Skocz do zawartości
IGNORED

Starcie Tytanów….najlepsza lampa SE w bi-ampingu z tranzystorami


sly30

Rekomendowane odpowiedzi

Zabolało ? to dobrze, bo to ocena klienta z 40 letnim stażem w audio.

Ale zakup Unitry i PianoCrafta się nie liczy :) Dalej bijesz pianę, niedługo bezy będą.

Wklej fotę Swojego systemu po 40 latach szlifowania a ja lecę po spinacze do skarpet...

 

40 lat poszukujesz dobrego brzmienia i jeszcze nie znalazłeś? Żebyś przed śmiercią zdążył, tego Ci z całego serca życzę.

Jasne, wiele dróg prowadzi do Rzymu. Zgodzę się, że każde pre coś wnosi do dźwięku, ale akurat pre Burmestera duźo mniej niż pre lampowe. I dla jednych to zaleta, a dla innych wada. Jarek słuchał cały zestaw Kondo, a ja nie, ale mnie pre Kondo nie interesowało. I mogę się zgodzić, że cały set Kondo pięknie zagrał ale mnie cały set nie interesował. Interesowało mnie jak grają same monobloki. I połączenie z pre Burmestera ukazywało za każdym razem wyraźne różnice i pokazywało prawdziwą naturę danych wzmacniaczy.

Jasne, wiele dróg prowadzi do Rzymu. Zgodzę się, że każde pre coś wnosi do dźwięku, ale akurat pre Burmestera duźo mniej niż pre lampowe. I dla jednych to zaleta, a dla innych wada. Jarek słuchał cały zestaw Kondo, a ja nie, ale mnie pre Kondo nie interesowało. I mogę się zgodzić, że cały set Kondo pięknie zagrał ale mnie cały set nie interesował. Interesowało mnie jak grają same monobloki. I połączenie z pre Burmestera ukazywało za każdym razem wyraźne różnice i pokazywało prawdziwą naturę danych wzmacniaczy.

Sly porównuje tylko brzmienie monosów lub końcówek. Musi mieć jeden preamp do porównań bo inaczej jak ma rozpoznać różnice. Burek uprzywilejowuje konstrukcje zbalansowane ale wszystkie sprzęty mają takie same szanse. Skoro 833 gra z Burkiem to dlaczego Kondo ma mieć inne warunki testowe?

 

@Szymon, nie wiem co Ty bijesz, ale na pewno nie pianę.

Proszę nie szydzić z uboju gospodarczego. Praca dobra jak każda inna :)
Gość cybant

(Konto usunięte)

 

 

Dla mnie meloman, to człowiek osadzony w tradycji.

 

Meloman podążający za postępem technicznym...

 

Nie ma postępu w hi end, nawet Magico jest zacofane, to tylko moda.

 

 

 

Postęp typu, słuchajcie są nanorurki, zrobimy głośniki i zarobimy pieniądze, nie jest żadnym postępem.

747 ....pierwszy raz się z Tobą zgadzam...

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Sylwek, Ty z definicji źle definiujesz dźwięk lampowy... Tobie wszelkie zmulenie i złagodzenie kojarzy się z lampą;-) To jest ewidentny błąd nazwijmy go umownie aksjomatycznym... Twonk i Wojtek dobrze opisali o co chodzi w dźwięku lampowym. Otwartość średnicy, blask góry, zwiewność i naturalność planów... Posłuchaj dobrze Amplifona, tam nie ma żadnego zmulenia na górze, jest detal, blask, kontur, wyrazistość. Feeria barw, mnóstwo rozmaitych odcieni, smaczków rysowanych cieniutką i zróżnicowaną kreską, ulotne, migoczące iskierki... Tego nie da Ci żaden tranzystor, nawet za pierdylion zł...

 

Właśnie lepiej bym tego nie napisał.

 

Sly30 wiele piszesz że z najlepszymi tranzystorami wiele się pozmieniało oczywiście najlepszymi.Opisy- że soczyście,barwnie i aksamitnie ma znaczyć że lampowo ?

