Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  384 członków

Atoll Klub
IGNORED

Klub ATOLL


Rekomendowane odpowiedzi

A czego wam brakuje w tym basie i górze?

To pytanie bardziej do mnie:). W górnych rejestrach bardzo brakuje powietrza, wybrzmień za tym idzie przeciętna przestrzeń. Bas jest niestety zaakcentowany w środku swojego pasma za tym idzie pewnego rodzaju monotonia tego zakresu. Finalnie otrzymywałem dźwięk gęsty, bardzo nasycony... przytłaczajacy. Nie mogłem doszukać się pierwiastka który kreował by przedstawianie muzyczne.

Rozumiem jednak że dla kogoś rozsmakowanego np. W wokalistyce Atoll będzie doskonałym wyborem.:)

 M1  >Weavelight  >Vanguard /  Xti 2000 > Audiosynergia Pira > Amazonia Miusik

A próbowałeś podłączyć bo jako końcówkę pomijając jego sekcję pre?

Mówiąc szczerze miałem to chwilę na testach i jako integra był nie do przyjęcia, jako końcówka już tak.

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

A próbowałeś podłączyć bo jako końcówkę pomijając jego sekcję pre?

Mówiąc szczerze miałem to chwilę na testach i jako integra był nie do przyjęcia, jako końcówka już tak.

Tak próbowałem jako końcówka mocy u mnie równie obecnie za przedwzmacniacz robi Audio GD NFB28. Niestety również w tej konfiguracji Atoll się nie sprawdzał, 140 W na 4 omach to raczej tylko na papierze w jego przypadku. Grzał sie niemiłosiernie i jak się chciało podkręcić głośność włączało sie co chwile zabezpieczenie.. Generalnie u mnie w ogóle się nie sprawdził. Daje pod rozwagę wszystkim którzy maja wysokoobciążeniowe kolumny i uwierzą w jego parametry na papierze. Bedzie kicha pod względem dynamiki i kontroli basu.

 M1  >Weavelight  >Vanguard /  Xti 2000 > Audiosynergia Pira > Amazonia Miusik

Gość sm1980

(Konto usunięte)

Myślę, że sporo zależy też od źródła. Nawet po wymianie w tańszych kartach dźwiękowych wzmacniaczy operacyjnych bas był już świetny. Teraz mam końcówkę AM100SE (czyli IN100SE podłączone przez bypass) z Essence One MKII Muses i jest świetnie. Jakoś nie wyobrażam sobie korzystania z integry Atolla - dość szybko zaczynało się u mnie pierdzenie (koło godziny 10), natomiast gdy źródło ma potencjometr, to wszystko jest czyściutko.

 

Problem w tym, że dużo osób korzysta z CD bez regulacji głośności, więc gdzieś ona musi się pojawić.

Stara prawda jak zawsze gra system a nie np. Wzmacniacz. U mnie byle już nawet zdecydowany żeby wywalić Pylony Diamondy 28 ponieważ za cale zło je obwiniłem. Jednak spróbowałem Roksana K3 i to był strzał w 10.

 M1  >Weavelight  >Vanguard /  Xti 2000 > Audiosynergia Pira > Amazonia Miusik

Panowie wszystko zależy od konfiguracji. Z Atollem 100 można stworzyć dobry system, ale trzeba włożyć w to trochę pracy. Mówimy o wzmacniaczu za 4390zł i po negocjacjach około 3500zł i nie ma co oczekiwać, że dostaniemy wszystko. W takim przypadku nie byłoby sensu produkować IN200, IN300. Atoll ma swój charakter brzmienia jeśli komuś nie odpowiada to trzeba szukać czegoś innego. Miałem dość długo IN100SE i u mnie nigdy nie łapał zadyszki jeśli chodzi o moc czy wydajność. Brałem go nie raz do znajomych i zawsze się bronił. Jedyne co mi nie odpowiadało to dość mocny przełom góry i średnicy. Szczególnie przy gołych ścianach było to dokuczliwe. Nie było to najbardziej wyrafinowane brzmienie (brakowało trochę wybrzmień, subtelności) , ale sprawiało przyjemność i chyba o to chodzi szczególnie w tym budżecie.

Edytowane przez Silver_85

A w jakim to pomieszczeniu takie kolumny?

 

Panowie wszystko zależy od konfiguracji.

W końcu ktoś zauważył :))

Zresztą dotyczy to każdego systemu audio, o adaptacji akustycznej nie wspomnę.

