Skocz do zawartości
IGNORED

Plazmy. Czy obecnie jest jeszcze sens interesować się?


profee

Rekomendowane odpowiedzi

A przeczytaj jeszcze raz ten swój link dotyczący plazmy.

 

Pierwszy odtwarzacz plazmowy: 1964. Pierwszy LCD: 1964. Czego jeszcze mam się tam doczytać???

o ile nie wyświetla się całej białej planszy to nic nie przygasa (no chyba że kontrast jest ustawiony na max)

z tego co pamiętam przy kontraście na 50% i całej białej planszy jaskrawość się zwiększa do max IRE90, IRE 100 już świeci tak samo więc niech każdy sobie odpowie - czy gdy coś normalnego się ogląda to czy istnieje w ogóle taki problem jak przygasanie ?

Kyle, Ty za to szastasz na lewo i prawo parametrami, terminami żeby zabłysnąć na forum i pewnie wielu tym nabrałeś. Jak się okazało, za tymi cytatami podręcznikowymi, cyferkami, fachowymi terminami kryje się często teoretyzowanie i niewiedza... Wystarczy tylko nieco dokładniej się temu przyjrzeć, dobitne przykłady opisałem parę postów wyżej. Mnie już na pewno na swoją techniczną gadkę nie nabierzesz :)

Jak na razie Ty pokazujesz zerową wiedzę, mierząc spyderem3 w "czerniach" po którym jedzie każdy kto siedzi w temacie pracy z kolorem (niepowtarzalne pomiary/niska dokładność itp.) ... po prostu syf. .... i z czym do ludu?

 

o ile nie wyświetla się całej białej planszy to nic nie przygasa (no chyba że kontrast jest ustawiony na max)

z tego co pamiętam przy kontraście na 50% i całej białej planszy jaskrawość się zwiększa do max IRE90, IRE 100 już świeci tak samo więc niech każdy sobie odpowie - czy gdy coś normalnego się ogląda to czy istnieje w ogóle taki problem jak przygasanie ?

A moze przy kontraście 0%? Prawda jest taka że na plazmach jasność na białym spada nawet i 3x ... czyli potrzeba by dużo więcej energii by uzyskać brak spadku jasności wzgl. małego białego kwadratu wyświetlanego na plazmie.

 

:), Kyle zajmuję się elektroniką od 25 lat i Ty mówisz że ja pierdoły piszę? chłopie zlituj się.

No wiadomo że nie z kosmosu będzie pobierał prąd, ale ten pobór znów będzie "ruchomy" (tzn. będzie biały na ekranie to będzie pobierał, nie będzie białego nie będzie pobierał), a już na pewno nie 1000 W jaki zaproponowałeś przerysowując sprawę żeby tylko podkręcić temperature rozmowy i wprowadzić po raz kolejny niezdecydowanych w błąd.

Choćbyś sie 100 lat nią zajmował to byś pierdoły pisał ... wyraźnie napisałem o jasnym obrazie i mocy pobieranej w tym czasie przez plazmę a ty zacząłeś bredzić o zasilaczach komputerowych które przez cały czas nie pobierają max zadeklarowanej mocy. Ja o czym innym , ty o czym innym - "fajna" dyskusja.

tak, tak... najlepiej wiesz o ile spada jasność, wiesz tyle ile wyczytasz w necie i ile zdołasz dojrzeć w sklepie

ja mam plazmę i jest tak jak napisałem, przy kontraście 0 to jaskrawość nie spadnie wcale, jeślisz masz jakieś obiekcje do tego to trudno, z teoretykami nie ma co wchodzić w polemikę

Kyle, a teraz zacytuję Ciebie i siebie chronologicznie:

 

1. napisałem tak: cyt."Chcę jeszcze dodać (wyjaśnić) do tego co napisał Pan Filip Kulpa, a mianowicie: producenci plazm stosują oszczędności,

dobrym przykładem jest Samsung który we wszystkich swoich modelach (plazma) montuje zasilacze o słabej wydajności prądowej. Przejawia się to jako "buczenie". Gdyby producenci montowali zasilacze nadmiarowe wtedy efekt cyt."szarej bieli" nie istniałby."

