Skocz do zawartości
IGNORED

Potrzebna akceptacja i porada doświadczonych..


Piotr Seb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Po raz kolejny proszę o pomoc. Nadmieniam, że przeczytałem wiele zakładek z działu akustyka... ale czytając to forum zauważyłem, że lepiej zawsze skonsultować niż utknąć na mieliźnie.

W załącznikach wymiary pokoju którego jedyną zaletą jest to, że jest mój a kolumny mogę postawić nawet na suficie i nic nikomu (patrz żona) do tego. Jedna za ścian (to z oknem) i ściana kolankowa to bloczki betonowe, reszta ścian i poddaszowa to G-K plus wełna 20cm. Po wielu próbach i przestawianiach kolumn zgodnie z sugestiami i zalecaniami z przeczytanych artykułów kolumny wylądowały prawie na środku pokoju (punktem startowym były rogi pokoju).

Poprzednio walczyłem z brakiem "soczystego" basu i dlatego wspieram się subem Velodyne CHT10Q.Po ostatecznym postawieniu kolumn tak jak w załączniku basu pojawiło się tyle, że poprzednio sub był ustawiony na wzmocnienie "33" a teraz na "25" i dopełnia brzmienie bez względu na ustawiony poziom głośności. Poprzednio zmiana głośności zmuszała mnie do zmiany wzmocnienia suba, bo albo było za dużo basu albo za mało... Drugi aspekt to poprzednio przy głośnym słuchaniu Korn czy Doftones miałem wrażenie totalnego bałaganu i odczucie, że kolumny nie nadążają za wydarzeniami w brzmieniu... bardzo męczące:(. Teraz ten efekt znikł. Można słuchać naprawdę głośno i oddzielać brzmienie poszczególnych instrumentów i perkusji. I ostatnia rzecz, która mnie najbardziej ucieszyła to słuchanie elektroniki. Jarre i Vangelis naprawdę brzmi dobrze. Mam wrażenie, że pomimo znacznego zbliżenia kolumn do miejsca odsłuchowego dźwięk dobiega z miejsc dużo dalej położonych za linią kolumn. Dość powiedzieć, że żona wprowadzona do ciemnego pokoju twierdziła, że kolumny są daleko w samych rogach pokoju i nie chciała wyjść do końca Oxygen Jarre'a (co jej się nigdy nie zdarzało).

Wydaje mi się, że jest OK ale ponieważ jestem laikiem w sprawach akustyki może błądzę i jeden "rzut oka" kogoś doświadczonego zweryfikuje to ustawienie. Każda podpowiedź w którym pójść kierunku jest naprawdę mile widziana. Docelowo chciałbym położyć na ściany boczne i kolanową płytki cegiełkowe.

 

Pozdrawiam i liczę na życzliwość.

PS. Czy kolumny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) uduszą się w tym pokoju?

 

Piotr Seb

post-43178-0-68542500-1357730973_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-43178-0-35017800-1357731027_thumb.jpg

post-43178-0-74621600-1357731046_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zaadoptuj akustycznie miejsca bezpośrednich pierwszych odbić, a dopiero stwierdzisz, co to jest scena 3D.

Czy mojąc wymiary tego pokoju możesz mi określić miejsca i jakie ustroje mają się znaleźć w tych miejscach. Mogą być linki, żeby nie zabierać Ci czasu.

Mozna to wyznaczyć metodą lusterkową, sznurkową, matematyczną lub skorzystać z kalkulatora on-line:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mozna to wyznaczyć metodą lusterkową, sznurkową, matematyczną lub skorzystać z kalkulatora on-line:

 

Chyba skorzystam z lustra... A co do ustrojów to może jakiś link do najmniej skomplikowanych. I następne pytanie, czy ustroje muszę być umieszczone w płaszczyźnie ścian?

 

Czy oprócz ustrojów w miejscach pierwszych odbić trzeba coś montować w rogach pokoju? I co z ze skosem? Użyć lustra w celu określenia miejsca pierwszego odbicia?

