Skocz do zawartości
IGNORED

Rezystory-wplyw jakosci na dzwiek,typy rezystorow


xtr71

Rekomendowane odpowiedzi

Ale zdaje mi się, że koledzy pisali o rezystorach w torze sygnałowym!

 

Ale zdaje mi się, że tego argumentu użyłes w przypadku zastosowania róznego spoiwa lutowniczego!

 

Wg Ciebie niesistotnym jest rodzaj zastosowanego rezystora? Nieistotne czy jest metalowy, węglowy, drutowy czy jeszcze jakiś tam? Nie wnikajmy w sensowność procesu wygrzewania, chodzi tylko o fakt zastosowania różnych typów rezystora.

Lumin T3, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

nie ma tu voodoo - biorąc pod uwagę ilość rezystorów w torze sygnału( od lasera w CD do zwrotnicy w kolumnie głośnikowej ) ich jakość ma kluczowe znaczenie dla brzmienia , większe niż tranzystory i kondensatory .

 

wymieniłem kiedyś wszystkie rezystory we wzmacniaczu lampowym Manta ze zwykłych chińskich ( chyba metalizowanych ) na Allen Bradley . Nie poznałem wzmacniacza . To NAPRAWDĘ słychać . Nie chodzi o jakieś subtelne zmiany na granicy percepcji . To słychać bardzo wyraźnie , znacznie wyraźniej niż wymiana lamp czy kondensatorów .

 

oczywiście,że masz rację

Ale tu piszemy o konkretnym zastosowaniu: regulator siły głosu.

I tu wszystko postawiono na głowie.

Najbardziej wypasione rezystory jakie autorowi zaproponowano(ciekawe czy jakby ktoś skrobnął słowo o tantalach AN też by zadeklarował,że kupi i użyje:)i badziewny przełącznik.Do tego bajer o złoconych stykach co niby ma z g....a zrobić ósmy cud świata.Natomiast to,że takie przełączniki trzeszczą po pewnym czasie,nie jest spowodowane materiałem styków,a tym,że są kiepskie i tyle.

Świetne rezystory,tyle,że autor opisu wyraźnie zaznaczył w jakich miejscach je testował.Tymczasem autor wątku(boje się pisać kolega ,bo a nuż się obrazi,nie będę pisał Pan bo netykieta ...)pcha je wszędzie bez cienia pomyślunku.Bo ładne bo drogie bo szpaniaste.

I cyna srebrna:) przeciez to wstyd używać zwykłej ołowiowej .A że we wszystkich wątkach jakie były o lutowaniu konkluzja była taka,że najlepsza jest SnPb to autora wątku nie interesuje.Bo srebro jest the best:)

Słowem,żadnych prób,żadnych odsłuchów ,testów a tylko to co jest najbardziej szpaniaste.I to jest voodoo , i to nie jest prawdziwe audio

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Ale zdaje mi się, że tego argumentu użyłes w przypadku zastosowania róznego spoiwa lutowniczego!

 

Wg Ciebie niesistotnym jest rodzaj zastosowanego rezystora? Nieistotne czy jest metalowy, węglowy, drutowy czy jeszcze jakiś tam? Nie wnikajmy w sensowność procesu wygrzewania, chodzi tylko o fakt zastosowania różnych typów rezystora.

Typ rezystora ma oczywiście znaczenie, ale wybacz, wiara w cudowny wpływ stopu cyny z 4 procentową zawartością srebra to czysty absurd.

Typ rezystora ma oczywiście znaczenie, ale wybacz, wiara w cudowny wpływ stopu cyny z 4 procentową zawartością srebra to czysty absur

Hmm to zależy - potrawa z 4% zawartością cyjanku działa zupełnie inaczej niż bez :)

 

Nie wiem natomiast czy rzeczywiście typ rezystora ma znaczenie - bo jak coś się 50 godzin ma wygrzewać to się ucho

wygrzeje i przyzwyczai

Typ rezystora ma oczywiście znaczenie, ale wybacz, wiara w cudowny wpływ stopu cyny z 4 procentową zawartością srebra to czysty absurd.