 

2. odpowiedziałeś tak: cyt."Gdyby producenci montowali dużo wydajniejsze zasilacze do ekranów plazmowych (3x większej max mocy powinno wystarczyć) to moc konsumowana przy wyświetlaniu białej sceny była by ogromna {ponad 1KW?},ale fakt że przygaszenia by pewnie już na plazmach nie było."

 

3. odpisałem w ten sposób: cyt."To że zasilacz impulsowy (np. komputerowy) ma np. 800 wat to nie oznacza że "ciągnie" z sieci 800 wat, oznacza to że można z takiego zasilacza pobierać te 800 wat.

W plazmie można wmontować nawet 2000 wat i nie oznacza to że tyle zużywałaby plazma. (nastepny mit Kylego)"

 

4. a Ty głupia riposta: cyt."Możesz czasem postarać się myśleć?" "Jak myślisz .... dla czego plazma przygasa na jasnych scenach? ... bo zasilacz nie wyrabia. Jak włożysz zasilacz który dostarczy odpowiednią moc to sądzisz że zostanie ona pobrana z kosmosu przy wyświetlaniu BIAŁEJ SCENY czyli w CHWILI ZAPOTRZEBOWANIA NA WYSOKĄ MOC ?

 

5. odpowiedziałem: cyt.":), Kyle zajmuję się elektroniką od 25 lat i Ty mówisz że ja pierdoły piszę? chłopie zlituj się.

No wiadomo że nie z kosmosu będzie pobierał prąd, ale ten pobór znów będzie "ruchomy" (tzn. będzie biały na ekranie to będzie pobierał, nie będzie białego nie będzie pobierał), a już na pewno nie 1000 W jaki zaproponowałeś przerysowując sprawę żeby tylko podkręcić temperature rozmowy i wprowadzić po raz kolejny niezdecydowanych w błąd."

 

6. i znowu Ty: cyt."Choćbyś sie 100 lat nią zajmował to byś pierdoły pisał ... wyraźnie napisałem o jasnym obrazie i mocy pobieranej w tym czasie przez plazmę a ty zacząłeś bredzić o zasilaczach komputerowych które przez cały czas nie pobierają max zadeklarowanej mocy. Ja o czym innym , ty o czym innym - "fajna" dyskusja."

 

Do wszystkich zainteresowanych: Panowie ręce opadają, a jakiego typu zasilacze montowane są w telewizorach?

Do jasnej cholery przecież wiadomo że zasilacze impulsowe są montowane w różnych urządzeniach i działają na takiej samej zasadzie. Jeśliby do telewizora wsadzić zasilacz np. 2000W to nie oznacza że plazma tyle prądu bierze nawet przy całym białym ekranie, a Kyle pisze że brałaby 1kW.

Skąd on to do cholery wie?

kolorymetrem

 

 

reguluje cały przebieg ale w stopniu znikomym przy niskich wartościach, podobnie jak jasność reguluje głównie czerń (w małym stopniu biel) i tak samo jak kontrast reguluje głównie biel (z małym stopniu czerń)

 

ciągle rzucasz parametrami, cyframi, terminami tak że ktoś stojący z boku myśli że doskonale orientujesz się w temacie, prawda jest taka że często tylko teoretyzujesz... i tu się właśnie mylisz - cienie nie zależą od parametru gain tylko od offset kalibrowałem i właśnie pod tym kątem specjalnie sprawdzałem

 

dla ciekawskich gain/offset to to samo co:

RGBLowEnd: Bias, Offset, Cuts, Cutoff, RGB brightness

RGBHighEnd: Drive, Gain, RGB contrast

 

kolorymetrem

 

 

reguluje cały przebieg ale w stopniu znikomym przy niskich wartościach, podobnie jak jasność reguluje głównie czerń (w małym stopniu biel) i tak samo jak kontrast reguluje głównie biel (z małym stopniu czerń)