 

To mnie dziwi że czy Ty miałeś styczność z tak słabymi konstrukcjami lampowymi że takie brzydkie zdanie o nich sobie wyrobiłeś ?

 

Ja mam nadzieję że na takim Kondo zauważyłeś jak mieniąca i różna jest barwa średnich tonów , świetlista-aksamitna , gładka-szorstka , dżwięczna-kojąca.

A trwanie dżwięku w przestrzeni i ciągłość tonu to zupełnie inna galaktyka

Vitus może coś tam poudaje ale będzie to "tylko" udawane. IMO

 

Soczysto , gęsto i aksamitnie to już Audiomatus potrafi zagrać.

Ale gdy przychodzi do maksymalnego wniknięcia w dżwięk

np. strun nylonowych vs metalowych okazuje się że grają jakoś tak podobnie.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Ja nadal uważam ,że KONDO (cały set) to jeden z najlepszych dźwięków jakie słyszałem.

Ale również Tenor Audio był na podobnym poziomie a teraz Pass ze średniej półki (pewnie seria XS to kolejny przyrost jakości).

Dlaczego to napisałem?

Dlatego ,że każdy z tych sprzętów jest inaczej zbudowany (lampa , hybryda i tranzystor) a pomimo tego postawiłbym między nimi znak równości jeżeli chodzi o jakość dźwięku.

Każdy z nich miał swoje zalety i wady. To normalne wśród sprzętów tak jak np. wśród samochodów na które się tutaj powołujecie.

Należy po prostu bez fanatyzmu z chłodną głową podejść do wyboru i wybrać to co subiektywnie się najlepiej podoba w swoim systemie oraz najlepiej nadaje się do słuchanej muzyki.

Pewnie jest jeszcze kilka konstrukcji na świecie , które mogłyby zaistnieć jako ew. alternatywa np. wspomniany Amplifon czy Lamm lub Robert Koda itp. itd.

Nie potrzebnie spieracie się o rzeczy ,o które nie warto się spierać.

Każde podejście do tych spraw jest indywidualną sprawą i należy to uszanować.

Nikt z nas nie posiada takiego systemu , który podobałby się wszystkim ludziom na naszej planecie , nawet jakby kosztował pierdylion $ .

"Sorry ale taki mamy klimat" ;)

Ja nadal uważam ,że KONDO (cały set) to jeden z najlepszych dźwięków jakie słyszałem.

Ale również Tenor Audio był na podobnym poziomie a teraz Pass ze średniej półki (pewnie seria XS to kolejny przyrost jakości).

Dlaczego to napisałem?

Dlatego ,że każdy z tych sprzętów jest inaczej zbudowany (lampa , hybryda i tranzystor) a pomimo tego postawiłbym między nimi znak równości jeżeli chodzi o jakość dźwięku.

Każdy z nich miał swoje zalety i wady. To normalne wśród sprzętów tak jak np. wśród samochodów na które się tutaj powołujecie.

Należy po prostu bez fanatyzmu z chłodną głową podejść do wyboru i wybrać to co subiektywnie się najlepiej podoba w swoim systemie oraz najlepiej nadaje się do słuchanej muzyki.

Pewnie jest jeszcze kilka konstrukcji na świecie , które mogłyby zaistnieć jako ew. alternatywa np. wspomniany Amplifon czy Lamm lub Robert Koda itp. itd.

Nie potrzebnie spieracie się o rzeczy ,o które nie warto się spierać.

Każde podejście do tych spraw jest indywidualną sprawą i należy to uszanować.

Nikt z nas nie posiada takiego systemu , który podobałby się wszystkim ludziom na naszej planecie , nawet jakby kosztował pierdylion $ .

"Sorry ale taki mamy klimat" ;)

Przecież sam masz uprzedzenia do Amplifona :)

Wpis jednak bardzo mądry, 6 w zeszycie domowym!

