Skocz do zawartości
IGNORED

Nie działają dolne głośniki

Detektyw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam kolumny Pioneer CS-656. Mój amplituner to Pioneer VSX-407 RDS. Mam taki problem, że dwa górne głośniki małe grają tak jak dawniej, a w obydwu kolumnach nie dają dźwięku te większe, dolne. Nie znam się na tym sprzęcie. Problem wystąpił po tym jak przeniosłem cały sprzęt do pokoju obok.

Czego to może byc przyczyna ? Da się to łatwo naprawić ? Prosze o pomoc

No nie ruszają się a dźwiek jest pusty, tzn. nie słychać niskich tonów. Jest pojedyncze wejście. Nie robiłem imprezy. Przenosiłem je już kilka razy. Jedyną rzecza o której zapomniałem to wylączyć wzmacniacz przed odłączeniem go od prądu, ale zdałem sobie z tego sprawe dokladnie w momencie kiedy wyciągnąłem wtyczkę z ganiazdka. Inne głośniki na tym wzmacniaczu grają dobrze.

W takim razie trzeba rozkrecic, możesz spróbować podlaczyc baterie 1,5V bezpośrednio do glosnika niskotonowego i zobaczysz czy działa oczywiście jeśli nie masz miernika.Jesli dziala to trzeba szukac przerwy miedzy terminalami a zwrotnicą. Ale to i tak dziwna sprawa by padły dwa za jednym razem.

Podłączyłem właśnie baterię. Głosnik szumiał jak stykałem przewód, ale reakcja była i membrana się cofała. Jak jest podpięcie kabli to ida one do takiego urzadzenia, z którego idą przewody do każdego głosnika. W obydwu głosnikach z tego urządzenia odpadły takie jakby zielone zwojnice. Są tez pomarańczowe, ale te są na swoim miejscu. Akurat nie mam możliwości wrzucenia zdjęć. Jeśli byłyby potrzebne to wrzucę potem.

Fachowo nazywa się to chyba cewką zwrotnicy głośnikowej.

3575254800_1340559849.jpg

Na zdjęciu te z napisem JANBO SYSTEM. W obydwu głośnikach to odpadło z tym, że mam dwie cewki w takich samych wielkościach, oznaczone kolorami, zielonym i pomarańczowym. W obydwu głośnikach odpadły tylko

zielone. Nie mam możliwości zrobienia teraz zdjęć ale jak na prawdę będą potrzebne to się postaram.