Skocz do zawartości
IGNORED

Nowy/Używany zestaw do 20tys.zł


overmen

Rekomendowane odpowiedzi

Do muzyki poważnej ( duże składy w muzyce symfonicznej ) kluczowym zakupem są kolumny . Do Twojego metrażu fajnym rozwiązaniem były by kolumny T+A criterion TMR120 lub 160 . Jeśli przeraża Cię wiekowość takich konstrukcji , trzeba szukać nowszych , takich jak w linku

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W opisie tych kolumn masz cechy , których szukasz . Mam obecnie stare criteriony ( w wersji wysokoskutecznej ) i nie są to gołosłowne opinie . Na niemieckim ebayu trafiają się za niewygórowane kwoty .

 

Elektronika do nich to najlepiej lampa ( np. kt88 ) ale taki zestaw też będzie niezły :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem z Zabrza.

A mam pytanie o polecony wzmacniacz Xindak PAM, który gra w klasie A. Czy nadaje się do klasyki? Czy ktoś miał z nim do "czynienia"? :) Czy lepiej sobie odpuścić chińczyka?

 

Czy to akurat zły kierunek?

Rozpoczęcie budowania systemu od końcówki mocy to nie jest dobry ruch.

 

Polecałbym najpierw znaleźć jak najlepsze kolumny za około połowę budżetu, a potem zorientować się, z czym najlepiej będą współpracować. Może się okazać, że będziesz potrzebował np. monobloków w klasie D i przedwzmacniacza, bo zwykłe "Waty" będą przekraczały Twój budżet. Może wystarczy jakaś duża integra w klasie A i wtedy możesz brać niektóre chińczyki pod uwagę. A może optymalny będzie wzmacniacz lampowy w stylu Amplifona WT 40. Być może nada się jakaś chińska lampa po wymianie połowy flaków - wannabe Jadis Orchestra. To naprawdę robi różnicę, gdy kupisz np. Martiny Logany, Living Voice, ProAc Response 3.6 czy T+A na linii transmisyjnej.

 

Gotowy system znajdziesz w sklepie.

 

Gdy chcesz szukać na rynku wtórnym, w pierwszym ruchu musisz podjąć ryzyko zakupu na podstawie porad oraz odsłuchania tego jak coś gra w systemie sprzedawcy. W ostateczności, jeśli będzie Ci się to podobało, możesz spróbować powielić ten system, ale wtedy często musisz uzbroić się w cierpliwość, bo nawet jeśli bierzemy pod uwagę całą Europę, sprzęt używany, którym Ty możesz być zainteresowany nie pojawia się co tydzień.

Słucham głównie Bacha, Szuberta, Straussa, Dvoraka, Szostakowicza, Chopina... Nie ukrywam, że dźwięk barokowych instrumentów, do tego dźwięk fortepianu, czy też kontrabasu ma dla mnie radosne odbicie :)

Przy takim budżecie, wymaganiach i metrażu po pierwsze odpowiedz sobie na pytanie jaką część tego pokoju chcesz nagłośnić (ja np. lubię słuchać muzyki cicho), po drugie przez 3 miesiące zaliczaj odsłuchy do znudzenia (nawet te odpłatne) żeby jasno sprecyzować swój gust (wbrew pozorom to nie jest takie proste) i w końcu po trzecie; jak już wykrystalizuje Ci się zestaw odpocznij 2-3 tygodnie przed zakupem.

 

Możesz się też bawić w samodzielne dobieranie, szukanie okazji itd. (co w żadnym razie głupie nie jest), ale wtedy załóż sobie że zakupu dokonasz za mniej więcej rok. Każdy zestaw gra z inną manierą, więc jak zaczniesz wybrzydzać i szukać okazji to rok Ci zleci jak nic.

 

Dobre audio samo w ręce nie wpada niestety, a rady to na dwoje babka wróżyła. Wydanie 20k na zestaw który zagra dobrze to nie jest problem, dobranie zestawu pod Twój gust to jest dla odmiany problem duży. Zrozumiesz to jak zaliczysz tak z 5-6 prezentacji.

W audio trzeba wejsc, duzo probowac, eksperymentowac sluchac roznych rozwiazan. W zasadzie nikomu nie udaje sie kupic i zgrac szczegoly od pierwszego razu i to niezaleznie od ilosci pieniedzy.

Jestem z Zabrza.

A mam pytanie o polecony wzmacniacz Xindak PAM, który gra w klasie A. Czy nadaje się do klasyki? Czy ktoś miał z nim do "czynienia"? :) Czy lepiej sobie odpuścić chińczyka?

 

Czy to akurat zły kierunek?