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Jadis ma bardzo lampowy dźwięk a blasku na górze nie ma większego niż Jeff Rowland 725. Podobnie wiele innych lampowych wzmacniaczy. Już nie wspomnę o VTL czy ARC bo to wg.mnie znacznie słabsze granie niż Kondo czy Amplifon. Owszem właśnie Kondo i Amplifon ten blask na górze mają fajny i większy czy lepszy niż Jeff Rowland, ale już nie lepszy niż Vitus SM-011 czy Pass. Co najwyżej równie dobry.

 

Zauważyłem że Ty jak i jarek&ania mówiąc o otwarciu na górze cały czas skupiacie się na wysokich tonach.

A lampiarzom bardziej chodzi o prezentację wyższego środka.Tak mi się wydaję.

Z kolegą jarek&ania wszedłem w polemikę o cebulkach MBL i właśnie tym się różniliśmy w sposobie odczuwania dżwięku.

Sly30 czy dla Ciebie otwarcie w dżwięku to wysokie tony ?

Gość cybant

(Konto usunięte)

 

 

Zauważyłem że Ty jak i jarek&ania mówiąc o otwarciu na górze cały czas skupiacie się na wysokich tonach.

A lampiarzom bardziej chodzi o prezentację wyższego środka.Tak mi się wydaję.

Z kolegą jarek&ania wszedłem w polemikę o cebulkach MBL i właśnie tym się różniliśmy w sposobie odczuwania dżwięku.

Sly30 czy dla Ciebie otwarcie w dżwięku to wysokie tony ?

Powiem tak...błądzisz Synu;)))

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Powiem tak...błądzisz Synu;)))

 

dlaczego ? to tam jest bogactwo harmoniczne większości instrumentów akustycznych - bez prundu.

Wiesz czemu audiogramy pracownicze mają zakres do 8000 Hz ?

Lexus LS :)

Z dobrym dźwiękiem jest jak z dobrym jedzeniem, gust trzeba wyrobić sobie samemu. Ty lubisz MPW (chociaż w dziwacznej wersji dark sound) a u mi się nie podobają i wiem, że twój system nie przypadłby mi do gustu i odwrotnie. Zaletą audiofila osłuchanego jest umiejętność rozpoznania wysokiej klasy systemu nawet jak brzmienie mu nie odpowiada. Mało kto to potrafi. Trzeba się też wznieść ponad zazdrość i wzajemne animozje a to już duża sztuka. Zjedzenie tony krewetek nie czyni z Ciebie znawcy kuchni śródziemnomorskiej. Chociaż ja najbardziej lubię węgierską.

 

Posiadasz obecnie jakiś system?

 

No wlasnie nie wiem skad wziales ten dark sound, przeciez nigdy go nie slyszales;)

No widzisz apropos kuchni wegierskiej to za pare dni bede mial otwarty lokal z kolaczami wegierskimi:)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Nie potrzebnie spieracie się o rzeczy ,o które nie warto się spierać.

Każde podejście do tych spraw jest indywidualną sprawą i należy to uszanować.

Nikt z nas nie posiada takiego systemu , który podobałby się wszystkim ludziom na naszej planecie , nawet jakby kosztował pierdylion $ .

Jest jeden taki tranzystorowiec, którego racja zawsze musi być na wierzchu.

A lampowców takich - to jest bez liku.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Opisywanie słowami dźwięków to tak jak opisywanie smaku serników. Trudny temat. Otwarcie na górze to nie tylko ilość i jakość wysokich tonów ale też ilość powietrza i aura przestrzeni, która jest ściśle związania z otwarciem wzmacniacza na górne pasma.

Jasne, wiele dróg prowadzi do Rzymu. Zgodzę się, że każde pre coś wnosi do dźwięku, ale akurat pre Burmestera duźo mniej niż pre lampowe. I dla jednych to zaleta, a dla innych wada. Jarek słuchał cały zestaw Kondo, a ja nie, ale mnie pre Kondo nie interesowało. I mogę się zgodzić, że cały set Kondo pięknie zagrał ale mnie cały set nie interesował. Interesowało mnie jak grają same monobloki. I połączenie z pre Burmestera ukazywało za każdym razem wyraźne różnice i pokazywało prawdziwą naturę danych wzmacniaczy.

