Skocz do zawartości
IGNORED

Katastrofa Tu 154M, teorie spiskowe...


foxbat

Rekomendowane odpowiedzi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Filut, 12 Maj 2010, 22:51

 

>KGB podmieniło komuś telefon. A ten zakłócił działanie przyrządów samolotu...

 

 

to zbyt łatwe do wykrycia, musiało być nie do wykrycia,

w czasie wojny kacapy szczuli psami obwieszonymi granatami niemieckie czołgi, pamietam moje wzburzenie gdy jako dziecko dowiedzialem się o tak haniebnym nie szanowaniu psiego życia przez kacapow,

 

tym razem mogli na przyklad poszczuc tutka jakimiś tresowanymi bocianami co wpadły do silników albo coś?

 

tak też moglo byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filut, 12 Maj 2010, 22:51

 

>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a pamietacie tych dwoch wyluskanych ostatnio z Ery, tej co to w niej pracowal/nie pracowal Bondaryk

billingi beda na zamowienie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jozuehyt

niewiele? - może i mniej ale groby na warszawskiej Woli przy parku Sowińskiego to właśnie cywilnych mieszkańców pędzonych przed czołgami

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko w temacie. W przypadku tak absurdalnej katastrofy, teorie spiskowe są najbardziej realne. Prawdy o tym wypadku nie dowiemy się nigdy, albo dowiedzą się ludzie za dziesiątki/setki lat,gdy nas już nie będzie. Ruskim nie należy nigdy ufać. Jasne jest kto jest odpowiedzialny za wypadek! Od razu było jasne. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do tego, jest śmieszny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam tego nie wymyśliłem ale dostałem w emailu