 

zdecydowanie polecam lampę, np. teraz na aukcjach są monobloki Cary Audio 300B

 

dobry używany odtwarzacz CD np. Wadia 6 jest na aukcjach, preamp nie będzie potrzebny

Co Panowie sądzicie o tych kolumnach, czy warto?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

czy jednak gdzieś jest ukryty haczyk?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co Panowie sądzicie o tych kolumnach, czy warto?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

czy jednak gdzieś jest ukryty haczyk?

 

po kolumny zapraszam do mnie, mogę podwieźć w okolice Zabrza

 

kopułka berylowa (vapor deposited) i woofer na Alnico, idealny partner do wysokiej klasy lampy, współczesne wynalazki mogą się schować, cena uczciwa - spokojnie zmieści się Kolega w budżecie nawet kupując Cary Audio 300B, więcej info zapraszam na PW

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

po kolumny zapraszam do mnie, mogę podwieźć w okolice Zabrza

 

kopułka berylowa (vapor deposited) i woofer na Alnico, idealny partner do wysokiej klasy lampy, współczesne wynalazki mogą się schować, cena uczciwa - spokojnie zmieści się Kolega w budżecie nawet kupując Cary Audio 300B, więcej info zapraszam na PW

 

Rozumiem, że to Pan sprzedaje w/w kolumny?

Polk audio lsim703 to dobre kolumny ale główną zaletą (mocną stroną) tej linii Polków (tj. 7setek) jest przede wszystkim bas.

 

Jest dokładnie odwrotnie, bas jest przeciętny bo kończy się na 40Hz, czyli tak jak w zwykłych podłogówkach, za to kolumny te prezentują genialną liniowość dźwięku. Cytat z komentarza do pomiarów audio-video: "nie testowaliśmy jeszcze kolumn o równie znakomitym wyrównaniu kluczowej części pasma"

http://sklep.rms.pl/img/product_media/4001-5000/test_lsim_av.pdf?iframe=true&width=1280&height=800

 

Brakuje im jedynie mocnego zróżnicowania barw, które zapewnia barwna seria M3s.

 

Co Panowie sądzicie o tych kolumnach, czy warto? http://allegro.pl/kolumny-bowers-wilkins-805-diamond-bw-i5332262666.html

 

czy jednak gdzieś jest ukryty haczyk?

 

To kolumny do muzyki rozrywkowej

Sprawdź nasze wyprzedaże, zapytaj o rabaty dla forumowiczów. 

https://sklep.rms.pl/wyprzedaz-promocje

Co Panowie sądzicie o tych kolumnach, czy warto?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

czy jednak gdzieś jest ukryty haczyk?

 

Nie mają basu. Jak chcesz słuchać skrzypiec solo i nic więcej, to są ok.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

A może taki podział tych pieniędzy?

1. do 12.000 kolumny

2. do 8000 wzmacniacz

3. tani odtwarzacz cd, a później wymiana na lepszy?

 

Jaki wzmacniacz do 8000zł jest wart zainteresowania?

 

Może denon PMA-2020AE jeśli chodzi o tranzystor jest wart uwagi? Wiem, że piszecie o zaletach lampy, ale czy tranzystorowy wzmacniacz w połączeniu z dobrze dobranymi kolumnami nie zagra również dobrze muzykę klasyczną?

trudno zarekomendować tego rodzaju podział budżetu

 

sprzęt musi być dobry i dobrze dopasowany, w niektórych dobrze dobranych konfiguracjach droższe będą kolumny, w innych wzmacniacz, w innych najdroższe źródło itd.

 

moja propozycja zakładała oparcie systemu na wyjątkowych i okazyjnie tanich kolumnach i dzięki tej oszczędności zakupie naprawdę dobrego wzmacniacza i używanego CD

 

ale można też inaczej, np.:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

do tego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

oraz:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

na pewno warto brać ten AN - rzadkość na rynku wtórnym, wart każdej złotówki, lepszy wybór niż Wadia, wziąwszy pod uwagę cenę oraz wiek Wadii i (niewielkie, ale jednak) ryzyko awarii w związku z wiekiem

 

to jest urządzenie, które zdecydowanie warto wziąć na dobry początek, wcześniej umknęła mi ta aukcja, bo od razu bym polecił

 

oczywiście trzeba wypytać szczegóły tej oferty, czy nie ma czegoś podejrzanego - ale w tej cenie warto nawet lekko zaryzykować

 

nowe cedeki w tej cenie to przy AN zupełny crap

 

ps.

używany Unison ewentualnie do rozważenia:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A może taki podział tych pieniędzy?

1. do 12.000 kolumny

2. do 8000 wzmacniacz

3. tani odtwarzacz cd, a później wymiana na lepszy?

 

Jaki wzmacniacz do 8000zł jest wart zainteresowania?

