Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  148 członków

Scan Speak Klub
IGNORED

Klub Scan speak


Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna mam cztery monobloki NC400 po zmianie z dwóch Denon 1510 używanych jako końcówki mocy. 

Urosło wszystko od swobody i dynamiki po lokalizację źródeł. Kolumny nigdy nie były konstrukcją pasywną, nie miałem szans na porównanie, możesz mieć rację z oceną swojego systemu...

Cewka powietrzna jest elementem liniowym, ale polepsza mi samopoczucie jej brak w torze woofera 🙂  Mój podział jest aktywny jak szara i pomarańczowa niżej.

Pierwotne podłączenie Twoich kolumn polegało najprawdopodobniej na naturalnym (objętościowym) wytraceniu efektywności części średniej w dole pasma (czerwona) i dostosowaniu do niej efektywności i wyrównania charakterystyki całości za pomocą Hypexa (niebieska). Był (?) to układ bez zwrotnicy aktywnej jak u Troelsa w Ellipticor 4.

1 godzinę temu, Jager napisał:

co tygodniowe spotkania piątkowe w klubie na żywo

Prosiłbym o rozwinięcie wątku 😉  jest ciekawszy od wyższości ŚBN nad ŚW.

kasjdfhbjkfb.jpg

Edytowane przez colcolcol
2 godziny temu, colcolcol napisał:

Od niedawna mam cztery monobloki NC400 po zmianie z dwóch Denon 1510 używanych jako końcówki mocy. 

Urosło wszystko od swobody i dynamiki po lokalizację źródeł. Kolumny nigdy nie były konstrukcją pasywną, nie miałem szans na porównanie, możesz mieć rację z oceną swojego systemu...

Cewka powietrzna jest elementem liniowym, ale polepsza mi samopoczucie jej brak w torze woofera 🙂  Mój podział jest aktywny jak szara i pomarańczowa niżej.

Pierwotne podłączenie Twoich kolumn polegało najprawdopodobniej na naturalnym (objętościowym) wytraceniu efektywności części średniej w dole pasma (czerwona) i dostosowaniu do niej efektywności i wyrównania charakterystyki całości za pomocą Hypexa (niebieska). Był (?) to układ bez zwrotnicy aktywnej jak u Troelsa w Ellipticor 4.

Prosiłbym o rozwinięcie wątku 😉  jest ciekawszy od wyższości ŚBN nad ŚW.

kasjdfhbjkfb.jpg

Szara i pomarańczowa linia pokazują tylko w którym miejscu jest podział  i  i jakiego rodzaju filtr jest zastosowany. NIe mówią nic o skuteczności głośników. Tak sklejona charakterystyka  będzie tylko prawdziwa ( czyli wyrównana) jeżeli oba drivery będą miały tą samą skuteczność, a ponieważ rzadko kiedy tak jest,  trzeba w cyfrowej zwrotnicy ( skrótowo pisałem o DSP ) obniżyć skuteczność jednego z nich. Tak więc skuteczność głośnika ma wpływ również i w aktywnym podziale. Tak jest to zrobione w oprogramowaniu do DSP we wszystkich wzmacniaczach FussionAmp firmy Hypex ( jest tam DSP razem ze wzmacniaczem) , Podobnie działają urządzenia firmy MiniDSP ( samo DSP lub zintegrowane z DACkiem). Mam urządzenia obu tych firm więc wiem jak to działa.  

Jeżeli nie wyrównamy charakterystyk w samym DSP to możemy to zrobić już tylko w Dacku pod warunkiem ,że ma  on regulowaną głośność i nie jest zintegrowany z DSP.

I na koniec uwaga : proponuję nie używać kwantyfikatorów typu "nie wiesz na czym polega", "nie znasz się"  bo to może zadziałać w drugą stronę a przecież chcemy tego uniknąć prawda?