 

ciągle rzucasz parametrami, cyframi, terminami tak że ktoś stojący z boku myśli że doskonale orientujesz się w temacie, prawda jest taka że często tylko teoretyzujesz... i tu się właśnie mylisz - cienie nie zależą od parametru gain tylko od offset kalibrowałem i właśnie pod tym kątem specjalnie sprawdzałem

 

dla ciekawskich gain/offset to to samo co:

RGBLowEnd: Bias, Offset, Cuts, Cutoff, RGB brightness

RGBHighEnd: Drive, Gain, RGB contrast

 

Przytoczona twoja wypowiedź jest odpowiedzia na wpis Kylego, (którego system już nie przytoczył).

Zdaje się , że obaj macie rację, zaś kłopoty z wzajemnym zrozumieniem wynikaja z tego, że walki dona111 z materia kalibracyjna sa trochę chaotyczne wskutek luk w wykształceniu (metrologia na pewno, szukanie gotowych „autorytatywnych” wyjaśnień w serwisie, niechęć do liczb, terminów, parametrów). Ale tym bardziej trzeba docenić te trafne spostrzeżenia, do ktorych mimo to doszedł. Odnoszę wrażenie, że wykształcenie Kylego jest pełniejsze, i (jak często bywa w takich przypadkach) jego zapał polemiczny jest mniejszy.

Ja widzę tak: Wiele TVC pozwala indywidualnie nastawiać wzmocnienie R,G,B. Niektóre pozwalaja użytkownikowi nastawiać także t.zw. punkt odcięcia (bias, cut-off, offset) osobno dla R,G,B. W tym przypadku ma sens bawić się w kalibrację.

Zdaje mi się, że przez punkty odcięcia RGB (RGB cut-off czy bias) rozumie się tutaj wartość sygnałów sterujacych subpiksele R,G,B przy małych IRE (LowEnd). Dla rosnacych IRE sygnały sterujace subpiksele R,G,B oczywiście musza rosnać, ale nie koniecznie wszystkie w tym samym tempie (t.zn. potrzebne jest wzmocnienie różne dla R,G,B). Zmieniajac wzmocnienie R,G,B (RGBgain) ustawia się wartości sygnałów RGB dla najwyższych wartości IRE (HighEnd). Wzmocnienie RGB nastawiane dla dużych IRE działa i przy najmniejszych IRE, ale sygnały sterujace wtedy subpiksele RGB (nastawione przez regulacjęRGB cut-off) sa wtedy małe, więc regulacja RGB gain nie zmienia istotnie wysterowania subpikseli przy małych IRE.

A teraz, Kyle, Don111, marekzawa poprawiajcie mnie bo jestem z innej branży ;-)) i pewnie nie jest to całkiem ścisłe.

stwierdzilem ze sprzedaje moja plazme panasa i kupuje kinol stary doobry Neptun 501A dziekuje za uwage :) pozdrawiam

 

widzę jorkers vel "mczaj." znowu w akcji - zaraz będzie odpluskwione, moderacja działa ostatnio szybko

widzę jorkers vel "mczaj." znowu w akcji - zaraz będzie odpluskwione, moderacja działa ostatnio szybko

 

 

Tia... Znów założył kilka watków ;-) Przekradł się przez zasieki ale po moim meldunku Moderacja stanęła na wysokości zadania i już pozamiatane :-))

tak, tak... najlepiej wiesz o ile spada jasność, wiesz tyle ile wyczytasz w necie i ile zdołasz dojrzeć w sklepie

ja mam plazmę i jest tak jak napisałem, przy kontraście 0 to jaskrawość nie spadnie wcale, jeślisz masz jakieś obiekcje do tego to trudno, z teoretykami nie ma co wchodzić w polemikę

 

don111, daj już spokój. Kyle to, trzeba to sobie jasno powiedzieć, taki soft-troll

siedzi całymi dniami trzepie do tego internetu i wk...wia ludzi, pewnie ma z tego jakąś przyjemność

tym sobie rekompensuje brak telewizora - udając mądrzejszego od tych co mogą u siebie w domu przynajmniej film obejrzeć

 

Tia... Znów założył kilka watków ;-) Przekradł się przez zasieki ale po moim meldunku Moderacja stanęła na wysokości zadania i już pozamiatane :-))

 

zaraz i tak się odrodzi, jak kolejna glowa hydry :))

Przytoczona twoja wypowiedź jest odpowiedzia na wpis Kylego, (którego system już nie przytoczył).

