Skocz do zawartości
IGNORED

Standaryzacja opisu brzmienia


pml83@tlen.pl

Rekomendowane odpowiedzi

czytam różne opinie, recenzje, testy i mam wrażenie, że różni ludzie stosują różne słowa do opisu tego samego oraz czasami mylą się w znaczeniu słów, chciałbym aby ktoś opisał dokładnie co znaczą poszczególne słowa w opisie brzmiania dźwięku.

 

Co znaczy brzmienie:

 

jasne

ciemne

ostre

naturalne

neutralne

suche

kłujące

płaskie

przesycone energią

nie przesycone energią

precyzyjne

nieprecyzyjne

dynamiczne

niedynamiczne

muzykalne

niemuzykalne

z wykopem

wolne

szybkie

analogowe

cyfrowe

lampowe

 

przydałby sie dokłady opis każdego ze słów w brzmieniu co one dokładnie znaczą, pewien rodzaj słownika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam (sprawdziłem):

Sejsmicznie nisko schodzący bas.

 

Przepraszam autora za uproszczenie!

 

Inne terminy:

Niesamowita spójność.

Spokój.

Koherencja.

Plan w szerz i w głąb.

 

A ten bas to był przy małym wolumenie…

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A autor wątku jakie preferuje te BRZMIANIE......pewnie swój sound??

ps.Skont wziąłeś Waść takie precyzyjne okreslenia?....bo myślę,że niektóre sam wymyśliłeś.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary audiofil napisał

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

prawdopodobnie skontowni

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy jakoś tam dźwięk może opisać, porównać. Bo nie za bardzo da się go narysować :) (proszę praktykujących fizyków i techników o brak sprostowań).

 

A teraz podaj definicję określeń, które, tak czy inaczej podobnie prawdopodobnie pojmujemy:

-twarz jaśnieje

-zachmurzone lico

-tępy nastrój

-ogniki w oczach

itd.

Prawda, że niezbyt łatwe? I czy potrzebne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez tych wszystkich epitetów bajkopisarze w kolorowych gazetach dotyczących tematyki audio nie byliby w stanie "bić piany" i sugerować barwnym opisem, że właśnie dany sprzęt jest lepszy od innego. Czy to kabel, czy kondensator, czy podstawkę pod kabel a i pewnie ścieżkę na płytce drukowanej wg nich można porównać posługując się tymi cennymi słowami.

 

Zaryzykuję mimo wszystko ;)

 

jasne - malo basu

 

ciemne - za dużo basu

 

ostre - podbite wysokie tony

 

naturalne - liniowa charakterystyka częstotliwości

 

neutralne - liniowa charakterystyka częstotliwości

 

suche - bez basu

 

kłujące - podbite wysokie tony

 

płaskie - tu przychodzi mi taki skrót myślowy: to co ma być ciche brzmi głśniej a to co ma brzmieć głośno brzmi ciszej i wszystko brzmi na tym samym poziomie, albo inaczej idealnie płasko było by gdyby np. wartość amplitudy każdej fali dźwiękowej w utworze miała taką samą wartość.

 

przesycone energią - to raczej okreslenie dotyczace kawałka muzycznego - tzn. kawałek się podoba

 

nie przesycone energią - kawałek się nie podoba

 

precyzyjne - jak naturalne i neutralne, wszystko słychać, liniowa charakterystyka częstotliwości

 

nieprecyzyjne - negacja precyzyjnego czyli niewiadomo jakie pasmo częstotliowości podbite lub obniżone.

 

niedynamiczne - coś jak płaskie.

 

muzykalne - nie wiem. Wg mnie muzykalny jest np sam utwór muzyczny a nie sprzęt.

 

niemuzykalne - ktoś fałszuje?

 

z wykopem - dobra dynamika.

 

wolne - to jest ciekawe, bo wg mnie chodzi o to, że instrumenty jak np gitara basowa i stopa perkusji zlewają się ze sobą, są trudno rozróźnialne a więc nie słychać jak każdy z nich osobno wybrzmiewa. To tak jak by podkręcić bas i wszystko zlało się ze sobą.

