Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam w półtoratonowym aucie klasy średniej wolnossącą benzynę 2,0 literki. W mieście żłopie, to fakt, ale to w ogóle nie jest auto do wciskania się w miejsca parkingowe w centrum dużego miasta. Nie ma dla mnie większej kary jak wziąć go i pojechać do urzedu jednego, drugiego, by coś załatwić. Do tego są mniejsze, zwinniejsze samochody. A w trasie mi pije 7,5 litra benzyny i na pewno zrekompensuje, jeśli już tego nie zrobił, koszty w tańszych przeglądach, braku stresu o wtryski, koła zamachowe, filtry i inne bzdety jak wyraźnie wyższy koszt zakupu diesla. I ludzie się nie obracają jak za klekotem na światłach :)

A jeszcze jakby mi nowa bryka puszczałą czarne bąki, zapadłbym się pod ziemię ze wstydu. Co z tego, że inni kopcą? Co ja nie nie wiem, że to toksyczna bomba?

 

Jeszcze taka ciekawostka, jak ktoś dużo jeździ po mieście, a ma DPF to auto nie ma mu jak wypalić sadzy i samochód ciągle ma wyraźnie wyższe zużycie paliwa.

To samo gdy przyjdzie filtrowi moment wypalania w czasie trasy. W tym momencie spalanie rośnie hej ho!

W trasie to dwutonowe bmw z v8 może spalić 8 litrów.

Chyba Kolega przespał ostatnie parę lat. Trochę się w tym czasie zmieniło:

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Słychac klekot i tak!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Turbo-diesle mniej spalą, to na pewno, ale nowe turbo-benzyny mają:

- większy zakres obrotów na poszczególnych biegach (ok. 6000 vs 4000)

- maksymalny moment obrotowy jest dostępny w znacznie szerszym zakresie obrotów w przypadku turbo-benzyn (zwykle od ok. 1500 obr/min do nawet ok. 5000 obr/min)

- kultura pracy turbo-benzyniaka jest wyższa

Coś za coś ;) Ogólnie turbo-bezyna ma dobry dół i dobrą górę + kulturkę pracy i nie rzuca sadzą, ale więcej spali ;)

Dokladnie tak! U mnie 2.5T (benzyna oczywiscie, zuzycie w miescie ze12l/100km no ale tylko 250KM ale za to 5.5 do setki, noga cieeeezka).

Chyba Kolega przespał ostatnie parę lat. Trochę się w tym czasie zmieniło:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przeciez twoj film to porownanie Diesla do Diesla.

Prawda jest taka ze jak zestawimy Diesla z Turbinami i innymi wynalazkami to wtedy bedzie "jezdzil" na poziomie zwyklego benzyniaka. Jesli natomiast porowamy Dielsa z Pb o takich samych parametrach, jak pojemnosc, gadzety typu Turbo itd, to Diesel zawsze bedzie z tylu. Ratuje go tylko spalanie, tylko co z tego - Skoro jest, po 1. Drozszy w zakupie, Po 2. Zazwyczaj drozszy w utrzymaniu, po 3. Smierdzi :)

 

Ot cala filozofia Diesel VS Pb.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

I to jest wlasnie miejsce Diesla. W TRAKTARZE NA POLU.

 

Wole nasza mysl techniczna:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Przeciez twoj film to porownanie Diesla do Diesla.

Prawda jest taka ze jak zestawimy Diesla z Turbinami i innymi wynalazkami to wtedy bedzie "jezdzil" na poziomie zwyklego benzyniaka. Jesli natomiast porowamy Dielsa z Pb o takich samych parametrach, jak pojemnosc, gadzety typu Turbo itd, to Diesel zawsze bedzie z tylu. Ratuje go tylko spalanie, tylko co z tego - Skoro jest, po 1. Drozszy w zakupie, Po 2. Zazwyczaj drozszy w utrzymaniu, po 3. Smierdzi :)

 

Ot cala filozofia Diesel VS Pb.