Ustroje nie muszą być umieszczone w płaszczyźnie ściany, dobrze by było aby pokrywały miejsce padania bezpośredniej fali dźwiękowej.

 

W rogach pokoju można zastosować pułapki basowe, ale trzeba sprawdzić czy zachodzi taka potrzeba.

 

Z ustrojów polecam dyfuzory QRD 2D. Sam takie używam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

polecam dyfuzory QRD 2D

 

Trochę mało w internecie. Możesz mi dać linka, który da mi możliwość poznania specyfiki i szczegóły budowy tych dyfuzorów. Na zdjęciu cała aranżacja ładnie wygląda:). A pokój jakie ma wymiary?

Obracałeś kiedyś sprzęt? może się okazać że sub nie będzie potrzebny. Plus oczywiście ustroje za kolumnami na poprawę kreowanej sceny, a regały z CD na boczne ściany:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

www.AcousticLab.pl  Kompleksowe adaptacje akustyczne.
Projektowanie, pomiary, realizacja, doradztwo.

Witaj. Obrocilbym dywanik na podlodze "w poziomie". W obecnym ustawieniu nie lapie on miejsc pierwszych odbic na podlodze.

Dywanik powinien byc w poziomie, mniej wiecej w polowie drogi miedzy kolumnami a Twoimi uszami.

 

Chcialbym zwrocic uwage, ze dyfuzory 2D, choc wygladaja efektownie i sam mam je w Avatarze :) sa mniej uniwersalne niz dyfuzory 1D,

dlatego ze w sposob mniej kontrolowany przekierowywuja dzwiek.

Dodatkowo bardziej absorbuja dzwiek niz dyfuzory 1D.

Dlatego w wiekszosci wypadkow polecam dyfuzory 1D zamiast 2D:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Najczescie spotykanym ustawieniem dyfuzorow 1D jest ustawienie ich tak, by rozpraszaly dzwiek w plaszczyznie poziomej (tak jak na zdjeciach).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mógłbyś to rozwinąć?

 

Prosze:

 

Cytuje z ksiazki:

Acoustic Absorbers and Diffusers: Theory, Design and Application

Trevor J. Cox, Peter D'Antonio

 

"7.2.3

As indicated in Table 7.1, measurements show that 2D surfaces usually absorb more than 1D surfaces, as shown in Figure 9.37. The reason for this is probably twofold:

 

1. There are often a greater number of well depths in a 2D surface compared to a 1D surface. This means that there are more quarter wave resonances in the 2D surface,

leading to more frequencies at which resonance is occurring. This in turn means that the absorption due to quarter wave resonance is significant for more frequencies, and the energy flow between the wells is also greater, leading to more losses.

2.There is a greater surface area of well boundaries in the 2D surface compared to the 1D surface. It is a these boundaries that viscous boundary layer losses occur. Consequently, it is expected that the greater the boundary area, the greater the absorption (unless a high flow resistivity covering is used)."

 

Jeszcze inna kwestia:

widze czesto po zdjeciach, ze dyfuzory 2D sa notorycznie uzywane w pokojach, gdzie jest dywan, ustawione sa w takim miejscu, ze dzwiek jest przekierowany na ten wlasnie dywan, ktory jest absorberem - wiec jaki jest sens uzywania dyfuzora w pierwszym miejscu? :)

wiec jaki jest sens uzywania dyfuzora w pierwszym miejscu?

 

Sens jest taki, że jak się ma tylko dyfuzory 2D, to one są lepsze od absorberów i od gołej ściany. Po drugie 2D kierują rozproszony dźwięk nie tylko w stronę dywanu. Używam takich dyfuzorów i wiem jaka jest różnica bez nich. Nie przeczę, że 1D lepiej się sprawdzą w tym miejscu.

 

Jeszcze jedna uwaga do WSZYSTKICH, którzy cytują coś w obcym języku - nie każdy zna angielski. Jak już coś cytujecie, to chociaż dołączcie jakiś komentarz do tego.

