Skocz do zawartości
IGNORED

Kierunek - MBL


piano

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym tak deptać ;)

Zostawisz elektronikę MBL ?

Z tym szukaniem, to trochę żart, bo mam trochę kontaktów w EU i jeśli się uprę, to coś znajdę w niedługim czasie.

Od ręki mogę wziąć 101 MkII, ale trochę za drogo. Raczej celuję w Mk I z późniejszym ewentualnym upgradem do wersji Mk II w MBLu w D.

Zobaczymy...

Z elektroniki jestem b. zadowolony.

Na chwilę obecną nie umiem odp. czy w hipotetycznym zakupie Isis zmieniałbym elektronikę. Sądząc po ARTach, nie byłoby to konieczne, ale to temat na osobne rozważania.

Po prawdzie, nie godzien podważać mi zdanie Stefka. Ma rację, że;

może być lepsza po stronie np. Isis w obrębie instrumentów drewnianych. Z drugiej, co znaczy "lepszej"(!?) to tez jest dyskusyjne.

Isis grał z Reimyo, a tu mamy już zupełnie inna elektronikę, która rzutuje na system, a przecież ocenia się system jako całość.

Z jeszcze innej, niewielka przewaga ISIS będzie zredukowana o wyższość MBLa w kreowaniu źródeł, rozdzielczości, namacalności.., także ciężko o jednoznaczny wynik. Tutaj już znaczenie mają osobiste preferencje i elektronika.

Co by nie było, Isis , to b. mocny zawodnik(!)

Jednak prócz małych składów, mamy np. "Vigil" Corei i tu ciekawy jestem ISISa? 101 radzi sobie z materiałem bez najmniejszej zadyszki:)

Popieram cebule:)co prawda sluchalem ich tylko na AS pare lat wstecz,ale mi to wystarczylo,jak zapuscili Pink Floyd to mi gacie spadly:)

A Isis sluchalem tez ich na AS ale tutaj mi gacie juz nie spadly,no ale to Sobieski,chociaz cebule tez w Sobieskim ale w wiekszej sali,tak czy inaczej ja bym bral cebule bez zastanowienia:)

Co do Isis to zauwazam lekkie pompowanie tych skrzynek:)

Maćku siedzisz w tym MBL-u po uszy, na ile ten 9011 jest nowatorską konstrukcją w stosunku do niższych modeli a ile w tym dokładania kolejnych cylindrów do już 12 cylindrowego luksusowego auta?

Maćku siedzisz w tym MBL-u po uszy, na ile ten 9011 jest nowatorską konstrukcją w stosunku do niższych modeli a ile w tym dokładania kolejnych cylindrów do już 12 cylindrowego luksusowego auta?

Dobrze wiesz, że nie jest nowatorską:) Ona dobrze robi, to do czego została stworzona. Napędzi wszystko bez wyjątku, a na parze 9011, można pokonać Ma 1 :))

Jakby co, wykresy są w Stereophilu:)

 

Popieram cebule:)co prawda sluchalem ich tylko na AS pare lat wstecz,ale mi to wystarczylo,jak zapuscili Pink Floyd to mi gacie spadly:)

Jaka płyta PF?

Dobrze wiesz, że nie jest nowatorską:) Ona dobrze robi, to do czego została stworzona. Napędzi wszystko bez wyjątku, a na parze 9011, można pokonać Ma 1 :))

Jakby co, wykresy są w Stereophilu:)

 

No ale ja czasem lubię też posłuchać cicho i wtedy ta przewaga w napędzaniu jest mi potrzebna jak psu buty latem.

 

Wzmacniacze także te mocarne przy niskim oddawaniu mocy nie są tak genialne!

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Wzmacniacze także te mocarne przy niskim oddawaniu mocy nie są tak genialne!

Każdy broni swego:) Zatem cokolwiek napiszę, to czytający może kwitować uśmieszkiem.

nooo, dobra, napiszę :))

Przy niskich dB, nie mam żadnego problemu, ale pod warunkiem, ze 101 napędzać będzie właśnie 9011.

Teraz graja malusieńkie ARTy i jest to samo - mogę słuchać całego pasma (:)) z dużą przyjemnością.