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

<p><p>Konfiguracja systemu nie sprawi sie, zd atoll in 100se pozbedzie sie swoich wad, no chyba, ze przyjac, iz canto grand, dynaudio x18, x14, dm2/6 to kasztany, ktorym brakuje finezji, dzwiecznosci i wybrzmien na gorze pasma. Sorry ale setce blizej do tanich nadow niz do tanich naim-ow, roksanow, regi elex r czy h80. Jak slusznie koledzy zauwazyli mocna gorka na laczeniu srednicy z gora i w okolicy sredniego basu to powazne defekty, rowniez brak oddania glebi sceny a za to granie nachalnym wypchnietym laczeniem srednicy z gora...Jezeli ktos szuka walacych jak oszalale talerzy perkusyjnych przykrywajacych pol pasma i cala gore a nie znosi dzwiecznosci i finezji na sopranach to jest w domu! Jezeli ktos lubi jednostajny, przewalony i zaokraglony do przesady sredni bas czyli jednostajne buuuu to jest w domu. Jezeli lubi jak mu ta gorna srednica i dolna gora (mocno posklejana) swidruje w uszach a nie potrzebuje glebi sceny to jest w domu. Rockowy "killer" z przewalona cena sugerowana, taka prawda.

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Adam tak jak napisałem z setką można stworzyć dobry system, ale nie idealny co jest chyba oczywiste bo wszyscy by się zatrzymywali na IN100 i więcej by nie chcieli. Weź pod uwagę na najtańszy Naim to w detalu 6k, H80 to ponad 7k, Roksan K3 to 7k. Rega tylko w zbliżonej cenie, ale i tak 1k więcej. Chętnie bym u siebie posłuchał wszystkich tych wzmacniaczy u siebie i porównał z IN100. H80 i K3 odsłuchiwałem, ale nie u siebie. H80 nie zrobił na mnie wrażenia, K3 mi się podobał, ale odsłuch w salonie i nie na moich kolumnach.

Zgoda, salony rabatuja go do 3300-3500zl. i wtedy wszystko jest ok. czyli dostajemy o tyle wiecej od takiego nad c356 o ile doplacilismy ale to co wyzej zostalo napisane trzeba brac pod uwage przy jego kupnie, bo ma setka swoje mocne defekty, ktorych nie naprawimy kolumnami czy cedekiem.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Jak slusznie koledzy zauwazyli mocna gorka na laczeniu srednicy z gora i w okolicy sredniego basu to powazne defekty, rowniez brak oddania glebi sceny a za to granie nachalnym wypchnietym laczeniem srednicy z gora...Jezeli ktos szuka walacych jak oszalale talerzy perkusyjnych przykrywajacych pol pasma i cala gore a nie znosi dzwiecznosci i finezji na sopranach to jest w domu! Jezeli ktos lubi jednostajny, przewalony i zaokraglony do przesady sredni bas czyli jednostajne buuuu to jest w domu. Jezeli lubi jak mu ta gorna srednica i dolna gora (mocno posklejana) swidruje w uszach a nie potrzebuje glebi sceny to jest w domu

Jakoś tych "cech" nie mogę znaleźć w swoim AM100 se.

Jeno u mnie jest kilka uzdrawiaczy, kable, podkładki, bezpieczniki i adaptacja akustyczna, ale to było zawsze z każdym sprzętem.

:)

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

<p>Fajnie ale od in100se odbiles sie momentalnie... I jak znam zycie niedlugo dasz swoim proAc cos bardziej im przystajacego, kwestia czasu....

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Na tą chwilę raczej nie szukam niczego, cały czas (ostatnio też) utwierdzam się w tym, że mój ołtarzyk gra o niebo lepiej niż niejeden kilkukrotnie droższy system.

 

<p>Fajnie ale od in100se odbiles sie momentalnie... I jak znam zycie niedlugo dasz swoim proAc cos bardziej im przystajacego, kwestia czasu....

IN100 byłem zmuszony wziąć, bo Koris nie miał na ten czas AM100 na stanie. Tak naprawdę od początku byłem nastawiony na końcówkę i Streamer lub DAC z pre.

Dlatego IN100 przede wszystkim podłączyłem jako końcówkę, ale przy okazji sprawdziłem jako integrę i tylko tyle, to miało mi dać pogląd na to czego się spodziewać po końcówce i taka została zamówiona.

Pantaleon popełnił test AM100 jest w recenzjach/opiniach na AS, trudno się z nim nie zgodzić w tym co napisał.

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

kable trzreba wymienic, przeznaczyc około 10tys, i in100 zagra jak wzmaki o klase wyzej;)

W recenzjach piszą co innego, wiem jakie zdanie krąży o opłaconych recenzjach, ale warto poczytać oczywiście z lekkim przymrużeniem oka.

;)

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Witam klubowiczów Atolla :)

Jestem bliski zakupu wzmacniacza Atoll in100se, Chciał bym się jednak dowiedzieć, czy miał ktoś okazję odsłuchać go w zestawieniu z kolumnami Kef serii Q (moje to q750)? Czy to będzie dobre połączenie?

