Skocz do zawartości
IGNORED

NOWE AUTO ZA 80-110 tys.zł


Polik

Rekomendowane odpowiedzi

gagacek, 23 Sie 2010, 18:19

 

>Brednie! W twoim wykonaniu nic nowego... Oprogramowanie rozwiązuje problem sprzęgła tzn. odejmuje

>moment obrotowy w momencie ruszania. Bardzo dobre rozwiązanie. Jak sobie wyobrażasz przeniesienie

>takiego momentu przez 4x4, który element ma stanowić wąskie gardło?

 

Myślałem, że już jedno ustaliliśmy - w sprawach o których nie masz pojęcia, sie nie wypowiadasz, LOL>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walery, 23 Sie 2010, 20:50

>Gumy;)

 

W AWD gumy są nie do spalenia. Za to można palić sprzęgło - śmierdzi równie okropnie a i wymiana więcej kosztuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R 350 3 498 200 8,1 234 11,2 267 201 639 246 000 3 320 4 090 215,00

R 350 4MATIC 3 498 200 8,4 230 11,8 276 211 066 257 500 3 475 4 281 215,00

 

klasyka mercedes -gorzej przyspiesza ,wiecej pali , mniejsza vmax i więcej kopci syfu w spalinach mimo ze producent utrzymuje ze w obu jest silnik z takim samym oprogramowaniem 200KW ale widac ze musi byc bardziej gnieciony w podłoge mimo ze silnik z zapasem mocy jak na R klase

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cir, może to zależy od producenta i samego układu przeniesienia napędu? Ten 4matic to prawdziwe AWD czy takie "dołączane"?

 

Co do tego oprogramowania do diesli Subaru - też uważam że chwilowe zabranie momentu u dołu charakterystyki nie jest dobrym rozwiązaniem. Pomaga przy ruszaniu, ale zmniejsza elastyczność. Gdyby jeszcze modyfikacja charakterystyki była uzależnione od prędkości - to jak najbardziej byłbym za. Ale Subaru jak na razie to się nie udało.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mlb, 23 Sie 2010, 21:01

 

>W AWD gumy są nie do spalenia. Za to można palić sprzęgło - śmierdzi równie okropnie a i wymiana

>więcej kosztuje.

 

Wszystko zależy od mocy jaka chcesz przenieść i jaką trakcją dysponujesz (temperatura/opony/nawierzchnia). Ja w sprzyjających warunkach zrywam trakcję na wszystkich 4 kołach, no problemo :-)

 

mlb, 23 Sie 2010, 21:13

 

>Co do tego oprogramowania do diesli Subaru - też uważam że chwilowe zabranie momentu u dołu

>charakterystyki nie jest dobrym rozwiązaniem. Pomaga przy ruszaniu, ale zmniejsza elastyczność.

>Gdyby jeszcze modyfikacja charakterystyki była uzależnione od prędkości - to jak najbardziej byłbym

>za. Ale Subaru jak na razie to się nie udało.

 

To nie jest rozwiązanie które miało być 'dobre' w sensie technicznym, tylko dobre do wprowadzenia dla Subaru. Rozwiązania fabryka miała dwa - albo wezwać na factory recall wszystkie diesle i wymieniać sprzęgła, dociski itd (co było by rozwiązaniem koszmarnie drogim), albo w prosty sposób ograniczyć max wartość momentu obrotowego przez przeprogramowanie ECU (co tak naprawdę kosztuje tyle co nic - mi reflash ECU w Subaru zajmuje ok 2-3 minut).

 

Jak łatwo się domyślić Subaru poszło na wariant #2. Oczywiście, co dobre dla Subaru, nie musi być dobre dla klienta. Obniżenie max momentu = pogorszenie osiągów (auto muli teraz do ok 2000-2100 obr, podczas gdy wcześniej max moment był przy 1800obr).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mlb, 23 Sie 2010, 20:02

>Honda Accord - potwierdzam, bardzo fajne auto - niestety tylko do momentu gdy się zjedzie z asfaltu.

 

No popatrz - aż do dzisiaj nie wiedziałem, że mam terenowy samochód.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elberoth

>Myślałem, że już jedno ustaliliśmy - w sprawach o których nie masz pojęcia, sie nie wypowiadasz, LOL>

Że co? :))

 

Haha! I kto to mówi:)))

Trochę logiki, merytoryki i zdrowego rozsądku jeszcze nikomu nie zaszkodziło.