DWA SAMOLOTY SMOLEŃSK - KATYŃ

Prezydent Kaczyński i wszyscy inni znajdujący się na pokładzie samolotu lecącego na uroczystości katyńskie nie zginął w samolocie, który rozbił się kolo lotniska w Smoleńsku - jak to pokazano całemu światu ale w innym miejscu.W Smoleńsku rozbił się samolot bliźniak. Bliźniak ten był pusty - bez pasażerów i załogi. Przypuszczalnie chciano mieć absolutna pewność skutków zamachu i dlatego zamordowano wszystkich poprzez stracenie samolotu prezydenta i rozbicie go w ustronnym miejscu, gdzie ofiary można było rzeczywiście dobić o ile ktoś by przeżył. W Smoleńsku rozbił się jedynie samolot bliźniak, który został spreparowany jedynie do upozorowania katastrofy z winy pilota. W Tv widać było rozbity samolot ciał ofiar nikt nie widział. Konstrukcja bliźniaka była specjalnie przygotowana do rozpadnięcia się, na mnóstwo kawałków zdemolowanej konstrukcji na dużej przestrzeni miejsca upadku. To celem ukrycia właśnie faktu braku ciał ofiar w samolocie rzekomo prezydenckim. Pierwsi spontaniczni świadkowie na miejscu rozbicia samolotu Tu-154, np. polski kamerzysta telewizyjny oraz polski ambasador w Moskwie Bahr, stwierdzili zgodnie, że nie widzieli ciał ani zabitych, ich porozrzucanych szczątków, a takie być powinny,(vide Las Kabacki, były szczątki, rzeczy a tu nic, pustka jakby samolot był faktycznie pusty), ani rannych, ani żadnych rzeczy, etc, rozsypanych wokół, co jest normalne w takich tragediach i przy tak rozbitym samolocie.. Szczególnie ważne tu jest zeznanie kamerzysty, który był a Kabatach i widział jak wygląda miejsce katastrofy lotniczej w chwili tuż po zderzeniu samolotu z ziemią. Brak ciał zabitych lub rannych, obaj świadkowie podkreślali ze zdumieniem i pełna świadomościowa niezwykłości tego faktu. Ciał ofiar nie widział ani ten polski kamerzysta ani następni operatorzy , którzy filmowali strażaków polewających wrak woda. Ani jeden raz kamera okazała coś co mogło przypominać ciało ofiary katastrofy. Ciała te powinny przecież znajdować się w samolocie oraz obok. Samolot ten leciał z niska prędkością a konstrukcja miała być nienaruszona do chwili uderzenia w ziemie. Dodatkowo gałęzie lasu oraz miękkie podłoże powinny wybitnie amortyzować uderzenie co powinno umniejszyć efekt ew. rozrzutu ciał. Gdyby w samolocie bliźniaku byli ludzie to widać by było też ciała ofiar wypadku, szczątki, ubrania, a tu dosłownie nic. Kamery nie okazały też ani plandek lub koców, które w takich wypadkach narzuca się, na ciała zabitych, worków na ciała czy ich szczątki. Na wszystkich ujęciach kamer brak takich śladów przykrycia ewentualnych ciał, czy ich szczątków. Do miejsca wypadku nie podjechała ani jedna karetka nie przybył nikt z personelu medycznego. Pokazano tylko trumny przy w wożeniu ich na miejsce wypadku jaki i przy wywożeniu ich do Moskwy zdezolowanym gruzawikiem. Pytam po co na lotnisku był zapas trumien na 132 osoby?, czy to rosyjski standard?, bo lista pasażerów im podana tydzień wcześniej liczyła właśnie 132 osoby..Co było w trumnach nikt nie widział. Pakowanie skrwawianych ciał ofiar katastrofy pozostawia ślady krwi na ubraniu personelu ratunkowego jaki sprzęcie ratunkowym. Tu ani ratownicy nie mieli śladu krwi ani materiał trumien nie został zakrwawiony w sposób widoczny.Władze Smoleńska grotesko wręcz podały , że wszyscy zginęli. Podczas kiedy nie wiedziano nawet ilu było zabitych - nie umiano podać żadnej cyfry. Cyfrą, było: wszyscy zabici.W przypadku takiej katastrofy podaje się, ilu ciał doliczono się, wśród zabitych a ile ciał możne brakować - zaginieni. Widać tu wcześniej zaplanowane komendy zaprojektowane za biurkiem i nie mające pokrycia w realnych raportach o faktycznym zdarzeniu. Oprócz oceny działań ratunkowych dochodzi tu aspekt oszacowania technicznego uszkodzenia samolotu. Kiedy w pierwszych doniesieniach podawano , ze wszyscy zginęli i samolot został doszczętnie zniszczony w trakcie katastrofy, TVP Info pokazywała swymi kamerami - w tle takich właśnie komentarzy -wyraźny dobrze zachowany kształt kadłuba samolotu.Kadłub - w części środkowej - leząc na ziemi wyglądał być w bardzo dobrym stanie! Leząc lekko skośnie do osi kamery ukazywał wyraźnie swe wnętrze,które wyglądało na dobrze zachowane choć wskazujące na ślady braku tak foteli jak półek bagażowych itp. Wyglądało to jakby nastąpił tam wybuch , który wymiótł wszystko ze swego wnętrza. Coś tak jak skorupka jajka bez swej zawartości. Na pokazywanych zdjęciach video widać było tak jakby cześć cylindryczna kadłuba została rozdarta na kawałki. Przekrój tego rozerwania był charakterystycznie postrzępiony regularnie - tez jak skorupka jajka - co było widokiem niezwykłym przy takich zderzeniach. To postrzępienie mogło być także podobne do rury lub łuski pocisku , które zostały rozerwane silą wybuchu od środka a nie siły zewnętrznej. Uszkodzenia takie nie mogą być skutkiem uderzenia w ziemie. Film pokazujący tak zniszczona konstrukcje zaginał i możne nie ma już go nawet w archiwum TVP. Jeżeli ktoś nagrywał te sceny w domu powinien kopie tego filmu rozesłać po świecie i opublikować na internecie. Co charakterystyczne ogon części kadłubowej - pokazany na innym filmie -ma widoczne oderwanie od części kadłuba cylindrycznego w sposób absolutnie odwrotny. Sprzeczność w rozumowaniu nie występuje jeżeli założymy , że kadłub cylindryczny jest jednolity a cześć ogonowa jest przykręcona śrubami przez wręgę kadłubową. Przygotowując konstrukcje do łatwego rozsypania się w trakcie wybuchu przy uderzeniu w ziemie jest dużo łatwiej poluzować śruby części ogonowej niż osłabić monolityczna konstrukcje części cylindrycznej. Stąd ta różnica. Fakt, że konstrukcja ogonowa została celowo osłabiona jest łatwo zauważalny. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia innych katastrof Tu-154. także tych ostatnich, Rosja jak i poprzednich, są dostępne w Google i porównać skutki, zniszczenia, etc, z naszym TU 154 M. Tam zawsze ogon jest konstrukcją najtrwalszą i trzyma się części cylindrycznej , podczas kiedy u bliźniaka nastąpił wyraźny podział. Przygotowując samolot bliźniak do efektownego rozbicia postanowiono zwiększyć efekt rozrzucenia części wraku poprzez rozerwanie kadłuba od środka właśnie za pomocą ładunków wybuchowych. Obawiano się, bowiem , że wrak zachowa się, w całości i trudniej będzie ukryć fakt braku ciał. Bliźniak był tak właśnie przygotowany - konstrukcja osłabiona - do rozpadnięcia się, na mnóstwo kawałków na rozleglej przestrzeni. Z tych to powodów samolot nie zapalił się. Brak pożaru bowiem jest prostym wynikiem braku paliwa w zbiornikach. Samolot prezydencki - "prawdziwy" - miał paliwo na cala drogę powrotna i przy takim właśnie uderzeniu plunąłby ogromnym pożarem. Brak paliwa w bliźniaku musiał wynikać z obaw , że eksplozja samolotu w powietrzu wywoła równoczesny pożar samolotu na wyraźną chwilę przed zderzeniem się, z ziemia - co podważy wersje o błędzie pilota.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W USA zrobiono coś podobnego. Lot 93 United Airlines, samolot rzekomo porwany przez terrorystów, teatralne rekwizyty jako rzekome szczątki rozrzucone pod Shanksville, samolot w rzeczywistości zmuszony do wylądowania w tajnej bazie lotniczej gdzie pasażerów porozstrzeliwały służby specjalne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>tadeo, 12 Maj 2010, 18:44