Ogólnie nam moje ucho Kefy grają fajnie dołem i środkiem pasma, stosunkowo ciepło, naturalnie. Góra jest wycofana. To jest takie niemęczące, nieemocjonalne, niejazgotliwe granie. Bardzo mi się to zresztą spodobało, dlatego je wybrałem. Te spostrzeżenia były po odsłuchaniu ich na amplitunerze kina domowego i wzmacniaczu stereo od Pioneera. Od Atolla oczekiwał bym lekkiego podrasowania wysokich tonów, niezamulenia raczej spokojnych kefów. Ogólnie lubię ładny, szczegółowy bas i dobrą średnicę. Nie lubię krzykliwych wysokich tonów, ale trochę ich jednak powinno być, więc myślę, czy Atoll trochę nie ożywi Kefów.

Główny problem to brak w rozsądnej okolicy salonu z Kefami i Atollem do odsłuchu. Zamówienie Atolla i ewentualne odesłanie też raczej nie przejdzie, bo Atoll wymaga długiego wygrzewania, a w 14 dni tego nie zdążę zrobić.

Konkurentami dla Atolla na ten moment myślę że jest Primare i22, Arcam a29 (ewentualnie a38) i Cambridge audio cxa80. Na korzyść ostatniego przemawia wbudowany dac i możliwość korekcji basów i sopranów (niby rzecz zbędna w audiofilskim sprzęcie, ale czasami zdarzy się dziwnie nagrana płyta, lub ogólnie konieczność lekkiej modyfikacji dźwięku).

Ktoś pomoże? :)

 

edit:

Piszecie, że salony rabatują Atolla do 3300-3500zł, można się dowiedzieć jakie? Na razie najniższa oferta jaką znalazłem to 3600zł (tylko srebrny wchodzi w grę)

Edytowane przez 30Palo30

Szczegolowy bas to nie z in100se, gora w in 100se jest poszarpana, jest gorka na wyzszej srednicy az do dolnej gory, musisz uwazacz co podlaczasz pod niego zeby nie zapiaszczyc tak ustawionej w in 100se gory pasma. Wypozycz i na spokojnie porownaj z innymi piecami, setka robi kapitalne pierwsze, drugie i trzecie wrazenie a potem wychodzi nachalnosc wypchnietej giornej srednicy, brak dzwiecznosci i finezji gory pasma i meczacy na dluzsza mete niski bas, ktory gra wszystko na jedno kopyto i mocno zaokragla kontur basu. Za to wygrzany ma jedna zalete, bardzo barwny srodek (oczywiscie znowu kosztem odejscia od neutralnosci ale jak zawsze - cos za cos). Jezeli chcesz grania na twarz to setka w cenie 3500zl jest ok.3600zl wola po rabacie q21 a masz jeszcze elektropunkt Bydgoszcz, Fusic Wroclaw i wielu innych, ktorzy zawsze przebija oferte q21...

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

próbowałem jako końcówka mocy u mnie równie obecnie za przedwzmacniacz robi Audio GD NFB28. Niestety również w tej konfiguracji Atoll się nie sprawdzał,

Ale AM100 gra inaczej niż końcówka z IN100 - robi to duuużo szlachetniej. Podpinając pod wejście bypass w IN100, nadal mamy trochę narwany dźwięk i ...jak to nazwać...taki "z grubsza", gubiący trochę szczegółów

Podobnie jest z AM200, która gra zupełnie inaczej niż końcówka z IN200

 

Zresztą nieraz już pisaliśmy - wszystko zależy od konfiguracji oraz oczekiwań/preferencji.

 

Główny problem to brak w rozsądnej okolicy salonu z Kefami i Atollem do odsłuchu. Zamówienie Atolla i ewentualne odesłanie też raczej nie przejdzie, bo Atoll wymaga długiego wygrzewania, a w 14 dni tego nie zdążę zrobić.

Zmów do odsłuchu egzemplarz wygrzany

Edytowane przez mrb
Gość sm1980

(Konto usunięte)

Ale AM100 gra inaczej niż końcówka z IN100 - robi to duuużo szlachetniej. Podpinając pod wejście bypass w IN100, nadal mamy trochę narwany dźwięk i ...jak to nazwać...taki "z grubsza", gubiący trochę szczegółów

Akurat ja różnicy nie słyszę... Zresztą, podłączając przez bi-amping wzmacniacza i końcówki wysyłałbyś zupełnie inny dźwięk do sekcji wysokotonowej i niskotonowej?