Imacman, wiem ze masz u siebie dyfuzory 2D. Oczywiscie, ze dyfuzory sa w tej sytuacji lepsze niz gola sciana. Odbicia od dyfuzorow na scianach bocznych najprawdopodobniej dochodza do Twoich uszu dosc wczesnie (pokoj jest dosc waski), wiec w tym wypadku wieksza absorpcja jest zaleta, bo do uszu dociera slabsze odbicie.

 

Pozdrawiam.

1. There are often a greater number of well depths in a 2D surface compared to a 1D surface. This means that there are more quarter wave resonances in the 2D surface,

leading to more frequencies at which resonance is occurring. This in turn means that the absorption due to quarter wave resonance is significant for more frequencies, and the energy flow between the wells is also greater, leading to more losses.

2.There is a greater surface area of well boundaries in the 2D surface compared to the 1D surface. It is a these boundaries that viscous boundary layer losses occur. Consequently, it is expected that the greater the boundary area, the greater the absorption (unless a high flow resistivity covering is used)."

 

Tłumaczenie:

 

Pochłanianie dyf 2D jest więsze niż dyf 1D bo:

1. W 2D jest większa ilość szczelinek/wgłębień niż w 1D. Dzięki temu jest więcej rezonansów 1/4 fali w dyf 2D dzięki czemu jest więcej częstotliwości rezonansowych dzięki temu pochłanianie jest większe. Również przepływ energii pomiędzy szczelinkami jest większy prowadząc do większych strat energii.

2. Jest większa powierzchnia ścianek wszczelin w 2D w porównaniu do 1D. Przez co jest więcej odbić przez które energia fal wysokich częst. jest bardziej osłabiana.

 

Według mnie punkt pierwszy najczęściej nie jest prawdą. W standardowym Skyline 2D są 4 różne głębokości, w sklejkowych 2D z przegródkami jest 6 lub 8 różnych głębokości, a 1D naogół mają od n=11 (6 różnych wysokości) do nawet n=43 (22 różne wysokości).

Punkt drugi jest prawdziwy jedynie w przypadku rozpatrywania dyfuzora 1D ze ściankami vs 2D ze ściankami pomiędzy każdym wgłębieniem. Porównując 1D ze ściankami vs 2D bez ścianek pomiędzy wgłębieniami (np. Skyline) to ten pierwszy będzie miał większą powierzchnię ścianek bocznych - zakładając takią samą lub zbliżoną ilość wgłębień i różnej wysokości.

 

Także wszystko zależy od konkretnych ustrojów które porównujemy do siebie, a tego zabrakło w cytowanym tekście przez co podane stwierdzenia nie zawsze są prawdziwe.

 

Jeszcze inna kwestia:

widze czesto po zdjeciach, ze dyfuzory 2D sa notorycznie uzywane w pokojach, gdzie jest dywan, ustawione sa w takim miejscu, ze dzwiek jest przekierowany na ten wlasnie dywan, ktory jest absorberem - wiec jaki jest sens uzywania dyfuzora w pierwszym miejscu?

Dyfuzory 2D rozpraszają padające na nie fale omnipolatnie, czyli we wszystkie strony. Dlaczego piszesz, że one (dyf 2D) przekierowują odbijane fale na dywan? Chodzi o umieszczenie dyf. 2D na sufitach gdzie ze względu na bliskość sufitu do podłogi (jako najczęściej najmniejszego wymiaru pomieszczenia) odbijana wszechkierunkowo fala w największym stopniu przekieruje falę na dywan?

www.AcousticLab.pl  Kompleksowe adaptacje akustyczne.
Projektowanie, pomiary, realizacja, doradztwo.

Dziekuje Mirku za przetlumaczenie. Chcialbym zwrocic Twoja uwage, ze w drugim punkcie nie ma mowy o wysokich częstotliwościach. Chodzi raczej o to, jaki opor przeplywu powietrza stawia jakas blizej nieokreslona pokrywa/okrycie, byc moze tkanina lub cos podobnego. Prawde mowiac, nie do konca rozumiem fragment z okryciem.

