Jump to content
IGNORED

Kolumny do jazzu! (max. do 7000zł)


bach80

Recommended Posts

Witam,

Zaczynam za kilka dni urlop i chciałbym przeznaczyć kilka dni na odsłuchy. Szukam kolumn podłogowych do jazzu (ewentualnie podstawkowe). Max. kwota jaką jestem w stanie wydać to 7000zł (mogę być tańsze, nie obrażę się) :) Mój sprzęt to Marantz PM 7004 oraz Marantz SA 7003. Chodzi oczywiście o propozycje nowych kolumn. Nie mam zamiaru bawić się w używki, ponieważ "kupowanie kota w worku" mnie nie bawi i nie stać mnie na takie "ryzyko".

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

nie podałeś wielkości pomieszczenia, zakładam jednak że jest to około 20-22 m2 (wspomniałeś o kolumnach podstawkowych).

Na pewno potwierdzam wybór kolumn Audio Academy, które bardzo dobrze współpracują z elektroniką Marantz i świetnie sprawdzą się w muzyce jazzowej. Jeśli Twoje pomieszczenie nie jest większe niż 20 m2 oraz bas nie jest dla Ciebie najważniejszy, prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem byłby monitor Harbeth P3ESR (http://q21.pl/harbeth-p3esr.html), który barwą, brzmieniem, neutralnością w pełni powinien Cię usatysfakcjonować. Ostatnią moją propozycją jest wersja specjalna kolumn Tannoy Revolution DC6T SE (http://q21.pl/tannoy-revolution-dc6-t-se.html). To zestaw o bardzo wyrównanym dźwięku, świetnej średnicy oraz nieosiągalnej dla konkurencji przestrzeni (mam na myśli dokładność i trójwymiarowość). Także świetne połączenie z elektroniką Marantz oraz kolumny idealnie sprawdzające się w muzyce jazzowej. To jest moja rekomendacja.

 

Serdecznie zapraszam do naszego salonu na odsłuchy, porównania poszczególnych konfiguracji. Wszystkie powyższe zestawy są dostępne od ręki, na miejscu jest jeszcze wiele innych konstrukcji, które takze mogą okazać się ciekawymi pomysłami. Gwarantujemy takze możliwości odsłuchu w domu.

W przypadku pytań służę pomocą.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Link to comment
Share on other sites

Nie testowałem swoich kolumn z Marantzem, ale może warto spróbować? Podłogowe Sonus Faber Toy Tower. Grają u mnie na 24 mkw. Słucham na nich również i jazzu. Pięknie oddają różne niuanse - talerze perkusyjne, trąbki, kontrabas itp. Oklejona czarną skórą - czarują również wyglądem. Zresztą popatrz sam. Chcesz posłuchać? Bierz swoje klocki, ulubione płyty CD, winyle i wpadnij. Potestujemy :)

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

e1db8d30e3f01b1dmed.jpg

 

820a3999a2654326med.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Link to comment
Share on other sites

A ja polecę Harpia DIY (mam i gram).

Jazzu słucham dużo na zmianę z symfoniką.

Czasami dla zmiany klimatu trafi się ogólna rozrywka.

 

Jak dla mnie jest to bardzo dobry wybór w tej kwocie.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak wyglądają moje.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Guest HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)
Link to comment
Share on other sites

Warte 75 000 zł...

 

No, a teraz zamiast nich grają w High Fidelity Harbethy za ok. połowę tej teoretycznej ceny, więc i jakości.

 

Powołujemy się tutaj chyba na opinię kogoś (redakcji), kto w prywatnym systemie odniesienia miał kolumny ocenianej firmy. Recenzja jest z 2006 roku.

 

To, że recenzenci audio zwariowali, to jest poważny problem.

 

***

 

W ciemno niczego nie powinno się kupować, a szczególnie kolumn, które w jednej budzie dmuchają z 3 otworów bass-reflex.

