Jump to content
IGNORED

Step-Up i dwa ramiona


wilk325

Recommended Posts

W związku z ilością sprzętu który zajmuje coraz więcej miejsca, plątaniną kabli jak i zamontowaniem drugiego ramienia chciałem się poradzić.

 

Do tej pory używałem na jednym ramieniu 12" Ortofon Winfield i Ortofon ST-80 SE MC Step Up Transformer, który jest dedykowany również do tej wkładki bo ma oporność < 10 Ohm. Na drugim ramieniu 10" jest dynavector xx2 i Ortofon Verto Step Up Transformer mający oporność regulowaną ( choć upierdliwie, bo trzeba go otworzyć i zmienić zworki ), ale dopasowaną do tej wkładki ( jedna jest < 10 Ohm) druga 5-50 Ohm.

Sygnał z trafo idzie dopiero do przedwzmacniaczy ( niestety dwóch i to różnych ).

 

Znalazłem ewentualnie rozwiązanie: Air Tight ATH-2 Step-Up Transformer (

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ).

No i pytanie, czy ktoś z forumowiczów miał styczność z tym trafo?

Ma 3 wejścia więc jeden by mi załatwił temat dwóch ramion. Ma ustawianą oporność (bardzo ważne), czyli można go dopasować do różnych wkładek (a w przyszłości mnie korci wkładka Phase Tech MC P-1G) no i wystarczy jeden przedwzmacniacz z wejściem MM.

 

Z Ortofonów jestem zadowolony, a nie wiem czy i ewentualnie gdzie można przesłuchać i porównać tego Air Tight ATH-2.

 

 

pozdrawiam

Tadeusz

 

Link to comment
Share on other sites

A doczytałeś o jakie to ma te 'możliwości' ustawień impedancji dla wkładek?

2 omy, 40 om i bypass czyli obejście dla MM.

To nadaje się do wybranych wkładek ... jeśli pozna się dokładne parametry tego SUT.

 

Zastanów się czy nie lepiej zamówić np 2 sztuki customowe u Lundahla, Sowtera, Jensena regulowane i zapakować to do sympatycznej obudowy. Masz wtedy pewność co do spasowania z daną wkładką (dzięki ustawieniom).

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

to jako- lajkonik- zadam pytanie;

po co sobie utrudniać?

jak chcesz ograniczyć tor

nie lepsze będzie pre z wyjściem na np 2- 3 ramiona, i w tedy na wyjściu z pre robisz co chcesz, dopasowujesz trafa idealnie pod wkładkę a nie z grubsza jako trafo uniwersalne.

choć ja osobiście uważam że mając kilka ramion i kilka wkładek jeden preamp nie jest rozwiązaniem.

nowe pre pięknie pociągnie ci ortofona W ale już 40letnie SPU pociągnie ci mniej pięknie:(

 

a z trafem nie miałem styczności.

Link to comment
Share on other sites

Guest masza1968

(Konto usunięte)

Ja chcę tą kwestię załatwić dwoma pre w jednej obudowie.

Oszczędność miejsca i jedno zasilanie.

Oczywiście będzie to możliwe po upewnieniu się, że ta druga wkładka to jest ta właściwa i ostateczna.

Panowie z Phasta znowu będą na mnie psioczyć, że im dyrdymały wymyślam ale potem, jak już ogarną temat to będą zadowoleni i dumni, że zbudowali coś nowego i fajnego :)

Link to comment
Share on other sites

>masza1968

W pre aktywnym nie są potrzebne 2 tory.

Wystarczy do każdego z wejść dołożyć elementy regulacyjno/dopasowujące do wkładek i po kłopocie.

Wybraną wkładkę załączasz przekaźnikiem i sygnał leci do wzmocnienia.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

A doczytałeś o jakie to ma te 'możliwości' ustawień impedancji dla wkładek?

2 omy, 40 om i bypass czyli obejście dla MM.

To nadaje się do wybranych wkładek ... jeśli pozna się dokładne parametry tego SUT.