No ale ja czasem lubię też posłuchać cicho i wtedy ta przewaga w napędzaniu jest mi potrzebna jak psu buty latem.

W przypadku MBL 101 się nie zgodzę, bo dobrze wiesz jaka jest skuteczność.

Do czadu, zwanego łomotem służy druga sieciówka:)) Ta tuż obok Nagomi.

 

 

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Maciek, ciężko Ci będzie takimi popierdułkami zastąpić wielkie, wolnostojące i bardzo holograficznie grające kolumny. Nie wydaje mi się, żebyś z tymi Trennerami wytrzymał dłużej niż 2 tygodnie, niezależnie od tego jak magiczną mają średnicę. Co to jest za druga sieciówka, ta do łomotu i co to za koncepcja? Podwójne zasilanie?

Kierunek Berlin - Kierunek Graz - cdn Piano Cebulki są piękne i można sobie przy nich łezkę uronić.

Tranzystor to ciemna strona mocy... strzeżcie się jej... I nie dajcie się zwieść, jakoby mocniejsza była... bo jest tylko szybsza... łatwiejsza... a przez to pociągająca tak bardzo... Podczas gdy jasna, lampowa strona trudna jest... cięższa... wyrzeczeń licznych wymaga... ale bać się jej nie musicie... by Twonk

W przypadku MBL 101 się nie zgodzę, bo dobrze wiesz jaka jest skuteczność.

Do czadu, zwanego łomotem służy druga sieciówka:)) Ta tuż obok Nagomi.

 

 

Dla czego na kolumny wychodzisz widłami? Nie żebym się czepiał bo sam zrobiłem ten błąd ale jednak.....

 

Widzę nie masz innej opcji ja mam ale dałem ciała :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Maciek, ciężko Ci będzie takimi popierdułkami zastąpić wielkie, wolnostojące i bardzo holograficznie grające kolumny. Nie wydaje mi się, żebyś z tymi Trennerami wytrzymał dłużej niż 2 tygodnie, niezależnie od tego jak magiczną mają średnicę.

Tomek, nie przeginaj:) 2 week?! nie wytrzymam dwóch dni:))

Nadarzyła się okazja do posłuchania, to chętnie wziąłem z ciekawości i.., powodów, które wcześnie opisałem.

Grunt, to słuchać u siebie różnych konstrukcji, a nie opierać sięna domysłach czy YT:)

Pewnie, ze najlepiej byłoby wziąć Isis czy któryś z sąsiednich modeli, ale w dyspozycji były tylko te maleństwa.

Co to jest za druga sieciówka, ta do łomotu i co to za koncepcja? Podwójne zasilanie?

MBL 9011 ma 3 trafa.

W zależności od obciążenia w celu max wydajności następuje automatycznie przełączenie "doładowanie" swithes Boost 2 i 3. jak na foto powyżej. W tym celu używa się drugiego AC.

Model niżej - 9008/A posiada 2 trafa x 1 Boost.

 

Model 9011 3 trafa 2 Boost

 

 

Dla czego na kolumny wychodzisz widłami? Nie żebym się czepiał bo sam zrobiłem ten błąd ale jednak.....

Lubisz bananas? Ja też:))

 

Co do Isis to zauwazam lekkie pompowanie tych skrzynek:)

Słuchałeś na AS 2015 czy jeszcze gdzie indziej?

Na moje, Isis pracowały w nieco za małym pomieszczeniu. Moze stąd takie wrażenie(?)

 

wish you were here

Kurcze, stare czasy.., u mnie wtedy era mono, głosy Szachowskiego, Kaczkowskiego.. lubię czasem do nich wrócić:)

Słuchałeś na AS 2015 czy jeszcze gdzie indziej?

Na moje, Isis pracowały w nieco za małym pomieszczeniu. Moze stąd takie wrażenie(?)