Link to comment
Share on other sites

Guest HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

W kolejnych latach recenzent będzie miał jeszcze inne.

Takie jego prawo.

 

Proszę o techniczne wytłumaczenie dlaczego trzy otwory BR są rzekomym błędem.

( w Marcusie są dwa:) )

 

Naszym zdaniem to tylko zaleta i jest tak specjalnie zaprojektowane.

Wytłumaczenie na stronie wejściowej

http://www.harpia.pl

 

 

p.s. w opisie aukcji jest wyraźnie napisane, że sprzedawca dowiezie więc bez problemu można sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Do Marantza 7004? Czy ogólnie?:)

Ogólnie jest to okazja. Do Marantza też ma to sens, bo są to kolumny o dużej skuteczności, więc słaby sprzęt nie będzie miał z nimi problemu.

 

Cóż szkodzi w pszyszłości zmienić tego Marantza na coś lepszego, a porządne kolumny już będą, bo przy takim budżecie, to to są kolumny przyszłościowe.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie jest to okazja.

 

To prawda:)

 

Do Marantza też ma to sens, bo są to kolumny o dużej skuteczności, więc słaby sprzęt nie będzie miał z nimi problemu.

 

Moim zdaniem, nawet jeśli kolumna jest "łaskawa" dla wzmacniacza to słaby wzmacniacz nie ukaże "piękna" w niej drzemiącego.

 

Cóż szkodzi w pszyszłości zmienić tego Marantza na coś lepszego, a porządne kolumny już będą, bo przy takim budżecie, to to są kolumny przyszłościowe.

 

Jak najbardziej masz racje. Przy takim założeniu warto je nabyć.

Link to comment
Share on other sites

W ciemno niczego nie powinno się kupować, a szczególnie kolumn, które w jednej budzie dmuchają z 3 otworów bass-reflex.

 

Jak się nie ma pojęcia na temat kolumn, to warto się nie wypowiadać...

Jak Ci porty bas reflex dmuchają to wymień sobie kolumny. No ale co tu będziemy dyskutować. Jak zwykle trzymasz poziom wypowiedzi :).

Link to comment
Share on other sites

A co, może nie dmuchają powietrzem?

 

Masz okazję się wypowiedzieć i wytłumaczyć, że nie ma tam masy powietrza, która podlega bardzo wielu niekorzystnym zjawiskom fizycznym. Ja bardzo chętnie skorzystam z twojej wiedzy.

 

Uwzględnij w swojej analizie rezonase, czyli fale stojące pomieszczenia w powiązaniu z jego wymiarami. I daj konkretne wskazówki, w jakim pomieszczeniu model Marcus rozwinie w pełni skrzydła. Bądź praktycznie pomocny dla założyciela wątku.

 

Ja wyszedłem z założenia, że lepiej dostroić i dopasować kolumny do pokoju, niż adaptować pokój pod dane kolumny. Wybrałem drogę szybszą, tańszą i skuteczniejszą. Mogę o tym, jak zawsze na wysokim poziomie, trochę poopowiadać. Ale to potem, bo teraz chętnie się dowiem o tej optymalnej interakcji Marcusa i pomieszczenia.

 

Oddaję głos...

Link to comment
Share on other sites

Guest HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Masz okazję się wypowiedzieć i wytłumaczyć, że nie ma tam masy powietrza, która podlega bardzo wielu niekorzystnym zjawiskom fizycznym. Ja bardzo chętnie skorzystam z twojej wiedzy.

 

Uwzględnij w swojej analizie rezonase, czyli fale stojące pomieszczenia w powiązaniu z jego wymiarami.

 

To klasyczny bełkot.

Odwracanie kota ogonem.

 

Konkretna odpowiedź została podana.

www.harpia.pl

 

 

 

Proszę opowiedzieć swoją wersję a nie zadawać idiotycznych pytań sugerujących jakieś bzdurne teorie.

Poprosimy o konkrety jak te z wykresami.