 

Cześć 🙂                                                                                                                                                                                         Czy miał ktoś z szanownych kolegów może  do czynienia z sub niskotonowym rewelatorem 23W/455T. Zastanawiam się czy nie dołożyć dodatkowego modułu bazującego na tym przetworniku wraz z dedykowaną membraną bierną do EXL3 Akustyka.Moduł stałby powyżej sekcji średnio wysoko tonowej ,napędzał bym go oddzielnym crown-em xti x dsp. Chodzi o to że zestaw będzie w przyszłości pracował również w instalacji kd .W takiej konfiguracji jak przedstawiłem temat miałbym załatwiony na amen .Producent podaje że 23W w małej obudowie zamkniętej i z mb schodzi do 17hz. Co o tym myślicie ?Czy może lepiej celować w 32W? Jutro będę dzwonił do pana Andrzeja i jeszcze konsultował mój pomysł .

22 minuty temu, LUKAS 84 napisał:

Cześć 🙂                                                                                                                                                                                         Czy miał ktoś z szanownych kolegów może  do czynienia z sub niskotonowym rewelatorem 23W/455T. Zastanawiam się czy nie dołożyć dodatkowego modułu bazującego na tym przetworniku wraz z dedykowaną membraną bierną do EXL3 Akustyka.Moduł stałby powyżej sekcji średnio wysoko tonowej ,napędzał bym go oddzielnym crown-em xti x dsp. Chodzi o to że zestaw będzie w przyszłości pracował również w instalacji kd .W takiej konfiguracji jak przedstawiłem temat miałbym załatwiony na amen .Producent podaje że 23W w małej obudowie zamkniętej i z mb schodzi do 17hz. Co o tym myślicie ?Czy może lepiej celować w 32W? Jutro będę dzwonił do pana Andrzeja i jeszcze konsultował mój pomysł .

Do 15" woofera chciałbyś 25cm sub?

Ja bym nic na dół nie dawał 😉

obiektywnie o audio

4 minuty temu, S0nic napisał:

Do 15" woofera chciałbyś 25cm sub?

Ja bym nic na dół nie dawał 😉

Niby tak ,ale jest to dedykowany głośnik sub niskotonowy z dużym skokiem .Przetwarzał by tylko najniższe pasmo ,tam gdzie 15'' już nie schodzi .

21 minut temu, LUKAS 84 napisał:

Niby tak ,ale jest to dedykowany głośnik sub niskotonowy z dużym skokiem .Przetwarzał by tylko najniższe pasmo ,tam gdzie 15'' już nie schodzi .

Jakoś średnio mi się podoba łączenie tak dużego woofera z tym głośnikiem.

Jakbyś chciał mam na sprzedaż 15" suby: https://m.olx.pl/d/oferta/sveda-audio-wombat-15c-2-sztuki-subwoofery-CID99-IDShLVz.html

 

obiektywnie o audio

Godzinę temu, LUKAS 84 napisał:

Cześć 🙂                                                                                                                                                                                         Czy miał ktoś z szanownych kolegów może  do czynienia z sub niskotonowym rewelatorem 23W/455T. Zastanawiam się czy nie dołożyć dodatkowego modułu bazującego na tym przetworniku wraz z dedykowaną membraną bierną do EXL3 Akustyka.Moduł stałby powyżej sekcji średnio wysoko tonowej ,

Dokładając ten moduł od istniejącej obudowy zmienisz praktycznie wszystko co Kisiel wymyślił. Wg. mnie to będzie już zupełnie inna kolumna. Jeżeli coś dodawać w dole  pasma to raczej jako oddzielna skrzynka, czyli klasyczny sub, np. to co proponuje SOnic.

Edytowane przez Wojtek

Zobaczę co powie na to Akustytk .Dzięki za propozycję ,chodzi mi właśnie oto żeby nie było dodatkowych skrzynek ,ciężko miałbym je ustawić przy gabarytach Xlr3.

