Skocz do zawartości
IGNORED

Nie słychać suba na denon 1912

m_a_r_ek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Ponieważ jestem początkującym użytkownikiem kina domowego poproszę o pomoc.

Zakupiłem zestaw: Amplituner denon avr 1912 + głośniki Taga tav 606 + subwoofer koda sw-100.

Obsługa tego ampli jest dla mnie cholernie skomplikowana , a na początek chciałbym poczuć basior, natomiast wcale nie słychać suba. Jest raczej sprawny, ponieważ podczas autokalibracji słychać dźwięk testowy.

Lecz, kiedy przechodzę do ekranu w menu gdzie jest możliwość (wg. instrukcji) włączenia lub wyłączenia suba i regulacji głośności głośników widoczne są tylko fronty. Co źle zrobiłem?

Kiedy włączyłem film na DVD ( narazie odtwarzacz DVD podłączony przez chincze) , również sub się nie odzywał , satelity raczej również milczały. O co chodzi?

Dodam , że podczas auto kalibracji z mikrofonem testowym odzywają się wszystkie głośniki.

Puściłeś sygnał stereo z odtwarzacza DVD do amplitunera a potrzebujesz dać 5.1. Musisz połączyć sprzęt cyfrowo. Pewnie nie masz hdmi w odtwarzaczu dvd, więc podłącz kablem optycznym lub coax. Musisz dokupić taki kabel jeśli jeszcze nie posiadasz.

Ze stereo ampli też zrobi 5,1.

Masz włączony subwoofer w opcji stereo?

Pewno nie.

Więc tak:

menu- speaker setup- audio setup- 2ch direct/stereo-

subwoofer- ustaw na yes

sw mode- ustaw na lfe+main

crosower- ustaw na np 80hz

Jest jeszcze opcja by ampli sumował niskie częstotliwości wszystkich kanałów w trybie surround i podawał je na sub

Włączony masz pewno osobny tor na suba i będzie działał tylko jak dostanie swój dedykowany sygnał.

Tu tak:

menu- speaker setup- bass setting-

subwoofer mode- ustaw na lfe+main

lpf for lfe- jak chcesz, ja mam 120hz

Z wszystkiego puźniej wyjdź i słuchaj "basioru".

Ustawienia zczytałem ze swojego 2312 więc u ciebie powinno być identyczne menu.