Link to comment
Share on other sites

Harpia,

 

Dla wszystkich i Tobie polecam dawne opracowania A. Kisiela opublikowane w wydawnictwie AVT.

Są do znalezienia przez Google - cykl kursów i artykułów.

 

Przejrzałem zakładkę "Akustyka" i FAQ i muszę stwierdzić, że są tam właściwie same ogólniki. Być może w instrukcji kupujący dostaje coś więcej, ale tego nie wiem.

Jedyne, co mi się rzuca w oczy, to stwierdzenia, że w rozwiązaniach alternatywnych do bas-refleksu nie widzicie przewag, nie widzicie sensu, ludzie nie mają odpowiednich pokoi, nie ma programu komputerowego do symulacji i w ogóle, to koszt jest niewspółmiernie duży.

Wielu słuchaczy i innych firm widzi sens w tych innych rozwiązaniach i nie tłumaczy się, jakby ich aspiracją była półka budżetowa. Bardzo wiele małych manufaktur wdraża je z fenomenalnym rezultatem.

 

Nie krytykuję samych kolumn, tylko rodzaj przekazu, jaki uprawiacie: jesteśmy najmądrzejsi, wiemy najlepiej. A każda prośba o konkret kończy się odpowiedzią: takie informacje tylko na PW.

Ciekawe ile informacji wysłałeś na PW bez zapytania o zgodę na skorzystanie z czyjegoś konta mailowego? A to, że w tych mailach pojawia się zachęta, czytaj oferta handlowa, to akurat wiem.

 

Audio Academy dodaje forum kolorytu i z ich wypowiedzi można się wiele dowiedzieć. Obecność Harpii na forum ma właściwie jeden cel: sprzedaż. A przy okazji niemal wszyscy mogą się dowiedzieć, że w temacie techniki głośnikowej niewiele wiedzą i się bardzo mylą.

 

Wdawanie się w dyskusje z sektą nie ma sensu. Nawet na stonie jest podana filozofia mówiąca w gruncie rzeczy o tym, że żaden producent nie będzie korzystał z produktów innych firm. To tłumaczy wielkie przywiązanie i bronienie własnych teorii. I nic w tym złego, jeśli padają jakieś argumenty. Proszę przeczytać jeszcze raz swój ostatni wpis i policzyć, ele ich tam jest.

Pomogę: zero.

Link to comment
Share on other sites

Guest HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Mnóstwo tekstu i nic na temat!!!

 

Dobrze zestrojona kolumna BR musi mieć otwór o określonym przekroju i długości.

Dając ekwiwalent w postaci dwóch lub nawet trzech rur ułatwiamy współpracę z akustyką pomieszczenia co jednoznacznie pokazuje animacja na stronie wejściowej.

Kolumna jest dalej ( przy otwartych wszystkich) strojona tak samo jak z jednym większym otworem. Zamykając kolejne zbliżamy kolumnę do obudowy zamkniętej i jest to zaprojektowane we właściwy sposób. Po drodze otrzymujemy różny stopień charakterystyki częstotliwościowej co może pozwolić na ominięcie niewłaściwych cech własnych pomieszczenia.

Czyli dokładnie odwrotnie niż w idiotycznym zarzucie.

 

Teraz pora na konkretne odpisanie na czym polega wada takiego rozwiązania.

 

 

To, że ktoś nie wpuścił Cię do swojego prywatnego domu na prezentację naszych kolumn blisko cztery lata temu spowodowało dużą bruzdę w Twoim umyśle.

Może czas to wyleczyć:)

Link to comment
Share on other sites

To, że ktoś nie wpuścił Cię do swojego prywatnego domu na prezentację naszych kolumn blisko cztery lata temu

 

Możesz przybliżyć? Takiego zdarzenia nie było!

Był już wątek na forum, że kogoś z kims pomyliłeś. Czyżby jakaś reguła? To raczej ja odmówiłem testu u siebie kolumn Harpii i może stąd ten wciąż żywy do mnie uraz?

