Skocz do zawartości
IGNORED

Najbardziej nasycone kolumny podłogowe


akrool

Rekomendowane odpowiedzi

Przykładowo: na niektórych kawałkach dźwięk, np. gitary basowej nie wypełnia całego pomieszczenia, rozchodzi się natomiast w taki sposób, że czuć go przy podłodze, następnie czuć go trochę wyżej...itd. ,zmienia swoje "położenie" w przestrzeni...

Pozdro

 

To może inaczej. U siebie mam wrażenie umiejscowienia basu w przestrzeni. Twierdzi się, a na pewno robia tak producenci subwooferów, że bas jest bezkierunkowy. Pewnie i jest jak zapanuje się nad fazą i wzmocnieniem. Czy jest zmiana położenia góra dół musze poobserować Może dzisiaj.

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Dodam tyle ze najpierw pieprzą realizatorzy w pieprzonych studiach i po co tu takie pieprzno pikantne wręcz wilgotne i nasycone feromonami kolumny dawać jak i tak d4 z dobrego grania.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Czytam sobie kolegów "dyskusję" i mam wrażenie ,że chyba nie do końca jest ona racjonalna.

Należy chyba zacząć od tego o jakim przedziale cenowym dla konkretnych głośników dyskutujecie.

W każdym przedziale cenowym znajdą się dobre głośniki , które znajdą swoich wielbicieli i takie , które znajdą swoich krytyków.

Przecież nie można pisać ,że coś jest absolutnie wzorcowe i bezapelacyjnie najlepsze bo takiego głośnika jeszcze nie wymyślono.

Poza tym trzeba pamiętać , że nawet najlepszy głośnik spieprzy prezentację ze źle dobraną elektroniką i kablami o czym można się wielokrotnie przekonać na różnych AS czy innych przypadkowych prezentacjach.

 

Napisałeś to co powinno być wiadomym jako prawda oczywista, nawet SA o tym trąbi. Gra system włącznie z pomieszczeniem.

Dyskusje o pojedynczych klockach mają moim zdaniem mniejszy sens o ile wogóle. Dlatego warto klocki porównywać ale w takich samych systemach. Inne porównania nie mają sensu.

 

Pozdro

 

Dodam tyle ze najpierw pieprzą realizatorzy w pieprzonych studniach i po co tu takie pieprzno pikantne wręcz wilgotne i nasycone feromonami kolumny dawać jak i tak d4 z dobrego grania.

 

 

Ooooo, ostrożnie bo jarek i ania twierdzi i nawet mi zarzuca, że realizacje są nieważne, liczy się format.

 

Zawsze pisałem że są dobrze nagrane i winyle i CD-ki i są takie sp.....one. To mnie obsobaczono ostatnio.

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Gość

(Konto usunięte)

pmcomp...czekam na wrażenia... :-)

 

Dodam tyle ze najpierw pieprzą realizatorzy w pieprzonych studiach i po co tu takie pieprzno pikantne wręcz wilgotne i nasycone feromonami kolumny dawać jak i tak d4 z dobrego grania.

 

Cała prawda...;-(((

Twierdzi się, a na pewno robia tak producenci subwooferów, że bas jest bezkierunkowy

 

Może konkretniej kto twierdzi? Osobiście mam odmienne zdanie, bas z klasycznych instrumentów z racji harmonicznych robi się kierunkowy, tylko elektroniczny sinusoidalny bas takowych właściwości nie posiada. Na dużej przestrzeni uderzenie w renesansowy bęben o średnicy 120cm lokalizuje z zamkniętymi oczyma z dokładnością do paru stopni.

 

Polecam tą płytę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak nie macie 15" na dół i 40m2 to zapomnijcie o prawidłowym jej odtworzeniu :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Ooooo, ostrożnie bo jarek i ania twierdzi i nawet mi zarzuca, że realizacje są nieważne, liczy się format.