 

A podlaczyles Passy do pre burmestera?

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Gość cybant

(Konto usunięte)

 

 

dlaczego ? to tam jest bogactwo harmoniczne większości instrumentów akustycznych - bez prundu.

Wiesz czemu audiogramy pracownicze mają zakres do 8000 Hz ?

Dlatego napisałem , że błądzisz...poczytaj gdzie jest prezentacja ....poszczególnych instrumentów...

I wtedy będzie wiadomo co to otwartość..;))

 

Bez urazy oczywiście;)))

Nauczyłem się od Jarka koooltury;)))

Jest jeden taki tranzystorowiec, którego racja zawsze musi być na wierzchu.

A lampowców takich - to jest bez liku.

 

Rozumiem, że do mnie pijesz? Tylko ilu z tych lampowców słyszało dobre tranzystory?...nie musisz odpowiadać.

 

A podlaczyles Passy do pre burmestera?

 

Nie, nie było już czasu. Miała być szybka odsyłka żeby dostać w miarę szybko XS-y. Ale już wiem, że nie dostanę XS-ów bo żadnych w Europie już nie ma. Wszystko jest wyprzedane i Pass dopiero teraz będzie robił nowe sztuki. Reasumując ze względu na to, że nie będę mógł posłuchać serii XS to nie zaryzykuję tak drogiego zakupu, które przy okazji łączył by się z koniecznością robienia nowego mebla audio oraz sprzedażą pre Burmestera. No bo jak już XS to cały komplet z preampem XS. A na mój mebel audio Passy XS nie wejdą. W tej sytuacji do tematu Passa może wrócę za 2-3 lata. A na teraz podjąłem kontrowersyjną decyzję, która pewnie wielu zaskoczy. Nie jest to jeszcze pewne na 100% ale chyba...będzie świecić nocami... :-)

 

Dokupię Geigera i ołowiany płaszcz... :-)

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Dlatego napisałem , że błądzisz...poczytaj gdzie jest prezentacja ....poszczególnych instrumentów...

I wtedy będzie wiadomo co to otwartość..;))

 

Bez urazy oczywiście;)))

Nauczyłem się od Jarka koooltury;)))

 

Znam na pamięć i podczas odsłuchu też się zgadza......

Raczej jesteś we mgle.

 

http://zakamarkiaudio.pl/2013/05/jak-osiagnac-separacje-w-miksie-cz-1.html

Rozumiem, że do mnie pijesz? Tylko ilu z tych lampowców słyszało dobre tranzystory?...nie musisz odpowiadać.

 

 

 

Nie, nie było już czasu. Miała być szybka odsyłka żeby dostać w miarę szybko XS-y. Ale już wiem, że nie dostanę XS-ów bo żadnych w Europie już nie ma. Wszystko jest wyprzedane i Pass dopiero teraz będzie robił nowe sztuki. Reasumując ze względu na to, że nie będę mógł posłuchać serii XS to nie zaryzykuję tak drogiego zakupu, które przy okazji łączył by się z koniecznością robienia nowego mebla audio oraz sprzedażą pre Burmestera. No bo jak już XS to cały komplet z preampem XS. A na mój mebel audio Passy XS nie wejdą. W tej sytuacji do tematu Passa może wrócę za 2-3 lata. A na teraz podjąłem kontrowersyjną decyzję, która pewnie wielu zaskoczy. Nie jest to jeszcze pewne na 100% ale chyba...będzie świecić nocami... :-)

 

Dokupię Geigera i ołowiany płaszcz... :-)

 

fajnie jakbys wypozyczyl topowe pre i koncowke Lamm, ale domyslam sie, ze to moze byc trudne.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

To rozumiem, ze dawania na dol koncowki w klasie D porzuciles definitywnie?