Zapodaje tabelke:

Rezystywność różnych materiałów

 

Tabela rezystywności niektórych substancji (w temp. 20 °C) materiał rezystywność (Ω·m)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 1,59×10−8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 1,72×10−8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 2,44×10−8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 2,82×10−8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 5,60×10−8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 6,99×10−8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 10×10−8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 10,9×10−8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 11×10−8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 22×10−8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 150×10−8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 3,5×10−5

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 0,46

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 640

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 1010–1014

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) około 1013

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 1015

Czyli 60% cyny plus 40% ołówiu.Nie ma różnicy miedzy 96% cyny plus 4% srebra.

Do 11 *10 do minus 8 potegi dodaj 22 *10 do minus 8 potegi czyli rezystancja wzrasta !

Analogicznie do 11 *10 do minus 8 potegi dodaj 1,6 *10 do minus 8 potegi rezystancja minimalnie zmaleje .

Z mojego doświadczenia najbardziej jest to słyszalne (zmiana lutu ) jak jest muzyka odtwarzana cicho.

Za wytrwałość w błędnych poglądach kufelek wirualnego trunku.

Niestety nie masz racji.W sygnale audio jest w spektrum pasmo wysokich tonow , te wysokie tony są przesylane w przewodniku z efektem naskórkowości.

Jednak muzyka to nie stala częstotliwość i niektóre składowe sygnału audio są trwale zniekształcone a niektóre całkiem stłumione .

 

Pozdrawiam

 

Hmm to zależy - potrawa z 4% zawartością cyjanku działa zupełnie inaczej niż bez :)

 

Kolega amator kucharz czy truciciel ;)

Niestety to forum jest o Audio, nie forum Seryjnych Samobójców.

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Do 11 *10 do minus 8 potegi dodaj 22 *10 do minus 8 potegi czyli rezystancja wzrasta !

Analogicznie do 11 *10 do minus 8 potegi dodaj 1,6 *10 do minus 8 potegi rezystancja minimalnie zmaleje .

 

 

Chyba żarujesz. Jak to co napisałwś ma się do 4%?

 

To nie jest prosta arytmetyka, zerknij tu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Np dla stopu Sn63Pb37 i Sn62.5Pb36.1Ag1.4 przewodność jest taka sama i wynosi 0,145 µΩ⋅m !

 

Pomijam już fakt, że rezystancja punktu lutowniczego jest pomijalna.

 

I to niezależnie od zastosowanego stopu.

 

Niestety nie masz racji.W sygnale audio jest w spektrum pasmo wysokich tonow , te wysokie tony są przesylane w przewodniku z efektem naskórkowości.

Jednak muzyka to nie stala częstotliwość i niektóre składowe sygnału audio są trwale zniekształcone a niektóre całkiem stłumione .

Wszystko to prawda. Ale czy zadałeś sobie kiedyś odrobinę trudu i przeanalizowałeś to o czym piszesz od strony ilościowej?

 

Ale tak rzetelnie, a nie tak jak w przypadku stopów lutowniczych.

 

Niestety większość audio-guru chętnie opisuje różne zjawiska, rzekomo mające wplyw na brzmienie, zupełnie pomijając stronę ilościową, która przecież ma zasadnicze znaczenie. Bez analizy ilościowej opis taki nic nie daje. Jest tylko bajeczką do wykorzystania przez marketing celem namieszania w głowach laikom.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

oczywiście,że masz rację

Ale tu piszemy o konkretnym zastosowaniu: regulator siły głosu.

I tu wszystko postawiono na głowie.

Najbardziej wypasione rezystory jakie autorowi zaproponowano(ciekawe czy jakby ktoś skrobnął słowo o tantalach AN też by zadeklarował,że kupi i użyje:)i badziewny przełącznik.Do tego bajer o złoconych stykach co niby ma z g....a zrobić ósmy cud świata.Natomiast to,że takie przełączniki trzeszczą po pewnym czasie,nie jest spowodowane materiałem styków,a tym,że są kiepskie i tyle.