 

Zawsze pisałem że są dobrze nagrane i winyle i CD-ki i są takie sp.....one. To mnie obsobaczono ostatnio.

 

Okazuje się ,że chyba się nie zrozumieliśmy.

Ty napisałeś, że nie ma złej cyfry tylko są złe realizacje i pisząc to napisałeś w kontekście dyskusji o sprzęcie.

Ja zrozumiałem ,że twierdzisz iż nie ma złej cyfry w rozumieniu sprzętu.

 

To ,że są złe i dobre realizacje nagrań nie podlega absolutnie żadnej dyskusji bo to "oczywista oczywistość ".

Sam wielokrotnie to twierdziłem na forum ale kilka osób było innego zdania.

Ja mam płyty CD , które brzmią fantastycznie ale mam też takie , które nadają sie do kosza na śmieci.

Niestety przy zakupie płyty należy również zwracać uwagę na wytwórnię a to czasami ogranicza skutecznie repertuar.

 

pozdr.

Okazuje się ,że chyba się nie zrozumieliśmy.

Ty napisałeś, że nie ma złej cyfry tylko są złe realizacje i pisząc to napisałeś w kontekście dyskusji o sprzęcie.

Ja zrozumiałem ,że twierdzisz iż nie ma złej cyfry w rozumieniu sprzętu.

 

To ,że są złe i dobre realizacje nagrań nie podlega absolutnie żadnej dyskusji bo to "oczywista oczywistość ".

Sam wielokrotnie to twierdziłem na forum ale kilka osób było innego zdania.

Ja mam płyty CD , które brzmią fantastycznie ale mam też takie , które nadają sie do kosza na śmieci.

Niestety przy zakupie płyty należy również zwracać uwagę na wytwórnię a to czasami ogranicza skutecznie repertuar.

 

pozdr.

 

OK.

Jasne że pisałem o materiale a nie o sprzęcie. Nie ma złej cyfry czy złego analogo, są tylko złe i dobre realizacje.

Ja nie dyskutuję o sprzęcie, którego nie słuchałem, szczególnie u siebie.

 

Z wytwórniami też bywa różnie choć prawdopodobieństwo wtopy np. przy DECCA jest stosunkowo małe. Ale babole też się zdarzają.

Z cyfry z muzyką big bandową, której słucham najlepsze wydawnictwo moim zdaniem to Dutun Vocalion.

 

Pozdro

 

Może konkretniej kto twierdzi? Osobiście mam odmienne zdanie, bas z klasycznych instrumentów z racji harmonicznych robi się kierunkowy, tylko elektroniczny sinusoidalny bas takowych właściwości nie posiada. Na dużej przestrzeni uderzenie w renesansowy bęben o średnicy 120cm lokalizuje z zamkniętymi oczyma z dokładnością do paru stopni.

 

Zgadzam się. Ciekawi mnie to umiejscowienie góra-dół, o które zapytano. Z zamknietymi oczami lokalizuje się łatwiej ;). A słuchanie koncertu z zamkniętymi oczami np. przez 20 minut powoduje automatyczną teleportację do sali koncertowej :).

 

Twierdzą producenci subwooferów, popatrz na opisy marketingowe, producenci sprzętu do kina domowego ... a potem wszelkiej maści recenzenci siedzący im w kieszeni. Na naszym rynku również.

 

Pozdro

 

Może nie tyle złe, co nie każda realizacja pasuje tonalnie do każdego systemu...

 

Jak Metallica czy inny "łomot", bez urazy, do wspominanych tutaj małych i średnich Harbethów. O pełnej orkiestrze symfonicznej już nie wspomnę ... będzie pięknie ale ... bez niskich rejestrów. Niskie rejestry organów to tylko wyobrażenie :).

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Gość jamówię

(Konto usunięte)

 

Na wystawie AS. Pomieszczenie powyżej 100m2 jak sądzę, basu nie brakowało.

