Skocz do zawartości
IGNORED

Wysokiej klasy Karta muzyczna na USB z asynchronicznym konwerterem


Gość SlawekR

Rekomendowane odpowiedzi

Grzegorzu,

 

Porównaj ile paczek danych i w jakim czasie musi przejść do DACa, a ile do drukarki. Jest chyba pewna różnica, nieprawdaż? Choć szczerze mówiąc w kable USB to i ja zbytnio nie wierzę.

.

Obecnie w pewnym projekcie informatycznym wybieraliśmy skaner do dygitalizacji dużych ilości dokumentów.

Ot taki jeden skanujący 2 kartki na sekundę w 24 bitowej głębi kolorów i słusznej rozdzielczości transmituje dane po magistrali ultra wide SCSI (chyba z 320Mb/s).

To może nie najlepszy przykład.

 

Ale np. takie fibre channel w sieciach SAN miącha macierzami z prędkością 8Gb/s.

Przekłamania=0!

 

Nikt tam się nie podnieca kablami.

 

Nie ekscytujmy się naszym audio. W sensie szybkości transmisji to żadne osiągnięcie!!!

To prawda, że poznanie sposobu generowania dźwięku pomaga. Ale czasem zdarza się, szczególnie w tych nowszych grach, że gra wysyła do chipsetu karty więcej informacji, niż chipset potrafi zinterpretować i tym samym w sposób naturalny jesteśmy tych informacji pozbawiani. Dobrym przykładem jest informacja o wysokości źródła dźwięku, to znaczy nie o wysokości dźwięku w Hz, a różnicy pomiędzy umiejscowieniem źródła dźwięku, a poziomem "gruntu" wirtualnego, czyli o kącie elewacji. Niektóre karty po prostu nie są w stanie tych danych zinterpretować, a dane te są do karty wysyłane. W przypadku CSa nie było takiej kwestii, bo ta gra nie generowała takich informacji. Czy można się bez tych informacji obejść? A pewnie, że można, tylko po co się ich świadomie pozbawiać.

Jesteś w ogromnym błędzie. Nawet zaraz będę grał w CS-a i to usłyszę, co mi pomoże strzelać przez ściany na odpowiedniej wysokości (ale jednak sprzęt do tego, znaczy się do gier z odpowiednimi ustawieniami także trzeba mieć). Także sorry, ale u mnie twoje mądrości są spalone. A szkoda, bo mnie zainteresował ten temat. Szkoda, że tylko z początku. Nie orientuję się czy reszta to też taki stek głupstw i już mnie nie ciągnie, aby to posprawdzać. Hah, nawet mnie to zmotywowało do napisania czegoś na tym forum XD. Także-więc witam wszystkich, którym się to podobało albo nie podobało co napisałem:]
Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Jesteś w ogromnym błędzie. Nawet zaraz będę grał w CS-a i to usłyszę, co mi pomoże strzelać przez ściany na odpowiedniej wysokości (ale jednak sprzęt do tego, znaczy się do gier z odpowiednimi ustawieniami także trzeba mieć). Także sorry, ale u mnie twoje mądrości są spalone. A szkoda, bo mnie zainteresował ten temat. Szkoda, że tylko z początku. Nie orientuję się czy reszta to też taki stek głupstw i już mnie nie ciągnie, aby to posprawdzać. Hah, nawet mnie to zmotywowało do napisania czegoś na tym forum XD. Także-więc witam wszystkich, którym się to podobało albo nie podobało co napisałem:]

 

 

Cieszę się że Cię zmotywowałem do napisania czegoś na forum moim "stekiem głupstw". A co do reszty to trudno mi zinterpretować to co piszesz, bo wygląda mi na to, że piszesz to co ja wcześniej, więc w czym rzecz?