Świetne rezystory,tyle,że autor opisu wyraźnie zaznaczył w jakich miejscach je testował.Tymczasem autor wątku(boje się pisać kolega ,bo a nuż się obrazi,nie będę pisał Pan bo netykieta ...)pcha je wszędzie bez cienia pomyślunku.Bo ładne bo drogie bo szpaniaste.

I cyna srebrna:) przeciez to wstyd używać zwykłej ołowiowej .A że we wszystkich wątkach jakie były o lutowaniu konkluzja była taka,że najlepsza jest SnPb to autora wątku nie interesuje.Bo srebro jest the best:)

Słowem,żadnych prób,żadnych odsłuchów ,testów a tylko to co jest najbardziej szpaniaste.I to jest voodoo , i to nie jest prawdziwe audio

 

Ze wszystkim się zgadzam, po za tym, że Shinkohy są najbardziej wypasione. Jeżeli weźmiemy pod uwagę cenę, to w tym teście były w okolicach połowy stawki. Także nie cena decydowała.

Jeżeli chodzi o cynę, to tylko SnPb. No chyba, że ktoś chce mieć problemy z zimnymi lutami (zmora nowego sprzętu). Jest jeszcze fajna cyna eutektyczna Cardasa. Tylko nie bardzo chce mi się płacić za tą fajność.

 

Nie wiem natomiast czy rzeczywiście typ rezystora ma znaczenie - bo jak coś się 50 godzin ma wygrzewać to się ucho

wygrzeje i przyzwyczai

Pisałem, pomińmy proces wygrzewania.

Lumin T3, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Ze wszystkim się zgadzam, po za tym, że Shinkohy są najbardziej wypasione. Jeżeli weźmiemy pod uwagę cenę, to w tym teście były w okolicach połowy stawki. Także nie cena decydowała.

 

najbardziej wypasione w sensie,że w przedstawionym teście wygrały.

Autor wątku nie zadał sobie trudu dopasować wyniku testu( subiektywnego,wykonanego przez inną osobę) do swoich warunków pracy elementów,ani tym bardziej samemu wykonać jakieś testy.

Wziął w ciemno to co komuś kiedyś gdzieś zagrało

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Typ rezystora ma oczywiście znaczenie,

Słyszalny czy pomiarowy ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Chyba żarujesz. Jak to co napisałwś ma się do 4%?

 

To nie jest prosta arytmetyka, zerknij tu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Np dla stopu Sn63Pb37 i Sn62.5Pb36.1Ag1.4 przewodność jest taka sama i wynosi 0,145 µΩ⋅m !

 

Pomijam już fakt, że rezystancja punktu lutowniczego jest pomijalna.

 

I to niezależnie od zastosowanego stopu.

 

 

Wszystko to prawda. Ale czy zadałeś sobie kiedyś odrobinę trudu i przeanalizowałeś to o czym piszesz od strony ilościowej?

 

Ale tak rzetelnie, a nie tak jak w przypadku stopów lutowniczych.

 

Niestety większość audio-guru chętnie opisuje różne zjawiska, rzekomo mające wplyw na brzmienie, zupełnie pomijając stronę ilościową, która przecież ma zasadnicze znaczenie. Bez analizy ilościowej opis taki nic nie daje. Jest tylko bajeczką do wykorzystania przez marketing celem namieszania w głowach laikom.

Witam

Jakieś 1,5 roku temu kupilem z ciekawości 5m lutu ze srebrem ( 4% ).

Ponieważ nie wierzę w Audio-Voodo, by przekonać się samemu czy właśnie nie zmarnowałem kasy ,całą jedną kolumnę głośnikową polutowałem tą cyną.