>Tak jak w dobrej powieści kryminalnej ten jest podejrzany o zabójstwo ,kto na tym najwięcej

>skorzysta. Notowania Lecha dołowały ,nie mógł się zdecydować..

..

>W czasie tragicznej wycieczki mającej podnieść notowania sondażowe dogorywającego Lecha ,wykonuje

>telefon do brata ,tak się nieszczęśliwie składa ,że podczas podchodzenia do lądowania, co powoduje

>"dezorientację" instrumentów pokładowych i.. . Orzeł wylądował ale niestety "na plechach".

 

Całkowicie odjechane, ale to pierwszy na gorąco wymyślił meloman62 w dniu zamachu, tfu katastrofy chciałem powiedzieć.

 

Zdarzali się i matkobójcy w historii światowych spisków, wytrawny poszukiwacz teorii spiskowych nic nie powinien odrzucać, ale jeśli w tą stronę analizować, to raczej frakcja niechętna Kaczyńskim w PIS chciała się ich pozbyć razem z najbliższymi pracownikami montując jakiś diwajs w samolocie na Okęciu. Zakładając post-traumatyczną zwyżkę notowań PiS i przejęcie pełni władzy.

Spisek wyszedł połowicznie bo Jarosław w ostatniej chwili został z chorą matką.

 

Jarosław się teraz przyczaił bo szuka zdrajców we własnym gronie...

 

Tak w ogóle to przypomina mi się kwestia Dude z Big Lebowskiego (nie mogę znaleźć na YouTubie.

 

DUDE

It's all a goddamn fake. Like Lenin

said, look for the person who will

benefit. And you will, uh, you know,

you'll, uh, you know what I'm trying

to say--

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby przeprowadzono to śledztwo z uczciwym udziałem polskich ekspertów, albo- jak to w świecie jest przyjęte- śledztwo prowadzili by tylko eksperci państwa do którego należy samolot/ linie lotnicze- nie byłoby tak odjechanych (i w ogóle) teorii spiskowych. W każdym razie byłby dużo poważniejszy, rzeczowy osąd tych faktów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stereolub, no ale tematem watku sa wlasnie odjechane teorie... prosze sie trzymac tematu...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foxbat, 13 Maj 2010, 12:31

 

>stereolub, no ale tematem watku sa wlasnie odjechane teorie... prosze sie trzymac tematu...

 

 

jar1, 13 Maj 2010, 12:34

 

>Słuchajcie, w samolocie był Jarek a nie Leszek. Tak to zaplanowali...

 

Foxbacie czy teoria jar1a cię jara dostatecznym odjechaniem? Bo ja mogę zapodać jeszcze bardziej jajcarskie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z rzeczy niewyjasnionych - nie podano czy kontrolerzy wzorem poprzednich razow znali angielski i byli wypozyczeni, nie znali angielskiego i byli stala obsada, czy byli to ludzie przypadkowi,?

co dzialo sie przez brakujace 30 minut z samolotem (od momentu opuszczenia powietrznej przestrzeni bialoruskiej do momentu katastrofy)?

dlaczego podczas podejscia mial przesuniecie w pionie i poziomie wzgledem pasa startowego?

jakie dane podawala wieza i co otrzymali/uslyszeli piloci?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy2, dywagacje zostaw innym watka :D tu wpisuj tylko teorie spiskowe :D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, dobra.

