Skocz do zawartości
IGNORED

NOWE AUTO ZA 80-110 tys.zł


Polik

Rekomendowane odpowiedzi

Bawara jezdze prywatnie tak czesto jak to jest mozliwe, bo Insignia to tylko ladnie opakowany bubel (od listopada zrobilem 55kkm i serwis wymienil: komplet wtryskow, kolo dwumasowe, przekladnie kierownicza, zawor egr, tarcze z tylu, modul sterowania silnikiem....na wymiane czeka jeszcze sprzeglo i bóg wie co jeszcze :) ) poza tym przy "trójce" wypada blado praktycznie w każdym aspekcie.

 

Cir, rozumiem, ze nigdy nie jezdziles po torze sportowym samochodem, albo nie posiadasz umijetnosci prowadzenia pojazdu tylnonapedowego, stąd Twoje wpisy na temat RWD :)

Bawara jezdze prywatnie tak czesto jak to jest mozliwe, bo Insignia to tylko ladnie opakowany bubel (od listopada zrobilem 55kkm i serwis wymienil: komplet wtryskow, kolo dwumasowe, przekladnie kierownicza, zawor egr, tarcze z tylu, modul sterowania silnikiem....na wymiane czeka jeszcze sprzeglo i bóg wie co jeszcze :) ) poza tym przy "trójce" wypada blado praktycznie w każdym aspekcie.

 

Cir, rozumiem, ze nigdy nie jezdziles po torze sportowym samochodem, albo nie posiadasz umijetnosci prowadzenia pojazdu tylnonapedowego, stąd Twoje wpisy na temat RWD :)

 

tylny naped umarł dawno temu jako cos co daje wieksza szybkosc na torze czy najlepsza trakcje

jego tradycje kontynuja jedynie zapalency

piszcie sobie co tam chcecie

ocen ludzi automaniaków moze byc wiele

historia motoryzacji i sportów motorowych jest jedna , mam to szczescie ze ze mogłem przejsc przez wszystkie fascynacje silników i trakcji

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Rzeczywiście - "ośki" potrafią może czasem dorównywać sprzętom AWD na asfalcie, jednak dzieje się to w warunkach dość ciasnych zwężek na turbie wymaganych przez przepisy, do tego stopnia że rajdówki zaczynają odstawać mocą od dużych dupowozów cywilnych z najwyższej półki.

 

W F1 jakoś nikt nawet nie pomyśli o FWD...

tutaj na forum zarowno co do motoryzacji jak i hifi pożadane sa jak najbardziej dziwaczne sądy, mamy wiec jakiny grajace jak hajend lampowy, przedni naped lepszy od tylnego itd. trzeba sie do tego przyzwyczaic i najlepiej nie reagowac, szkoda czasu na bezsensowne dyskusje....

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Rzeczywiście - "ośki" potrafią może czasem dorównywać sprzętom AWD na asfalcie, jednak dzieje się to w warunkach dość ciasnych zwężek na turbie wymaganych przez przepisy, do tego stopnia że rajdówki zaczynają odstawać mocą od dużych dupowozów cywilnych z najwyższej półki.

 

W F1 jakoś nikt nawet nie pomyśli o FWD...

 

misiomor a jak podasz kilkaset KM w F1 na os skretna ? znasz przeguby ktore to wytrzymają ?

F1 to jeszcze gigantyczny docis aero o czym nikt nie pamieta a co zmienia kompletnie trakcje

 

tutaj na forum zarowno co do motoryzacji jak i hifi pożadane sa jak najbardziej dziwaczne sądy, mamy wiec jakiny grajace jak hajend lampowy, przedni naped lepszy od tylnego itd. trzeba sie do tego przyzwyczaic i najlepiej nie reagowac, szkoda czasu na bezsensowne dyskusje....

 

nie napisałem ze przedni jest lepszy, tylko ze tylny nie jest najlepszy ze wszystkich

nie musisz dyskutowac od dawna nie zwracam uwagi na twoje autorewelacje typu dlaczego moja bawara kombi na szerokich kapciach skacze na koleinach

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

FWD potrafi być dużo lepszy niż RWD - w śniegu czy błocie, z punktu widzenia czasu przejazdu z A do B. Tym niemniej jeżeli ktoś kojarzy coś takiego z przyjemnością jazdy samochodem, powinien zainteresować się dobrą przeprawówką.

FWD potrafi być dużo lepszy niż RWD - w śniegu czy błocie, z punktu widzenia czasu przejazdu z A do B. Tym niemniej jeżeli ktoś kojarzy coś takiego z przyjemnością jazdy samochodem, powinien zainteresować się dobrą przeprawówką.