 

>Pomaga przy ruszaniu, ale zmniejsza elastyczność.

Jak korekta 300 obr/min wpływa na elastyczność?! :)

Na drugi raz miej JAKĄKOLWIEK wiedzę w temacie na który się wypowiadasz. Od bolka rajdowca do wiedzy droga daaaleka:)

 

>(auto muli teraz do ok 2000-2100 obr,

>podczas gdy wcześniej max moment był przy 1800obr).

brednie

 

ps. mlb sorry, ale pleciesz bzdury. Najpierw niech któryś z was zobaczy w praktyce tę zależność i korektę, potem się wypowiada. Wyobraź sobie że gdy np. ruszasz Jeepem, maniakalnie starasz się to robić z 4000 obr/min, raz za razem choćby nie wiem co... Mniej więcej tak to wygląda. Nie ma rozwiązania (wykluczamy automat) które bezboleśnie zniosłoby coś takiego. Zupełnie osobną sprawą jest postawa dealera.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wiedza i doświadczenie przychodzą z wiekiem, najczęściej z wiekiem trumny.

Trochę sensu poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elberoth

Zadziwiasz mnie-bo skad tak wszystko wiesz o Subaru-jestes jego uzytkownikiem,czy moze pracujesz

na podnosniku lub kanale w serwisie? A jeszcze sie udzielasz ponoc na forum AUDII-gratulacje.

A tak w ogole to bym sobie kupil Accorda........-to sobie kup,w podanej cenie sie zmiescisz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gagacek, 23 Sie 2010, 21:35

 

>>Pomaga przy ruszaniu, ale zmniejsza elastyczność.

>Jak korekta 300 obr/min wpływa na elastyczność?! :)

 

Zmniejszono m.in. doładowanie, czego efektem było wygładzenie krzywej momentu obrotowego, a przy okazji przesunięcie obrotów przy których występuje max moment o 300 w górę.

 

Jeżeli teraz zmierzysz elastyczność silnika w zakresie np. 1500 obr - 3000obr (czy odpowiadającej temu prędkości) to w wyniku tego zabiegu uległa ona pogorszeniu.

 

No prościej już napisać tego się nie da.

 

PS. Sprzęgła innych producentów znoszą znacznie większe ilości momentu - jest to do opanowania i nie jest to niczym niezwykłym. Subaru dało po prostu dupy na etapie projektowania/testowania - i pisze to z pewnym smutkiem, bo sam posiadam m.in. Subaru.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary audiofil, 23 Sie 2010, 21:43

 

>Elberoth

>Zadziwiasz mnie-bo skad tak wszystko wiesz o Subaru-jestes jego uzytkownikiem,czy moze pracujesz

>na podnosniku lub kanale w serwisie?

 

Mam Subaru, z listą performance modów dłuższą niż ten wątek ;-) Audi też mam :-) A Accorda ma mój ojciec :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dba, to się ma - od ośmiu lat jeżdżę tym samym autem - Fordem Mondeo, z tym, że sam osobiście wyprowadziłem go z salonu jako nófke sztukę a zatem nikt przy nim nie grzebał i nikt go nie klepał - Ilość awarii = 0, satysfakcja=10. Jak go nie spotka żadna przykra przygoda, to będzie miał u mnie niemal dożywocie. Czasami zamiast niego, jeżdżę Hondą Accord combi (3-letnią). Lubię oba auta, ale Fordem jeździ mi się jakoś fajniej. Ma lepsze zawieszenie i co najważniejsze - głośniki, mimo że Accord ma fabryczny jakiś opcjonalny sound system (lepsze głośniki i 6-ściopłytowa zmieniarka). W Accordzie podoba mi się za to automatyczne podnoszenie i opuszczanie klapy bagażnika. Fajny i wygodny gadżet.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz,ze projektanci dali dupy przy projekcie-i takie auto kupiles?

Pewnie bylo niepelnowartosciowe......i duzo tansze-prawda??

Nalezalo kupic mercedesa albo bmw-wtedy bys nie narzekal.Moj ojciec nawet prawa jazdy nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elb, jedyne co tak napradę masz to nafajdane w głowie, ziazi jaki Ci rodzice wyrządzili... ale nie musisz się tym tak chwalić:( - to jedno.

Przejedź się tym modelem z modem i bez niego, a potem pisz brednie! - to drugie.