Jednym słowem-kompromitacja

 

 

 

A czytać pan konstruktor umie i kojarzyć fakty co z czego wynika? To oprócz oglądania rysunków warto też przeczytać komentarz Atkinsona do nich i wiele rzeczy znajdzie wyjaśnienie.

 

"The overall low-frequency response (fig.3, black trace below 300Hz) shows the usual bump in the mid-upper bass resulting from the nearfield measurement technique, but the bass region is slightly exaggerated. Not that anyone will complain about that—I note that, once he'd solved the usual placement problems, AD obtained good LF extension in his room."

 

Ideałem byłoby też przeanalizowanie odpowiedzi Alana Shawa, gdzie wszystkie kwestie, które podnosisz (i wiele innych) są szczegółowo wyjaśnione.

 

www.stereophile.com/content/harbeth-m401-loudspeaker-manufacturers-response

 

Namawiałem,ale tu potrzebna jest znajomość angielskiego,najlepiej ze zrozumieniem,co do paltona to nie wiem czy zna,Magnepan wklejangoogle translate i tyle w temacie. Obaj nie mieli Harbetha w domu i obaj nie mieli ls3/5a, nie przeszkadza im to zawzięcie dyskutować i o ile palton nie dyskutuje ad personam o tyle Magnepanowi z zazdrości jad ulewa się uszami:)

 

 

A co z tym Lebenem nie tak?

Przecież do Harbethów pasuje idealnie....

Czy kolega jest trollem czy tylko szczerze nienawidzi Ja mówię?

 

Frustrat i Lebena i p3 widział tylko na zdjęciach,dlatego dyskutuje:))

Jednym słowem-kompromitacja

 

 

 

Namawiałem,ale tu potrzebna jest znajomość angielskiego,najlepiej ze zrozumieniem,co do paltona to nie wiem czy zna,Magnepan wklejangoogle translate i tyle w temacie. Obaj nie mieli Harbetha w domu i obaj nie mieli ls3/5a, nie przeszkadza im to zawzięcie dyskutować i o ile palton nie dyskutuje ad personam o tyle Magnepanowi z zazdrości jad ulewa się uszami:)

 

A merytorycznie w temacie to umiesz coś napisać?

 

Pytam bo nadmiar jadu wylewa się Tobie :(.

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Gość jamówię

(Konto usunięte)

 

 

A merytorycznie w temacie to umiesz coś napisać?

 

Pytam bo nadmiar jadu wylewa się Tobie :(.

 

Pozdro

Ja już z tobą nie dyskutuję,po co mnie zaczepiasz?

Polecam tą płytę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak nie macie 15" na dół i 40m2 to zapomnijcie o prawidłowym jej odtworzeniu :)

 

A czemu?

 

BTW tak właśnie mam, 15" na dół i 40m2 :).

 

Pozdro

 

Ja już z tobą nie dyskutuję,po co mnie zaczepiasz?

 

He, he, nauczyłem się od Ciebie :).

 

Ze mną juz nie, i dobrze ale dyskutujesz z innymi nie wnosząc nic nowego w temacie.

 

Sorry za OT.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Gość jamówię

(Konto usunięte)

 

 

A czemu?

 

BTW tak właśnie mam, 15" na dół i 40m2 :).

 

Pozdro

 

 

 

He, he, nauczyłem się od Ciebie :).

 

Ze mną juz nie, i dobrze ale dyskutujesz z innymi nie wnosząc nic nowego w temacie.

 

Sorry za OT.

 

Pozdro

 

To nie Twój temat,a jak chcesz byc arbitrem to rozdawaj swoje dobre rady symetrycznie. Jakie to kolumny poleciłeś autorowi??

To nie Twój temat,a jak chcesz byc arbitrem to rozdawaj swoje dobre rady symetrycznie. Jakie to kolumny poleciłeś autorowi??

