Skocz do zawartości
IGNORED

Jak usmażyć jajko z klasą (A)?


il Dottore

Rekomendowane odpowiedzi

Ważny jest przyjazny przebieg impedancji, wyższa skutecznośc też nie zaszkodzi.

Z drugiej strony: moje monitorki mają zaledwie 86dB skuteczności i niestety dołki w przebiegu impedancji a A21 rządzi nimi, jak chce...

Waty w Czystej Klasie A są takie "bardziej kaloryczne". Często na zagranicznych forach ludzie się dziwią, że A21a gra na luzie w zestawieniach, w których grać teoretycznie nie ma prawa - np. z Totemem.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

moje 1sc mają też koło 86dB i "sugie" miał z nimi lekki problem na basie, choć to minimonitory to nie wyrabiał tak jak powinien - jakby dał radę to by u mnie został bo poza basem za około 2,5k to nie ma się do czego przyczepić a wręcz przeciwnie było świetnie, ale ...

nie można pisać samych superlatyw nie pisząc o tym co nie do końca jest poprawne.

Tak czy inaczej za cenę za jaka można go kupić to ciekawy piecyk i warto go sprawdzić w swoim systemie

 

 

p.s.

to co piszą na zagranicznych forach można traktować jak i recenzje pismków!

a21 kupiłem w ciemno, tylko dla sprawdzenia ponieważ "na zagranicznych forach" było pisane o tym, że a21 i 1sc to magia - hmmm.. jak się okazało nie do końca.

----------------------------------------------------

@ il Dottore,

A co sądzisz o dynamice i basie w A21a ??

 

Dynamika powala! :) Jest świetnie, jest pałer, jest kopnięcie.

Niestety - bas mnie nie zachwyca. To jest bardzo dziwne granie bo jest szybki ale miękki. Nałożyły się 3 elementy na siebie w sposób bardzo niekorzystny: DAC Havana, która produkuje nieco luźny bas, A21a, który produkuje jw. i Concertino = maleństwo, które na basie poczyna sobie dość śmiało ale to jest takie sztuczne dmuchanie z BR a do tego polipropylen... Kontrola basu żadna, zróżnicowanie minimalne. W rezultacie mamy taką trochę bułę. :) Dużą, gąbczastą, słodką i smaczną ale miękką. Tak jakbyś odbił się nie od betonowej ściany, tylko od 300-kilowego zawodnika Sumo. :)

Chciałbym teraz zmienić kolumny na inne, bo DAC i wzmacniacz cieszą mnie niezmiernie. Chciałbym MOŻE więcej perlistości na wysokich i bardziej punktowy, suchy, trzymany za mordę bas. Średnica niech nie śmie się zmienić ani o włos! :)

Nie sądzę bym z tego wzmaka i DAC'a wyciągnął bas suchy jak Sahara, ale choć niech kolumny mi na basie nie mulą.

No i to jest sztuka: znaleźć dobre i wydajne monitory z fajnym głębokim lecz punktowym, suchym basem, słodką i gęstą jak miód średnicą i wysokimi jak połączenie konfetti z płatkami śniegu.

Początkowo myślałem o 805D ale B&W oprócz basu i wysokich jak dary niebios, ma średnicę trochę beznamiętną, poza tym to trudny zawodnik do napędzenia.

Mam więc na razie kilku wstępnych kandydatów łatwiejszych do rozbujania:

- Coincident Speaker Technology

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

- DeVore Fidelity

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

- ART

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No i cięższych do napędzenia ale A21a podobno ładnie gra z nimi (nie wiem, jaki bas jest z tego):

- Harbeth

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Super Piątki są dla mnie za duże gabarytowo, wolę "tradycyjne" monitory.

- ProAc

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) podobno ludzie z Sugdena teraz go polecają i używają na wystawach razem z A21a.

No i w sumie nie wiem... Na wiosnę, gdy rzeki spłyną lodem ;) będę musiał wybrać się do UK i dokonać wyboru.

Jakieś sugeste?

Najbardziej mnie boli że żadna z tych kolumn nie ma 10% urody Concertino... :(

A sam Sonus obecnie nie robi już monitorów tej klasy co dawniej za w miarę rozsądną cenę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Więcej optymizmu! :) Patelnia jest OK, kto ma dobre kolumny ten nie narzeka na bas z A21a.

On może mieć nieco beztroski charakter, bardziej w stylu "Parszywej Dwunastki", niż oddziału Wehrmachtu maszerującego po bruku Paryża, ale z dobrymi paczkami jest spoko. Chodzi o to że Concertino problem uwypuklają miast starać się nie przeszkadzać.