2 minuty temu, Wojtek napisał:

Dokładając ten moduł od istniejącej obudowy zmienisz praktycznie wszystko co Kisiel wymyślił. Wg. mnie to będzie już zupełnie inna kolumna. Jeżeli coś dodawać w dole  pasma to raczej jako oddzielna skrzynka, czyli klasyczny sub.

Ale to będzie oddzielna skrzynka ,oddzielny wzmacniacz .Elektrycznie i akustycznie nie będzie ingerencji w jego projekt .Chodzi mi o wizualne i estetyczne zintegrowanie z jego kolumną .Oszczędność miejsca ,dodatkowy moduł używany będzie prawdopodobnie tylko w kd.

Godzinę temu, LUKAS 84 napisał:

Ale to będzie oddzielna skrzynka ,oddzielny wzmacniacz .Elektrycznie i akustycznie nie będzie ingerencji w jego projekt .

Od tej strony ok - tak też to zrozumiałem.  

Chodziło mi o to, że jak dołożysz/ustawisz ten moduł na górze XLR3 to całość i tak będzie grać inaczej bo chociażby zmieni się ścianka czołowa całej tej konstrukcji w stosunku do oryginalnej XLR3. 

Edytowane przez Wojtek

Biorę na to poprawkę Wojtku ,że może taki układ wpłynąć na promieniowanie kopułki.  Z drugiej strony jednak front modułu średnio wysoko tonowego i tak jest bardzo szeroki ,bez żadnych zawężeń i zaokrągleń.Jego przedłużenie w górę ,,chyba'' nie powinno mieć dużego wpływu na promieniowanie. Ale o to już będę dokładnie dopytywał pana Andrzeja ,jestem ciekaw czy miał w ogóle do czynienia z 23W rewelatorem ,nie widzę nigdzie tego przetwornika w żadnym z jego projektów.

Edytowane przez LUKAS 84
3 godziny temu, LUKAS 84 napisał:

Cześć 🙂                                                                                                                                                                                         Czy miał ktoś z szanownych kolegów może  do czynienia z sub niskotonowym rewelatorem 23W/455T. Zastanawiam się czy nie dołożyć dodatkowego modułu bazującego na tym przetworniku wraz z dedykowaną membraną bierną do EXL3 Akustyka.Moduł stałby powyżej sekcji średnio wysoko tonowej ,napędzał bym go oddzielnym crown-em xti x dsp. Chodzi o to że zestaw będzie w przyszłości pracował również w instalacji kd .W takiej konfiguracji jak przedstawiłem temat miałbym załatwiony na amen .Producent podaje że 23W w małej obudowie zamkniętej i z mb schodzi do 17hz. Co o tym myślicie ?Czy może lepiej celować w 32W? Jutro będę dzwonił do pana Andrzeja i jeszcze konsultował mój pomysł .

Akurat w kinie masz wydzieloną ścieżkę audio nisko tonową.

Którą dekoduje Twój amplituner AV lub procesor.

W praktyce ocena, które rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze powinna być wg. mnie taka:
Jak się nie znasz na sterowaniu DSP. Zapraszasz do siebie akustyka.

On mierzy tobie Twój pokój. Wtedy widzi jakie masz górki, dołki, mody pomieszczenia, pogłos etc. - akustyczne. 

Robi projekt. I na podstawie projektu widzisz z czym się musisz mierzyć.

Jeśli nie masz pokoju, który od podstaw był zaprojektowany do Twoich celów Audio Video.

To albo działasz pasywnymi ustrojami wszelkiej maści i masz wtedy największe procentowo szanse na załatwienie problemów akustyki.

Lub chyba taniej a na pewno szybciej - bo w parę godzin, ale z pewnymi stratami, których chyba nie odzyskasz.

Ustawiasz min. 2 suby, naprzeciwko siebie i akustyk przy pomocy choćby minidsp wyciąga Tobie dołki, temperuje górki oczywiście będzie to kosztem pewnych składowych... Nie uratuje wszystkiego...  Ale finalnie i tak będzie duuużo lepiej niż brak żadnej adaptacji akustycznej. Tu mowa oczywiście o niskich tonach.