 

Zastanów się czy nie lepiej zamówić np 2 sztuki customowe u Lundahla, Sowtera, Jensena regulowane i zapakować to do sympatycznej obudowy. Masz wtedy pewność co do spasowania z daną wkładką (dzięki ustawieniom).

 

dlatego właśnie szukam kogoś kto używa aby sprawdzić jak to się zachowuje. Co do ilości traf-mam właśnie dwa, a wolałbym jedno; co do pre-też mam dwa ( za nawet 3 bo jedno MC i MM wbudowane ), a też bym chciał jeden porządny :)

 

pozdrawiam

Tadeusz

Link to comment
Share on other sites

Guest masza1968

(Konto usunięte)

>masza1968

W pre aktywnym nie są potrzebne 2 tory.

Wystarczy do każdego z wejść dołożyć elementy regulacyjno/dopasowujące do wkładek i po kłopocie.

Wybraną wkładkę załączasz przekaźnikiem i sygnał leci do wzmocnienia.

To też jest słuszna koncepcja.

Muszę to przegadać z moimi problematykami :)

Link to comment
Share on other sites

>masza1968

Tak mam w swoim zrobione. Na 4 ramiona/wkładki.

Dokładanie stopni do wejść rca nie jest uzasadnione ani względami sonicznymi ani ekonomicznymi. Sprawdzałem.

Trochę bardziej skomplikowane to jest kiedy wejścia mają być symetryczne i/lub niesymetryczne.

 

>wilk325

Jak będziesz miał 2 trafka z kilkoma odczepami dopasowującymi to podepniesz z sukcesem każdą MCLO. Dlatego napisałem o zamówieniu takowego. Po co się ograniczać ...

 

Ale nie będzie to możliwe z tym AT.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

>wilk325

Jak będziesz miał 2 trafka z kilkoma odczepami dopasowującymi to podepniesz z sukcesem każdą MCLO. Dlatego napisałem o zamówieniu takowego. Po co się ograniczać ...

 

Ale nie będzie to możliwe z tym AT.

 

No to dzisiaj zacznie się zabawa i sprawdzanie na żywo :).

Właśnie dojechał na testy:

1. Air Tight ATH-2A i do tego

2. Air Tight ATE-2005.

 

Sprawdzę organoleptycznie i napiszę co i jak :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Podniosę wątek bo interesuje mnie opis wilk 325,co się stało z tym Air Tight-2A i ATE-2005

Sprawdzę organoleptycznie i napiszę co i jak :)

I nie napisał.Czyli obiecanki-cacanki.Sam się interesuje tematem,mam też dwa ramiona i szukam odpowiednich traf.
Link to comment
Share on other sites

Napisze na bazie swoich doświadczeń ... to nie jest takie proste.

"Zwykły" przełącznik wkładek z róznych ramion nawet na bazie przekaźników wprowadza ... bułę.

Ale aby dojść do takich wniosków należy taki włąsnoręcznie zbudowac, posłuchać i ... o tym nie bac się napisać :).

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Link to comment
Share on other sites

Też byłem ciekaw wpływu i zrobiłem na przekaźnikach. Po testach zostało takie rozwiązanie. Uszczerbku nie stwierdziłem.

Znakomicie skraca ścieżkę sygnałową - przynajmniej u mnie. Odcinam zarówno sygnał jak i masę nieżywanej wkładki - pozostaje podpięte jedynie to co gra.

Używam prostych az850/rsm850.

Znacznie więcej kaszani gniazdo rca w gramofonie - jest tylko 'wygodne'. ;-)

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Też byłem ciekaw wpływu i zrobiłem na przekaźnikach. Po testach zostało takie rozwiązanie. Uszczerbku nie stwierdziłem.

Znakomicie skraca ścieżkę sygnałową - przynajmniej u mnie. Odcinam zarówno sygnał jak i masę nieżywanej wkładki - pozostaje podpięte jedynie to co gra.

Używam prostych az850/rsm850.

Znacznie więcej kaszani gniazdo rca w gramofonie - jest tylko 'wygodne'. ;-)

 

też zrobiłem na przekaźnikach ale dwa dodatkowe gniazda i dodatkowy interconnect pogarszały niestety dźwięk.