 

Chodzilo mi marketing:)a ich granie z reymo fajnie ale dla mnie bez szalu:)

Jakas taka delikatna mgielka byla,nie lubie tego szarego nalotu:)no ale taki byl system,sluchalem jakies pól godzinki

no i ten design,nienawidze tego typu skrzyn:)

Chodzilo mi marketing:)a ich granie z reymo fajnie ale dla mnie bez szalu:)

Jakas taka delikatna mgielka byla,nie lubie tego szarego nalotu:)no ale taki byl system,sluchalem jakies pól godzinki

no i ten design,nienawidze tego typu skrzyn:)

 

Piotrze 112, Reimyo nie powaliło swoim graniem na AS anno 2015 , z przyczyn bliżej nieznanych. Nawet obecność japonskiego

przedstawiciela firmy Reimyo , i moc jego audiofilskich zaklęć, NIEWIELE POMOGŁA , System się zbuntował ....... albo to nasze oceny i wnioski co gra dobrze a co nie, są bardziej miarodajne niż kiedyś ???

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

W zależności od obciążenia w celu max wydajności następuje automatycznie przełączenie "doładowanie" swithes Boost 2 i 3. jak na foto powyżej. W tym celu używa się drugiego AC

 

A to jest świetny i skuteczny pomysł. Bardzo podoba mi się to rozwiązanie.

Chodzilo mi marketing:)a ich granie z reymo fajnie ale dla mnie bez szalu:)

Jakas taka delikatna mgielka byla,nie lubie tego szarego nalotu:)no ale taki byl system,sluchalem jakies pól godzinki

no i ten design,nienawidze tego typu skrzyn:)

Osobiście podchodzę do prezentacji na AS z dużym dystansem.

Istotnie, prezentacja jako całość dobra, bez szału, jednak... czułem, ze w tym systemie jest potencjał, a to już imho, dobra baza rozwojowa.

 

A to jest świetny i skuteczny pomysł. Bardzo podoba mi się to rozwiązanie.

To mamy w końcu płaszczyznę porozumienia:)

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Miałem kiedyś u siebie tanią końcówkę Crimson Electrik, która służyła jedynie do zasilania sekcji basowej. Została przerobiona właśnie w taki sposób jak działa piecyk MBL czyli na dwie sieciówki. Efekt tego był znakomity, poprawiały się wszelkie aspekty związane z reprodukcją basu czyli rozciągnięcie, szybkość, artykulacja. Podejrzewam, że rozwiązanie MBLa jest bardziej skomplikowane, u mnie to było zwykłe, szeregowe połączenie a i tak efekty były wyraźnie słyszalne.

Dla mnie rowniez MBL z zestawami zaczyna sie od 101-ek. Mniejsze sa namiastka brzmienia jakie daja duze zestawy i dla mnie zostawiaja zbyt wiele niedosytu abym czerpal z nich zadowolenie w domu. Zawsze myslalbym ze mozna o wiele lepiej.

Co do wspolpracy koncowek MBL-a z innym sprzetem to 8011 am kapitalnie steruja Zollerami Solution. Dla mnie stworzyly killa lat temu system marzen do tego stopnia, ze wylaczyly mi chorobe poszukiwania ciagle czegos nowego. MBL ma zdnosc do tworzenia dzwieku kapitalnie homogenicznego i fizjologicznego, ktory kupujesz uszami od pierwszego taktu i podoba Ci sie kazdego dnia jeszcze bardziej. Jedna rzecz jaka mnie zdziwila w momencie zakupu moich to przeskok miedzy wersja dual mono a z koncowkami umieszczonymi we wspolnej obudowie. Roznica powinna byc niewielka a byla klasy, tej zintegrowanej koncowki bym nie kupil, monobloki mnie zachw

Co do wspolpracy koncowek MBL-a z innym sprzetem to 8011 am kapitalnie steruja Zollerami Solution.

Nie słuchałem ich, ale powiadają, że bardzo gładkie i zarazem dynamiczne końcówki.

Jedna rzecz jaka mnie zdziwila w momencie zakupu moich to przeskok miedzy wersja dual mono a z koncowkami umieszczonymi we wspolnej obudowie. Roznica powinna byc niewielka a byla klasy, tej zintegrowanej koncowki bym nie kupil, monobloki mnie zachw

To prawda. óżnica warta każdego $:)

 

Ps. Nie wiem co aktualne z o mnie. Jakie masz źródło i Pre?

Ps. 2 Juz myślałem, ze nie wpadniesz:)

Napisze jeszcze raz całośc, bo Tapatalk w trakcie podziękował za wspólpracę.

