Skocz do zawartości
IGNORED

Rozmowy na luzie o audio.


piano

Rekomendowane odpowiedzi

Burmester na pewno bo masz super preamp 077 z zew.zasilaniem, końcówki mocy 911mk3 w wersji fabryczny monoblok i CD 069 też z zewnętrznym zasilaniem. D'Agostino ani Jeff Rowland nie mają niestety CD pleyera a znów Metronome nie ma wzmacniaczy tej klasy.

Pokazali na Monachium jakieś integry Artech które chyba wspólnie będą produkować ale to nie ta liga o którą pytasz.

Burmester wygląda bardzo efektownie i taki pełny zestaw prezentuje się super. Zupełnie inne granie niż Soulution, tak mi się wydaje. Zazwyczaj nie kieruję się recenzjami, ale jakiej nie przeczytam, to że jest słodko, kremowo, ze świetnym basem. Słodycz i krem mnie nie martwią, to nawet lepiej. Ale czy to nie jest kosztem rozdzielczości, precyzji?

Pfff.. mój Zelmer ładniejszy i pewnie tańszy :)

A jak już jesteś tu przypadkiem i już wszyscy wiedzą i tak jakie masz kolumny, to napisz z czym porównywałeś i dlaczego wybrałeś te a nie inne :)

Jak jesteś wstydliwy to możesz na priv, aczkolwiek nie tylko ja zapewne z chęcią poczytam.

Chcę bezpośrednio porównać Metronome vs. DCS.

 

Ciekaw jestem twojej opinii. Mój znajomy miał u siebie Metronome C8, MSB DAC IV Diamond i dCS Vivaldi, i ostatecznie wybrał MSB.

 

Metronome był w jego opinii zdecydowanie najsłabszy, i faktycznie, gdyby obiektywnie na to spojrzeć, to pod każdym absolutnie względem był gorszy.

 

To powiedziawszy, w jego konkretnym systemie (Wilson Maxx 3), z dwójki Diamond i C8, mi bardziej podobał się ... Metronome, który oferował brzmienie najcieplejsze, najmniej rozdzielcze i z pewnością najbardziej 'zrobione', w moim odczuciu lepiej pasujące akurat do jego systemu.

 

Gdyby zamiast 'dosłownych' Maxxów 3 postawić coś brzmiącego bardziej płynnie i delikatnie, np. Magico Q7, wtedy mój wybór byłby zapewne inny.

 

PS. Znajomy słucha praktycznie tylko klasyki.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Jak jesteś wstydliwy to możesz na priv, aczkolwiek nie tylko ja zapewne z chęcią poczytam.

Wstydliwy to ja byłem jak biegałem bez majtek na plaży na Przymorzu ;)

Oczywiście było to z 45 lat temu ale do dzisiaj mam koszmary nocne ;)

 

A czemu Stella? Bo to fajny głośnik jest i tak jak Sylwester napisał ma wiele mozliwości konfiguracji wg. upodobań słuchacza i wielkości pokoju.

Zajebisty ,mięsisty bas (najlepszy jaki słyszałem) , ogromną scenę itd,itd......

Po długim zastanowieniu padło na Stellę a nie na Grande bo do 50m2 to i tak jest potężny głośnik i w zupełności wystarczył.

 

Miała być SF AIDA ale ja nie słucham muzyki poważnej.

Piękne głośniki ale zanim Sylwester jechał ich słuchać do Berlina pisałem mu jakie ma wg. mnie mankamenty i po odsłuchu Sylwester pisał dokładnie o tym samym.

Jak słuchasz muzy poważnej gdzie dynamika i bas nie są na 1 miejscu tylko wokale to brał bym AIDĘ.

Ale ja słucham dużo muzyki elektronicznej, rock, pop a tutaj musi być wykop i dynamika.

 

Co do pozostałych komponentów to na razie gram na tym co posiadam ale w poniedziałek jestem już umówiony u mnie na pokaz Burmestera i Metronome oraz kilku kabelków wiec czeka mnie długi dzień.

Jak spasuje się Burmester z Focalem zobaczymy.Napiszę po odsłuchu (szczerze) ;)

 

Jak masz konkretne pytanie to pisz na priv. Nie chcę zaśmiecać Maćkowi wątku.

 

PS. Znajomy słucha praktycznie tylko klasyki.

 

Posłucham jeszcze na pewno DCS -a i może ew.Esoterica.

Potem VITUS-y i D'Agostino (jak bedzie dostępny pre) i Boulder.

 

Zobaczymy co najlepiej spasuje się z Focalem ;)

 

MSB nie znam za dobrze ale jak dealer bedzie miał ochotę to chętnie go zaproszę ;)

Tak może być.Spectral czy Burmester praktycznie w ogóle nie gra bez swojego preampa.

 

Skąd ty bierzesz te cytaty ?