 

szybkie - bas wyraźnie słyszalny ale tylko w zakresie częstotliwości, w których został nagrany na płycie, średnica pasma nie jest przesunięta w dół, tzn. np. wokale brzmią naturalnie (nie są "przebasowane") a w tle dobrze i nisko gra gitara basowa.

 

analogowe - tu przydałaby się definicja sygnału analogowego z teori sygnałów ale pewnie audiofil ma swoją dotyczącą swych odczuć podczas słuchania czarnej płyty winylowej

 

cyfrowe - tu definicja sygnału cyfrowego ;) Cyfrowe czyli audiofil powie, że dźwięk nie może być tak dobry jak z płyty winylowej bo został poszatkowany na skończoną ilość próbek i zawsze będzie mu brakować tych, które można by było wcisnąć w te luki pomiędzy sąsiadującymi próbkami... oczywiście to musiałby być nielada audiofil...

 

lampowe - brakuje jeszcze słowa ciepłe do zestawu bo lampy... oprócz ze świecą to fajnie grzeją

 

i zamiast tego wszystkiego można by było operować zakresami częstotliwości, ich nadmiarem lub niedoborem ale kto by to czytał? ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez tych wszystkich epitetów bajkopisarze w kolorowych gazetach dotyczących tematyki audio nie byliby w stanie "bić piany" i sugerować barwnym opisem, że właśnie dany sprzęt jest lepszy od innego. Czy to kabel, czy kondensator, czy podstawkę pod kabel a i pewnie ścieżkę na płytce drukowanej wg nich można porównać posługując się tymi cennymi słowami.

 

Zaryzykuję mimo wszystko ;)

 

jasne - malo basu

 

ciemne - za dużo basu

 

ostre - podbite wysokie tony

 

naturalne - liniowa charakterystyka częstotliwości

 

neutralne - liniowa charakterystyka częstotliwości

 

suche - bez basu

 

kłujące - podbite wysokie tony

 

płaskie - tu przychodzi mi taki skrót myślowy: to co ma być ciche brzmi głśniej a to co ma brzmieć głośno brzmi ciszej i wszystko brzmi na tym samym poziomie, albo inaczej idealnie płasko było by gdyby np. wartość amplitudy każdej fali dźwiękowej w utworze miała taką samą wartość.

 

przesycone energią - to raczej okreslenie dotyczace kawałka muzycznego - tzn. kawałek się podoba

 

nie przesycone energią - kawałek się nie podoba

 

precyzyjne - jak naturalne i neutralne, wszystko słychać, liniowa charakterystyka częstotliwości

 

nieprecyzyjne - negacja precyzyjnego czyli niewiadomo jakie pasmo częstotliowości podbite lub obniżone.

 

niedynamiczne - coś jak płaskie.

 

muzykalne - nie wiem. Wg mnie muzykalny jest np sam utwór muzyczny a nie sprzęt.

 

niemuzykalne - ktoś fałszuje?

 

z wykopem - dobra dynamika.

 

wolne - to jest ciekawe, bo wg mnie chodzi o to, że instrumenty jak np gitara basowa i stopa perkusji zlewają się ze sobą, są trudno rozróźnialne a więc nie słychać jak każdy z nich osobno wybrzmiewa. To tak jak by podkręcić bas i wszystko zlało się ze sobą.

 

szybkie - bas wyraźnie słyszalny ale tylko w zakresie częstotliwości, w których został nagrany na płycie, średnica pasma nie jest przesunięta w dół, tzn. np. wokale brzmią naturalnie (nie są "przebasowane") a w tle dobrze i nisko gra gitara basowa.

 

analogowe - tu przydałaby się definicja sygnału analogowego z teori sygnałów ale pewnie audiofil ma swoją dotyczącą swych odczuć podczas słuchania czarnej płyty winylowej

 

cyfrowe - tu definicja sygnału cyfrowego ;) Cyfrowe czyli audiofil powie, że dźwięk nie może być tak dobry jak z płyty winylowej bo został poszatkowany na skończoną ilość próbek i zawsze będzie mu brakować tych, które można by było wcisnąć w te luki pomiędzy sąsiadującymi próbkami... oczywiście to musiałby być nielada audiofil...