I wtedy masz największe szanse, że cokolwiek będziesz porównywał, wyciągniesz rzetelne wnioski.

Osobiście jak w kinie to zdecydowanie min. 12 calowy subwoofer, im większa średnica tym lepszy nawet pasywny ale o konstrukcji otwartej. 

Ale najważniejsza z tego jest akustyka. Jak nic tu nie podziałasz to tylko cud sprawi, że Twoje miejsce odsłuchowe jest optymalne akustycznie. 

Ja łączę niestety też stereo z kinem. I odkąd mam 38we. W stereo nigdy jeszcze nie poczułem potrzeby aby włączać dodatkowo dwa 12 calowe subwoofery, które by grały niższe pasmo. A schodzą do chyba min. 19Hz albo i niżej... tu już nie pamiętam.

Może organowej muzyki za mało słucham ?

Edytowane przez Jager
54 minuty temu, LUKAS 84 napisał:

Biorę na to poprawkę Wojtku ,że może taki układ wpłynąć na promieniowanie kopułki.  Z drugiej strony jednak front modułu średnio wysoko tonowego i tak jest bardzo szeroki ,bez żadnych zawężeń i zaokrągleń.Jego przedłużenie w górę ,,chyba'' nie powinno mieć dużego wpływu na promieniowanie. Ale o to już będę dokładnie dopytywał pana Andrzeja ,jestem ciekaw czy miał w ogóle do czynienia z 23W rewelatorem ,nie widzę nigdzie tego przetwornika w żadnym z jego projektów.

ok, tak też myślę, że p. Andrzej wyjaśni to najlepiej.  TG w Ellipticorach 3 dał 32W w aktywnej amplifikacji do najniższego zakresu ale tam nie ma 38WE . Z kolei w innym jego projekcie Ellipticor-A50-mkII , 38WE pracuje tylko do 80Hz i pisze ,że jest super - no i bądź tu mądry i pisz wiersze.. Na twoim miejscu zrobiłbym najpierw "gołą" XLR3 i zobaczył  czy czasem to nie wystarczy. Też mam KD ale bardziej do koncertów , choć oczywiście filmy też oglądam. Na filmach sub muzyczny od WLM daje radę. Jeżeli miałbym rozbudować  KD to raczej w kierunku pełnego Dolby Atmos niż samego basu jako takiego.

Gość

(Konto usunięte)
3 godziny temu, LUKAS 84 napisał:

Czyli waszym zdaniem nie ma sensu dokładać dodatkowego suba tak. XLR3 przy 38hz ma spadek -6db .Sławek xm też o tym gdzieś wspominał.

W przeciętnie zaadoptowanym akustycznioe pokoju będzisz miał taki bas jak dorysowana czerwona linia z EXL3 a więc do 27 hz powinno być super a niżej też będziesz słyszał

image.thumb.png.c813a10337881a4a224ead645dff627e.png

przy dwóch kolumnach będzie jeszcze głośniej i mocniej

dlatego proponuję najpierw postawić kolumny wygrzać i posłuchać

i wg mnie nie ma sensu dawać suba do tych kolumn

ale jeśli już bys chciał to SS 23W trzeba do tych kolumn dać 4 szt i każdy ze swoim wzmakiem

wtedy to ma sens

ale naprawdę najpierw zainstaluj kolumny i posłuchaj jak grają

 

Dzięki jager                                                                                                                                                                                     W procesorze av ustawiłbym tak aby kanały LFE kierowane były na fronty LR .Tam od 40hzw dół wkraczał by do akcji wzmacniacz z dsp z rynku pro.Dało by mi to nieporównywalnie większe pole manewru niż crosower w procesorze av czy w jakimś zewnętrznym subie .Pomiary jak najbardziej wskazane ,na ucho niczego dobrze nie zrobię .Potwierdzam i zgadzam się z tym co w powyższym napisałeś.

