Skocz do zawartości
IGNORED

Śliczne kasety audio, cz.II


Diabolik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 szy - trafiła mi się dość nie typowa kaseta , może ją ktoś widział z forum Audiomagnetics Super Chromdioxid XHE II

A to ciekawostka - mam kilka różnych kaset Audio Magnetics, ale nigdy nie widziałem takiej obudowy! Na dodatek ona ma ten biały oddzielny mostek ("inlay module") spotykany tylko w dość zaawansowanych konstrukcyjnie kasetach (Sony "ceramic guide" albo niektóre amerykańskie oryginały Mark 10 i Ampex). Szkoda, że wygląda na mocno zużytą, ale fajna!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ta z allegro przy tej w/w była chyba w promocji :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takiego Maxella widzieliście?

Kaseta - jak się zdaje - z rynku indyjskiego. Wygląda znacznie mniej efektownie od japońskiego oryginału, ale nie podejrzewam podróby - nawet rozbiegówka ma identyczny, typowy dla Maxella wzór. Fakt, że jest mniej wyraźnie zadrukowana, ale nie znam podróby, której "producent" zawracałby sobie głowę rozbiegówką. Podejrzewam więc, że to autentyczny produkt licencyjny.

Co prawda, nie mam do niej pudełka, ale brytyjski sprzedawca (bardzo niedbały i niezorientowany) oferował na innej aukcji wkładkę UDXLI z kasetą no-name wewnątrz. Podejrzewam, że to właśnie była wkładka od tego Maxella, a wyglądała identycznie jak dobrze znana wersja japońska.

 

hsqkaie.jpg

 

BVvb5oh.jpg

 

1HA5sJH.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne są literki A na rozbiegówce - może to podróba. Sama kaseta podobna do przezroczystych ACME

Ja mam podróbkę sony HF 90 (z paskiem na dole), w której rozbiegówka jest taka sama jak w oryginalnych - ma na początku matowy zielony odcinek.

Widziałem też kiedyś podróbkę Sony CHF z rozbiegówką od Maxella.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne są literki A na rozbiegówce - może to podróba. Sama kaseta podobna do przezroczystych ACME

Ja mam podróbkę sony HF 90 (z paskiem na dole), w której rozbiegówka jest taka sama jak w oryginalnych - ma na początku matowy zielony odcinek.

Widziałem też kiedyś podróbkę Sony CHF z rozbiegówką od Maxella.

Faktycznie, mam CHF z taką makselową rozbiegówką, tyle że tam oprócz strzałek i oznaczenia stron są jeszcze pomarańczowe kreski. Ale to chyba faktycznie fejk - poziom poligrafii jest do bani, no i ta tajwańsko-hongkońska obudowa...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NAGAOKA TapeCleaner

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

BASF 46min. 1982-84 JAPAN

post-43889-0-16717900-1486834592_thumb.jpg

 

Maxell XLI-S 90

post-43889-0-76108100-1486837910_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdobyłem kasetę Mitsubishi z żółtymi rolkami. Obudowa jest ta sama (istnieje chyba kilkanaście kaset różnych marek w tej obudowie). Druga różnica to brak oznaczenia długości na wkładce.

 

o8eLXz3.jpg

 

oyhMQR8.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłoby to logiczne, aby zamienić rolki

 

Witam,

nie prościej przełożyć kasetę z żółtymi rolkami do pudełka z żółtym napisem na wkładce ?

przepraszam za wtrącenie się do dyskusji.

Pzdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z żółtymi rolkami 90min., z żółtym napisem 60.

 

Witam,

miałem źle ustawioną przeglądarkę i nie widziałem napisu C90 w prawym dolnym rogu kasety.

Powiększenie 128% aby lepiej mi się czytało.

Oczywiste: Mea culpa.

Przepraszam.

Pzdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Nubira2cdx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C-124. Oto sześćdziesiąta pierwsza (!) już długość taśmy w kasecie, na jaką natrafiłem.

Kaseta wygląda na dość młodą, pewnie z lat 90. Obudowa ma znajomy wzór, kojarzy się z tandetnymi kasetami produkcji chińskiej z lat 80., ale jest dużo porządniej wykonana. Bardzo przyzwoita jest także czyszcząca rozbiegówka z kolorowymi paskami - jak w kasetach TDK. Tylko miejsce sklejenia taśmy z rozbiegówką zdradza amatorski styl producenta.