 

Piszesz, że trzeba mieć sprzęt do gier, a co ja innego napisałem? Jeśli masz kartę z obsługą CMSS 3D Headphone, czyli odpowiedni sprzęt właśnie i gra wysyła odpowiednie dane, to ten sprzęt potrafi je zinterpretować i przesłać do słuchawek jako informację, między innymi, o wysokości nad poziomem gruntu wirtualnego.

 

Jeśli tego sprzętu nie ma, to znaczy karta nie ma odpowiedniej funkcjonalności, to prześle tę informację wyłącznie jako kierunek prawo/lewo i ewnetualnie odległość z grubsza. Ale już bez umiejscowienia wysokości.

 

Oczywiście są gry które mają własne alghorytmy DSP i które nie posiłkują się przy tym sprzętem karty muzycznej. Ale często te algorytmy są dość ułomne jeśli chodzi o pozycjonowanie dźwięku. Świetnym przykładem jest Battlefield Bad Comapny 2, który ma własny tryb "Headphone" używa wtedy własnego engine. Jakoś to tam działa. Ale i tak włączenie trybu wielokanałowego, w tym przypadku nazwanego w opcjach "kino domowe" i CMSS 3D Heapdhone w karcie muzycznej, daje znacznie lepszy efekt. Różnica jest porażająca. Mamy ultraprecyzyjną informację o kierunku, odległości i kącie elewacji (wysokości). Gdybyśmy nie dysponowali odpowiednią kartą (sprzętem) to nie byłoby szans uzyskać tak dobrej informacji o pozycjonowaniu dźwięku.

 

A przytoczony przykład z CSem jest o tyle nietrafiony, że ta gra ma bardzo uproszczone pozycjonowanie dźwięku i nie wysyła informacji o kącie elewacji wogóle. To taki drobny szczegół, no ale to ja w końcu mam patent na wypisywanie "steku głupstw" więc nie ma co dzielić włosa na czworo :-).

 

A dla niedowiarków, przecież w necie jest kupa przykładów jak to działa, słuchawki na uszy, koniecznie w trybie stereo, bez żadnych upiększaczy, bo dźwięk już jest zarejestrowany z odpowiednią informacją po CMSS 3D i jedziemy z koksem:

 

W filmie koniecznie zmienić rozdzielczość obrazu na wyższą, bo mniejsza jest też wtedy kompresja dźwięku.

 

http://www.youtube.com/watch?v=GnXqRYyeuI0

http://www.youtube.com/watch?v=_CCoTLRqUTU&feature=related

W tym rzecz, że dałeś wcześniej do zrozumienia, że w CS tego nie słychać. Włącz sobie aureal 3D, jeśli masz system starszy niż vista (pod 7 nie umiem już tego włączyć, a pod XP jeszcze dawało radę) i zobaczysz, jaka to jest moc (na pewno kojarzysz co to jest i jak działa, jeśli grałeś w gry ok 10 lat temu). Mam X-Fi Titanium HD i używam tych (CMSS 3D i nie tylko) bajerów do grania. Nie chcę się kłócić, zaznaczam. Czy CS ma uproszczone czy nie uproszczone pozycjonowanie - to bez znaczenia. Czemu? Ponieważ to jest gra, w której najbardziej ze wszystkich liczy się takie coś. I to jest gra, w której nadal można testować hardware pod względem tego jak się na danym sprzęcie i ustawieniach strzela przez ściany.

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

W tym rzecz, że dałeś wcześniej do zrozumienia, że w CS tego nie słychać. Włącz sobie aureal 3D, jeśli masz system starszy niż vista (pod 7 nie umiem już tego włączyć, a pod XP jeszcze dawało radę) i zobaczysz, jaka to jest moc (na pewno kojarzysz co to jest i jak działa, jeśli grałeś w gry ok 10 lat temu). Mam X-Fi Titanium HD i używam tych (CMSS 3D i nie tylko) bajerów do grania. Nie chcę się kłócić, zaznaczam. Czy CS ma uproszczone czy nie uproszczone pozycjonowanie - to bez znaczenia. Czemu? Ponieważ to jest gra, w której najbardziej ze wszystkich liczy się takie coś. I to jest gra, w której nadal można testować hardware pod względem tego jak się na danym sprzęcie i ustawieniach strzela przez ściany.