 

Zabraklo wykresu, ale dyfuzory 2D maja wyzszy niz dyfuzory 1D wspolczynnik absorpcji i zostalo to zmierzone. Te 2 punkty to tylko hipotezy, co sugeruje slowo "probably",

mechanizm jaki stoi za wyzsza absorpcja dyfuzorow 2D nie jest autorom znany.

 

Dyfuzory 2D rozpraszają padające na nie fale omnipolatnie, czyli we wszystkie strony. Dlaczego piszesz, że one (dyf 2D) przekierowują odbijane fale na dywan? Chodzi o umieszczenie dyf. 2D na sufitach gdzie ze względu na bliskość sufitu do podłogi (jako najczęściej najmniejszego wymiaru pomieszczenia) odbijana wszechkierunkowo fala w największym stopniu przekieruje falę na dywan?

Dyfuzory 2D rozpraszają padające na nie fale omnipolatnie, czyli we wszystkie strony. Dlaczego piszesz, że one (dyf 2D) przekierowują odbijane fale na dywan? Chodzi o umieszczenie dyf. 2D na sufitach gdzie ze względu na bliskość sufitu do podłogi (jako najczęściej najmniejszego wymiaru pomieszczenia) odbijana wszechkierunkowo fala w największym stopniu przekieruje falę na dywan?

 

Powiedzmy, ze czesciowo przekieruje na dywan, ktory absorbuje dzwiek. Tym samym czesciowo tracimy efekt, jaki mial nam zapewnic dyfuzor. Jesli chcemy zachowac w pomieszczeniu zywe brzmienie (odpowiedni czas poglosu) i nie chcemy przetlumic gory (w koncu przekierowane fale trafiaja na cienki absorber jakim jest dywan), wtedy lepiej skorzystac z dyfuzorow 1D, lub przekierowac odbicia w inne miejsce, tak by nie trafialy bezposrednio w strone sluchacza (stad skosne sciany w rezyserniach), najczesciej tym miejscem jest tylna sciana, gdzie znajduja sie dyfuzory - jesli adaptujemy pomieszczenie wedle modelu LEDE/RFZ.

 

Miejsce dla dyfuzorow 2D w miejscu pierwszych odbic widzialbym bardziej w duzych pomieszczeniach, gdzie - choc czesciowo energia z dyfuzora 2D trafia najkrotsza droga do sluchacza - odstep czasowy pomiedzy dzwiekiem bezposrednim, a odbiciami pochodzacymi ze scian etc. jest wystarczajaco dlugi, zeby nie wplywac negatywnie na czytelnosc dzwieku i budowanie sceny muzycznej. Chodzi w tym wypadku o cos na ksztalt adaptacji jak w Blackbird studio, gdzie cale sciany sa pokryte gigantycznymi dyfuzorami PRD.

Dziekuje Mirku za przetlumaczenie.

 

Też dziękuję :)

 

Odbicia od dyfuzorow na scianach bocznych najprawdopodobniej dochodza do Twoich uszu dosc wczesnie (pokoj jest dosc waski), wiec w tym wypadku wieksza absorpcja jest zaleta, bo do uszu dociera slabsze odbicie.

 

Jest faktycznie zaletą, bo efekty odsłuchowe są bardzo pozytywne :). Zapraszam na odsłuch, bo warto przekonać się samemu.

Faktycznie nie ma w cytacie mocy o wysokich częstotliwościach. Nieświadomie dodałem to od siebie, bo jeśli chodzi o straty energii podczas odbić to chodzi właśnie o w. cz.. Co do warstwy tkaniny przed dyfuzorem to dość znacząco wpływa ona na zwiększenie pochłaniania. Zakładając średni współczynnik pochłaniania dla 1D na poziomie 0,1, to dla 2D będzie to 0,17, a z materiałem będzie o 0,2 więcej. Przy czy wszystko zależy od dylatacji materiału od dyfuzora, jego gęstości, itd.

