Skocz do zawartości
IGNORED

Turniej pianistów


dzarro

Rekomendowane odpowiedzi

Zainspirowany wątkiem samotulinusa otwieram bliźniaczy wątek, w którym można konfrontować najciekawsze interpretacje pianistów.

Zasady proponuję przyjąć podobne:

- inspirator kolejnej potyczki zamieszcza 2 albo 3 anonimowe pliki, zawierające całość lub fragment tego samego utworu,

- czas trwania ścieżki – nie więcej niż 10 min,

-czas na werdykt to 2 do 3 dni(należy podać datę zakończenia danego pojedynku); po tym terminie autor usuwa linki z uwagi na ochronę praw kapitalistów(chyba, że nagrania są leciwe);

- każdy zainteresowany podaje swoje typy, najlepiej z komentarzem: najlepsza interpretacja dostaje 3 pkt., druga 2 pkt., trzecia – 1 pkt.

- na zakończenie autor zdradza własne typy, nazwiska wykonawców i podsumowuje punktację;

-nie przewiduje się nagród rzeczowych;

 

Na początek proponuję Toccatę C-dur Roberta Schumanna.

Data rozpoczęcia 14 października

Zakończanie 16 października

 

Wersje do słuchania:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wersje do pobrania:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1pkt - wersja 1 - nie dość, że najwolniej, to jeszcze gość ewidentnie gubi rytm i paluszki miejscami nie nadążają (np. około 6 min). Dla mnie jest to irytujące, bo próbuję 'pomagać' pianiście (naciska często ułamek sekundy później niż się spodziewam, łamiąc przy tym jego własny, wcześniej narzucony rytm!). No, ale to moja opinia, a jak znam życie, to pewnie okaże się, że gra jeden z tych 'wielkich natchnionych' i jest to po prostu 'Jego Wysokość Ynterpretacja' ;)

 

2pkt - wersja 3 - dobrze się słucha, ale momentami aż tak szybkie tempo się nie sprawdza

 

3pkt - wersja 2 - dźwięk jakby za kotarą, ale jeśli już wybieramy interpretację...

 

Gdybym jednak musiał wydać pieniądze na tylko jedną płytę, to wybór między wersjami 2 i 3 byłby bardzo trudny. Dźwięk (technicznie) wersji 2 nie pozwalałby pewnie w pełni czerpać przyjemności z tej muzyki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu zdradzam, że nie słucham zbyt wiele solowej muzyki fortepianowej, więc bez żadnego wyrobionego punktu odniesienia oceniam jak leci, na podstawie pierwszego wrażenia, na gorąco. Ponieważ za chwilę muszę lecieć na próbę zespołu, wysłuchałem jedynie około dwuminutowych początkowych fragmentów wszystkich nagrań. Konkluzja jest krótka:

 

Miejsce 1 (3 pkt) Nagranie nr 3 - najbardziej muzykalne, najciekawsze, najwięcej się dzieje

Miejsce 2 (2 pkt) Nagranie nr 2 - najbardziej precyzyjne technicznie (selektywna artykulacja nie rozmyta prawym pedałem itp.)

Miejsce 3 (1 pkt) Nagranie nr 1 - najbardziej bałaganiarskie, pianista walczy z materią ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie 2 - 3pkt (najklarowniejsze przeżycie słuchacza tego)

Wykonanie 3 - 2pkt (nie zgłaszam żadnych zastrzeżeń)

Wykonananie 1 - 1pkt (słabizna)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje typy

 

1 miejsce i 3 pkt dla nagrania nr 3, po prostu najciekawsze

 

2 miejsce i 2 pkt nagranie nr 2, ciezko sie do czegos przyczepic, ale trojka bardziej mnie porwala.

 

3 miejsce i 1 pkt dla nagrania nr 1, faktycznie niespecjalne, wyraznie odstaje od 2 pozostalych.

 

Uprzedzam, że bede tu jeszcze mniej elokwentny niz w pojedynku na batuty, lubie nagrania fortepianowe, ale mam klopot z ich ocenianiem. Nie mam takiego talentu jak pan Miklaszewski w dwojce, super zna sie na nagraniach fortepianowych, ale na Vespro Monteverdiego wcale. Mimo to byl bardzo elekwentny w Trybunale Dwojki na temat Vespro, do tego fajnie sie go slucha, nawet jak mowi byle co.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy z tym Schumannem... jaki rok szumanowski czy jakie co...

