to zrobic w oparciu o zwrotnice szeregowa, bez kodensatorow nie tylko w torze sredniotonowym ale i wysokotonowym. Niestety aby to dzialalo, trzeba by bylo starannie wyselekcjonowac glosniki i raczej nie ma szans aby dalo sie to zrobic z metalowymi membranami.

Edytowane przez meloV8

Keith jest wyraźnie lepszy od Amstaff.

Przyznam, że Keith, pomimo swojej trójdrożności grają (przynajmniej u mnie 44m2 ze średnią akustyką) bardzo dojrzale i prawdziwie (naturalnie), lekko -w sensie bez wysiłku (18W na triodzie Xindaka mt-3 bez problemu daje radę), przejrzyście i dynamicznie. Powiem szczerze, że nie dostrzegam jakiegoś dyskomfortu z powodu 3 way, dla mnie jest w miarę spójnie, a scena, rozmieszczenie pozornych źródeł itd wg życzenia (zależne od elektroniki). Ocena kolumn pod względem stereofonii, detaliczności, głębi czy szerokości sceny w tym przypadku traci dla mnie sens, są tak doskonałe. Jednak jeśli można jeszcze lepiej to będę zbierał na Dobermany :)

Czy jest Panu znane jakieś "wyjątkowo synergiczne" połączenie Keith z jakimś wzmacniaczem i źródłem? Jak na razie to wszystko, co podłącze brzmi co najmniej ciekawie, więc może jakaś wskazówka na skróty? :)

 

pomijając spójność czasową

W jakiej odległości od kolumny występuje punkt idealnej spójności czasowej dla Keith? Było to jakoś precyzyjnie mierzone?

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Rozpocznę od pytania drugiego.

 

Oczywiście pomiary były robione.

Keith i inne kolumny z serii TimeCoherent powinny być słuchane z odległości minimum 2,2 m.

Maksymalna odległość nie jest określona ale należy pamiętać, że wraz z każdym metrem od kolumn spada skuteczność głośnika wysokotonowego.

 

 

"pytanie pierwsze"

 

Jak pisałem wcześniej 3 way nie niesie jakiegoś dramatycznego kataklizmu.

Jednak jeśli poruszamy się w najwyższych strefach jakości dźwięku to 2,5 way powinno grać lepiej.

Trzeba pamiętać o innych czynnikach które mogą być bardziej istotne.

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Ponieważ pojawia się multum zgłoszeń na panel i kompletnie niepotrzebnego podgrzewania atmosfery. A osoba która dokonała działań moderatorskich na feralnym wpisie jest nieobecna, więc wypowiem się, pomimo że zazwyczaj nie komentuję działań w których nie uczestniczyłem. Ale wymaga tego sytuacja i kompletnie zbędne podgrzewanie atmosfery.

 

Przy usuniętym poście istnieje notka administracyjna z godziny 17:12 : "usunięte na prośbę autora". To powinno rozwiać niezdrowe emocje i wątptliwości, które niektórzy prezentują, kto, kiedy i dlaczego usunął post.

 

Reszta offtopu, która później w związku z tym powstała idzie do usunięcia. I dalsze dywagacje w tej kwestii są zbędne. Jeśli ktoś ma wątpliwości i pytania do administracji, zapraszamy do technicznego wątku przypiętego na Bocznicy. Tutaj proszę nie śmiecić zbędnym offtopem w wątku klubowym.

Edytowane przez SlawekR

Reszta offtopu, która później w związku z tym powstała idzie do usunięcia.

Moderacja powinna patrzeć co usuwa, a nie wszystko jak leci. Przykładowo w usuniętych wpisach była odpowiedź p. Jurka na pytanie:

W jakiej odległości od kolumny występuje punkt idealnej spójności czasowej dla Keith? Było to jakoś precyzyjnie mierzone?

Myślę, że pit80 zdążył przeczytać.

 

Jeśli nie napiszę ponownie.

 

Tak, Panie Jurku, zdążyłem przeczytać, dziękuję serdecznie za odpowiedź. Jednak chciałbym jeszcze dopytać, czy poleca Pan jakieś szczególnie zgrywające się klocki z Keith?

 

Do moderatorów: dziękuję za usunięcie zbędnego offtopicu i za to cenię moderację, ale przy okazji faktycznie został usunięty ciekawy, myślę, że i także dla innych, wartościowy merytorycznie wpis HarpiaAcoustics.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Moje ulubione zestawienia do Time Coherent to Krell, Audio Research i kilka innych.

Niezwykle z Monk zagrał system Linn Climax.

Marcus najlepiej jak słyszałem grał z Naim 250

 

Tańsze serie grają super z Krell, Xindak, Cyrus , Rega,NAD i podobnymi brzmieniowo.