 

Może denon PMA-2020AE jeśli chodzi o tranzystor jest wart uwagi? Wiem, że piszecie o zaletach lampy, ale czy tranzystorowy wzmacniacz w połączeniu z dobrze dobranymi kolumnami nie zagra również dobrze muzykę klasyczną?

 

Nie dziel skóry na niedźwiedziu. Jest mnóstwo kolumn, które aby pokazać 100% klasy potrzebują dwu- trzykrotnie droższego wzmacniacza. Zdecydowanie idź na odsłuch, znajdź kolumny, które Tobie pasują, a potem szukaj wzmacniacza. Upewnij się, że są podłączone do dużo droższego wzmacniacza podczas odsłuchu a potem spróbuj z tańszymi.

Sprawdź nasze wyprzedaże, zapytaj o rabaty dla forumowiczów. 

https://sklep.rms.pl/wyprzedaz-promocje

Wiem, że piszecie o zaletach lampy, ale czy tranzystorowy wzmacniacz w połączeniu z dobrze dobranymi kolumnami nie zagra również dobrze muzykę klasyczną?

 

również zagra dobrze, ale nie zagra równie dobrze

 

 

Zdecydowanie idź na odsłuch

 

zdecydowanie nie podejmuj decyzji na podstawie odsłuchów w salonie audio, tam są specyficzne warunki odsłuchu, należy wypożyczyć wstępnie wytypowane urządzenia i posłuchać parę dni na spokojnie u siebie

 

a poza tym zdecydowanie bardziej opłacalne jest kupno sprzętu używanego, również po posłuchaniu na spokojnie, te same pieniądze a jakościowo dwie półki wyżej

 

np. te sprzęty, które polecam to naprawdę żadne ryzyko, zwłaszcza jeśli Kolega nie jest zaawansowanym audiofilem z jakimś własnym wyrobionym specyficznym gustem, może je w ciemno brać (tj. bez potrzeby długich odsłuchów u siebie, po zwykłym sprawdzeniu), na pewno nie zawiodą

 

ps.

przy zakupie w takich cenach umowę na piśmie trzeba sporządzić

 

warto rozważyć:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

do tego Unison Simply Two, ale zdaje się, że aukcja zaraz się skończy i AN albo Unison Unico (jeśli ma Kolega obawy ze względu na wiek i charakter AN 2.1x jako modelu podstawowego tego producenta)

 

Unisony i SF - na pewno się Kolega nie zawiedzie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wiem czemu uparcie proponujecie koledze monitory... Monitory to zawsze jest kompromis nawet jak kosztują 10 tyś.

W tej cenie powinien szukać kolumny 3-drożne z głośnikiem niskotonowym większym niż standardowe średnioniskotonowe. Fizyki nie oszuka a jak chce mieć realizm bez podbić i zniekształceń to 18-ka na basie niestety nie da rady.... No chyba, że wyziew br też się liczy.

-- Audiolab M-PWR -- Audiolab M-Dac -- Dali Menuet -- Rel T-zero -- Głośnikowy: Chord Rumour X --

dlaczego? jedno słowo - kompromis

 

jakość to nie tylko bas ani nawet nie przede wszystkim, zwłaszcza w klasyce, a ponadto bas to przede wszystkim kwestia pokoju i ustawienia kolumn w pokoju

 

może Kolega wstawić do pokoju 2x18 cali na basie a superpozycja fal stojących i tak potrafi cały niski bas skasować w miejscu odsłuchu

Nie wiem czemu uparcie proponujecie koledze monitory... Monitory to zawsze jest kompromis nawet jak kosztują 10 tyś.

W tej cenie powinien szukać kolumny 3-drożne z głośnikiem niskotonowym większym niż standardowe średnioniskotonowe. Fizyki nie oszuka a jak chce mieć realizm bez podbić i zniekształceń to 18-ka na basie niestety nie da rady.... No chyba, że wyziew br też się liczy.

 

Bas refleks to olbrzymi kompromis :)

Sprawdź nasze wyprzedaże, zapytaj o rabaty dla forumowiczów. 

https://sklep.rms.pl/wyprzedaz-promocje

dlaczego? jedno słowo - kompromis

 

jakość to nie tylko bas ani nawet nie przede wszystkim, zwłaszcza w klasyce, a ponadto bas to przede wszystkim kwestia pokoju i ustawienia kolumn w pokoju

 

może Kolega wstawić do pokoju 2x18 cali na basie a superpozycja fal stojących i tak potrafi cały niski bas skasować w miejscu odsłuchu

 

Zgadza się. Jednak dobrze by było gdyby głośniki przetwarzały niskie rejestry a nie tylko je udawały. Napisałem wyraźnie - bez podbić i przebarwień. Która 18-ka w obudowie zamkniętej w prawie 30 metrach kwadrat da Ci zejście na 30 hz??