 

Poczytaj, było wcześniej, tylko jad zaślepił Ci oczęta :).

I nie były to ani Harbethy ani JBLe.

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Użytkownicy+

czy nie uważasz że takie krótkie przesłuchanie i tym bardziej na A.S może być nie miarodajne...wiele jest takich przykładów

Oczywiście w takich warunkach nie można mówić o szczegółach, jednak ogólny charakter można usłyszeć. Jednak to jest mało istotne, poruszany temat dotyczył ilości basu (pmcomp mówił o ich braku, rochu twierdził, że w kontekście tego ma za duże pomieszczenie). Ja stwierdziłem tylko, że basu było pod dostatkiem.

 

 

...ale dobra niech będzie zakończmy sprawę m40.1....

...na koniec....gdzie mogę poznać ,,grubą bertę,,?

Przedstawiałem Ci ją, stała bezwstydnie rozebrana. Dla przypomnienia mogę jeszcze raz ją zaprezentować w całej okazałości:

 

Oczywiście w takich warunkach nie można mówić o szczegółach, jednak ogólny charakter można usłyszeć. Jednak to jest mało istotne, poruszany temat dotyczył ilości basu (pmcomp mówił o ich braku, rochu twierdził, że w kontekście tego ma za duże pomieszczenie). Ja stwierdziłem tylko, że basu było pod dostatkiem.

 

 

 

 

Przedstawiałem Ci ją, była bezwstydnie rozebrana. Dla przypomnienia mogę jeszcze raz ją zaprezentować w całej okazałości:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość jamówię

(Konto usunięte)

 

Oczywiście w takich warunkach nie można mówić o szczegółach, jednak ogólny charakter można usłyszeć. Jednak to jest mało istotne, poruszany temat dotyczył ilości basu (pmcomp mówił o ich braku, rochu twierdził, że w kontekście tego ma za duże pomieszczenie). Ja stwierdziłem tylko, że basu było pod dostatkiem.

 

 

 

Przedstawiałem Ci ją, stała bezwstydnie rozebrana. Dla przypomnienia mogę jeszcze raz ją zaprezentować w całej okazałości:

 

Poczytaj w końcu, BlueMax podał ci wszystko na tacy,ja sugerowałem mr Atkinsona już wcześniej nie wklejaj tylko poczytaj.

Gość

(Konto usunięte)

Ciekawi mnie to umiejscowienie góra-dół, o które zapytano

 

A żeby nie było niedomówień...podłoga u mnie nie drga, bass-reflex z przodu ma znikomy wpływ na dźwięk, ledwo dmucha nawet przy mocnym dole w nagraniu...nie pytać dlaczego tak się dzieje bo nie wiem ;-)...rozchodzi się czysta fala akustyczna objawiająca się drganiami, nie pneumatycznym poruszaniem powietrzem...

 

Jak Metallica czy inny "łomot", bez urazy, do wspominanych tutaj małych i średnich Harbethów. O pełnej orkiestrze symfonicznej już nie wspomnę ... będzie pięknie ale ... bez niskich rejestrów. Niskie rejestry organów to tylko wyobrażenie :).

 

 

Po to są kompromisy...a ten "inny łomot" to nie tylko walący dół...bez dobrej średnicy nie da się słuchać... :-) Wbrew wszelkim stereotypom taka muzyka to nie "ściana dźwieku"...

Pozdro

  • Użytkownicy+

Jednym słowem-kompromitacja

Jednym słowem jak zwykle- kompromitacja. Piszesz, bez zrozumienia słowa pisanego. Przeczytaj poprzednie posty, a później pisz. Zabawne jest, że właściwie poparłem Twoje słowa odnośnie ilości basu, w dyskusji z pmcompem. Tyle chyba się dało usłyszeć na AS? Duża sala, a basu nie brakowało... gdzie tu kompromitacja?