Przekonałem się "nausznie" iż to coś daje i nie teoretyzuję .Po tym modzie który opisałem zdecydowałem się na zamontowanie 2 wtyczek zasilania posrebrzanych i gniazdo zasilające z powłoką rodową ( rhodium ) .Polecam dla niedowiarkom przerobić i posłuchać .

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Po tym modzie który opisałem zdecydowałem się na zamontowanie 2 wtyczek zasilania posrebrzanych i gniazdo zasilające z powłoką rodową ( rhodium )

 

I jakie przyniosło to zmiany?

Kolumny przeszły w stan nieustalony? Czyli boski.

I jakie przyniosło to zmiany?

Kolumny przeszły w stan nieustalony? Czyli boski.

Hmm

Wpis jest o wzmacniaczu.I wtykach zasilających.

Pozdrawiam

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Ponieważ nie wierzę w Audio-Voodo, by przekonać się samemu czy właśnie nie zmarnowałem kasy ,całą jedną kolumnę głośnikową polutowałem tą cyną.

Ja myślałem, że Twoja wypowiedz jest konsekwencją cytatu.

Ja myślałem, że Twoja wypowiedz jest konsekwencją cytatu.

Jest ,

kolumna nie przeszła w stan boski ,odtwarza wysokie tony swobodniej, pojawia się większa przestrzeń,następuje oderwanie dźwięku od głośnika .Bas teraz jest szybki i ma dobrego "kopa" ,barwa dźwięku też się poprawia.

Nawet w głośnikach na zaciskach wymieniłem cynę,polecam własnie samemu się przekonać.Kiepska kolumna Wharfedale Pi-20 teraz odtwarza jak 2 razy droższa .

Offtopic:

Na dzień dzisiejszy jestem po wymianie wszystkich kabli wewnętrznych na miedziane posrebrzane w jednej kolumnie.Ta nie modyfikowana "gra" słabiej od modyfikowanej ,nawet nie jestem w stanie tego opisać dokładnie .

 

P.S.

Teraz wszystko lutuję cyną ze srebrem .

Zakupię nie długo cynę Mundorf Supreme z 9% srebra, 1% miedzi i 0,1 % złota.

 

Pozdrawiam

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Nawet w głośnikach na zaciskach wymieniłem cynę,polecam własnie samemu się przekonać.Kiepska kolumna Wharfedale Pi-20 teraz odtwarza jak 2 razy droższa .

Proszę Cię, przestań się pogrążać.

Słyszalny czy pomiarowy ?

Słyszalny też - różne rezystory rożnie szumią - zależy w którym miejscu i w jakim układzie.

 

Witam

Jakieś 1,5 roku temu kupilem z ciekawości 5m lutu ze srebrem ( 4% ).

Ponieważ nie wierzę w Audio-Voodo, by przekonać się samemu czy właśnie nie zmarnowałem kasy ,całą jedną kolumnę głośnikową polutowałem tą cyną.

Przekonałem się "nausznie" iż to coś daje i nie teoretyzuję .Po tym modzie który opisałem zdecydowałem się na zamontowanie 2 wtyczek zasilania posrebrzanych i gniazdo zasilające z powłoką rodową ( rhodium ) .Polecam dla niedowiarkom przerobić i posłuchać .

Pozdrawiam

A zrobiłeś sobie ślepy test? ;-))

Słyszalny też - różne rezystory rożnie szumią - zależy w którym miejscu i w jakim układzie.

 

 

A zrobiłeś sobie ślepy test? ;-))

Oczywiście, mam 2 gniazdka jedno z bolcami miedzianymi i drugie z pokryciem rhodowym.Mam 2 kable do tego gniazda,jeden komputerowy drugi "wypasiony" ze posrebrzanymi wtykami.

Nawet kiedys sluchałem na ślepo .W środku nocy w ciemnosci za podałem kilka znanych mi płyt i słychać zmianę nawet kabla zasilającego.

Pozdro.