Nie słucham klasyki - ale zakładam, że to nie jest inna bajka. Dla mnie w muzyce liczy się głównie średnica ale ona potrzebuje odpowiedniej masy by zagrać uczciwie.

-- Audiolab M-PWR -- Audiolab M-Dac -- Dali Menuet -- Rel T-zero -- Głośnikowy: Chord Rumour X --

Nie słucham klasyki - ale zakładam, że to nie jest inna bajka.

 

jest i to zdecydowanie, poniżej 40 Hz pojawia się w muzyce organowej, sporadycznie w fortepianowej, praktycznie bez znaczenia, a reszta rzadko schodzi choćby w okolice 50 Hz

 

ponadto - jeśli dobrze kolumny ustawić i nie ma kasowania basu przez fale stojące, odbicia od ścian podbijają najniższe pasmo i w pokoju kolumny zagrają niżej niż sugerowałyby pomiary bezechowe

Kontrabas schodzi do 41 hz (tak jest strojona najniższa struna kontrabasu) i niżej. Według Wikipedii

 

Instrument [kontrabas] posiada cztery struny strojone w kwartach (począwszy od najniżej strojonej): E1 (41,2Hz), A1 (55Hz), D (73,4Hz), G (98Hz) i obejmuje zakres dźwięków od E1 (w kontrabasach orkiestrowych, 5-strunowych C1 (32,7 Hz) a w niektórych odmianach niemieckich H2 (30,86 Hz)) do g1 w typowym wykorzystaniu, jednak w niektórych utworach solowych z wykorzystaniem flażoletów przy podstawku sięga się prawdziwego kresu skalowego kontrabasu uzyskując w ten sposób nawet dźwięki o wysokościach przekraczających g² (g dwukreślne w brzmieniu) sięgając nawet g³. Kontrabas transponuje oktawę w dół w kluczu basowym.[1]

 

Kolumny podłogowe to dobry pomysł do klasyki.

T+A DAC 8 DSD via Silencable Wizzard XLR do KRELL s550k a ten via Velum LS-G do Audio Physic Cardeas Plus

Do klasyki kolumny podłogowe są niezbędne. Są oczywiście "monitory", które tak na prawdę od podłogowych kolumn nie odbiegają. Urok klasyki jest bardzo zwiazany z pasmem przenoszenia. W filharmonii specjalnie tak się dopasowuje akustykę aby nieco podbić niższe rejestry. Zabieg ten dodaje jedwabistości. Jesli teraz to w domu utniemy... Trzeba też pamiętać, że nie ma co patrzyć tylko na parametry podawane przez producenta. Wysokiej klasy kolumna schodzi niżej z basem niż gorsza o lepszych parametrach. A wynika to stąd, że ta gorsza będzie jedynie hałasować i ucho bynajmniej nie odbierze tego jako niski bas.

 

Monitory mają jeszcze jedną kluczową wadę: wbrew obiegowej opinii sa najczęściej trudniejszym obciążeniem dla wzmacniacza. To oznacza, że wzmacniacz powinien być lepszy, czytaj droższy. Przy ograniczonym budżecie należy więc z monitorami być bardzo ostrożnym no i od razu jest kłopot z lampą.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

dd6 jak myślisz w jakim paśmie grają: skrzypce, altówki, wiolonczele, flety oboje, klarnet, fagot,waltornia, puzon, trąbki? Czy dominuje w nich bas? A stanowi to niemal całość orkiestry :)

W pełni zgadzam się że monitory mogą być trudne do jazdy. Przykładem są choćby moje dynaudio c1 które potrzebują mocnego i przejrzystego wzmaka ale jeśli to się im zapewni zagrają dźwiękiem i basem takim o jakim niejedna kolumna podłogowa mogłaby tylko pomarzyć.

dd6 jak myślisz w jakim paśmie grają: skrzypce, altówki, wiolonczele, flety oboje, klarnet, fagot,waltornia, puzon, trąbki? Czy dominuje w nich bas? A stanowi to niemal całość orkiestry :)

Kontrabasy zbędne są :( ?

 

A tak na poważnie, to pasmo deklarowane producenta nijak się ma do rzeczywistości i to tez trzeba brać pod uwagę. Bo inaczej może się zdarzyć, że bas jest, a jakby go nie było :)

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

kontrabasy ;-) ciekawe, ile Koledzy znają utworów, w których te "niemieckie kontrabasy" schodzą poniżej 40 Hz ;-)

 

sprzęt służy do grania muzyki a nie ciekawostek

 

podłogowe z głębszym basem vs podstawkowe w tej samej cenie?

 

no zastanówcie się, to zawsze jest coś za coś

 

czy bas do klasycznego repertuaru jest najważniejszy? pytanie retoryczne

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.