 

lampowe - brakuje jeszcze słowa ciepłe do zestawu bo lampy... oprócz ze świecą to fajnie grzeją

 

i zamiast tego wszystkiego można by było operować zakresami częstotliwości, ich nadmiarem lub niedoborem ale kto by to czytał? ;)

 

Cóż za transparentne a wręcz przeźroczyste wyjaśnienie tych jakże dynamicznie wybrzmiewających zwrotów lania wody i prania mózgu przez gazety branżowe jak i hobbystów oraz pasjonatów audio ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it's all dark

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buti:

„Bez tych wszystkich epitetów bajkopisarze w kolorowych gazetach dotyczących tematyki audio nie byliby w stanie "bić piany" i sugerować barwnym opisem, że właśnie dany sprzęt jest lepszy od innego.”

 

No tak. Tyle tylko, że bajkopisarze nie wskazują lepszości. Każdy aktualnie recenzowany sprzęt jest bajeczny. To wystarcza aby otrzymać tantiemy za tzw. test…

;D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaja se robicie a przecież na to są naukowe opracowania

 

Najpopularniejszym wśród muzyków sposobem opisu dźwięku jest jak na razie semantyczny opis barwy. W badaniach autora artykułu, ciepło brzmienia kojarzy się z ciepłem słonecznym aż w 80% odpowiedzi muzyków. Wydaje się, że na sposób semantycznej oceny barwy ma wpływ zarówno wiek, jaki i wykształcenie słuchacza. Zawodowi muzycy chętniej korzystają z określeń słownych, a niżeli laicy.

Tak oto wygląda przykładowe zestawienie cech przedmiotowych z cechami barwy:

żar, ogień

c z y l i

ciepło ogniska

jasność ognia

blask ognia dźwięk żarliwy

c z y l i

dźwięk ciepły

dźwięk jasny

dźwięk z blaskiem

aksamitny materiał

c z y l i

jasny materiał

w kolorze ciepłym

miękki w dotyku

delikatny w dotyku

miły w dotyku dźwięk aksamitny

c z y l i

dźwięk jasny

dźwięk ciepły

dźwięk miękki

dźwięk delikatny

dźwięk miły

metal

c z y l i

materiał zimny w dotyku

czysty i szlachetny

połyskujący

jasny

twardy

o zabarwieniu srebrzystym dźwięk metaliczny

c z y l i

dźwięk zimny

dźwięk czysty

dźwięk z blaskiem

dźwięk jasny

dźwięk twardy

dźwięk srebrny

 

 

O sposobie postrzegania barwy dźwięku decyduje:

a) dźwiękowy kontekst w jakim znajduje się barwy dźwięku (wpływ jednej barwy na drugą, np. fakt, że inaczej brzmi szum morza na tle aulosu, a inaczej na tle metalofonów),

b) funkcja jaką, na zasadzie asocjacji, pełni barwy dźwięku, w zależności od wszystkich doświadczeń słuchowych człowieka (znaczenie dźwięk jako sygnału; fakt, że dźwięk, który brzmi jak dźwięk "beczący", jest nazywany "kozim dźwiękiem", a "dźwięk warczący" przypomina dźwięk warczącego psa),

c) przestrzeń fizyczna, sposób identyfikacji źródła i przestrzeni akustycznej (fakt, że dźwięk daleki wskazuje na wielkość przestrzeni fizycznej).

 

Podsumowując. Jest jeszcze wiele do zrobienia w sferze badań nad istotą barwy dźwięku i nad percepcją zjawisk akustycznych. Jednakże najnowsze osiągnięcia - wprowadzenie do psychofizyki jednostek opisujących m.in. ostrość dźwięku (acum), jego chropowatość (asper), czy subiektywny czas trwania (dura), a także zauważenie potrzeby stworzenia procedury do obliczania tonalności - są sygnałem nadchodzących zmian na lepsze. Ku lepszemu zmierza również wiedza na temat związku pomiędzy złożonymi skojarzeniami wizualnymi (i nie tylko zresztą wizualnymi) a semantycznym opisem brzmienia.