 

6 godzin temu, Wojtek napisał:

Tak więc skuteczność głośnika ma wpływ również i w aktywnym podziale

Nie jestem Twoim wrogiem. 

Tradycyjny układ aktywny jest torem: źródło, transport, dac, zwrotnica aktywna, 2-4 końcówki mocy - 2-4 zestawy głośników. W monitorkach stosuje się czasami systemy wbudowane z all in one czyli przedwzmacniacz, zwrotnica, końcówka mocy i głośnik w jednej obudowie.  

W tradycyjnym (czytaj: poważnym układzie) regulacji czułości, częstotliwości podziału, stromości filtrów oraz fazy dokonuje się w zwrotnicy aktywnej. To co poniżej jest nieprawdą i wynika z niezrozumienia tego co wyżej:

7 godzin temu, Wojtek napisał:

Jeżeli nie wyrównamy charakterystyk w samym DSP to możemy to zrobić już tylko w Dacku pod warunkiem ,że ma  on regulowaną głośność i nie jest zintegrowany z DSP

Proszę nie mieszaj do podziałów i zwrotnic - DSP, ponieważ DSP może mieć zaimplementowaną funkcję zwrotnic i może jej nie mieć. Generalnie DSP jest softem a zwrotnica hardware, przy czym zwrotnica może być (jak w przypadku posiadanego również przeze mnie MiniDSP SHD) sterowana cyfrowo i znów z dodatkami lub bez, oraz być analogowym urządzeniem opartym na przykład o proste wzmacniacze operacyjne, kilka kondensatorów i oporników. 

W dniu 5.05.2023 o 18:19, Jager napisał:

A to Cię czuję, że zaskoczę 🙂

Mam w kinie domowym 2 subwoofery z prawdziwego zdarzenia 12 cali każdy.

Grają w systemie 9.2.6

I robią dobrą robotę 🙂 Ale w kinie 🙂

Dodatkowo Ci powiem, że niestety ale łączę kino razem ze stereo.

Mam w planach rozdzielić systemy. Ale dopóki nie będę miał nowego pokoju w całkowitej zabudowie akustycznej... testuję sobie różne rozwiązania, sprzęty i połączenia.

Ten zestaw gra mi razem z kolumną centralną opartą o ellipticory w kinie domowym.

Swoją drogą nie znam nikogo w naszym kraju kto miałby też kolumny na ellipticorach w kinie domowym 🙂

Polecam Pana Witolda Albeckiego z firmy Akkus.

Ja mam główne i centralny na Ellipticorach.

2 godziny temu, colcolcol napisał:

Nie jestem Twoim wrogiem. 

Tradycyjny układ aktywny jest torem: źródło, transport, dac, zwrotnica aktywna, 2-4 końcówki mocy - 2-4 zestawy głośników. W monitorkach stosuje się czasami systemy wbudowane z all in one czyli przedwzmacniacz, zwrotnica, końcówka mocy i głośnik w jednej obudowie.  

W tradycyjnym (czytaj: poważnym układzie) regulacji czułości, częstotliwości podziału, stromości filtrów oraz fazy dokonuje się w zwrotnicy aktywnej. To co poniżej jest nieprawdą i wynika z niezrozumienia tego co wyżej:

Proszę nie mieszaj do podziałów i zwrotnic - DSP, ponieważ DSP może mieć zaimplementowaną funkcję zwrotnic i może jej nie mieć. Generalnie DSP jest softem a zwrotnica hardware, przy czym zwrotnica może być (jak w przypadku posiadanego również przeze mnie MiniDSP SHD) sterowana cyfrowo i znów z dodatkami lub bez, oraz być analogowym urządzeniem opartym na przykład o proste wzmacniacze operacyjne, kilka kondensatorów i oporników. 