Do tego Havana też ma raczej luzackie podejście do kwestii kontroli basu. DAC ma zostać, więc wylatują kolumny.

No więc które z wymienionych wyżej paczek dadzą mi to, czego chcę? A może jeszcze inne?

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Harbeth z Sugdenem - to w miarę dobre połączenie - ale... uwaga na bas - będzie lekko poluzowany - w małym pokoju, "trudnym akustycznie" może to być spory problemem.

Lepiej będzie ze spendorem i ew. proac-ami

A jak Spendor Monitor to który?

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Harbeth z Sugdenem - to w miarę dobre połączenie - ale... uwaga na bas - będzie lekko poluzowany - w małym pokoju, "trudnym akustycznie" może to być spory problemem.

Lepiej będzie ze spendorem i ew. proac-ami

 

W moim systemie A21a pogrywa sobie z Usherami i szczerze mówiąc nie dostrzegam żadnych niedostatków w postaci basu.

Jest taki jaki powinien być nie za twardy dość dobrze kontrolowany , ale " bułowaty " ??? nie zaobserwowałem takiego basu w moim systemie.

A21a w swoim torze musi mieć dobrze dobrane żródło, jeżeli mu to dostarczymy bas jest bardzo dobrze prezentowany bez tzw."BUŁY"

 

Poniżej przedstawiam paczki z którymi A21a współpracuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-33494-0-42812100-1323935174_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

neo1972 - czytaj ze zrozumieniem albo nie czytaj w ogóle

dla twej wiadomości lub świadomości - piszę o harbeth - które same z siebie nie słyną z doskonałej kontroli basu a wręcz przeciwnie - mają lekko "zmiękczony" ten zakres i z reguły trzeba je wspomagać elektroniką która ma doskonałą kontrolę w tym zakresie - sugden mistrzem kontroli i szybkości basu nie jest - dlatego ten zakres z tymi kolumnami może sprawić lekkie problemy

i nie wiem co ma usher do harbeth

 

il Dottore - problem w tym że ja wyżej cenię podłogówki spendora od monitorów - owszem tylko dwie ale zawsze tj: S9e i S8e, później 1/2e/r i 2/3e/r. Te podłogówki mają b.dobry bas - zwłaszcza że mają bas refleks w postaci portu szczelinowego i pod tym względem sprawiają mniej problemów niż ich podstawkowi bracia, no i zejście basu znacznie lepsze w podłogówkach niż w monitorach - reszta na tym samym poziomie

neo1972 - czytaj ze zrozumieniem albo nie czytaj w ogóle

dla twej wiadomości lub świadomości - piszę o harbeth - które same z siebie nie słyną z doskonałej kontroli basu a wręcz przeciwnie - mają lekko "zmiękczony" ten zakres i z reguły trzeba je wspomagać elektroniką która ma doskonałą kontrolę w tym zakresie - sugden mistrzem kontroli i szybkości basu nie jest - dlatego ten zakres z tymi kolumnami może sprawić lekkie problemy

i nie wiem co ma usher do harbeth

 

il Dottore - problem w tym że ja wyżej cenię podłogówki spendora od monitorów - owszem tylko dwie ale zawsze tj: S9e i S8e, później 1/2e/r i 2/3e/r. Te podłogówki mają b.dobry bas - zwłaszcza że mają bas refleks w postaci portu szczelinowego i pod tym względem sprawiają mniej problemów niż ich podstawkowi bracia, no i zejście basu znacznie lepsze w podłogówkach niż w monitorach - reszta na tym samym poziomie

 

Adamo D

 

Przez przypadek zacytowałem twój post.dot. Harbeth.

Chciałem się tylko odnieść do kwestii paczek dla Sugdena A21a.

Także kolego spoko luz nie irytuj się tak bo ci żyłka pęknie.

 

Trochę więcej luzu człowieku.

Więcej optymizmu! :) Patelnia jest OK, kto ma dobre kolumny ten nie narzeka na bas z A21a.

On może mieć nieco beztroski charakter, bardziej w stylu "Parszywej Dwunastki", niż oddziału Wehrmachtu maszerującego po bruku Paryża, ale z dobrymi paczkami jest spoko. Chodzi o to że Concertino problem uwypuklają miast starać się nie przeszkadzać.

Do tego Havana też ma raczej luzackie podejście do kwestii kontroli basu. DAC ma zostać, więc wylatują kolumny.

No więc które z wymienionych wyżej paczek dadzą mi to, czego chcę? A może jeszcze inne?