 

Schumann to rówieśnik Chopina więc 200-lecie było rok temu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na podsumowanie:

Wykonanie nr 1 – podobnie jak inni uczestnicy zabawy uważam to wykonanie za najsłabsze, pomimo faktu, że gra mój ulubiony pianista. Wydaje mi się, że wady tej interpretacji wychodzą głównie przy zestawieniu z dwoma pozostałymi, doskonałymi wykonaniami. Powiedzmy, że czysta wirtuozeria nie była nigdy priorytetem dla tego pianisty, zwłaszcza na końcowym etapie jego kariery.

Wykonanie nr 2 – moje ulubione, imponuje konsekwencją, z jaką pianista podporządkowuje wszystkie elementy swojej wizji utworu. Paleta kolorystyczna i skala dynamiczna są ograniczone na rzecz przejrzystości artykulacji i imponującej dyscypliny rytmicznej. Co ciekawe konstruktywistyczna oschłość tej interpretacji daje paradoksalnie euforyczny, wręcz ekstatyczny efekt końcowy.

Wykonanie nr 3 –w wielu aspektach najbardziej efektowne, może aż za bardzo. Brzmi niemal jak improwizacja: jest najszybsze, ale są momenty gdzie pianista radykalnie zwalnia, dźwięki są raz zamazane raz krystalicznie czyste, rozpiętość dynamiczna też budzi podziw. Każdy utwór można interpretować na 1000 sposobów. Mam wrażenie, że wykonawca chce nam pokazać, że poznał wszystkie drogi tej interpretacji. Nie wiem tylko, czy nie chce się zdecydować na żądną z nich, czy też może, o zgrozo, chce wtłoczyć wszelkie możliwe w jedno wykonanie…

Wykonania 2 i 3 zdobyły tyle samo punktów wśród uczestników słuchających w ciemno . Po włączeniu moich ocen minimalnie wgrałaby dwójka. Ale remis wydaje się najsprawiedliwszym werdyktem.

 

Wykonawcy:

Wykonanie nr 1 – Światosław Richter (1991)

Wykonanie nr 2 – Ivo Pogorelich (1982)

Wykonanie nr 3 – Vladimir Horowitz (1962)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wykonawcy:

Wykonanie nr 1 – Światosław Richter (1991)

Wykonanie nr 2 – Ivo Pogorelich (1982)

Wykonanie nr 3 – Vladimir Horowitz (1962)

 

 

To są nazwiska... Sama kompozycja - aż strach napisać - wydaje mi się nieco za bogata dla swojego własnego dobra i teraz...wejście Richtera potrafiącego ubogacić jak mało który pianista doprowadziło do opisywanego przez nas wyżej efektu. Minimalistyczne, można chyba powiedzieć, podejście Pogorelicha pasowało nam. Horowitz - dla najbardziej wytrawnych słuchaczy, może, w każdym razie nie odczuwających przesytu w związku ze skalą wysiłku kompozytora.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biedny Richter... :(

 

Pewnie gdyby porównać jedno z wcześniejszych nagrań Richtera z dużo późniejszymi nagraniami Pogorelicha (po 2000 roku) ten drugi musiałby stulić uszy i odejść z kwitkiem, a tak...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie nr 1 – Światosław Richter (1991)

Dzarro, a mógłbyś podlinkować płytę, z której pochodzi to nagranie?

 

Według najlepszej znanej mi dyskografii Richtera:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tak późnego nagrania Toccaty nie ma. (?)

 

Faktem jest natomiast, że przy wyjątkowej nadprodukcyjności nagraniowej Richtera, nawet majorsi popełniali błędy w opisach miejsc i dat konkretnych rejestracji...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzarro, a mógłbyś podlinkować płytę, z której pochodzi to nagranie?

 

Według najlepszej znanej mi dyskografii Richtera:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tak późnego nagrania Toccaty nie ma. (?)

 

Faktem jest natomiast, że przy wyjątkowej nadprodukcyjności nagraniowej Richtera, nawet majorsi popełniali błędy w opisach miejsc i dat konkretnych rejestracji...

