Skocz do zawartości
IGNORED

Topowy głośnik niskotonowy.


palton

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Jak nie znosisz mulenia, to idź posłuchaj porządnych OB, to zmieniające poglądy doświadczenie.

 

Ponawiam pytanie: czy ktoś słyszał u siebie "odwrotkę"? Nikt? Tylko ja jestem bassheadem na tym forum?

  • Użytkownicy+

Jak nie znosisz mulenia, to idź posłuchaj porządnych OB, to zmieniające poglądy doświadczenie.

Chętnie, tylko gdzie? Może coś na AS będzie, to wprawdzie tylko namiastka, ale dobre i to.

Skoro rozmawiamy o głośnikach basowych, to jakie Waszym zdaniem może być max Group Delay, by nie było słyszalne? Na DIY Audio piszą, że powinno być w zakresie basowym poniżej 1 cykla (czyli dla 40Hz poniżej 25 ms) by nie było słychać negatywnych skutków.

Wreszcie rozsądek się przebija - cykle ew. przerzuty step response liczone na sztuki (powyżej jakiegoś progu) zamiast milisekund - zawsze premiujących wysokie strojenia bez basu. "Szybkość" takich strojeń może zresztą wynikać z innych zjawisk niż zachowanie w stanach nieustalonych - brak maskowania basu wyższego niższym daje sztuczne wrażenie "szybkości", a do tego wysokie strojenie BR jest podatne na przestery niskim basem, a przester to zniekształcenia, dodające wyższych częstotliwości, dających "szybkość".

brak maskowania basu wyższego niższym daje sztuczne wrażenie "szybkości", a do tego wysokie strojenie BR jest podatne na przestery niskim basem, a przester to zniekształcenia, dodające wyższych częstotliwości, dających "szybkość".

Nie wiem, czy też podbicie w wąskim paśmie, nie za nisko, np. przy ~60Hz (przy równoczesnym płytkim zejściu) nie daje sztucznego wrażenia większej dynamiki i szybkości na basie.
Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Ale raczej dodają "mięsa", niż szybkości. Bo, jak mówią audiofile, "pierdolnięcia" z pompującego na maksa tunelu BR to nie ma. Wręcz przeciwnie, jest "łuuuuuu", a nie kopnięcie. Wystarczy puścić płytę z basówką solo i natychmiast sie demaskuje takie "oszustwa".

  • Użytkownicy+

Faktycznie, ciebie to raczej nikt nie zaprosi.

Nie chcę się licytować, ale mam kilkadziesiąt zaproszeń na odsłuchy w różne miejsca kraju. Może to i śmieszne, ale natychmiast po Twoim wpisie, pojawiły się zapewnienia o aktualności zaproszenia. Po prostu odgrody są egzotyką i niewielu je posiada...

Masz wiedzę i mógłbyś naprawdę wiele znaczyć na forum, niestety, takie słabe teksty, niweczą wszystko...

 

Ale raczej dodają "mięsa", niż szybkości. Bo, jak mówią audiofile, "pierdolnięcia" z pompującego na maksa tunelu BR to nie ma. Wręcz przeciwnie, jest "łuuuuuu", a nie kopnięcie. Wystarczy puścić płytę z basówką solo i natychmiast sie demaskuje takie "oszustwa".

Nie demonizowałbym z tym tunelem BR. Miałem przyjemność wielokrotnie słuchać Harpie i pomimo, że wszystkie miały BR, to na basie były jednymi z najszybszych kolumn, jakie znam. Niektórzy przyzwyczajeni do mulenia, odbierali to wręcz jako za szybki i zbyt szczupły bas. Niestety, powrót do poprzednich konstrukcji był bolesny.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Nie chcę się licytować, ale mam kilkadziesiąt zaproszeń na odsłuchy w różne miejsca kraju

 

Wiesz, gdzie to mam? Zgaduj. Na 4 litery, zaczyna się na "d", kończy na "a", a pośrodku jest "up".

