Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  257 członków

Technics Klub
IGNORED

Klub fanów firmy TECHNICS


Rekomendowane odpowiedzi

 

Wiadomo, ja nie bralem pod uwage specjalnie zrobione highend sluch. wzmacniacze.

Porownuje tylko (usredniona) jakosc wbudowanych sluchawkowych wyjsc w zmacniaczach z lat 60-70tych nawet czesciowo 80tych z pozniejszymi wzmacniaczmi.

Te starsze uzywaja czesto oddzielne stabilizowane zasilanie i spora zaawansowana plyte dla swojego sluchawkowego wzmacniacza.

Nowsze konstrukcje olewaja sprawe wsadzonym podprzecietnym opampem.

Podobna sytuacja jest przy wbudowanych przedwzmacniaczach MM-MC Phono.

W nowe wzmacniacze czesto nie warto wogole gramofon podlaczac.

To ze istnieja wyjatki w obie strony nie zmienia tego faktu.

Jezeli ktos ale sluchawki uzywa na codzien i oczekuje najwyzsza jakosc dzwieku, zgadzam sie, inwestycja w samodzielny top wzmacniacz sluchawkowy moze byc koniecznoscia.

Ja sluchawki do sluchania w domu nie uzywam.

Jezeli bym sie ale zdecydowal, bral bym pod uwage tylko podlaczenie sluchawek bezposrednio pod glosnikowe wyjscia koncowki mocy.

Ta opcja byla jedna z pierwszych i wedlug mnie jedna z najprostszych i jednoczesnie najlepszych.

 

Ogólnie nie daje się do wzmacniaczy i CD końcówki wzmacniacza słuchawkowego tej klasy co np. w http://www.gracedesign.com/products/m920/m920.htm Słuchałem to zarówno w Nagrze CDC za 65'000zł jak i w Technicsie SL-P1200 Jest jakaś ogłada,kontrola przyzwoicie ale bez fajerwerków; fajerwerki należy sobie załatwić ekstra.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

.

 

Elektroboy jest czego pozazdrościć ;)

 

Uważam podobnie jak Ty, że w wielu starszych wzmacniaczach były bardzo dobrej klasy wyjścia słuchawkowe. Właśnie takie korzystające z końcówki mocy "kolumnowej"

 

Rafaell.s.cable nie wiem czego Ty słuchałeś, ale ja miałem w domu wiele różnych oddzielnych wzmacniaczy słuchawkowych uznanych producentów i rekomendowanych na forach i w prasie do około dwóch tysięcy złotych i najlepiej z nich wszystkich zagrał mi wzmacniacz zintegrowany Luxman L-530. Oczywiście jeśli chodzi o wzmacnianie słuchawek dynamicznych czy nawet ortodynamicznych.

 

Czyli dorzucone dodatkowo wyjście słuchawkowe do zwykłego wzmacniacza ;)

 

Jeśli chodzi o zintegrowane urządzenia DAC ze wzmacniaczem słuchawkowym porównywałem ostatnio Audiolaba M-DAC i Q-DAC plus 8000CD i też były słabsze od zabytkowego Luxa.

 

Oczywiście nie twierdze, że mój Lux to najlepszy wzmacniacz słuchawkowy na świecie. Na pewno są lepsze tylko za ile? Jeśli ktoś nie musi napędzać jakiś wymagających szczególnych wzmacniaczy słuchawek np. elektrostatów, to zanim wywali grube pieniądze na oddzielny wzmacniacz słuchawkowy radzę porównać czy coś mu to wniesie do systemu.