 

90% kolumn na rynku to kolumny 4 ohmowe,niestety. A niektórzy tacy jak Caspian nadal tłuką piece dla "recommended 8 ohm speakers"

neo1972 - czytaj ze zrozumieniem albo nie czytaj w ogóle

dla twej wiadomości lub świadomości - piszę o harbeth - które same z siebie nie słyną z doskonałej kontroli basu a wręcz przeciwnie - mają lekko "zmiękczony" ten zakres i z reguły trzeba je wspomagać elektroniką która ma doskonałą kontrolę w tym zakresie - sugden mistrzem kontroli i szybkości basu nie jest - dlatego ten zakres z tymi kolumnami może sprawić lekkie problemy

i nie wiem co ma usher do harbeth

 

il Dottore - problem w tym że ja wyżej cenię podłogówki spendora od monitorów - owszem tylko dwie ale zawsze tj: S9e i S8e, później 1/2e/r i 2/3e/r. Te podłogówki mają b.dobry bas - zwłaszcza że mają bas refleks w postaci portu szczelinowego i pod tym względem sprawiają mniej problemów niż ich podstawkowi bracia, no i zejście basu znacznie lepsze w podłogówkach niż w monitorach - reszta na tym samym poziomie

 

Tak, tylko u mnie warunki lokalowe nigdy nie pozwalały (i chyba już nie pozwolą) podłogówkom rozwinąć skrzydeł.

Piszę "nie pozwolą", gdyż - jak uczy nas życiowe doświadczenie - kto nie zrobił wielkiej kariery przed 40-ką ten już do końca życia będzie miał prze***ne. :)

Nie żebym narzekał - monitory mają swoje zalety i urok.

Tylko które wybrać?

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

neo1972 - no właśnie - kwestia doboru reszty jest jest bardzo istotna do sugdena - należy pamiętać o tym że sugden mistrzem kontroli niskich częstotliwości nie jest, mistrzem szybkości też nie, oraz że nie jest również mocarzem (choć z wieloma kolumnami radzi sobie doskonale) - gdy skontrujemy jego niewielkie słabości za pomocą odpowiedni dobranych kolumn i źródła - można osiągnąć niesamowicie dobry dźwięk.

Ps. jestem wyluzowany - tylko nie zrozumiałem po co cytowałeś mój post pisząc przy tym nie na temat... ale skoro przez przypadek to OK

 

il Dottore - skoro warunki lokalowe - nie pozwalają na większe kolumny - to spróbuj 2/3 może mniejsze 3/5e? ew możesz pomyśleć nad S6e - takie malutkie podłogówki - praktycznie monitor "ze standem", również weź pod uwagę nie doceniane i starsze już spendory 2/2 - moim zdaniem jeden z najlepszych monitorów tej firmy - z tym że są już wiekowe i pewnie ciężko będzie je znaleźć w dobrym stanie - ale za to cena powinna być niska za nie

A ten dac - zmień na poczciwego arcama na r-dac z starszej serii FMJ lub na taniego genki linn-a - sugden odwdzięczy ci się

 

zildjian - spendorki mają 8ohm i są "przyjazne" dla wzmacniaczy

neo1972 - no właśnie - kwestia doboru reszty jest jest bardzo istotna do sugdena - należy pamiętać o tym że sugden mistrzem kontroli niskich częstotliwości nie jest, mistrzem szybkości też nie, oraz że nie jest również mocarzem (choć z wieloma kolumnami radzi sobie doskonale) - gdy skontrujemy jego niewielkie słabości za pomocą odpowiedni dobranych kolumn i źródła - można osiągnąć niesamowicie dobry dźwięk.

Ps. jestem wyluzowany - tylko nie zrozumiałem po co cytowałeś mój post pisząc przy tym nie na temat... ale skoro przez przypadek to OK

 

il Dottore - skoro warunki lokalowe - nie pozwalają na większe kolumny - to spróbuj 2/3 może mniejsze 3/5e? ew możesz pomyśleć nad S6e - takie malutkie podłogówki - praktycznie monitor "ze standem", również weź pod uwagę nie doceniane i starsze już spendory 2/2 - moim zdaniem jeden z najlepszych monitorów tej firmy - z tym że są już wiekowe i pewnie ciężko będzie je znaleźć w dobrym stanie - ale za to cena powinna być niska za nie

A ten dac - zmień na poczciwego arcama na r-dac z starszej serii FMJ lub na taniego genki linn-a - sugden odwdzięczy ci się

 

zildjian - spendorki mają 8ohm i są "przyjazne" dla wzmacniaczy

 

 

Cieszę się ,jednak wyjątek potwiedza regułę. Czy ktoś mógłby się pokusić o sprawdzenie ile % brytyjskich a ile reszty świata robi 8-ohmowe kolumny?