 

Powiedzmy, ze czesciowo przekieruje na dywan, ktory absorbuje dzwiek. Tym samym czesciowo tracimy efekt, jaki mial nam zapewnic dyfuzor. Jesli chcemy zachowac w pomieszczeniu zywe brzmienie (odpowiedni czas poglosu) i nie chcemy przetlumic gory (w koncu przekierowane fale trafiaja na cienki absorber jakim jest dywan), wtedy lepiej skorzystac z dyfuzorow 1D, lub przekierowac odbicia w inne miejsce, tak by nie trafialy bezposrednio w strone sluchacza (stad skosne sciany w rezyserniach), najczesciej tym miejscem jest tylna sciana, gdzie znajduja sie dyfuzory - jesli adaptujemy pomieszczenie wedle modelu LEDE/RFZ.

 

Żeby inni mogli lepiej zrozumieć uzupełnię tekst obrazkami. Odbicia od dyfuzora 1D umieszczonego na suficie:

Układ dyfuzora 1D wzdłuż pomieszczenia:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-30067-0-50802200-1357901852_thumb.jpg

 

Układ dyfuzora 1D w poprzek pomieszczenia: post-30067-0-02978700-1357901865_thumb.jpg post-30067-0-43539300-1357901877_thumb.jpg

 

Przy dyfuzorze 2D odbicia mielibyśmy we wszystkich płaszczyznach: post-30067-0-21078200-1357902122_thumb.jpg

 

A teraz teoria:

Według mnie stwierdzenie Aku Pro o negatywnym wpływie stosowania 2D w miejscach pierwszych odbić na suficie będzie prawdziwe przy zastosowaniu większych ilości dyfuzorów. Jeśli je ich kilka mkw w pomieszczeniu to nawet na suficie będą się dobrze sprawować. Przecież mało kto wykłada nimi np. całą powierzchnię sufitu. A w typowych pomieszczeniach odsłuchowych stanowią raczej kilka % powierzchni ścian i sufitu, więc ich przekierowywanie części energii w dywan nie będzie znacząco obniżało czasu pogłosu. Natomiast przy wysokościach pomieszczeń ok 2,4m dyfuzor 2D sprawdzi się wg mnie lepiej niż 1D dzięki rozpraszaniu omnipolarnemu które spowoduje odbicie mniejszej energii w stronę słuchacza. Podsumowując wszystko zależy od konkretnego pomieszczenia, aplikacji, warunków akustycznych, typu i rozmiarów pozostałych ustrojów akustycznych, ich rozmieszczenia itp. Dlatego nie lubię generalizować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

www.AcousticLab.pl  Kompleksowe adaptacje akustyczne.
Projektowanie, pomiary, realizacja, doradztwo.

Natomiast przy wysokościach pomieszczeń ok 2,4m dyfuzor 2D sprawdzi się wg mnie lepiej niż 1D dzięki rozpraszaniu omnipolarnemu które spowoduje odbicie mniejszej energii w stronę słuchacza.

 

Dokładnie jest to u mnie, wysokość pokoju mam 266 cm, a dyfuzory 2D wiszą na wysokości 243 cm od podłogi w miejscu pierwszego bezpośredniego odbicia.

Według mnie stwierdzenie Aku Pro o negatywnym wpływie stosowania 2D w miejscach pierwszych odbić na suficie będzie prawdziwe przy zastosowaniu większych ilości dyfuzorów.

 

Nigdzie nie twierdzę, że dyfuzor 2D będzie miał negatywny wpływ! :) To co cały czas miałem na myśli, to to, że są często bardziej optymalne rozwiązania niż dyfuzor 2D. Czasami zamiast w sposób niekontrolowany rozpraszać energię, lepiej ja przekierować. Dlatego u siebie mam na suficie płyty umieszczone pod kątem względem sufitu. Tym samym do moich uszu nie docierają żadne odbicia, są one przekierowane na dyfuzory umieszczone na tylnej ścianie. Tym samym wszelkie odbicia docierają do moich uszu o wiele później, gdyż fale pokonują dłuższą drogę. Dodatkowo odbicia te wracają w postaci rozproszonej ze względu na dyfuzory na tylnej ścianie.