 

misiomor tyle ze przeprawówką sie nie rozpędzisz choc jak widziałem ktos juz bił oficjalny rekord szybkosci na drodze gruntowej w tamtym tygodniu i jest pierwszy i jedyny rekord Polski -cos koło 170km/h

tak szczerze to do tej pory nie ustalono na jakim to torze wyscigowym na Podlasiu ma xatt codziennie jezdzic swoja maszyną aby poczuc jej walory typu sportowe zawieszenie , sportowe osiagi i napęd na tył :)

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

>> cir, 19 wrzesień 2010 - 16:11

 

Odkąd Xatt uściślił swoje miejsce zamieszkania i dominujące warunki drogowe, poza wpisami ogólnofilozoficznymi wrzuciłem tylko komentarz o hipotetycznym A5 allroad jako najlepiej spełniającym wymagania. Bo inaczej będzie źle albo przy włączaniu się w ciurek na asfalcie (FWD) albo w błocie (RWD). Drugi wybór między dżumą a tyfusem - urywanie zawieszenia czy rozwalanie miski olejowej w czymś niskim i sportowym albo niestabilność w zakrętach i przy bocznym wietrze w wysokiej dryndzie.

 

Ciężkie jest życie Polaka chcącego korzystać z życia...

>> cir, 19 wrzesień 2010 - 16:11

 

Odkąd Xatt uściślił swoje miejsce zamieszkania i dominujące warunki drogowe, poza wpisami ogólnofilozoficznymi wrzuciłem tylko komentarz o hipotetycznym A5 allroad jako najlepiej spełniającym wymagania. Bo inaczej będzie źle albo przy włączaniu się w ciurek na asfalcie (FWD) albo w błocie (RWD). Drugi wybór między dżumą a tyfusem - urywanie zawieszenia czy rozwalanie miski olejowej w czymś niskim i sportowym albo niestabilność w zakrętach i przy bocznym wietrze w wysokiej dryndzie.

 

Ciężkie jest życie Polaka chcącego korzystać z życia...

 

allroad przy postawionych wymaganiach załatwia wszystko to prawda , na przedmiesciach u mnie robi sie to nawet popularny samochód wiecej jest tylko scouta

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Ciekawe jaki procent właścicieli tych allroad'ów było za młodu fanami Pana Samochodzika...

to raczej nie fascynacja lektura z lat młodzienczych a brak odsniezania lub zbyt zbyt pozne odsniezanie ulic na przedmiesciach :)

to jest problem jak masz rano zdarzyc do roboty

mam znajomego ktory mieszka w pieknym uroczym wąwozie /park krajobrazowy wzniesien łódzkich /ale zimą auto/ terenówka/ trzyma na pobliskim wzgórzu przy większej drodze --a prace ma na wezwanie całodobowo

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Wiem co to jest szorować niskim podwoziem po nie-sprzątniętym śniegu z koleinami - ubiegłej zimy raz czy dwa mi się zdarzyło. Fakt że allroad czy scout są w czymś takim o tyle dobre że minimalnie wyżej zawieszone niż inne samochody. Zebra nie musi być szybsza od lwa, wystarczy że będzie szybsza od innych zeber... Ja mam jednak dobrego sąsiada ze spychaczem i mieszkam przy dobrze odśnieżanych drogach, dlatego wielkich problemów w zimę nie mam, mimo nisko zawieszonego RWD z automatem.

FAKT JEST FAKTEM....póki nie ma śniegu, lodu, spoko, ale jak przyjdzie zima taka jak w tamtym roku, to nawet najpiękniejsze coupe zawalone po pachy w pierwszej lepszej zaspie - leży i kwiczy...choćby miało i 300KM pod maską...

 

Skąd ten pomysł ? Ani 3-ka coupe, ani A5 nie różnią się prześwitem od swoich 4 drzwiowych odpowiedników i będziesz w nich 'leżał i kwiczał' dokładnie w tym samym momencie w którym będzie 'leżał i kwiczał' twój sąsiad w 3-ce sedanie. Jeżeli zależy ci na lepszej trakcji na mokrym lub zimą, to zainwestuj w napęd 4x4. A5 quattro spisuje się zimą bardzo dzielnie - o niebo lepiej niż każda ośka.

 

A5 + quattro + masa śniegu = masa fanu

 

(większy fan jest tylko z zeszperowanym Subaraku na kolcach, ale ty z tego co piszesz nie szukasz śmietnika na kołach tylko wygodnego samochodu)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

w związku z powyższym, nanosząc pożądane poprawki:

1. 320d xDrive za 168500 pln czy

2. A5 Coupe 2.0 TDI quattro za 170100

?

 

Napisz jaki sens jest w kupowaniu modelu samochodu (w salonie) który w przyszłym roku przestaną robić (BMW) ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Napisz jaki sens jest w kupowaniu modelu samochodu (w salonie) który w przyszłym roku przestaną robić (BMW) ?