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

  • Moderatorzy

bum1234 - dałbyś sobie już spokój... o co Ci chodzi? kable nie grają, rezystory nie grają, sposób połączenia galwanicznego nie ma znaczenia... jeden piernik czy przylutujesz srebrem czy zwykła cyną - bo się nie da tego zmierzyć? Pewnie, że się nie da zmierzyć jak przyłożysz zwykły miernik i Ci wskaże 0 Ohm i tu i tu - to według Ciebie wyjaśnia sprawę?

 

Cały postęp w nauce polega własnie na tym, że według wszelkich pomiarów coś nie ma prawa istnieć, a w praktyce widać, że jednak ma to miejsce - wtedy mądre głowy ślęczą nad pomiarami, aż w końcu dochodzą do tego czynnika, którego wcześniej nie uwzględnili.

 

Ty myślisz, że jak zmierzysz jeden rezystor i ma 1K(metal) i drugi też 1K(węgiel) to to wyjaśnia sprawę? A potem gadasz podajcie Mi to na pomiarach, o przecież widzę, że i tu i tu jest 1K i męczysz ludzi swoimi fanaberiami...

Zlutuj coś, sprawdź jak gra głośnik jak włożysz 0,4mm srebra na tweeter, a jak gra z 1mm miedzi. Wstaw na katodę węgiel, później zamień na metal i pogadamy czy rezystor nie gra...

 

Pozdrowienia.

-----------------

różne rezystory rożnie szumią

Ale to tylko szum i żeby to usłyszeć trzeba wsadzić ucho do głośnika, ale może już jestem głuchy ;-).

Nawet kiedys sluchałem na ślepo .

A poziomy głośności na wyjściach precyzyjnie wyrównałeś ?

 

kable nie grają, rezystory nie grają, sposób połączenia galwanicznego nie ma znaczenia...

Jeżeli Kolega twierdzi że te w/w elementy "grają" to musi to Kolega udowodnić inaczej jest to tylko nie zweryfikowane zdanie Kolegi. Nic więcej.

 

Pewnie, że się nie da zmierzyć jak przyłożysz zwykły miernik i Ci wskaże 0 Ohm i tu i tu - to według Ciebie wyjaśnia sprawę?

Tak, bo jak czegoś nie da się zmierzyć to tym bardziej nie da się usłyszeć. Przepraszam za odpowiedź w zastępstwie.

Jak da się usłyszeć to na pewno da się zmierzyć. Mierniki są po wielokroć czulsze od ludzkiego słuchu.

 

Cały postęp w nauce polega własnie na tym, że według wszelkich pomiarów coś nie ma prawa istnieć, a w praktyce widać, że jednak ma to miejsce

Jest to tylko efekt niewłaściwie przeprowadzonego testu porównawczego. To częste a wręcz nagminne zjawisko u audiofilów.

 

wtedy mądre głowy ślęczą nad pomiarami, aż w końcu dochodzą do tego czynnika, którego wcześniej nie uwzględnili.

Np. jakiego ? Można jakiś przykład techniczny ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Moderatorzy

Tak, bo jak czegoś nie da się zmierzyć to tym bardziej nie da się usłyszeć. Przepraszam za odpowiedź w zastępstwie.

Jak da się usłyszeć to na pewno da się zmierzyć. Mierniki są po wielokroć czulsze od ludzkiego słuchu.

 

Ale czytaj co ja piszę. Nie twierdzę, że się nie da zmierzyć (wręcz przeciwnie!) tylko, że Wy nie umiecie tego zrobić. Ja też nie umiem, ale moją ambicją, nie jest poznać wszystkich występujących we wszechświecie zjawisk fizycznych, tylko zrobić dobrze grający zestaw.