 

Zjawiska, które zostały opisane w podpunktach nieco wyżej, mają decydujący wpływ właśnie na semantyczny opis barwy. Muzyka jest zjawiskiem w dużym stopniu autonomicznym, oddzielonym od świata zewnętrznego. Jednak materiał, z którego się ona składa, podlega prawom rzeczywistości heteronomicznej, pozamuzycznej, a materiałem tym - jest właśnie dźwięk.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Słowniczek ważniejszych terminów - dodatek do artykułu

 

Alikwoty - harmoniczne, tony składowe dźwięku, których częstotliwości pozostają do częstotliwości tonu podstawowego w stosunku 1 : 2 : 3 i tak dalej.

 

Barwa dźwięku - jedna z cech wrażeniowych, pozwalająca na jakościowe określanie i różnicowanie dźwięków o tej samej wysokości i głośności.

 

Barwne słyszenie - rodzaj synestezji (czyli powstawania wrażeń wielozmysłowych przy bodźcu działającym na jeden zmysł), są to wrażenia słuchowo - barwowe. Zdolność takiego słyszenia posiadali między innymi N. Rimski - Korsakow, O. Messiaen, A. Skriabin.

 

Chromestezja - barwne słyszenie.

 

Dyferencjał semantyczny - antonimy stosowane w parametrycznym opisie brzmienia.

 

Dysonans sensoryczny - efekt słuchowy, na który składają się dudnienia oraz wrażenie szorstkości (chropowatości) brzmienia.

 

Formant - szczególnie uwydatniony zakres częstości widma dźwięku złożonego.

 

Harmoniczne tony - alikwoty.

 

Iluzje słuchowe - wrażenia słuchowe, które odbiegają w znaczny sposób od spodziewanego (na podstawie parametrów fizycznych) efektu. Iluzje mogą dotyczyć: lokalizacji dźwięku, czasowej struktury, wysokości oraz barwy. Np. Butler (w 1979 roku) doznał iluzji dotyczącej rozmieszczenia orkiestry symfonicznej w układzie dziewiętnastowiecznym. Orkiestra ta wykonywała ostatnią symfonię P. Czajkowskiego.

 

Impuls - dźwięk krótkotrwały, raptowny, często o charakterze trzasku lub stuku.

 

Lokalizacja dźwięku - czynność, polegająca na określaniu położenia źródła dźwięku w przestrzeni oraz jego odległości od słuchacza.

 

Maskowanie dźwięku - w psychofizjologii słyszenia jest to zmniejszenie czułości słuchu dla pewnych dźwięków odbieranych w czasie trwania innych sygnałów akustycznych (zagłuszanie bodźców słuchowych).

 

Modyfikatory dźwięku - urządzenia elektroakustyczne pozwalające na przekształcanie barwy, wysokości, czasu trwania i dynamiki dźwięku, oraz na kształtowanie charakteru nagrania muzycznego. Do modyfikatorów dźwięku należą między innymi: filtry, modulatory, przesuwniki fazy, urządzenia pogłosowe i wzmacniacze.

 

Obiekty dźwiękowe - zjawiska dźwiękowe P. Schaeffera.

 

Obraz dźwiękowy - charakter odsłuchu, całokształt wrażeń audialnych.

 

Obszar słyszalności - zbiór wszystkich dźwięków słyszalnych przedstawiony na wykresie zależności poziomu natężenia od częstotliwości.

 

Plamy dźwiękowe - jednolite, stopliwe struktury dźwiękowe.