 

 

Nie wiem czy akurat dałem do zrozumienia, że w CSie nie ma pozycjonowania dźwięku, w każdym razie nie było to moją intencją, wręcz nie miałem zamiaru skupiać się na CSie, gdyż nie jest on dobrym przykładem do takich rozważań, z racji właśnie na bardzo prostą funkcjonalność pozycjonowania dźwięku w tej grze i wręcz brak potrzeby informacji o kącie elewacji. Powiedzmy że jakościowo jest to coś na poziomie znanym z Enemy Territory, czyli naprawdę bez cudów i faktycznie nie potrzeba do tego aż tak wymyślnego sprzętu.

 

Ale w nowszych tytułach to już naprawdę inna rozmowa, zresztą uparcie przytaczałem i przytaczam przykład Battlefielda Bad Company 2 gdzie zysk z odpowiedniego sprzętu, zdolnego wygenerować informację kierunkową także w pionie, jest naprawdę duży i życiowo ważny, co podałem na przykładzie lecącego śmigłowca z pełną obsadą ciężkich karabinów maszynowych. To naprawdę jest życiowo ważne w tej grze, gdzie ta franca leci nad drzewami i gdzie "zamiata" na prawo i lewo :-).

 

A właśnie, żeby nie pitolić po próżnicy "Sztuczka" dla użytkowników kart z CMSS 3D Headphone. Pamiętajcie aby przed włączeniem gry i przed "zaptaszkowaniem" opcji CMSS 3D, włączyć na chwilę tryb "głośniki 5.1" później od razu opcję "słuchawki", a na końcu "ptaszek" w zakładce CMSS 3D. Absolutnie nie wolno przechodzić z opcji głośników 2.0 na słuchawki i CMSS 3D, bo wtedy się kaszani.

 

 

Koniecznie ma być przełączenie z 5.1 -> słuchawki -> CMSS 3D Headphone, a nie z 2.0 -> słuchawki > CMSS 3D Headphone. Kolejność jest bardzo ważna.

 

Jak ktoś nie wierzy niech przetestuje obie wersje. To jest bardzo częsty "myk", przez który ludziska plują na CMSS 3D, że nie działa jak należy.

 

W samej grze oczywiście należy wybrać głośniki 5.1, a nie słuchawki. To błąd numer 2 który też jest często popełniany, podwójna wirtualizacja słuchawek powoduje zafałszowanie informacji o pozycjonowaniu.

 

Tyczy się to też Titanium HD, którego też zresztą używałem podobnie jak Ty.

 

EDIT

 

A tak przy okazji, wracając do filmów z posta wcześniejszego, polecam szczególnie film nr 2, tak od środka, moment z wentylatorem podwieszonym pod sufitem :-).

 

EDIT2

 

Rozważaliśmy już w tym wątku "co by było gdyby Asus wypuścił zewnętrzne pudełko", no i proszę:

 

Proszę Państwa, niniejszym przedstawiamy co? ASUS Xonar Essence "One" :-D

 

http://www.digitalaudioblog.com/2011/06/asus-xomar-essence-one-usb-dac-and.html

 

http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=141799

Widocznie się nie zrozumieliśmy. Oczywiście, że CS w pozycjonowaniu jest słaby w porównaniu do nowych gier, ale to właśnie tam się liczy najbardziej (strzelanie przez ściany, e-sport i te sprawy) - o to mi chodziło. Lepiej jest się nie zrozumieć i potem wszystko wytłumaczyć niż kłócić:)

 

Filmik z wentylatorem bardzo dobry.

 

Koniec offtopu.

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

.... Lepiej jest się nie zrozumieć i potem wszystko wytłumaczyć niż kłócić:)

 

Filmik z wentylatorem bardzo dobry.