Edytowane przez juras_h

Problem polega na przejsciu sygnalu przez opampy. miniaturyzacja jest niestety najwiekszym zlem audio. to tak waskie gardlo, ze nawet te najlepsze chipy degraduja i kompresuja dzwiek. bez wyjatku!

im starsze i wieksze tranzystory, tym wieksze przewody wewnatrz i tym lepszy , mniej zkompresowany dzwiek (zakladajac porownywalne, poprawne konstrukcje).

no i nie na darmo ogolbie uznany za najlepszy sluchawkowy wzmacniacz swiata (razem ze sluchawkami) jest Sennheiser Orpheus na lampach. za jeho pelna wersje znawcy moga diablu dusze zaprzedac :)

post-49876-0-37359100-1414072781_thumb.jpg

Edytowane przez elektroboy
Gość stary bej

(Konto usunięte)

 

Problem polega na przejsciu sygnalu przez opampy. miniaturyzacja jest niestety najwiekszym zlem audio. to tak waskie gardlo, ze nawet te najlepsze chipy degraduja i kompresuja dzwiek. bez wyjatku!

im starsze i wieksze tranzystory, tym wieksze przewody wewnatrz i tym lepszy , mniej zkompresowany dzwiek (zakladajac porownywalne, poprawne konstrukcje).

 

Aż nie wierzę własnym oczom, że takie rzeczy można wypisywać.

Bardziej byłbym skłonny uznać za prawdę "efekt pamięciowy" jaki występuje w przypadku elementów półprzewodnikowych na krzemowej podstawie i że to zjawisko ma jakiś negatywny wpływ na brzmienie.

A zjawisko to zostało dostrzeżone i (chyba) skutecznie wyeliminowane przez takie firmy jak Lavardin i Hegel - do poczytania http://www.mojeaudio.pl/images/stories/2014_07_07/rec_lavardin.pdf

Jezeli ktos nie wierzy, ze wewnetrzy przewod smd opampa, czyli wlokno grube pol mikronu, nie widoczne golym okiem, nie ogranicza dzwiek w zasadniczy sposob, czesto jednoczesnie uzywajac highend interkonekty grube prawie jak reka, to jego sprawa.

Moje doswiadczenie mowi, ze tylko wlasciwe przewody odpowiedniego przekroju moga zabezbieczyc przenos audio sygnalu (prawie) bez strat. Niestety w scalakach nie da sie tego osiagnac, w smd to juz w ogole tragedia. Nie mowiac o kolejnych aspektach degradacji w pn czy np przejsciu, lacznie z efektem pamieciowym naprzyklad. Mialem w domu juz grubo ponad setke nalepszych i najdrozszych tranzystorowych preampow i koncowek historii szukajac kombinacje, co przebila by lampe. Niestety nie znalazlem taka.

Dla tego stawiam oryginalnego Moet 20 letniego szampana dla tego, kto zademonstruje w moim 100% lampowym systemie swoj preamp/koncowke zbudowane na scalakach/tranzystorach, ktore nie zkompresuja dzwiek. w porownaniu z lampa.

Jezeli by mi taki sprzet pokazal, zmienie zdanie, preprosze i nawet podziekuje tej osobie za pomoc.

Ale jestem pewnien, ze w zamiast tego najprawdziepodobniej bede mial o kolejnego szampana wiecej.

Nie zartuje, mysle to powaznie, zapraszam, mieszkam w Wawie. Kazde takie porownanie duzo daje wiedzy i nawet fajnie bywa :)

Edytowane przez elektroboy

Może ktoś ma ochotę na oryginalnego pilocika?:)

http://allegro.pl/pilot-technics-eur64798-oryginal-do-cd-i4744779683.html

"Skąpski idzie na ambasadora, wysiada, rozumiesz? A jak on poleci, to poleci Korszul, poleci też Broński i zgadnij kto po nich poleci? Po nich polecę ja! To znaczy ja bym poleciał, gdyby nie Kazik i to dozorostwo."

Witam, od jakiegos czasu przymierzałem się do załozenia kolekcji magnetofonów Technicsa. Pomysł został wdrozony a jego efektem jest zakup pierwszej maszyny, która to dawno temu była moim pierwszym deckiem Technicsa a mianowicie RS-B405. Kolejnym urządzeniem będzie RS-B605, są już pierwsze pertraktacje:) Pozdrawiam klubowiczów

  • 2 tygodnie później...

Może ktos z osób z forum słuchał/oglądał nowe klocki technicsa oraz kolumny na tegorocznym Audio Show. Jak wrażenia wizualne/odsłuchowe ?