Zdaje się , że obaj macie rację, zaś kłopoty z wzajemnym zrozumieniem wynikaja z tego, że walki dona111 z materia kalibracyjna sa trochę chaotyczne wskutek luk w wykształceniu (metrologia na pewno, szukanie gotowych „autorytatywnych” wyjaśnień w serwisie, niechęć do liczb, terminów, parametrów). Ale tym bardziej trzeba docenić te trafne spostrzeżenia, do ktorych mimo to doszedł. Odnoszę wrażenie, że wykształcenie Kylego jest pełniejsze, i (jak często bywa w takich przypadkach) jego zapał polemiczny jest mniejszy.

sorry ale jakim cudem doszedłeś do wniosku że coś w moich poczynaniach jest chaotyczne lub że mam jakąś niechęć (!!??) do "liczb, terminów, parametrów" ? to że nie używam ekstra drogiego kolorymetru od razu oznacza że mam braki w metrologii ?

odnośnie fachowości - ja wiem o czym piszę mimo że nie szastam na lewo i prawo "trudnymi terminami" (w dodatku nietrafionymi), aby pokazać jakim to jestem znawcą tematu

masz rację w jednym - to nie moja działka i nie jestem tu fachowcem, ale zgłębiłem temat dokładnie przy okazji m.in. swojej kalibracji a do części wniosków doszedłem zupełnie sam, jak wszędzie wystarczą chęci, trochę rozumu i logiki, tym bardziej, że to o czym tutaj piszemy to są absolutnie podstawy tej dziedziny i żadne bzdurne teorie pana Kalego (jedynie ubrane w fachowe terminy dla niepoznaki) nie powinny tu mieć miejsca...

 

Ja widzę tak: Wiele TVC pozwala indywidualnie nastawiać wzmocnienie R,G,B. Niektóre pozwalaja użytkownikowi nastawiać także t.zw. punkt odcięcia (bias, cut-off, offset) osobno dla R,G,B. W tym przypadku ma sens bawić się w kalibrację.

Zdaje mi się, że przez punkty odcięcia RGB (RGB cut-off czy bias) rozumie się tutaj wartość sygnałów sterujacych subpiksele R,G,B przy małych IRE (LowEnd). Dla rosnacych IRE sygnały sterujace subpiksele R,G,B oczywiście musza rosnać, ale nie koniecznie wszystkie w tym samym tempie (t.zn. potrzebne jest wzmocnienie różne dla R,G,B). Zmieniajac wzmocnienie R,G,B (RGBgain) ustawia się wartości sygnałów RGB dla najwyższych wartości IRE (HighEnd). Wzmocnienie RGB nastawiane dla dużych IRE działa i przy najmniejszych IRE, ale sygnały sterujace wtedy subpiksele RGB (nastawione przez regulacjęRGB cut-off) sa wtedy małe, więc regulacja RGB gain nie zmienia istotnie wysterowania subpikseli przy małych IRE.

A teraz, Kyle, Don111, marekzawa poprawiajcie mnie bo jestem z innej branży ;-)) i pewnie nie jest to całkiem ścisłe.

dobrze myślisz, choć w sumie o tym już dyskutowaliśmy - gain RGB wpływa w małym stopniu na niskie IRE, w jeszcze mniejszym stopniu wpływa bias RGB na wysokie IRE

gainem się kalibruje wysokie IRE (biel) a biasem niskie IRE (czerń)

kalibruje w sensie wyrównania poziomów RGB do właściwych poziomów, odpowiedniej temperatury barwowej (to najlepiej od razu) a następnie ustawia się skalę bieli i szarości pod względem widocznych szczegółów (cienie) sterując od razu wszystkimi składowymi RGB na raz (będą już wyrównane) - u mnie te opcje nazywają się all cuts (bias) i all drv (gain)