 

>PS. Sprzęgła innych producentów znoszą znacznie większe ilości momentu

Zobacz w jakim zakresie obrotów i co z tego wynika, ale na ten temat byłaby z tobą rozmowa jak o elektronice, czyli jak ze zwykłym dyletantem który za wszelką cenę chce zaistnieć. Jak cię tak gniecie ciąg to dalej, wyjdziesz na tym jak ten cymbał, którego nie chcieli wpuścić do pewnej wytwórni...:( do dzisiaj się z niego śmieją...

 

A co do tego że Subaru źle podeszło do tematu to już inna sprawa. Po prostu przesadzili. Prawda też jest taka, że jeśli to auto eksploatuje stary wyga, nie ma z nim najmniejszego problemu. 100tys. bez kłopotów to standard. Dodatkowo Tak jak pisałem Poza Polską klienci nie mają problemu z naprawami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wiedza i doświadczenie przychodzą z wiekiem, najczęściej z wiekiem trumny.

Trochę sensu poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mlb

4motion to stały naped na obie osie, za dopłata sa recznie sterowane blokady mech roznicowych i winda do zawieszenia ale jak zawsze do niektorych modeli

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gagacek

kto jest tym starym,albo mlodym wygą-poproszę szczegóły

jeszcze bym chcial wiedzieć coś o tej wytwórni,no i o tym.........cymbale[bylo ich wielu,czy jeden?]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gagacek, 23 Sie 2010, 22:02

 

>Zobacz w jakim zakresie obrotów i co z tego wynika, ale na ten temat byłaby z tobą rozmowa jak o

>elektronice, czyli jak ze zwykłym dyletantem który za wszelką cenę chce zaistnieć. Jak cię tak

>gniecie ciąg to dalej, wyjdziesz na tym jak ten cymbał, którego nie chcieli wpuścić do pewnej

>wytwórni...:( do dzisiaj się z niego śmieją...

 

Jakim zakresie obrotów ? 1750-2400 ? Co to za 'niezwykły' zakres obrotów ?

 

Audi oferuje silniki które mają 500Nm z ręczną skrzynią, i to w znacznie szerszym zakresie 1500-3000obr i NIC nie szarpie, nic się nie dzieje. Możesz sobie jeszcze zrobić remap na 650Nm i dalej się wszystko kupy trzyma. Więc o czym ty do mnie rozmawiasz ?

 

stary audiofil, 23 Sie 2010, 22:00

 

>Wiesz,ze projektanci dali dupy przy projekcie-i takie auto kupiles?

 

Nie nie kupiłem, ja mam starego dobrego WRXa MY2002 w wersji do upalania :-)

 

 

Ale ponieważ regularnie czytam fora poświęcone Suabru, znam kilkunastu właścicieli Subaru, mam znajomych w serwisie (4turbo) - mam dostatecznie dobry dostęp do informacji, aby wiedzieć czego NIE kupować :-)

 

Jak chcesz mieć fajnego SUVa w dieslu to kup sobie Audi Q5 2.0TDI w DSG, a jak ma być limuzyna to BMW 520d.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gagacek, nie ma powodu aby najeżdżać tu na Elba - to co napisał to prawda. Mimo to Subaru to auta typu "kochaj albo rzuć" - poza sprzęgłem mają tyle zalet że albo to sprzęgło się zaakceptuje albo kupi auto innej marki. To trochę wbrew ogólnym trendom w motoryzacji, ale wielu twierdzi że to właśnie największa zaleta tego producenta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W subaru bardzo sobie chwalę ten napęd a szczególnie zimą w uk, gdzie gołoledzie i brak piasku to norma a kto tam był to wie jakie potrafią być wzniesienia i spadki, i w momencie kiedy hamulcami nie da się praktycznie nic zrobić to wtedy można hamować silnikiem i 4 kołami, ratowała mnie ta możliwość wiele razy.

Drogi zastawione kubłami bo stromo, objeżdżam i jadę pod górkę po gołoledzi a ludzie zdziwieni co ja robię bo oni tymi przednio-napędówkami zyki i zaki robili a i tak staczali się w tył.

Oczywiście takich pogód niema dużo, ale irytuje mnie fakt niemożności poruszania się pojazdem w każda pogodę, a to auto na to pozwala i za to bardzo cenię to auto i ten napęd, i to wszystko na uniwersalnych oponach yokohama które są jakie są.