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

 

 

No wlasnie nie wiem skad wziales ten dark sound, przeciez nigdy go nie slyszales;)

No widzisz apropos kuchni wegierskiej to za pare dni bede mial otwarty lokal z kolaczami wegierskimi:)

Mniam :)

To rozumiem, ze dawania na dol koncowki w klasie D porzuciles definitywnie?

 

Jeszcze nie porzuciłem bo możliwość regulacji ilością samego basu w zależności czego się słucha i jak głośno, jest bardzo kusząca.

 

Jeśli docelowo w głównym systemie będę grał na monoblokach Amplifona, to jest to też z mojej strony pewnego rodzaju hołd dla konstruktora, bo to co zrobił zabija wszystkie znane mi inne konstrukcje lampowe. Poza tym udowodnił, że wiele ograniczeń lampy jak za słaba moc, kiepski bas, brumienie, szumy itd można pokonać i okiełznać, jeśli podejdzie się do tego mądrze z wykorzystaniem tego co daje rynek elektroniki XXI wieku. Okazuje się, że Polak potrafi... :-)

Gość cybant

(Konto usunięte)

 

 

Znam na pamięć i podczas odsłuchu też się zgadza......

Raczej jesteś we mgle.

 

http://zakamarkiaudio.pl/2013/05/jak-osiagnac-separacje-w-miksie-cz-1.html

Tak w Krakowie mgła jak cholera....a Ty czytaj , czytaj....

 

Tu masz elementarz ..http://essaudio.pl/pdf/soundcraft/guide.pdf

Przeczytaj ..;)))

Jeśli docelowo w głównym systemie będę grał na monoblokach Amplifona, to jest to też z mojej strony pewnego rodzaju hołd dla konstruktora, bo to co zrobił zabija wszystkie znane mi inne konstrukcje lampowe. Poza tym udowodnił, że wiele ograniczeń lampy jak za słaba moc, kiepski bas, brumienie, szumy itd można pokonać i okiełznać, jeśli podejdzie się do tego mądrze z wykorzystaniem tego co daje rynek elektroniki XXI wieku. Okazuje się, że Polak potrafi... :-)

 

Sly30 twój wybór świadczy o tym, że jesteś wielkim patriotą, rozsądek zostawiłeś w lesie. Kasa zostanie w kraju i pomoże naszemu konstruktorowi zrobić super pre dla ciebie.

Ale się spinacie. Ktoś lubi lampy to ok. Nich sobie kupi i sie cieszy. Mnie lampy na ten przykład nie cieszą. Dla mnie lampy to przeżytek. I nie wierze ze Sly30 wybierze lampe.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Dźwiękowo monobloki Amplifona będą oferować dźwięk najwyższej próby, co do tego nikt z nas nie ma wątpliwości. Jeśli są w stanie wystarczająco zapanować nad basem, to ja osobiście nie szukałbym innych wzmacniaczy do Utopii.

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Tak w Krakowie mgła jak cholera....a Ty czytaj , czytaj....

 

Tu masz elementarz ..http://essaudio.pl/pdf/soundcraft/guide.pdf

Przeczytaj ..;)))

 

Do czego mi ten mikser ma służyć ?

Ale się spinacie. Ktoś lubi lampy to ok. Nich sobie kupi i sie cieszy. Mnie lampy na ten przykład nie cieszą. Dla mnie lampy to przeżytek. I nie wierze ze Sly30 wybierze lampe.

 

Pamiętaj, że wiara czyni cuda! Uwierz. Ale zgadzam się z tobą. Większość sprzętów lampowych to szmelc, przeżytek. I mówiłem to ja, Sly, audiofil drugiej kategorii... :-) ale co zrobił Pan Andrzej i jak zaaplikował te lampy to jest zdumiewające. A ja nie jestem fanem lamp. Wszyscy przecież to wiedzą. Niemniej jednak Pass jest też świetny i nowe Vitusy SM-011 też rewelka.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.