...następnie ustawia się skalę bieli i szarości pod względem widocznych szczegółów (cienie) sterując od razu wszystkimi składowymi RGB na raz (będą już wyrównane) - u mnie te opcje nazywają się all cuts (bias) i all drv (gain)

 

U mnie, t.zn. w twoim telewizorze ?

don111

 

Napisałeś:

"to że nie używam ekstra drogiego kolorymetru od razu oznacza że mam braki w metrologii ? "

 

Do tego w co sie bawisz nie potrzeba kolorymetrów za dziesiątki tysięcy $$$$, klasy Konica Minolta CS2000.

Do kalibracji TV wystarczy tani w miare dokładny kolorymetr najlepiej sprawdzony na dokładniejszym urządzeniu, albo najlepiej wyskalowany plikiem kalibracyjnym wg dokładnego wzorca. W kalibracji TV operowanie na poziomach poniżej 5 IRE jest praktycznie zbędne podobnie jak pomiar poziomu czerni.

Natomiast jeśli chcesz mierzyć poziomy czerni na poziomie 0.02cd/m2 to nie zrobisz tego nawet znacznie droższymi urządzeniami niż SPYDER TV.

Do prawidłowego pomiaru trzeba już użyć bardzo drogich kolorymetrów ze specjalnie wydzielonym zakresem pomiarowym np. 0.003 to 5,000 cd/m2 w przypadku CS2000.

 

Firmy zawodowo zajmujące się kalibracją obrazów TV korzystaja przeważnie z profesjonalnego kalibratora EYE ONE PRO i dedykowanego oprogramowania przy którym Spyder to tania zabawka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomimo wysokiej ceny urządzenie to też nie pozwala na pomiary poziomów czerni na poziomie jakim operujesz ponieważ jego zakres pomiarowy zaczyna sie od 0.2 cd/m2

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To że Spyder reaguje w niskich poziomach czerni w okolicy 0 IRE , nawet zgodnie ze zmianą jasności, zupełnie nic nie oznacza i nie można przyjmować jego wskazań za prawidłowy pomiar. Jeśli Spyder pokazuje 0.02 lub 0.05 cd/m2 to nie wiadomo ile to jest w rzeczywistości ponieważ jego faktyczny zakres pomiarowy zaczyna się znacznie wyżej. To tak jak byś mierzył voltomierzem analogowym o zakresie 100V napięcia rzędu mV. Wskazówka coś tam drgnie ale oszacowanie tego minimalnego wskazania obarczone jest tak ogromnym błędem że pomiar się do niczego nie nadaje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

# Accuracy: Chromaticity x , y: +/- .002, Luminance: Y +/- 1%

# Repeatability: Chromaticity, x , y = less than 0.001; Luminance, Y = less than 1%

# Dynamic Range: Black Point: 0.02 cd/m2, White Point: > 5'000 cd/m2

 

a ja sądzę, że zdecydowanie przesadzasz z tą dokładnością Spydera3tv

to, że teoretycznie ma zakres 0,02cd/m2 w górę nie musi oznaczać, że przekłamuje, choć oczywiście może... ale podając przykład tego miernika napięcia nie otrzymałbyś powtarzalnych wyników a rozrzut w kolejnych odczytach byłby potężny przy takiej skali a ja jak pisałem, otrzymywałem powtarzalne wyniki dla okolic 0,05cd/m2, więc przyjmuję że spokojnie na tej wartości jeszcze potrafi operować

ale ok uznajmy że mój pomiar czerni jest całkowicie błędny, nieważny, szczerze wisi mi to :)

pomiar czerni to tylko ciekawostka, kalibracji nie przeprowadza się na tak niskiej luminancji

Czytajac ciekawe wypowiedzi dona111, Kyle i marekzawa zauważyłem, że trzeba rozjaśnić jeszcze jedna sprawę, przynajmniej dla mnie nie jasna.