 

 

Jak to jaki sens? Auta z końca produkcji zewsze są najbardziej dopracowane, przez co najmniej awaryjne. Poza tym 3 coupe jest naprawdę ładnym i solidnym autem i jeszcze długo się nie zastarzeje. Nowa trójka ma mieć silniki 3 cylindrowe :)

 

I proszę Was nie porównujcie 2.0 tdi do 2.0d bmw, bo to jest przepaść w każdym aspekcie.

 

A5 jest dla mnie ślicznym autem, ale jak napisałem wcześniej miałem również dylemat, jezdziłem przed zakupem a5 i 330d coupe i w najwazniejszych dla mnie kwestiach czyli silnik, skrzynia, napęd, prowadzenie, zużycie paliwa bmw góruje. |Audi jest deczko ładniejsze (w s-line), ma ładny środek.

Auta są już dopracowane po roku, dwóch od rozpoczęcia produkcji. Po 6 latach to już jest dziadek w realiach samochodowych, i choćby nie wiem jak ładnie wyglądał, to po wejściu nowego modelu będzie wyglądał staro.

 

Zobacz co się stało z C-klasą Mercedesa. W 2008 roku wprowadzono nową C-klasę, dużo brzydszą od poprzednika. I co ? I nic. Jak teraz po 2 latach spotykasz C-klasę W203 na ulicy, to wygląda staro, bo to już nieaktualny model. Tak samo będzie z BMW za rok-dwa.

 

Co do twoich odczuć A5 vs 330 to wydaje mi się że powtarzasz stereotypy jak każdy kierowca BMW. Dużo jeździłem S5 i M3, a także niższymi wersjami, i moje odczucia są zgoła inne. A5/S5 jest ładniejsze z zewnątrz, DUŻO lepiej wykonane wewnątrz, ma opcje dodatkowe o których kierowca BMW może tylko pomarzyć (jak np. Bang & Olufsen audio), ma LEPSZY napęd (quattro > x drive i >>>> niż RWD), porównywalną skrzynię manualną (nowa automatyczna DSG w A5 jest sporo lepsza niż odpowiednik BMW) i prowadzi się równie dobrze. Z silnikami to na 2 babka wróżyła. 2.0d BMW może być lepszy od 2.0TDI, ale już 2.0TFSI Audi jest lepszy niż porównywalny silnik BMW (a biorąc pod uwagę jego koszt zakupu i możliwość podkręcenia programem do 270KM, wolałbym go nawet niż 6-cylindrowy 330i od BMW, który więcej pali, jest droższy i ma dużo mniejszy potencjał rozwojowy).

 

I można by tak bez końca :-)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Ty lubisz Audi, ja wolę Bmw. Równie dobrze Ty klepiesz stereotypy jak typowy posiadacz Audi :)

Skoro uważasz, że 4 cyl są lepsze niż 6 to ok. Choć fakt, jak na 4 garnki 2.0 tfsi naprawdę daje radę, choć do a5 jest za słaby - jezdziłem z dsg i do 330i nie ma startu, przede wszystkim dźwiękiem.

Reasumując: jeden lubi róże, a drugi jak mu nogi śmierdzą...

 

Poza tym, pitolisz głupoty z tym wiekiem modeli, bo e92 wprowadzono na rynek w 2006r, a a5 w 2007....:)

Może i quattro jest lepsze dla rajdowca, jednak w sytuacji "jedna oś w oblodzonym dołku" kto wie czy szpera BMW do dołączania przodu nie będzie lepsza od Torsena - który nie potrafi się całkowicie zablokować. Szpery w roli przeniesienia napędu na drugą oś zwykle kojarzy się z haldexem i jemu podobnymi systemami dołączania tyłu w naturalnych przednionapędowcach, BMW ma jednak odwrotnie - stały napęd tyłu a szpera na przód.

Może i quattro jest lepsze dla rajdowca, jednak w sytuacji "jedna oś w oblodzonym dołku" kto wie czy szpera BMW do dołączania przodu nie będzie lepsza od Torsena - który nie potrafi się całkowicie zablokować.

Czolem

Tutaj sie z toba nie zgodze. teoria teoria a praktyka ....

Jako wlasciciel auta na 4 lapy (z torsenem, choc nie Audi) powiem ci ze zadne BMW (Xi) nie ma 'szans' w prawdziwie 'bojowych' warunkach. A pisze to z krainy gdzie czasami misie w zimie do miasta przychodza (autentycznie!). Zreszta wiekszosc BMW (za wyjatkiem duzych SUV) ludzie na zime tutaj zostawiaja w garazach (pomimo b. duzej popularnosci opon zimowych).