 

Koniec offtopu.

 

Ależ my się nie kłócimy w żadnym razie, wyjaśniliśmy tylko sobie i uściśliliśmy stanowiska :-). Co do filmu, to faktycznie robi robotę, polecam szczególnie tym nieprzekonanym co do jakości i przydatności działania wirtualizacji na słuchawki, za pomocą CMSS 3D Headphone.

 

A wracając do wątku głównego i tego co podlinkowałem na końcu. Ciekawe ile Asus sobie zaśpiewa za to ich nowe zewnętrzne cudo, czy trzeba będzie nerkę oddać, aby coś takiego kupić ;-).

Odnośnie Xonara Essence One. Jest zdjęcie bebechów. Wygląda zacnie.

Gdzie wyczytałem, że sugerowana cena to 300$. Niebezpiecznie blisko rDACa.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

.

No zacnie tylko ilość tych opamp'ów jest ogromna w torze a zdążyłem się już nauczyć że to nic dobrego. No i nie widzę tam spdif out

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Kazdy zestaw opampów do innego toru - rca, xlr, wzmacniacza słuchawkowego.....

 

 

Dokładnie tak, Asus już tak ma, osobne tory analogowe na różne okazje, osobny do toru słuchawkowego osobny do wyjść zbalansowanych itd. Z tego co widzę, jest CM6631, są zegary, więc jest to konstrukcyjnie zbliżone do tej karty z tytułu wątku. Szkoda, że to zdjęcie z takiej perspektywy, bo nie widać za bardzo przetworników. Na pewno są 2, znaczy po jednym na kanał. Opampy są w miarę dobrze obstawione pojemnościami blokującymi, więc też nie najgorzej.

Intrygująco wygląda ta kość Analog Devices, ciekawe co to za diabeł. Wygląda na to że na to nakłada się jeszcze jedną płytkę "na kanapkę", sugerują to konektory.

 

No jeśli to będzie kosztować 300$ to może być hit.

No tak tylko gdzie te zakichane spdif OUT. Bo nie ukrywam że liczyłem na jakiś asynchroniczny konwerter no i przy okazji jakaś karta a tu taka niespodzianka.

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

No niby prawda, wygląda że "OUT" nie ma. To raczej nie ma być asynchroniczny konwerter i przy okazji jakaś karta, a dokładnie na odwrót. Dobra karta i przy okazji asynchroniczny konwerter :).

 

A z drugiej strony patrząc, to raczej nikt nie kupi czegoś takiego dla samej konwersji USB-Spdif, bo to trochę jak z armatą na muchę. Lepiej kupić samodzielny konwerter. A to pudełko, w zamyśle producenta, raczej ma aspirować do miana uniwersalnego zewnętrznego DACa, w miarę wysokiej jakości i do tego ze wzmacniaczem słuchawkowym. Czyli takie "wszystko w jednym".

 

Tak czy inaczej, im więcej takich pudełek wypuszczają, tym lepiej dla nas.

Wrócę troszkę do początku tematu. Czy ta karta zasilanie dla części dźwiękowej pobiera z PCI czy USB? Inaczej mówiąc czy można uaktywnić samą kartę dźwiękową bez wrzucania w bebechy komputera?

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Wrócę troszkę do początku tematu. Czy ta karta zasilanie dla części dźwiękowej pobiera z PCI czy USB? Inaczej mówiąc czy można uaktywnić samą kartę dźwiękową bez wrzucania w bebechy komputera?

 

 

Można, potrzeba jej tylko dostarczyć zasilania 5V i 12V i podłączyć kablem USB do komputera/notebooka.

 

Złączę PCI-E jest potrzebne wyłącznie do działania karty sieciowej, która też jest na tej samej płycie z elektroniką, ale oba interfejsy są od siebie całkowicie niezależne.