 

40-tki będą miały sporo basu, pomimo, że też jakoś wyjątkowo nisko nie schodzą (35Hz). Mają za to podbity kosmicznie wyższy bas, na dodatek długo wybrzmiewający. To da wrażenie masywności dołu

 

Mierzysz ludzi swoją miarą. Sądzisz, że jak ktoś obierze jakąś stronę barykady, to musi ciągnąć w swoją stronę ile się da. Gdy pośrednio poparłem Cię, to w amoku bez zrozumienia sprawy, musiałeś mnie bezmyślnie zaatakować. Tak właśnie wygląda dyskusja z bezkrytycznymi wyznawcami danej marki, czy technologii. Bez względu na upodobania, powinno się obiektywnie oceniać martwe przedmioty, jakimi jest sprzęt elektroniczny. Irytują mnie układy, adrenalina i brak merytoryki. W takich warunkach nie da się rozmawiać, można tylko pokonać przeciwnika erystyką. To nie ma niestety nic wspólnego z prawdą, o podejściu technicznym nie wspominając.

 

Od kiedy były subiekt w śp salonie "Audioholik" na Ciechocińskej w Krakowie jest wyznacznikiem czegokolwiek?

BTW. To się nazywa - zrobić karierę ; )

To się nazywa socjotechnika :(

Gość BlueMax

(Konto usunięte)

 

Tak właśnie wygląda dyskusja z bezkrytycznymi wyznawcami danej marki, czy technologii. Bez względu na upodobania, powinno się obiektywnie oceniać martwe przedmioty, jakimi jest sprzęt elektroniczny. Irytują mnie układy, adrenalina i brak merytoryki. W takich warunkach nie da się rozmawiać, można tylko pokonać przeciwnika erystyką. To nie ma niestety nic wspólnego z prawdą, o podejściu technicznym nie wspominając.

 

Więc dlaczego ciągniesz pyskówki a merytorycznie nie ustosunkujesz się do komentarza Atkinsona i odpowiedzi Shawa z linka, który SAM wkleiłeś?? Sorry ale postępując w ten sposób jesteś dla mnie kompletnie niewiarygodny, a zwłaszcza krokodyle łzy wylewane przez Ciebie nad brakiem merytoryki w wątku.

Gość baca5

(Konto usunięte)

A co z tym Lebenem nie tak?

Przecież do Harbethów pasuje idealnie....

 

12-15 watowa lampka do kolumienek o skutecznosci 83,5 dB?

 

Bez obrazy, ale to wymusza odsluch z gora 0,5 metra - czyli w pomieszczeniu wielkosci kibelka ;)

Gość intenser

(Konto usunięte)

12-15 watowa lampka do kolumienek o skutecznosci 83,5 dB?

 

Bez obrazy, ale to wymusza odsluch z gora 0,5 metra - czyli w pomieszczeniu wielkosci kibelka ;)

 

i daje nawet radę w ponad 20m kw - i to z nawiązką

 

nie ogarniasz tego i pewnie nigdy nie ogarniesz.....

Odpowiadając na pytanie kolegi, który pytał o słyszalność basu na różnych wysokościach pomieszczenia (o ile dobrze zrozumiałem pytanie).

 

Oczywiście na różnych wysokościach między podłogą a sufitem będzie różna słyszalność poszczególnych częstotliwości basowych.

Wynika to z modów własnych pomieszczenia i różnego układu strzałek i węzłów fali akustycznej pomiędzy, w tym przypadku, podłogą a sufitem.

  • Użytkownicy+

A czytać pan konstruktor umie i kojarzyć fakty co z czego wynika? To oprócz oglądania rysunków warto też przeczytać komentarz Atkinsona do nich i wiele rzeczy znajdzie wyjaśnienie.

 

"The overall low-frequency response (fig.3, black trace below 300Hz) shows the usual bump in the mid-upper bass resulting from the nearfield measurement technique, but the bass region is slightly exaggerated. Not that anyone will complain about that—I note that, once he'd solved the usual placement problems, AD obtained good LF extension in his room."