 

Wwtxl1W.jpg

 

78z2oeq.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazywałem kiedyś polską kasetę PARS z lat 80. Zważywszy cenę - 500 zł - to produkcja około 1985 roku. Teraz udało mi się zdobyć znacznie ładniejszy egzemplarz.

Firma jest ze Szczecina i faktycznie obudowa wygląda identycznie jak w ówczesnych Supertonach, łącznie ze śrubami. Podobny jest także układ graficzny etykiety, jutro zrobię jeszcze zdjęcie porównawcze. Pewnie przejęli jakąś partię kaset z Wiskordu, bo, z tego co pamiętam, kasety Superton pod koniec lat 80. były już w zasadzie niespotykane - na rodzimym rynku królowały Stilony i szereg prywatnych manufaktur. Ciekawe, czy symbol FeI-S oznacza, że taśmę sprowadzano z Agfy, czy też to radosna twórczość producenta?

 

Jak widać, poprzedni egzemplarz jest bardziej niechlujnie wykonany - ma krzywo wyciętą etykietę. Był też tańszy - na wkładce widać cenę 450 zł.

 

knGrWt4.jpg

 

ML6YjK2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wielu ówczesnych kasetach produkcji rzemieślniczej był napis FeI-S, jak Agfy, ale taśma wyglądała w najlepszym razie jak Ferrocolor. Taśmy Superferro, zwłaszcza te późniejsze, były dość ciemne. W pewnym okresie AGFA robiła je z czarnego magnetytu Fe3O4.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wielu ówczesnych kasetach produkcji rzemieślniczej był napis FeI-S, jak Agfy, ale taśma wyglądała w najlepszym razie jak Ferrocolor. Taśmy Superferro, zwłaszcza te późniejsze, były dość ciemne. W pewnym okresie AGFA robiła je z czarnego magnetytu Fe3O4.

To jasne. Trudno podejrzewać, że ktoś chciałby sprowadzać do kaset no-name choćby odrobinę droższą taśmę. Tym bardziej, że wtedy w Polsce sprzedawało się wszystko, na pniu.

Z tym FeI-S rzeczywiście spotykałem się częściej, ale niewykluczone, że to jakiś tani Ferrocolor z odpadów i jednak sugerowano się oznaczeniami sprzedawcy taśmy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niektórych tanich kasetach polskiej "produkcji" był napis: "Taśma Agfa, Basf, Magna" - co jasno oznaczało, że jest to jedna z najtańszych taśm jednego z tych producentów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cztery nowe nabytki. Maxell z Japonii, JVC oraz 2 That's. Na razie sprawdzałem That's 60. Ma dwie i na jednej już się kręci płyta Real 2 Reel. Ciekawi mnie dlaczego ta kaseta 74 That's ma EQ na poziomie 3180us? Zaraz za tym jest już normalnie 70us. Niby jest to IECII, ale jakaś taka nietypowa?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-62227-0-73501300-1487603638_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Dariusz_61729
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ostatni uzupełnianie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-43889-0-67727600-1487609166_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto zapowiedziane porównanie kasety Pars z Supetonem. Jak widać kaseta jest identyczna, szata graficzna też podobna.

Akurat do zdjęcia trafił mi się egzemplarz Supertonu z błędem drukarskim :-)

 

9Hi0PYD.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CDix II to chromówka Sony z rynku japońskiego. Zdobyłem właśnie drugą długość modelu z 1994 roku - miałem już C40, teraz trafiła się C60. To dość tanie kasety, ale jakoś rzadko widuję inne długości niż najpopularniejsze C40.

Każda z długości ma inny kolor folii, nadruku i nieco inny wzór na folii, ale szata graficzna konsekwentnie opiera się na liczbie oznaczającej długość. Kasety nie są może specjalnie wybitne (to z reguły podstawowa, ewentualnie plasująca się w środku stawki, chromówka z gamy trzech, a czasem nawet czterech modeli typu II), ale za to wyjątkowo urodziwe i fotogeniczne.

 

5CkZKGj.jpg

 

Atl2MKb.jpg

 

d4wvO1P.jpg

 

cPpy6yL.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Diabolik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne 4 kasety. Wielkim zaskoczeniem jeśli chodzi o jakość zapisu jest BASF Chrome Super CSII. Nagrywa jak metalowa kaseta. Kupiłem używkę, ale naprawdę jestem bardzo zadowolony. Moim zdaniem porównywalna jest z TDK SA-XS i ciut lepsza od Sony UX-Pro.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-62227-0-44075300-1487859882_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie cuda dzis znalazłem (używane)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto zapowiedziane porównanie kasety Pars z Supetonem. Jak widać kaseta jest identyczna, szata graficzna też podobna.