 

Dla mnie rowniez MBL z zestawami zaczyna sie od 101-ek. Mniejsze sa namiastka brzmienia jakie daja duze zestawy i dla mnie zostawiaja zbyt wiele niedosytu abym czerpal z nich zadowolenie w domu. Zawsze myslalbym ze mozna o wiele lepiej.

Co do wspolpracy koncowek MBL-a z innym sprzetem to 8011 am kapitalnie steruja Zollerami Solution. Dla mnie stworzyly killa lat temu system marzen do tego stopnia, ze wylaczyly mi chorobe poszukiwania ciagle czegos nowego. Pewnie Solution zamieniłbym na Herbeth 40.1 lub Sophie, ale jest to dźwięk nieco inny i lepszy w niektórych aspektach, a nie całościowo więc dla mnie nie wart kilukrotności wartości Zollerów. 101ki dają dla mnie wrażenie dżwięku na całe życie, co powoduje, że przy nich portfel otwiera się szerzej. Poki co jednak niewystarczająco szeroko :)))

 

Pre/koncowki MBLa mają zdolność do tworzenia dzwieku kapitalnie homogenicznego i fizjologicznego, ktory kupujesz uszami od pierwszego taktu i podoba Ci sie kazdego dnia jeszcze bardziej. Nie ma muzyki, które na nich grałaby gorzej - mają świetną barwę, kontrole nad dźwiękiem, kapitalną skale połączoną jednocześnie z jego jedwabistością i brakiem jakiegokolwiek efekciarstwa. Dokładnie tak jak napisał poprzednik - im więcej i gęściej dla MBL-a tym lepiej. W sumie nie ma w nim nic co chciałbym zmienić, stąd wyłączyły mi one w głowie gen poszukiwania czegoś nowego w zakresie amplifikacji.

 

Jedna rzecz jaka mnie zdziwila w momencie zakupu moich to przeskok miedzy wersja dual mono a z koncowkami umieszczonymi we wspolnej obudowie. Roznica powinna byc niewielka a byla klasy, tej zintegrowanej koncowki bym nie kupil, monobloki mnie zachwyciły. Trzeba jednocześnie pamiętać, że MBL to manuufaktura, w której wykonczenie zewnętrzne jak i elementy wewnętrzne ewoluują. Kupując model z końca produkcji lub z momentu wprowadzania nowego, wyższego modelu może okazać się, ze dostajemy sporą część elektroniki ten nowej/wyższej serii. U mnie przypadkiem okazało się, że w pre 5010 mam płytki i sterowanie głośnością z 6010 :)

Wszystko było super ale scena był dziwna, a w zasadzie jej nie było. Dźwięki były wszędzie ale nie na scenie i system nie kreował tej sceny prawidłowo. Ale przypuszczam, że można je tak ustawić, żeby było dobrze.

A tak na serio, to odnośnie kreacji wrażeń przestrzennych cebule są mistrzem hiperholografii. Jeśli miałbym się czepiać to na pewno nie konstrukcji sceny, jest wybitnie spektakularna.

Sprawa jest dosyć banalna!

 

Mikrofony nie w każdym ustawieniu nadają się w realizowanym później nagraniu do prezentacji dźwięku na cebulkach i stąd takie odczucie!

 

Te kolumny dla tego świetnie graja klasykę bo w klasyce np. do dużych składów orkiestrowych przeważnie tak a nie inaczej ustawia się mikrofony co zapewnia właśnie tą dużą reprodukcje przestrzeni przy omnipolarnym rozchodzeniu się dźwięku z kolumn.

Sylwek,

Dwie jakze skrajne opinie. Do tego np. moja i to o czym pisał Rafael i.., pozamiatane:)) Moze słuchałeś German Physic :)

Nie umiem się odnieść do tego co słyszałeś, nie wiem co było nie halo. coś musiało być, bo tak nie mogą grać MBLe z serii 101.

Na AS Audiosystem powinien imho, wystawić tylko kolumnę i darować sobie prezentacje, bo wyrządza krzywdę 101 -kom a to potem idzie w świat, a ja next muszę się produkować i wyjaśniać:)

Rozumiem, ze nie mają elektroniki REF, ale żeby łączyć ze Spectralem(!) :)

Jedyna b. ciekawa prezentacja, to 2009 rok i na tym koniec. Wszystkie późniejsze, to krzywda dla 101.