 

Ideałem byłoby też przeanalizowanie odpowiedzi Alana Shawa, gdzie wszystkie kwestie, które podnosisz (i wiele innych) są szczegółowo wyjaśnione.

 

www.stereophile.com/content/harbeth-m401-loudspeaker-manufacturers-response

O ten wpis chodziło?

 

Rozumiem, że trudno precyzyjnie zmierzyć charakterystykę w zakresie basu w domowych warunkach. Przeczytałem też wcześniej, że pewne podbicie basu było zamierzone. To oczywiście pewne sprawy tłumaczy i potwierdza moje wcześniejsze słowa, że basu nie zabraknie. Przynajmniej nie tego wyższego i średniego. Uniwersalność takiego strojenia jest w mojej opinii wątpliwa, większość pomieszczeń podbija przecież bas. Wklejany wcześniej rysunek obrazował jednak co innego, a nie podbicie basu jak wynikałoby ze słów jamówię.

Poczytaj w końcu, BlueMax podał ci wszystko na tacy,ja sugerowałem mr Atkinsona już wcześniej nie wklejaj tylko poczytaj.

 

 

W tekście (oraz odpowiedzi A.Shawa) nie znalazłem natomiast nic, odnośnie podstawowego mojego zarzutu, związanego ze zbyt długim czasem narastania i wygaszania sygnału. Nie znam na tyle języka, żeby zrozumieć sens technicznego tekstu (to "argument" dla jamówię). W tłumaczeniu translatora, nie znalazłem wiele na ten temat. Mówią o tym zamieszczone w recenzji rysunki nr.2 (który wklejałem) i 6. Odpowiedź impulsowa naprawdę jest słaba i to właśnie słychać, co potwierdza Atkinson w teście, a także W.Pacuła. Spostrzeżenia obu panów są zbieżne z moimi i innych kolegów piszących w wątku.

 

There are more sensitive speakers than the Harbeth M40.1, as there are speakers with more drama, or momentum, or bass weight, or overall sonic clarity.

 

 

Powyższe sprawy możemy jeszcze długo wałkować. Pewne dla mnie jest, że Harbeth czy Dynaudio nie są demonami szybkości. To w moim przekonaniu jest niezbędne, żeby prawidłowo oddać barwy instrumentów. Podbarwianie wszystkiego zawsze, nie jest dla mnie tytułowym "nasyceniem" barwami. Ktoś napisał wcześniej, że to kwestia gustu. Hmm, tak i nie. Tak - bo można lubić różowe okulary. Nie - bo tak nie wygląda rzeczywistość.

i daje nawet radę w ponad 20m kw - i to z nawiązką

 

nie ogarniasz tego i pewnie nigdy nie ogarniesz.....

 

Jeśli nie podłączysz jej do Harbeth 40 ;). Bo wtedy będzie ładnie ... pierdzieć.

 

pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Gość

(Konto usunięte)

Dzięki za odpowiedź...ale nie o to mi chodziło...chodzi o rozchodzenie się fali akustycznej w zależności od nagrania.

Przykładowo: odczuwanie rozchodzącej się fali akustycznej od grającej gitary basowej przy podłodze, innym razem na wysokości kilkunastu centymetrów, itp...kurde ciężko to wytłumaczyć ;-(

Pozdrawiam

 

Podbarwianie wszystkiego zawsze, nie jest dla mnie tytułowym "nasyceniem" barwami. Ktoś napisał wcześniej, że to kwestia gustu. Hmm, tak i nie

 

To podbarwienie, jeśli dobrze rozumiem, to ocieplenie dźwięku? Jeśli tak, to ja również (bez urazy dla zwolenników) nie jestem zwolennikiem takiej prezentacji...jest nudna...

Coś w stylu brzmienia dzisiejszych wzmacniaczy Musical Fidelity...