Pzdr

Też mieszkałem ileś czasu w mieście z wizytami niedźwiedzi, i prawie że największym opadem śniegu wśród miast powyżej 100 tys na świecie. Z moich prywatnych doświadczeń - prześwit rządzi. Jak spód się przyklei to kaplica - może dlatego BMW sobie nie radzą. W Polsce jednak właśnie oblodzone dołki potrafią dokuczyć - ogólne bezhołowie skutkuje choćby zaniedbaniami w odśnieżaniu i zaleganiem litego, pofałdowanego lodu nawet na parkingach pod sklepami. Najgorsze możliwe warunki dla Torsena.

No ciekaw jestem jakie to miasto? Bo u mnie to i -40C potrafi byc.

Co do przeswitu to zgoda oczywiscie. U mnie snieg napewno powyzej przecietnej ale to kombinacja niskich temperatur i sniegu (nawet do -40C) daje w kosc!

Poza tym, pitolisz głupoty z tym wiekiem modeli, bo e92 wprowadzono na rynek w 2006r, a a5 w 2007....:)

 

Myślę, że zanim zarzucisz komuś że coś 'pitoli' powinieneś najpierw sprawdzić fakty.

 

3-ka BMW została wprowadzona w roku 2005 jako E90. Fakt że wersja coupe E92 i cabrio E93 dołączyły jako dodatkowe warianty rok później ... ale nie ma to większego znaczenia bo i tak są to wariacje modelu E90 z 2005 roku i przeznaczone są do zmiany w 2011 roku. Czyli już za rok.

 

Dla odmiany A5 teoretycznie weszło do sprzedaży w Niemczech w listopadzie 2007, ale w większości krajów było dostepnę dopiero w 2008 roku ... 3 lata później. I o tyle dłużej 'pożyje'. 4 lata w przypadku A5 to jeszcze bezpieczny okres do kupna, 1 rok w przypadku serii 3 - nie.

 

Tyle w temacie, nie dyskutuję o tym co się komu bardziej podoba, bo przekonywać się można bez końca.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Myślę, że zanim zarzucisz komuś że coś 'pitoli' powinieneś najpierw sprawdzić fakty.

 

3-ka BMW została wprowadzona w roku 2005 jako E90. Fakt że wersja coupe E92 i cabrio E93 dołączyły jako dodatkowe warianty rok później ... ale nie ma to większego znaczenia bo i tak są to wariacje modelu E90 z 2005 roku i przeznaczone są do zmiany w 2011 roku. Czyli już za rok.

 

Dla odmiany A5 teoretycznie weszło do sprzedaży w Niemczech w listopadzie 2007, ale w większości krajów było dostepnę dopiero w 2008 roku ... 3 lata później. I o tyle dłużej 'pożyje'. 4 lata w przypadku A5 to jeszcze bezpieczny okres do kupna, 1 rok w przypadku serii 3 - nie.

 

Tyle w temacie, nie dyskutuję o tym co się komu bardziej podoba, bo przekonywać się można bez końca.

 

 

Elb, wyluzuj! Ja też lubię Audi :)Poza tym nie wiem dlaczego masz takie ciśnienie, żeby jeździć aktualnie produkowanym modelem. Z tego co pamiętam, jeździć starszym Subaru i jakoś nie narzekasz chyba, co?

Są przesłanki do jeżdżenia zarówno nowym, jak i starym modelem. Nie od dziś wiadomo, że niektórzy zamożni ludzie, jeżdżą starym (nie dla ukrycia się, ale pokazania, że ich samochody już nie dotyczą), a niektórzy na dorobku- jeżdżą nowym, bo im zależy, żeby pokazać, że właśnie ich stać. To tylko niektóre możliwości:)

I nie ma, że komuś się wydaje, że wie, co robi- bo właśnie wtedy raczej nie wie:))

Mówię w kontekście samochodu jako komunikatu, a jak wiadomo- są rzeczy, które mówimy innym i te, które zostawiamy dla siebie.

kupilbym Alfe 159 SW kasuje te wszystkie paski ,tandetne subaru czy ople - wystarczy sie przejechac

 

Przeciez ta Alfa to 'mul' jest, chlopie przejedz sie kiedys WRX (nie mowiac o STI) zanim powiesz co tak madrego.

Poza tym nie wiem dlaczego masz takie ciśnienie, żeby jeździć aktualnie produkowanym modelem. Z tego co pamiętam, jeździć starszym Subaru i jakoś nie narzekasz chyba, co?

 

Co innego kupno używanego auta które ma 4, 5 czy 8 lat, i siłą rzeczy jest nieaktualne, a co innego kupno NOWEGO AUTA W SALONIE na kilka (6 ?) miesięcy przed wejściem nowego modelu.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.