A ten dac - zmień na poczciwego arcama na r-dac z starszej serii FMJ lub na taniego genki linn-a - sugden odwdzięczy ci się

 

O nieeeeeeeeee... jakbyś posłuchał Havany to byś inaczej śpiewał. :)

Nie chcę nic innego. Mogę sobie - choćby z czystej ciekawości - dokupić jeszcze 10 DAC'ów czy CD-kręciołków ale Havana zostanie do samego końca.

"Mojego - lub jej", jak mawiał Franz Maurer.

To jest czysta magia. Urządzenie z taka "wartością dodaną", że szkoda gadać... A że bas minimalnie luzuje? Jej prawo! :)

Warto posłuchać, naprawdę. Inny świat - jakże różny od perfekcyjnych odtwarzaczy bitów.

Goście z MHDT Lab. mają swoją koncepcję dźwięku i albo ją odrzucasz, albo - jak ja - wpadłeś!

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

"Lekko" poluzowany bas to ja nawet słyszałem na Harbethach napędzanych Krellem KAV-300i w pomieszczeniu adaptowanym akustycznie. Ogólnie ten Sugden wymaga ciepło i mulasto grających źródeł, w przeciwnym razie piłuje uszy z wdziękiem podchmielonego ślusarza.

"Lekko" poluzowany bas to ja nawet słyszałem na Harbethach napędzanych Krellem KAV-300i w pomieszczeniu adaptowanym akustycznie. Ogólnie ten Sugden wymaga ciepło i mulasto grających źródeł, w przeciwnym razie piłuje uszy z wdziękiem podchmielonego ślusarza.

 

Moim zdaniem "michelangelo" bardzo się mylisz wręcz jesteś w dużym błędzie.

 

Sugden A21a potrzebuje żródła jasnego szybkiego, z dobrą podstawą basową.

 

Ja swojego Sugdena połączyłem z CD EERA DL1 także klocka z rodziny klasy A.

I jak dla mnie takie zestawienie........... "nie piłuje uszu z wdziękiem podchmielonego ślusarza" jak to określiłeś w swoim poście powyżej.

 

Wydaje mi się również że za mało słuchałeś tego piecyka w odpowiedniej konfiguracji jak też nie udało cie się dobrać odpowiedniego żródła co w efekcie spowodowało iż twoje recenzje na temat tego pieca są nieco chybione.

Może za ten pełen atrakcji dźwięk Sugdena odpowiada wyjściowy kondensator ?

Jeśli się nie mylę, a schematy potrafię czytać to w A21a, A48 są na wyjściu elektrolity :)

Wybór źródła do A21a jest w gruncie rzeczy banalnie prosty.

Podpinamy źródło... takie, jakie lubimy!

I (z założeniem użycia dobrych kolumn) to samo dostaniemy na wyjściu.

Bo A21a jest jak Fedex - dostarcza to, co mu się powierzy.

"Piłuje uszy"? Oczywiście, jeśli mu się podłączy byle badziewne źródło - on go nie upiększy.

Choć z tak marnymi źródłami nigdy nie miałem do czynienia, więc brak mi pola do porównań... :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Wypada zabrać głos, bo z Sugdenami żyję już 7 lat. Najpierw był A21a, a teraz A21SE.

Zdecydowanie te wzmacniacze lubią szybkie jasne źródło. U mnie wcześniej A21a był zestawiony z Arcam FMJ CD23T i to było najlepsze zestawienie. Balans tonalny był super neutralny.

Teraz z A21SE mam podłączonego starego anglika Audiolaba 8000CD z wymienionym na 24bity przetwornikiem. Kupiłem go 3 lata temu z sentymentu do firmy i chyba zostanie do końca swojego żywota. To bardzo dobre źródło, ale mam wrażenie, że jest trochę ciężkawo na basie (Kolumny to Harbeth SHL5).

Sam A21SE jest ogólnie bardziej jasny i przejrzysty od wcześniejszej wersji. Gra też z większym rozmachem.

 

W każdym razie "piłowania uszu z wdziękiem podchmielonego ślusarza" nigdy na Sugdenach nie słyszałem. To jest granie kulturalne z piękną barwą.

Pozdrawiam Sugdenowców.

Faktycznie. Kultura... to jest chyba słowo-klucz, jeśli chodzi o Sugdena.