Akurat do zdjęcia trafił mi się egzemplarz Supertonu z błędem drukarskim :-)

 

Hipoteza o przejęciu partii kaset z Wiskordu i sprzedaż ich pod własną marką wydaje się być prawdopodobna. Zastanawia mnie jednak, w którym okresie to nastąpiło. Spojrzałem na swoją kolekcję Wiskordu i zauważyłem, że te wyglądające na najmłodsze mają cenę 355 złotych i szerokie okienko. Czyli albo Pars odkupił jakieś "leżaki magazynowe" po zakończeniu produkcji kaset w Szczecinie (co sugeruje cena) albo jakimś niekonwencjonalnym sposobem wszedł w rynek Wiskordu w czasie gdy tenże produkował jeszcze poprzednie modele. A to w czasie piętnowania prywatnych podmiotów, "spekulantów" i wrogów władzy ludowej wymagałoby sporych "pleców" i odwagi :)

 

Jarek

 

CDix II to chromówka Sony z rynku japońskiego. Zdobyłem właśnie drugą długość modelu z 1994 roku - miałem już C40, teraz trafiła się C60. To dość tanie kasety, ale jakoś rzadko widuję inne długości niż najpopularniejsze C40.

Każda z długości ma inny kolor folii, nadruku i nieco inny wzór na folii, ale szata graficzna konsekwentnie opiera się na liczbie oznaczającej długość. Kasety nie są może specjalnie wybitne (to z reguły podstawowa, ewentualnie plasująca się w środku stawki, chromówka z gamy trzech, a czasem nawet czterech modeli typu II), ale za to wyjątkowo urodziwe i fotogeniczne.

 

Interesująca długość: c40. Nawet na skopiowanie LP może miejsca zabraknąć. Poza tym w połowie lat 90-tych juz chyba mało kto kopiował vinyle na kasety?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hipoteza o przejęciu partii kaset z Wiskordu i sprzedaż ich pod własną marką wydaje się być prawdopodobna. Zastanawia mnie jednak, w którym okresie to nastąpiło. Spojrzałem na swoją kolekcję Wiskordu i zauważyłem, że te wyglądające na najmłodsze mają cenę 355 złotych i szerokie okienko. Czyli albo Pars odkupił jakieś "leżaki magazynowe" po zakończeniu produkcji kaset w Szczecinie (co sugeruje cena) albo jakimś niekonwencjonalnym sposobem wszedł w rynek Wiskordu w czasie gdy tenże produkował jeszcze poprzednie modele. A to w czasie piętnowania prywatnych podmiotów, "spekulantów" i wrogów władzy ludowej wymagałoby sporych "pleców" i odwagi :)

 

Interesująca długość: c40. Nawet na skopiowanie LP może miejsca zabraknąć. Poza tym w połowie lat 90-tych juz chyba mało kto kopiował vinyle na kasety?

To ciekawe, moja "najdroższa" kaseta Superton też ma cenę 355,- zł (napisaną długopisem, po skreśleniu ceny 120,- zł). Młodsza jest już tylko chromówka z kolorową wkładką, ale ona nie ma nadrukowanej ceny, no i obudowa jest już zupełnie inna.

 

C40 to zaledwie jedna z bardzo wielu długości w tej serii. Wtedy wszyscy japońscy producenci oferowali popularne modele w bardzo "zagęszczonych" długościach (C40, C46, C50, C54, C60, C64 itd.). Co ciekawe, takie nietypowe długości istniały w bardzo wczesnych kasetach, na przełomie lat 60. i 70. Wtedy np. pod marką TDK istniały kasety Low Noise w długościach C30, C40, C60, C90, C120. Dopiero po jakimś czasie pewnie dopasowano ofertę do zainteresowania rynku i krótsze taśmy zniknęły. Pozostała tylko C46, dopasowana do typowego LP.