 

Plan dźwiękowy - element obrazu dźwiękowego (przy odbiorze bezpośrednim i przy pomocy urządzeń elektroakustycznych), jest to perspektywa dźwiękowa, a więc słuchowe różnicowanie rozmieszczenia źródeł dźwięków w określonej przestrzeni. Podstawą tego różnicowania jest słyszenie dwuuszne i wrażenia odległości i kierunku źródła. W celu określenia plastyczności obrazu słuchowego wprowadzono pojęcie planu dźwiękowego (odczuwanego jako odległości źródeł dźwięków od siebie i od słuchacza).

 

"Plug-ins" ["plug" z języka angielskiego "włóż", "in" - z języka angielskiego "w"] - programowe modyfikatory dźwięku (np. procesory psychoakustyczne, procesory dynamiki - kompresor, ogranicznik poziomu, bramka szumów, przestrzenne modyfikatory dźwięku, korektory częstotliwościowe).

 

Poczucie barwy - zdolność do spostrzegania, wykonywania, wyobrażania, różnicowania i tworzenia różnych jakości barwowych.

 

Pogłos - rewerberacja, zjawisko stopniowego zanikania dźwięku po zamilknięciu źródła dźwięku, występujące w skutek odbić fal dźwiękowych (echo) od powierzchni pomieszczenia.

 

Przedmiot dźwiękowy - termin wprowadzony przez P. Schaeffera w traktacie dotyczącym typologii i morfologii zjawisk akustycznych, oznaczający elementarne, jednostkowe zjawisko brzmieniowe.

 

Przestrzeń muzyczna - w tradycyjnej teorii muzyki zbiór dźwięków wysokich i niskich, ewentualnie głośnych i cichych.

 

Przestrzeń Nazajkińskiego - przestrzeń muzyczna (symboliczna) w ujęciu E. Nazajkińskiego, imitująca przy pomocy różnych elementów dzieła muzycznego przestrzeń psychoakustyczną, lub (jak kto woli) fizyczną.

 

Przestrzeń psychoakustyczna - przestrzeń, w której lokalizowane są źródła dźwięków. Według autora pracy można mówić o następujących jej rodzajach: przestrzeni naturalnej (w której żyjemy, porozumiewamy się), oraz sztucznej (uzyskiwanej przy pomocy urządzeń elektroakustycznych lub jedynie odtwarzanej tą drogą). W tym drugim przypadku można kreować w sposób sztuczny (elektroniczny) przestrzeń realną (właściwie - realistyczną) lub przestrzeń wirtualną - urojoną (czyli taką, która nie przypomina przestrzeni nas otaczającej i posługuje się np. fikcyjnymi zjawiskami pogłosowymi, echem, które jest sztucznie zgłaśniane, nakładaniem na siebie różnych przestrzeni zawartych w różnych nagraniach). Przestrzeń naturalna dzieli się na przestrzeń rzeczywistą (będącą naszym otoczeniem akustycznym), oraz iluzoryczną (przestrzeń, która posługuje się zjawiskiem iluzji słuchowej, np. iluzją dotyczącą rozmieszczenia instrumentów muzycznych na estradzie).

 

Psychoakustyka - współczesna dziedzina wiedzy, dział akustyki ogólnej zajmujący się związkiem obiektywnych, fizykalnych cech dźwięku z jego cechami subiektywnymi, wrażeniowymi.

 

"Sample" [termin zaczerpnięty z języka angielski, oznaczający "próbkę", "wzór"]- próbki dźwiękowe, przekształcane i transponowane wzorce brzmieniowe.

 

"Sampling" [termin "sample" jest zaczerpnięty z języka angielskiego, oznacza "próbkę" "wzór"] - technika tworzenia muzyki z gotowych, przekształconych tematów, rytmów i brzmień zaczerpniętych z gotowych nagrań.

 

Semantyczny opis barwy dźwięku - słowny opis brzmienia.

 

Skalowanie barwy dźwięku - określanie na skali liczbowej stopnia natęrzenia danej cechy barwy.

 

Sonologia - wiedza o brzmieniowych właściwościach materiału dźwiękowego, tworzywa artystycznego.