------------------------------------------------------------

Sylwek, rozmawialiśmy już kiedyś o tym na PW, tzn. o ustawieniu, scenie itp.

Od tego czasu minęło dobre połowa roku i przybyło doświadczeń z ustawieniem w pokoju.

Kapitalne znaczenie dla reprodukcji ma rozstaw liczony od osi przetworników względem siebie, ścian bocznych i miejsca odsłuchowego.

Gdy je kupiłem, rozstaw wynosił +- 2.5 m. Tuż przed sprzedażą 2m - czyli znacznie zredukowałem rozstaw tj. do absolutnego min. zalecanego dla tych kolumn tj. 2m liczone od osi. Dzięki temu w tym pomieszczeniu uzyskałem jeszcze większą spójność i namacalność, ale bez utraty wielkości sceny czy pozornych, a także głębi.

Rozsuwając czyli zmieniając wektory względem współpracujących ze sobą płaszczyzn ( ściany, sufit, podłoga ) traciłem na holografii, ale nigdy nie traciłem "przyzwoitej" sceny i lokalizacji.

Przyznam, ze b. dziwi mnie to o czym pisałeś, bo 101 nawet "nie ustawione" kreują względnie dobrą scenę.

Duże znaczenie ma tu również, to o czym pisał Rafael tj. sposób ustawienia mikrofonów. Jednak w tym zakresie Rafael ma większą wiedzę popartą praktyką, więc nie będę się wymądrzał.

--------------------------------------------------------------

Sylwek,

Pytałeś o model, który miałem.

Miałem 101D.

Ciężko będzie mi kupić Mk II/ Skubane, jeśli w ogóle się pojawią na s/h, to mocno trzymają cenę. Jeszcze nie spotkałem się z niższą niż 120 k pln.+- kurs.

Mk I stoją w okolicach połowy tego. W MBLu mogę zrobić upgrade do wersji MkII za ok. 3/4 k.euro.

Gdy je kupiłem, rozstaw wynosił +- 2.5 m. Tuż przed sprzedażą 2m - czyli znacznie zredukowałem rozstaw tj. do absolutnego min. zalecanego dla tych kolumn tj. 2m liczone od osi. Dzięki temu w tym pomieszczeniu uzyskałem jeszcze większą spójność i namacalność, ale bez utraty wielkości sceny czy pozornych, a także głębi.

 

Ponieważ trochę w przeszłości MBL z tymi kolumnami majstrował proponuję zrobić tą samą "profanację pomieszczenia" co oni i podzielić te kolumny wysokim na ok 2metry ekranem akustycznym wysuniętym 1,5 metra od nas, podobno dopiero wtedy spadają kapcie ze skarpetkami. Z wiadomych powodów estetycznych nikt sobie takiego parawanu na środek pokoju przed nosem nie postawi :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Rozumiem, ze nie mają elektroniki REF, ale żeby łączyć ze Spectralem

 

Myślę, że ta prezentacje za Spectralem była i tak lepsza niż z D-klasowymi monoblokami serii Corona. Ale Spectral jakoś też nie spasował się z cebulami. Na mój słuch one potrzebują cieplejszego wzmocnienia. Tak to jest gdy o doborze elektroniki decydują względy nie czysto dźwiękowe a biznesowe. Mam wrażenie, że cebulki dobrze zagrałyby z monoblokami Krella, ale nikt takiego zestawienia dotychczas publicznie nie prezentował.

Spectral jakoś też nie spasował się z cebulami.

 

 

Bardzo słabe to było.

 

 

o doborze elektroniki decydują względy nie czysto dźwiękowe a biznesowe.

 

 

Podstawowy błąd dystrybutorów.

 

 

 

 

Ileż dobrych zestawień moglibyśmy posłuchać,gdyby dystrybutorzy potrafili się przełamać i dogadać między sobą,

prezentując różne kombinacje na Audio Show.

 

Choć zdarza się i tak,ale rzadko.

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Zdarzały się takie systemy,gdzie były mariaże różnych dystrybutorów.

Trzeba by przejrzeć zdjęcia z Audio Show,by konkretnie pokazać.

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.