Zacznijmy od tego ,że określenie DSP odnosi się gównie do specjalizowanego procesora (fizyczna kość) a nie do oprogramowania. https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_signal_processor. W urządzeniach takich jak produkty firmy MINIDSP czy wzmacniacze serii Fussion Amp jest taki procesor. I masz do niego bardziej lub mniej rozbudowane oprogramowanie od producenta abyś sobie mógł  ustawiać podziały pasma , filtry , opóźnienia czasowe i co tam jeszcze chcesz ( jak również oczywiście wyrównanie poziomu głośności ) . W tych urządzeniach nie ma czegoś takiego jak aktywna zwrotnica per se. Ona jest tam logicznym bytem a całą robotę odwala ten procesor razem z oprogramowaniem.

Poniżej przykład blokowy wzmacniacza Fussion Amp firmy Hypex. Zastosowany procesor DSP to ADAU1450.

 A tak przy okazji kolejność toru aktywnego , który podałeś jest błędna : żeby sygnał był prawidłowo przetwarzany  zawsze DAC musi być za DSP/|"aktywną zwrotnicą" a nie przed).

image.thumb.png.852d6193ffeebf1f7334abbfca56591c.png

Do obróbki dsp można użyć też zwykłego komputera PC + np. oprogramowanie firmy EKIO :http://www.lupisoft.com/ekio/ i wtedy rzeczywiście pojęcie DSP będzie bardziej związane z softem . W specjalizowanych urządzeniach do przetwarzania audio stosuje się najczęściej dedykowane pod ten zakres  procesory.

 

9 godzin temu, Pawellang napisał:

mam

😉 a czy masz potrzebę zmian w swoim systemie?

Powtarzającą się sytuacją jest zakup sprzętu i niemal natychmiastowa próba jego ulepszania.  

9 minut temu, colcolcol napisał:

😉 a czy masz potrzebę zmian w swoim systemie?

Powtarzającą się sytuacją jest zakup sprzętu i niemal natychmiastowa próba jego ulepszania.  

To się nazywa gonienie króliczka, ale ja na razie odpuszczam 🙂

W dniu 7.05.2023 o 14:32, Wojtek napisał:

Jeżeli coś dodawać w dole  pasma to raczej jako oddzielna skrzynka, czyli klasyczny sub, np. to co proponuje SOnic.

Warto dodać, że sub często ma równiejsze pasmo przy ścianie bądź w kącie pokoju. T.j. nie w tym miejscu, gdzie lepiej postawić kolumny głośnikowe.

@LUKAS 84, można zrobić płytki subwoofer i wepchnąć go chociażby pod szafkę RTV.

W dniu 7.05.2023 o 17:19, Wojtek napisał:

Na twoim miejscu zrobiłbym najpierw "gołą" XLR3 i zobaczył  czy czasem to nie wystarczy.

To zdanie też popieram. Im prostszy jest cały system, tym lepiej. Sam namęczyłem się z integracją subwooferów z kolumnami.

W dniu 9.05.2023 o 18:34, Ivan Nikitin napisał:

sub często ma równiejsze pasmo przy ścianie bądź w kącie pokoju.

Pasmo ma to samo w każdym miejscu pokoju, zmienia się tylko odpowiedź pomieszczenia. 

Masz rację z większymi możliwościami oddzielnego ustawienie suba i kolumn, ale ma to sens dla naprawdę niskich częstotliwości - poniżej 35 Hz. Dobry woofer (a Scany takie są 😉 sam z siebie zagra 25 Hz i sub jest zbędny. Nietrafione jest oczekiwanie niskiego zejścia z 18-21WE na dole a potem żale i kombinacje. 

1 godzinę temu, colcolcol napisał:

Pasmo ma to samo w każdym miejscu pokoju, zmienia się tylko odpowiedź pomieszczenia. 

Masz rację z większymi możliwościami oddzielnego ustawienie suba i kolumn, ale ma to sens dla naprawdę niskich częstotliwości - poniżej 35 Hz. Dobry woofer (a Scany takie są 😉 sam z siebie zagra 25 Hz i sub jest zbędny. Nietrafione jest oczekiwanie niskiego zejścia z 18-21WE na dole a potem żale i kombinacje. 