 

Nagranie jest z takiego wydania:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Opis nagrań w tej składance nie należy do wzorcowych. Niektóre nagrania w ogóle nie są opisane, niewykluczone więc, że są jakieś błędy w opisie(np. podają datę wydania płyty a nie datę nagrania)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis nagrań w tej składance nie należy do wzorcowych. Niektóre nagrania w ogóle nie są opisane, niewykluczone więc, że są jakieś błędy w opisie(np. podają datę wydania płyty a nie datę nagrania)

Tak może być. Wg trovara na tym Philipsie jest nagranie z Kopenhagi z 1986.

 

Co nie zmienia faktu, że ta wersja zapewne w mniejszym stopniu "oddaje sprawiedliwość" Richterowi niż nagrania z końca lat 50-tych (choćby to warszawskie...).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwieram kolejny miniturniej. Tym razem proponuję 2 ostatnie części (Rondeau i Capriccio) z 2 Partity BWV 826 Bacha. Same niekoszerne wersje na nowoczesnym fortepianie. Zapraszam od oddawania głosów do końca tygodnia – czyli do 23 paźdzernika.

 

Do słuchania:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Do ściągania:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie, pięknie, ale jeśli trzeba dokonać gradacji to, przy nie takich znowu dużych różnicach, proponowałbym -

 

wykonanie 3 - 3pkt

wykonanie 1 - 2pkt

wykonanie 2 - 1pkt

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonanie 3 - 3pkt - to jeszcze klasyka czy już jazz? :) Mimo, że dużo szybciej zagrane. to klawisze pieszczone przez paluszki, w przeciwieństwie do dwóch pozostałych wykonań.

wykonanie 2 - 2pkt

wykonanie 1 - 1pkt

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie 1: Lekko, tanecznie, stylowo, z wyczuciem nastroju i z ładną kontrapunktyką.

 

Wykonanie 2: Z zadumą, mocniej, chwilami może mało subtelnie, ale bogate wyrazowo - wrażenie po wybrzmieniu ostatnich dźwięków pozostaje bardzo dobre.

 

Wykonanie 3: Potoczyste, ciekawie skontrastowane, nie najdokładniejsze - hm, chyba najmniej mi odpowiada.

 

Z wahaniem:

1 - 2 pkt

2 - 3 pkt

3 - 1 pkt

 

ps. Taki mały postulat - może piszmy jednak trochę wrażeń, a nie tylko podawajmy punktację? Trochę trudniej, ale ciekawiej. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie 1: Lekko, tanecznie, stylowo, z wyczuciem nastroju i z ładną kontrapunktyką.

 

Wykonanie 2: Z zadumą, mocniej, chwilami może mało subtelnie, ale bogate wyrazowo - wrażenie po wybrzmieniu ostatnich dźwięków pozostaje bardzo dobre.

 

Wykonanie 3: Potoczyste, ciekawie skontrastowane, nie najdokładniejsze - hm, chyba najmniej mi odpowiada.

 

Z wahaniem:

1 - 2 pkt

2 - 3 pkt

3 - 1 pkt

 

ps. Taki mały postulat - może piszmy jednak trochę wrażeń, a nie tylko podawajmy punktację? Trochę trudniej, ale ciekawiej. :)

 

 

Co się dzieje Dong? Ty który potrafisz popsuć każdy wątek o ulubionych płytach swoim uogólnionym smędzeniem o tysiącach pięknych płyt, nagle potrafisz 3 wykonania shierarchizować od 1 do 3? I jeszcze bodźcować do dzielenia się wrażeniami tych którzy akurat - całkiem jak ty gdzie indziej - woleliby pozostać tajemniczy w swych intencjach? Prosimy o mały coming out.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie 2 - 3 pkt

 

wykonanie 1 - 2 pkt

 

wykonanie 3 - 1 pkt

 

Ok, wykonanie 2, bardzo dobre, tempo jak dla mnie idealne, bardzo fajnie się tego sluchalo

 

wykonanie 1 - duzo wolniej i prawie romantycznie, to pewnie jakies starsze nagranie. Ma to swoj urok.

 

wykonanie 3 - za szybko i troche za duzo walenia w klawisze zamiast melodyjnej gry.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zupełny laik w muzyce fortepianowej Bacha może głosować bez uzasadnienia,jeżeli nie to proszę nie brać pod uwagę mojej punktacji.