 

Podam przykład "fachowości" ze strony www. Opisując, dlaczego nie zwrotnica aktywna padają argumenty, że 1/ trzeba od kogoś wziąć wzmacniacze (nie każdy moze i chce sam wszystko produkować), 2/ odbiera to zabawę, 3/ audiofil nie może sobie popodłączać kabelków głośnikowych.

 

Ale zapominacie przy tym wywodzie, że można zrealizować system aktywny, gdy wzmacniacza są - zupełnie na wzór integr i kolumn pasywnych - na zewnątrz i dowolnie wybranej firmy. I można do woli bawić się w ich dobieranie oraz wybierać do nich kable na grubość albo pod kolor dywanu. Zabawy wielokrotnie więcej, niż w tradycyjnym systemie. I taką właśnie naukową wartość mają zamieszczone opisy. Jak ktoś nie wie, to nie zweryfikuje, a jak trafi się jeden na tysiąc zorientowany, to jakoś to przeżyjemy. A najlepsze w opisie filozofii jest to, że zastosowano także wiele innych rozwiązań, o których... nie napisaliśmy.

 

Dziękuję za wytłumaczenie idei kilku otworów b-r. Dla mnie to właśnie jest wytłumaczenie, dlaczego bas-refleks jest bardzo kompromisowym rozwiązaniem. Zatyczka zwalcza jego wady - łatwo się doliczyć, że skoro dajemy 3 zatyczki, to dostrzegamy 3 wady :-) Mam nadzieję, że ta złosliwość zostanie mi wybaczona, ale nie spotkałem jeszcze sytuacji, aby zatkanie otworu nie odebrało pierwotnej energetyczności i swobody. A sprawdziłem to w przeszłości na wielu kolumnach.

 

Na koniec mam pytanie: czy jakiś model miał recenzję w polskim "Audio"? Chętnie odnajdę i zapoznam się.

Link to comment
Share on other sites

Guest HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Nie wiem czemu daję się wciągać w dziecinne polemiki:)

http://www.audiostereo.pl/spotkania-na-mazurach_24807.html/page__st__900#entry1424819

 

Ale zapominacie przy tym wywodzie, że można zrealizować system aktywny, gdy wzmacniacza są - zupełnie na wzór integr i kolumn pasywnych - na zewnątrz i dowolnie wybranej firmy. I można do woli bawić się w ich dobieranie oraz wybierać do nich kable na grubość albo pod kolor dywanu. Zabawy wielokrotnie więcej, niż w tradycyjnym systemie.

 

Jeśli to ma być kolumna aktywna to nie rozumiesz podstaw.

Ciężko w tej sytuacji argumentować.

 

Robimy jak robimy. Mamy swoje pomysły.

Nie odpowiada to nikt nie zmusza.

Co Cię tak boli:)

Link to comment
Share on other sites

To, że ktoś nie wpuścił Cię do swojego prywatnego domu na prezentację naszych kolumn blisko cztery lata temu

 

No to wiadomo co chodzi. "Mazurski Klub" zmówił się na spotkanie bez informowania o nim kogokolwiek, poza paroma wybrańcami, a potem piał z zachwytu nad dźwiękiem. Skrytykowałem takie podejście w odpowidnim wątku.

 

Ale zakładanie, że gdyby takie spotkanie było zapowiedziane i ogłoszone, to chciałbym na nim być jest przejawem nierealnego podejścia do życia i kiepskiego humoru. Paranoją jest robić z tego sytuację, że wpraszałem się tam czy dobijałem się do zamkniętych drzwi. Na wielu tych spotkaniach nie byłem, nie jestem ich bywalcem i nie raz na tym forum krytycznie się w ich sprawie wypowiadałem. Właśnie z uwagi na komercyjny zamiast hobbistycznego charakter.

 

Dostrzegam uśmiech za wypowiedzią o tym, więc nie żądam sprostowania :-)

 

Jeszcze raz zapytam: czy w "Audio" była choć jedna recenzja?