Nie zgodzę się, że Sugden lubi jasne źródła.

To Ty je lubisz! :)

Źródło musi być bardzo wysokiej klasy,żeby w pełni docenić zalety wzmaka, natomiast jasna/ciemna strona Mocy to wyłącznie kwestia indywidualnych upodobań nabywcy.

A sam wzmacniacz? On nie jest wybredny - po prostu zrobi swoje, bo do tego został stworzony.

Nie podoba mi się to, co napisałeś o SE... wszystko, tylko nie jaśniejsze granie! :( Psiakość! Czyli SE bliżej już do Masterclass niż do A21a... szkoda. :(

A słuchałeś "zwykłego" A21 w nowej budzie? Pozostał sonicznie taki sam czy też jaśniejszy w porównaniu do poprzednika?

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

...

Nie podoba mi się to, co napisałeś o SE... wszystko, tylko nie jaśniejsze granie! :( Psiakość! Czyli SE bliżej już do Masterclass niż do A21a... szkoda. :(

A słuchałeś "zwykłego" A21 w nowej budzie? Pozostał sonicznie taki sam czy też jaśniejszy w porównaniu do poprzednika?

 

Nie było mi jeszcze dane słuchac IA4 ale z tego co wiem, to jest to rozwinięcie grania właśnie a21 an nie a21se.

Co do doboru źródła, dużo tez będzie zależało od kolumn ale moim zdaniem lepiej mu podpiąć źródło z "łagodniejszą", lampową górą, oraz z bardziej punktowym, lepiej zdefiniowanym i kontrolowanym basem.

----------------------------------------------------

Na pewno źródło musi być dobre. Ale nie da się ukryć, że "stara" 21-ka była cieplejsza z lekko przygaszoną górą. Być może za sprawą słabego wbudowanego przedwzmacniacza. Szemis, kiedy kupowałem od niego Sugdena polecał mi wtedy końcówkę mocy + pre AN jako że końcówka mocy (taka sama jak w integrze) jest referencyjna i może podnieść system wyżej. Nowsza seria ma inną sygnaturę brzmienia, moim zdaniem poszli jednak w granie bardziej neutralne (bliżej dobrego tranzystora?) i troszeczkę stracili na magii...

A21a w nowej budzie nie słyszałem, ale z opinii gdzieś znalezionych wynika, ze lepiej stary A21a lub coś wyższego.

Jednak wszystko zależy pewnie od zestawienia całości.

 

Tu jest np krótka dyskusja o SHL5 i Sugden:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W mojej ocenie, z uwagi na większą wydajność A21SE jest lepszym partnerem dla superpiątek. Niektórzy jednak poddają pod wątpliwość sens dopłacania do A21...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzięki wielkie dla Autorów dwóch ostatnich postów.

Wnieśliście, Panowie, bardzo cenne uwagi.

Praktyczny wniosek dla mnie jest taki, że zapominam o nowej serii i albo w razie draki będę naprawiał bezpośrednio w fabryce albo... po zmianie kolumn czas zacząć myśleć o MF AMS35i.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Wypada zabrać głos, bo z Sugdenami żyję już 7 lat. Najpierw był A21a, a teraz A21SE.

Zdecydowanie te wzmacniacze lubią szybkie jasne źródło. U mnie wcześniej A21a był zestawiony z Arcam FMJ CD23T i to było najlepsze zestawienie. Balans tonalny był super neutralny.

Teraz z A21SE mam podłączonego starego anglika Audiolaba 8000CD z wymienionym na 24bity przetwornikiem. Kupiłem go 3 lata temu z sentymentu do firmy i chyba zostanie do końca swojego żywota. To bardzo dobre źródło, ale mam wrażenie, że jest trochę ciężkawo na basie (Kolumny to Harbeth SHL5).

Sam A21SE jest ogólnie bardziej jasny i przejrzysty od wcześniejszej wersji. Gra też z większym rozmachem.

 

W każdym razie "piłowania uszu z wdziękiem podchmielonego ślusarza" nigdy na Sugdenach nie słyszałem. To jest granie kulturalne z piękną barwą.

Pozdrawiam Sugdenowców.

 

Witaj,

 

 

 

I tutaj kolego w zupełności się s tobą zgadzam,z resztą podobną opinię na temat z jakim żródłem należy zestawiać Sugdena A21a wyraziłem w poście powyżej.

 

 

 

 

Sugden gra tak jak to kolega wyraził nic dodać nic ująć czyli "Kulturalnie z piękną barwą" i właśnie za to cenię sobie ten piecyk.

 

 

Pozdrawiam...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.