Nie mam zdjęć, kąt był "na oko". Przez to, ze płyta wisi na łańcuszkach, jest możliwość regulacji. Pomieszczenie jest "polem bitwy" gdzie ciągle sie cos zmienia i nie jest jego celem ladnie wygladac na zdjeciach, mają w nim tylko wychodzić dobre miksy :)

Nie mam zdjęć, kąt był "na oko". Przez to, ze płyta wisi na łańcuszkach, jest możliwość regulacji. Pomieszczenie jest "polem bitwy" gdzie ciągle sie cos zmienia i nie jest jego celem ladnie wygladac na zdjeciach, mają w nim tylko wychodzić dobre miksy :)

 

Rozumiem - u mnie dyfuzory wiszą prosto, ale też spełniają dobrze swoją rolę.

Teraz ja, autor wątku.

Dyskusja szanownych Panów dała mi wiele do myślenia. Ale idąc na skróty, czy mógłby mi ktoś jednoznacznie podpowiedzieć gdzie mają trafić absorbery i jakie, a gdzie dyfuzory i jakie? Przepraszam za mój "bezpośredni wjazd" ale bez jednoznacznych wskazówek będę dalej w miejscu startowym....

Ale idąc na skróty, czy mógłby mi ktoś jednoznacznie podpowiedzieć gdzie mają trafić absorbery i jakie, a gdzie dyfuzory i jakie?

 

Tak skrótowo, możesz dać:

 

absorbery - w rogach pokoju, można też spróbować dać na większych płaszczyznach ścian, aby wyregulować czas pogłosu.

dyfuzory 2D - za kolumnami w miejscu pierwszego bezpośredniego odbicia

dyfuzory 1D - po bokach w miejscu pierwszych bezpośrednich odbić.

A co na ścianie przeciwległej do kolumn (za miejscem odsłuchu) i z sufitem poddaszowym? Tam też będą odbicia chociaż pod innym kątem...czy tutaj wyznaczenie miejsc pierwszych odbić za pomocą lustra wystarczy?

Jedno mnie nurtuje, mówimy o odbiciach i absorberach. W moim przypadku sufit to G-K plus wełna, podobnie 2 ściany to G-K plus wełna. Czy w takim przypadku nie zmienia to postaci rzeczy? Czy w tym przypadku G-k plus wełna nie zadziała jak absorber.

 

Tak informacyjnie w dalszym ciągu szukałem lepszego miejsca ustawienia i odsłuchu. Wymieniłem dywanik na większy, sub wysunięty do przodu w linię kolumn (skończyło się dudnienie).

 

Załączam schemat rozmieszczenia. To jest dla mnie baza startowa. W dalszym ciągu liczę na życzliwość Szanownego Forum

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-43178-0-63875700-1358074557_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotrek u Ciebie miejsce pierwszych odbić występują również na górnej części skosu,który działa jak soczewka akustyczna,więc masz trzy takie miejsce,za kolumnami miedzy nimi na tylnej ścianie,ściany boczne i góra skosu

popracuj nad skosnym sufitem

Oj bym popracował nad tym skosem, oj popracowałbym.. Tylko kurde jak?

miejsce pierwszych odbić występują również na górnej części skosu,który działa jak soczewka akustyczna

A ma szanowne forum jakąś myśl przewodnią dotyczącą skosów.

Rozumiem, że miejsca pierwszych odbić można wyznaczyć za pomocą lustra, Jeżeli w tym miejscu pojawi się dyfuzor 1d to rozmontuje tą soczekę?

Tak na mój rozumek miejsce pierwszych odbić skosu najbardziej zakłóca prawidłowy odbiór? Chyba.Tylko co z tym skosem zrobić?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.