 

Masz wiedzę i mógłbyś naprawdę wiele znaczyć na forum

 

Hahaha, dobre :-) Pan moderator kawałami sypie. Nie, dzięki. Wolę być trolem i kpić z takich jak ty.

 

na basie były jednymi z najszybszych kolumn, jakie znam

 

Ja też "nie chcę się licytować, ale" poziom Harpii minąłem 2 lata temu. Zadam pytanie po raz trzeci: czy ktokolwiek poza mną miał w domu "odwrotkę"?

  • Użytkownicy+

Wiesz, gdzie to mam? Zgaduj. Na 4 litery, zaczyna się na "d", kończy na "a", a pośrodku jest "up".

Drugorzędną sprawą jest gdzie to masz, istotne, że się myliłeś.

 

 

 

Hahaha, dobre :-) Pan moderator kawałami sypie. Nie, dzięki. Wolę być trolem i kpić z takich jak ty.

Tu nie chodzi o pozerstwo, tylko o szacunek. Prostackimi wpisami jak powyżej się go nie zyska. Swoimi wrednymi słowami, rozpocząłeś offtop który szkodzi tematowi, a co za tym idzie -forumowiczom. Jako autor tematu, proszę o zaprzestanie tych praktyk.

 

 

 

 

Ja też "nie chcę się licytować, ale" poziom Harpii minąłem 2 lata temu.

Cieszę się i życzę dalszych postępów. Możesz powiedzieć, o jakich Harpiach mówisz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten sam glosnik rowniez bralem pod uwage. Jak sie on sprawuje jesli chodzi o szybkosc i zejscie?

W jakiej obudowie zaaplikowales?

 

fanta

 

Nie wiem bo jeszcze niczego nie zbudowalem. Kupilem Beymy we wrzesniu i poki co leza w pudlach. Sredniotonowe tez juz mam ale czekam na wysokotonwe i wave guides do nich. Rozwazam ksztalty obudow. Poczatkowo Beymy chcialem wsadzic w trapeizodalne pudla tak jak wczesniej Dynaudio ale kupa roboty z takimi obudowami wiec pewnie tylko pochyle sciane przednia. Dam tez variovent aby zmniejszyc impedancje na rezonansie glosnika. Variovent obnizy rowniez czulosc o ok 1dB ale mi to nie przeszkadza. System bedzie aktywny. Sredniotonowca chcialem wsadzic w obudowe kulista ale to tez sporo roboty wiec pewnie lezacy na boku ostroslup (sciana przednia i podstawa pod katem prostym).

 

pozdrawiam,

Father_PiO

 

Mam przeczucia,że nie ma osoby która ma twoją wymarzoną,jak to tam było..."Odwrotkę".

Znasz takie stare powiedzenie pt."Umiesz liczyć,licz na siebie"?Jestem przekonany,że najlepszą"odwrotkę"zbudujesz tylko ty!

 

Twoje kolumny z podbiciem o średnio 5db w zakresie 100-200Hz to ewidentna kpina lub żart.

Ten zakres jak każdy inny podbity decyduje o specyficznym brzmieniu,gdzie tutaj mowa o doskonałości.

Rozumiem,że to tylko twoja prywatna ocena.

 

Według mojej opinii podbity zakres 100-200Hz dodaje gitarze basowej animuszu,poprostu ją uwypukla,ale specyfika nierównomiernego odtwarzania(podbijania dla określonych instrumentow muzycznych)mnie nie przekonuje na pewno!

 

Jakie twoim zdaniem są częstotliwości poniżej 50Hz?Moim zdaniem są to częstotliwości które człowiek charakteryzuje jako"spowolnione"względem wyższych.

Ja tego zakresu bym nie omijał,ten zakres daje odpowiednie wypełnienie muzyce.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Ja też "nie chcę się licytować, ale" poziom Harpii minąłem 2 lata temu. Zadam pytanie po raz trzeci: czy ktokolwiek poza mną miał w domu "odwrotkę"?

 

To oczywiście jest możliwe.