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Przykładowo: odczuwanie rozchodzącej się fali akustycznej od grającej gitary basowej przy podłodze, innym razem na wysokości kilkunastu centymetrów, itp...kurde ciężko to wytłumaczyć ;-(

 

Ziko, dobrze tłumaczysz. To jest właśnie analityczność i rozdzielczość w zakresie basu, coś co oferują tylko najlepsze systemy. Wymaga zejścia z pasmem przenoszenia w okolice 30Hz i stosownej nadwyżki mocy właśnie w tym zakresie. W efekcie kontrabas gra jak kontrabas, a nie jak V6 TDI, czuć pod jakim kątem w stosunku do podłogi stoi oraz w jaki sposób gra na nim muzyk. Analogicznie jak ustawienie czuć różnicowanie wysokości. Mnie się to udało uzyskać na swoim papierowym wooferze, dlatego, że on jest bardzo szybki i momentalnie reaguje na zmianę natężenia prądu. Na polipropylenie jest gorzej, wymaga znacznie więcej prądu, żeby go dobrze skontrolować, w konsekwencji pojawiają się przeciągania, które zaburzają ostrość obrazu i generalnie zmniejszają dynamikę. Subiektywnie to się da odczuć jako pewne zamglenie, mały odstęp od szumu tła. I oczywiście brak ostrych krawędzi...

  • Użytkownicy+

Dzięki za odpowiedź...ale nie o to mi chodziło...chodzi o rozchodzenie się fali akustycznej w zależności od nagrania.

Przykładowo: odczuwanie rozchodzącej się fali akustycznej od grającej gitary basowej przy podłodze, innym razem na wysokości kilkunastu centymetrów, itp...kurde ciężko to wytłumaczyć ;-(

Pozdrawiam

Myślę, ze może chodzić o brak koherencji czasowej i punktowego źródła dźwięku w kolumnach, gdzie głośniki są ustawione w osi pionowej na prostym froncie obudowy, w dużej od siebie odległości. Dźwięk instrumentu wędruje wtedy w osi pionowej, w zależności od wysokości dźwięku, ponieważ zaczyna go odtwarzać inny przetwornik. Tak się dzieje, gdy siedzimy zbyt blisko kolumn.

 

To podbarwienie, jeśli dobrze rozumiem, to ocieplenie dźwięku? Jeśli tak, to ja również (bez urazy dla zwolenników) nie jestem zwolennikiem takiej prezentacji...jest nudna...

Coś w stylu brzmienia dzisiejszych wzmacniaczy Musical Fidelity...

Tak właśnie uważam.

Ziko, dobrze tłumaczysz. To jest właśnie analityczność i rozdzielczość w zakresie basu, coś co oferują tylko najlepsze systemy. Wymaga zejścia z pasmem przenoszenia w okolice 30Hz i stosownej nadwyżki mocy właśnie w tym zakresie. W efekcie kontrabas gra jak kontrabas, a nie jak V6 TDI, czuć pod jakim kątem w stosunku do podłogi stoi oraz w jaki sposób gra na nim muzyk. Analogicznie jak ustawienie czuć różnicowanie wysokości. Mnie się to udało uzyskać na swoim papierowym wooferze, dlatego, że on jest bardzo szybki i momentalnie reaguje na zmianę natężenia prądu. Na polipropylenie jest gorzej, wymaga znacznie więcej prądu, żeby go dobrze skontrolować, w konsekwencji pojawiają się przeciągania, które zaburzają ostrość obrazu i generalnie zmniejszają dynamikę. Subiektywnie to się da odczuć jako pewne zamglenie, mały odstęp od szumu tła. I oczywiście brak ostrych krawędzi...

 

Zgadzam się. U mnie na lampie nie mogłem osiągnąć tego efektu na niskim basie. Dlatego na bas zastosowałem tranzystor i jest tak jak pisze Tomek.

 

pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.