Skocz do zawartości
IGNORED

Tagowanie ścieżki audio

Faun

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

znajomy zgrał z płyty utwory i nie ma informacji odnośnie tych ścieżek. Szukałem w internecie i wiem, że zawartość płyty uzupełnić można przy pomocy odpowiednich programów, które automatycznie otagują ścieżki. Problem polega na tym, że znajomy już zgrał a dostępu do płytki nie ma. Czy istnieje możliwość otagowania utworu, który już jest zgrany na dysk komputera?

https://www.audiostereo.pl/topic/85270-tagowanie-%C5%9Bcie%C5%BCki-audio/

foobar2000

mp3tag

Trzeba zaznaczyć wszystkie utwory z jednej płyty i dopiero wtedy pobrać wszystkie informacje z freedb (w przypadku foobara) czy innych baz danych (w przypadku mp3tag).

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Bez problemu otagujesz kazdą CD za pomocą np foobara2000.

Z tym, że pliki muszą być w formacie .flac - wav sie nie da

Wczytujesz folder do foobara, zaznaczasz wszystkie utwory i sprawdzasz w za pomocą komendy tagging/get tags from feedback.

Jesli znajdzie plytke a w przypadku obecnie wydawanych CD ma to miejsce w 99% ( ostatnio wpadla mi w rece "Pamiątka I Komunii Św. - bylem zaskoczony jak sie sama otahgowała) to dajesz polecenie update files

I juz masz otagowane. Z tym ze na razie nazwy plikow nie ulegna zmiane w folderze na dysku.

Mozna je zmienic na nowe za pomoca komendy file operation / Rename to.

Po zaakceptowaniu nazw w dotychczasowym katalogu zmienine zostana tak jak sobie wczesniej ustalisz. Mozna zalozyc sobie swoje szbalony nadawania nazw, np

nr utw, tytul, wykonawca, tytul CD, lub

nr utw, tytu itd

Po wczytaniu folderu w którym jest kilkadziesiąt CD tagowac trzeba CD kolejno CD po CD, a zmieniac nazwy na nowe mozna juz hurtem, wszystkie naraz.

Przydatne to jest dla uzytkownków odtwarzaczy strumnieniowych, gdyz po otagowaniu serwer upnp potrafi taka plytke umiescic w swojej bazie i przy odtwarzaniu potrafi ją znaleźć.