 

Jednak poważnym problemem początkujących konstruktorów jest barak samokrytycyzmu prowadzący do samouwielbienia.

Należy pamiętać o punktach odniesienia w postaci uznanych na rynku produktów audio.

Podobnie należy liczyć się z opinią uznanych w branży osób trzecich.

 

Pozdrawiam i życzę sukcesów.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Mam przeczucia,że nie ma osoby która ma twoją wymarzoną,jak to tam było..."Odwrotkę".

 

Po jaką cholerę się odzywasz, skoro nie masz nawet pojęcia, o czym mowa?

 

Twoje kolumny z podbiciem o średnio 5db w zakresie 100-200Hz to ewidentna kpina lub żart.

 

Twoja obecność na forum to kpina z poważnych ludzi. Żart nie, bo nie ma w tym nic zabawnego. Po raz drugi: nie masz pojęcia o czym mowa, to po prostu się zamknij. Nigdy nie słyszałeś mojej konstrukcji.

 

Rozumiem,że to tylko twoja prywatna ocena.

 

Wiesz dobrze, że nie, więc po co to piszesz? Myślisz, że właściciele moich konstrukcji będą od tego mniej zadowoleni? Teraz to zaczyna się robić śmiesznie :-)

 

Moim zdaniem są to częstotliwości które człowiek charakteryzuje jako"spowolnione"względem wyższych.

 

Kup sobie porządne kolumny i zaadaptuj pomieszczenie. Wiesz co to czas wygaszania?

 

Ja tego zakresu bym nie omijał,ten zakres daje odpowiednie wypełnienie muzyce.

 

No faktycznie, dipole grają od 18 herców i ominąłem 50 Hz :-) Nobla z fizyki dla tego pana.

 

Jednak poważnym problemem początkujących konstruktorów jest barak samokrytycyzmu prowadzący do samouwielbienia.

 

Po 10 latach jestem początkujący, więc rozumiem, że Harpia tworzy i produkuje od 1918 roku. Niech i tak będzie. Znam też krzywą Krugera-Dunninga i wiem, gdzie na niej jestem.

 

Należy pamiętać o punktach odniesienia w postaci uznanych na rynku produktów audio.

 

Każda pliszka swój ogonek chwali, więc będziesz bronił bass-reflexu do ostatniego naboju, bo nic innego nie zastosowałeś. Jakby wszyscy patrzyli na "punkty odniesienia", to siedzielibyśmy w jaskini. I nie obraź się, ale w skali istniejącego rynku audio, to można o Harpii wiele powiedzieć, ale na pewno nie to, że jest dla kogoś odniesieniem w dziedzinie jakości basu, bo o tym tu rozmawiamy.

Widzę że jak zwykle osobiste wycieczki .

 

 

Każdy ma tam jakiś pomysł na swoje brzmienie i o to chodzi .

Warto mieć oczywiście jakiś odniesienie ale nie brał bym branży nawet tej uznanej za jakiś wzór bo jak wiecie różnie z tym bywa...

 

Że harpie grają fajnie to już pisałem kiedyś nie ?

Ale mi też nie pasuje charakter basu z alu seas-ów :P

 

A żeby było w temacie w rozmiarze 8 cali 2*TIW200 w klozecie .

Pokona wychyleniem objętościowym większość 10calowców na rynku .

Z odpowiednią spawarką wciśnie Cie paltonie tak głęboko w fotel a fotel w ścianę że zapomnisz o słuchaniu wtyczek :P

W rozmiarze 10 cali chyba warto się zainteresować SB acoustics.

 

Accutony mają chyba najlepszy napęd w branży (mówię tutaj o tych 10cali na neo za 5 kafli sztuka )

Nie słuchałem ale bym chciał ;)

Szkoda że cena jest tak kosmiczna .

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

odwrotkę

w domu nie .

 

A po co to budować ?