 

Andriej Miendieriej znalazl sie bardzo szybko na miejscu katastrofy i sfilmowal komorka, to co dzialo sie wokol wraku samolotu. Oprocz wielu bredni na ten temat, mozna powiedziec, ze sfilmowal specjalny oddzial Rosjan, ktory penetrowal teren w poszukiwaniu czegos (cial, materialow tajnych, laptopow). Na filmiku nagrana jest syrena lotniska, ktora uruchomiono o 8:56. Widac, ze w darowanym czasie miedzy faktycznym czasem katastrofy a ogloszonym syrena oddzial rosyjski mial za zadanie dokonac ogledzin samolotu i zrealizowac postawione przed nimi zadania. Spotkala ich spora niespodzianka, bo kiedy znalezli cialo Prezydenta, ktore chcieli zabrac, trafili tam tez nasi BOR-owcy, ktorzy nadbiegli z lotniska. Nie zgodzili sie na oddanie ciała Prezydenta Rosjanom. Doszlo do przepychanek i dla postraszenia Polakow Rosjanie oddali kilka strzalow, ktore nagral komorka wspomniany Rosjanin. BORowcy zdjeli marynarki i okryli nimi cialo Prezydenta. Wlasnie postac w bialej koszuli, ktora schyla sie zostala nagrana rowniez na filmie Rosjanina. Wszystko zaczyna sie ladnie ukladac.

Dodatkowym argumentem na to, ze rosyjska specgrupa realizowala z gory zalozone zadania, to sposob odnoszenia sie do filmowcow , fotografow i naszego Wisniewskiego. w pierwszym materiale nadawanym przez TV Info Wisniewski mowil o grozeniu bronia i o tym, ze ciagneli go dwaj funkcjonariusze do lasu, ale na szczescie z opresji uratowali go nadbiegajacy z lotniska polscy dyplomaci. W puszczanych pozniej relacjach wypowiedz Wisniewskiego byla mocno stonowana przez wyciecie czesci wypowiedzi.

jasno postawiony cel przed specgrupa i determinacja w jego wypelnianiu swiadczy o tym, ze sprawa nie byla swieza. Dodatkowego smaczku sprawie nadaje fakt, ze oficjalnie twierdzi sie iz zabezpieczajacy polska wizyte funkcjonariusze FSB nie wyladowali na lotnisku i po nieudanym ladowaniu odlecieli do Moskwy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę to, że zginęło całe dowództwo polskiej armii to już niezupełnie fantastyka...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martens, 13 Maj 2010, 10:23

>Sam tego nie wymyśliłem ale dostałem w emailu

> DWA SAMOLOTY SMOLEŃSK - KATYŃ

 

 

Robert Gdansk

22 Kwi 2010, 22:40

O mnie » Ignoruj » PW »

stat: 2496 / 328 / 7

Mysle ze to zdjecie rozwiewa watpliwosci gdzie sa ciala...wystarczy powiekszyc...masakra.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to amerykanie,ruscy i niemcy maczali w tym palce.W porozumieniu stracili samolot tajnym laserem o duzej mocy do rozganiania chmur a pozniej tymze laserem zapędzili pył wulkaniczny nad polske aby nie musieli przylatywac na pogrzeb.Ostatnio podobno laser skradli libijscy talibowie.....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszerny powiadasz? kto wie...http://www.pardon.pl/artykul/5827/ukryci_zydzi_rzadza_polska_jest_ich_6_milionow

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest najbardziej nieprawdopodobna teoria spiskowa

 

"Ekspert do spraw lotnictwa szczegółowo zauważa różne przyczyny tragedii. Istotne znaczenie miało - jego zdaniem - wyposażenie lotniska oraz samolotu w przyrządy nawigacyjne. Prezydencki Tu-154 posiadał pokładowy system lądowania przyrządowego kategorii I. Niestety lotnisko Siewiernyj nie dysponowało naziemnym urządzeniem tego typu, co zmusiło załogę do wykonania tzw. nieprecyzyjnego podejścia do lądowania.

 

Jak czytamy w artykule - samolot osiągnął wysokość decyzyjną w odległości około 2 km od początku pasa i utrzymywał prawidłową pozycję na ścieżce zniżania. Osiągając taką wysokość lotu i nie widząc ziemi w stopniu umożliwiającym ustalenie położenia samolotu względem progu pasa, dowódca załogi powinien - według pułkownika Łukaszewicza - przerwać lądowanie, zwiększyć wysokość i odlecieć na inne lotnisko. Tymczasem samolot kontynuował manewr, zwiększając intensywnie kąt szybowania i prędkość zniżania.

 

Zdaniem eksperta dramat rozegrał się na przestrzeni 1000-1500 m, w przedziale wysokości między 100 m a powierzchnią ziemi, w czasie 30-40 sekund. Czynnikiem decydującym o katastrofie była wysokość lotu."

 

Piloci nie zdawali sobie bowiem sprawy, że wykonują manewr na dnie niecki, a kąt wznoszenia jest za mały, aby pokonać wzniesienie - pisze w przygotowanej dla "Polski" analizie były szef szkolenia dowództwa sił powietrznych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.