 

 

Pokazałem dwa różne auta, oba to nowoczesne Diesle. Czy z którejś rury zaśmierdziało? Czy uruchomiły się z klekotem? To już są inne silniki. To tak, jakbyś położył obok telefonu z korbką smartfona i powiedział, że to to samo, bo to też telefon.

 

 

Dokladnie tak! U mnie 2.5T (benzyna oczywiscie, zuzycie w miescie ze12l/100km no ale tylko 250KM ale za to 5.5 do setki, noga cieeeezka).

 

Zawsze się zastawiam, gdzie można wykorzystać te przyspieszenia, bo gdy ja tylko trochę pocisnę, to za chwilę mam fotkę. Ech...

Dokladnie tak! U mnie 2.5T (benzyna oczywiscie, zuzycie w miescie ze12l/100km no ale tylko 250KM ale za to 5.5 do setki, noga cieeeezka).

 

Czy czasami nie jest to T5 od volvo? :-)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Pokazałem dwa różne auta, oba to nowoczesne Diesle. Czy z którejś rury zaśmierdziało? Czy uruchomiły się z klekotem? To już są inne silniki. To tak, jakbyś położył obok telefonu z korbką smartfona i powiedział, że to to samo, bo to też telefon.

 

Telefon do dzwonienia, diesel na pole.

?👈

Nie, Volvo takie szybkie nie jest. Spec.b (wersja amerykanska).

 

Gołe T5 od volvo ma ok 6 sek do pierwszej setki. Po wgraniu mapy ma 310KM zapier... az milo. Volvo jest szybkie i to bardzo a do tego niepozorne z wygladu:)

Ponizej filmik zwyklego T5

 

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Dokladnie tak! U mnie 2.5T (benzyna oczywiscie, zuzycie w miescie ze12l/100km no ale tylko 250KM ale za to 5.5 do setki, noga cieeeezka).

 

Kurcze podaj co to za auto, podobne osiągi to jechałem raz na jeździe próbnej jak wybierałem auto i już po wyborze zaproponowano mi przejażdzkę A6 biturbo 313kM, 5,1 do setki.

Kurcze podaj co to za auto, podobne osiągi to jechałem raz na jeździe próbnej jak wybierałem auto i już po wyborze zaproponowano mi przejażdzkę A6 biturbo 313kM, 5,1 do setki.

Podaje jeszcze raz: Subaru Legacy 2.5GT Spec.b (w Europie go nie ma u nas zreszta tez juz nie). 'Tylko' jakies 0.5 sek do setki wolniejszy od STI. A6 piekna maszyna!

A6 piekna maszyna!

No też mi się tak zdaje, ale biturbo nie wziąłem, nie czułem potrzeby mieć 5,1 do setki a znajomemu średnio 14 litrów spala. Wybrałem allroad quatro. Ten napęd w osobówce dla mnie bajka a w trybie sport i tak jest zabawa bez biturbo. Efekt końcowy jest taki że jak się spokojnie jedzie to schodzi do 7,5l , jak na auto 1900 kg i ok.250 kM to i tak mistrzostwo. Ciekawostka natomiast taka że pierwszy serwis wypadł mi w Niemczech, byłem pewien że zapłacę sporo więcej niż w Polsce , a tu niespodzianka, 900 stówek mniej. W ciekawym kraju żyjemy:)

Tutaj T5 w sedanie (ponad 1600kg) i 5,2 do setki :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na tym filmie to chyba cuda sie dzieja. Normalne S60 T5 w zyciu nie osiagnie 5.2 (tabele pokazuja 6.8 albo gorzej). Slychac wyraznie 'wheel hoop' .Takie filmy nie dowodza niczego. Podaj jakies dane z testow.