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Ciekawe jak na prawdę grają te kolumny Father_Pio . Jakieś pomiary z komory bezechowej by się przydały, by można było zobaczyć jak tam z równomiernością SPL i rozciągnięciem pasma.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Rozejrzyj się po forum, są niejedne pokazane. W bezechowej nie mierzę, też już to pisałem w różnych miejscach.

 

Nie przekręcaj mojego nicka, a jak nie umiesz przepisać, to rób kopiuj-wklej.

Bo fajne?

To wytaczający powód ;)

Nie mam więcej pytań :)

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Father_pio

 

Każesz szukać wątku o Open Baffle-nie ma...Chodzi mi o twój.

Zamieściłeś na tym forum własny temat o tej konstrukcji?Napisałeś coś o brzmieniu?

Szukałem i znajduje szczątkowe informacje rozrzucone ledwie w trzech tematach.

 

Czy twoje konstrukcje Open Baffle posiada ktoś z okolic Poznania?

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Właśnie koresponduję ze Sławkiem.xm na temat tego, dlaczego nie warto pokazywać swoich konstrukcji na tym forum. Niczego nie kazałem nikomu szukać. O brzmieniu piszę mało co, bo nie potrzebuję sam zachwalać tego, co robię - to trochę jak trzepać kapucyna do swojego zdjęcia (choć wielu to robi). Obecnie dwie pary wielkich OB, które projektowałem, grają w Krakowie i Warszawie. Wkrótce kolejne będą grać w Kielcach.

 

Arczi87 - dobry pomysł. Proponuję kategorie: 10"-11", 12"-13", 15", 18". Dwie pierwsze jako głośniki do obudów pudełkowych. Kategoria 15" - pudło lub OB, bo występują takie i takie i są sensowne. Kategoria 18" - raczej tylko OB. Zastosowanie ich w domu w pudle chyba da się zrobić tylko w wielkich domach w USA. O głośnikach poniżej 10" raczej w ogóle nie ma sensu mówić, skoro mówimy o topowym basie.

Jak zrobie odwrotke albo backloaded horn to możesz u mnie posłuchać.Jakiś czas temu zachciało mi się zrobić Coral backloaded horn. Narazie i tak wróciłem do odgród... A odwrotka czy horn wymagają mocnego napędu (niskie qts) a to zaś wiadomo wiąże sie z ogromną ceną takich fajnych przetworników, no i czy to gwarantuje akceptowalne zejście? czy wymaga aktywnego napedzania i korekcji.

No cóż,napisałeś wyraźnie do jednego człowieka-rozejrzyj się po forum,dobra kit z tym.

O brzmieniu niczego nie piszesz,to do jasnej cholery napisz.To co należy za każdym razem jezdzic po Polsce i tak przekonywać się o brzmieniu twojej pracy?

Skoro zachwalasz,że to takie doskonałe,to napisz coś więcej.Po to jest forum.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Jak zrobie odwrotke albo backloaded horn to możesz u mnie posłuchać.Jakiś czas temu zachciało mi się zrobić Coral backloaded horn. Narazie i tak wróciłem do odgród... A odwrotka czy horn wymagają mocnego napędu (niskie qts) a to zaś wiadomo wiąże sie z ogromną ceną takich fajnych przetworników, no i czy to gwarantuje akceptowalne zejście? czy wymaga aktywnego napedzania i korekcji.

 

Jak zrobisz FLH, to dostaniesz tak epickie pierdolnięcie, że nic innego nie będzie Cię obchodzić :-) Ja też jadę na OB, w tym momencie biorę się za 2x15" + 10" zabytek Dynacorda + wstęga. Kiedy mogę wpadać na posłuchanie horna?

 

To co należy za każdym razem jezdzic po Polsce i tak przekonywać się o brzmieniu twojej pracy?

 

Dokładnie tak. Nienawidzę audiofilskiej poezji, całego tego pier***enia w stylu Pacuły i jemu podobnych popaprańców. Brzmienie ma się bronić samo. A jak ktoś jest poważnie zainteresowany, to pisze do mnie na PW.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.