No wlasnie, chyba jednak roznice predzej wynikaly, ze ktorys klamot byl niewygrzany stad roznice w koncowce in100se a golej am100se. Chociaz z atollami nigdy nic nie wiadomo hah.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Gość

(Konto usunięte)

No wlasnie, chyba jednak roznice predzej wynikaly, ze ktorys klamot byl niewygrzany stad roznice w koncowce in100se a golej am100se. Chociaz z atollami nigdy nic nie wiadomo hah.

 

Adaś...a skąd ta pewność, że to wina wzmacniacza?

Czesc. Wiesz w swiecie zabawy audio wszystko jest mozliwe hehe Nie wiem skad ta roznica, na logike byc jej nie powinno i jedni jej nie slysza a inni slysza/chca slyszec, wazne, ze kazdy zadowolony.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Gość

(Konto usunięte)

A próbowałeś zastosować rozstaw głośników tak żeby oś przecinała się za tobą...?

U mnie taka zmiana o 2 centymetry, nie do uwierzenia, zakończyła kilkuletnie rozterki z wyższą średnicą...

Ciągle zwlekałem z tą decyzją myśląc, że rozjedzie mi się spójność sceny...a teraz :-)

 

Katie Melua dalej za kolanko mogę potrzymać a wokal w death metalu brzmi nieco łagodniej ale dalej naturalnie, prawdziwie...

 

Oczywiście dla mnie i moich uszu ;-)

Edytowane przez Gość

<p>Sprawdzone ustawienia, troche zmian na scianach zajdzie (tu podziekowania dla Audio Academy za lopatologiczne wytlumaczenie pewnych podstaw, bede musial troche zmienic moje plany z ustrojami). Wiesz, czlowiek przyzwyczaja sie szybko do dobrego i zaczyna szukac, wymyslac itd. Juz to co teraz gra u mnie gra bardzo ladnie ale ...wiesz, tu mozna poprawic, tu moze byc wiecej zroznicowania, tu powietrza, tu dzwiecznosci, tu blasku, tu glebi itd., itd. Dobrze wiem, ze wstawiajac kolumny nie tak rowne na gornej sredni jak x14 zabiore te swiezosc, otwartosc wokali, zmatowie je i znowu bede grymasil, ze wczesniej bylo lepiej heh. Wyjscia sa dwa, albo dwa rozne systemy albo zaakceptowac i cieszyc sie z tego co sie ma.

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Akurat ja różnicy nie słyszę... Zresztą, podłączając przez bi-amping wzmacniacza i końcówki wysyłałbyś zupełnie inny dźwięk do sekcji wysokotonowej i niskotonowej?

Nie pisałem nic o bi-ampingu....

Mówiłem o tym, że sama końcówka w integrze IN100 gra trochę inaczej (użyłem trochę nieszczęśliwego określenie "narwana" - jest bardziej dynamiczna, energetyczna ;-) ) niż końcówka mocy AM100....

Oba klocki wygrzane

Gość sm1980

(Konto usunięte)

Nie pisałem nic o bi-ampingu....

Mówiłem o tym, że sama końcówka w integrze IN100 gra trochę inaczej (użyłem trochę nieszczęśliwego określenie "narwana" - jest bardziej dynamiczna, energetyczna ;-) ) niż końcówka mocy AM100....

Oba klocki wygrzane

A mi chodziło z kolei o to, że końcówka AM100SE (cały czas piszesz bez "SE", ale rozumiem że piszemy o nowszym modelu?) może być dopełnieniem wzmacniacza IN100SE, np. przy biampingu, więc powinna grać tak samo i moim zdaniem tak jest. Może trafiłem na wyjątkowe modele?

Tak, piszemy o nowej wersji.

Chyba troszkę popełniasz błąd metodologiczny i mówimy o innych rzeczach ;-)

Czy IN100se oraz AM100se używasz z innym przedwzmacniaczem? Ja tak robiłem - z oddzielnymi, różnymi przedwzmacniaczami (NAD, Naim, ProJect); wtedy słychać różnicę miedzy dedykowaną końcówką, a tą zintegrowaną (bypass w integrze)(

Jeżeli używasz kombinacji IN100+AM100, to po pierwsze - "sprowadzasz" końcówkę do brzmienia IN100se ponieważ jest ten sam, wspólny przedwzmacniacz.I nawet jeśli ona brzmi inaczej - nie jesteś tego w stanie wychwycić.

 

A tak na marginesie - nie rozumiem waszego zdziwienia, że w bi-ampingu można używać różne brzmienia końcówek...Wiele osób takie rozwiązanie stosuje z powodzeniem i bardzo sobie chwali...To przecież takie rozwinięcie stosowania różnych kabli głośnikowych (o wiele efektywniejsze od bi-wiringu)....

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.