Otóż ja napisałem, że wyobrażam sobie, że ustawiajac LowEnd cut-off ustawia się wstępne (bo dla małych IRE) odzielnie wysterowanie subpikseli R,G,B dla odpowiedniego zbalansowania. Don111 potwierdził, a marekzawa nie zaprzeczył. Natomiast Kyle mówi jeszcze o ustawianiu lamp (czyli jasności podświetlenia, jak rozumiem). Jaka jest rola tego ustawienia? Czy lampami ustawia się maksymalna jasność t.zn. wartość jasności przy maksymalnym wysterowaniu subpikseli , albo odwrotnie raczej jasność czerni przy obranych wysterowaniach subpikseli RGB na LowEnd? Czy jasność będzie się zawierać od np. 0,1 cd/m2 przy IRE 0 do 200 przy IRE 100 (czy innej umówionej wartości IRE) czy też np. od 0,3 cd/m2 do 200,2 (dla wszystkich IRE jaśniej o 0,2 cd/m2). Jak to działa? Bo przecież po coś ta regulacja jasności jest. Chyba, że pytanie jest źle postawione.

Regulacją lamp ustawiasz jasność zarówno czerni jak i bieli (i tego co jest między nimi). Czyli jak przy 100% rozświetleniu kolor czarny ma powiedzmy 0,1cd a biały np. 500cd to po ściemnieniu do np. 40% jasności, czerń będzie świecić z "siłą" 40% tego co na początku więc 0,04cd, podobnie jak biel czyli 200cd (przy okazji kontrast przy regulacji samymi lampami jest stały).

 

ps. gamma też pozostaje stała

don111

 

"# Dynamic Range: Black Point: 0.02 cd/m2, White Point: > 5'000 cd/m2"

 

To nie jest zakres pomiarowy. To jest zakres w jakim czujnik reaguje na swiatło. Nie należy utożsamiać tych pojęć.

Dokładniejsze czujnik Eye Pro też ma podobny Dynamic Range ale zakres pomiarowy jest znacznie mniejszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

don111

 

"# Dynamic Range: Black Point: 0.02 cd/m2, White Point: > 5'000 cd/m2"

 

To nie jest zakres pomiarowy. To jest zakres w jakim czujnik reaguje na swiatło. Nie należy utożsamiać tych pojęć.

Dokładniejsze czujnik Eye Pro też ma podobny Dynamic Range ale zakres pomiarowy jest znacznie mniejszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W takim razie co to jest? A może sa dwa podzakresy (a między nimi może jeszcze trochę). Dolny ktory schodzi do 0,02 cd/m2 - to chyba dolna granica tego podzakresu, i górny którego górna granica to 5000 cd/m2. Tam na zachodzie lubia operować ekstremalnymi liczbami , (bo to pocaigajaco wyglada dla laików), zamiast normalnymi pojęciami o znanych i powszechnie zrozumiałych znaczeniach. Stad bałagan, ale możan się do tego przyzwyczaić i tłumaczyc to sobie na normalny jezyk techniczny. Nie wykluczam, że to jakieś pojęcie niestandardowe (tak jak POMP - peak output music power w audio - definicja niewiadoma, ergo sens takiż, ale jakie liczby wychodza, np. śmieciowa kolumienka 1000 W PMPO)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

profee

 

"A może sa dwa podzakresy (a między nimi może jeszcze trochę). Dolny ktory schodzi do 0,02 cd/m2 - to chyba dolna granica tego podzakresu,"

 

Tak dobrze to nawet w Erze nie ma :)))

 

Spyder3 tego nie potrzebuje, ponieważ został zaprojektowany do innych celów niż mierzenie czerni podobnie jak wiele innych kolorymetrów.

 

Porównywałem bezpośrednio dwa kolorymetry Spyder3. Jeden reagował od 0.03 drugi od 0.05 /160% więcej !!!/. Czujnik don111 reaguje od 0.02. Jak widać poziom Black Point nie jest stały i zależny od egzemplarza

W stosunku do 0.02 to rozrzut 50% i 250% w pozostałych dwóch czujnikach!!!