-----------------

sprawdź jak gra głośnik jak włożysz 0,4mm srebra na tweeter, a jak gra z 1mm miedzi

Miedź i srebro to nie są instrumenty, nie kreują brzmienia. Te materiały brzmienie mogą kreować tylko w umysłach audiofilskich.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

To ciekawe, bo w mojej obecności nikomu się to nie udało. I to wcale nie na moim sprzęcie, tylko na swoim własnym ;-))

 

Radzę Twoim znajomym zmienić hobby na grę planszową , na granie w szachy lub kopanie rabatki.Słaby słuch jest zbędny w tych grach.

Mianowicie ludzie rodzą się różni ,jedni mają słaby wzrok jedni są upośledzeni ruchowo a i rodzą sie przygłusi.Czasami jedni ludzie słyszą co usłyszeć nie mogą drudzy i nijak nie mogą ci drudzy uwieżyc że to możliwe.

Przykład --Dyrygent w orkiestrze usłyszy każdą fałszywą nutę i będzie wiedział który muzyk fałszuje .

Pozdrawiam

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

  • Moderatorzy

Jeżeli Kolega twierdzi że te w/w elementy "grają" to musi to Kolega udowodnić inaczej jest to tylko nie zweryfikowane zdanie Kolegi. Nic więcej.

 

A Wy jak mierzycie, to potwierdzacie tylko, że rezystancja jest taka sama. Tylko rezystancja. Pomierzcie inne właściwości, na pewno na coś traficie.

-----------------

Ale czytaj co ja piszę. Nie twierdzę, że się nie da zmierzyć (wręcz przeciwnie!) tylko, że Wy nie umiecie tego zrobić. Ja też nie umiem, ale moją ambicją, nie jest poznać wszystkich występujących we wszechświecie zjawisk fizycznych, tylko zrobić dobrze grający zestaw.

A poziomy głośności Kolega potrafi wyrównać ? To podstawa prawidłowo przeprowadzonego porównania. W przypadku nie wyrównania takich węglowych kabli z miedzianymi czy srebrnymi w ogóle nie da się porównać.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Moderatorzy

Miedź i srebro to nie są instrumenty, nie kreują brzmienia. Te materiały brzmienie mogą kreować tylko w umysłach audiofilskich.

 

Ta, mistrz mierzenia, który właśnie odkrył, że w elektronice Cu = Ag. Brawo Panie Inżynierze.

-----------------

A Wy jak mierzycie, to potwierdzacie tylko, że rezystancja jest taka sama. Tylko rezystancja. Pomierzcie inne właściwości, na pewno na coś traficie.

Niech Kolega najpierw przeprowadzi prawidłowo test porównawczy to pomiary mogą okazać się nie potrzebne. Nie zawsze oczywiście.

 

Ta, mistrz mierzenia, który właśnie odkrył, że w elektronice Cu = Ag. Brawo Panie Inżynierze.

Może jakieś argumenty techniczne (merytoryczne). Związane oczywiście ze słyszalnymi różnicami pomiędzy tymi materiałami (przewodzenie) ?

 

Czasami jedni ludzie słyszą co usłyszeć nie mogą drudzy i nijak nie mogą ci drudzy uwierzyć że to możliwe.

Pozdrawiam

To że może tak być jak Kolega pisze wyżej to jest możliwe, tylko to trzeba udowodnić. To że się słyszy. Inaczej jest to tylko mówienie/pisanie o słyszeniu.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

bum1234 - dałbyś sobie już spokój... o co Ci chodzi? kable nie grają, rezystory nie grają, sposób połączenia galwanicznego nie ma znaczenia... jeden piernik czy przylutujesz srebrem czy zwykła cyną - bo się nie da tego zmierzyć? Pewnie, że się nie da zmierzyć jak przyłożysz zwykły miernik i Ci wskaże 0 Ohm i tu i tu - to według Ciebie wyjaśnia sprawę?

 

Cały postęp w nauce polega własnie na tym, że według wszelkich pomiarów coś nie ma prawa istnieć, a w praktyce widać, że jednak ma to miejsce - wtedy mądre głowy ślęczą nad pomiarami, aż w końcu dochodzą do tego czynnika, którego wcześniej nie uwzględnili.