Sporo użytkowników gra na Amstafach z Roksan i są bardzo zadowoleni.

 

Prawdopodobnie jest jeszcze wiele dobrych konfiguracji.

 

Trzeba pamiętać, że nasze kolumny są bardzo transparentne i pokazują wszystkie wady klocków po drodze.

Mogą zagrać super w znakomitym zestawieniu i fatalnie w przypadkowym.

 

p.s. CA......odpada :)

Edytowane przez HarpiaAcoustics

A ja proszę o podpowiedź w sprawie DAC-a, który nie zrujnuje budżetu do duetu Amstaff+PA-M integra. Ostatnio porównałem mojego Stelmacha 04 z Heglem 25 - no i Hegel jednak trochę lepszy w skrajach pasma ale cenowo to już przepaść. Szukam czegoś tańszego niż ów Hegel.

Pozdrawiam !

PS PA-M gra u mnie pod każdym względem lepiej niż Roksan caspian

Tańsze serie grają super z Krell, Xindak, Cyrus , Rega,NAD i podobnymi brzmieniowo.

Sporo użytkowników gra na Amstafach z Roksan i są bardzo zadowoleni.

Ja próbowałem moje Amstaffy w konfiguracji z Roksanem Kandy2 i do końca nie byłem zadowolony. Może należałoby porównać bardziej z Caspianem?

 

Prawdopodobnie jest jeszcze wiele dobrych konfiguracji.

Zapewne tak, poleciłbym Hegla, nie wiem jak nowsze modele ale stary H1 doskonale wpasował do Amstaff-ów

 

A ja proszę o podpowiedź w sprawie DAC-a, który nie zrujnuje budżetu do duetu Amstaff+PA-M integra. Ostatnio porównałem mojego Stelmacha 04 z Heglem 25 - no i Hegel jednak trochę lepszy w skrajach pasma ale cenowo to już przepaść. Szukam czegoś tańszego niż ów Hegel.

Pozdrawiam !

PS PA-M gra u mnie pod każdym względem lepiej niż Roksan caspian

I tutaj też podłączyłbym się z pytaniem. Co do Amstaff Mini + H1 co dało by realną wartość dodaną. Też rozważam Hegla, np HD20 używkę, MDAC-a...HD11 - od 2 miesięcy zbieram się do posłuchania w zestawie ale jakoś do tej pory mi nie poszło. Wymogiem oprócz wartości sonicznych są XLR-y.

CD, pliki, analog

wieczorami słuchawki

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

1siedem

 

Hm.

Długi czas używałem u siebie M2Tech i uważam, że za swoje pieniądze to mistrzostwo świata.

Może warto spróbować.

 

Jednak , jeśli Hegel 25 był tylko trochę lepszy od Stelmacha to trzeba .....pozostać przy drugim i poszukać innego miejsca do poprawy dźwięku w swoim systemie.

 

eddielublin

 

Najmniej doświadczeń mam z Roksanem i dlatego wymieniłem go trochę jako dodatek.

 

Trudno mi Wam doradzać bo dość istotnym elementem jest akustyka pomieszczenia.

 

Ja będę zmierzał w stronę:

http://www.calyxaudio.com/cgi/bbs/board.php?bo_table=T_product&prodNo=1&eng=1

 

lub:

https://mytekdigital.com/hifi/products/manhattan-dac/

 

Plus

 

Duo 300

http://krellonline.com/stereo-amps.html

To chyba najsensowniej przemyślany wzmacniacz wykorzystujący sensowne, dostępne technologie.

 

p.s. szwajcarskie wydmuszki lepszy mają tylko marketing:)

Odpowiem jeszcze w sprawie Hegla- był odsłuchiwany przez RCA a wieść gminna niesie, że należy go podpinać przez SLR-y, co zamierzam wkrótce uczynić. Podzielę się wrażeniami oczywiście.

Przez RCA był zauważalnie lepszy od Stelmacha ale przepaści nie było.

Pozdrawiam serdecznie z Lublina

Edytowane przez 1siedem

Ja grałem z M-dac i było b. dobrze .

trzeba zatem koniecznie mu się "przysłuchać", z tym, że w Lublinie to słabo z dostępnością, trzeba kombinować chyba jakieś kurierskie wypożyczenia...

Najmniej doświadczeń mam z Roksanem i dlatego wymieniłem go trochę jako dodatek.

 

Trudno mi Wam doradzać bo dość istotnym elementem jest akustyka pomieszczenia.

no właśnie problem jest taki, że akustyki nie ma...otwarty salon z kuchnią.

 

A kierunek w którym Pan będzie zmierzał, chętnie bym posłuchał gdyby plany się zrealizowały...do którego zestawu kolumn by były dopasowane?

CD, pliki, analog

wieczorami słuchawki

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.