 

No też mi się tak zdaje, ale biturbo nie wziąłem, nie czułem potrzeby mieć 5,1 do setki a znajomemu średnio 14 litrów spala. Wybrałem allroad quatro. Ten napęd w osobówce dla mnie bajka a w trybie sport i tak jest zabawa bez biturbo. Efekt końcowy jest taki że jak się spokojnie jedzie to schodzi do 7,5l , jak na auto 1900 kg i ok.250 kM to i tak mistrzostwo. Ciekawostka natomiast taka że pierwszy serwis wypadł mi w Niemczech, byłem pewien że zapłacę sporo więcej niż w Polsce , a tu niespodzianka, 900 stówek mniej. W ciekawym kraju żyjemy:)

Audi Qtro to piekne maszyny. Dla mnie 'idealem' (no prawie) to RS4. Ale w zimie jak jest naprawde slisko to jednak Subaru (czytaj STI). Niestety te topowe Audi maja ceny dosc wysokie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na tym filmie to chyba cuda sie dzieja. Normalne S60 T5 w zyciu nie osiagnie 5.2 (tabele pokazuja 6.8 albo gorzej). Slychac wyraznie 'wheel hoop' .Takie filmy nie dowodza niczego. Podaj jakies dane z testow.

Audi Qtro to piekne maszyny. Dla mnie 'idealem' (no prawie) to RS4. Ale w zimie jak jest naprawde slisko to jednak Subaru (czytaj STI). Niestety te topowe Audi maja ceny dosc wysokie.

 

To byl film dla przykladu tylko. W sieci jest sporo info pewnie jak przyspieszyc T5. Wiem ze zwykly program robi ~300KM i byl gdzies film. Auto zbiera sie niesamowicie jak na swoja wage (1600kg) i naped tylko na jedna os a to przeciez bardzo wazne. Rajdowki nigdy z tego nie bedzie ale masz komfort duzego auta i fajne osiagi. Akurat subaru jest bardzo oklepane tam gdzie mieszkam i mi sie osobiscie nie podoba. Pelno malolatow tym jezdzi. Wydechy jak wiadra, halasu robi to strasznie:-) Wole takie " zwykle'' z wygladu auto a za to szybkim silnikiem pod maska.

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Skończył mi się właśnie leasing i myślę nad zmianą auta.

Tylko czy są jeszcze samochody w miarę osobowe, od których można odliczyć pełny VAT?

Nie jestem na bieżąco.

To byl film dla przykladu tylko. W sieci jest sporo info pewnie jak przyspieszyc T5. Wiem ze zwykly program robi ~300KM i byl gdzies film. Auto zbiera sie niesamowicie jak na swoja wage (1600kg) i naped tylko na jedna os a to przeciez bardzo wazne. Rajdowki nigdy z tego nie bedzie ale masz komfort duzego auta i fajne osiagi. Akurat subaru jest bardzo oklepane tam gdzie mieszkam i mi sie osobiscie nie podoba. Pelno malolatow tym jezdzi. Wydechy jak wiadra, halasu robi to strasznie:-) Wole takie " zwykle'' z wygladu auto a za to szybkim silnikiem pod maska.

Nie mowimy tutaj o dlubaniu silnika. Samym softem zrobic 25% wiecej mocy ja bardzo w to watpie. Pamietaj ze 300KM i naped na przod to nie jest najlepiej. Jeszcze na suchym ujdzie ale na mokrym to tragedia. Nie wiem gdzie mieszkasz ale STI to jest 40k$ (w EU wiecej) i nie bardzo widze tych malolatow w tej bryce.

Skończył mi się właśnie leasing i myślę nad zmianą auta.

Tylko czy są jeszcze samochody w miarę osobowe, od których można odliczyć pełny VAT?

Nie jestem na bieżąco.