No tak. Czasem są jakieś klapki na oczach. Mimo, że przeczytałem cały wątek, dopiero teraz zauważyłem na zdjęciu to gniazdo, oraz posty migreny i sławka o tym zasilaniu. Nie mogę jednak znaleźć posta z czyjąś wypowiedzią, że część cyfrowa zasilana jest "tak", a część analogowa "tak". Jeśli faktycznie można by rozdzielić zasilanie tych części byłby to wielki plus.

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

.... Nie mogę jednak znaleźć posta z czyjąś wypowiedzią, że część cyfrowa zasilana jest "tak", a część analogowa "tak". Jeśli faktycznie można by rozdzielić zasilanie tych części byłby to wielki plus.

 

 

Nie wiem co masz na myśli pisząc "część cyfrowa tak, a analogowa tak", ale jeśli to że część cyfrowa DACa leci z PCI-E, a analogowa po Molexie, to tak nie jest. I bardzo dobrze, bo po PCI-E to kupę śmieci karta by tylko załapała. Sama sekcja karty muzycznej działa bez podłączania do PCI-E. Wystarczy Molex, sprawdzone na 100%.

 

Pamiętaj, że ta karta to combo, dwa w jednym, karta sieciowa plus karta muzyczna. Na szczęście są one całkowicie niezależne i rozdzielone. Sieciówka leci po PCI-E.

Na 100% jesteś pewny? Bo to by oznaczało że karta włożona w pci-e musi być dodatkowo podpięta pod usb do płyty a to była by parodia.

 

Pozdrawiam

Nie wiem co masz na myśli pisząc "część cyfrowa tak, a analogowa tak"

 

Na myśli miałem to tak: część analogowa to wszystko co wychodzi analogowo z DAC-a i dalej, cyfrowa cała reszta. Oczywiście nie wiem czy fizycznie na tej karcie jest to mozliwe do rozdzielenia, ale byłoby to naprawdę coś. Natomiast nie wiem co miał ten ktoś na myśli, bo pisałem, że gdzieś mi się to rzuciło w oczy, ale nie pamiętam gdzie. Jak znajdę to zapodam gdzie.

 

A i jeszcze nurtuje mnie ta ilość pinów przy USB, czy jest tam coś jeszcze?

Wygląda jak by podłączany był cały kontroler usb. Jeden kontroler obsługuje 2 gniazda. Tylko że logika to środkowa para na dole zaś skrajne to zasilanie. Więc wykorzystuje zasilanie z 2 gniazd i jedną logikę. Tylko tak od czapy zostaje jeden pin z prawej patrząc od góry.

 

pozdrawiam Arczi

Ze zdjęć zamieszczonych w instrukcji obsługi do płyty Crosshair V wynika, że wykorzystywane jest jedno złącze USB (4 piny).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gruby kabel oznaczony niebieską strzałką, to zasilanie.

czerwone to bodajże +5V, żółte +12V

Lust is my sister, my muse and my whore

I stand on the mountain, and pray for the war

Uruchomiłem kartę Thunderbolt w swoim systemie jako zewnętrzny konwerter USB/SPDIF.

Jest podpięta do pc z linuksem (alsa 1.0.24, mpd-0.16.2) i do dac'a na PCM1798 (diy kit z ebay'a).

Przetestowałem odtwarzanie gęstych plików (88.2/24, 96/24, 176.4/24, 192/24) - wszystko ok.

Ktoś wie, gdzie to cudeńko można kupić nie ładując się w płytę główną?

Lust is my sister, my muse and my whore

I stand on the mountain, and pray for the war

Właśnie coś nie widzę, żeby dało się osobno, chyba, że odkupisz od kogoś kto kupi płytę. Do 200 zł bym zapłacił, więcej nie.

 

Przesadziłem :), ale głównie by mi zależało na użytkowaniu tego jako konwertera.

Za 2 stówy, to spoko, bo same zegary są tyle warte :)

Lust is my sister, my muse and my whore

I stand on the mountain, and pray for the war

  • 2 tygodnie później...
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.