3pkt nagranie nr.2

2pkt nagranie nr.3

1pkt nagranie nr.1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim, którzy zamieścili swoje oceny. Tym razem poziom był bardo wyrównany. Przyznam, że założyłem sobie na wstępie, że podam własne oceny zgodnie z odczuciami, jakie miałem na temat tych interpretacji przed zainicjowaniem turnieju. Muszę jednak przyznać, że słuchając teraz po raz kolejny opublikowanych fragmentów mógłbym dowolnie tasować przedstawiony ranking – zależnie od pory dnia i nastroju.

 

Moje komentarze:

Wykonanie 1 – chyba najbardziej intelektualna i wieloplanowa(czy też wielogłosowa) interpretacja, ale trochę przekombinowana. Ma najwięcej ozdobników, co jest być może nawiązaniem do tradycji barokowej, jak dla mnie brzmi najbardziej „klawesynowo” . Jednak ilość detali i smaczków przytłacza trochę myśl przewodnią, ich eksponowanie wydaje się mi nieco zbyt ostentacyjne i mechaniczne.

Wykonie 2 – najbardziej „gęste” granie , to co robi wrażenie to niezwykle skondensowana barwa fortepianu, oraz organiczna jednolitość interpretacji. Znając wykonawcę podejrzewam, że na żywo ta wersja mogłaby zrobić większe wrażenie niż interpretacja numer 1. Jednak ponieważ oceniamy jedynie nagrania, to intelektualny chłód jedynki pasuje mi nieco bardziej niż prostolinijność dwójki. Ta interpretacja wydaj mi się nieco zbyt monumentalna.

Wykonanie 3 – pomijając różnice w tempach, interpretacja dość podobna do dwójki ale jeszcze bardziej intuicyjna. Ma w sobie najwięcej lekkości i ujmującej dezynwoltury, dlatego najbardziej do mnie przemawia. Dzięki tak indywidualnemu podejściu mam wrażenie obcowania z esencją muzyki .

 

Moja punktacja:

3 pkt. – wykonanie nr 3;

2 pkt. - wykonanie nr 1;

1 pkt. – wykonanie nr 2;

 

Wersje 2 i 3 zdobyły po 13 pkt. Jednak jest to remis ze wskazaniem na nr2, bo ta wersja dostała więcej najwyższych ocen w ciemno(Grigorij, dong i marco). Na nr 3 postawili Jakew, dawoszek i piszący te słowa. Nr.1 nie zdobył ani jednej najwyższej oceny , ale wzbudzał też najmniejsze kontrowersje ( 4 oceny po 2 pkt.) co dało razem wynik 10 pkt.

 

Wykonawcy:

Wykonanie nr 1 – Piotr Anderszewski (2008)

Wykonanie nr 2 – Grigorij Sokołow (1978 albo 1981, brak precyzyjnej informacji na płycie))

Wykonanie nr 3 – Martha Argerich (1979)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzarro napisałeś o wykonaniu nr 1 "klawesynowo" ja miałem właśnie identyczne odczucie i właśnie dla tego było to dla mnie wykonanie najsłabsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonawcy:

Wykonanie nr 1 – Piotr Anderszewski (2008)

Wykonanie nr 2 – Grigorij Sokołow (1978 albo 1981, brak precyzyjnej informacji na płycie))

Wykonanie nr 3 – Martha Argerich (1979)

Muszę przyznać, że rozszyfrowanie wykonawców tym razem nie zaskakuje - o pierwszym od początku pomyślałem, że to może być Anderszewski, drugie to ewidentnie "rosyjska szkoła", a Argerich mimo wszystko odrobinę mniej mi pasuje do Bacha (choć ciekawa, fakt).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był piękny konkurs. Trzy co najmniej dobre wykonania, choć odmienne ścieżki interpretacyjne. Wykonanie Argerich na ile się orientuję jest najwyżej cenionym z tych trzech w światku muzycznym, ma naprawdę wielu zwolenników.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie znałem go, i jeszcze raz się potwierdziło dla mnie - Bacha na fortepianie najpiękniej mi zagrają kobiety...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji: czy wie ktoś może, jak się skończyła wczorajsza Lisztowska rozgrywka w Dwójce?

ja "załapałem się" tylko na krótki fragment...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.