 

Nie uda się, to się urwało chyba w 2010 ale nie pamiętam i mogę się mylić, kojarzę tylko że znajomy spieszył się i brał model z wystawy w tym roku żeby zdążyć, tzn. odliczyć możesz zawsze, gorzej z kontrolą:)

 

Ale jeśli załóżmy się nie mylę to masz max 60% kwoty podatku, nie więcej jak 6 tyś zł, auta do 3,5 T

No i oczywiście od paliwa też nie odliczasz Vatu, tj. kwotę brutto możesz wrzucić całą w koszt a nie tylko netto. Ale to zdaje się jest jasne.

Na razie nowelizacja obowiązuje do grudnia 2013, ale nie liczyłbym że wróci do starego.

Zdaje się że pikapa da się, czyli wszystkie auta mające otwartą część ładunkową . Są wyłączony z nowelizacji ustawy. Ale sprawdź dokładnie . Tutaj masz jeszcze auta specjalne w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym /ale tutaj raczej nic nie podejdzie/ , auta z jednym rzędem siedzeń z trwałą przegrodą części ładunkowej, oraz auta z kilkoma rzędami ale tu trzeba spełnić wymagania długości auta do przestrzeni ładunkowej , jakieś zagmatwane sprawy bo liczy się od dołu szyby a nie całego auta. Paradoksalnie nasze państwo tymi przepisami wyłączyło z odliczenia vatu od zakupu i paliwa te auta które faktycznie służą tylko do firmy. Np. "dostawczak" 8-9 osobowy, bo nie ma paki ładunkowej. Absurd.

Nie mowimy tutaj o dlubaniu silnika. Samym softem zrobic 25% wiecej mocy ja bardzo w to watpie. Pamietaj ze 300KM i naped na przod to nie jest najlepiej. Jeszcze na suchym ujdzie ale na mokrym to tragedia. Nie wiem gdzie mieszkasz ale STI to jest 40k$ (w EU wiecej) i nie bardzo widze tych malolatow w tej bryce.

 

 

 

WItaj

Wlaśnie volvo T5 ma to do siebie ze samym softem robisz 60KM więcej:) Poniżej link do znanej firmy tuningowej w europie RICA:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dlatego jak pisales ze masz 2.5 T i 250KM pomyślałem o volvo. Te silniki są bardzo trwałe i można dużo więcej z nich wycisnąć ale potrzeba więcej zabawy niz tylko soft.

 

Co do napędu to się zgadzam ze na 4 koła jest o wiele lepsze niż 300KM na jednej osi. Ale mimo tej wady auto rwie do przodu bardzo.

 

Co do STI to miałem na myśli Imprezy. W Uk jeździ tego bardzo dużo. Większość z tymi ogromnymi tłumikami i małolaty za kierownicą:)

Całkiem ładne sti możesz mieć za ok 7000$ oczywiście używane:)

Legacy jest o wiele mniej na drogach. Osobiście podobały mi się legacy w wersji kombi >2008r po lifcie.

post-11813-0-01616500-1363285897_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

WItaj

Wlaśnie volvo T5 ma to do siebie ze samym softem robisz 60KM więcej:) Poniżej link do znanej firmy tuningowej w europie RICA:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dlatego jak pisales ze masz 2.5 T i 250KM pomyślałem o volvo. Te silniki są bardzo trwałe i można dużo więcej z nich wycisnąć ale potrzeba więcej zabawy niz tylko soft.

 

Co do napędu to się zgadzam ze na 4 koła jest o wiele lepsze niż 300KM na jednej osi. Ale mimo tej wady auto rwie do przodu bardzo.

 

Co do STI to miałem na myśli Imprezy. W Uk jeździ tego bardzo dużo. Większość z tymi ogromnymi tłumikami i małolaty za kierownicą:)

Całkiem ładne sti możesz mieć za ok 7000$ oczywiście używane:)

Legacy jest o wiele mniej na drogach. Osobiście podobały mi się legacy w wersji kombi >2008r po lifcie.