 

Robert Harley, redaktor naczelny The Absolute Sounds, ma u siebie w domu Berkeleya podłaczonego bezpośrednio do monobloków Spectrala i twierdzi, że tak gra po prostu lepiej (a miał lub jeszcze ma topowy pre Spectrala).

 

Do tego samego wniosku doszedłem testując u siebie zestaw Spectrala (260 + topowy pre) - bezpośrednio ze Scarlattiego grało lepiej.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Co ty! Rozdzielczość jest super. Powiem tobie że ten set Soulution ze Stellami bardzo mi się spodobał bo gra tak jak u mnie Burek z Grandami. Nie sadzę że są duże różnice w brzmieniu Burków od Soulution.

Poza tym pamiętaj że możesz dać inny kabel głośnikowy.

Ja gram na MIT ale np Siltech jest jeszcze bardziej rozdzielczy.

Przy Burkach masz teź dodatkowe "plusy dodatnie".

Serwis za miedzą i program upgrade.

Gdy za kilka lat pojawią się jakieś nowe bajery i np nowa wersja preampa, końcówek czy źródła pojawią się na rynku

i pewnie droższe np o 20% to swój sprzęt do nich wysyłasz i za tą różnicę cen po 2 tyg dostajesz te najnowsze wersje!!

 

Nie musisz sprzedawać swojego starego sprzętu, szukać klienta czy wysluchiwać upokarzajacych pytań "co było naprawiane" albo grzebane!! Bo gość nie rozumie, że chcesz mieć najnowsze wersje i patrzy na ciebie jak na oszusta.

Ostatnio dzwonił do mnie gość z pytaniem o Accustic Arts i zaczął od tego co było uszkodzone, co grzebane i dlaczego chce sprzedać?

Tłumaczę mu ale widzę, że on nie przyjmuje tego do wiadomości, że nic nie było grzebane i sprzęt jest jak nowy a że mam kilka DAC-ów i

przymierzam się do nowego transportu T8 Metronome który pasuje mi do DAC C-8 to mogę sprzedać Accustic Arts.

Odechciewa się coś sprzedawać.

Burmester uwalnia od takich przykrych tłumaczeń.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Berkeleya podłaczonego bezpośrednio do monobloków Spectrala

 

Jako ciekawostkę napiszę ,że mój znajomy (duży dealer z Niemiec) sprzedawca między innymi Magico i Wilsona zaleca i pokazuje klientom kolumny Magico ze..........Spectralem.

I twierdzi,że wg. niego to najlepsze połączenie , które podoba się większości klientów.

Jak to się ma do tego co można było wyczytać wcześniej w innych wątkach ,że to gówniane połączenie?

Widocznie mój znajomy dealer jest głuchy albo co gorsza , na dodatek głupi ;)

A co do porównań DAC, co jest najlepsze a co nie to względna rzecz.

U kogoś mógł to być MSB u innego dCS a u jeszcze innego jest to właśnie Metronome.

Każdy sam musi posłuchać i najlepiej u siebie.

Forumowe bajki z mchu i paproci. Kiedyś w Monachium słuchałem Magico M5 ze Spectralem i był to dla mnie dźwięk wystawy.

 

Pamiętam nawet że Łukasz Fikus, człowiek lampowy do szpiku kości, nie mógł się nadziwić na swojej stronie jak dobrze to grało.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

A co do porównań DAC, co jest najlepsze a co nie to względna rzecz.

U kogoś mógł to być MSB u innego dCS a u jeszcze innego jest to właśnie Metronome.

Każdy sam musi posłuchać i najlepiej u siebie.

 

Bardzo dużo zależy od systemu. Ty masz Burka 911 który jest bardzo szybki i rozdzielczy (wiele osób narzeka że za ostry), więc jak do tego dodasz dCSa czy MSB, to nic dziwnego że jest kicha. Co innego Metronome - jak byś beczkę miodu wylał ;)

 

No to w takim razie były niewygrzane w Monachium w tym roku.

 

Mam Spectrala 260 w domu, tylko jeszcze nie zdążyłem wyjąć z kartonu. Czuję jednak że będzie dobrze.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Należy mieć tylko nadzieję Sly, że Dieter B nigdy nie sprzeda swojej firmy i do końca swoich dni będzie dyktował warunki po swojemu. Piszę tak tylko dlatego, że po sprzedaży firmy przez Levinsona i prowadzeniu jej przez Madrigala, opcja wszelkiego upgrade'u była możliwa i w zasadzie firma wychodziła na przeciw klientowi i traktowała go poważnie. W momencie, kiedy kierownictwo przejął (tutaj nie pamiętam już dokładnie kto, czy Lexington czy ktoś inny) cały czar prysł i praktycznie wszyscy klienci, którzy wcześniej nie dokonali dostępnych innowacji np. z No.39 na No.390S, albo z No. 38S na 380 lub 380S... itd, to zostali po prostu wydymani w pupę i skończyły się czasy dobroci dla klienta. Bardzo podobna sytuacja miała miejsce z Meridianem, tak, że z tą pewnością nie byłbym tak do końca pewny, szczególne w obecnych czasach.