 

Wyobraź sobie że idziesz do krawca celem uszycia spodni a krawiec używa losowo trzech tak niedokładnych miar.

Sądzisz że uszyje spodnie na Twoją miare ?

 

Przyrząd pomiarowy musi mieć określony zakres pomiarowy w którym w sposób powtarzalny i z określoną dokładnością dokonuje pomiaru wielkości fizycznej. Bez tych warunków trudno mówić o mierzeniu.

Regulacją lamp ustawiasz jasność zarówno czerni jak i bieli (i tego co jest między nimi). Czyli jak przy 100% rozświetleniu kolor czarny ma powiedzmy 0,1cd a biały np. 500cd to po ściemnieniu do np. 40% jasności, czerń będzie świecić z "siłą" 40% tego co na początku więc 0,04cd, podobnie jak biel czyli 200cd (przy okazji kontrast przy regulacji samymi lampami jest stały).

 

ps. gamma też pozostaje stała

bardzo prosto, bardzo łatwo, teoretycznie

LCD mają możliwy zakres bieli wysoki tylko nikomu do szczęścia taki wielki niepotrzebny, ustawiając tv tak aby obraz nie był zbytnio przejaskrawiony ani zbyt ciemny to na IRE 100 nie powinniśmy przekroczyć 100cd/m2

zatem wg tej teorii możemy zjechać na 10% i będziemy mieli czerń idealną i wystarczającą jasność panelu

 

pytania:

jak będzie wyglądać skala szarości, czy najniższe odcienie się nie będą zlewać ?

jaki jest dolny zakres jasności LCD z regulacją lamp ?

podaj przykłady konkretnych tv LCD - które mają tą regulację lamp

pytania:

1) jak będzie wyglądać skala szarości, czy najniższe odcienie się nie będą zlewać ?

2) jaki jest dolny zakres jasności LCD z regulacją lamp ?

3) podaj przykłady konkretnych tv LCD - które mają tą regulację lamp

1 - jak nie zlewa się na 100% jasności to nie będzie się zlewać na 0% jasności ... pod warunkiem że przy regulacji nie jest dotykane sterowanie matrycą

2 - różnie ... od bardzo kiepskiego (minimum np. 200-300 cd) do bardzo dobrego (kilkadziesiąt cd jasności na białym) ... choć widziałem jeden TV który nie regulował zupełnie jasności lampami

3 - raczej powinieneś zapytać jakie LCD nie regulują jasności lampami tylko sterowaniem matrycy - takich bubli na szczęście jest niewiele (z jednym się spotkałem). Tak czy inaczej SONY EX500 reguluje lampami

 

był zbytnio przejaskrawiony ani zbyt ciemny to na IRE 100 nie powinniśmy przekroczyć 100cd/m2

Jeśli na białym jest 100cd to do filmów i gier jest za ciemno.

w ciemnym pomieszczeniu i przy preferencjach nieprzejaskrawionego obrazu, to nie jest zbyt mało

 

Sony EX500 to zdecydowanie jeden z najlepszych LCD (bez local dimming) jeśli chodzi o głębokość czerni ale przy takim ciemnym ustawieniu znikają zupełnie cienie bez zwiększenia jasności

dlatego nie dziwne, że poprawnie skalibrowana czerń w testach to tylko 0,05-0,06 cd/m2 (backlight 1) czyli nie lepsza niż w plazmach Panasonica (mimo że sporo głębszą może wyświetlić Sony)

znasz jeszcze jakieś LCD oprócz Sony ex500 i Samsunga c650 na tych samych matrycach s-pva, które to mają takową regulację lamp ?

znasz jeszcze jakieś LCD oprócz Sony ex500 i Samsunga c650 na tych samych matrycach s-pva, które to mają takową regulację lamp ?

Wystarczy popatrzeć na pomiary:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeśli przy takiej różnicy jasności (jak w modelu po lewej) kontrast pozostaje stały to znaczy że regulacja lamp jest. W modelu po prawej widać co prawda tylko jeden pomiar ... ale skoro przy jasności 169cd jest kontrast 4700:1 to znaczy że najprawdopodobniej też z regulacją jasności jest wszystko OK.