Edytowane przez mateusz(ek)

Może ktos z osób z forum słuchał/oglądał nowe klocki technicsa oraz kolumny na tegorocznym Audio Show. Jak wrażenia wizualne/odsłuchowe ?

 

Ja słuchałem i chyba nic złego się nie da o nich powiedzieć . Chetnie dla porównania posłuchałbym sobie starej serii 5000 czy 7000. Lepiej grały dla mnie tylko Focal Utopia ( no i lampki , ale to inna bajka) a pozatym Technics grał grubo. Bo obejsciu całej wystawy wróciłem jeszcze raz posłuchać i grały również małe głosniczki podstawkowe i również wrażenie pozytywne. Poza tym końcówka to naprawdę gigant !!

Ja słuchałem i chyba nic złego się nie da o nich powiedzieć . Chetnie dla porównania posłuchałbym sobie starej serii 5000 czy 7000. Lepiej grały dla mnie tylko Focal Utopia ( no i lampki , ale to inna bajka) a pozatym Technics grał grubo. Bo obejsciu całej wystawy wróciłem jeszcze raz posłuchać i grały również małe głosniczki podstawkowe i również wrażenie pozytywne. Poza tym końcówka to naprawdę gigant !!

Najwiekszym pozytywnym zaskoczeniem dla mnie i moich znajomych, kochajacych Technics, byl dzwiek z malych glosnikow.

W tak wielkiej sali naprawde rewelacja. Z koleji rozczarowal mnie MIDI rozmiar komponentow tanszej, jednak wciaz bardzo drogiej serii. Czekalem fullsize.

Duze kolumny niestety nie mogly w pelni pokazac swoja pelna jakosc oraz potencjal ze wzgledu na fatalne ustawienie systemu.

Przednia linia glosnikow byla mocno pod skosem ok. 30 stopni do linii sluchaczy!!!!!

Widocznie na wlasciwych (firmowych) miejscach siedza osoby raczej nie za bardzo sie znajace na podstawach audio.

Z drugiej strony uprzejmosc obslugi byla duzym plusem.

Za ich zgoda bylo mozna podejsc nawet od tylu systemu i popatrzec na gigantyczne terminale koncowki R-1 :)

 

IMG_3721_zps04b99ce1.jpg

 

IMG_3719_zps6c7e706e.jpg

 

Edytowane przez elektroboy

Witam.

Ci co byli na Audio Show i byli obecni na debiucie marki Technics - jak wrażenia? Jak wypadły kolumny podłogowe? Co do technologii samych przetworników, to chyba coś podobnego, a może to samo co chociażby SB-RX70 (http://www.thevintageknob.org/technics-SB-RX70.html). Tak mi się coś zdaję. Wzmaki to już klasa D, więc przy szybszej muzyce powinno być teoretycznie nieźle?

 

Pozdrawiam

Marcin

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Słuchałem dużego systemu w niedzielę rano. Od obsługi dowiedziałem się, że przed AS ten zestaw nie był jeszcze używany. Puściliśmy z pendrive'a Accept oraz H. Zimmera Pirates of Carribean. Według mnie system potrzebował "wygrzania". Generalnie było nieźle, ale brakowało trochę wigoru. Zimmer brzmiał bardzo przyjemnie. Aż gęsiej skórki dostałem. Jednak uważam, że 40 000 € za tę końcówkę, przedwzmacniacz i kolumny to trochę za dużo. Choć to i tak taniej niż same kolumny JBL K2 S9900. ;)

Sony CDP-557ESD -> Inakustik Monitor Lemnos ->; Sony HAP-Z1ES -> Inakustik Excellence -> Sony TA-E80ES -> Inakustik Excellence -> Sony TA-N55ES/N80ES (bi-amp) -> Kimber Kable 8TC -> Jbl TL260.

  • 3 tygodnie później...

Pod poniższym linkiem będą się pojawiać nowości, wywiady z konstruktorami i oryginalne Japońskie testy nowych klocków Technicsa :

 

http://www.phileweb.com/topic/?TECHNICS

Edytowane przez Krak_oN

odradzanej marki

Raczej "odradzającej się".