Zgodzam się, że nisko tonowe głośniki typu 32, 28, 26 zejdą nisko. Problem w tym, wielu użytkowników ma duże braki w akustyce pokoju odsłuchowego.. Co skutkuje najczęściej buczeniem i innymi atrakcjami. 

Stąd rozumiem, że duża część woli zrezygnować z dużych głośników. Decydując się na monitory. Mają okrojone najniższe oktawy (oczywiście nie tylko) ale przynajmniej dają jakoś radę tego słuchać co serwuje im ich akustyka.

Moim zdaniem. 

Czy ktoś analizował akustykę w domu drewnianym albo szkieletowym? Myślę, że podatne ściany mogą zmniejszyć nierówności najniższych oktaw. 

My z żoną regularnie zastanawiamy się czy nie przeprowadzić się z mieszkania do domu (dzieci nas cisną;) Być może, dom szkieletowy zapewniłby bardzo dobrą akustykę?

W dniu 11.05.2023 o 20:58, Ivan Nikitin napisał:

Być może, dom szkieletowy zapewniłby bardzo dobrą akustykę?

Co rozumiesz pod "bardzo dobrą akustyką" ?

Dom szkieletowy może dokładniej tłumić dźwięki dobiegające z zewnątrz, na zewnątrz i lepiej izolować akustycznie pomieszczenia między sobą. 

Dla odbioru dźwięków w samym pomieszczeniu najprawdopodobniej większe znaczenie ma jego geometria, materiał powierzchni ścian i ich profil.  

3 godziny temu, colcolcol napisał:

Co rozumiesz pod "bardzo dobrą akustyką" ?

Dom szkieletowy może dokładniej tłumić dźwięki dobiegające z zewnątrz, na zewnątrz i lepiej izolować akustycznie pomieszczenia między sobą. 

Dla odbioru dźwięków w samym pomieszczeniu najprawdopodobniej większe znaczenie ma jego geometria, materiał powierzchni ścian i ich profil.  

Miałem na myśli dwie rzeczy:

1. Długi pogłos

2. Room modes

Efektywność tłumienia pogłosu pewnie będzie zależało od końcowego wykończenia ścian. Ale mod pokojowych chyba nie powinno powstawać przez podatne ściany: bas będzie wychodził na zewnątrz. Basu w pokoju będzie mniej, ale nie będzie podbić oddzielnych nut. 

Będą, ale z podbiciami można sobie poradzić. Gorszym do rozwiązania problemem będzie znoszenie się fal w miejscu odsłuchu. 

Jaka jest oczekiwana przez Ciebie dolna częstotliwość systemu? 

 

W dniu 11.05.2023 o 20:58, Ivan Nikitin napisał:

Czy ktoś analizował akustykę w domu drewnianym albo szkieletowym? Myślę, że podatne ściany mogą zmniejszyć nierówności najniższych oktaw. 

My z żoną regularnie zastanawiamy się czy nie przeprowadzić się z mieszkania do domu (dzieci nas cisną;) Być może, dom szkieletowy zapewniłby bardzo dobrą akustykę?

Czytaj dom w którym dokładnie słychać co w sąsiednich pomieszczeniach jest

Wynajmij na weekend dom góralski z wydawało by się grubych drewnianych nie przewodzących dźwięku bali….

Lekka zabudowa ma zalety jak nikt za ścianą nie mieszka, bas przenika ściany i nie wraca z powrotem do pomieszczenia…

Mocarne amerykańskie wzmacniacze są nie dlatego że amerykanie tak go lubią tylko dla tego że łatwo ucieka w ich drewnianych budynkach z gipsem w środku, wełną mineralną w ścianach i sidingu na zewnętrznych ścianach i trzeba go jednak więcej bo pomieszczenie go akustycznie nie wzmacnia

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.