Link to comment
Share on other sites

Guest HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Zaproszono mnie na prezentację więc pojechałem.

Nie wnikałem kto dla kogo to robi.

Nie wnikałem w sprzęt ani pomieszczenie.

 

Panowie się bawili a ja trzy dni pływałem na żaglówce.

 

Odbierając kolumny usłyszałem jak ktoś przebąkiwał o Twoich żalach:)

 

W Audio recenzji nie było i nie będzie.

Link to comment
Share on other sites

Dlatego, o ile pamiętam, nie odnosiłem się do samych kolumn, ale do organizatorów.

 

 

Pewnie nie uzyskam odpowiedzi, ale ciekaw jestem dlaczego nie ma w "Audio" recenzji.

To jedyne prawdziwie opiniotwórcze i wiarygodne pod wzgledem pomiarów wydawnictwo.

Reszta, to bajki. Nie czytam części odsłuchowej, tylko właśnie laboratorium. To regularne źródło wiedzy, a nie wiedzieć tyle co p. Kisiel, to nie wstyd.

 

Warto zauważyć, że od niedawna na łamach "testuje się" jeden z dużych dystrybutorów który wcześniej całkowicie odmawiał współpracy. Może warto podeść do tematu ponownie?

Z uwagi na potencjalnych klientów - chodzi o zasadę, jak w przypadku tego nieszczęsnego spotkania lata temu.

 

Dziękuję za tę rozmowę. Trochę się przeciągnęła i zrobiła się nie w temacie. Pozdrawiam i powodzenia.

 

***

 

PS. Do jazzu spodobać się mogą Magnepany 1.6 lub 1.7. Zmieszczą się używane w budżecie. Mają swój charakter i urok. Piszę jako były posiadacz.

Link to comment
Share on other sites

Guest HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Pomiary robi także Audio-Video.

 

Od Audio wolę pomiary Stereophile.

Link to comment
Share on other sites

Zatyczka zwalcza jego wady - łatwo się doliczyć, że skoro dajemy 3 zatyczki, to dostrzegamy 3 wady :-) Mam nadzieję, że ta złosliwość zostanie mi wybaczona, ale nie spotkałem jeszcze sytuacji, aby zatkanie otworu nie odebrało pierwotnej energetyczności i swobody. A sprawdziłem to w przeszłości na wielu kolumnach.

 

Na koniec mam pytanie: czy jakiś model miał recenzję w polskim "Audio"? Chętnie odnajdę i zapoznam się.

 

Chyba wiem co Cię boli i ostatnio modna jest maść, na ten ból. Naprawdę kolego jeśli ominęła Cię jakaś prezentacja i dla tego reagujesz tak alergicznie, to polecam zastanowić się nad sobą.

Bo wygląda to przynajmniej śmiesznie.

 

Porty BR to norma, mają je kolumny z każdego przedziału cenowego. Strojenie na kilka portów to zaleta, nie wada. Mam takie rozwiązanie, korzystam i chwalę.

 

Dodatkowo kolego Wuelem to że masz coś do producenta konkretnej marki kolumn, to nie powód żeby rozwalać gościowi wątek na temat jego kolumn.

 

 

Co do kolegi jbach80 polecam szukać dużych kolumn. Moje obecnie grają w 13 mkw i to jak. Ale trzeba wiedzieć co się robi.

Link to comment
Share on other sites

Odsłuchać BP8040 nie zaszkodzi, kosztują 7.900pln, są niezwykle detaliczne i przestrzenne i mają praktycznie zerowe wymagania co do mocy wzmacniacza.

http://definitive.rafko.pl/produkty.php?p=kolumny_podlogowe&produkt=11893,definitive-technology-bp-8040st-bp8040st-kolumny-podlogowe-bipolarne-2szt-

 

post-34005-0-45488700-1366281953_thumb.jpg

Zapraszamy na profil Triangle Audio Polska

www.facebook.com/TrianglePolska/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.