Parker's Mood

Mylisz się. Różnice na Burmesterze miedzy MSB, Vivaldim, EMM Labs DAC-2X a Metronome są minimalne.

 

W takim razie bardzo różnimy się percepcją dźwięku (lub też różnica wynika z innej muzyki której używamy do testowania - z tego co pisałeś słuchasz głownie elektroniki i ambientu, ja klasyki i jazzu). Dla mnie dźwięk jaki prezentuje C8 i Diamond to dwie zupełnie różne bajki.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Pewnie. Wszystko jest możliwe.

Ta zmiana polityki chyba na dobre nie wyszła Levinsonowi.

Dziś ich pozycja jest marna a kiedyś byli potęgą.

Jednak warto dotrzymywać obietnic.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Jakoś Monachium nie grało. Podobno :)

Nie wiem, nie byłem.

Ale do słuchania na wystawach był bym ostrożny.

W domu u ciebie może zagrać to zupełnie inaczej.

Ja już nigdy nie kupię niczego bez odsłuchu U MNIE W DOMU.

Bo można się zdziebko żdziwić ;)

 

 

W takim razie bardzo różnimy się percepcją dźwięku (lub też różnica wynika z innej muzyki której używamy do testowania - z tego co pisałeś słuchasz głownie elektroniki i ambientu, ja klasyki i jazzu). Dla mnie dźwięk jaki prezentuje C8 i Diamond to dwie zupełnie różne bajki.

 

Być może...ale nie na Burmesterze. Zapytaj naszego wspólnego znajomego. Też się zdziwił.

Rownież słucham dużo jazzu. Klasyki mało.

Tak czy siak - jestem zdziwiony, że nie słyszysz różnic. To sprawia że będę jeszcze ostrożniej podchodził do twoich opinii (i nie piszę tego złośliwie).

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Słysze i podobnie do naszego znajomego. Metronome ma bardziej rozbudowaną średnicę i wiecej się tam dzieje.

Ale nie są to wielkie różnice.

Po prostu jest tak źe Burmester nie pozwala sobie narzucać dużych zmian pochodzących z innych elementów.

90% brzmienia Burmestera jest zawsze taka sama. I dobrze że tak jest.

Interkonekty prawie nie pokazują różnic i przyłączone DAC-i choć pokazują to nie są one duże.

Ale co dziwne duże różnice słychać na kablach AC.

Taka specyfika Burmestera.

Wstydliwy to ja byłem jak biegałem bez majtek na plaży na Przymorzu ;)

Oczywiście było to z 45 lat temu ale do dzisiaj mam koszmary nocne ;)

Jak masz konkretne pytanie to pisz na priv. Nie chcę zaśmiecać Maćkowi wątku.

 

Spoko,

 

Grzeczny jesteś i nie zdejmujesz majtek w wątku, to co masz zaśmiecać.:))

Czyli wychodzi na to, że Burmester tak bardzo narzuca swój charakter, że nic się nie przebija :)

 

Nie jest do dokładnie przykład na wzmacniacz typu wire with gain :)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

To są to rozmowy na luzie czy rozmowy kontrolowane o audio...??? Bo jak na luzie to rozumiem, że na luzie... i nawet odjazd od tematu jest traktowany z poczuciem humoru i z dystansem, a jak kontrolowany to ściskajmy poślady i napinajmy sztywny kark w audiofilskich, ścieśle określonych klimatach... wężykiem!

Parker's Mood

Nie wiem jak inni ale ja czasami sikam ze śmiechu jak tu coś czytam albo poważnie odpisuję :)

Tak więc w moim przypadku zupełnie na luzie :)

 

Piszecie o Burku, że ma swój charakter... przypominam, że to konstrukcja z 1991 roku, czyli z czasów, gdy hi end był sprzedawany z kablem przymocowanym na stałe jak w odkurzaczu i tam nie było prawa, żeby kabel wpływał na brzmienie wzmacniacza/źródła.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Ostatnio dzwonił do mnie gość z pytaniem o Accustic Arts i zaczął od tego co było uszkodzone, co grzebane i dlaczego chce sprzedać?

A klient to skąd był ?

Bo jak z Polski to wszystko wyjaśnia.

Co ja przeżyłem jak sprzedawałem głosniki to trudno opisać.

W końcu i tak pojechały do Niemiec.

W Polsce to miałem samych "poważnych kupców" co to za cenę opakowania kupić chcieli.

A to i tak było za drogo ;)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.