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Link to comment
Share on other sites

Podniosę wątek bo interesuje mnie opis wilk 325,co się stało z tym Air Tight-2A i ATE-2005 I nie napisał.Czyli obiecanki-cacanki.Sam się interesuje tematem,mam też dwa ramiona i szukam odpowiednich traf.

 

Niestety, się to rozwiązanie nie sprawdziło bo:

Air Tight-2A mimo że ma ustawienia na różne impedencje strasznie brumił i to zarówno z moimi preampami jak i ATE-2005 :(; a za tą cenę można spokojnie mieć dwa trafa Ortofona :).

Trochę mniej wygodne ale jednak bardziej dopasowane.

Link to comment
Share on other sites

Niestety, się to rozwiązanie nie sprawdziło bo:

Air Tight-2A mimo że ma ustawienia na różne impedencje strasznie brumił i to zarówno z moimi preampami jak i ATE-2005 :(; a za tą cenę można spokojnie mieć dwa trafa Ortofona :).

Trochę mniej wygodne ale jednak bardziej dopasowane.

Właśnie to chciałem usłyszeć.Dźwięk ponad wygodę,trzeba dupsko ruszyć ale się ...ma.Pytanie o ST-80,jest lepszy od

Japońca?

Link to comment
Share on other sites

Cześć wilku,

 

zainteresuj się najnowszym phono stage LINNART LP-01. Trzy wejścia dla wkładek MC. I wspaniały dźwiek.

Opis znajdziesz w wątku na moim blogu.

Albo zadzwoń.

PS. dawno nie byłem w Bydgoszczy :).

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Link to comment
Share on other sites

Cześć wilku,

 

zainteresuj się najnowszym phono stage LINNART LP-01. Trzy wejścia dla wkładek MC. I wspaniały dźwiek.

Opis znajdziesz w wątku na moim blogu.

Albo zadzwoń.

PS. dawno nie byłem w Bydgoszczy :).

 

Pozdro

Witam :)

właśnie czytam na jego temat i się interesuję; jedynie musiałbym się dowiedzieć czy jest możliwość w nim zrobienia 3 wejść MM

Wpadaj na kawę jak tylko będziesz :)

 

Właśnie to chciałem usłyszeć.Dźwięk ponad wygodę,trzeba dupsko ruszyć ale się ...ma.Pytanie o ST-80,jest lepszy od

Japońca?

 

ST 80 jest baardzo dobry i polecam, ale nie jest ustawialny jak Verto

Link to comment
Share on other sites

A co konkretnie jest dobrego w tym ST-80?Mam go na odsłuchu i specjalnie nie słysze różnic bez trafa i z trafem.

Może potrzebuje czasu,żeby się dogrzać?

 

Jeżeli nie słyszysz różnicy to;

1. szkoda kasy na niego,

2. Nie jest spasowany z resztą ( wkładka i pre )

 

on nie potrzebuje czasu, aby usłyszeć różnicę.

Link to comment
Share on other sites

Modrzew....

 

 

Jeśli ST-80 nie wprowadza zmian ( a są zasadnicze ! ) , to znaczy że jest coś nie tak w torze ;

- albo wkładka i to trafo nie "dzwoni" tak jak należy (brak spasowania - co w tym przypadku może mieć miejsce/ aż nie chce się wierzyć )

- albo okablowania (powinno być Phono (nie CD) srebro / miedź platerowana srebrem / miedź wysokiej jakości)

- albo Pre jest w wariancie nie przychylnym dla ST-80 ( lub tor który nie różnicuje sceny stereo .......lub odwrotnie - tworzy ją niebotycznie nienaturalnie ).

ST-80 obciążasz wartością typową dla MM- czyli 47 kOhm, i takiego używasz wejścia w Pre - nie MC .

To nie jest trafo z założenia dedykowane pod Lyrę - to fakt, lecz pod SPU i własciwie pod wszystkie drogie i średnie Ortofony . A za tym większość typowych wkładek także (!) .