 

Ty myślisz, że jak zmierzysz jeden rezystor i ma 1K(metal) i drugi też 1K(węgiel) to to wyjaśnia sprawę? A potem gadasz podajcie Mi to na pomiarach, o przecież widzę, że i tu i tu jest 1K i męczysz ludzi swoimi fanaberiami...

Zlutuj coś, sprawdź jak gra głośnik jak włożysz 0,4mm srebra na tweeter, a jak gra z 1mm miedzi. Wstaw na katodę węgiel, później zamień na metal i pogadamy czy rezystor nie gra...

 

Pozdrowienia.

Jeśli są różnice w brzmieniu, będą i w widmie, a to już się da pomierzyć.

 

Nie twierdzę, że różnic nie ma. Chodzi tylko o to, że większość tych cudownych własności to wyssane z palca teorie bez pokrycia i bez jakiegokolwiek uzasadnienia. To produkcje wyobraźni, bo testowanie na słuch nie jest wiarygodne. Po pierwsze słuch jest łatwo oszukać, a po drugie i to jest chyba istotniejsze "testujący" nie dbają zupełnie o powtarzalność warunków testów i "usłyszane" różnice mogą wynikać z zupełnie innych przyczyn, niż wymiana kawałka przewodu, bądź rezystora.

 

Cały czas mówimy o bardzo subtelnych, drobnych różnicach. Tak się składa, że pamięć ludzka ma charakter rekonstruktywny, a nie reproduktywny, co oznacza, że nie do końca można jej zaufać, zwłaszcza jeśli chodzi o szczegóły i to zwłaszcza wtedy, gdy w grę wchodzą również emocje. A przecież z taką sytuacją mamy do czynienia testując swoje nowe dziełka. I potem wymiana bezpiecznika wprowadza gigantyczne zmiany, ba, nawet okazuje się, że jest on kierunkowy.

 

Są jakieś granice absurdu i przekraczając je zwyczjnie tracimy czas. Zamiast słuchać muzyki, babrzemy się w kablach, rezystorach, podstawkach itp.

 

Różnica, której nie jesteśmy w stanie rozpoznać natychmiast właściwie nie ma znaczenia. Świadomość jej istnienia może nam jedynie poprawić samopoczucie, ale pogoń za nią jest stratą czasu.

  • Moderatorzy

Niech Kolega najpierw przeprowadzi prawidłowo test porównawczy to pomiary mogą okazać się nie potrzebne. Nie zawsze oczywiście.

 

Ale to Ty chcesz mierzyć, nie Ja. Sam zrób takie badania i tyle. Ja bardzo chętnie korzystam i z miernika i z oscyloskopu, ale zdaję sobie sprawę, że nie wszystko jestem w stanie zmierzyć (co nie znaczy, że się nie da) tak samo jak nie da się wszystkiego zestroić na ucho.

 

Żeby była jasność - wypowiadam się w temacie wątku i mówię o różnicach w dźwięku po zmianie rezystora o TAKIEJ samej rezystancji, ale rożnym wykonaniu np. węgliel/metal.

 

Tyle, więcej nie będę już z Tobą gadał bo tylko spamujemy ciekawy wątek, a widzę że wszystko co było już w naturze do pomierzenia, pomierzyłeś i wiesz, że jak dwa rezystory mają na obudowie 150R to są takie same..

 

W temacie wątku, ze swojej strony mogę polecić takie kombinacje: rezystory węglowe (np Allan Brad, Kiwame) w zasilaniu, sygnał i zwrotnicę. Rezystory metalizowane (bardzo dobre są np. PRP) do masy. Rezystory z węglowe z ołowków (poczytajcie wpisy Zj-wwa) świetnie nadają się do zwortnicy. Największy wpływ na dźwięk rezystory (wg mnie) mają w zwrotnicy i konwersji sygnału DAC I/V - w tych miejscach nawet wymiana pojedynczego rezystora jest słyszalna.

-----------------

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.