Sony CDP-557ESD -> Inakustik Monitor Lemnos ->; Sony HAP-Z1ES -> Inakustik Excellence -> Sony TA-E80ES -> Inakustik Excellence -> Sony TA-N55ES/N80ES (bi-amp) -> Kimber Kable 8TC -> Jbl TL260.

  • 3 tygodnie później...

Wybaczcie że zmienię temat na vintage. Czy możecie polecić kogoś solidnego, kto zerknąłby w mojego wzmaka SU-V8? Potrzebuję, żeby jakieś kompetentne ręce sprawiły, że przełączniki źródła sygnału będą trafiały idealnie i nie będą trzeszczały. To samo dotyczy pokrętła treble, który delikatnie szumi....Ktoś pomoże? Z góry dzięki.P

hehe i ja się zapiszę bo miałem kiedyś szumofon Technicsa - SA-DX 750 , jak byłem młody było to marzenie dosłownie wszystkich chłopaków . Ale syk z tylnych głośników efektowych mnie omal nie zabił szok - tak czy siak wspomnienia pozostały

hehe i ja się zapiszę bo miałem kiedyś szumofon Technicsa - SA-DX 750 , jak byłem młody było to marzenie dosłownie wszystkich chłopaków . Ale syk z tylnych głośników efektowych mnie omal nie zabił szok - tak czy siak wspomnienia pozostały

Michał, tak jak napisałeś "miałeś kiedyś". Ja dla odmiany wciąż posiadam i chętnie poczekam na podpowiedź zorientowanych forumowiczów. P

Pamiętam, jak stały takie "wieże" w sklepach, nie tylko tej firmy. Młodość mi się przypomina, choć akurat te serie to już nie ten stary dobry Technics :)

post-15740-0-15978100-1420661371_thumb.jpg

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Mam 3 klocki Technicsa, które odkupiłem jakieś 10 lat temu od znajomego - SU-V900, SL-PS900, ST-GT550. Ostatnimi czasy więcej stoją, niż grają i dla części sprzętu przydałby się dogłębny przegląd. Szukam w związku z tym jakieś zaufanego serwisu w Warszawie lub bliskich okolicach. Chodzi mi o kogoś, kto faktycznie ma pojęcie o tego typu sprzęcie i nie miał wpadek w kategorii 'uczciwość' ;) Miałby ktoś do polecenia jakieś miejsce?

Pewnie jak zwykle kopiuj wklej z ebay DE na PL ;)

 

A poniżej można zobaczyć Japońskich inżynierów Technicsa na kolejnej prezentacji nowych klocków :

 

http://www.phileweb.com/news/audio/201501/22/15436.html

Edytowane przez Krak_oN

Są już pierwsze testy referencynego zestawu Technics. Zamieszczone testy pochodzą z Audio. Wszystkie elementy zakwalifikowały się do czołówki tej klasy i aktualnie są najlepszymi urządzeniami na świecie!!! Technics wyprzedził wiele znanych marek min.T+A, Krell, Naim, Wadia, Accuphase, McIntosh, B&W, Martin Logan, KEF itd... Może teraz wszyscy zaciekli przeciwnicy zmienią zdanie, ale pewnie i tak dalej będą narzekać :-) Według pisma Audio: "minusów - brak" :-)

post-10047-0-54183400-1422093439_thumb.jpg

post-10047-0-73788400-1422093446_thumb.jpg

Edytowane przez pio01

Miał ktoś do czynienia z mini wierzą TECHNICS SE-HD501? szukam czegoś małego do 400-500 zł. Ma to grać w sypialni około 13m2. Raczej do cichej muzyczki, aczkolwiek czasem ma zagrać głośniej. Nada się to? Nie ukrywam że wybór padł na to z powodu wyglądu. Podoba się i mi i żonie.

Ta mini wieżyczka gra poprawnie, nie ciepie basem, jest jakieś stereo, jakieś plany. Jednak czy "Nada się?" to subiektywna ocena. W moim odczuciu spoko całkiem. Te kolumienki nie są najgorsze jak na taką mini wieżę, pewnie dlatego nawet to gra.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.