 

Tutaj kolejne dwa modele (ze słabym kontrastem, więc pewnie IPS), na których widać że regulacja odbywa się przy pomocy lamp:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak komuś się te pomiary nie podobają, to niech sam idzie do salonu, poprosi o pilota, wyłączy kontrast dynamiczny, wyświetli czarną planszę (kolor 0,0,0) i zmieni jasność od 0% do 100% - jak czerń będzie się rozjaśniać = jest regulacja lampami ... a jak nie tzn. czerń przez cały czas świeci tak samo = nie ma regulacji lampami (i takiego modelu bym nie kupił).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wyniki dla Sony KDL 40NX700 osiągnięte przy MINIMALNYM ustawieniu podświetlenia, po kalibracji (jasność max 115 cd/m2):

 

poziom czerni: 0,07-0,10 (nierównomierne podświetlenie)

kontrast statyczny: 1200 - 1600:1

 

komentarz odnośnie jakości czerni: silne zabarwienie niebieskie, słaba gradacja szarości w pobliżu czerni, ciemne szczegóły giną w szaro-niebieskiej poświacie, poza osią dalsza degradacja czerni

 

W tych samym teście i warunkach pomiary dla Panasonica 42G20E:

 

poziom czerni: 0,031 (poziom stabilny na całej powierzchni)

kontrast statyczny: 4320:1

 

komenatarz odnośnie czerni: bardzo realistyczna, świetna szczegółowość obrazu w ciemnych partiach, brak zabarwień

i dlatego chcę kupić plazme :)

Dla tego, że poza modelami LCD z wysokim kontrastem/głęboką czernią, są też takie z dużo gorszą czernią i kontrastem - fajny tok rozumowania x-P

 

ps. ... ale plazmy też bym na Twoim miejscu nie kupował, bo też są modele z kiepską czernią/kontrastem :]

pokaż więc lepsze pomiary czerni/kontrastu dla skalibrowanego LCD w cenie wymienionej wyżej plazmy panasonica.

 

ps. podobno LEDy sonego są świetne i mają super regulację podświetlenia, która umożliwia osiągnięcie niebywałej czerni. Widać, jak teoria rozbija się o brutalną rzeczywistość...

 

Wygrzebałem kolejne pomiary:

 

LCD LG 42SL9000 (LED):

 

czerń : 0,13 cd/m2 (po kalibracji dla janości max 98 cd/m2)

kontrast statyczny: 740:1

 

ufff, imponujące cyfry :)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ps. modele EX7xx są gorsze od EX500 jak byś nie wiedział:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Widać tam fotkę tragicznego podświetlenia z EX700, a następnie ochy i achy tego samego użytkownika po przesiadce na EX500 .

 

ps. podobno LEDy sonego są świetne i mają super regulację podświetlenia,

Obeznany to Ty nie jesteś skoro takie bzdury piszesz ... co jest udowodnione w linku wyżej

 

Wygrzebałem kolejne pomiary:

 

LCD LG 42SL9000 (LED):

 

czerń : 0,13 cd/m2 (po kalibracji dla janości max 98 cd/m2)

kontrast statyczny: 740:1

 

ufff, imponujące cyfry :)))

To jest IPS chłopczyno (kiepski kontrast/czerń) - dokształć się jak chcesz czymś zabłysnąć i nie zawracaj mi więcej gitary.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W linku wyżej PVA po lewej i IPS z którym wyskoczyłeś po prawej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sorry, ale pomiary z tej stronki z Twojego linka trudno uznać za wiarygodne, skoro nie wiadomo, przy jakich ustawieniach dokonano poszczególnych pomiarów.

Co do forum hdtv to .... a, nic już nie powiem :)

w każdym razie jeśli ochy i achy jakiegoś forumowicza są dla Ciebie obiektywnym dowodem na poziom czerni i kontrastu, to o czym tu mówić?

Ile "ochów" oznacza poziom czerni poniżej 0,04 ? Czy kontrast mierzymy w "achach"?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.