 

Oczywiście nikt nie musi wybierać takimi kryteriami, i innemu wystarczy co mu się spodoba i to mu starczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elberoth

bardzo dziekuje za informacje-lecz niestety nie skorzystam,bo tylko 22 lata na kanale pracowalem-

-wiec z internetu i z opowiesci wiem malo-za to sporo z praktyki i patrze na motoryzacje troche z

innej perspektywy-bo dla mnie auto musi byc wygodne,malo palic,i sie nie psuc-i byc na dlugie lata.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we - żebyś wiedział.

 

Teraz wyobraź sobie, co się działo jak Warszawę po dach śniegiem zawaliło, a ja na specjalnych lodowych oponach z kolcami w nocy na miasto wyskoczyłem :-O Wszyscy po Łazienkowskiej 30-40km/h bo droga 100% biała, a ja ... 120km/h. I to pełnymi bokami :-o

 

Potem tylko jak stanąłem na światłach to się na mnie jakoś dziwnie ludzie z innych aut patrzyli :-)

 

Moje Audi, mimo że to torsen AWD, tak dobrze się nie prowadzi. Nawet jak powyłączas całą elektronikę (której tak naprawdę nie da się w 100% wyłączyć) auto nie ma tej lekkości do stawiania bokiem. Subaru wystarczy lekko zachęcić do małego uślizgu, lekko mu to zasugerować i już lecisz pełnym bokiem jak nie przymierzając Colin :-)

 

Inna sprawa, że jak bym swoje Audi porysował to bym się zapłakał i musiał 4 tygodniową żałobę ogłosić, a jak Subaru wpadnę do rowu czy wbiję się w bandę (co tej zimy zdarzyło mi się jakieś 10.000 razy), to wysiadam, wyjmuję szuflę, linkę do holowania, wyciągam i lecę dalej, LOL.

 

Subaru FTW !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elberoth

 

No ta nie jeżdżę w te "pogody" ;-P, ale jak trochę ślisko się zrobi to tylko wtedy coś mogę z tym silnikiem (156kw) zrobić, "albo w lasku po piasku".

Wiem jak subaru potrafi jechać po śliskim nawet na takich oponach na jakich wciąż jeżdżę ana lepszych to już inny rozdział w sumie.

Ale widzisz jaki bajer jest w forku, rzuci cię (przypadkowo hehe) za mocno i po krawężnikach przelatujesz i nic mu nie dolega.

Mam 07, pancerne bydle, zawieszenie wytrzymałe.

 

Dobra bo już się forum subaru robi ;-).

W planach (1-2 lata) 2,5T :-D, ostatnio widziałem Forka STI, niebieściutki, złote felgi, ech...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELBEROTH

10000 razy wpadles do rowu-to jestes jakis pirat,albo nie umiesz po prostu jezdzic-taki mlody wyga.

Nigdy nie mialem auto-casco-a maksymalne znizki od 15 lat posiadam-chcesz sie scignac po miescie??

120KM/H w Warszawie po sniegu-to chyba na zyciu Ci nie zalezy,albo nie masz rodziny swojej-coz

dziwakow nie brakuje,a o swych organach jakby sie cos wydarzylo to juz pomyslaleś??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elberoth, 23 Sie 2010, 22:22

 

>Nie nie kupiłem, ja mam starego dobrego WRXa MY2002 w wersji do upalania :-)

>

>

 

W sumie nic sie nie dzieje :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary audiofil, 23 Sie 2010, 23:10

 

 

>10000 razy wpadles do rowu-to jestes jakis pirat,albo nie umiesz po prostu jezdzic-taki mlody wyga.

 

Po prostu jeździć nie potrafię :-)

 

A max zniżki AC/OC to ja również posiadam, więc mi nie zaimponujesz :-p

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elberoth

Drugi filmik z Tobą rajdowcem sobie ogladnąłem-nie wiem czemu sie tak przechylasz w trakcie jazdy-

-to jest niebezpieczne i to mocno-bo tylko pracuja rece i glowa.

Z tylu to wyglada dosc wyraznie-dobrze radze jak ryzykujesz to wyspawaj klatke-bedziesz pewniejszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia klatki, tylko braku trzymania bocznego seryjnych siedzeń Subaru przy przeciążeniach poprzecznych przekraczających 1G. Sama kierownica nie wystarcza. Musisz mieć porządne podparcie w plecach i pod tyłkiem. Pomóc mogą jedynie kubły z prawdziwego zdarzenia + pasy 4 punktowe. Są w planach.

 

PS. Proponuję koniec tego offtopicowania, bo przecież było o rodzinnych autach za 100kzł :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.