 

Szum - dźwięk o nieokreślonej wysokości i charakterze szmerowym, złożony z wielkiej liczby składowych o częstotliwościach nieskończenie bliskich sobie.

 

Ton harmoniczny - pojedynczy alikwot.

 

Transjenty - stany nieustalone, krótkotrwałe zmiany wewnętrznej struktury dźwięku, występujące w każdym zjawisku dźwiękowym podczas jego kolejnych faz. Transjenty wpływają na: wyrazistość i rozpoznawanie dźwięków, określanie stopni dynamicznych, barwy, oraz ogólnego charakteru brzmienia.

 

Widmo dźwięku - przedstawienie dźwięku w postaci sumy jego składników - tonów. Widmo jest przedstawiane zwykle jako wykres zależności poziomu natężenia do częstotliwości poszczególnych tonów składowych dźwięku.

 

Wieloton - dźwięk składający się z tonów o dowolnej częstotliwości (wieloton harmoniczny - dźwięk o określonej wysokości, złożony z alikwotów; wieloton nieharmoniczny - dźwięk o przybliżonej wysokości, złożony ze składowych nieharmonicznych).

 

Współton - wieloton harmoniczny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość rochu

(Konto usunięte)

Każdy jakoś tam dźwięk może opisać, porównać. Bo nie za bardzo da się go narysować :) (proszę praktykujących fizyków i techników o brak sprostowań).

 

A teraz podaj definicję określeń, które, tak czy inaczej podobnie prawdopodobnie pojmujemy:

-twarz jaśnieje

-zachmurzone lico

-tępy nastrój

-ogniki w oczach

itd.

Prawda, że niezbyt łatwe? I czy potrzebne?

 

Zapomniałeś o czymś takim jak "błysk inteligencji w oczach" *; )

 

 

*Regulamin Firmy Portretowej S.I. Witkiewicza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość rydz

(Konto usunięte)

Dobrze opisane, choć laik połowy tego opisu i tak nie zrozumie, muzykalność, dynamika, precyzja, stereofonia, myśle że to podstawowe określenia, z ktorych można wyłonić cały przekaz muzyczny, jest to potrzebne dla recenzentów jak i stawiajacych pytania na tym forum, te określenia to podstawa,byśmy mogli się zrozumieć dyskutując o muzyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem "standaryzacji" języka opisującego zjawiska spoza świata nauk ścisłych jest stary:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pomysł skodyfikowania narzędzi analizy dzieła literackiego, muzycznego, plastycznego nie powiódł się. Dźwięki docierające do nas ze sprzętu należą w pewnym sensie do tej samej kategorii co wrażenia w trakcie odbioru dzieła sztuki. Można dokonać analizy fali dźwiękowej, struktury obrazu (farby, płótno), tekstu (składnia, fonemy), ale nic to nie wniesie do zrozumienia efektu końcowego, który powstaje w świadomości odbiorcy. Dlatego jesteśmy skazani na subiektywne opisy. Dlatego wiarygodnym "opisywaczem" będzie zawsze oczytany znawca literatury, "opatrzony" historyk sztuki, osłuchany audiofil. Im więcej przeczytamy książek, więcej zobaczymy dzieł sztuki, więcej wysłuchamy płyt/sprzętu, tym trafniej będziemy mogli przeprowadzić analizę porównawczą i wyciągnąć z niej wnioski.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do BRZMIANIA to albo coś gra albo nie.

Dziękuję, poprawiłem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można uprościć języka opisującego brzmienie,należy wręcz rozszerzać zasób słów.Im więcej słów,tym dokładniejszy opis,a więc możliwość zanotowania różnic w brzmieniu.Moim zdaniem sedno leży w osobach które chcą upraszczać.Jeżeli nie słyszysz zbyt wiele różnic w brzmieniach i wydaje ci się to bełkotem audiofilskim,to znaczy że nie zrozumiesz rozbudowanych zdań na temat brzmień różnych systemów.Nie głoś i nie poddawaj w wątpliwe czegoś czego nie rozumiesz,skoro inni rozumieją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.