Jak na razie to osobiście nie spotkałem się z brakiem wpływu ST-80 w aplikacjach . Są np. upierdliwe wkładki którym czasem papier pomaga w promocji - i niestety tu docelowe trafo, albo ..... jego brak ( tylko dopasowanie ).

Link to comment
Share on other sites

divaldi

 

OK jest różnica w brzmieniu bez ST-80 i z nim,ale nie jest to różnica na korzyść.Pojawia się kompresja,bas zaczyna przydudniać a bez niego nic takiego nie słysze.Więc zmiany są ale na gorsze.Wniosek może być taki,że Lyra Delos nie współgra z ST-80 tak jak należy lub cały tor i jego układ nie odpowiada takiemu połączeniu.Co do okablowania to standartowe Ortofona na ramieniu 309-D i VdHull na ramieniu SME.

 

Być może zakupie wkładkę Ortofon Cadenza Bronze lub Black i wtedy powrócę do ST-80 jeszcze raz.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ST80 ma 27dB to ma około 22.38 krotne wzmocnienie.

Impedancyjnie:

22.38^2 = około 500

47000/500=94ohm jakie widzi Lyra - tu jest OK.

Przy 0.6mV Lyry daje ponad 13.4mV na wejściu pre ... dużo.

 

Jak widac sa wkładki dla których dobranie step-up jest trudne lub niemożliwe.

 

1. SUT x12 >> 21.5dB

12^2 = 144 >> 47000/144 = 326ohm jakie widzi Lyra - za duzo. Powinno być coś w okolicach 90ohm ...

... czyli obciążenie na wejściu pre powinno wynosić około 12-13kohm

Vout = 12 x 0.6mV = 7.2mV >> do przyjęcia.

 

2. SUT x10 >> 20dB

10^2 = 100 >> 47000/100 = 470 jakie widzi Lyra - za dużo. Sytuacja jak wyżej.

100 x 90ohm (optymalne obciążenie) = 9000 = 9kohm na wejściu w preampie.

Vout = 10 x 0.6mV = 6mV >> idealnie.

 

3. SUT x30 >> 32dB

30^2 = 900 >> 47000/900 = 52ohm ... do przyjęcia.

Vout = 30 x 0.6mV = 18mV na wejściu preampa ... duuużo za dużo.

 

Tak w przybliżeniu to wygląda.

 

Widać na ile przydaje się posiadanie regulowanej impedancji na wejściu pre. W szerokim zakresie.

Są Lundahle których używa Ortofon z kilkoma odczepami - można dobrać krotność przełożenia trafa do wkładki i z drugiej strony impedancję wejściową w pre by to zgrać.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Ahaja ....

 

To wszystko co podałeś to kawał dobrej rzeczy . Sek w tym że pojecie dopasowania impedancji dotyczy zalecanych obciążeń dla pozyskania linearyzacji w pasmie przenoszenia - dotyczy tu odpowiedzi układu na drgania . Najczęściej "osobnicy" odbierają to jako pojmowanie "blokowania" rezystorem . A tymczasem jest to reaktancja złożonego obwodu RLC wobec drgań , a więc dochodzi jeszcze czwarty element którym jest czas. Równania zaczynają sie "rozwijać" w dziedzinie czasu - prócz Hz jest kąt przesunięcia itd, a późńiej sumowanie tego wszystkiego . Niestety z kalkulatorem w ręku nie da się "tego" kreślić co nam "wypadnie" (w kontekście złożonego dźwieku;)))

 

Czasem sonicznie w danym układzie aplikacyjnym (naped/ ramię/ wkładka/ kable/ Pre) celowo się "niedopasowuje " wkładkę elektrycznie z powodu odpowiedzi impulsowej - jeśli układ drgań mechanicznych jest idealnie dobrany .

Lyrę miałem okazje kiedys słuchać na AVID'zie . Niedopasowanie do drgań mechanicznych (zawieszenie igły a masa układu) było powodem złego dźwięku , poprawa nastąpiła z udziałem trafa Verto. Ale ostatecznie na tę belkę poszła wkładka Rondo Ortofona.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.