Fajne zdjecie. Ja mam 2008. Te nowe jakos mi nie leza. Coraz czesciejj chodzi mi po glowie 'wymiana' na nowy STI (sedan) bo to ostatni rok z 2.5 litrowym silnikiem, nowy model z silnikiem 2.0 dzieki 'zielonym', cholera. U siebie softem 60KM bym nie zrobil (za male turbo) najwyzej 30 za to moment mozna dosc podciagnac ale jakos mi sie nie chce. Tej firmy nie znam (byc moze sa dobrzy) ale ten wykres na ich stronie troche 'lewy' (zgadnij dlaczego?) chcialbym zobaczyc prawdziwy przed i po. Pamietajmy ze nie tylko silnik dostaje przy takim ziekszeniu mocy.

Pzdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co do firmy Rica, poczytaj moze u Ciebie też jest jakiś przedstawiciel. Firma bardzo znana, podobnie jak BSR. Mają sprawdzone dobre programy.

 

A Legacy w kombi bardzo ladne autko. Przyznam że już prawie miałem jedną sztukę ale mechanik odradził mi. Poczytałem na necie i tam również były średnie opinie o 2.0d . Jako że trochę śmigam tu i tam to rozpatrywałem ropniaka oczywiście:)

 

pozdr

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Z tymi awariami danego modelu to jest różnie. W A6 3.0TDI były opinie że przeskakuje łańcuszek rozrządu a prawie zawsze klekoce tuż po zapaleniu. Tylko że ani ja ani osoby które znam a miały ten silnik nigdy tego nie zauważyły. A zakładam że jakby te łańcuszki przeskakiwały to huczałoby aż miło że w Audi rozlatują się silniki. Paradoksalnie to jeden z ich najlepszych silników diesla.

Audi Qtro to piekne maszyny. Dla mnie 'idealem' (no prawie) to RS4.

 

A nie lepiej już RS6? 580 koni:) Kurcze kto to kupuje? 4,5 s do setki.

Rs6 ładna sztuka:-)

U mnie kiedys byl znajomy mojego szefa. Mial rs6 po lekkim tuningu. Z tego co mowil to na hamowni wyszlo 728KM i ok 800nm. To musialo dopiero jechac...

Sam podatek drogowy to po przeliczeniu na zlotowki - 5000zł na rok:-)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

WItaj

Wlaśnie volvo T5 ma to do siebie ze samym softem robisz 60KM więcej:) Poniżej link do znanej firmy tuningowej w europie RICA:

 

 

Wszystkie tego typu tabelki trzeba brac w duzy cudzysłow...

Wyniki dotycza idealnie sprawnych jednostek a kazdy motor inaczej sie dlubie...tolerancja jest spora,

nie mniej ten motor to konkret i potencjal ma ogromny.

Szwedzi chyba nie ruszajac ukladu korbowo tlokowego ponad 500KM klepia :)

Widzialem T5 z ponad 500KM pod maska i to w zwykłym pospolitym sedanie:-)

 

Hamownie najlepiej zrobic przed i po upgrade. Oczywiscie na program jedzie sie sprawnym autem bo tylko wtedy jest sens zmiany mapy.

Ja mam tylko 20% przyrostu mocy i ok 60nm wiecej po programie a uczucie jest bardzo przyjemnie. Inne auto.

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Rs6 ładna sztuka:-)

U mnie kiedys byl znajomy mojego szefa. Mial rs6 po lekkim tuningu. Z tego co mowil to na hamowni wyszlo 728KM i ok 800nm. To musialo dopiero jechac...

Sam podatek drogowy to po przeliczeniu na zlotowki - 5000zł na rok:-)

 

Zależy skąd to auto, ale zapewniam Cię, że przy rejestracji zapłacił dodatkowy podatek w wys. kilkukrotności/kilkunastokrotności tej sumy... W PL jest pod tym względem luksus.

Powrót po dłuższej przerwie...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.