Chociaż akurat w Japonii gama długości była zawsze bogatsza niż w Europie - najwyraźniej Japończycy zawsze mieli tendencje do tworzenia krótkich składanek, przygotowywanych też do występów karaoke (stąd nazwa "karaoke" wielu krótkich odmian japońskich kaset).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy to już naprawdę idą po bandzie z cenami:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dariusz,

 

3180 mikrosekund to stała czasowa korekcji dla częstotliwości od 30 Hz do ok. 500 - 600 Hz. Taka sama dla wszystkich taśm. Natomiast powyżej tej częstotliwości stosowane są różne korekcje charakterystyki wzmocnienia sygnału, zależnie od prędkości taśmy i rodzaju taśmy. Im większa prędkość taśmy i im lepsza warstwa magnetyczna, tym lepiej taśma zapisuje wysokie tony, i tym słabsza korekcja jest potrzebna. Korekcja, czyli sztuczne, nadmierne wzmocnienie wysokich tonów, bo bez korekcji charakterystyka taśmy nie jest płaska, liniowa, tylko opadająca - im wyższa częstotliwość dźwięku, tym jest on słabiej zapisywany, i taka sama jest zależność od prędkości taśmy - im niższa prędkość taśmy, tym ten spadek czułości taśmy jest silniejszy. Żeby uzyskać charakterystykę mniej więcej liniową, tzn. by dźwięki o tej samej głośności, ale o różnych częstotliwościach, były odtwarzane jak rzeczywiste, trzeba wysokie częstotliwości wzmacniać. I postanowiono ten proces wzmocnienia podzielić na dwa etapy - trochę na etapie zapisu, trochę na etapie odczytu. Wynika to z właściwości taśmy magnetycznej - gdyby próbować uzyskać cały efekt wzmocnienia tylko na etapie zapisu, zderzylibyśmy się z problemem maksymalnej wysterowalności taśmy, a gdybyśmy próbowali to robić tylko na etapie odczytu, mielibyśmy problem silnego wzmacniania szumów taśmy. Dlatego postanowiono wzmacniać sygnał trochę przy zapisie, trochę przy odczycie, i w ten sposób "podzielić problem na dwoje". Zachowuje się w ten sposób sensowny margines wysterowalności, a szumy taśmy nie są wzmacniane tak tragicznie. Jest to więc kompromis.

Ten sam stopień wzmocnienia, opisany stałą czasową w mikrosekundach, stosuje się przy zapisie i przy odczycie.

Dla taśm kasetowych typu I stała czasowa to 3180 + 120 mikrosekund - ale ponieważ ta pierwsza, dla niskich częstotliwości, jest taka sama dla wszystkich taśm, po prostu zwykle się jej nie zapisuje. Niektórzy producenci taśm podawali ją, żeby "dużo napisać na kasecie i zrobić wrażenie na maluczkich". ;-) Więc te 3180 mikrosekund nie ma znaczenia.

Dla taśm typu II jest to 70 mikrosekund, i dla typu III też, bo górna ich warstwa to też chrom.

Dla taśm typu IV, ze względu na ich lepsze właściwości magnetyczne, teoretycznie można było obniżyć wzmocnienie, i zastosować np. 50 mikrosekund, ale postanowiono tego nie robić, być może dla zachowania kompatybilności przy odczycie z taśmami chromowymi (typ II). Zresztą pierwsze kasety metalowe nie miały oddzielnych otworów detekcyjnych dla metalu, miały otwory jak chrom.

I całkiem sporo wczesnych magnetofonów miało automatyczny przełącznik Fe-Cr, ale Metal trzeba już było włączyć ręcznie.

Dla taśm szpulowych stałe czasowe były takie same, ale różne dla różnych prędkości przesuwu taśmy. Przy 4,75 cm/s było to 120 mikrosekund, jak w kasetach, ale przy 9,5 cm/s było to 90, przy 19 cm/s - 50 mikrosekund, a przy 38 cm/s - 35 mikrosekund.

 

A propos Sony, to firma wykorzystywała tę samą tanią, klejoną obudowę, co w CDix, na prawo i lewo - po raz pierwszy zetknąłem się z nią w najtańszej wówczas metalówce na rynku, Metal SR (Metal XR w Europie). Obudowa ta, sama w sobie nieciekawa, była ładnie pomalowana w dużej części na czarno, i prezentowała się bardzo elegancko. Sony więc wykorzystywało to wielokrotnie, bez wielkiego nakładu kosztów na zmiany konstrukcyjne po prostu malując tę samą kasetę na wiele różnych sposobów. Po Metal XR w tej samej obudowie były w Europie sprzedawane kasety CDit (odpowiedniki japoński CDix) - po prostu ładnie umalowane, i tyle.

 

Niektórzy to już naprawdę idą po bandzie z cenami:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nówka-sztuka, nieśmigana, to co chcesz? ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.